2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå

+46
GustenA
NilsOskar
Lasse Proppmätt
Kagen
Sundance Kid
Pajala
Urken
JuniorX
NallePhu
LulefanGBG
Norlin
hokkzorz
stormvägen
Kapten Haddock
Lars158
icemask
Puckad
Donowitz
Redbear
Freno
Mickeee
Old Brooklyn
MickkeJ
Mr Bister
Patrik82
delpiero
Tigerman
DenOerfarne
Sir Prozac
Bamsefar
KaptenBlodskelett
Slapshot
JoakimJ
kokostrollet
zamboni
Trashtalk
MiCCe
FruktHamster
nummer 17
amarule
Knäcktomten
Lajon
Myrman
Qirren
Donten_
Admin
50 posters

Sida 7 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Gå ner

2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå

Inlägg av Mickeee tis 24 nov 2015, 21:44

Wallmark flippar iväg ett nyvunnet självförtroende och tre poäng! sånt gör mig galen. Hur fan tänker han där?
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå

Inlägg av stormvägen tis 24 nov 2015, 21:45

Mickeee skrev:Wallmark flippar iväg ett nyvunnet självförtroende och tre poäng! sånt gör mig galen. Hur fan tänker han där?

Mackorna mot BIF blev uppskrivna. Lätta att skena iväg

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå

Inlägg av Mickeee tis 24 nov 2015, 21:50

Lasse Proppmätt skrev:
Mickeee skrev:
JoakimJ skrev:Alltså ursäkta. Men jag är så less på Petrell. Visst, han tacklar ibland. Men i övrigt händer det fan ingenting.

Bra timing. Petrell gör sin bästa match för säsongen och mosar spelare i parti och minut,det om nått är väl att få saker att hända. Vi lirar hockey inte innebandy

Vad hjälper det när vi ändå inte vinner puck efter hans mosande?
Vann vi matchen?
Vad gjorde han mer än tacklades?
Hur var hans passningar?
Jag gillar Petrell i egen zon när han kastar sig och täcker skott men det är också en av dom få saker jag tycker han gör bra.
Visst han kan få in tacklingar också men aldrig så att vi vinner något på dom utan det är mer för "syns skull" och förändrar ingenting i själva matchen.
Ska man tacklas ska man göra det för att ge tid åt medspelare eller störa motspelarens intentioner nu smäller han på när pucken redan lämnat bladet och är på väg till en annan spelare.

I förra matchen gjorde han en open ice som gjorde att två st Bif:are tappade balansen och att pucken ska vi säga lite turligt? (för det var knappast medvetet) hamna hos Rajala så han fick fritt fram i skottsektorn.

Men allvarligt hur ofta har hans tacklingar bidragit till något annat än bara just tacklingar som inte leder till någonting spelmässigt undantaget målet Rajala gjorde?
Kontra det med Hittejoels avvägda tacklingar där finns det tanke bakom varje smäll.
Säkert också dom riktigt fula smällarna.

kan förstå kritik mot petrell tidigare under säsongen då hans tacklingar inte bitit i men nu när han är ett monster och kör över frölundaiter till höger och vänster, täcker skott och jobbar absolut hårdast i laget så förstår jag ingenting av vad du säger. Han avvärjde flera anfall med kroppen både i form av tacklingar och skottäckningar. fick med sig utvisningar (fälth) och skrämde livet ur deras backar genom att proppa dem som du säger när dem släppt pucken, vad tror du dem tänker nästa gång när lennart kommer åkande?
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå

Inlägg av JuniorX tis 24 nov 2015, 21:52

Om Wallmark håller det här snittet så är han snart i Skuggan-klass när det gäller assists. Jag måste säga att han levererar precis det som jag hoppades att han skulle göra. Misstagen får han fortfarande ta på sitt ungdomskonto för mig.
Fortsätt såhär!

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå

Inlägg av JuniorX tis 24 nov 2015, 21:54

stormvägen skrev:
Mickeee skrev:Wallmark flippar iväg ett nyvunnet självförtroende och tre poäng! sånt gör mig galen. Hur fan tänker han där?

Mackorna mot BIF blev uppskrivna. Lätta att skena iväg

Han har spelat 17 matcher och har 2+16 i poängskörd. Ska man klaga på det?

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå

Inlägg av Urken tis 24 nov 2015, 21:54

JuniorX skrev:Om Wallmark håller det här snittet så är han snart i Skuggan-klass när det gäller assists. Jag måste säga att han levererar precis det som jag hoppades att han skulle göra. Misstagen får han fortfarande ta på sitt ungdomskonto för mig.
Fortsätt såhär!

Håller med. Men måste ändå tillägga att han spelar med väldigt små marginaler. Ibland går det, ibland inte. Idag hade vi maximalt oflyt.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå

Inlägg av GustenA tis 24 nov 2015, 21:57

I jämförelse med förra matchen mot fiskrenset så är det som natt och dag! bådar gott för framtiden att spelarna börjar inse att dom är ett lag.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå

Inlägg av Mickeee tis 24 nov 2015, 21:59

JuniorX skrev:
stormvägen skrev:
Mickeee skrev:Wallmark flippar iväg ett nyvunnet självförtroende och tre poäng! sånt gör mig galen. Hur fan tänker han där?

Mackorna mot BIF blev uppskrivna. Lätta att skena iväg

Han har spelat 17 matcher och har 2+16 i poängskörd. Ska man klaga på det?

jaja han är duktig grabben Smile men förlusten svider, i det där läget har han mycket mer att förlora än att vinna på att dra en flipp.
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå

Inlägg av Urken tis 24 nov 2015, 21:59

GustenA skrev:I jämförelse med förra matchen mot fiskrenset så är det som natt och dag! bådar gott för framtiden att spelarna börjar inse att dom är ett lag.

+1

Vi kanske börjar trumma igång på allvar ändå Smile
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå

Inlägg av Knäcktomten tis 24 nov 2015, 22:09

Är så besviken. Känner mig lurad på tre härliga bortapoäng. LHF-flaggan som grabben svept genom rummet hela kvällen har slokat. Några självmål, ett i baken med två sekunder kvar av andra och Wallmarks hjärnsläpp på blå. Det här var våra tre poäng. Fan också...

Knäcktomten

Antal inlägg : 96
Join date : 15-09-15

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå

Inlägg av Puckad tis 24 nov 2015, 23:06

Nu är jag hemkommen med blandade känslor.

+ Bra match av Luleå, vi är 'där'.
+ Riktigt bra andra period!
- 7 skitmål i samma match.
+/- Grymt bra anfall i tredje där vi lyckades byta trots avståndet
och hålla kvar samma dödströtta FHC lina på banan.
Synd att det slutade med Wallmarks sista assist.
+ Vi var värda att få med oss poäng så bra prestation som det heter.



Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå

Inlägg av Tigerman tis 24 nov 2015, 23:24

Visst är det surt att förlora, inte minst på det sätt vi gör det på. Men vi är med, vi är på rätt plats, vi gör mål. Och vi är värda att vinna. Speciellt andra perioden är skitbra. Jobbar man så resten av säsongen så kommer vi att klättra. Hur långt är svårt att säga men uppåt duger gott för mig i det läget vi är i just nu.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå

Inlägg av Puckad tis 24 nov 2015, 23:32

icemask skrev:
NallePhu skrev:
icemask skrev:
NallePhu skrev:
icemask skrev:Vilka målvakter satsar vi på nästa år ???
Frågan är väl mer kommer Osten ta in ngn rutinerad backup för jag tvivlar Larsson lär vakta så mycket kassen med sin jäkla rygg som spökar, Sedan Lassi & Flipper med höftböjarna så det är skakig position!
Tror inte höftböjarna är ett bestående problem, alla vi som spelat hockey har nog känt av höftböjarna nån gång !
Iofs men tycker både Lassi & Flipper börjat känna av dem mer under denna säsong dåligt tränade eller vad???

Men din fråga är nog Flipper & Lassi nästa säsong!
Är nog inte dåligt tränade men kanske ökat träningsdosen lite hårt, därav problemen !
Såga inte Ward än, han aspirerar nog lika mycket på 2:a spaden som Gustafsson, tror det blir jämt skägg mellan dem !
Ward 2:a, Masso och Gustafsson till asp eller Gustafsson kvar i J20och träna med A-laget ??
Angenämt problem !
På presskonferensen säger Jocke att alla tre har samma problem, så det luktar överambitiös träning.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå

Inlägg av tibet tis 24 nov 2015, 23:32

Det börjar vara roligt att titta på hockey igen!
tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå

Inlägg av Puckad tis 24 nov 2015, 23:47

Lasse Proppmätt skrev:
Mickeee skrev:
JoakimJ skrev:Alltså ursäkta. Men jag är så less på Petrell. Visst, han tacklar ibland. Men i övrigt händer det fan ingenting.

Bra timing. Petrell gör sin bästa match för säsongen och mosar spelare i parti och minut,det om nått är väl att få saker att hända. Vi lirar hockey inte innebandy

Vad hjälper det när vi ändå inte vinner puck efter hans mosande?
Vann vi matchen?
Vad gjorde han mer än tacklades?
Hur var hans passningar?
Jag gillar Petrell i egen zon när han kastar sig och täcker skott men det är också en av dom få saker jag tycker han gör bra.
Visst han kan få in tacklingar också men aldrig så att vi vinner något på dom utan det är mer för "syns skull" och förändrar ingenting i själva matchen.
Ska man tacklas ska man göra det för att ge tid åt medspelare eller störa motspelarens intentioner nu smäller han på när pucken redan lämnat bladet och är på väg till en annan spelare.

I förra matchen gjorde han en open ice som gjorde att två st Bif:are tappade balansen och att pucken ska vi säga lite turligt? (för det var knappast medvetet) hamna hos Rajala så han fick fritt fram i skottsektorn.

Men allvarligt hur ofta har hans tacklingar bidragit till något annat än bara just tacklingar som inte leder till någonting spelmässigt undantaget målet Rajala gjorde?
Kontra det med Hittejoels avvägda tacklingar där finns det tanke bakom varje smäll.
Säkert också dom riktigt fula smällarna.
Det var Petrell som skrämde Rödin så att han gav oss pucken och fick en assist.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå

Inlägg av LuleåWinston tis 24 nov 2015, 23:57

Riktigt bra match av Luleå. Vi var bättre än serieledarna och förtjänade att vinna. Förändringarna som skett de sista matcherna har verkligen varit en framgång.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå

Inlägg av Myrman ons 25 nov 2015, 00:13

Tyckte också att det såg riktigt bra ut, stundtals. Missade dock tredje perioden. Baklängesmålen berodde på.små.misstag av enstaka spelare.och såna kommer alltid att uppstå ibland. På.det hela.gjorde vi en klart.godkänd insats, av det jag hann se. Man kunde i förväg räkna ut att F-lunda skulle starta matchen så som dom gjorde men vi klarade oss bra. Lite tur hade vi kanske första tio.
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå

Inlägg av LulefanGBG ons 25 nov 2015, 08:02

Riktigt bra match. Vi var faktiskt bättre än Frölunda stundtals och borde kanske ha vunnit men sällan skådad oflyt ställde till det. Synd för grabbarna förtjänade verkligen en seger! Nåväl, ingen större skada att förlora borta mot serieledarna, om vi kan ta medboss spelet till nästa match istället för att fokusera på att det grinar emot lite grann.

Spelar vi såhär kan vi slå alla lag i serien.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå

Inlägg av Dilox ons 25 nov 2015, 08:20

Äntligen har spelarna som ska göra poäng också insett att man fan måste jobba för att göra poängen. Då är vi ju bra. Slipa bort misstagen, se till att Lassinantti kryar på sig snabbt och det kan bli en fin vinter trots allt!

Sweatt kommer bli ett bra tillskott när han kommer igång. Fick dock en 2+10 för huvudtackling igår... DN på gång tro? Dom är ju jävligt hårda där i år.

Dilox

Antal inlägg : 737
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå

Inlägg av Hedanders ons 25 nov 2015, 09:57

Jag ska börja med att säga att jag bara såg sista perioden och kan inte säga att vi var bättre än Frölunda i tredje, men vi var absolut inte sämre! Ward kommer bli en riktigt het målvakt också. Lassi, Filip och Ward. Bådar gott för framtiden.

Sen ett plus att till och med Ankan tyckte Luleå spelade bra och kommer plocka mycket poäng. Då MÅSTE det ha varit ett bra spel! Jag tror han aldrig har sagt nåt bra om Luleå...
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2073
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå

Inlägg av nummer 17 ons 25 nov 2015, 10:32

Donten_ skrev:
NallePhu skrev:Alltså varför har man inte inne Flix - Rajala inne i slutet av matchen + Granis på tek???
I det läget efter timeouten in med det bästa man har det finns inte mycket att välja på...
Men hur som haver en bra match där misstagen från Luleås sida avgör det hela tyvärr!

Bra fråga, det var skuggan som ritade upp.

Förmodligen för att Harju, Walle, Cehlarik, Sigalet, Schira har varit våran klart bästa enhet i numerärt överläge senaste tiden!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå

Inlägg av KaptenBlodskelett ons 25 nov 2015, 10:36

nummer 17 skrev:
Donten_ skrev:
NallePhu skrev:Alltså varför har man inte inne Flix - Rajala inne i slutet av matchen + Granis på tek???
I det läget efter timeouten in med det bästa man har det finns inte mycket att välja på...
Men hur som haver en bra match där misstagen från Luleås sida avgör det hela tyvärr!

Bra fråga, det var skuggan som ritade upp.

Förmodligen för att Harju, Walle, Cehlarik, Sigalet, Schira har varit våran klart bästa enhet i numerärt överläge senaste tiden!
Det förklarar dock inte varför man skickade in Sweatt där på slutet, han såg oerhört vilsen ut. Självklart borde Grana stått vid kassen istället, och tagit tekningen.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2846
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå

Inlägg av Puckad ons 25 nov 2015, 10:41

Ett område som har förbättringspotential är Rajalas vilja att trycka in näsan i hetluften.
Det var väl minst tre gånger som han skapade yta för sig men valde att båga bakom FHC's mål i stf att trycka sig in framför mål. Och när han väl kom ut på andra sidan så var det backhandläge mot målet och svårt att göra något konstruktivt.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2015-11-24, SHL-omgång 21, Frölunda - Luleå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 7 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet