2015-12-26, SHL-omgång 28, Luleå - Färjestad

+31
Snikne Ville
KaptenBlodskelett
pingu
Sir Prozac
stormvägen
MickkeJ
PM
Myrman
Mange
kokostrollet
icemask
Pajala
FruktHamster
NallePhu
delpiero
Urken
nummer 17
Sundance Kid
Donowitz
Kato
Micke80
Puckad
Luleåfan
Slapshot
hokkzorz
Bamsefar
Rönken
LulefanGBG
Norlin
Redbear
Admin
35 posters

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Gå ner

2015-12-26, SHL-omgång 28, Luleå - Färjestad - Sida 4 Empty Sv: 2015-12-26, SHL-omgång 28, Luleå - Färjestad

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 26 dec 2015, 22:06

JohanO skrev:En skruvboll till kommande straffläggningar: Lagacé ska inte lägga några fler straffar om han inte kan hitta på en ny straffvariant. För de nyfikna så är det bara att unna sig en sökning på tuben så kommer ni upptäcka att varenda straff karln lagt i hela sin hockeykarriär har sett identisk ut. Finta skott gå på backhand och försök lägga högt. Nu när han varit med i ett flertal straffar för Luleå så kommer han också att scoutas hårdare inför framtida straffläggningar. Dags för Lagacé att uppgradera trolleri-lådan.
Jag har också lagt märke till det. Det kan ju inte finnas en enda målvakt på planeten som går på den där, då den dessutom går på tok för sakta. När han varierade den mot Frölunda satt den dock.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2846
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

2015-12-26, SHL-omgång 28, Luleå - Färjestad - Sida 4 Empty Sv: 2015-12-26, SHL-omgång 28, Luleå - Färjestad

Inlägg av Slapshot lör 26 dec 2015, 22:17

NallePhu skrev:
Patrik82 skrev:
NallePhu skrev:
stormvägen skrev:sen när ska Foppa gå före Rajala!?
Skuggan räcker bra så att säga eller?
Rajala är före Foppa alla dagar i veckan men inte hos Skuggan tydligen!

enda stället Rajala är före foppa är löneracet! tröttsamt att se pojken
Som jag skrev i tråden om Rajala så spelar han skadad och kan inte maximera sitt spel tillfullo!



Han har ju varit dålig sedan han kom med några få undantag. Han är vek och klen och ger inte allt för att vinna. Inget finsk sisu där inte! Nej det finns bättre spelare för dom pengarna. Hade hellre haft Gulas i laget tex.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2015-12-26, SHL-omgång 28, Luleå - Färjestad - Sida 4 Empty Sv: 2015-12-26, SHL-omgång 28, Luleå - Färjestad

Inlägg av JohanO lör 26 dec 2015, 22:21

KaptenBlodskelett skrev:Jag har också lagt märke till det. Det kan ju inte finnas en enda målvakt på planeten som går på den där, då den dessutom går på tok för sakta. När han varierade den mot Frölunda satt den dock.

Dock så var han straff mot Frölunda i princip identisk förutom att han hade högre fart när han gjorde den. Men samma sak där, skottfint, dragning till backhand och lyftning. Små variablar kan såklart göra stor skillnad, men i det här fallet så tror jag att en scouting från Frölunda hade resulterat i att den pucken aldrig hade suttit. Nåväl, allt är inte skit som luktar, Lagacé gjorde en bra match idag tycker jag! Och som övriga tråden varit inne på: Rajala... Har grabben redan tröttnat på hockeykarriären?
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

2015-12-26, SHL-omgång 28, Luleå - Färjestad - Sida 4 Empty Sv: 2015-12-26, SHL-omgång 28, Luleå - Färjestad

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 26 dec 2015, 22:34

JohanO skrev:
KaptenBlodskelett skrev:Jag har också lagt märke till det. Det kan ju inte finnas en enda målvakt på planeten som går på den där, då den dessutom går på tok för sakta. När han varierade den mot Frölunda satt den dock.

Dock så var han straff mot Frölunda i princip identisk förutom att han hade högre fart när han gjorde den. Men samma sak där, skottfint, dragning till backhand och lyftning. Små variablar kan såklart göra stor skillnad, men i det här fallet så tror jag att en scouting från Frölunda hade resulterat i att den pucken aldrig hade suttit. Nåväl, allt är inte skit som luktar, Lagacé gjorde en bra match idag tycker jag! Och som övriga tråden varit inne på: Rajala... Har grabben redan tröttnat på hockeykarriären?
Jag hade för mig att han till slut lade den i andra hörnet, men jag kanske minns fel. Nej, inte ska vi kasta skit på Lagacé. Han kämpar och sliter, och är riktigt jävla bra när han får till det. Snarare är uttagningen av skyttar helt obegriplig.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2846
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

2015-12-26, SHL-omgång 28, Luleå - Färjestad - Sida 4 Empty Sv: 2015-12-26, SHL-omgång 28, Luleå - Färjestad

Inlägg av nummer 17 sön 27 dec 2015, 14:10

I en intervju säger Flicks att dom som varit vassast på träning på straffar fick chansen igår.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2015-12-26, SHL-omgång 28, Luleå - Färjestad - Sida 4 Empty Sv: 2015-12-26, SHL-omgång 28, Luleå - Färjestad

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet