Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

+89
Cambbott24
LHF96
Davidoff
Kraftkung
KaptenBlodskelett
Anthrax
wilmus2007
Gunnar Sträng
Hellcop
Mange
Number 69
Sir Prozac
farre
Sportchefen #2
GustenA
Norrlandstoken
Sportsman
Puckad
Snikne Ville
Urken
nummer 17
CKa
Sundance Kid
JohanO
Lasse Proppmätt
Lulefan
Kallepedal
Pontaking
tibet
NallePhu
Dilox
Pajala
Jonsey
PM
Groggen79
Mr Bister
MrScout
Polyfemos
lhffan
Simon90
Rikky
Hankburger
Freno
Dentos
kokostrollet
KebabLasse
Tony Moore
Old Brooklyn
Salle
27 Öqvist
Pingis 11
Bamsefar
ski3r
Qirren
Indoc
LuleåWinston
Erilk
Redbear
#96
Myrman
hokkzorz
Daddeh4724
Neurofunk20
Mickeee
Jonken
LulefanGBG
Monco
Dustin
Lars158
icemask
Kagen
Wolfhunter
Patrik82
makkanmakkan
Knäcktomten
pingu
Micke80
JuniorX
Ferros
Donowitz
Tigerman
Hedanders
Rönken
Donten_
Norlin
amarule
Slapshot
Kapten Haddock
Admin
93 posters

Sida 6 av 20 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 13 ... 20  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Norlin ons 24 aug 2016, 14:56

Snikne Ville skrev:http://www.kuriren.nu/nyheter/lulea/lulea-hockey-tranaren-om-skadelaget-8958863.aspx

Varför finns det ingen smiley för att vara glad och lite ledsen samtidigt? Skönt att det inte var något värre med Petter!
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av LulefanGBG ons 24 aug 2016, 20:26

Vill se Toolanen och Lundeström får mer istid nu på försäsongen. Med skador och trolig avstängning på Hedman, (kan inte reglerna för sådant där i CHL), så borde dessa båda få chansen. Hoppas de tar den för de där båda kan bli riktigt bra att döma av det, förvisso extremt lilla, jag sett av dem.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12276
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Rönken ons 24 aug 2016, 20:28

LulefanGBG skrev:Vill se Toolanen och Lundeström får mer istid nu på försäsongen. Med skador och trolig avstängning på Hedman, (kan inte reglerna för sådant där i CHL), så borde dessa båda få chansen. Hoppas de tar den för de där båda kan bli riktigt bra att döma av det, förvisso extremt lilla, jag sett av dem.

Hoppas även Amnér får mer speltid, Janne kan väl vila ljumskarna och komma framåt november rabbit
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17811
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Snikne Ville ons 24 aug 2016, 21:22

Tycker mig ha noterat att man lämnat modellen där Klasen o sedermera Walle hållit i pucken i all oändlighet i PP. Betydligt mer fart på pucken hittills iaf, Gillas.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6487
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Polyfemos tor 25 aug 2016, 10:36

Snikne Ville skrev:Tycker mig ha noterat att man lämnat modellen där Klasen o sedermera Walle hållit i pucken i all oändlighet i PP. Betydligt mer fart på pucken hittills iaf, Gillas.

Precis. Det ser mycket mera rörligt ut. Båda sidorna används och ett större djup på spelet så att motståndare boxen tvingas till mer rörelse och ibland står vända med ryggarna ut mot blå. Ser också mera direktskott (som i o f s inte gått igenom boxen).
Hoppas målen börjar trilla in.

Fast med Klasen var livet mycket lättare. Bara han fick pucken så agerade alla andra statister.

Var det inte ryssarna som körde en variant med två speluppläggare bakom förlängda mållinjen på var sida om målet så hela boxen (inkl målisen) fick stå "felvända". Borde ge oceaner av is för backskott.
Polyfemos
Polyfemos

Antal inlägg : 1698
Join date : 14-03-18

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av nummer 17 tor 25 aug 2016, 10:41

Polyfemos skrev:
Snikne Ville skrev:Tycker mig ha noterat att man lämnat modellen där Klasen o sedermera Walle hållit i pucken i all oändlighet i PP. Betydligt mer fart på pucken hittills iaf, Gillas.

Precis. Det ser mycket mera rörligt ut. Båda sidorna används och ett större djup på spelet så att motståndare boxen tvingas till mer rörelse och ibland står vända med ryggarna ut mot blå. Ser också mera direktskott (som i o f s inte gått igenom boxen).
Hoppas målen börjar trilla in.

Fast med Klasen var livet mycket lättare. Bara han fick pucken så agerade alla andra statister.

Var det inte ryssarna som körde en variant med två speluppläggare bakom förlängda mållinjen på var sida om målet så hela boxen (inkl målisen) fick stå "felvända". Borde ge oceaner av is för backskott.

Det börjar med bättre fart och rörelse redan i uppspelsfasen, vilket leder till att vi oftare kommer in i zon med fart och pucken under kontroll. Sen fortsätter det med ovanståendes beskrivningar!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av MrScout fre 26 aug 2016, 05:31

nummer 17 skrev:
Polyfemos skrev:
Snikne Ville skrev:Tycker mig ha noterat att man lämnat modellen där Klasen o sedermera Walle hållit i pucken i all oändlighet i PP. Betydligt mer fart på pucken hittills iaf, Gillas.

Precis. Det ser mycket mera rörligt ut. Båda sidorna används och ett större djup på spelet så att motståndare boxen tvingas till mer rörelse och ibland står vända med ryggarna ut mot blå. Ser också mera direktskott (som i o f s inte gått igenom boxen).
Hoppas målen börjar trilla in.

Fast med Klasen var livet mycket lättare. Bara han fick pucken så agerade alla andra statister.

Var det inte ryssarna som körde en variant med två speluppläggare bakom förlängda mållinjen på var sida om målet så hela boxen (inkl målisen) fick stå "felvända". Borde ge oceaner av is för backskott.

Det börjar med bättre fart och rörelse redan i uppspelsfasen, vilket leder till att vi oftare kommer in i zon med fart och pucken under kontroll. Sen fortsätter det med ovanståendes beskrivningar!

Tror vi kommer få se en PP-Uppställning spelandes mer likt Walles när Kennedy ansluter. Vad jag fått höra och tidigare sett av Kennedy i NHL när han spelade för Buffalo så är detta en herre med ett grymt spelsinne, mjuka handleder och med en väldigt fin skridskoåkning! En playmaker av rang helt enkelt. Tror detta kommer vara en av dom bästa spelarna i våran vackra tröja på väldigt länge av vad jag tidigare sett och nu hört. Vi får hoppas! Very Happy
MrScout
MrScout

Antal inlägg : 148
Join date : 14-09-30

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av nummer 17 fre 26 aug 2016, 10:49

MrScout skrev:
nummer 17 skrev:
Polyfemos skrev:
Snikne Ville skrev:Tycker mig ha noterat att man lämnat modellen där Klasen o sedermera Walle hållit i pucken i all oändlighet i PP. Betydligt mer fart på pucken hittills iaf, Gillas.

Precis. Det ser mycket mera rörligt ut. Båda sidorna används och ett större djup på spelet så att motståndare boxen tvingas till mer rörelse och ibland står vända med ryggarna ut mot blå. Ser också mera direktskott (som i o f s inte gått igenom boxen).
Hoppas målen börjar trilla in.

Fast med Klasen var livet mycket lättare. Bara han fick pucken så agerade alla andra statister.

Var det inte ryssarna som körde en variant med två speluppläggare bakom förlängda mållinjen på var sida om målet så hela boxen (inkl målisen) fick stå "felvända". Borde ge oceaner av is för backskott.

Det börjar med bättre fart och rörelse redan i uppspelsfasen, vilket leder till att vi oftare kommer in i zon med fart och pucken under kontroll. Sen fortsätter det med ovanståendes beskrivningar!

Tror vi kommer få se en PP-Uppställning spelandes mer likt Walles när Kennedy ansluter. Vad jag fått höra och tidigare sett av Kennedy i NHL när han spelade för Buffalo så är detta en herre med ett grymt spelsinne, mjuka handleder och med en väldigt fin skridskoåkning! En playmaker av rang helt enkelt. Tror detta kommer vara en av dom bästa spelarna i våran vackra tröja på väldigt länge av vad jag tidigare sett och nu hört. Vi får hoppas! Very Happy

Om Kennedy kommer upp i närheten av sin fulla potential så har vi ligans bästa center där. Bara hoppas han är fulltränad, skadefri, motiverad och trivs fullt ut i Luleå.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Micke80 lör 27 aug 2016, 08:35

Jag tycker inte det sett ut som att någon kedja förutom fjärde haft kemi än så länge. Jag skulle därför dra mig för att peta i den så att det finns nått som funkar medan de andra försöker hitta rätt.
Jag tror också att laget blir bättre med Moillierat som ytter istället för center då ha nverkar ha för stora problem med de stora ytorna men kommer till sin rätt när han får jaga mer och inte tänka.
När Kennedy ansluter till laget vill jag därför se dessa formationer.

Hedman - Kennedy - Moillierat
Emanuelsson - Lagace - Sweatt
Junttila - Falk - Harju
Fabbe - Mastomäki - Foppa
På det här sättet tror jag vi får tre relativt farliga formationer men men inen superformation. Skulle man däremot ersätta Hedman i första med, iförsta hand Sweatt, eller Harju eller Junttila skulle man få en riktigt bra första men lite tunnare där bakom.
Sen får Rydhal konkurera med Hedman och fabbe om speltid
Toolanen och Lundeström får ta chansen på de mer spelande platserna när skador och avstägningar kommer, alternativt konkurera ut Mastomäki som center.

Fortsätter man envisas med att Moillierat ska spela center så kan jag tänka mig nått åt detta håll:
Sweatt - Kennedy - Emanuelsson
Harju - Moillierat - Foppa
Junttila - Lagace - Hedman
Fabbe- Falk - Rydhal

Egentligen ingen formation som sticker ut som en superformation, men 3 formationer som kan skapa någorlunda och producera någorlunda. Vill man då spetsa till det så man får en riktigt bra kan man ta bort Emanuelsson från första och spetsa till det med Junttila istället så får man en riktigt snabb och riktigt puckskicklig första formation.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Urken mån 29 aug 2016, 17:04

Jag tror att vår centeruppställning i år tyvärr inte kommer hålla måttet. Vi har en bred uppställning, men ingen riktig spets. Presidenten som exempel. Ojämn poänggörare, enligt Eliteprospects. En spelare som gjorde 14 poäng på 47 matcher i KHL förra säsongen - ska han leda ett elitserielag bara sådär?

Kael tror jag mer på i sådana fall, men kan bli svårt att gå in och göra en 35+ poäng sin första säsong i ES. Därför tror jag att en Ola kunde ha varit nyttig.

Den som lever får se. Jag har sett alldeles för lite av både Kael och Kennedy för att göra ett trovärdigt uttalande, men jag har ingen särskilt bra känsla i kroppen inför kommande säsong.

Till backarna: lägger vi all tro på Todd i offensiv zon? Jag som sett Jaros spela anser att han har en större chans att bli vår PP-back. Schira måste daska upp sig gentemot förra säsongen, speciellt den första halvan. Kör han på ett år som han avslutade så finns ändå hopp.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 33
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av LulefanGBG mån 29 aug 2016, 17:30

Tycker både Jaros och Amnér borde få chansen att ta en offensiv roll. Nu har ju Todd bara gjort en tävlingsmatch så givetvis skall också han få chansen. Håller dock med dig Urken. Framförallt Jaros har vi ju sett ta enorma kliv förra säsong. Både offensivt och defensivt. Han borde ingå i ett första backpar med Melart tycker jag. Det kan bli kommande säsongs bästa backpar i SHL, beroende på hur laget i övrigt står sig såklart.

Sedan skall såklart Amnér få chansen tycker jag, annars förstår jag inte den värvningen alls. Han är ju inte 18 år och kan lira med juniorerna så han måste ju vara värvad för att spela i A-laget. Schira är den back annars som imponerat mest på mig under försäsongen. Har fortsatt där han slutade och kommer att vara grym denna säsongen tror jag.

Jaros och Schira borde få lira PP, men det behövs ju ett offensivt backpar till och där tycker jag Todd och Amnér skall få slåss om den platsen ihop med en mer defensiv back kanske om inte Todd visar sig vara väldigt allround för då kan man såklart köra båda de herrarna i PP.

Ang. centrarna har jag egentligen ingen åsikt, då jag inte heller har sett Kennedy eller Molle tillräckligt mycket. Känns som hit eller miss lite beroende på hur de trivs och i vilken omgivning de hamnar. Kan Sweatt hitta tillbaka och Emanuelsson visar sig vara så rivig och bra som jag minns honom. Ja då kan säkert en av båda våra transatlant-centrar komma igång ordentligt. Är Junttila så bra som det sägs och om Harju är lika sugen som han ser ut på försäsongen så, ja då kanske även vår andra center kan komma igång. Men det känns som väldigt många 'om' och 'men' för att man skall vara säker på var vi hamnar i tabellen.

Tycker det känns mer ovisst än på många år. I synnerhet med helt ny tränare också som vi inte vet exakt hur han vill spela även om man kunnat se tendenser. Då vet man ju inte heller hur materialet står sig i förhållande till spelidé osv.

Samtidigt är detta också spännande. Jag har inga jättehöga förhoppningar på säsongen utan tror vi kommer att vara ett mittenlag större delen, men jag tycker också att det ser en aning spännande ut på sina håll i truppen så min förhoppning är ändock att vi skall avsluta säsongen starkare än vad vi kanske inleder den. Vi får se hur långt det bär helt enkelt.

Mastomäki, Jaros, Melart, Gustavsson och Schira är dem som skall mest spännande att följa inledningsvis. Kan de fortsätta som de slutade i fjol? Ja då kan mycket vara vunnet redan där. Kanske ingen gladhockey, (för det krävs att våra transatlanter, Junttila och Harju levererar), men det kommer att ge oss våra poäng.

Molle har visat väldigt fina tendenser till bra speluppfattning så kan han komma in i stor is och Luleås spelsystem, (vilket det nu altlså är?), samt trivas i staden och gänget. Då kan han nog producera en del poäng i varje fall. I synnerhet om Sweatt hittar formen igen. Där har vi i min bok det största sparkapitalet.

För att vi skall bli bra, krävs nog precis som i fjol ett stort tålamod från lagledning och fans. I synnerhet vid eventuella motgångar. Som tur är är ju just Luleå kända för att visa stort tålamod med både spelare och ledare. Tror att det var en av största anledningarna till att vi trots allt kom rätt långt förra säsongen.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12276
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Urken mån 29 aug 2016, 18:08

Bra skrivet. Håller med dig, @LulefanGBG. Ska jag vara ärlig så hade jag helt förträngt att vi värvat Amnér. Där har vi såklart ytterligare en spelare som kan bli ett utropstecken.

Det som oroar mig är dock att det krävs rätt många utropstecken på viktiga positioner för att det ska bli bra. Får helt enkelt ställa in sig på en mellansäsong. Placeringar 3-4 vore klart godkänt och 5-6 OK.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 33
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av LulefanGBG mån 29 aug 2016, 18:43

Urken skrev:Bra skrivet. Håller med dig, @LulefanGBG. Ska jag vara ärlig så hade jag helt förträngt att vi värvat Amnér. Där har vi såklart ytterligare en spelare som kan bli ett utropstecken.

Det som oroar mig är dock att det krävs rätt många utropstecken på viktiga positioner för att det ska bli bra. Får helt enkelt ställa in sig på en mellansäsong. Placeringar 3-4 vore klart godkänt och 5-6 OK.
Jomen det är ju just det. Det är många saker som måste klaffa för att det skall kunna bli riktigt bra, men samtidigt är det ju en del frågetecken kring dessa spelare som måste rätas ut till utropstecken. Om tillräckligt många gör det, (för potentialen tror jag finns), ja då kan det blir kul men annars kan det bli mellanmjölkssäsong, eller rentav ännu värre.

Oviss är man väl i någon mån inför varje säsong, men det här känns som den mest ovissa för mig på länge faktiskt. Kanske bara är dåligt minne i.o.f. men så känns det. Inte bara negativt givetvis, det är ju också väldigt spännande. Som jag skrev tidigare finns många spelare i laget som skall bli väldigt spännande att följa. Dels spelare vi redan känner och som är påväg uppåt i karriären, men också många nya som man är spänd på att se om de kan bli något eller inte.

Väntar 15 - 20 omgångar innan jag börjar ta fram sågen, eller för all del skumpan. Razz
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12276
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av LulefanGBG mån 29 aug 2016, 18:50

En sak skall sägas också. Många verkar oerhört kritiska till Skuggan. Jag har inget att säga om honom som tränare eftersom jag inte vet exakt vilka roller han hade förra säsongen. Och vem som egentligen låg bakom det positiva eller för all del det negativa.

Men jag tycker han låter väldigt sympatisk i intervjuer och någon dumskalle tror jag inte att han är. Alla tränare snackar ju alltid om att satsa på de unga killarna och ge dem chansen osv, och det tyckte jag faktiskt att Luleå gjorde redan förra året, (en del av det kan ju också ha varit Skuggans förtjänst), och det känns genuint när han säger att våra unga killar skall få chansen.

Jag tror och hoppas att Skuggan är en coach som låter bästa laget spela. Fortsätter Toolanen och Lundeström att visa framfötterna borde de få konkurrera ut andra i laget. Detsamma gäller t.ex. Amnér som vi varit inne på. Känns inte som att Skuggan, (trots att han verkar sympatisk och sansad), är rädd för att sätta större namn på bänken. Givetvis en ogrundad känsla jag har bara men hoppas det stämmer.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12276
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av ski3r mån 29 aug 2016, 19:18

Jag skulle testa följande:

Sweatt - Kennedy - Emanuelsson
Kennedy ersätter Molle i första och förhoppningsvis kan det lossna lite för Petter och Sweatt som sett riktigt rapp ut.

Harju - Lagacé - Junttila
Bästa formationen so far, tycker de ser ut att ha någonting på G och vill ge dom ett par matcher till.

Hedman - Falk - Moillierat
Vore intressant att se Molle på kanten med en klok Falk.

Fabbe - Mastomäki - Foppa
Kommentarer överflödiga.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1992
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Mr Bister mån 29 aug 2016, 21:51

Är det ingen som har med Toolanen och Lundeström, dom har ju nästan sett piggast ut i matcherna.
Jag garanterar om dom spelat i SAIK hade dom gått in i en 3:e kedja

Mr Bister

Antal inlägg : 1490
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Bamsefar mån 29 aug 2016, 22:16

Tveksamt, åtminstone Lundeström behöver växa till sig lite, ingen av dessa imponerade satta under press, men det gjorde knappt ngn i de tävlingsmatcher vi spelat.Så det är mycket frågetecken att räta ut so far. Tror oxo på en mellansäsong eller åtminstone en negativ första halva, tills alla nya o för all del gamla spelare lärt sig att fungera ihop.
Det skall bli mycket intressant o se hur Skuggan o övriga ledarstab hanterar den kommande säsongen.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12164
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av hokkzorz tis 30 aug 2016, 07:23

Alltså, personligen tycker jag Hedman skall sitta på läktarn resten av året. Han lyckas alltid med minst en idiottackling per år i CHL/SHL. Kostade oss alla chanser till att komma ifatt mot SAIPA för att inte snacka om att han är farlig på isen. Sen tillför han inte mycket alls i det offensiva spelet. Jag skulle spela både lundeström och toolanen före honom alla dar i veckan som tränare.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av nummer 17 tis 30 aug 2016, 08:41

Jaros offensiva kvaliteer är ju när han får komma i fart, då är han svårstoppad med sin tyngd, skridskoåkning, räckvidd och mod. I PP däremot tycker jag inte han har handlederna för att stå på blå, krävs ju helt andra kvaliteer där. Nog tycker jag Schira och Todd ser ut att ha bättre förutsättningar att vara framträdande i PP än Jaros och det är väl i första hand dom som konkurrerar med varandra eftersom alla är R. Sen skulle jag också vilja se Amner i PP för att se vad han kan uträtta och som L är det ju inte lika hård konkurrens, bara han och Mikkel som är troliga där. Å andra sidan ser tränarna dom flera gånger i veckan och har bra koll på konkurrenssituationen.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av ski3r tis 30 aug 2016, 13:53

Håller egentligen med om Hedman, som det ser ut just nu tillför han inte jättemycket och det vore kul att ge någon yngre chansen. Å andra sidan sitter Hedman på ett långt kontrakt vilket gör att det säkerligen finns en långsiktig plan för honom.

Toolanen tillsammans med rutinerade Falk och Molle skulle annars vara kul att testa.

Sweatt - Kennedy - Emanuelsson

Harju - Lagacé - Junttila

Toolanen - Falk - Moillierat

Fabbe - Mastomäki - Foppa
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1992
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av hokkzorz tis 30 aug 2016, 14:00

ski3r skrev:Håller egentligen med om Hedman, som det ser ut just nu tillför han inte jättemycket och det vore kul att ge någon yngre chansen. Å andra sidan sitter Hedman på ett långt kontrakt vilket gör att det säkerligen finns en långsiktig plan för honom.

Toolanen tillsammans med rutinerade Falk och Molle skulle annars vara kul att testa.

Sweatt - Kennedy - Emanuelsson

Harju - Lagacé - Junttila

Toolanen - Falk - Moillierat

Fabbe - Mastomäki - Foppa

japp. Sen har vi ju Rydahl oxo som alla verkar glömma bort, vete fan hur vi skall få in alla i laget.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av JuniorX tis 30 aug 2016, 22:51

hokkzorz skrev:Alltså, personligen tycker jag Hedman skall sitta på läktarn resten av året. Han lyckas alltid med minst en idiottackling per år i CHL/SHL. Kostade oss alla chanser till att komma ifatt mot SAIPA för att inte snacka om att han är farlig på isen. Sen tillför han inte mycket alls i det offensiva spelet. Jag skulle spela både lundeström och toolanen före honom alla dar i veckan som tränare.

Håller inte alls med. Hedmans kvaliteter är unika och för den som har tålamodet och kunskapen så kommer man att få ut en högkvalitativ powerforward av honom som håller en riktigt hög nivå. I matchen mot SAIPA försökte Hedman tända laget genom att bygga upp intensiteten precis i det ögonblick som man tappade matchen. Han tog inte en open-ice tackling för att han ville proppa någon. Han tog den för att han kände att det var vad som behövdes för att tända laget och för att komma in i matchen igen. Det om själva uppsåtet.
Och det var inte därför vi förlorade matchen. Vi förlorade matchen därför att vi inte skapade tillräckligt bra chanser.
Sedan var det en dålig tackling. Och här kommer en annan aspekt in. Hedman är otroligt bra på att värdera sina tacklingar. Han tacklas ofta och allt som oftast gör han det otroligt bra. Han tar också hänsyn i sina tacklingar. Det finns massor med gånger under en match som Hedman väljer att inte proppa en motståndare just därför att han värderar situationen. Men med den mängd tacklingar som han producerar så kommer det såklart att finnas fler som är sämre. Dock. Att plocka fram en dålig tackling i närtid och sedan döma honom utifrån den är ju inte grundat i fakta.
Att agera tränare och välja att bänka Hedman är ju OK om man vill propagera för den typen av hockey. Men utan en Hedman-typ i laget kommer typer som Lundeström och Toolanen att få det svårare att prestera på den hockey de besitter. Och vad har man vunnit på det då?

JuniorX

Antal inlägg : 4162
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Bamsefar ons 31 aug 2016, 00:19

JuniorX skrev:
hokkzorz skrev:Alltså, personligen tycker jag Hedman skall sitta på läktarn resten av året. Han lyckas alltid med minst en idiottackling per år i CHL/SHL. Kostade oss alla chanser till att komma ifatt mot SAIPA för att inte snacka om att han är farlig på isen. Sen tillför han inte mycket alls i det offensiva spelet. Jag skulle spela både lundeström och toolanen före honom alla dar i veckan som tränare.

Håller inte alls med. Hedmans kvaliteter är unika och för den som har tålamodet och kunskapen så kommer man att få ut en högkvalitativ powerforward av honom som håller en riktigt hög nivå. I matchen mot SAIPA försökte Hedman tända laget genom att bygga upp intensiteten precis i det ögonblick som man tappade matchen. Han tog inte en open-ice tackling för att han ville proppa någon. Han tog den för att han kände att det var vad som behövdes för att tända laget och för att komma in i matchen igen. Det om själva uppsåtet.
Och det var inte därför vi förlorade matchen. Vi förlorade matchen därför att vi inte skapade tillräckligt bra chanser.
Sedan var det en dålig tackling. Och här kommer en annan aspekt in. Hedman är otroligt bra på att värdera sina tacklingar. Han tacklas ofta och allt som oftast gör han det otroligt bra. Han tar också hänsyn i sina tacklingar. Det finns massor med gånger under en match som Hedman väljer att inte proppa en motståndare just därför att han värderar situationen. Men med den mängd tacklingar som han producerar så kommer det såklart att finnas fler som är sämre. Dock. Att plocka fram en dålig tackling i närtid och sedan döma honom utifrån den är ju inte grundat i fakta.
Att agera tränare och välja att bänka Hedman är ju OK om man vill propagera för den typen av hockey. Men utan en Hedman-typ i laget kommer typer som Lundeström och Toolanen att få det svårare att prestera på den hockey de besitter. Och vad har man vunnit på det då?

som ovan, Hedmans betydelse skall inte underskattas. Dels för den osäkerhet han skapar på isen hos oppositionen och därmed ökar oskärpan och felbeslut vilket öppnar för våra spelar, dels att han själv kan öka trycket i off zon med åkningar in mot o framför mål som andra spelare kan utnyttja.
I sista hand handlar det om tacklingar för tacklingarnas skull men de kan vända lagets negativa trend i matchen.
Hedman har mycket att erbjuda om man förstår att utnyttja han rätt, och , ja, ibland blir det fel men alltmer sällan.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12164
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av hokkzorz ons 31 aug 2016, 08:08

JuniorX skrev:
hokkzorz skrev:Alltså, personligen tycker jag Hedman skall sitta på läktarn resten av året. Han lyckas alltid med minst en idiottackling per år i CHL/SHL. Kostade oss alla chanser till att komma ifatt mot SAIPA för att inte snacka om att han är farlig på isen. Sen tillför han inte mycket alls i det offensiva spelet. Jag skulle spela både lundeström och toolanen före honom alla dar i veckan som tränare.

Håller inte alls med. Hedmans kvaliteter är unika och för den som har tålamodet och kunskapen så kommer man att få ut en högkvalitativ powerforward av honom som håller en riktigt hög nivå. I matchen mot SAIPA försökte Hedman tända laget genom att bygga upp intensiteten precis i det ögonblick som man tappade matchen. Han tog inte en open-ice tackling för att han ville proppa någon. Han tog den för att han kände att det var vad som behövdes för att tända laget och för att komma in i matchen igen. Det om själva uppsåtet.
Och det var inte därför vi förlorade matchen. Vi förlorade matchen därför att vi inte skapade tillräckligt bra chanser.
Sedan var det en dålig tackling. Och här kommer en annan aspekt in. Hedman är otroligt bra på att värdera sina tacklingar. Han tacklas ofta och allt som oftast gör han det otroligt bra. Han tar också hänsyn i sina tacklingar. Det finns massor med gånger under en match som Hedman väljer att inte proppa en motståndare just därför att han värderar situationen. Men med den mängd tacklingar som han producerar så kommer det såklart att finnas fler som är sämre. Dock. Att plocka fram en dålig tackling i närtid och sedan döma honom utifrån den är ju inte grundat i fakta.
Att agera tränare och välja att bänka Hedman är ju OK om man vill propagera för den typen av hockey. Men utan en Hedman-typ i laget kommer typer som Lundeström och Toolanen att få det svårare att prestera på den hockey de besitter. Och vad har man vunnit på det då?

"EN dålig tackling i närtid"? Det är just det som är problemet, det är inte frågan om EN dålig tackling det är snarare en trend och ett beteende hos Anton som ger alla dessa avstängningar. Att ange argumentet "jamen han tacklar så mycket så ibland blir det fel". Vaddå blir fel? en armbåge i huvudet eller en blindside är fan inget olycksfall i arbetet. Han har redan avslutat karriären för en ung spelare (Fredric Anderberg) med en idiotisk tackling mot huvudet och i videon ser man hur han trycker in axeln mot huvudet med vilje. Det lär inte vara den sista.

Vi tycker olika helt enkelt, jag tycker vi skall satsa på att utveckla våra unga spelande talanger istället för att låta spelare typ Hedman ta upp plats i vår trupp. Tyvärr? så är spelartypen "powerforward" i princip helt förlegad i dagens SHL, precis som agitators typ Ledin, Jämtin mfl. Är det spelare som väcker känslor? absolut, men vi borde gå i bräschen med att utveckla spelet i SHL inte hålla kvar vid gamla klyschor och ideer.

-HokkZorz


hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Slapshot ons 31 aug 2016, 11:18

Varken Hedman eller Fabricius tillför laget nånting. Båda borde sitta på läktaren ett par matcher i alla fall. Luleå borde testa sina yngre spelare och verkligen ge dom chansen på allvar.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Bamsefar ons 31 aug 2016, 12:01

hokkzorz skrev:
JuniorX skrev:
hokkzorz skrev:Alltså, personligen tycker jag Hedman skall sitta på läktarn resten av året. Han lyckas alltid med minst en idiottackling per år i CHL/SHL. Kostade oss alla chanser till att komma ifatt mot SAIPA för att inte snacka om att han är farlig på isen. Sen tillför han inte mycket alls i det offensiva spelet. Jag skulle spela både lundeström och toolanen före honom alla dar i veckan som tränare.

Håller inte alls med. Hedmans kvaliteter är unika och för den som har tålamodet och kunskapen så kommer man att få ut en högkvalitativ powerforward av honom som håller en riktigt hög nivå. I matchen mot SAIPA försökte Hedman tända laget genom att bygga upp intensiteten precis i det ögonblick som man tappade matchen. Han tog inte en open-ice tackling för att han ville proppa någon. Han tog den för att han kände att det var vad som behövdes för att tända laget och för att komma in i matchen igen. Det om själva uppsåtet.
Och det var inte därför vi förlorade matchen. Vi förlorade matchen därför att vi inte skapade tillräckligt bra chanser.
Sedan var det en dålig tackling. Och här kommer en annan aspekt in. Hedman är otroligt bra på att värdera sina tacklingar. Han tacklas ofta och allt som oftast gör han det otroligt bra. Han tar också hänsyn i sina tacklingar. Det finns massor med gånger under en match som Hedman väljer att inte proppa en motståndare just därför att han värderar situationen. Men med den mängd tacklingar som han producerar så kommer det såklart att finnas fler som är sämre. Dock. Att plocka fram en dålig tackling i närtid och sedan döma honom utifrån den är ju inte grundat i fakta.
Att agera tränare och välja att bänka Hedman är ju OK om man vill propagera för den typen av hockey. Men utan en Hedman-typ i laget kommer typer som Lundeström och Toolanen att få det svårare att prestera på den hockey de besitter. Och vad har man vunnit på det då?

"EN dålig tackling i närtid"? Det är just det som är problemet, det är inte frågan om EN dålig tackling det är snarare en trend och ett beteende hos Anton som ger alla dessa avstängningar. Att ange argumentet "jamen han tacklar så mycket så ibland blir det fel". Vaddå blir fel? en armbåge i huvudet eller en blindside är fan inget olycksfall i arbetet. Han har redan avslutat karriären för en ung spelare (Fredric Anderberg) med en idiotisk tackling mot huvudet och i videon ser man hur han trycker in axeln mot huvudet med vilje. Det lär inte vara den sista.

Vi tycker olika helt enkelt, jag tycker vi skall satsa på att utveckla våra unga spelande talanger istället för att låta spelare typ Hedman ta upp plats i vår trupp. Tyvärr? så är spelartypen "powerforward" i princip helt förlegad i dagens SHL, precis som agitators typ Ledin, Jämtin mfl. Är det spelare som väcker känslor? absolut, men vi borde gå i bräschen med att utveckla spelet i SHL inte hålla kvar vid gamla klyschor och ideer.

-HokkZorz


Hedman har två avstängningar för tackling mot huvudet sedan 2007 samt nu då den mot SaiPa, vilket inte var snygg, absolut inte, men att kalla det en trend och ett beteende är att ta i. Som påpekats så tacklar Hedman mest av alla i Luleå och topp tre i SHL, de allra flesta är klockrena men tyvärr har det blivit fel ibland, inte ofta och inte alls en trend eller beteende.
Personligen anser ja att tacklingar är en del av spelet, där det är ett instrument av flera för att betvinga oppositionen. Sen skall naturligtvis icke tillåtna tacklingar beivras men Hedman delar allt som oftast ut rena tacklingar.

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2016/08/25/16841-tecken-med-hedmans-fall-hos-disciplinnamnden/
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12164
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av hokkzorz ons 31 aug 2016, 12:28

Alltså, hur kan du skriva "tyvärr har det blivit lite fel ibland" som att det är olycksfall i arbetet. Det finns ett par sånna fall oxo och då har han blivit friad men dom har har blivit dömd för är tacklingar med uppsåt och det är inte ok, aldrig nånsin.

Såg för övrigt att Rydahl hade blivit dömd 2 ggr i växjö samma säsong, en slewfoot och en huvudtackling. Inte ok.

Tackla på hur mycket som helst, det är precis som du säger en del av spelet, men om det brinner i hjärnkontoret ibland och man hittar på rena dumheter så tycker jag inte att man har nånting på en hockeyrink att göra överhuvudtaget.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Puckad ons 31 aug 2016, 12:30

Intressant länk.
Straffskärpning känns väl sådär om det inte handlar om samma typ av förseelse. Det skall inte löna sig att starta slagsmål med någon som har tidigare avstängningar.
Boardingen från i år känns lika konstig nu som den gjorde då, och det känns som ett reputation call mer än något annat. Hitte-Joel hade aldrig fått den.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11302
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Bamsefar ons 31 aug 2016, 12:52

hokkzorz skrev:Alltså, hur kan du skriva "tyvärr har det blivit lite fel ibland" som att det är olycksfall i arbetet. Det finns ett par sånna fall oxo och då har han blivit friad men dom har har blivit dömd för är tacklingar med uppsåt och det är inte ok, aldrig nånsin.

Såg för övrigt att Rydahl hade blivit dömd 2 ggr i växjö samma säsong, en slewfoot och en huvudtackling. Inte ok.

Tackla på hur mycket som helst, det är precis som du säger en del av spelet, men om det brinner i hjärnkontoret ibland och man hittar på rena dumheter så tycker jag inte att man har nånting på en hockeyrink att göra överhuvudtaget.

Rätt många spelare som får rensas ut då , om alla som fått en avstängning skall avstängas permanent, men vi kanske bör riskminimera spelet , antingen genom permanent avstängning och eller avstå från tacklingar. Det skulle nog ge ett snabbare spel men samtidigt förlora en dimension.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12164
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Groggen79 ons 31 aug 2016, 14:07

Bamsefar skrev:
hokkzorz skrev:Alltså, hur kan du skriva "tyvärr har det blivit lite fel ibland" som att det är olycksfall i arbetet. Det finns ett par sånna fall oxo och då har han blivit friad men dom har har blivit dömd för är tacklingar med uppsåt och det är inte ok, aldrig nånsin.

Såg för övrigt att Rydahl hade blivit dömd 2 ggr i växjö samma säsong, en slewfoot och en huvudtackling. Inte ok.

Tackla på hur mycket som helst, det är precis som du säger en del av spelet, men om det brinner i hjärnkontoret ibland och man hittar på rena dumheter så tycker jag inte att man har nånting på en hockeyrink att göra överhuvudtaget.

Rätt många spelare som får rensas ut då , om alla som fått en avstängning skall avstängas permanent, men vi kanske bör riskminimera spelet , antingen genom permanent avstängning och eller avstå från tacklingar. Det skulle nog ge ett snabbare spel men samtidigt förlora en dimension.

Följer man Hedman ett byte så har han typ 3-4 kroppskontakter, sånt som skulle kunna benämnas tackling. Om man summerar vad detta blir på en säsong så är det enormt många moment med kroppskontakt. Hockey bygger på känslor, spelarna är speedad, dessutom är de rätt trötta emellanåt vilket gör att man kan hamna i en situation när man absolut inte tänker klart.

Finns absolut saker han gjort som borde vara ogjort, men när man skall döma Hedman så måste man ta hänsyn till att han hela tiden är inblandade i dessa situationer. Dessutom finns det väldigt många is-tittare där ute, på 90-talet fick dessa skylla sig själva (=HEAD UP!) men numera är de generellt sätt fredade enligt regelboken. Tycker han fått oförtjänst dåligt rykte!


Groggen79

Antal inlägg : 181
Join date : 15-03-02
Age : 45
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av icemask ons 31 aug 2016, 15:02

Anton Hedman har I SHL delat ut 771 tacklingar sedan 10/11 och blivit fälld 2 ggr för huvudtackling
Det ger 771/2=0,00259 en felmarginal på 0,26 %
Den som har samma felmaginal I sitt arbete utfört under den hastigheten och det adrenalinpåslaget bör nog kunna saga att det är GANSKA bra utfall eller ?????

Snacka går ju men som nr 17 sager, lite faktaundelag TACK !


Senast ändrad av icemask den ons 31 aug 2016, 15:06, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Felräkning)
icemask
icemask

Antal inlägg : 4156
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av pingu ons 31 aug 2016, 17:57

Hedman är hur rolig som helst att se på när han är på humör!! Dessutom tacklar han riktigt bra generellt. Skönt att ha honom i vårt lag Smile
pingu
pingu

Antal inlägg : 2418
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Dustin tor 01 sep 2016, 10:48

Med tanke på hur Toolanen och Lundeström har tagit för sig när de fått chansen ser jag gärna att de får förtroende och speltid här i början av säsongen. Vore det SHL-premiär imorgon hade jag ställt upp laget såhär:

Sweatt-Mouillerat-Emanuelsson
Harju-Kennedy-Junttila
Lundeström-Falk-Toolanen
Hedman-Mastomäki-Lagace
Forsberg

Fyra kedjor som alla har potential att bidra offensivt och där våra unga spelare får en riktig chans att visa att de ska ha en ordinarie tröja.

Dustin

Antal inlägg : 7106
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av LulefanGBG tor 01 sep 2016, 11:47

Håller med om att Toolanen och Lundeström borde få starta säsongen, så som de verkar ha spelat på försäsongen. Frågan är då vilka som får kliva åt sidan? Rydahl känns rätt självklar nu om alla finns tillgängliga. Sedan är det väl i första hand Fabricius och Forsberg som måste konkurrera med ungtupparna. En center, (troligtvis Lagacé eller Mouillierat), kommer ju också eventuellt att få spela på kanten när Kennedy ansluter, och då kan även denna få konkurrera med ungtupparna.


LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12276
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Puckad tor 01 sep 2016, 11:49

Varför har Walle inte spelat med oss under hösten?

FHC t ex har ju haft med flera med spelare som skall på Camp, som Lehkonen.
Och Lehkonen har väl gjort sin sista match i SHL på ett tag.

Med Walle så hade vi kunnat spela med rätt antal centrar och sedan skiftat in Kennedy när det var dags.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11302
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av PM tor 01 sep 2016, 11:50

Har missat hela försäsongen då jag jobbat (landsförvisad). Kommer hem dagen efter premiären och då skall det checkas matcher!

Undrar lite om status på Gustav Rydahl?
Ser inget skrivet om honom och undrar om han är skadad eller bara helt enkelt inte platsar?

Kan någon vänlig själ som har information berätta lite?

PM

Antal inlägg : 1947
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av PM tor 01 sep 2016, 11:52

Skriver ett inlägg och frågar om Rydahl och under tiden jag skriver så postar LulefanGBG ett inlägg om honom Very Happy

PM

Antal inlägg : 1947
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av LulefanGBG tor 01 sep 2016, 13:35

PM skrev:Skriver ett inlägg och frågar om Rydahl och under tiden jag skriver så postar LulefanGBG ett inlägg om honom Very Happy
Dock inget matnyttigt. Bara spekulationer. Har inte hört något om honom heller faktiskt.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12276
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av PM tor 01 sep 2016, 13:54

LulefanGBG skrev:
PM skrev:Skriver ett inlägg och frågar om Rydahl och under tiden jag skriver så postar LulefanGBG ett inlägg om honom Very Happy
Dock inget matnyttigt. Bara spekulationer. Har inte hört något om honom heller faktiskt.

Är nyfiken på om någon sett honom på träning mm, eller om han är skadad?
Verkar ha deltagit i en CHL match, men jag vet inte om han spelat osv?

PM

Antal inlägg : 1947
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Jonsey tor 01 sep 2016, 15:07

kul att Lundeström , Toolanen visade framfötterna Smile
Dock skulle det vara intressant att höra hur det gick för Einar Emanuelsson, om han nu fick någon speltid?

Jonsey

Antal inlägg : 19
Join date : 15-02-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av hokkzorz tor 01 sep 2016, 15:42

han spelade inte.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Donowitz tor 01 sep 2016, 16:59

Gillar bredden vi har på vårt lag denna säsongen. Kommer krävas om vi ska gå långt.

Främst för avlastning (för att förhindra förslitningar/skador), skador som trots det kommer att dyka upp samt att någon spelare inte kommer att prestera - och därmed få stå åt sidan/eventuellt lämna laget.

Donowitz

Antal inlägg : 4275
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Micke80 tor 01 sep 2016, 17:54

PM skrev:
LulefanGBG skrev:
PM skrev:Skriver ett inlägg och frågar om Rydahl och under tiden jag skriver så postar LulefanGBG ett inlägg om honom Very Happy
Dock inget matnyttigt. Bara spekulationer. Har inte hört något om honom heller faktiskt.

Är nyfiken på om någon sett honom på träning mm, eller om han är skadad?
Verkar ha deltagit i en CHL match, men jag vet inte om han spelat osv?

Ljumskproblem har man sagt att han har.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Qirren tor 01 sep 2016, 22:10

PM skrev:
LulefanGBG skrev:
PM skrev:Skriver ett inlägg och frågar om Rydahl och under tiden jag skriver så postar LulefanGBG ett inlägg om honom Very Happy
Dock inget matnyttigt. Bara spekulationer. Har inte hört något om honom heller faktiskt.

Är nyfiken på om någon sett honom på träning mm, eller om han är skadad?
Verkar ha deltagit i en CHL match, men jag vet inte om han spelat osv?
Han var med och spelade nere i Berlin.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn fre 02 sep 2016, 12:19

Tycker Todd sett lite fladdrig ut, likaså Sandström. Kanske dags för Amnér att få prova spela med klippan Mikkelson?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Dentos sön 04 sep 2016, 17:14

Vad jag har sett såhär långt så känner jag faktiskt att vi bör se ut ungefär såhär i premiären mot Linköping:

Sweatt-Kennedy-Emanuelsson
Harju-Lagacé-Junttila
Lundeström-Mouillierat-Hedman
Fabbe-Falk-Foppa
Mastomäki

Tycker inte Rydahl varit bra nog för att ta plats bland 13 forwards när alla är friska. Mastomäki har i mina ögon inte heller imponerat speciellt mycket och jag tycker faktiskt han varit vår sämsta center såhär långt, även om han inte gjort bort sig. Lundeström förtjänar chansen av vad jag sett hittills.

Backsidan är lite svårare, för mig står det just nu mellan Amnér och Sandström när det gäller den sista platsen bland topp 6. Tror faktiskt att mitt val faller på Sandström trots allt, till att börja med. Jag tycker dock att Amnér kanske såhär långt varit lite lite bättre, men det skiljer inte mycket. Sandström kommer dock komma igång och det kommer bli färre misstag av Sandström än av Amnér och jag tycker vi är i större behov av en stabil back på den 6:e positionen.

Melart-Jaros
Sandström-Todd
Mikkelson-Schira
Amnér

Målvaktssidan är såklart lätt.
Lassi
Gustavsson
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 893
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Slapshot sön 04 sep 2016, 17:17

Dentos skrev:Vad jag har sett såhär långt så känner jag faktiskt att vi bör se ut ungefär såhär i premiären mot Linköping:

Sweatt-Kennedy-Emanuelsson
Harju-Lagacé-Junttila
Lundeström-Mouillierat-Hedman
Fabbe-Falk-Foppa
Mastomäki

Tycker inte Rydahl varit bra nog för att ta plats bland 13 forwards när alla är friska. Mastomäki har i mina ögon inte heller imponerat speciellt mycket och jag tycker faktiskt han varit vår sämsta center såhär långt, även om han inte gjort bort sig. Lundeström förtjänar chansen av vad jag sett hittills.

Backsidan är lite svårare, för mig står det just nu mellan Amnér och Sandström när det gäller den sista platsen bland topp 6. Tror faktiskt att mitt val faller på Sandström trots allt, till att börja med. Jag tycker dock att Amnér kanske såhär långt varit lite lite bättre, men det skiljer inte mycket. Sandström kommer dock komma igång och det kommer bli färre misstag av Sandström än av Amnér och jag tycker vi är i större behov av en stabil back på den 6:e positionen.

Melart-Jaros
Sandström-Todd
Mikkelson-Schira
Amnér

Målvaktssidan är såklart lätt.
Lassi
Gustavsson


Är nog beredd att hålla med dig där. Fast Hedman är inte given han heller tycker jag.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Dentos sön 04 sep 2016, 17:25

Slapshot skrev:
Dentos skrev:Vad jag har sett såhär långt så känner jag faktiskt att vi bör se ut ungefär såhär i premiären mot Linköping:

Sweatt-Kennedy-Emanuelsson
Harju-Lagacé-Junttila
Lundeström-Mouillierat-Hedman
Fabbe-Falk-Foppa
Mastomäki

Tycker inte Rydahl varit bra nog för att ta plats bland 13 forwards när alla är friska. Mastomäki har i mina ögon inte heller imponerat speciellt mycket och jag tycker faktiskt han varit vår sämsta center såhär långt, även om han inte gjort bort sig. Lundeström förtjänar chansen av vad jag sett hittills.

Backsidan är lite svårare, för mig står det just nu mellan Amnér och Sandström när det gäller den sista platsen bland topp 6. Tror faktiskt att mitt val faller på Sandström trots allt, till att börja med. Jag tycker dock att Amnér kanske såhär långt varit lite lite bättre, men det skiljer inte mycket. Sandström kommer dock komma igång och det kommer bli färre misstag av Sandström än av Amnér och jag tycker vi är i större behov av en stabil back på den 6:e positionen.

Melart-Jaros
Sandström-Todd
Mikkelson-Schira
Amnér

Målvaktssidan är såklart lätt.
Lassi
Gustavsson


Är nog beredd att hålla med dig där. Fast Hedman är inte given han heller tycker jag.

Sant! Tänkte precis på det. Om Hedman istället skulle vara 13:e skulle jag nog skicka ut Mouillierat på kanten och låtit Masto centra.

Lundeström-Mastomäki-Mouillierat dvs
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 893
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Mr Bister sön 04 sep 2016, 21:24

Jag tänker mig forwards så här
Mouillerad-Kennedy-Sweatt
Junttila-Lagace-Harju
Lundeström-Falk-Emanuelsson
Fabricius-Mastomäki-Forsberg
Hedman-Toolanen

Man behöver bara ändra 1:a och 3:e eftersom det är dom som inte fungerat

Mr Bister

Antal inlägg : 1490
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av lhffan ons 07 sep 2016, 20:53

Mr Bister skrev:Jag tänker mig forwards så här
Mouillerad-Kennedy-Sweatt
Junttila-Lagace-Harju
Lundeström-Falk-Emanuelsson
Fabricius-Mastomäki-Forsberg
   Hedman-Toolanen

Man behöver bara ändra 1:a och 3:e eftersom det är dom som inte fungerat

Jag är också lite sugen på att se en transatlantkedja. Dock så känns det som slöseri att köra Mastomäki så pass långt ned. Han har presterat helt ok när han fått bra kedjekamrater.

Min tanke:
Mouillerad-Kennedy-Sweatt
Junttila-Mastomäki-Harju
Hedman-Lagace-Emanuelsson
Fabbe-Falk-Forsberg





lhffan

Antal inlägg : 194
Join date : 15-03-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1 - Sida 6 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 20 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 13 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet