Robin Jonsson

+58
JuniorX
Meyhem
amarule
Donten_
Puckad
JoakimJ
makkanmakkan
KaptenBlodskelett
Tigerman
Fred Herbert
Sundance Kid
Lasse Proppmätt
Sir Prozac
Ingemar
Bamsefar
Dentos
Jonken
Kagen
#96
MRGHOST
rumpztr
Pajala
hokkzorz
Micke80
Lajon
Urken
stormvägen
icemask
dubstep
pingu
Donowitz
Hellcop
Pickadoll
Dilox
Rönken
BodenSwe
LulefanGBG
FruktHamster
Högljudd
Old Brooklyn
Huselius1
NallePhu
Rayko
Redbear
Tony Moore
Mange
Norlin
delphi
Chris Hendrix
Dalle
Slapshot
Johan__
Myrman
Lars158
Snikne Ville
Beast.
MickkeJ
Salle
62 posters

Sida 4 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Lasse Proppmätt ons 31 dec 2014, 10:00

icemask skrev:Om Jonsson´s rygg håller och han får spela sitt backspel som den general han kan vara så har han chansen att bli en ikon i LHF, håller kroppen så har han säkert 5 säsonger kvar i sig, skulle betyda mycket för LHF som satsar utvecklingen av unga backar !
Dessutom har han ju dragits med ryggbesvären under flera säsonger, blir han symptomfri betyder nog mycket för hans spel !
Men vi kanske inte ska ha för stora förhoppningar utan låta det ta sin tid att komma in i spelet !

Är ju inget skitingrepp dom gjort precis ersatt en disk i ryggen hela nervcentrat går där jag tror att det inte kommer hålla för en så tuff sport som hockey men jag kan ha fel..

Vi ska nog inte alls ha så stora förhoppningar och tycker att det är konstigt att han inte provade spela några div 1 matcher i t.e.x Pite Kalix och sen några matcher i AHC innan han klev upp på SHL nivå bara för att få bekräftat ifall han ska lägga av eller fortsätta spela och i.s.f på vilken nivå han ska spela..

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2136
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av hokkzorz ons 31 dec 2014, 13:38

Var det inte en MMA utövare som hade gjort samma ingrepp och kommit tillbaka och kunde köra för fullt? Jag menar, visst hockey kan vara en tuff sport men MMA är nog snäppet värre.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Sundance Kid ons 31 dec 2014, 14:30

hokkzorz skrev:Var det inte en MMA utövare som hade gjort samma ingrepp och kommit tillbaka och kunde köra för fullt? Jag menar, visst hockey kan vara en tuff sport men MMA är nog snäppet värre.

MMA är nog värre för hjärnans hälsa och tuffare psykiskt. Är du "inte där" i en match i MMA så är det stor risk att hamna på sjukhus. Men vettefan om inte hockey är värre för ryggen. Minns när Pierre Johnsson kämpade för att komma tillbaka från sin nackskada så tror jag att en läkare (Tegner?) gjorde en jämförelse med att råka ut för en tuff tackling i hockey var lite som att krocka med bilen. Men hade inte Jonsson haft goda chanser att komma tillbaka så tror jag nog han redan hade lagt av i somras. Vad jag vet så har jag inte läst någon intervju med Jonsson där han säger att läkarna har avrått honom från att spela hockey. Så jag är optimist och tror att kroppen håller, frågan är hur länge det tar för honom att komma i form.

Sundance Kid

Antal inlägg : 812
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Urken ons 31 dec 2014, 14:41

Sundance Kid skrev:
hokkzorz skrev:Var det inte en MMA utövare som hade gjort samma ingrepp och kommit tillbaka och kunde köra för fullt? Jag menar, visst hockey kan vara en tuff sport men MMA är nog snäppet värre.

MMA är nog värre för hjärnans hälsa och tuffare psykiskt. Är du "inte där" i en match i MMA så är det stor risk att hamna på sjukhus. Men vettefan om inte hockey är värre för ryggen. Minns när Pierre Johnsson kämpade för att komma tillbaka från sin nackskada så tror jag att en läkare (Tegner?) gjorde en jämförelse med att råka ut för en tuff tackling i hockey var lite som att krocka med bilen. Men hade inte Jonsson haft goda chanser att komma tillbaka så tror jag nog han redan hade lagt av i somras. Vad jag vet så har jag inte läst någon intervju med Jonsson där han säger att läkarna har avrått honom från att spela hockey. Så jag är optimist och tror att kroppen håller, frågan är hur länge det tar för honom att komma i form.

Ganska irrelevant diskussion egentligen, men jag vill påstå att det inte finns någon sport som är tuffare än MMA, för alla kroppsdelar. En slam likt de Quinton "Rampage" Jackson levererar är sjuka.

https://www.youtube.com/watch?v=TOLpJ63cusA
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Urken ons 31 dec 2014, 14:43

Vidare så har jag inga förväntningar alls på Robin. Allt jag önskar är att han själv får bli nöjd med comebacken och att han ges chansen, för detta är en krigare av största klass.

Skulle han dessutom lyckas att hjälpa laget, ens i närheten av det han levererade innan skadan, vore detta nästan för bra för att vara sant. Genuint glad att se människor kämpa likt Robin gjort, mot alla hinder han stött på i livet.

Kämpa Robin! Du gör det många av oss andra aldrig ens hade försökt oss på.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Sundance Kid ons 31 dec 2014, 15:37

Urken skrev:
Sundance Kid skrev:
hokkzorz skrev:Var det inte en MMA utövare som hade gjort samma ingrepp och kommit tillbaka och kunde köra för fullt? Jag menar, visst hockey kan vara en tuff sport men MMA är nog snäppet värre.

MMA är nog värre för hjärnans hälsa och tuffare psykiskt. Är du "inte där" i en match i MMA så är det stor risk att hamna på sjukhus. Men vettefan om inte hockey är värre för ryggen. Minns när Pierre Johnsson kämpade för att komma tillbaka från sin nackskada så tror jag att en läkare (Tegner?) gjorde en jämförelse med att råka ut för en tuff tackling i hockey var lite som att krocka med bilen. Men hade inte Jonsson haft goda chanser att komma tillbaka så tror jag nog han redan hade lagt av i somras. Vad jag vet så har jag inte läst någon intervju med Jonsson där han säger att läkarna har avrått honom från att spela hockey. Så jag är optimist och tror att kroppen håller, frågan är hur länge det tar för honom att komma i form.

Ganska irrelevant diskussion egentligen, men jag vill påstå att det inte finns någon sport som är tuffare än MMA, för alla kroppsdelar. En slam likt de Quinton "Rampage" Jackson levererar är sjuka.

https://www.youtube.com/watch?v=TOLpJ63cusA

Nu är jag långt ifrån någon expert på MMA utan ser väl några matcher här och där. Men hur ofta ser man en sån där slam? 1 gång på 50 matcher?
Den är väl inte direkt representativ för hur sporten ser ut. Smile

Sundance Kid

Antal inlägg : 812
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Fred Herbert ons 31 dec 2014, 16:09

Kan vi inte lämna den där hypade, dopingstinna, hopplocket till sport MMA?

Fightas gör man ståendes upp på någotsånär jämlika villkor, inte mot någon som ligger ned, det är no-class över det.

Fred Herbert

Antal inlägg : 204
Join date : 14-12-02

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Tigerman ons 31 dec 2014, 16:31

Fred Herbert skrev:Kan vi inte lämna den där hypade, dopingstinna, hopplocket till sport MMA?

Fightas gör man ståendes upp på någotsånär jämlika villkor, inte mot någon som ligger ned, det är no-class över det.
Word. MMA är en riktig j-vla skitsport. Ska man nödvändigtvis slåss för ära och berömmelse så gör man det stående.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Urken ons 31 dec 2014, 17:54

Tigerman skrev:
Fred Herbert skrev:Kan vi inte lämna den där hypade, dopingstinna, hopplocket till sport MMA?

Fightas gör man ståendes upp på någotsånär jämlika villkor, inte mot någon som ligger ned, det är no-class över det.
Word. MMA är en riktig j-vla skitsport. Ska man nödvändigtvis slåss för ära och berömmelse så gör man det stående.
Det är som att säga att tacklingar inte hör hemma i hockey. Helheten räknas, inte bara dribblandet. En helt ny dimension öppnas när man går från en sport såsom boxning till mma.
Nå, smaksak, kan diskuteras i all oändlighet.


Diskutera vidare om ni vill, inläggen flyttas därefter till off topic, så alla vet var diskussionen sedan fortsätter!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Fred Herbert ons 31 dec 2014, 17:58

En dimension av smaklöshet öppnar upp sig, ja Wink...

Fred Herbert

Antal inlägg : 204
Join date : 14-12-02

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Slapshot sön 04 jan 2015, 09:31

Trots ett års frånvaro så var han hästlängder för ex Hjelm, Billins och Kukan i defensiven igår. Synd att han inte orkade hela vägen. Då kanske Luleå hade fått med sig 1 poäng iaf...Forza Robin!

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Rönken sön 04 jan 2015, 12:42

Någon rapport på hur Jonsson kände sig efter matchen, är allt OK?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Lars158 sön 04 jan 2015, 15:33

Rönken skrev:Någon rapport på hur Jonsson kände sig efter matchen, är allt OK?

http://www.kuriren.nu/100-hockey/darfor-klev-jonsson-av-8055370.aspx

Matchas bara in försiktigt.

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Rönken sön 04 jan 2015, 15:34

Lars158 skrev:
Rönken skrev:Någon rapport på hur Jonsson kände sig efter matchen, är allt OK?

http://www.kuriren.nu/100-hockey/darfor-klev-jonsson-av-8055370.aspx

Matchas bara in försiktigt.

Härligt, hoppas verkligen att han kan komma i hyfsad form inför slutspelet, vore bra kalastillskott.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Slapshot sön 04 jan 2015, 15:38

Skönt ! Kändes stabilt bara han var inne på isen trots så lång frånvaro. Imponerande!

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av KaptenBlodskelett ons 07 jan 2015, 12:17

Ni som var på plats, fick Jonsson den stora applåd han förtjänade innan match? I TV går sådant inte fram på rätt sätt.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2848
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Micke80 ons 07 jan 2015, 18:02

KaptenBlodskelett skrev:Ni som var på plats, fick Jonsson den stora applåd han förtjänade innan match? I TV går sådant inte fram på rätt sätt.

Han fick lite extra men inte så stor som jag personligen hade hoppats på. Men då var å andra sidan vi på sittplats ruskigt tysta och "tråkiga" igår. Har bara sett en handfull matcher live i år men förutom ståplats har publiken varit ovanligt tyst dessa matcher.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av KaptenBlodskelett ons 07 jan 2015, 18:15

Micke80 skrev:
KaptenBlodskelett skrev:Ni som var på plats, fick Jonsson den stora applåd han förtjänade innan match? I TV går sådant inte fram på rätt sätt.

Han fick lite extra men inte så stor som jag personligen hade hoppats på. Men då var å andra sidan vi på sittplats ruskigt tysta och "tråkiga" igår. Har bara sett en handfull matcher live i år men förutom ståplats har publiken varit ovanligt tyst dessa matcher.
Lite tråkigt att höra. Han förtjänar i princip en lika stor applåd som Skuggan.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2848
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Dentos ons 07 jan 2015, 18:25

Utöver det, måste jag ändå nämna hur positivt det såg ut spelmässigt igår. Jag tyckte han var en av de bättre backarna på planen. Hoppas det håller i sig och att ryggen håller, för då kan det här bli en jävligt viktig pjäs framåt vårkanten.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 879
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av FruktHamster ons 07 jan 2015, 19:59

Lär ju ha att göra med att Skuggan hyllades i går. Robin hamnar Juliette skuggan då, no pun intended.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Old Brooklyn ons 07 jan 2015, 21:02

Jag tycker Robin såg riktigt bra ut igår. Framförallt när det blev grötigt och fysiskt så var jag överraskad över hans sätt att ta för sig. Men någon fulländad match gjorde han inte. Timingen saknas en del när det blir öppnare och motspelarna kommer med mer fart och på större ytor. Passningarna sitter inte direkt på bladet alla gånger heller.

Sen är det ju den offensiva biten, men å andra sidan har jag alltid sagt att Jonsson kommer drabbas av offensiv svindel när han närmar sig egna blå med dessa nya större zoner. Han ser ju ofta ut att lida av separationsångest (från målgården) när han går norr om egna tekningscirkeln.

Men jag älskar Robin för den back som han är. Han gör det han gör bra och ska inte göra så mycket annat. Det får andra sköta. En modern (nåja) Tobbe L.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av hokkzorz ons 07 jan 2015, 21:07

Tycker Tränarna (och Robin) gör det klokt som matchar in han sparsamt. Det är ingen brådska, dom nya värvningarna av Billins och Sigalet gör att den värsta eldsvådan är släkt i försvaret.

Sakta och väl har ingen ihjäl.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av icemask sön 11 jan 2015, 11:25

Lasse Proppmätt skrev:
icemask skrev:Om Jonsson´s rygg håller och han får spela sitt backspel som den general han kan vara så har han chansen att bli en ikon i LHF, håller kroppen så har han säkert 5 säsonger kvar i sig, skulle betyda mycket för LHF som satsar utvecklingen av unga backar !
Dessutom har han ju dragits med ryggbesvären under flera säsonger, blir han symptomfri betyder nog mycket för hans spel !
Men vi kanske inte ska ha för stora förhoppningar utan låta det ta sin tid att komma in i spelet !

Är ju inget skitingrepp dom gjort precis ersatt en disk i ryggen hela nervcentrat går där jag tror att det inte kommer hålla för en så tuff sport som hockey men jag kan ha fel..

Vi ska nog inte alls ha så stora förhoppningar och tycker att det är konstigt att han inte provade spela några div 1 matcher i t.e.x Pite Kalix och sen några matcher i AHC innan han klev upp på SHL nivå bara för att få bekräftat ifall han ska lägga av eller fortsätta spela och i.s.f på vilken nivå han ska spela..
Han har 1 år kvar på kontraktet så han hinner nog utvärderas ordentligt, men om han håller så ska vi vara rädda om honom, försvarsgeneraler är svårt att finna och vi har en idag som vi bör behålla !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4121
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Rönken sön 11 jan 2015, 11:58

16 minuter speltid igår, ganska anonym tillvaro vilket är bra betyg för honom. Såg ut att vara mer rimlig speltid runt backarna men såg att Sigalet hade 26 minuter.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Bamsefar sön 11 jan 2015, 12:08

Tyckte Robin såg bra ut i går, ett par rejäla "shutdowns" framför mål där anstormande modoit fann sig fastlåst ...rejält. Det kan inte nog heller betonas hur mycket lugnare försvarspelet såg ut i går med Robin dirigerandes.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12058
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Slapshot sön 11 jan 2015, 12:23

Kung!!

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Rönken sön 11 jan 2015, 12:25

Bamsefar skrev:Tyckte Robin såg bra ut i går, ett par rejäla "shutdowns" framför mål där anstormande modoit fann sig fastlåst ...rejält. Det kan inte nog heller betonas hur mycket lugnare försvarspelet såg ut i går med Robin dirigerandes.

Jo han gjorde det han ska och är bra på. Överlag blir det rimligare speltider, förutom Sigge som öste. Men Näkyvä sa ju en 15-20 matcher in på säsongen att han var förvånad över att spela så mycket och verkade inte vara beredd på allt ansvar. Hade hoppats på att han skulle komma igång mer när transatlanterna anslöt, nu när Jonsson är igång också så är det förhoppningsvis en tidsfråga bara innan offensiven är igång igen för Näky.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Norlin sön 11 jan 2015, 16:35

Var orolig över att han inte skulle kännas lika säker som före skadan men ack så fel jag hade och så glad jag är över det. Tandläkarnas mardröm är tillbaka med bravur även om det är lugnt med istid nu i början.
Sicken klippa för laget han är, Robin!
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Rönken sön 11 jan 2015, 16:36

Norlin skrev:Var orolig över att han inte skulle kännas lika säker som före skadan men ack så fel jag hade och så glad jag är över det. Tandläkarnas mardröm är tillbaka med bravur även om det är lugnt med istid nu i början.
Sicken klippa för laget han är, Robin!

Mardröm? Tandläkarna i Luleå sitter väl bara och gnider händerna i väntan på att Jonsson ska ordna till främre tandraden.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Snikne Ville mån 19 jan 2015, 13:13

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6410
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Urken mån 19 jan 2015, 13:19

En sådan kämpe. De tåls att sägas hur många gånger som helst.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av pingu mån 19 jan 2015, 14:03

Roligt att Robin är tillbaka på isen nu!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av LulefanGBG mån 19 jan 2015, 14:57

Försvaret blir ju liksom dubbelt så bra så fort Robin snörar på sig skridskorna.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12216
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Old Brooklyn mån 19 jan 2015, 17:16

En förebild - både på isen och i livet.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Redbear tis 27 jan 2015, 16:54

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6715
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Snikne Ville tis 10 feb 2015, 10:42

NK.

"Ishockey/Luleå Skadan sätter stopp – tvingas vila från spel.

I början av januari gjorde Robin Jonsson comeback – efter nästan ett helt års frånvaro.

Det började med bara några byten, men för varje match växte antalet minuter.

Men efter fyra matcher tog det tvärstopp och Luleåbacken förklarade att de blivit tvungen att backa bandet.

I CHL-finalen var han tillbaka på isen och fick några minuters speltid. Men svaret från ryggen var inte vad han önskat och nu berättar Luleåtränaren Joakim Fagervall att Robin Jonsson blir borta en tid.

– Det är inte riktigt 100 och det kommer ta längre tid än vi hade trott och hoppats på, säger Joakim Fagervall.

– Vi kanske har varit för otåliga. Det är en bra hockeyspelare och jag vill ju ha honom på isen, men det viktiga är att han blir frisk och han kommer ta det lite lugnare nu ett tag."
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6410
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av LulefanGBG tis 10 feb 2015, 14:41

Riktigt jävla illa.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12216
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Norlin tis 10 feb 2015, 15:06

Kan det vara så illa att Robin lägger grillerna på hyllan efter säsongen?
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av KaptenBlodskelett tis 10 feb 2015, 15:21

Norlin skrev:Kan det vara så illa att Robin lägger grillerna på hyllan efter säsongen?
Risken finns nog tyvärr... Hoppas de tar det lugnt och att han kan vara hel till nästa säsong. Denna får vi nog räkna bort tyvärr.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2848
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av NallePhu tis 10 feb 2015, 21:50

Tror nog att det kommer komma en PK med Robin där han säger att han kommer lägga av med hockeyn, Tror att han kommit fram till plastdiskarna håller inte i ryggen för spel på SHL nivå tyvärr!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18310
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av KaptenBlodskelett tis 10 feb 2015, 22:00

NallePhu skrev:Tror nog att det kommer komma en PK med Robin där han säger att han kommer lägga av med hockeyn, Tror att han kommit fram till plastdiskarna håller inte i ryggen för spel på SHL nivå tyvärr!
Möjligt, men nog blir jag lite förvånad om han inte gör åtminstone ett försök till hösten. Fast det är klart, beror ju förstås på hur illa det känns.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2848
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av hokkzorz tis 10 feb 2015, 22:07

Betänk att han har vart borta från hockeyn i över 11 månader, det tar tid att komma tillbaka. Bara operationen är sjukt tungt för kroppen att återhämta sig från. Sen att "träna ikapp" plus att sen dessutom spela match som är ytterligare en tyngre belastning.

Visst är man orolig, men för mig så är Robins egen hälsa det viktigaste. Det finns ett liv efter hockeyn oxo. Hoppas han kan träna bra nu sista tiden och sen kanske komma in i ett eventuellt slutspel om det visar sig att ryggen håller.

håller tummarna!!!

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av BodenSwe mån 16 feb 2015, 11:17

Karriären är tyvärr över Crying or Very sad

http://www.luleahockey.se/artikel/63861/

BodenSwe

Antal inlägg : 1504
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Snikne Ville mån 16 feb 2015, 11:22

BodenSwe skrev:Karriären är tyvärr över  Crying or Very sad

http://www.luleahockey.se/artikel/63861/
Väntat. Tyvärr.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6410
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Redbear mån 16 feb 2015, 11:24

Så trist, men han gjorde ett försök i alla fall. Hälsan går först, men sörjer lite nu Sad
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6715
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av FruktHamster mån 16 feb 2015, 11:32

Tråkiga nyheter. Man har väl haft det lite på känn, men inte velat tro det.

Trist som fan är det iaf.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Pajala mån 16 feb 2015, 11:34

ja, jävligt trist, både för Luleå och för Robin personligen, en av SHLs bästa defensiva back.

Tack för allt Robin cheers


Senast ändrad av Pajala den mån 16 feb 2015, 11:34, ändrad totalt 1 gång
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Norlin mån 16 feb 2015, 11:34

Fy fan vad trist både för oss och för Robin.
Men helt klart bäst att tänka på hälsan i detta läge.
Jag önskar stenhårde Robin all lycka i framtiden!
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av makkanmakkan mån 16 feb 2015, 11:46

Trista nyheter

Ett stort tack till Robin för alla säsonger och minnen.

Krya på dig och lycka till
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 41

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Old Brooklyn mån 16 feb 2015, 11:51

Tack Robin! Du har varit en förebild på och utanför isen. Satan så trist, men förståeligt och säkerligen helt rätt beslut.

Man blir ledsen!
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Robin Jonsson - Sida 4 Empty Sv: Robin Jonsson

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet