Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

+78
GLHF
Trashtalk
Admin
Myrman
Kapten Haddock
Sir Prozac
Neurofunk20
Patrik82
tibet
KUCERA
keevvs
makkanmakkan
Simon90
Kallepedal
Donten_
UnSaccoDiSoldi
Norlin
Mickeee
Monco
Hedanders
Dustin
hokkzorz
Jonken
Kraftkung
johan74
Groggen79
Dilox
Knäcktomten
nummer 17
Nr10
Lulefan
JuniorX
kokostrollet
pingu
Sportchefen #2
Mr Bister
Dentos
JayDee
icemask
Luleåfan
Daddeh4724
Puckad
Number 69
Kneten
Snikne Ville
Kagen
Slapshot
Mange
Tigerman
Tony Moore
Micke80
Davidoff
GustenA
Björnkäften
Ferros
Hellcop
Redbear
ski3r
Sundance Kid
Freno
Lars158
Bamsefar
Urken
Foxfun
Niinimaa
LuleåWinston
Rönken
NallePhu
NilsOskar
Qirren
Donowitz
KaptenBlodskelett
Xinpei
#96
LulefanGBG
Ivanhoe
Wolfhunter
MickkeJ
82 posters

Sida 4 av 20 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 12 ... 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Number 69 sön 01 maj 2016, 16:54

Wolfhunter skrev:
Number 69 skrev:Jag skulle gissa det blir max två till (+ eventuellt Sandström).
Min teori är man att storsatsade ifjol (20års jubileum och allt) och att man har skalat ner den ekonomiska kostymen till i år.
Man kan fortfarande påstå att det går lika mycket till spelarlöner denna som nästa säsong då de extra minecraft-pengarna gick till sign-on...
Därför är det bättre jämföra med fjolårets spelartrupp.
Alltså:
Wallmark -> Falk (defensiv prio, Masto flyttas upp ett hack)
Sigalet -> Amner
Granström->Junis
Sylvegård->Rydahl
Flicks->Juntila
Rajala->?
Petrell->?
Upplysningsvis kommer spelarbudgeten att vara MINST lika stor denna som förra säsongen.
Sitter folk och gissar och grinar? Ingen som r kapabel att komma ihåg vad våra ledare upprepade ggr sagt offentligt? Smile

Bokföring kan man göra mycket med...
...men man hoppas ju på att det finns några ess att spela ut, just nu kan det gå åt vilket håll som helst.
Number 69
Number 69

Antal inlägg : 265
Join date : 14-11-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av KaptenBlodskelett sön 01 maj 2016, 17:05

Number 69 skrev:
Wolfhunter skrev:
Number 69 skrev:Jag skulle gissa det blir max två till (+ eventuellt Sandström).
Min teori är man att storsatsade ifjol (20års jubileum och allt) och att man har skalat ner den ekonomiska kostymen till i år.
Man kan fortfarande påstå att det går lika mycket till spelarlöner denna som nästa säsong då de extra minecraft-pengarna gick till sign-on...
Därför är det bättre jämföra med fjolårets spelartrupp.
Alltså:
Wallmark -> Falk (defensiv prio, Masto flyttas upp ett hack)
Sigalet -> Amner
Granström->Junis
Sylvegård->Rydahl
Flicks->Juntila
Rajala->?
Petrell->?
Upplysningsvis kommer spelarbudgeten att vara MINST lika stor denna som förra säsongen.
Sitter folk och gissar och grinar? Ingen som r kapabel att komma ihåg vad våra ledare upprepade ggr sagt offentligt? Smile

Bokföring kan man göra mycket med...
...men man hoppas ju på att det finns några ess att spela ut, just nu kan det gå åt vilket håll som helst.
Nu får du nog allt förtydliga. Skulle man ha en större budget i bokföringen än man egentligen har? Varför? Skulle föreningen ha något att tjäna på det? Snarare skulle man ju vilja göra tvärtom för att undvika skatter, etc.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Daddeh4724 sön 01 maj 2016, 17:09

Men satan sånt gnäll här inne. Jag är inte heller värst imponerad av våran Silly än så länge men låt nu Osten baka klart laget innan ni sågar honom. Vore väl inte helt otroligt heller att vi startat ett samarbete med Björklöven så Osten tänkt låna ut de som står lite utanför laget. Det är iaf vad jag hoppas och tror på då det skulle gagna både oss och Björklöven. Klagar ni lika mycket då över att vi har en bra bredd i laget vid eventuella skador? Det återstår utan tvivel ett par riktigt tunga värvningar som ska in i laget.

Daddeh4724

Antal inlägg : 28
Join date : 14-03-04

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Slapshot sön 01 maj 2016, 17:12

Daddeh4724 skrev:Men satan sånt gnäll här inne. Jag är inte heller värst imponerad av våran Silly än så länge men låt nu Osten baka klart laget innan ni sågar honom. Vore väl inte helt otroligt heller att vi startat ett samarbete med Björklöven så Osten tänkt låna ut de som står lite utanför laget. Det är iaf vad jag hoppas och tror på då det skulle gagna både oss och Björklöven. Klagar ni lika mycket då över att vi har en bra bredd i laget vid eventuella skador? Det återstår utan tvivel ett par riktigt tunga värvningar som ska in i laget.


Tror inte Falk är tänkt som utlåning Laughing

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Luleåfan sön 01 maj 2016, 17:12

Tror att Enbom gick ut och sa att vi behövde in 5 miljoner under säsong för att klara en noll resultat. Sedan att dem lyckades kommer till semi final tror jag har räddat säsongen rent ekonomiskt.

Tror att Luleå drar ner lite på budgeten så att om dem inte når slutspelat blir det ett helt ok resultat.

Luleåfan

Antal inlägg : 108
Join date : 14-10-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Ivanhoe sön 01 maj 2016, 17:27

Osten verkar spara dom stora namnen till sist..

På forwardssidan kan vi räkna med att det är Wallmark, Micflickier, Rajala som det återstår att värva ersättare till.

Sen har vi på backsidan ersättare för Sigalet som ska in.

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Daddeh4724 sön 01 maj 2016, 17:32

Slapshot skrev:
Daddeh4724 skrev:Men satan sånt gnäll här inne. Jag är inte heller värst imponerad av våran Silly än så länge men låt nu Osten baka klart laget innan ni sågar honom. Vore väl inte helt otroligt heller att vi startat ett samarbete med Björklöven så Osten tänkt låna ut de som står lite utanför laget. Det är iaf vad jag hoppas och tror på då det skulle gagna både oss och Björklöven. Klagar ni lika mycket då över att vi har en bra bredd i laget vid eventuella skador? Det återstår utan tvivel ett par riktigt tunga värvningar som ska in i laget.


Tror inte Falk är tänkt som utlåning Laughing

Nej, så klart han inte är. Han var inte heller en av de jag menade var aktuell för utlåning.
Skulle t.ex. Amnér och Rydahl vara kass så kan vi ju alltid överlåta kontraktet till Brynäs Smile

Daddeh4724

Antal inlägg : 28
Join date : 14-03-04

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av icemask sön 01 maj 2016, 17:32

De värvningar som gjorts hittills och en orutinerad tränar trojka ger en oroskänsla inför kommande säsong !

Har vi en tränartrojka som kan få ett mediokert lag att spela över sin förmåga ?
Har vi matchvinnare i truppen som får jämna matcher att tippa över till vår fördel ?
Har vi individuell skickliga spelare som kan få spelet att fungera även om grundspelet är dåligt ?

Som det ser ut idag är väl inte svaret direkt ja på någon av frågorna, inte med samma självklarhet som fjolårets trupp !

Som det ser ut just nu så går vi in i årets säsong med fler osäkra faktorer än vi gjorde ifjol och det är ganska stora faktorer det handlar om, Snipers, Centrar, Tränarna !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Ivanhoe sön 01 maj 2016, 17:35

Luleåfan skrev:Tror att Enbom gick ut och sa att vi behövde in 5 miljoner under säsong för att klara en noll resultat. Sedan att dem lyckades kommer till semi final tror jag har räddat säsongen rent ekonomiskt.

Tror att Luleå drar ner lite på budgeten så att om dem inte når slutspelat blir det ett helt ok resultat.

Rimligtvis borde man tajta till även spelar budgeten lite kommande säsong. Med tanke på att det ett tag där såg ut att bli mångmiljonbelop i förlust. Allt annat vore oansvarigt.

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av JayDee sön 01 maj 2016, 17:40

Angående budgetsnacket så uttalade sig Enbom i mitten av April av att budgeten (minst) blir kvar på samma nivå som nästa säsong.

http://www.kuriren.nu/100-hockey/vdn-om-spelarbudgeten-kan-fortsatta-offensivt-8809757.aspx
http://www.nsd.se/sport/loftet-lulea-hockey-behaller-spelarbudgeten-9975096.aspx

Känns alltid bättre med någon form av fakta till ekonomiska diskussioner istället för att spekulera baserat på "känslor".
JayDee
JayDee

Antal inlägg : 594
Join date : 12-01-21
Age : 34
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Wolfhunter sön 01 maj 2016, 17:47

Ursäkta men en hoper folk här totalsågade fjolårets lagbygge, liksom vartenda lagbygge hittills man följt på de forum som stått oss trogna till buds.
Under hela säsongen gnälldes över att en ledande center och en PP-back saknades. Amner KAN bli PP-backen och Osten har säkerligen nåt mer att komma med.
Rätt märkligt att folk orkar vara så spyless redan innan hälften av nyförvärven/återsignade har presenterats.
I fjol var vi en ribbträff från final. Tänker man
Falk - Grana
Amner - ??
Rydahl - Sylve
Junttila - Petrell
Så ser i alla fall jag en reell chans att vi ställer ett bättre lag på benen nästa säsong. Om resten av nyförvärven (+Rajala) är av klass.
Nu pausar jag lite från detta energisugande ställe
Kom igen och stötta LÅultras tifokampanj så gör ni nån nytta boys n girls

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Dentos sön 01 maj 2016, 17:53

Okej, låt oss resonera lite nyktert. Jag ska lista de som lämnat/kanske lämnar och försöka se en ersättare till dem en efter en (Ska försöka vara hyfsat rimlig).

Micflikier--> Kolarik
Sylvegård--> Rydahl (Klar)
Petrell--> Antti Pihlström
Sigalet-->Cumiskey
Oskarsson--> Amnér (Klar)
Wallmark--> Olausson
Cehlarik--> Toolanen (Klar)
Rajala--> Junttila (Klar)
Ekarv--> Lundeström (Klar)
Sandström--> Sandström förlänger
Granström--> Falk (Klar)
Nagander--> Nässén (Klar)
Larsson--> Gustavsson (Klar)

Detta skulle ge oss följande:

Kolarik-Olausson-Sweatt
Pihlström-Lagacé-Harju
Junttila-Mastomäki-Hedman
Rydahl-Falk-Foppa
Fabbe

(Lundeström och Toolanen lånas ut till allsvensk klubb tills eventuella skador uppstår.)

Cumiskey-Schira
Melart-Jaros
Mikkelson-Amnér
Sandström-Själin

(Nässén lånas ut till allsvensk klubb tills eventuella skador uppstår)

Lassi
Gustavsson

(Masiello lånas ut till allsvensk klubb tills eventuella skador uppstår)

Ser i mina ögon inte alls för dåligt ut. Det är inte orimligt att det är en trupp som ser ungefär på det här sättet ut som det kommer bli till slut. Möjligtvis att Pihlström bör bytas ut mot någon mer poängstark pjäs i det bygge jag lagt upp. Kanske att Rajala får förlängt till en billigare peng. (Jag drömmer självklart om att Klasen ska ta den platsen men jag tror inte det är aktuellt redan i år)
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 854
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av icemask sön 01 maj 2016, 18:01

Kommer nog in 2 rutinerade namn på backsidan och minst 3 på forwardsidan !
Måste ha täckning för juniorbackarna och vad händer om Jaros tar en plats i NHL, omöjligt är det inte han har en plats i VM-laget !
Samma här, täckning för junisarna samt vi behöver ytterligare spets !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Snikne Ville sön 01 maj 2016, 18:05

Number 69 skrev:Jag skulle gissa det blir max två till (+ eventuellt Sandström).
Min teori är man att storsatsade ifjol (20års jubileum och allt) och att man har skalat ner den ekonomiska kostymen till i år.
Man kan fortfarande påstå att det går lika mycket till spelarlöner denna som nästa säsong då de extra minecraft-pengarna gick till sign-on...
Därför är det bättre jämföra med fjolårets spelartrupp.
Alltså:
Wallmark -> Falk (defensiv prio, Masto flyttas upp ett hack)
Sigalet -> Amner
Granström->Junis
Sylvegård->Rydahl
Flicks->Juntila
Rajala->?
Petrell->?
Tror det ligger mycket i det du är inne på. Jag skrev det inför säsongen att känslan var att man drog ut choken fullt inför 20-årsjubileet och att jag egentligen var mot den typen av "all in för en sässe" satsningar. Sen har ju Enbom mer eller mindre bekräftat det med sina uttalanden om att man fått jobba med ekonomin denna säsong med att det ser bättre ut för den kommande. Kanske låg mer i Helbers lönelista än vad man ville tro..
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Number 69 sön 01 maj 2016, 18:09

KaptenBlodskelett skrev:
Number 69 skrev:
Wolfhunter skrev:
Number 69 skrev:Jag skulle gissa det blir max två till (+ eventuellt Sandström).
Min teori är man att storsatsade ifjol (20års jubileum och allt) och att man har skalat ner den ekonomiska kostymen till i år.
Man kan fortfarande påstå att det går lika mycket till spelarlöner denna som nästa säsong då de extra minecraft-pengarna gick till sign-on...
Därför är det bättre jämföra med fjolårets spelartrupp.
Alltså:
Wallmark -> Falk (defensiv prio, Masto flyttas upp ett hack)
Sigalet -> Amner
Granström->Junis
Sylvegård->Rydahl
Flicks->Juntila
Rajala->?
Petrell->?
Upplysningsvis kommer spelarbudgeten att vara MINST lika stor denna som förra säsongen.
Sitter folk och gissar och grinar? Ingen som r kapabel att komma ihåg vad våra ledare upprepade ggr sagt offentligt? Smile

Bokföring kan man göra mycket med...
...men man hoppas ju på att det finns några ess att spela ut, just nu kan det gå åt vilket håll som helst.
Nu får du nog allt förtydliga. Skulle man ha en större budget i bokföringen än man egentligen har? Varför? Skulle föreningen ha något att tjäna på det? Snarare skulle man ju vilja göra tvärtom för att undvika skatter, etc.

Infört på ett Panamakonto en ersättning motsvarande en sign-on (superhemlis).
Sedan kan den vita delen vara lika.
Att sign-on delen inte behöver komma från LHF behöver ju inte förklaras.
Notera att detta bara är ett teoretiskt exempel som skulle ge budskapet att spelarbudgeten är oförändrad (men sign-on är nu inte på tapeten för nästa år)
Number 69
Number 69

Antal inlägg : 265
Join date : 14-11-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Ivanhoe sön 01 maj 2016, 18:24

JayDee skrev:Angående budgetsnacket så uttalade sig Enbom i mitten av April av att budgeten (minst) blir kvar på samma nivå som nästa säsong.

http://www.kuriren.nu/100-hockey/vdn-om-spelarbudgeten-kan-fortsatta-offensivt-8809757.aspx
http://www.nsd.se/sport/loftet-lulea-hockey-behaller-spelarbudgeten-9975096.aspx

Känns alltid bättre med någon form av fakta till ekonomiska diskussioner istället för att spekulera baserat på "känslor".

Problemet med Enbom är att han gjorde några knepiga uttalanden förra året (se nedan).
---------------------

av JoakimJ i fre dec 11, 2015 10:10 am

Visst, saker förändras. Men att i slutet av oktober säga i en intervju att ekonomin är i balans och att vi uppnår plus minus utan slutspel:
"Då gör ni ett plus/minusresultat utan slutspel?
– Ja
"

För att 1,5 månader senare ändra sig (saxat från Stefan Enboms blogg 9:e december): "Som vi tidigare redovisat har Luleå Hockey ett antal ekonomiska utmaningar framför sig. Vi vet redan nu att vi troligen kommer att redovisa ett negativt resultat före slutspelet."

-------------------


Det är inte hållbart att man måste gå långt i ett slutspel för att gå plus. Nu säger man att man har sparat in pengar på organisationen, och att man inte ska röra den sportsliga satsningen.  - Jag hoppas verkligen att man har bättre koll på ekonomin framöver.

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Mr Bister sön 01 maj 2016, 18:26

Jag har alltid hållit Osten bakom ryggen men nu undrar jag vad han har tänkt, Antingen är dessa spelare jättebilliga och vi har en kasse med pengar över eller också har man sänkt ambitionsnivån.

Ingen kan säga att dessa spelare förstärker LHF nästa säsong vi behövde 2 st spelskickliga centrar till 1:a och 2:a kedjan, och som många kloka här inne skrivit har vi nu 3st 3:e centrar, Huuvaligen

Mr Bister

Antal inlägg : 1416
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Qirren sön 01 maj 2016, 18:39

Alla vill att vi ska ge våra spelare chansen att växa, men ingen vill ge dem förtroende? Tror både Masto och Lagacé utvecklas till nästa säsong. Tycker absolut vi har starka centrar om vi får in den där förstacentern vi väntat på länge.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Slapshot sön 01 maj 2016, 18:42

Qirren skrev:Alla vill att vi ska ge våra spelare chansen att växa, men ingen vill ge dem förtroende? Tror både Masto och Lagacé utvecklas till nästa säsong. Tycker absolut vi har starka centrar om vi får in den där förstacentern vi väntat på länge.



Det är ju just det som är problemet med dessa värvningar! Varför värva Falk när vi har Masto och Legace? Alla dessa är ju tredje eller fjärde centrar. Luleå behövde 1 a och 2a center! Där är inte Falk. Och inte Masto eller Legace heller för den delen.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Rönken sön 01 maj 2016, 18:44

Snikne Ville skrev:
Number 69 skrev:Jag skulle gissa det blir max två till (+ eventuellt Sandström).
Min teori är man att storsatsade ifjol (20års jubileum och allt) och att man har skalat ner den ekonomiska kostymen till i år.
Man kan fortfarande påstå att det går lika mycket till spelarlöner denna som nästa säsong då de extra minecraft-pengarna gick till sign-on...
Därför är det bättre jämföra med fjolårets spelartrupp.
Alltså:
Wallmark -> Falk (defensiv prio, Masto flyttas upp ett hack)
Sigalet -> Amner
Granström->Junis
Sylvegård->Rydahl
Flicks->Juntila
Rajala->?
Petrell->?
Tror det ligger mycket i det du är inne på. Jag skrev det inför säsongen att känslan var att man drog ut choken fullt inför 20-årsjubileet och att jag egentligen var mot den typen av "all in för en sässe" satsningar. Sen har ju Enbom mer eller mindre bekräftat det med sina uttalanden om att man fått jobba med ekonomin denna säsong med att det ser bättre ut för den kommande. Kanske låg mer i Helbers lönelista än vad man ville tro..

Vore riktigt dråpligt om man gick in stenhårt den gågna säsongen, men är väl ingen omöjlighet. Men det lär ge sig när vi ser vilka namn som presenteras hädanefter. Tre-fyra bra namn in så är det ganska jämnt skägg med gågna säsongen kan jag tycka.

Men personligen så tror jag fortsatt att Wallmark lämnar lite för stort hål efter sig. Han har nog spelat till rena vrakpriset sett till vad han uträttat. Så jag tror nu än mer på att man värvar in en bra center och en stabil. Den stabila blev nu Falk. Så blir rimligen X-Lagace-Falk-Mastomäki. Sedan hoppas man på att Wall-e vänder "hemåt" lagom till Lucia. Alternativt plockar man upp någon från KHL och betalar för en halv säsong.

Målvaktssidan bör vara lite billigare. Backsidan är svår att säga, Melart-Schira-Mikkelson tjänar nog samma om inte Melart fått lite mer. Sedan kommer väl Janne och någon back till antar jag.

Anfallssidan bör rimligen två spetsspelare komma in för att hamna ungefär likartat i lön. Rajala och Micflikiers löneposter kan omöjligen vara fyllda redan. Sedan kanske en till stabil vinge.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Sportchefen #2 sön 01 maj 2016, 18:57

Håller med om center-tänket. Det känns lite knepigt. Om inte Osten räknar med att Mastomäki ska steppa upp till 2:a center...vilket känns långsökt.
Annars lugnt och klokt användande av pengarna.
Och klokt beslut av Ekarv/Luleå att bryta. Det har ju blivit helt fel och lika bra att Ekarv får börja om från noll i Almtuna, få ordning på allt och börja producera i en lägre serie.
In med Rajala och Janne, en vass, skridskostark förstacenter och en högerfattad sniper av klass. Sedan är jag hyfsat nöjd.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Rönken sön 01 maj 2016, 19:00

Hur är det egentligen med sign-on? Till exempel i Micflikiers fall, inte omöjligt att han fick sign-on. Men hur blir det nu när han bröt kontraktet? Betalar man sign-on inför varje säsong eller en stor klumpsumma första året?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av KaptenBlodskelett sön 01 maj 2016, 19:11

Number 69 skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
Number 69 skrev:
Wolfhunter skrev:
Number 69 skrev:Jag skulle gissa det blir max två till (+ eventuellt Sandström).
Min teori är man att storsatsade ifjol (20års jubileum och allt) och att man har skalat ner den ekonomiska kostymen till i år.
Man kan fortfarande påstå att det går lika mycket till spelarlöner denna som nästa säsong då de extra minecraft-pengarna gick till sign-on...
Därför är det bättre jämföra med fjolårets spelartrupp.
Alltså:
Wallmark -> Falk (defensiv prio, Masto flyttas upp ett hack)
Sigalet -> Amner
Granström->Junis
Sylvegård->Rydahl
Flicks->Juntila
Rajala->?
Petrell->?
Upplysningsvis kommer spelarbudgeten att vara MINST lika stor denna som förra säsongen.
Sitter folk och gissar och grinar? Ingen som r kapabel att komma ihåg vad våra ledare upprepade ggr sagt offentligt? Smile

Bokföring kan man göra mycket med...
...men man hoppas ju på att det finns några ess att spela ut, just nu kan det gå åt vilket håll som helst.
Nu får du nog allt förtydliga. Skulle man ha en större budget i bokföringen än man egentligen har? Varför? Skulle föreningen ha något att tjäna på det? Snarare skulle man ju vilja göra tvärtom för att undvika skatter, etc.

Infört på ett Panamakonto en ersättning motsvarande en sign-on (superhemlis).
Sedan kan den vita delen vara lika.
Att sign-on delen inte behöver komma från LHF behöver ju inte förklaras.
Notera att detta bara är ett teoretiskt exempel som skulle ge budskapet att spelarbudgeten är oförändrad (men sign-on är nu inte på tapeten för nästa år)
Jo, så långt är jag med, trodde du menade tvärtom.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Luleåfan sön 01 maj 2016, 19:26

Rönken skrev:Hur är det egentligen med sign-on? Till exempel i Micflikiers fall, inte omöjligt att han fick sign-on. Men hur blir det nu när han bröt kontraktet? Betalar man sign-on inför varje säsong eller en stor klumpsumma första året?

Som jag har förstått det brukar dem få den uppdelat 33 % sign on, 33% i lön och 33 % i sign off. Men det finns reglar om allt. Hur länge dem har spelat i sverige och på andra sidan dem få inte spela hur många år efter i sverige om dem ha fått sign off.

Iaf så har sett ut på dem kontrakt jag har fått läsa.

Luleåfan

Antal inlägg : 108
Join date : 14-10-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Rönken sön 01 maj 2016, 19:28

Luleåfan skrev:
Rönken skrev:Hur är det egentligen med sign-on? Till exempel i Micflikiers fall, inte omöjligt att han fick sign-on. Men hur blir det nu när han bröt kontraktet? Betalar man sign-on inför varje säsong eller en stor klumpsumma första året?

Som jag har förstått det brukar dem få den uppdelat 33 % sign on, 33% i lön och 33 % i sign off. Men det finns reglar om allt. Hur länge dem har spelat i sverige och på andra sidan dem få inte spela hur många år efter i sverige om dem ha fått sign off.

Iaf så har sett ut på dem kontrakt jag har fått läsa.

Tänkte på det någon skrev ovan att Luleå bränt pengar på sign-on inför 2015/2016 som delvis går förlorade inför nästa säsong. Om det tex så är fallet med Micflikier. Borde väl inte gå att göra så dumma affärer men men.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av pingu sön 01 maj 2016, 19:29

Det kan vara så att förra årets lag var lite felbyggt samt att det verkade saknas en röd tråd i spelet och årets värvningar med Skuggan i spetsen gör att en del fans känner sig lite otåliga och pessimistiska. Det som hända förra säsongen var att vi fick större budget och att mångas förväntningar höjdes på hela laget och lika höga förväntningar har vi följaktligen i år också.
Sedan brukar vi fans ganska ofta bli allt mer positiva till laget ju närmare säsongsstarten vi kommer och alla nyförvärven landat och otaliga kedje- konstinstallationer ritats upp.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Pajala sön 01 maj 2016, 19:36

läst på brynäs forumet, kan bara hålla med dom ... ha ha ha  

Ni som säger att vi har börjat silly season dåligt, titta bara på Luleå och Djurgården.
Luleå presenterade nyligen, Gustav Rydahl, Andreas Falk och Viktor Amnér. Skulle vi värvat så dåliga spelare så skulle jag gråta. Då tar jag hellre Thorell, Granström och Jensen!

Djurgården värvar bara skit de med. Ser hemskt ut där
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Wolfhunter sön 01 maj 2016, 19:49

Men för bövelen. Har vi inte större krav här än att nån random nisse på ett Brynäsforum tas som intäkt för vad som sant är? Rolling Eyes

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Rönken sön 01 maj 2016, 19:50

Wolfhunter skrev:Men för bövelen. Har vi inte större krav här än att nån random nisse på ett Brynäsforum tas som intäkt för vad som sant är? Rolling Eyes

Tänk på att Urken är Pölsa innan du börjar raljera allt för hårt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Wolfhunter sön 01 maj 2016, 19:52

Rönken skrev:
Wolfhunter skrev:Men för bövelen. Har vi inte större krav här än att nån random nisse på ett Brynäsforum tas som intäkt för vad som sant är? Rolling Eyes

Tänk på att Urken är Pölsa innan du börjar raljera allt för hårt.

Knappast Brynäsfan. En viss skillnad. Inte ens Bulan lär vara det - inni hjärteroten Wink

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Snikne Ville sön 01 maj 2016, 19:53

Jämfört med Brynäs är jag inte det minsta oroad. De skall alltså ersätta bl a Rödin. Lycka till.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Rönken sön 01 maj 2016, 19:54

Wolfhunter skrev:
Rönken skrev:
Wolfhunter skrev:Men för bövelen. Har vi inte större krav här än att nån random nisse på ett Brynäsforum tas som intäkt för vad som sant är? Rolling Eyes

Tänk på att Urken är Pölsa innan du börjar raljera allt för hårt.

Knappast Brynäsfan. En viss skillnad. Inte ens Bulan lär vara det - inni hjärteroten Wink

Han vill varken bekräfta eller dementera dock  Shocked
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Rönken sön 01 maj 2016, 19:59

Snikne Ville skrev:Jämfört med Brynäs är jag inte det minsta oroad. De skall alltså ersätta bl a Rödin. Lycka till.

Samt Scott och vad det verkar Salmela, med ett minusresultat på 8 miljoner.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Snikne Ville sön 01 maj 2016, 20:01

T o m Höken har noterat nivån. Pinsamt.

Johan Svensson ‏@MrMadhawk 5 timför 5 timmar sedan
Fattar verkligen inte hetsen i Luleå för att inte spets presenterades just idag. Det finns luckor, det är 1 maj. Andas.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Puckad sön 01 maj 2016, 20:16

Vi har 4 värvningar hittills. Juniorerna räknar jag inte. De är just juniorer som fått möjlighet att satsa på hockey på heltid och jag ser hellre att de är på isen i juniormatcher än i båset i seniormatcher.
( Jag känner lite samma sak för målvakterna också ...)

Men det är många poäng som tappats i poängligan, och många frågetecken kvarstår.
Hur skall vi spela? Vilka vassa knivar finns kvar att fylla lådan med? Är det ok att känna oro för tränarkonstellationen? Vilken ambitionsnivå skall vi ha?
Mycket kvarstår.
Men Rajala presenterades 25.e Maj förra året, så visst är vi lite otåliga som inte kan andas redan nu.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Donowitz sön 01 maj 2016, 20:24

Rönken skrev:
Snikne Ville skrev:Jämfört med Brynäs är jag inte det minsta oroad. De skall alltså ersätta bl a Rödin. Lycka till.

Samt Scott och vad det verkar Salmela, med ett minusresultat på 8 miljoner.

Kanske dags att patcha lite reklam på tröjorna Very Happy

Donowitz

Antal inlägg : 4067
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Rönken sön 01 maj 2016, 20:27

Puckad skrev:Vi har 4 värvningar hittills. Juniorerna räknar jag inte. De är just juniorer som fått möjlighet att satsa på hockey på heltid och jag ser hellre att de är på isen i juniormatcher än i båset i seniormatcher.
( Jag känner lite samma sak för målvakterna också ...)

Men det är många poäng som tappats i poängligan, och många frågetecken kvarstår.
Hur skall vi spela? Vilka vassa knivar finns kvar att fylla lådan med? Är det ok att känna oro för tränarkonstellationen? Vilken ambitionsnivå skall vi ha?
Mycket kvarstår.
Men Rajala presenterades 25.e Maj förra året, så visst är vi lite otåliga som inte kan andas redan nu.

Blir Sweatt helt återställd är det ett "nyförvärv" bara där. Om man sedan tar in en stadig förstacenter och ersätter Micflikier samt en till vid av god klass är det ändå rätt skapligt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Donowitz sön 01 maj 2016, 20:31

Pajala skrev:läst på brynäs forumet, kan bara hålla med dom ... ha ha ha  

Ni som säger att vi har börjat silly season dåligt, titta bara på Luleå och Djurgården.
Luleå presenterade nyligen, Gustav Rydahl, Andreas Falk och Viktor Amnér. Skulle vi värvat så dåliga spelare så skulle jag gråta. Då tar jag hellre Thorell, Granström och Jensen!

Djurgården värvar bara skit de med. Ser hemskt ut där

Eftersom du tycker det är så kul och hänger på Brynäs Forum, av någon märklig anledning - måste man få fråga om Luleå är laget i ditt hjärta på riktigt?

Donowitz

Antal inlägg : 4067
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Bamsefar sön 01 maj 2016, 20:33

bearjew skrev:
Pajala skrev:läst på brynäs forumet, kan bara hålla med dom ... ha ha ha  

Ni som säger att vi har börjat silly season dåligt, titta bara på Luleå och Djurgården.
Luleå presenterade nyligen, Gustav Rydahl, Andreas Falk och Viktor Amnér. Skulle vi värvat så dåliga spelare så skulle jag gråta. Då tar jag hellre Thorell, Granström och Jensen!

Djurgården värvar bara skit de med. Ser hemskt ut där

Eftersom du tycker det är så kul och hänger på Brynäs Forum. Av någon märklig anledning - måste man få fråga om Luleå är laget i ditt hjärta. På riktigt.

Dumheter, självklart håller man koll på oppositionen.Alltid intressant o se vad som försigår där, speciellt i relation till Luleå.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Donowitz sön 01 maj 2016, 20:39

Bamsefar skrev:
bearjew skrev:
Pajala skrev:läst på brynäs forumet, kan bara hålla med dom ... ha ha ha  

Ni som säger att vi har börjat silly season dåligt, titta bara på Luleå och Djurgården.
Luleå presenterade nyligen, Gustav Rydahl, Andreas Falk och Viktor Amnér. Skulle vi värvat så dåliga spelare så skulle jag gråta. Då tar jag hellre Thorell, Granström och Jensen!

Djurgården värvar bara skit de med. Ser hemskt ut där

Eftersom du tycker det är så kul och hänger på Brynäs Forum. Av någon märklig anledning - måste man få fråga om Luleå är laget i ditt hjärta. På riktigt.

Dumheter, självklart håller man koll på oppositionen.Alltid intressant o se vad som försigår där, speciellt i relation till Luleå.

Dumheter? Då kan man ju undra varför det är så himla kul. 99% av allt som skrivs här inne från den där profilen är negativt om laget.

Donowitz

Antal inlägg : 4067
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Puckad sön 01 maj 2016, 20:57

Rönken skrev:Blir Sweatt helt återställd är det ett "nyförvärv" bara där. Om man sedan tar in en stadig förstacenter och ersätter Micflikier samt en till vid av god klass är det ändå rätt skapligt.
Japp, vore man inte norrbottning så vore det alldeles för tidigt för att ge upp.
Ville mest belysa att det finns ett antal frågetecken att räta ut. Fast andas kan man ju göra.

lite OT, är det någon som har koll på när Sweatt skadade sig? Hände något under hösten eller hade han känningar när han kom? (Inte frågat utifrån någon ilska om mörkning och annat tjafs.)
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Rönken sön 01 maj 2016, 22:26

Lätt att glömma att Luleå har en av seriens allra vassaste målvakter i Lassi. Markus Svensson till KHL. Visserligen kom Gustafsson upp bra nu i Frölunda. Men annars vet jag inte vilket lag förutom Frölunda som hotar på målvaktspositionen?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av kokostrollet sön 01 maj 2016, 22:55

Hunnit fundera över nyheterna idag och känner väl egentligen att såväl Amnér som Rydahl känns som intressanta värvningar som kan vara riktigt bra. Två svenska spelare i utvecklingsbar ålder som kommer till oss.

Det som sticker ut är Falk... Vi skeppar Ekarv och plockar in en center som jag undrar om han ens är bättre? Han lär definitivt vara dyrare... Ekarv har inte gjort bort sig i de matcher jag sett honom spela. Dessutom tappar vi ännu mer kontinuitet nu helt i onödan.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2662
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Snikne Ville sön 01 maj 2016, 23:11

kokostrollet skrev:Hunnit fundera över nyheterna idag och känner väl egentligen att såväl Amnér som Rydahl känns som intressanta värvningar som kan vara riktigt bra. Två svenska spelare i utvecklingsbar ålder som kommer till oss.

Det som sticker ut är Falk... Vi skeppar Ekarv och plockar in en center som jag undrar om han ens är bättre? Han lär definitivt vara dyrare... Ekarv har inte gjort bort sig i de matcher jag sett honom spela. Dessutom tappar vi ännu mer kontinuitet nu helt i onödan.
Falk är på en helt annan nivå än vad Ekarv någonsin varit hittills i sin karriär. Tro mig.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av JuniorX sön 01 maj 2016, 23:24

Inför förra säsongen så var det många som jublade över Lagace, Sweatt, Micflikier och Rajala. Och med rätta. Men den snabba tillbakablicken visar väl ganska tydligt att det är inte lätt att skapa vinnande lag baserat på välkända namn och historiska meriter.
Lagace placerades som ledande center inför säsongen. Han passade hyggligt bra som tredje.
Sweatt hyllades som en speedkula med målsinne. Vi har knappt sett till honom.
Micflikier var en poängmaskin. Han fick spela BP och ta ett mycket större defensivt ansvar än vad som var vettigt.
Rajala var den kreativa målsprutan som skulle ösa in poäng. Han blev spelaren som nötte ut högra rundeln i motståndarnas försvarszon med stenhårda skott som var tänkta att sitta på mål.

Namnen betyder alltså inte allt. Det borde vi ha lärt oss efter flera år av Rönkens budgethockey.

De värvningarna som har kommit in nu känns som rollspelare, dvs de kommer med karaktärer som Osten och ledningen har varit ute efter.  Om det är så att de värvats utifrån karaktär så är jag ganska lugn, för då tänker man sig ett lagbygge redan från början. Och det är väl det enskilt viktigaste när man knåpar ihop ett lag. Jag tror framförallt att man har lättare att lyckas med sådana värvningar. Att värva spets innebär alltid en högre risk; löneposten blir högre så då måste också utfallet följa med.

Med det sagt så behöver vi fortfarande plocka in en center av mycket hög klass. Och vi behöver förmodligen också en sniper. Det blir intressant.

JuniorX

Antal inlägg : 4060
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Lulefan sön 01 maj 2016, 23:56

Just nu känns inte laget superhett inför nästa säsong, men 2 bra backar och spetsa till med några forwards så ska det nog bli fint, tror jag.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Nr10 sön 01 maj 2016, 23:58

Kan alla ta ett djup andetag och sansa sig?

Att redan den 1a maj börja säga att vissa lag kommer att hamna före Luleå i SHL visar på en enorm okunnighet.
Tror man att den enskilda individens skicklighet gör ett helt lag så är det nog lika bra att man inte är sportchef vilket många här verkar tro att dom är eller skulle klara av att vara. Bara ta Luleå som exempel förra året, en trupp full av stjärnor som har producerat bra i sina tidigare klubbar men inte riktigt fått till det i Luleå. Så ska man sitta och säga hur nästa säsong kommer sluta när den här säsongen just har tagit slut tycker jag att det är lika bra att man är tyst!
Jag tror fullt ut på Osten och hans värvningar som han har gjort hittills.
Sen så kanske Luleå ska arbeta med någon allsvensk förening som någon sa? Vad vet jag?
Så alla här som redan nu dömer ut Luleå Hockey kan ta en paus från forumet då ni inte har någon som helst insikt i hur Luleå Hockey att arbeta säsongen 2016/17!

Sen undrar jag om det inte går att skapa en gnäll-tråd åt alla som känner för att gnälla av någon konstig anledning. Börjar bli ganska tröttsamt att läsa allt trams som skrivs av vissa här!

Nr10

Antal inlägg : 110
Join date : 15-11-29

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av icemask mån 02 maj 2016, 00:11

Nr10 skrev:Kan alla ta ett djup andetag och sansa sig?

Att redan den 1a maj börja säga att vissa lag kommer att hamna före Luleå i SHL visar på en enorm okunnighet.
Tror man att den enskilda individens skicklighet gör ett helt lag så är det nog lika bra att man inte är sportchef vilket många här verkar tro att dom är eller skulle klara av att vara. Bara ta Luleå som exempel förra året, en trupp full av stjärnor som har producerat bra i sina tidigare klubbar men inte riktigt fått till det i Luleå. Så ska man sitta och säga hur nästa säsong kommer sluta när den här säsongen just har tagit slut tycker jag att det är lika bra att man är tyst!
Jag tror fullt ut på Osten och hans värvningar som han har gjort hittills.
Sen så kanske Luleå ska arbeta med någon allsvensk förening som någon sa? Vad vet jag?
Så alla här som redan nu dömer ut Luleå Hockey kan ta en paus från forumet då ni inte har någon som helst insikt i hur Luleå Hockey att arbeta säsongen 2016/17!

Sen undrar jag om det inte går att skapa en gnäll-tråd åt alla som känner för att gnälla av någon konstig anledning. Börjar bli ganska tröttsamt att läsa allt trams som skrivs av vissa här!
Oj då en riktig Messerschmitter har talat om för oss andra hur ett forum ska fungera !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Slapshot mån 02 maj 2016, 04:51

Kuriren bloggen har då samma tankar som mig. Kul att nån annan verkar realistisk i alla fall. Här inne är ju alla sjukt positiva till laget kommande säsong. Jag är då riktigt orolig.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Pajala mån 02 maj 2016, 06:33

Luleå håller på att göra en modo, sänka laget totalt, spelare, tränare och även ledningen verkar ha tappat greppet, vi som har den största kassa kistan också, visst kan det komma bättre värvningar men just nu ser det verkligen inte bra ut.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 20 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 12 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet