Daine Todd
+46
Donowitz
farre
kokostrollet
ski3r
Ferros
tibet
PM
Qirren
NallePhu
Blinders
wilmus2007
Anthrax
Hellcop
MickkeJ
Old Brooklyn
Urken
GLHF
johan74
Jarhois
Micke80
icemask
Kallepedal
Xinpei
Kagen
GustenA
Jonken
Tony Moore
Kapten Haddock
JuniorX
Tigerman
hokkzorz
Pajala
MrA
pingu
Wolfhunter
LulefanGBG
CKa
Slapshot
Redbear
Snikne Ville
Myrman
Bamsefar
nummer 17
KaptenBlodskelett
Puckad
Rönken
50 posters
Sida 2 av 3
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Daine Todd
Det tycker jag var ett ovanligt fånigt uttalande! Säger en del om den som uttalar sig så men säger ingenting om Todd! Lite högre nivå kan jag tycka att det här forumet bör hålla, vi är såvitt jag vet vuxna allihopa och skall föreställa Lulesupporters! Att supporta är per definition att stötta! Även om jag också klagar på Luleå ibland så är det supporta som är huvudsaken i att vara supporter!!
nummer 17- Antal inlägg : 1214
Eller också föll bara smileyn bort på ett inlägg som var mycket tounge-in-cheek.
Alla här vill Luleå Hockeys bästa!
Men uttrycken är olika.
Men uttrycken är olika.
Puckad- Antal inlägg : 11417
Puckad skrev:Eller också föll bara smileyn bort på ett inlägg som var mycket tounge-in-cheek.
Men uttrycken är olika.
Sarkasmen är inte alltid så självklar som den är ämnad att vara. Får lägga till en smiley här istället
Alla Luleås värvningar har en hel del att bevisa. Det kan bli bra men det kan lika gärna gå käpprätt åt helvete.....vi får hoppas på det förstnämnda. Men ingenting är säkert.
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Sarkasm!! Bra att det var på det viset :-D
Herregud
Alla lags alla värvningar har mycket att bevisa. Finns ingen garantisedel.
Lex Rajala
Alla lags alla värvningar har mycket att bevisa. Finns ingen garantisedel.
Lex Rajala
Wolfhunter- Antal inlägg : 1381
Dessutom ska iallafall jag ha tålamod med backar som kommer från liten rink där dessutom spelar mycket styrspel och är långt ifrån Rönken hockeyn.
Lex Billins...
Lex Billins...
Puckad skrev:Dessutom ska iallafall jag ha tålamod med backar som kommer från liten rink där dessutom spelar mycket styrspel och är långt ifrån Rönken hockeyn.
Lex Billins...
På tal om det och helt OT. Vad är det fatt med Billins egentligen? Kör han bara ettåriga sejourer överallt där han hamnar? Kanske inte det bästa sättet att bygga sig en karriär på. Lex Rajala...
JuniorX- Antal inlägg : 4220
"Some people can read War and Peace and come away thinking it's a simple adventure story. Others can read the ingredients on a chewing gum wrapper and unlock the secrets of the universe."
- Lex Luthor -
- Lex Luthor -
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Puckad skrev:Dessutom ska iallafall jag ha tålamod med backar som kommer från liten rink där dessutom spelar mycket styrspel och är långt ifrån Rönken hockeyn.
Lex Billins...
Todd kommer från KHL. Dom spelar väl inte på liten rink?
http://www.nsd.se/sport/nu-har-luleas-stjarnback-landat-10148579.aspx
Snikne Ville- Antal inlägg : 6553
MickkeJ- Antal inlägg : 2829
Todd kan mycket väl vara en riktig jävla fullträff av mäster Osten.
Tight!
Tight!
Hellcop- Antal inlägg : 590
Bara han lär sig släppa pucken lite tidigare i uppspelen och våga ta egna avslut i anfallszon
Micke80- Antal inlägg : 3038
Vad är det för status på Todd?
Känns som att man nästan glömt bort honom så länge han varit borta och så anonym han långa stunder var dessförinnan.
Känns som att man nästan glömt bort honom så länge han varit borta och så anonym han långa stunder var dessförinnan.
Anthrax- Antal inlägg : 984
Var det inte sagt att han skulle vara tillbaka till mellandagarna? Tror han har ett knä som är trasigt.
GLHF- Antal inlägg : 217
Jag tyckte Todd hade börjat hitta rätt precis innan han blev skadad. Hoppas han kan vara tillbaka snart.
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
Hörde att gick rätt hårt på skridskor på dagens träning i alla fall. Dock med vit tröja. Körde även tydligen även lite efter träningen.
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
japp, var med fast med vit tröja...såg helt ok ut i de moment jag såg...
wilmus2007- Antal inlägg : 627
Bra återkomst efter skada. Nyttig i uppspelen.
PM- Antal inlägg : 1947
Vi kan inte ha en ledande back som är skadebenägen! Jag tycker att Luleå borde bryta kontraktet efter den här säsongen om det fortsätter så här.
Blinders- Antal inlägg : 5278
Blinders88 skrev:Vi kan inte ha en ledande back som är skadebenägen! Jag tycker att Luleå borde bryta kontraktet efter den här säsongen om det fortsätter så här.
Tror inte det är inskrivet i kontrakten att klubben kan bryta dem pga skada, brukar snarare vara ett skydd för spelaren, så vida man inte är ömsesidigt överens så klart.
Sen brukar det ju gå att köpa sig fri men då måste man ställa sig frågan om man har råd med en ny toppback trots att man fortfarande betalar på den förra, även om det inte är full lön.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Som jag befarade med Todd han har haft en skadebenägen karriär tyvärr.....
NallePhu- Antal inlägg : 18752
Är det månne åter igen ett exempel på dålig scouting?
Risken finns ju, men det måste inte vara så heller.
Risken finns ju, men det måste inte vara så heller.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12354
Bamsefar skrev:Intressant, bra med en rightare, lite nervös över antal spelade matcher bara, skadebekymmer?
hmmm, ser onekligen inte bra ut med lite facit sådär.
Bamsefar- Antal inlägg : 12299
Todd är ju förjävla bra anser jag. Helt makalöst bra med pucken i egen zon. Har väldigt mycket av det en modern back behöver, och nu har det börjat trilla in poäng också.
Sen har han brister i det fysiska men man kan inte få allt.
Qirren- Antal inlägg : 1369
Jag tycker det märks främst när inte Todd är med i uppställningen pga av dessa ständiga skadebekymmer. Då har vi verkligen problem med uppspelen medans vi får ett helt annat tempo och intensitet då han är med och bidrar med just detta.
Hade definitivt önskat mer poäng från honom, men skadefrånvaron har som sagt ställt till det.
Hade definitivt önskat mer poäng från honom, men skadefrånvaron har som sagt ställt till det.
PM- Antal inlägg : 1947
Qirren skrev:Todd är ju förjävla bra anser jag. Helt makalöst bra med pucken i egen zon. Har väldigt mycket av det en modern back behöver, och nu har det börjat trilla in poäng också.
Todd är min favoritback med. Han är lavemanget som löser upp våra krampaktiga uppspel. Allt annat än en skitback i mitt tycke..
tibet- Antal inlägg : 1300
Jag håller faktiskt med. Luleå är ett mycket bättre lag när Todd är med, än när han är skadad. Tyvärr så har han varit skadad lite för mycket bara. Samt att han är rätt vek i egen zon.
Men annars tycker jag att man kan räkna honom som en liten liten ljusglimt, mitt i allt mörker.
Men annars tycker jag att man kan räkna honom som en liten liten ljusglimt, mitt i allt mörker.
Ferros- Antal inlägg : 2354
Håller med! Jag har faktiskt tänkt att kolla lagets poäng med och utan Todd men inte tagit mig tid än. Känslan är iaf att vi spelar betydligt bättre då han är med.
ski3r- Antal inlägg : 1992
Det gjorde jag runt jul/nyår strax innan han kom tillbaka och skillnaden var tydlig. Står i någon tråd om man lyckas hitta.ski3r skrev:Håller med! Jag har faktiskt tänkt att kolla lagets poäng med och utan Todd men inte tagit mig tid än. Känslan är iaf att vi spelar betydligt bättre då han är med.
Edit: Vilket jag nu gjorde, i Luleås lag 2016/2017 tråden den 4/12:
Skulle vara intressant att göra motsvarande beräkning igen, men det skulle inte förvåna mig om målsnittet gått upp med 1 mål/match igen med tanke på hur många poäng han gjort i de senaste matcherna.Tigerman skrev:Nog för att ungdomarna spelat OK men det känns som om vi tappar en hel del offensivkraft när vi saknar Schira och Todd där bak. Om inte annat så syns det i resultatet:
Med Todd i laget: 14 matcher 7 vinster, 2,71 mål/match
Utan Todd i laget: 11 matcher 4 vinster, 1,63 mål/match
Med Schira: 20 matcher, 10 vinster, 2,55 mål/match
Utan Schira: 5 matcher 1 vinst, 1 mål/match
Eller med andra ord, vi producerar 1 mål mindre per match efter att Todd försvann, och ytterligare ett halvt mål/match (drygt) mindre när även Schira blev skadad. Låt oss för guds skull hoppas att de är tillbaka till efter juluppehållet åtminstone...!
För övrigt är 2,71 mål/match ett ganska bra målsnitt, det hade placerat oss fyra i tabellen över gjorda mål om vi hade kunnat hålla i det även efter förra uppehållet. Och sannolikt 6-8 poäng ytterligare vilket hade tagit oss upp till 6-7:e plats i tabellen.
Tigerman- Antal inlägg : 3435
Och bara för att uppdatera statistiken med vad som hänt efter 4/12, så ser det ut som följer (med reservation för något småfel, det var ett snabbjobb):
8 matcher med Todd, 23 mål (2,9 mål/match), 15 poäng (1,875 poäng/match)
3 matcher utan Todd, 5 mål (1,67 mål/match), 2 poäng (0,67 poäng/match)
P.S: Notera att målsnittet är kusligt likt hur det såg ut under hösten med och utan Todd. Hans effekt på produktionen och även matchresultatet verkar alltså inte bara tydlig utan även konsekvent. Jämför man med frånvaron av Petter Emanuelsson (lätt att räkna fram eftersom han spelade alla matcher fram till 3/12 och missat alla därefter) så har hans frånvaro inte inneburit någon negativ effekt alls vare sig i målproduktion eller inspelade poäng, trots att han är lagets i särklass meste målskytt. Faktiskt har vi snittat exakt lika många mål men aningens fler poäng utan Petter än med!
8 matcher med Todd, 23 mål (2,9 mål/match), 15 poäng (1,875 poäng/match)
3 matcher utan Todd, 5 mål (1,67 mål/match), 2 poäng (0,67 poäng/match)
P.S: Notera att målsnittet är kusligt likt hur det såg ut under hösten med och utan Todd. Hans effekt på produktionen och även matchresultatet verkar alltså inte bara tydlig utan även konsekvent. Jämför man med frånvaron av Petter Emanuelsson (lätt att räkna fram eftersom han spelade alla matcher fram till 3/12 och missat alla därefter) så har hans frånvaro inte inneburit någon negativ effekt alls vare sig i målproduktion eller inspelade poäng, trots att han är lagets i särklass meste målskytt. Faktiskt har vi snittat exakt lika många mål men aningens fler poäng utan Petter än med!
Men visst var det i samma veva som Petter skadade sig som lillbrorsan Einar började dominera?
GLHF- Antal inlägg : 217
"Dominera" är nog ett väl så starkt ord. Han har gjort det bra men når ännu inte upp till Petters nivå när det gäller produktion, och definitivt inte i defensiven. Nu var det iofs Todds tråd så vi kan ta den diskussionen på annan plats det blir en fortsättning.GLHF skrev:Men visst var det i samma veva som Petter skadade sig som lillbrorsan Einar började dominera?
Todd har överraskat postivit på mig. Vi är ett helt annat lag med honom och Schira rent offensivt sett. Sedan är han ju ingen stjärna i egen zon kanske men man kan inte begära allt av en sådan back heller. Visst kan man begära att han inte gör för enkla misstag men han skall kanske inte förväntas dominera i det defensiva. Det är ju inte det han är värvad för, det har vi andra som är och som i sådant fall inte riktigt kommit upp i standard om man skall vara kritisk.
Man skall komma ihåg att det är svårt att komma in som en offensiv back med stora förväntningar i ett lag som inte heller kuggar och som stundtals spelar helt bedrövligt försvarsmässigt. Då är det ju inte lätt för Todd att veta hur han skall agera i egen zon. När inte ens de defensiva pjäserna spelar bra menar jag.
Styr vi upp skutan en aning, och samtliga börjar spela enklare i egen zon. Alla tar sin gubbe och gör skitjobbet då tror jag att även Todd kommer att få det enklare i egen zon. Precis som Schira fick med tiden i fjol. I början var han ju rent bedrövlig men när hela laget började spela bättre i egen zon så gick det också betydligt bättre för honom och när han väl kommit in i det var han t.o.m. riktigt bra i egen zon.
Man skall komma ihåg att det är svårt att komma in som en offensiv back med stora förväntningar i ett lag som inte heller kuggar och som stundtals spelar helt bedrövligt försvarsmässigt. Då är det ju inte lätt för Todd att veta hur han skall agera i egen zon. När inte ens de defensiva pjäserna spelar bra menar jag.
Styr vi upp skutan en aning, och samtliga börjar spela enklare i egen zon. Alla tar sin gubbe och gör skitjobbet då tror jag att även Todd kommer att få det enklare i egen zon. Precis som Schira fick med tiden i fjol. I början var han ju rent bedrövlig men när hela laget började spela bättre i egen zon så gick det också betydligt bättre för honom och när han väl kommit in i det var han t.o.m. riktigt bra i egen zon.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12354
Håller med och av de två, har jag hellre kvar Todd i laget då jag tycker han varit betydligt snabbare än Schira på att anpassa sig till spelet och det känns som om han har fler verktyg i lådan och kan hålla en högre jämnhet och stabilitet.
kokostrollet- Antal inlägg : 2686
Vår bästa back väljer alltså att lämna klubben i förtid.
Tråkigt!
Tråkigt!
farre- Antal inlägg : 2146
Tråkigt. Fördelen är väl att vi kan ta in en spelare som inte har/haft lika mycket bekymmer med skador!
tibet- Antal inlägg : 1300
Todd var riktigt bra i spelet med puck sedan han kom tillbaka från sin skada, dessutom den enda backen förra säsongen som kunde spela PP. Tråkigt att han lämnar men det öppnar ändå upp en lucka som vi förhoppningsvis kan fylla med något ännu bättre.
Ferros- Antal inlägg : 2354
Bra! Nu kan vi kanske få in en icke skadebenägen ledande back.Blinders88 skrev:Vi kan inte ha en ledande back som är skadebenägen! Jag tycker att Luleå borde bryta kontraktet efter den här säsongen om det fortsätter så här.
Blinders- Antal inlägg : 5278
Har fått bekräftat att Todds skada är värre än först befarat. Ser ut som att han kommer behöva lägga av tom. Där har ni nog den största anledningen till att man bryter.
Donowitz- Antal inlägg : 4353
Tydligen likadan skada som avslutade "Skuggans" karriär 2004.
bearjew skrev:Har fått bekräftat att Todds skada är värre än först befarat. Ser ut som att han kommer behöva lägga av tom. Där har ni nog den största anledningen till att man bryter.
Om det stämmer så är det faktiskt riktigt synd men samtidigt bra att Luleå lyckats lösa detta nu och inte i augusti.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Nu kan inte jag det här, men om skadan är så allvarlig att han inte kan spela mer, borde det då inte kicka in någon försäkring både för laget och honom? Tänker på exempelvis Öhlund...
ski3r- Antal inlägg : 1992
Trist. En bra spelare som får sluta för tidigt om det blir så.
ski3r skrev:Nu kan inte jag det här, men om skadan är så allvarlig att han inte kan spela mer, borde det då inte kicka in någon försäkring både för laget och honom? Tänker på exempelvis Öhlund...
Nja, nu vet jag inte om det finns speciella regler för idrottare eller om man brukar skriva in något speciellt om detta i kontrakt. Men rent generellt gäller ju att arbetsgivaren betalar sjuklön i 14 dagar innan spelarens egna försäkring + försäkringskassan tar över. Sedan blir det säkerligen speciella regler eftersom han inte är svensk medborgare.
Lulefan- Antal inlägg : 2293
Att Todd fick gå var uppenbarligen mindre relaterad till ngn skada , än det faktum att han inte passade in i Bulans nya Hockey. Intressant.
http://kuriren.nu/sport/det-ar-hans-bild-och-han-ar-bara-en-coach-nm4559135.aspx
http://kuriren.nu/sport/det-ar-hans-bild-och-han-ar-bara-en-coach-nm4559135.aspx
Bamsefar- Antal inlägg : 12299
Återstå att se. Vore dumt av honom själv eller agenten att begrava sina chanser - om han nu mot förmodan kan spela. Vilket jag fått säkra uppgifter om att han inte kan - vilket ska ha kommunicerats ut till föreningen.
Ser ingen kommentar i artikeln om skadan eller när (datum) som han ev. skulle kunna spela.
Ser ingen kommentar i artikeln om skadan eller när (datum) som han ev. skulle kunna spela.
Thank you Daine for a good job here! All the best in your future life and always welcome back to Luleå!
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sida 2 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet