2015-11-12, SHL-omgång 17, Malmö - Luleå

+51
Slapshot
stormvägen
KaptenBlodskelett
Lasse Proppmätt
Högljudd
Meyhem
ski3r
LHF96
Kallepedal
NilsOskar
Tigerman
GLHF
Osj02
wilmus2007
Mickeee
LulefanGBG
Sundance Kid
Lajon
GustenA
Kagen
Donten_
Kato
Pontaking
Ivanhoe
delphi
Sir Prozac
Dentos
pingu
PM
Lars158
Urken
Freno
Davidoff
icemask
Norlin
Redbear
JuniorX
Myrman
Bamsefar
amarule
FruktHamster
Qirren
Puckad
Pajala
Rönken
BodenSwe
NallePhu
Kocur
Kapten Haddock
MickkeJ
Admin
55 posters

Sida 6 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Gå ner

2015-11-12, SHL-omgång 17, Malmö - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2015-11-12, SHL-omgång 17, Malmö - Luleå

Inlägg av Norlin fre 13 nov 2015, 17:54

KaptenBlodskelett skrev:Ju mer jag tänker på det, ju mer blir jag övertygad om att den här matchen aldrig ägde rum. Det var nog bara en mardröm.

Jo, så var det nog...

Va? Vilken match?
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-12, SHL-omgång 17, Malmö - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2015-11-12, SHL-omgång 17, Malmö - Luleå

Inlägg av KaptenBlodskelett fre 13 nov 2015, 18:16

Norlin skrev:
KaptenBlodskelett skrev:Ju mer jag tänker på det, ju mer blir jag övertygad om att den här matchen aldrig ägde rum. Det var nog bara en mardröm.

Jo, så var det nog...

Va? Vilken match?
Jag hade bara en sådan obehaglig mardröm. Inget att tala om.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2846
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-12, SHL-omgång 17, Malmö - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2015-11-12, SHL-omgång 17, Malmö - Luleå

Inlägg av Rönken fre 13 nov 2015, 18:18

KaptenBlodskelett skrev:
Norlin skrev:
KaptenBlodskelett skrev:Ju mer jag tänker på det, ju mer blir jag övertygad om att den här matchen aldrig ägde rum. Det var nog bara en mardröm.

Jo, så var det nog...

Va? Vilken match?
Jag hade bara en sådan obehaglig mardröm. Inget att tala om.

Jag vägrar erkänna att gårdagens tillställning var en hockeymatch.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-12, SHL-omgång 17, Malmö - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2015-11-12, SHL-omgång 17, Malmö - Luleå

Inlägg av kokostrollet fre 13 nov 2015, 19:51

Var på plats och såg matchen. Eller rättare sagt 59 minuter av den, för det är första gången någonsin jag gått innan hela matchen är över... Bara att instämma i allt som redan sagts och tycker precis som jag gjorde för 10 omgångar sedan att det är dags att byta ut hela tränartrojkan. Malmö var inte ens bra, utan vi låter den spela skjortorna av oss och det ser ut som om hela LHF spelar sin första träningsmatch för säsongen.

Kanske är ngt galet i gruppen också? Noterade att alla spelare ej deltog i det sedvanliga peppet med målvakten precis innan nedsläpp. I spelartruppen saknas ledarskap också och jävlar anamma och det är uppenbart att Chris och Ledins vinnarskallar är det som saknas.

Det är en ny kapten såväl i båset som på isen som det här laget behöver.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2664
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-12, SHL-omgång 17, Malmö - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2015-11-12, SHL-omgång 17, Malmö - Luleå

Inlägg av hokkzorz fre 13 nov 2015, 19:59

Folk gnäller på Fagervall, men det är trots allt spelarna på isen som skall göra det. Tror ni på fullaste allvar ni som sitter och spyr galla att spelarna spelar dåligt för att dom inte tycker om Fagervall?

Matchen igår var nog ta mig fan det sämsta hittils i år. Tekningarna bedrövligt, vann vi en enda sargduell under dom första 40 minuterna? tveksamt. Tycker Fagervall gör allting rätt, timeout vid rätt tillfälle, försöker väcka laget (eftersom snacket i periodpausen tydligen inte hjälpte). Vad skall han säga? -"Grabbar spela bra nu så avgår jag innan nästa match" så vinner vi?

Spelarna måste börja ta ansvar, sluta fuska och spela som ett lag. Hur många gånger som helst ser man 1 ensam luleåspelare vid sargen med 3 malmöspelare och till slut vinner MIF pucken, va fan pysslar dom andra med? står dom framför målet och klappar med klubban i isen?

Sen att vi har målvakter som inte kan göra dom avgörande räddningarna i år utan istället gärna släpper in ett par puckar extra gör ju inte saken lättare.

Forwardssidan håller, det är backarna som måste bli bättre. helst 2 nya bra så vi kan skeppa Melart.

mina 5 cent.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-12, SHL-omgång 17, Malmö - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2015-11-12, SHL-omgång 17, Malmö - Luleå

Inlägg av Bamsefar fre 13 nov 2015, 20:46

Något är galet och vad man markant saknar mest i Luleå är...LuleåHockey, var är kampen? var är slitet? var är det som definierat Luleå Hockey, #det hårdast arbetande laget i SHL"?

Förut, när vi ställde "no-names" på isen , kryddad med ngt stjärnnamn så gav man sig aldrig , visst, man kunde förlora en match men definitivt inte utan kamp in på målsnöret.
Nu verkar man gett upp redan innan första nedsläpp.
Det fattas mer än riktlinjer, spelsystem(vilket man säkert har men jag har då inte kunnat lista ut vilket) , det fattas själ, Luleåhockeysjäl.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-12, SHL-omgång 17, Malmö - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2015-11-12, SHL-omgång 17, Malmö - Luleå

Inlägg av hokkzorz fre 13 nov 2015, 21:04

Bamsefar skrev:Något är galet och vad man markant saknar mest i Luleå är...LuleåHockey, var är kampen? var är slitet? var är det som definierat Luleå Hockey, #det hårdast arbetande laget i SHL"?

Förut, när vi ställde "no-names" på isen , kryddad med ngt stjärnnamn så gav man sig aldrig , visst, man kunde förlora en match men definitivt inte utan kamp in på målsnöret.
Nu verkar man gett upp redan innan första nedsläpp.
Det fattas mer än riktlinjer, spelsystem(vilket man säkert har men jag har då inte kunnat lista ut vilket) , det fattas själ, Luleåhockeysjäl.

Spelsystem i all ära, men va fan, spelarna kan ju inte åka runt å gå på 50% då spelar det ingen roll om vi har Babcock i båset. Tränaren ger direktiv sen är det upp till spelarna att utföra det. Tror knappast att Fagervall säger åt laget att spela som invidider och skita i att hjälpa varandra eller att släppa markeringen framför egna målet.

Till alla som tycker vi skulle gjort som MoDo och bytt tränare. visst dom vann en match med uddamålet borta mot FBK, idag, 0-4 mot öret och samma skit som tidigare. Det finns ingen quick fix i dagsläget. Det är spelarna som skall vända på skeppet, inte tränarna, eller osten eller nån annan. Det är upp till spelarna att börja spela hockey som ett lag och att ge 110% i varje match, varje byte, varje skär.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-12, SHL-omgång 17, Malmö - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2015-11-12, SHL-omgång 17, Malmö - Luleå

Inlägg av JuniorX fre 13 nov 2015, 21:29

hokkzorz skrev:
Bamsefar skrev:Något är galet och vad man markant saknar mest i Luleå är...LuleåHockey, var är kampen? var är slitet? var är det som definierat Luleå Hockey, #det hårdast arbetande laget i SHL"?

Förut, när vi ställde "no-names" på isen , kryddad med ngt stjärnnamn så gav man sig aldrig , visst, man kunde förlora en match men definitivt inte utan kamp in på målsnöret.
Nu verkar man gett upp redan innan första nedsläpp.
Det fattas mer än riktlinjer, spelsystem(vilket man säkert har men jag har då inte kunnat lista ut vilket) , det fattas själ, Luleåhockeysjäl.

Spelsystem i all ära, men va fan, spelarna kan ju inte åka runt å gå på 50% då spelar det ingen roll om vi har Babcock i båset. Tränaren ger direktiv sen är det upp till spelarna att utföra det. Tror knappast att Fagervall säger åt laget att spela som invidider och skita i att hjälpa varandra eller att släppa markeringen framför egna målet.

Till alla som tycker vi skulle gjort som MoDo och bytt tränare. visst dom vann en match med uddamålet borta mot FBK, idag, 0-4 mot öret och samma skit som tidigare. Det finns ingen quick fix i dagsläget. Det är spelarna som skall vända på skeppet, inte tränarna, eller osten eller nån annan. Det är upp till spelarna att börja spela hockey som ett lag och att ge 110% i varje match, varje byte, varje skär.

Du har helt rätt. Men vem säljer in den idén?
Det är en lätt sak att säga, alla måste ta sitt ansvar och ge 110%. Men om det inte finns en enande kraft i omklädningsrummet som förmår var och en att erkänna sig till det upplägget, vems ansvar är det då? Om spelarna inte tar sitt ansvar, då måste någon göra något. Om någon inte gör något, då tar inte den ansvar.
Det går alltså inte att enbart skylla på spelarna att de inte jobbar skiten ur sig. Hela laget är ett kommunicerande kärl där varje komponent bidrar med sitt. Efter 1 och 1 halv säsong ter det sig alldeles uppenbart att Fagervall inte har förmågan att inspirera, engagera och aktivera sitt manskap. Hur länge ska man då hålla på och skälla ut spelarna för att de inte jobbar skiten ur sig?

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-12, SHL-omgång 17, Malmö - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2015-11-12, SHL-omgång 17, Malmö - Luleå

Inlägg av Bamsefar fre 13 nov 2015, 21:32

hokkzorz skrev:
Bamsefar skrev:Något är galet och vad man markant saknar mest i Luleå är...LuleåHockey, var är kampen? var är slitet? var är det som definierat Luleå Hockey, #det hårdast arbetande laget i SHL"?

Förut, när vi ställde "no-names" på isen , kryddad med ngt stjärnnamn så gav man sig aldrig , visst, man kunde förlora en match men definitivt inte utan kamp in på målsnöret.
Nu verkar man gett upp redan innan första nedsläpp.
Det fattas mer än riktlinjer, spelsystem(vilket man säkert har men jag har då inte kunnat lista ut vilket) , det fattas själ, Luleåhockeysjäl.

Spelsystem i all ära, men va fan, spelarna kan ju inte åka runt å gå på 50% då spelar det ingen roll om vi har Babcock i båset. Tränaren ger direktiv sen är det upp till spelarna att utföra det. Tror knappast att Fagervall säger åt laget att spela som invidider och skita i att hjälpa varandra eller att släppa markeringen framför egna målet.

Till alla som tycker vi skulle gjort som MoDo och bytt tränare. visst dom vann en match med uddamålet borta mot FBK, idag, 0-4 mot öret och samma skit som tidigare. Det finns ingen quick fix i dagsläget. Det är spelarna som skall vända på skeppet, inte tränarna, eller osten eller nån annan. Det är upp till spelarna att börja spela hockey som ett lag och att ge 110% i varje match, varje byte, varje skär.
Och när dom inte gör det då? Byta 22 spelare eller tre tränare,  den ekvationen är rätt lätt
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-12, SHL-omgång 17, Malmö - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2015-11-12, SHL-omgång 17, Malmö - Luleå

Inlägg av Puckad fre 13 nov 2015, 21:36

Det trista, men som gör att hoppets låga inte slocknar totalt, är ju att drivet och desperationen finns där när vi kämpar för att komma ikapp.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2015-11-12, SHL-omgång 17, Malmö - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2015-11-12, SHL-omgång 17, Malmö - Luleå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet