2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda

+50
icemask
PM
Sportchefen #2
Dentos
Mickeee
Scouten
Neurofunk20
Lulefan
delphi
ski3r
Norlin
Davidoff
Mange
Bamsefar
Number 69
LHF96
Qirren
stormvägen
Donten_
Ferros
Myrman
Lars158
Redbear
GustenA
Tony Moore
LubosC
Hedanders
Donowitz
amarule
Kapten Haddock
Lasse Proppmätt
tibet
Tigerman
Urken
LulefanGBG
NilsOskar
Sir Prozac
hokkzorz
JuniorX
Blinders
Frökenbling74
Snikne Ville
Pajala
KaptenBlodskelett
Chris Hendrix
Lajon
Puckad
NallePhu
Rönken
Admin
54 posters

Sida 9 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Gå ner

2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda - Sida 9 Empty Sv: 2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda

Inlägg av Mickeee ons apr 13, 2016 10:32 am

Nä tycker ni som gick hem tidigt var helt värdelösa faktiskt. Dem som stod kvar och sjöng till laget visar hur riktiga supportrar stöttar sitt lag i med och motgång. Fick en tår i ögat när jag såg fansen sjunga och lovar att flera spelare också fick det. Sen skiter jag fullständigt att nån på sittplats köper fler hamburgare och "bidrar" med mer pengar och på så sätt ser sig vara berättigade att kräva en jävla massa.
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda - Sida 9 Empty Sv: 2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda

Inlägg av Murveln ons apr 13, 2016 10:44 am

För mig handlade det inte om att sjunga för laget. Spelare kommer och går. Så är det. Vare sig vi vill det eller inte. Jag sjöng för vår förening.

Murveln

Antal inlägg : 112
Join date : 15-04-14

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda - Sida 9 Empty Sv: 2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda

Inlägg av Lajon ons apr 13, 2016 10:49 am

Mickeee skrev:Nä tycker ni som gick hem tidigt var helt värdelösa faktiskt. Dem som stod kvar och sjöng till laget visar hur riktiga supportrar stöttar sitt lag i med och motgång. Fick en tår i ögat när jag såg fansen sjunga och lovar att flera spelare också fick det. Sen skiter jag fullständigt att nån på sittplats köper fler hamburgare och "bidrar" med mer pengar och på så sätt ser sig vara berättigade att kräva en jävla massa.

Det är lätt att säga, olika människor hanterar besvikelse och sorg på olika sätt, jag som satt framför teven (hade inte valet att kunna se matchen live då jag bor på fel plats) kan ju stänga av teven i frustration och besvikelse för att fem minuter senare välja att ändå slå på igen för att se klart. Kan tänka mig att det är svårt att vända på parkeringen och gå in på arenan igen även om man skulle vilja.

De fans som stod kvar och sjöng, hanterade sorgen på sitt sätt och dom som satt i bilen och svor på väg hem hanterade det på sitt sätt och jag som satt framför teven och stängde av ljudet när man filmade från Frölundas omklädningsrum efter matchen hanterade det på mitt, men gemensam var nog känslan av ilska, sorg och tomhet.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda - Sida 9 Empty Sv: 2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda

Inlägg av Urken ons apr 13, 2016 10:57 am

Mickeee skrev:Nä tycker ni som gick hem tidigt var helt värdelösa faktiskt. Dem som stod kvar och sjöng till laget visar hur riktiga supportrar stöttar sitt lag i med och motgång. Fick en tår i ögat när jag såg fansen sjunga och lovar att flera spelare också fick det. Sen skiter jag fullständigt att nån på sittplats köper fler hamburgare och "bidrar" med mer pengar och på så sätt ser sig vara berättigade att kräva en jävla massa.

Hur tänker du? Märker du inte själv hur du sätter dig över de supportrar som valde att lämna tidigt, över de som köper sittplatsbiljetter? Det är svårt att tolka ditt inlägg på annat sätt än att de som står på ståplats > alla andra.

Blir extra tydligt när du sätter ordet "bidrar" inom citationstecken. De kräver nog inte mer än alla andra, men har rätt att hantera sin sorg på sitt sätt, precis @Lajon som skildrar i ett väl skrivet inlägg här ovan.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda - Sida 9 Empty Sv: 2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda

Inlägg av Pajala ons apr 13, 2016 11:22 am

Alla supporters gör precis som dom vill, att påstå att någon är sämre eller bättre är bara rent skitsnack. Fan det är bara hockey och inget annat, jag hade fått en gratis biljett till matchen men tackade nej ändå, men usch vad dålig supporter jag är, nä fy mig.

Men jag är faktiskt fri att göra precis hur jag vill, och jag gör det också.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda - Sida 9 Empty Sv: 2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda

Inlägg av Kraftkung ons apr 13, 2016 11:26 am

Fattar inte heller denna kritik mot de som gick hem efter utklassningen "lite" tidigare än alla som stod kvar på H-läktaren.. Ståplats gjorde det riktigt bra, som dom förövrigt alltid gör. Bidrar till bra stämning och en härlig atmosfär. MEN!

Det jag blir mest förvånad och irriterad över är att de som stannade kvar H kan spy sån galla mot de som gick hem efter 1-5, 1-6. 
Vi tog alla förlusten igår på olika sätt, många kan dö för LHF och reagerar dvs därefter.. 

Alla bidrar på olika sätt till vår älskade förening LHF, vissa köper en sittplatsbiljett för ca 300kr/match, vissa köper massor av tilltugg, vissa köper souvenirer, vissa sjunger i klacken match in och match ut.. Om du tar bort en av följande finns inte Luleå Hockey kvar. Alla behövs..

Att då klaga som vissa gör är att som kapa en länk på en kedja och ändå tro att den ska fungera.. 
Kraftkung
Kraftkung

Antal inlägg : 166
Join date : 12-04-16
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda - Sida 9 Empty Sv: 2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda

Inlägg av Redbear ons apr 13, 2016 1:38 pm

Jag sitter på sittplats och valde att svälja besvikelsen för att stanna kvar en stund efter slutsignal och tacka av laget. Alla hanterar vi nederlag på olika sätt och dömer ingen för att de åker hem tidigare.

Är fortfarande besviken, men bara inse att vi mötte en bättre motståndare i semin.

Nya tag nästa säsong, men fan vad tomt det känns... Surprised
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda - Sida 9 Empty Sv: 2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda

Inlägg av Snikne Ville ons apr 13, 2016 2:05 pm

De som bara stöttar i medgång har inte förstått vad Luleå Hockey handlar om. Är inte svårare än så.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda - Sida 9 Empty Sv: 2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda

Inlägg av Puckad ons apr 13, 2016 2:47 pm

Snikne Ville skrev:De som bara stöttar i medgång har inte förstått vad Luleå Hockey handlar om. Är inte svårare än så.
Att inte kritisera i motgång är att undvika att hjälpa.
Vem är viktigast för laget, fans som köper billigaste biljetterna, eller företag som stöttar så mycket att de inte kan fylla sina stolar varje match i grundserien?
Alla äger sitt svar och har rätt till det.

Fasen, jag blev ändå nyfiken. - Vad handlar Luleå hockey om?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11102
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda - Sida 9 Empty Sv: 2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda

Inlägg av nummer 17 ons apr 13, 2016 2:54 pm

Jag har varit på alla hemmamatcher och nån enstaka bortamatch i herrans många år, förr på E och H, numera på sittplats. La ner över 20.000 på att se och stötta Luleå bara denna säsong. Säsongskort, souvenirer, mat, godis, resor m.m. Står ofta upp läktaren och skriker, applåderar och svara alltid på H:s "hela hallen", är ibland på träningar, brukar då prata med Osten. Stannar ofta och ger nåt positivt ord till spelare som jag träffar på stan, på nån affär eller i nån restaurang. Var sååå fruktansvärt besviken och ledsen igår så jag höll på att börja gråta och gick hem en bit in i tredje perioden för jag var sååå knäckt. Har många andra säsonger stått kvar och hyllat laget efter uttåg. Och för att jag gick nån minut före igår så är jag ingen riktig supporter!! Bland det dummaste jag hört på länge!! Hur fan tänker ni?!!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda - Sida 9 Empty Sv: 2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda

Inlägg av Snikne Ville ons apr 13, 2016 2:57 pm

Puckad skrev:
Snikne Ville skrev:De som bara stöttar i medgång har inte förstått vad Luleå Hockey handlar om. Är inte svårare än så.
Att inte kritisera i motgång är att undvika att hjälpa.
Vem är viktigast för laget, fans som köper billigaste biljetterna, eller företag som stöttar så mycket att de inte kan fylla sina stolar varje match i grundserien?
Alla äger sitt svar och har rätt till det.

Fasen, jag blev ändå nyfiken. - Vad handlar Luleå hockey om?
Att stå upp där andra viker sig. På o utanför rinken.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda - Sida 9 Empty Sv: 2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda

Inlägg av icemask ons apr 13, 2016 4:30 pm

Min pappa är bättre supporter än din pappa, så de så !!!!!!!!!!

icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda - Sida 9 Empty Sv: 2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda

Inlägg av wilmus2007 ons apr 13, 2016 4:52 pm

Jag tycker NI tappat det lite....
Huvudsaken är ju att man stöttar LULEÅ, inte hur länge efter matcher,eller hur mycket pengar man lagt ner! Jag gick när det var 6 min kvar, mest för att dottern som var med vart trött....
wilmus2007
wilmus2007

Antal inlägg : 626
Join date : 15-02-04
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda - Sida 9 Empty Sv: 2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda

Inlägg av Mickeee ons apr 13, 2016 6:11 pm

okej ni gick hem för att ni tyckte synd om er själva istället för att visa ert stöd till laget när dem behövde det som mest. Bra så men mina sympatier får ni då inte. Bara att acceptera det som det är även från mitt håll
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda - Sida 9 Empty Sv: 2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda

Inlägg av Urken ons apr 13, 2016 6:28 pm

Mickeee skrev:okej ni gick hem för att ni tyckte synd om er själva istället för att visa ert stöd till laget när dem behövde det som mest. Bra så men mina sympatier får ni då inte. Bara att acceptera det som det är även från mitt håll

Jaja. Du är lite bättre än alla andra. Vi förstår.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda - Sida 9 Empty Sv: 2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda

Inlägg av Lulefan ons apr 13, 2016 7:15 pm

Mickeee skrev:okej ni gick hem för att ni tyckte synd om er själva istället för att visa ert stöd till laget när dem behövde det som mest. Bra så men mina sympatier får ni då inte. Bara att acceptera det som det är även från mitt håll

Och hur gick det för dig då? Ditt sjungande verkar ha gjort stor skillnad på slutet. De flesta gick för att laget inte försökte vinna längre och det var inte realistiskt att de skulle kunna vända det. Helt säker på att 90% av de som gick tidigare hade stannat om spelarna hade visat hjärta.

Personligen så hyllar jag inte personer som inte försöker, tycker hyllningen efter matchen kändes fel efter insatsen man sett just innan. Förstår att man ville tacka av för säsongen, men jag skulle aldrig kunna stå och hylla ett lag direkt efter den insatsen.

Sen så kanske kidsen på H skulle ta reda på vad självinsikt är och sluta gnälla på alla som inte står på H, ni är inte bättre än alla andra supporters. Den mentaliteten gör bara att fler och fler tycker illa om er. Tror du det blir lättare få igång sittplats i ramsorna med den mentaliteten?

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda - Sida 9 Empty Sv: 2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda

Inlägg av Tigerman ons apr 13, 2016 7:24 pm

Jag personligen går aldrig före slutsignal, det är bara en princip jag följt i alla år (första matchen såg jag säsongen 82/83) och jag viker inte en millimeter från det. Men jag dömer inte andra för den skull, alla har sina randiga och rutiga skäl.

Eller som några redan varit inne på, man kan lite hårdraget anklaga ståplatssektionen för att vara gnidiga snåljåpar som inte betalar för en sittplats. För stå på H kan man ju faktiskt göra ändå.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda - Sida 9 Empty Sv: 2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda

Inlägg av Mickeee fre apr 15, 2016 3:59 pm

Urken skrev:
Mickeee skrev:okej ni gick hem för att ni tyckte synd om er själva istället för att visa ert stöd till laget när dem behövde det som mest. Bra så men mina sympatier får ni då inte. Bara att acceptera det som det är även från mitt håll

Jaja. Du är lite bättre än alla andra. Vi förstår.

nej urken det är jag verkligen inte. kärlek till dig och alla andra luleåfans!
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda - Sida 9 Empty Sv: 2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda

Inlägg av Mickeee fre apr 15, 2016 4:07 pm

Lulefan skrev:
Mickeee skrev:okej ni gick hem för att ni tyckte synd om er själva istället för att visa ert stöd till laget när dem behövde det som mest. Bra så men mina sympatier får ni då inte. Bara att acceptera det som det är även från mitt håll

Och hur gick det för dig då? Ditt sjungande verkar ha gjort stor skillnad på slutet. De flesta gick för att laget inte försökte vinna längre och det var inte realistiskt att de skulle kunna vända det. Helt säker på att 90% av de som gick tidigare hade stannat om spelarna hade visat hjärta.

Personligen så hyllar jag inte personer som inte försöker, tycker hyllningen efter matchen kändes fel efter insatsen man sett just innan. Förstår att man ville tacka av för säsongen, men jag skulle aldrig kunna stå och hylla ett lag direkt efter den insatsen.

Sen så kanske kidsen på H skulle ta reda på vad självinsikt är och sluta gnälla på alla som inte står på H, ni är inte bättre än alla andra supporters. Den mentaliteten gör bara att fler och fler tycker illa om er. Tror du det blir lättare få igång sittplats i ramsorna med den mentaliteten?


Står inte på H själv tyvärr. Men har stor respekt för dem som står där och bidrar till grym stämning match efter match. Och som någon sa: dem sjöng inte i första hand för spelarna utan för Luleå Hockey, föreningen är alltid störst och står kvar fastän laget åker ut i en semi
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda - Sida 9 Empty Sv: 2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda

Inlägg av Dentos fre apr 15, 2016 4:12 pm

Nu när jag smält det hela måste jag ändå kommentera Roger Rönnbergs intervju efter matchen. Det var snyggt av honom att visa respekt mot Luleå och förklara att resultatet inte speglade matchbilden. Det kan uppskattas som en bagatell, men jag vet att jag hade slagit TV:n i bitar om han hade stått där med ett brett leende och firat segern. Snyggt gjort.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 854
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda - Sida 9 Empty Sv: 2016-04-12, SM-semifinal 6, Luleå - Frölunda

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 9 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet