2015-11-21, SHL-omgång 20, Luleå - Brynäs

+43
Kapten Haddock
delpiero
Kocur
LuleåWinston
NilsOskar
wilmus2007
PM
Lasse Proppmätt
Patrik82
Kagen
Ivanhoe
Diktatorn
Homer96
Norlin
Tony Moore
Freno
stormvägen
Puckad
Sir Prozac
MickkeJ
Rönken
amarule
Lajon
CKa
Kato
Urken
JuniorX
Knäcktomten
Lars158
Myrman
hokkzorz
pingu
Bamsefar
Donowitz
nummer 17
KaptenBlodskelett
Jonken
Qirren
Pajala
NallePhu
Slapshot
Redbear
Admin
47 posters

Sida 7 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Gå ner

2015-11-21, SHL-omgång 20, Luleå - Brynäs - Sida 7 Empty Sv: 2015-11-21, SHL-omgång 20, Luleå - Brynäs

Inlägg av Norlin sön 22 nov 2015, 11:30

Kagen skrev:
Lasse Proppmätt skrev:ÖIK var ju gamla namnet jag kallar dom ÖIK ännu jag visste inte ens att dom bytt namn till Örebro Hockey Klubb.
Alla fattar vad man menar ändå.

Som uppväxt i Östersund spelade mitt ÖIK i Z-kupolen (Z-hallen efter branden 1989) med Krutov i laget i början av 90-talet. Jag liksom de flesta andar killar i skolan brydde oss dock föga om ÖIK eller den lokala ishockeyn utan det som gällde var att man skulle hålla på ett lag i Elitserien. Vanligast var Björklöven men även DIF(!?) var vanligt bland Östersunds skolbarn. Min lott föll på Modo. Det var innan jag visste bättre.

Du är inte ensam, min vän.
I ett svagt skede i livet stod jag på pölsans hemmastå i full pölsamundering. Vi gör alla misstag men som knugen en gång så vist sade: "Vi vänder blad och går vidare".
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-21, SHL-omgång 20, Luleå - Brynäs - Sida 7 Empty Sv: 2015-11-21, SHL-omgång 20, Luleå - Brynäs

Inlägg av ezz sön 22 nov 2015, 11:30

LubosC skrev:Otroligt sevärd match och dessutom vinst. Det enda som saknades var en fight Wink Nu ser man ju fram emot nästa match till och med. Det har varit mest ångest tidigare under säsongen och man har sett fram emot spellediga dagar typ.
Sen kan jag bli jävligt less på det eviga hackandet på Larsson, både här på forumet och även på läktaren. Det är så jävla trist att höra.  Visst han var absolut inte hundraprocentig igår men för helvete det är inga höstlöv han släpper in. 0-1 målet var väl en dålig retur men vart fan är backarna där? Rödin får ju stå och slå två-tre gånger helt ensam innan han får in pucken.

Men Rödin, satan vilken spelare alltså. Tänk om Luleå hade lyckats värva honom inför den här säsongen, fi fan. Fast de var väl troligtvis inte ens nära trots det där sjuka kontraktsförslaget.

Jag skrek som fasen på Larsson igår. När man sett repriserna får man väl till viss del erkänna att det inte var så många tavlor på målen trots allt. Det var precis som du säger, främst det första målet.

Dock tar inte det bort det faktum att Larsson har fruktansvärt svårt att få fast puckarna. De ramlar ur plocken, studsar mitt ut i banan osv. Han har fruktansvärt svårt att kontrollera returerna så att de blir så ofarliga som möjligt. Hur många mål har inte detta orsakat sista två säsongerna! Lägg till att han väldigt sällan gör matchvinnande räddningar, åtminstone i paritet med en potentiell guldmålvakt som Lassi. Hur många matcher har Larsson vunnit åt oss sista två säsongerna?
ezz
ezz

Antal inlägg : 363
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-21, SHL-omgång 20, Luleå - Brynäs - Sida 7 Empty Sv: 2015-11-21, SHL-omgång 20, Luleå - Brynäs

Inlägg av Urken sön 22 nov 2015, 11:31

Norlin skrev:
Kagen skrev:
Lasse Proppmätt skrev:ÖIK var ju gamla namnet jag kallar dom ÖIK ännu jag visste inte ens att dom bytt namn till Örebro Hockey Klubb.
Alla fattar vad man menar ändå.

Som uppväxt i Östersund spelade mitt ÖIK i Z-kupolen (Z-hallen efter branden 1989) med Krutov i laget i början av 90-talet. Jag liksom de flesta andar killar i skolan brydde oss dock föga om ÖIK eller den lokala ishockeyn utan det som gällde var att man skulle hålla på ett lag i Elitserien. Vanligast var Björklöven men även DIF(!?) var vanligt bland Östersunds skolbarn. Min lott föll på Modo. Det var innan jag visste bättre.

Du är inte ensam, min vän.
I ett svagt skede i livet stod jag på pölsans hemmastå i full pölsamundering. Vi gör alla misstag men som knugen en gång så vist sade: "Vi vänder blad och går vidare".

Puke
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-21, SHL-omgång 20, Luleå - Brynäs - Sida 7 Empty Sv: 2015-11-21, SHL-omgång 20, Luleå - Brynäs

Inlägg av Rönken sön 22 nov 2015, 11:38

Omark var ju Modoit i yngre dagar så alla kan fela - se det som en uppmaning, Urken, erkänn dina tidigare laster bounce
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-21, SHL-omgång 20, Luleå - Brynäs - Sida 7 Empty Sv: 2015-11-21, SHL-omgång 20, Luleå - Brynäs

Inlägg av Kapten Haddock sön 22 nov 2015, 12:15

Rönken skrev:
Kagen skrev:
Lasse Proppmätt skrev:ÖIK var ju gamla namnet jag kallar dom ÖIK ännu jag visste inte ens att dom bytt namn till Örebro Hockey Klubb.
Alla fattar vad man menar ändå.

Som uppväxt i Östersund spelade mitt ÖIK i Z-kupolen (Z-hallen efter branden 1989) med Krutov i laget i början av 90-talet. Jag liksom de flesta andar killar i skolan brydde oss dock föga om ÖIK eller den lokala ishockeyn utan det som gällde var att man skulle hålla på ett lag i Elitserien. Vanligast var Björklöven men även DIF(!?) var vanligt bland Östersunds skolbarn. Min lott föll på Modo. Det var innan jag visste bättre.

Verkar som att det finns ett behov av en bikt-tråd?

lol!

De verkar vara behov av de!

Du får skapa en där vi kan skrika av oss när de går dåligt eller när vi har nått lik i garderoben som måste ut!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-21, SHL-omgång 20, Luleå - Brynäs - Sida 7 Empty Sv: 2015-11-21, SHL-omgång 20, Luleå - Brynäs

Inlägg av Urken sön 22 nov 2015, 21:07

Låt säga att han släpper ett av dem, men alla tre? Var ingen vidare prestation.

https://www.youtube.com/watch?v=rnltiWHyw2Q&feature=youtu.be
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-21, SHL-omgång 20, Luleå - Brynäs - Sida 7 Empty Sv: 2015-11-21, SHL-omgång 20, Luleå - Brynäs

Inlägg av Qirren sön 22 nov 2015, 23:53

Urken skrev:Låt säga att han släpper ett av dem, men alla tre? Var ingen vidare prestation.

https://www.youtube.com/watch?v=rnltiWHyw2Q&feature=youtu.be
Han har rätt Wikegård. Är Lassinantti borta en längre tid måste vi verkligen investera i en ny målis. Med Larsson blir vi absolut inget slutspelslag med alla andra brister vi har i laget.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-21, SHL-omgång 20, Luleå - Brynäs - Sida 7 Empty Sv: 2015-11-21, SHL-omgång 20, Luleå - Brynäs

Inlägg av Lajon mån 23 nov 2015, 08:19

Qirren skrev:
Urken skrev:Låt säga att han släpper ett av dem, men alla tre? Var ingen vidare prestation.

https://www.youtube.com/watch?v=rnltiWHyw2Q&feature=youtu.be
Han har rätt Wikegård. Är Lassinantti borta en längre tid måste vi verkligen investera i en ny målis. Med Larsson blir vi absolut inget slutspelslag med alla andra brister vi har i laget.

Är ju det jag sagt hela tiden Lassi blev skadad och sedan dess har det gått "en längre tid" redan....
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-21, SHL-omgång 20, Luleå - Brynäs - Sida 7 Empty Sv: 2015-11-21, SHL-omgång 20, Luleå - Brynäs

Inlägg av Meyhem mån 23 nov 2015, 10:00

Spännande match.
Positiva saker:
Fabbe, Foppa och Gransi kör på som vanligt.
Kul att se Melart(och även Petrell) som lyft sig rejält.
Tycker också att Hedman gör många saker grymt bra de senaste matcherna.
Att det lossnat för Schira...
Wallmark...grym idag...

De negativa sakerna är väl Oskarsson som hade en mindre bra kväll, och tycker målvaktsspelet inte känns alltför stabilt.

Meyhem

Antal inlägg : 96
Join date : 14-04-22

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-21, SHL-omgång 20, Luleå - Brynäs - Sida 7 Empty Sv: 2015-11-21, SHL-omgång 20, Luleå - Brynäs

Inlägg av Kapten Haddock mån 23 nov 2015, 10:45

Meyhem skrev:Spännande match.
Positiva saker:
Fabbe, Foppa och Gransi kör på som vanligt.
Kul att se Melart(och även Petrell) som lyft sig rejält.
Tycker också att Hedman gör många saker grymt bra de senaste matcherna.
Att det lossnat för Schira...
Wallmark...grym idag...

De negativa sakerna är väl Oskarsson som hade en mindre bra kväll, och tycker målvaktsspelet inte känns alltför stabilt.

Roligt att de som började visa sig mot ÖHK fortsatte och blev bättre i denna match!
Många har tagit på sig rock'n rollkostymen och steppa upp.

Roligt att Mellis tog ytterligare ett steg i rätt riktning! Vill ha mer!!

Kanon att Walle får visa hur bra han är och de var inga dåliga passningar han levererade! Hoppas bara att han blir snabbare på att leverera pass i offensiv zon! Framför allt i PP.
Men för att han ska kunna leverera dessa drömmar, så gäller de att resten av gänget jobbar hårt i spel utan puck! In i slottet gubbar.

Kul att Schira levererar framåt! De kan få honom att växa och vi behöver en back som nätar!
MEN, Schira måste bli snabbare (har tjatat om de här) att passa pucken i egen zon (sorry att ja gnäller!) och sluta att försöka dra spelaren som sätter press. Han är livsfarlig i egen zon!
Om inte han själv vet om de så måste tränarna givetvis ta tag i problemet!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-21, SHL-omgång 20, Luleå - Brynäs - Sida 7 Empty Sv: 2015-11-21, SHL-omgång 20, Luleå - Brynäs

Inlägg av nummer 17 mån 23 nov 2015, 12:40

Trevligt med 2 raka, dock tycker jag inte att vi byggde vidare på det vi visade upp mot Örebro. Mot Örebro var det en väldigt stark defensiv med mycket tålamod som vann matchen åt oss, vi fortsatte med samma spel trots att vi hamnade i underläge och vann till slut rättvist. Mot Brynäs startade vi matchen på liknande sätt med defensiven i fokus. Vi höll ihop laget, jobbade inifrån och ut, vi hade tålamod och jobbade klart men när vi hamnade i underläge så tappade vi den organiserade defensiven, bjöd på spelvändningar och blev utspridda samt otåliga. Det var den vassa offensiven som vann matchen åt oss. Stor skillnad på torsdag och lördag. Största likheten var PP som vi äntligen fått ordning på.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-21, SHL-omgång 20, Luleå - Brynäs - Sida 7 Empty Sv: 2015-11-21, SHL-omgång 20, Luleå - Brynäs

Inlägg av Slapshot mån 23 nov 2015, 13:13

Fast vi vände underläge till seger i bägge matcherna. Bra det!

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-21, SHL-omgång 20, Luleå - Brynäs - Sida 7 Empty Sv: 2015-11-21, SHL-omgång 20, Luleå - Brynäs

Inlägg av nummer 17 mån 23 nov 2015, 13:19

Slapshot skrev:Fast vi vände underläge till seger i bägge matcherna. Bra det!

Sant och nog så viktigt! Tänkte själv på det men glömde tydligen skriva det.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-21, SHL-omgång 20, Luleå - Brynäs - Sida 7 Empty Sv: 2015-11-21, SHL-omgång 20, Luleå - Brynäs

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 7 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet