Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

+88
Qirren
Blinders
Lehto
wilmus2007
lhffan
RSD555
oggskar
Lillajag
Jygge80
Jokerman
Forslund
NeedforX
rasbiologen
GustenA
Nr10
LubosC
Admin
GLHF
Groggen79
farre
Hankburger
Grimster
CKa
pelle
NallePhu
Kraftkung
tibet
Rönken
Puckad
Ferros
Anthrax
Norrlandstoken
Jonken
JayDee
Monco
Dustin
Pajala
Mr Bister
NilsOskar
Kallepedal
Norlin
#96
Dalle
Hedanders
MrA
nummer 17
ski3r
Murveln
Donowitz
Björnkäften
hokkzorz
pingu
Ivanhoe
ezz
KaptenBlodskelett
Zeth
Lulefan
Tigerman
Sundance Kid
Kocur
Micke80
Wolfhunter
icemask
FruktHamster
Slapshot
HarryHaffa
Bamsefar
BodenSwe
Lasse Proppmätt
Tony Moore
Lajon
Urken
kokostrollet
LulefanGBG
Davidoff
JoakimJ
amarule
Redbear
Rakapuckar
Kapten Haddock
Sir Prozac
stormvägen
Snikne Ville
Lars158
Old Brooklyn
LuleåWinston
Kagen
JuniorX
92 posters

Sida 9 av 20 Föregående  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 14 ... 20  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av icemask tis 14 mar 2017, 18:42

icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Dustin ons 15 mar 2017, 10:46

Määk skrev:http://mobil.kuriren.nu/nyheter/se-hela-presskonferensen-med-petter-lasu-nilsson-nm4488969.aspx


Vem är den hemska kvinnan som ställer en massa idiotiska frågor?  

Enbom sjunker i mina ögon. Petter stiger mer och mer.


https://m.youtube.com/watch?v=fUZO8yIONlw&feature=youtu.be

Här är denna hemska journalist igen, jobbar tydligen åt TV4. Vem fan är idioten? Usch.

Dustin

Antal inlägg : 6903
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av tibet ons 15 mar 2017, 11:40

Määk skrev:
Määk skrev:http://mobil.kuriren.nu/nyheter/se-hela-presskonferensen-med-petter-lasu-nilsson-nm4488969.aspx


Vem är den hemska kvinnan som ställer en massa idiotiska frågor?  

Enbom sjunker i mina ögon. Petter stiger mer och mer.


https://m.youtube.com/watch?v=fUZO8yIONlw&feature=youtu.be

Här är denna hemska journalist igen, jobbar tydligen åt TV4. Vem fan är idioten? Usch.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Pulitzerpriset
tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av ezz ons 15 mar 2017, 18:51

Det var det värsta man hört på länge i journalistväg! Får ju Aftonbladet att verka balanserade. Hon borde skämmas mer än Petter, inte saklig för fem öre...

Annars tycker jag att Petter, Enbom och Harju svarar så bra det går. Tycker de skötte det bra. Han har bett om ursäkt, kommer att ta sina böter och framtiden tar vi sen. Finns inte så mycket mer att begära. Tror faktiskt att detta snarare kommer att vara positivt för Luleå, åtminstone lokalt. Man visar att det handlar om känslor också, vilket alla supportrar och sponsorer också tycker det ska vara.
ezz
ezz

Antal inlägg : 363
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tigerman ons 15 mar 2017, 19:25

Määk skrev:
Määk skrev:http://mobil.kuriren.nu/nyheter/se-hela-presskonferensen-med-petter-lasu-nilsson-nm4488969.aspx


Vem är den hemska kvinnan som ställer en massa idiotiska frågor?  

Enbom sjunker i mina ögon. Petter stiger mer och mer.


https://m.youtube.com/watch?v=fUZO8yIONlw&feature=youtu.be

Här är denna hemska journalist igen, jobbar tydligen åt TV4. Vem fan är idioten? Usch.
Harju får 5 stjärnor av mig för den intervjun. Lugn, saklig och bra svar på alla frågor, glider inte undan. Detta trots att journalisten ältar vidare in absurdum om det han redan svarat klart och tydligt på redan efter första frågan. För en gångs skull visar han kaptenstakter!

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Urken ons 15 mar 2017, 19:42

Angående journalisten. Det var därför jag skrev följande inlägg:

https://www.luleahockeyforum.com/t1154p50-shl-2016-2017#195743

Flera rent ut sagt idiotiska frågor.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Hedanders ons 15 mar 2017, 22:39

Urken skrev:Angående journalisten. Det var därför jag skrev följande inlägg:

https://www.luleahockeyforum.com/t1154p50-shl-2016-2017#195743

Flera rent ut sagt idiotiska frågor.

Ja, man ser ju hur sjukt irriterad Harju blir. Cred till vår kapten för att han behöll lugnet!
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2073
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Kraftkung ons 15 mar 2017, 23:40

Hade gjort en Petter om jag hade fått dom där frågorna av en reporter med kameran uppe i snoken! Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 809714025
Kraftkung
Kraftkung

Antal inlägg : 167
Join date : 12-04-16
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Hedanders tor 16 mar 2017, 05:36

PLN kör ju bara en Bulan.

Hellre Ökänd än Okänd...
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2073
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Donowitz tor 16 mar 2017, 14:01

Hoppas att detta sammansvetsar vårat gäng ytterligare!

Donowitz

Antal inlägg : 4081
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av stormvägen fre 17 mar 2017, 23:26

http://www.nsd.se/nyheter/har-ar-de-rikaste-i-norrbotten-3479733.asp

När det gäller att avsluta kontrakt skulle jag aldrig gå ut i krig med den här mannen. Finaste av föreningar så sitter han med medlemmarnas goda minne på ordförandes stol. Föreningens kommunikationschef RH missar funktionen och alla står undrande över vad som hände säsongen 16/17. När slutspelet börjar är vi inte där. Varför och varför? Nä, jag tycker att vi saknar styrning.

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Jonken sön 19 mar 2017, 09:10

Min input till artikeln:

Jag tycker att Stefan Enbom verkar ha ganska god ordning på de korrekta prioriteringarna för Luleå Hockey framöver. Det är precis de här sakerna som SKA ge föreningen framgång + vara föreningens adelsmärke/identitet. Oerhört glädjande och se att klubbdirektören iaf -verkar ha koll på sitt periskop.

...Dock är den STORA och mest intressantaste frågan: -Fixar föreningen att sätta alla dessa vackra ord till en handlingsplan som VERKLIGEN FUNGERAR...? För som alla vet: Det är JÄKLA SKILLNAD att snacka om det -och att verkligen göra det.

För min femöring:
Är detta fakta; om LHF skall lyckas med sin plan: Måste det in NÅGE DJÄVULST mycket mer kvalité OCH mer/fler resurser till organisationen. Annars kommer detta inte att funka. För om tillräckligt (läs; betydligt fler) av våra egna unga killar skall bli effektivare på att lyckas bli SHL-spelare: KRÄVER någonting i hästväg av mer kvalitet i utbildande tränare i Luleå Hockey. Utöver detta kräver en utbildning av denna typ mer än talang: Ett rejält starkt psyke -i kombination av hårt arbete av de unga killarna som kör. Dessa killar som föreningen kontinuerligt blir beroende av att ha inne i "systemet".

Intressant är ju också: Om man nu är i full gång med att styra upp en ny röd tråd -på 3 års tapp: -Hur resonerar man egentligen år: 1. 2 och 3? År ett tror jag att det är spik -utan garderingar: juniornamnen i spetsen som Stefan nämner i intervjun; MÅSTE in och lyckas nästa år. Detta köper föreningen tid att värdera effekterna av sitt nya produktionsfabrik.

Jag tror det är lätt för många LHF-supportrar att "tappa bollen" under kommande Silly: För det intressantaste kommer inte att bli vilken spets som värvas in till A-laget; utan HUR MYCKET MER spets ledarväg Luleå Hockey kommer förse organisationen med framöver.

ALLA måste köra som Petter & Einar framöver OM Luleå Hockeys nya, röda tråd skall ge någon framgång för föreningen. Luleå Hockey MÅSTE i princip OMGÅENDE BLI BÄST i Sverige på att avla och adla SHL-spelare.

Steg "nästa" om föreningen lyckas; är att se över sett att inte utbilda SHL-spelare till andra SHL-klubbar. Dvs; de spelare som slår igenom; SKA spela i Luleå Hockey i SHL. Detta innebär att föreningen måste även lyckas behålla spelarna -tills de väljer att lämna och testa lyckan på nästa nivå utomlands.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6820
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av icemask sön 19 mar 2017, 09:33

Jonken skrev:Min input till artikeln:

Jag tycker att Stefan Enbom verkar ha ganska god ordning på de korrekta prioriteringarna för Luleå Hockey framöver. Det är precis de här sakerna som SKA ge föreningen framgång + vara föreningens adelsmärke/identitet. Oerhört glädjande och se att klubbdirektören iaf -verkar ha koll på sitt periskop.

...Dock är den STORA och mest intressantaste frågan: -Fixar föreningen att sätta alla dessa vackra ord till en handlingsplan som VERKLIGEN FUNGERAR...? För som alla vet: Det är JÄKLA SKILLNAD att snacka om det -och att verkligen göra det.

För min femöring:
Är detta fakta; om LHF skall lyckas med sin plan: Måste det in NÅGE DJÄVULST mycket mer kvalité OCH mer/fler resurser till organisationen. Annars kommer detta inte att funka. För om tillräckligt (läs; betydligt fler) av våra egna unga killar skall bli effektivare på att lyckas bli SHL-spelare: KRÄVER någonting i hästväg av mer kvalitet i utbildande tränare i Luleå Hockey. Utöver detta kräver en utbildning av denna typ mer än talang: Ett rejält starkt psyke -i kombination av hårt arbete av de unga killarna som kör. Dessa killar som föreningen kontinuerligt blir beroende av att ha inne i "systemet".

Intressant är ju också: Om man nu är i full gång med att styra upp en ny röd tråd -på 3 års tapp: -Hur resonerar man egentligen år: 1. 2 och 3? År ett tror jag att det är spik -utan garderingar: juniornamnen i spetsen som Stefan nämner i intervjun; MÅSTE in och lyckas nästa år. Detta köper föreningen tid att värdera effekterna av sitt nya produktionsfabrik.

Jag tror det är lätt för många LHF-supportrar att "tappa bollen" under kommande Silly: För det intressantaste kommer inte att bli vilken spets som värvas in till A-laget; utan HUR MYCKET MER spets ledarväg Luleå Hockey kommer förse organisationen med framöver.

ALLA måste köra som Petter & Einar framöver OM Luleå Hockeys nya, röda tråd skall ge någon framgång för föreningen. Luleå Hockey MÅSTE i princip OMGÅENDE BLI BÄST i Sverige på att avla och adla SHL-spelare.

Steg "nästa" om föreningen lyckas; är att se över sett att inte utbilda SHL-spelare till andra SHL-klubbar. Dvs; de spelare som slår igenom; SKA spela i Luleå Hockey i SHL. Detta innebär att föreningen måste även lyckas behålla spelarna -tills de väljer att lämna och testa lyckan på nästa nivå utomlands.
Mycket bra skrivet, håller med !
En egen teori om varför det rasat ihop under kort tid är nog tyvärr svaret Osten/Skuggan !
När Rönken/bulan fanns som motpol så höll man i den röda tråden men när de försvann så blev det fritt fram att köra i diket, nu kommer den röda tråden att följas med bulan och Engström som motpol till skuggan, han blir nog bara ett ansikte utåt !
Att kliva på banan igen är inget man gör i en handvändning så precis som du säger så blir de 2 kommande säsongerna viktiga i uppbyggnadsfasen för ett framtida långsiktigt bygge !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Puckad sön 19 mar 2017, 10:05

Jag läste artikeln annorlunda:
Under Rönken/Bulan så satsade vi mycket på herrlaget och juniorverksamheten blev lidande.
Vi fyllde inte på underifrån under dessa åren. Och hade nog inget att fylla på med.
När Fagervall tog över så hade vi ingen tillväxt underifrån, så satsningen senaste åren har handlat om att restaurera en trasig juniorverksamhet. Och då har det fått göras på bekostnad av spelarbudgeten.
Och förändringen som skett senaste åren har gjorts av ledningen vi haft senaste åren.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Jonken sön 19 mar 2017, 10:19

icemask skrev:Mycket bra skrivet, håller med !
En egen teori om varför det rasat ihop under kort tid är nog tyvärr svaret Osten/Skuggan !
När Rönken/bulan fanns som motpol så höll man i den röda tråden men när de försvann så blev det fritt fram att köra i diket, nu kommer den röda tråden att följas med bulan och Engström som motpol till skuggan, han blir nog bara ett ansikte utåt !
Att kliva på banan igen är inget man gör i en handvändning så precis som du säger så blir de 2 kommande säsongerna viktiga i uppbyggnadsfasen för ett framtida långsiktigt bygge !
Tackar,

Jo; så är det: Det här gången måste i princip VARTENDA JÄVLA beslut verkligen sitta för Luleå Hockey. Detta innebär inte bara väl genomtänkt i planering -utan att Luleå Hockey också levererar allt de luftar ÄVEN i handling & resultat.

OK: Att "Bulan" kommer att ta över A-laget nästa sässe; vet ju alla. Jag tycker det intressantaste är vad som händer på resurssidan -gällande utbildningen: -För tro mig: Det kommer att behövas BETYDLIGT, BETYDLIGT MER än en Jonas Rönnqvist på halvtid! Här MÅSTE Luleå Hockey in med mer PULVER! Intressanta namn för uppgifterna (förutom Rönnqvist) borde ju vara namn som: Cam Abbott och Jeremy Colliton. För det är oerhört viktigt att även kunna slänga in transatlantisk vinnarmentalitet i juniorernas utbildning framöver. För det räcker inte för unga killar att vara snabba och fräna -för att lyckas i SHL. Det måste även utveckla sina individuella skills till SHL-nivå.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6820
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tigerman sön 19 mar 2017, 10:29

Jonken skrev:
icemask skrev:Mycket bra skrivet, håller med !
En egen teori om varför det rasat ihop under kort tid är nog tyvärr svaret Osten/Skuggan !
När Rönken/bulan fanns som motpol så höll man i den röda tråden men när de försvann så blev det fritt fram att köra i diket, nu kommer den röda tråden att följas med bulan och Engström som motpol till skuggan, han blir nog bara ett ansikte utåt !
Att kliva på banan igen är inget man gör i en handvändning så precis som du säger så blir de 2 kommande säsongerna viktiga i uppbyggnadsfasen för ett framtida långsiktigt bygge !
Tackar,

Jo; så är det: Det här gången måste i princip VARTENDA JÄVLA beslut verkligen sitta för Luleå Hockey. Detta innebär inte bara väl genomtänkt i planering -utan att Luleå Hockey också levererar allt de luftar ÄVEN i handling & resultat.

OK: Att "Bulan" kommer att ta över A-laget nästa sässe; vet ju alla. Jag tycker det intressantaste är vad som händer på resurssidan -gällande utbildningen: -För tro mig: Det kommer att behövas BETYDLIGT, BETYDLIGT MER än en Jonas Rönnqvist på halvtid! Här MÅSTE Luleå Hockey in med mer PULVER! Intressanta namn för uppgifterna (förutom Rönnqvist) borde ju vara namn som: Cam Abbott och Jeremy Colliton. För det är oerhört viktigt att även kunna slänga in transatlantisk vinnarmentalitet i juniorernas utbildning framöver. För det räcker inte för unga killar att vara snabba och fräna -för att lyckas i SHL. Det måste även utveckla sina individuella skills till SHL-nivå.
Om man nu pratar juniorverksamhet så tycker jag det finns en som svenska juniorer och seniorer i allmänhet är dåliga på, i synnerhet jämfört med nordamerikaner men även med finnar, nämligen att skjuta. Tycker man borde lägga ner mer tid på skotträning, det är dessutom väldigt enkelt att träna på individuellt, det behövs ingen massiv tränarstab för sånt. Knappt ens en ishall, även om det nu är bra att ha för att träna i rörelse.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av icemask sön 19 mar 2017, 10:30

Jonken skrev:
icemask skrev:Mycket bra skrivet, håller med !
En egen teori om varför det rasat ihop under kort tid är nog tyvärr svaret Osten/Skuggan !
När Rönken/bulan fanns som motpol så höll man i den röda tråden men när de försvann så blev det fritt fram att köra i diket, nu kommer den röda tråden att följas med bulan och Engström som motpol till skuggan, han blir nog bara ett ansikte utåt !
Att kliva på banan igen är inget man gör i en handvändning så precis som du säger så blir de 2 kommande säsongerna viktiga i uppbyggnadsfasen för ett framtida långsiktigt bygge !
Tackar,

Jo; så är det: Det här gången måste i princip VARTENDA JÄVLA beslut verkligen sitta för Luleå Hockey. Detta innebär inte bara väl genomtänkt i planering -utan att Luleå Hockey också levererar allt de luftar ÄVEN i handling & resultat.

OK: Att "Bulan" kommer att ta över A-laget nästa sässe; vet ju alla. Jag tycker det intressantaste är vad som händer på resurssidan -gällande utbildningen: -För tro mig: Det kommer att behövas BETYDLIGT, BETYDLIGT MER än en Jonas Rönnqvist på halvtid! Här MÅSTE Luleå Hockey in med mer PULVER! Intressanta namn för uppgifterna (förutom Rönnqvist) borde ju vara namn som: Cam Abbott och Jeremy Colliton. För det är oerhört viktigt att även kunna slänga in transatlantisk vinnarmentalitet i juniorernas utbildning framöver. För det räcker inte för unga killar att vara snabba och fräna -för att lyckas i SHL. Det måste även utveckla sina individuella skills till SHL-nivå.


/ Jonken
Ledar och tränarsidan på juniornivå blir oerhört viktiga, juniorer som kommer upp ska vara att ta det steget och det ska inte vara enstaka individer utan man bör ha den bredden att bakom dem som är aktuella för NHL så ska det finnas en bredd där man an plocka ev guldkorn som kan bära lagets tröja framöver och laget inte bara är en språngbräda för NHL för de bästa !
Det har vi sett hända i år, se Grahn men det svåra är att ha det långsiktigt !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Jonken sön 19 mar 2017, 11:35

Tigerman skrev:
Om man nu pratar juniorverksamhet så tycker jag det finns en som svenska juniorer och seniorer i allmänhet är dåliga på, i synnerhet jämfört med nordamerikaner men även med finnar, nämligen att skjuta. Tycker man borde lägga ner mer tid på skotträning, det är dessutom väldigt enkelt att träna på individuellt, det behövs ingen massiv tränarstab för sånt. Knappt ens en ishall, även om det nu är bra att ha för att träna i rörelse.
Jag tänker precis tvärt om: Att det krävs en hel del mer i ledarväg -för att effektivisera den egna, interna utbildningen till SHL. För nu MÅSTE killarna lyckas nå SHL: Annars blir det katastrof.

Visst alla kan träna skott individuellt. Något som ALLA spelare även gör hela tiden. För att ta det till "nästa nivå" KRÄVS det mer kontinuerlig experthjälp och erfarenhet. Detta gäller alla delar: inte bara skotten: -Hantera trafik, -tekningar, -Korrekta bedömningar/ageranden ifrån spelarens egna/personliga  förutsättningar, -nya muskler och rörelse, -effektiv träning, -plan/fas/uppföljning, -mogen hockey psyke, -on/off ice, -kost, -återhämtning. etc, etc. Det håller inte för spelare (oavsett talang grad) -och tro att det bara är att tralla in på SHL-isarna -med respekt i blicken. -Nej-nej... Det gäller att komma in med attityden att vinna oavsett vad som väntar på andra sidan rödlinjen. Detta kallas för "killer instinkt" -och för många svenska spelare fejkar ju detta idag i de Svenska hockeyrinkarna. Och på SHL:s (parodi, -shickenshit, -ja kalla det vad man vill,,,) -nivå: Klarar sig många undan på en vekare attityd. Men vill man verkligen vara framgångsrikare som ishockeyspelare; KRÄVS det mer än att låssas -och gömma sig i laget. Och Svensk ishockey överlag behöver utveckla just detta sedan lång, läng tid tillbaka. Det SKA VARA STÅL i blicken -istället för de respektfulla "kul att vara med leendena" -från alla unga spelarna som har äran att få dra på sig en Luleå Hockey tröja.  

För att få optimalare effekt och goda mätbara värden; innebär en hel del jobb i guidning och ledarväg för en ungspelare. Det innebär också personlig kommunikation spelare-för-spelare. En exakt plan för att förbättra och effektivisera varje detalj i varje del -hos varje individuell spelare. Detta är den korrekta vägen till nästa nivå. Och JUST HÄR MÅSTE Luleå Hockey lyckas framöver. Så enkelt är det.

Men detta innebär också att föreningen Luleå Hockey samtidigt skapar sig själva en helt ny nivå -gällande kompetens. Och till skillnad från att dyrt betala för att köpa in färdigutbildad kompetens: Ger föreningen istället sig själva en helt nu kompetensnivå som mer gagnar Luleå Hockey: Förmågan och kompetensen att själva kunna producera kvalitativa ishockeyspelare. Och detta är det värdefullaste och mest lönsamma man kan uppnå som en ishockeyförening.

För att få in spelarna med de rätta/bästa förutsättningarna; att inom en räknad tidsram bli SHL-spelare; kräver att man hela tiden har "de bästa" i föreningens "pipe". Man måste bli riktigt duktiga på att scouta unga spelare.

Jag anser att den Norrbottniska mentaliteten har många likheter med den transatlantiska och den Finska. Detta fram till att pucken släpps på isen. Vår Norrbottniska mentalitet har med åren vattnats ur -och vår identitet har gradvis blivit mer "korrekt" och "artig". Någonstans på vägen har omvärlden lyckats att forma oss till annat -än det som är våra rötter: -Vi gnäller betydligt mer jämfört med vad vi gör för att övervinna orättvisor. -Vi är mer "laid back" -än vad vi ska vara. Det är ju helt andra saker som har varit vår mentala styrka. Och vi måste inom hockeyn fort som fan hitta tillbaka vår Norrbottniska attityd -om vi skall lyckas att vinna igen på vår egna identitet. För att uppnå detta MÅSTE VI omgående pränta in dessa värden i våra unga spelare. Och till detta krävs ledarkompetens OCH spelare som inte börjar grina -eller ge upp när det bär emot. Vi måste åter kunna hantera att bli heligt förbannade -och ifrån detta knyta näven ännu hårdare -för att bulta ner hinder i vår väg på isen.

Lead by example. Detta gäller i allra högsta grad även den styrande ledningen: Om föreningens styrande ledning dukar istället för att ta sitt ansvar: Ger ett detta direkt ett vekt intryck. Detta speglar sig som en löpeld direkt igenom lla led inom hela föreningen -ända ner till siste man/kvinna. Och då får man lägga ner onödig energi och dyra pengar -för VÄLDIGT TASKIG effekt för föreningen organisationen. (Vilket som bekant varit fallet på senare år.)
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6820
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Lasse Proppmätt sön 02 apr 2017, 13:59

Puckad skrev:Jag läste artikeln annorlunda:
Under Rönken/Bulan så satsade vi mycket på herrlaget och juniorverksamheten blev lidande.
Vi fyllde inte på underifrån under dessa åren.  Och hade nog inget att fylla på med.
När Fagervall tog över så hade vi ingen tillväxt underifrån, så satsningen senaste åren har handlat om att restaurera en trasig juniorverksamhet. Och då har det fått göras på bekostnad av spelarbudgeten.
Och förändringen som skett senaste åren har gjorts av ledningen vi haft senaste åren.

Är det artikeln du hänvisar till eller din egen uppfattning?
För så här är det under Rönken/Bulan togs det upp fler juniorer som fick prova på A-lagsspel än någonsin tidigare sedan 80 talets början.

Inte ens under Lener tiden togs det upp fler juniorer.

Och går vi tillbaka ännu längre än Lener så är LHF,s juniorverksamhet ett skämt då massor av talanger aldrig fick chansen till A-lagsspel utan det satsades på importer eller "färdiga" Svenska spelare från antingen AS eller andra ES klubbar.
En del drog vidare och dom allra flesta stannade också i utvecklingen för att man inte fick testa på A-lagsspel flera slutade satsa på hockeyn och valde ett vanligt jobb istället.

Så kom då Rönken/Bulan/Åkerström till ett lag som året före precis klarat nytt kontrakt tack vare hjälp av LHC.

Det var juniorerna Oscar Nilsson, Rönnbäck, Nyman, Johansson som blev kontrakterade första året under R.Å.B och då var ju spelare som Styrman, Berglund, Anders Nilsson, Mannberg kvar från R&R eran och fortfarande juniorer.

Gustafsson, Gunnarsson, Kukan. Fagerudd, Snäll, Haga fick kontrakt andra året
Mannberg, var kvar som Junior
Styrman å Nilsson lämnade för NHL/Skaik han skulle ju fostras till storback där vilket inte alls gick bra.

Burström, Magnusson, Oskarsson, Bamberg, Cehlarik, Porseberger fick kontrakt tredje året
Kukan, Gunnarsson, Gustafsson var kvar och fortfarande junior.

Lassinantti, Högbom, Selberg, Eriksson, Lilja, Wallmark fjärde året (Bubblare) Bryggman då han var 20 bast hade vanligt arbete och kom från div 1.  Cehlarik, var kvar som junior.

Då har jag inte tagit med spelare som hade kontrakt med A-laget men aldrig fick chansen under R.Å.B som Ward,Einar t.e.x

Att sen flera av dom nämnda inte fick tillräckligt med istid eller matcher för att utvecklas är en annan sak
En del fick ju bara en enda match och troligen ingen istid alls några ett fåtal matcher och troligen ingen istid eller bara någon minut och gjorde dom ett misstag så var det färdigspelat.

Där gjorde Rönken/Bulan/Åkerström ett tjänstefel men det är alltid lätt att vara efterklok.

Men att påstå att juniorverksamheten blev lidande under R.Å.B är helt fel.

Och samma princip gällde ju även under Fagervall under hans två år var det ingen skillnad på antalet juniorer som fick prova på A-lags spel.
Kvar var ju Cehlrik Wallmark, Lassi
Ekarv, Jaros, Einar, Oscar Nord, Toolanen, Ylivainio fick kontrakt
Einar,Nord,Ylivainio fick 1 match Toolanen fick 2 matcher Ekarv 8 matcher
Jaros fick i.a.f chansen i 25 matcher.
Räknar inte med Zaar som var 20 och Strömwall också 20 som kom in mitt i säsongen och fick spela 14 matcher och hamnade i AHC & sen HV71.


Nässen, Isac, Masto, Juntto, Själin fick kontrakt andra året

Isac fick göra debut som yngste spelaren i LHF,s historia och näst yngste genom tiderna i SHL fick göra 4 matcher totalt.
Masto fick chansen p.g.a skador och tog den direkt och spelade nästan hela säsongen som ordinarie
Själin fick 25 matcher Nässen 10 men båda fick inte speciellt mycket istid

Ward fick äntligen chansen i 2matcher
Juntto fick en match och om jag minns rätt två byten typ.

Kvar från året före var Toolanen, Ylivainio, Einar, Ekarv,
Ekarv fick 12 matcher var också skadad så det spelade in men fick aldrig chansen när han blev frisk.
och han tog heller aldrig chansen när han väl fick den utan gnällde istället om istid i media och sånt är knappast omtyckt av tränarna.
Toolanen 1 match Ylivainio 3 matcher och båda fick bara något byte i dom matcherna


Det är under Skuggan/Petter som tränare som juniorerna äntligen fick chansen på riktigt med mycket istid och hyfsat många matcher hur mycket Skuggan än är hatad av många här inne så kan ingen ta det ifrån honom och Petter.

Isac, Einar, Nässen, Philip Gustafsson, Collins, Stadler, Johansson, Toolanen är alla juniorer som fått speltid i år dessutom Grahn under Petter.
Lägg till 20 åringar som Själin, Masto, Jaros  

För i samma veva som Rönken/Bulan/Åkerström tog över efter R&R klev också Skuggan in i LHF och blev en form av "talangscout" kallad ungdomsansvarig eller nåt liknande med syfte att hitta talanger med lokal anknytning främst i Luleå med omnejd.Och sen vidare ut i länet.

Men även utanför länet och locka riktigt bra spelare typ såna som platsar i nåt av juniorlandslagen som kan öka konkurrensen hos lokala spelarna i J-lagen
Det har väl inte setts med blida ögon hos en del föräldrar som sett hur deras gullunge inte klarat av konkurrensen och inte platsat i laget resten kan ni räkna ut själva.

Att det går skitsnack om Skuggan efter att han började som tränare i J-18 säsongen 12-13 (alltså något år efter han blev ungdomsansvarig) och vilka som spred skiten är ju tämligen självklart
Man kan ju undra om föräldrar till dom som tog steget och klarade av att ta steget (Einar Isac Själin Nässen Cehlarik Wallmark m.fl) snackar skit om Skuggan?
Knappast eller hur?

Men det är klart vi kan ju fortfarande vara en sosse förening och låta alla få spela oavsett om dom är bra eller ej även på högsta nivå i juniorlagen och vara ett givet bottenlag tur att man inte åker ur dom serierna.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Wolfhunter sön 02 apr 2017, 15:18

Lasse Proppmätt skrev:
Puckad skrev:Jag läste artikeln annorlunda:
Under Rönken/Bulan så satsade vi mycket på herrlaget och juniorverksamheten blev lidande.
Vi fyllde inte på underifrån under dessa åren.  Och hade nog inget att fylla på med.
När Fagervall tog över så hade vi ingen tillväxt underifrån, så satsningen senaste åren har handlat om att restaurera en trasig juniorverksamhet. Och då har det fått göras på bekostnad av spelarbudgeten.
Och förändringen som skett senaste åren har gjorts av ledningen vi haft senaste åren.

Är det artikeln du hänvisar till eller din egen uppfattning?
För så här är det under Rönken/Bulan togs det upp fler juniorer som fick prova på A-lagsspel än någonsin tidigare sedan 80 talets början.

Inte ens under Lener tiden togs det upp fler juniorer.

Och går vi tillbaka ännu längre än Lener så är LHF,s juniorverksamhet ett skämt då massor av talanger aldrig fick chansen till A-lagsspel utan det satsades på importer eller "färdiga" Svenska spelare från antingen AS eller andra ES klubbar.
En del drog vidare och dom allra flesta stannade också i utvecklingen för att man inte fick testa på A-lagsspel flera slutade satsa på hockeyn och valde ett vanligt jobb istället.

Så kom då Rönken/Bulan/Åkerström till ett lag som året före precis klarat nytt kontrakt tack vare hjälp av LHC.

Det var juniorerna Oscar Nilsson, Rönnbäck, Nyman, Johansson som blev kontrakterade första året under R.Å.B och då var ju spelare som Styrman, Berglund, Anders Nilsson, Mannberg kvar från R&R eran och fortfarande juniorer.

Gustafsson, Gunnarsson, Kukan. Fagerudd, Snäll, Haga fick kontrakt andra året
Mannberg, var kvar som Junior
Styrman å Nilsson lämnade för NHL/Skaik han skulle ju fostras till storback där vilket inte alls gick bra.

Burström, Magnusson, Oskarsson, Bamberg, Cehlarik, Porseberger fick kontrakt tredje året
Kukan, Gunnarsson, Gustafsson var kvar och fortfarande junior.

Lassinantti, Högbom, Selberg, Eriksson, Lilja, Wallmark fjärde året (Bubblare) Bryggman då han var 20 bast hade vanligt arbete och kom från div 1.  Cehlarik, var kvar som junior.

Då har jag inte tagit med spelare som hade kontrakt med A-laget men aldrig fick chansen under R.Å.B som Ward,Einar t.e.x

Att sen flera av dom nämnda inte fick tillräckligt med istid eller matcher för att utvecklas är en annan sak
En del fick ju bara en enda match och troligen ingen istid alls några ett fåtal matcher och troligen ingen istid eller bara någon minut och gjorde dom ett misstag så var det färdigspelat.

Där gjorde Rönken/Bulan/Åkerström ett tjänstefel men det är alltid lätt att vara efterklok.

Men att påstå att juniorverksamheten blev lidande under R.Å.B är helt fel.

Och samma princip gällde ju även under Fagervall under hans två år var det ingen skillnad på antalet juniorer som fick prova på A-lags spel.
Kvar var ju Cehlrik Wallmark, Lassi
Ekarv, Jaros, Einar, Oscar Nord, Toolanen, Ylivainio fick kontrakt
Einar,Nord,Ylivainio fick 1 match Toolanen fick 2 matcher Ekarv 8 matcher
Jaros fick i.a.f chansen i 25 matcher.
Räknar inte med Zaar som var 20 och Strömwall också 20 som kom in mitt i säsongen och fick spela 14 matcher och hamnade i AHC & sen HV71.


Nässen, Isac, Masto, Juntto, Själin fick kontrakt andra året

Isac fick göra debut som yngste spelaren i LHF,s historia och näst yngste genom tiderna i SHL fick göra 4 matcher totalt.
Masto fick chansen p.g.a skador och tog den direkt och spelade nästan hela säsongen som ordinarie
Själin fick 25 matcher Nässen 10 men båda fick inte speciellt mycket istid

Ward fick äntligen chansen i 2matcher
Juntto fick en match och om jag minns rätt två byten typ.

Kvar från året före var Toolanen, Ylivainio, Einar, Ekarv,
Ekarv fick 12 matcher var också skadad så det spelade in men fick aldrig chansen när han blev frisk.
och han tog heller aldrig chansen när han väl fick den utan gnällde istället om istid i media och sånt är knappast omtyckt av tränarna.
Toolanen 1 match Ylivainio 3 matcher och båda fick bara något byte i dom matcherna


Det är under Skuggan/Petter som tränare som juniorerna äntligen fick chansen på riktigt med mycket istid och hyfsat många matcher hur mycket Skuggan än är hatad av många här inne så kan ingen ta det ifrån honom och Petter.

Isac, Einar, Nässen, Philip Gustafsson, Collins, Stadler, Johansson, Toolanen är alla juniorer som fått speltid i år dessutom Grahn under Petter.
Lägg till 20 åringar som Själin, Masto, Jaros  

För i samma veva som Rönken/Bulan/Åkerström tog över efter R&R klev också Skuggan in i LHF och blev en form av "talangscout" kallad ungdomsansvarig eller nåt liknande med syfte att hitta talanger med lokal anknytning främst i Luleå med omnejd.Och sen vidare ut i länet.

Men även utanför länet och locka riktigt bra spelare typ såna som platsar i nåt av juniorlandslagen som kan öka konkurrensen hos lokala spelarna i J-lagen
Det har väl inte setts med blida ögon hos en del föräldrar som sett hur deras gullunge inte klarat av konkurrensen och inte platsat i laget resten kan ni räkna ut själva.

Att det går skitsnack om Skuggan efter att han började som tränare i J-18 säsongen 12-13 (alltså något år efter han blev ungdomsansvarig) och vilka som spred skiten är ju tämligen självklart
Man kan ju undra om föräldrar till dom som tog steget och klarade av att ta steget (Einar Isac Själin Nässen Cehlarik Wallmark m.fl) snackar skit om Skuggan?
Knappast eller hur?

Men det är klart vi kan ju fortfarande vara en sosse förening och låta alla få spela oavsett om dom är bra eller ej även på högsta nivå i juniorlagen och vara ett givet bottenlag tur att man inte åker ur dom serierna.
Mycket bra inlägg, förutom den slarviga politiska aspekten på slutet. Jag och många andra som förstår att det måste till konkurrens och att elitverksamhet samtidigt innebär utslagning av en del, ÄR faktiskt Sossar Wink

Wolfhunter

Antal inlägg : 1151
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Puckad sön 02 apr 2017, 15:22

Oj, mycket där.
Lasse Proppmätt skrev:
Puckad skrev:Jag läste artikeln annorlunda:
Under Rönken/Bulan så satsade vi mycket på herrlaget och juniorverksamheten blev lidande.
Vi fyllde inte på underifrån under dessa åren.  Och hade nog inget att fylla på med.
När Fagervall tog över så hade vi ingen tillväxt underifrån, så satsningen senaste åren har handlat om att restaurera en trasig juniorverksamhet. Och då har det fått göras på bekostnad av spelarbudgeten.
Och förändringen som skett senaste åren har gjorts av ledningen vi haft senaste åren.

Är det artikeln du hänvisar till eller din egen uppfattning?
...
Men att påstå att juniorverksamheten blev lidande under R.Å.B är helt fel.
...
Det är under Skuggan/Petter som tränare som juniorerna äntligen fick chansen på riktigt med mycket istid och hyfsat många matcher hur mycket Skuggan än är hatad av många här inne så kan ingen ta det ifrån honom och Petter.
...
Att det går skitsnack om Skuggan efter att han började som tränare i J-18 säsongen 12-13 (alltså något år efter han blev ungdomsansvarig) och vilka som spred skiten är ju tämligen självklart
Man kan ju undra om föräldrar till dom som tog steget och klarade av att ta steget (Einar Isac Själin Nässen Cehlarik Wallmark m.fl) snackar skit om Skuggan?
Knappast eller hur?

Men det är klart vi kan ju fortfarande vara en sosse förening och låta alla få spela oavsett om dom är bra eller ej även på högsta nivå i juniorlagen och vara ett givet bottenlag tur att man inte åker ur dom serierna.
Ja, det var min tolkning av vad Enbom sa.
Jag tolkade det som att vi gick all in sista året med RÅB , Omark etc. (Riskade ekonomin etc.) Och skippade långsiktigheten till förmån för ett Guld.

Sen tycker jag inte att juniorverksamhetens kvalite styrs av hur många som får istid i seniorlaget, även om det kan vara ett kvitto.

Jag har också sett kommentarer om Skuggans arbete som tränare, men har ingen som helst förstahands info.
Sista kommentaren , hmmm , om man bara spelar de man tror sig kunna satsa på så slutar väl två femmor rätt fort?
Placeringen är ointressant så länge man producerar de spelare man vill ha.
Men, nä, J18-20 , där satsar klubben mycket resurser, och då kan man nog kräva att spelarna också tar det på allvar och förstår premisserna i en elitverksamhet.
Och har man bra spelare så blir nog placeringen bättre.

Jag kortade med det, hoppas att det som sades inte blev förvanskat.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Mr Bister ons 05 apr 2017, 18:18

Nu måste vi få in kvalificerat folk i föreningen, vi kan inte ha minussiffror år efter år, det dom 2 direktörerna har byggt upp håller dagens ledning på att förstöra.

Mr Bister

Antal inlägg : 1421
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Dustin ons 05 apr 2017, 18:54

http://mobil.kuriren.nu/sport/100-hockey/lulea-hockey-gor-miljonforlust-nm4512655.aspx

Det blir nog inte mycket pulver till kommande säsong. Tufft läge och vi får hoppas på att Bulan frälser oss.


Saknar Jidström och Stöckel.

Dustin

Antal inlägg : 6903
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av KaptenBlodskelett ons 05 apr 2017, 19:39

Föreningen måste fort som fan lägga ner tanken på att vi måste gå långt i slutspelet för att budgeten ska gå ihop. Detta håller inte.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2846
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Kapten Haddock ons 05 apr 2017, 19:58

Jaaaa.......

Som jag och många andra varit inne på, så är de sportsliga som styr väldigt mycket hur ekonomin kommer se ut i slutet av året!

Då behöver man inte heller vara medlem i MENSA för att inse hur mycket lagbygget betyder för framtiden.

Engman och Skuggan har EN HEL DEL ATT GÖRA fram till när Bulan tar tag i Tömmarna!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Mr Bister ons 05 apr 2017, 20:08

Det är jävligt konstigt att budgetera att man ska långt i ett slutspel, Det var inte så jag lärde mig Ekonomi.

Mr Bister

Antal inlägg : 1421
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Murveln ons 05 apr 2017, 20:35

Är oroad över att ha Skuggan på sportchefsposten. Men det som oroar mig mest är att vi har Enbom som klubbdirektör. Blir bara mer och mer tydligt att han inte fixar det här.

Murveln

Antal inlägg : 112
Join date : 15-04-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av amarule ons 05 apr 2017, 20:41

Määk skrev:http://mobil.kuriren.nu/sport/100-hockey/lulea-hockey-gor-miljonforlust-nm4512655.aspx

Det blir nog inte mycket pulver till kommande säsong. Tufft läge och vi får hoppas på att Bulan frälser oss.


Saknar Jidström och Stöckel.
Ja man önskar verkligen att de vore kvar. Oron inför nästa säsong växer
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Mr Bister ons 05 apr 2017, 20:53

Murveln skrev:Är oroad över att ha Skuggan på sportchefsposten. Men det som oroar mig mest är att vi har Enbom som klubbdirektör. Blir bara mer och mer tydligt att han inte fixar det här.
Helt rätt

Mr Bister

Antal inlägg : 1421
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av stormvägen ons 05 apr 2017, 21:07

Mr Bister skrev:
Murveln skrev:Är oroad över att ha Skuggan på sportchefsposten. Men det som oroar mig mest är att vi har Enbom som klubbdirektör. Blir bara mer och mer tydligt att han inte fixar det här.
Helt rätt

Sedan Olofsson som ordförande,

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Murveln ons 05 apr 2017, 21:38

stormvägen skrev:
Mr Bister skrev:
Murveln skrev:Är oroad över att ha Skuggan på sportchefsposten. Men det som oroar mig mest är att vi har Enbom som klubbdirektör. Blir bara mer och mer tydligt att han inte fixar det här.
Helt rätt

Sedan Olofsson som ordförande,

Du har rätt. Vem är han ens? Har ju inte synts till sedan han tog över.

Murveln

Antal inlägg : 112
Join date : 15-04-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av amarule ons 05 apr 2017, 21:47

Fantastisk uppställning Wink No
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av NallePhu ons 05 apr 2017, 21:50

Fan är det domedagen eller vad???
Vad fasiken NSD el Kuriren skriver ger jag katten i då det kommer på Årsmötet kan man oroa sig men inte förr!
Amnér storyn spökar och sedan blåser man upp till miljonförlust shit vilken jävla story man kör på i NSD!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18216
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tony Moore tor 06 apr 2017, 12:33

Tror Enbom är den bäste för LHF när det gäller kontakterna rakt in i vår huvudsponsors Executive ledningsrum samt kontaktnätet i LKAB.
Många miljoner som står på spel..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7683
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av pelle tor 06 apr 2017, 15:20

Väldigt ointressant med omotiverade åsikter, så vad har ni för problem med Enbom?
pelle
pelle

Antal inlägg : 41
Join date : 15-08-09
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Mr Bister tor 06 apr 2017, 17:33

pelle skrev:Väldigt ointressant med omotiverade åsikter, så vad har ni för problem med Enbom?
Jag har inget problem med Enbom som person, men som VD är han en katastrof, det är bara att titta på det egna kapitalet och rörelseresultatet de senaste åren, enkel matematik

Mr Bister

Antal inlägg : 1421
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av pelle tor 06 apr 2017, 17:46

Måste vara katastrof-VDs i andra lag också, med sån enkel matematik.

http://www.dn.se/sport/ishockey/shl-klubbar-pa-vag-mot-ohallbart-ekonomiskt-lage/
pelle
pelle

Antal inlägg : 41
Join date : 15-08-09
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av ski3r fre 07 apr 2017, 13:51

pelle skrev:Måste vara katastrof-VDs i andra lag också, med sån enkel matematik.

http://www.dn.se/sport/ishockey/shl-klubbar-pa-vag-mot-ohallbart-ekonomiskt-lage/
Flera fel ger inte ett rätt....
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av pelle fre 07 apr 2017, 15:15

Det är bättre att skriva "jag är orolig över Luleås ekonomi, och det är Enboms ansvar" än "Enbom är katastrof som VD" om man inte är insatt.

Kritisera gärna, men ogrundade påhopp är väldigt tröttsamt.
pelle
pelle

Antal inlägg : 41
Join date : 15-08-09
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av CKa lör 08 apr 2017, 10:57

Lasse Proppmätt skrev:
Puckad skrev:Jag läste artikeln annorlunda:
Under Rönken/Bulan så satsade vi mycket på herrlaget och juniorverksamheten blev lidande.
Vi fyllde inte på underifrån under dessa åren.  Och hade nog inget att fylla på med.
När Fagervall tog över så hade vi ingen tillväxt underifrån, så satsningen senaste åren har handlat om att restaurera en trasig juniorverksamhet. Och då har det fått göras på bekostnad av spelarbudgeten.
Och förändringen som skett senaste åren har gjorts av ledningen vi haft senaste åren.

Är det artikeln du hänvisar till eller din egen uppfattning?
För så här är det under Rönken/Bulan togs det upp fler juniorer som fick prova på A-lagsspel än någonsin tidigare sedan 80 talets början.

Inte ens under Lener tiden togs det upp fler juniorer.

Och går vi tillbaka ännu längre än Lener så är LHF,s juniorverksamhet ett skämt då massor av talanger aldrig fick chansen till A-lagsspel utan det satsades på importer eller "färdiga" Svenska spelare från antingen AS eller andra ES klubbar.
En del drog vidare och dom allra flesta stannade också i utvecklingen för att man inte fick testa på A-lagsspel flera slutade satsa på hockeyn och valde ett vanligt jobb istället.

Så kom då Rönken/Bulan/Åkerström till ett lag som året före precis klarat nytt kontrakt tack vare hjälp av LHC.

Det var juniorerna Oscar Nilsson, Rönnbäck, Nyman, Johansson som blev kontrakterade första året under R.Å.B och då var ju spelare som Styrman, Berglund, Anders Nilsson, Mannberg kvar från R&R eran och fortfarande juniorer.

Gustafsson, Gunnarsson, Kukan. Fagerudd, Snäll, Haga fick kontrakt andra året
Mannberg, var kvar som Junior
Styrman å Nilsson lämnade för NHL/Skaik han skulle ju fostras till storback där vilket inte alls gick bra.

Burström, Magnusson, Oskarsson, Bamberg, Cehlarik, Porseberger fick kontrakt tredje året
Kukan, Gunnarsson, Gustafsson var kvar och fortfarande junior.

Lassinantti, Högbom, Selberg, Eriksson, Lilja, Wallmark fjärde året (Bubblare) Bryggman då han var 20 bast hade vanligt arbete och kom från div 1.  Cehlarik, var kvar som junior.

Då har jag inte tagit med spelare som hade kontrakt med A-laget men aldrig fick chansen under R.Å.B som Ward,Einar t.e.x

Att sen flera av dom nämnda inte fick tillräckligt med istid eller matcher för att utvecklas är en annan sak
En del fick ju bara en enda match och troligen ingen istid alls några ett fåtal matcher och troligen ingen istid eller bara någon minut och gjorde dom ett misstag så var det färdigspelat.

Där gjorde Rönken/Bulan/Åkerström ett tjänstefel men det är alltid lätt att vara efterklok.

Men att påstå att juniorverksamheten blev lidande under R.Å.B är helt fel.

Och samma princip gällde ju även under Fagervall under hans två år var det ingen skillnad på antalet juniorer som fick prova på A-lags spel.
Kvar var ju Cehlrik Wallmark, Lassi
Ekarv, Jaros, Einar, Oscar Nord, Toolanen, Ylivainio fick kontrakt
Einar,Nord,Ylivainio fick 1 match Toolanen fick 2 matcher Ekarv 8 matcher
Jaros fick i.a.f chansen i 25 matcher.
Räknar inte med Zaar som var 20 och Strömwall också 20 som kom in mitt i säsongen och fick spela 14 matcher och hamnade i AHC & sen HV71.


Nässen, Isac, Masto, Juntto, Själin fick kontrakt andra året

Isac fick göra debut som yngste spelaren i LHF,s historia och näst yngste genom tiderna i SHL fick göra 4 matcher totalt.
Masto fick chansen p.g.a skador och tog den direkt och spelade nästan hela säsongen som ordinarie
Själin fick 25 matcher Nässen 10 men båda fick inte speciellt mycket istid

Ward fick äntligen chansen i 2matcher
Juntto fick en match och om jag minns rätt två byten typ.

Kvar från året före var Toolanen, Ylivainio, Einar, Ekarv,
Ekarv fick 12 matcher var också skadad så det spelade in men fick aldrig chansen när han blev frisk.
och han tog heller aldrig chansen när han väl fick den utan gnällde istället om istid i media och sånt är knappast omtyckt av tränarna.
Toolanen 1 match Ylivainio 3 matcher och båda fick bara något byte i dom matcherna


Det är under Skuggan/Petter som tränare som juniorerna äntligen fick chansen på riktigt med mycket istid och hyfsat många matcher hur mycket Skuggan än är hatad av många här inne så kan ingen ta det ifrån honom och Petter.

Isac, Einar, Nässen, Philip Gustafsson, Collins, Stadler, Johansson, Toolanen är alla juniorer som fått speltid i år dessutom Grahn under Petter.
Lägg till 20 åringar som Själin, Masto, Jaros  

För i samma veva som Rönken/Bulan/Åkerström tog över efter R&R klev också Skuggan in i LHF och blev en form av "talangscout" kallad ungdomsansvarig eller nåt liknande med syfte att hitta talanger med lokal anknytning främst i Luleå med omnejd.Och sen vidare ut i länet.

Men även utanför länet och locka riktigt bra spelare typ såna som platsar i nåt av juniorlandslagen som kan öka konkurrensen hos lokala spelarna i J-lagen
Det har väl inte setts med blida ögon hos en del föräldrar som sett hur deras gullunge inte klarat av konkurrensen och inte platsat i laget resten kan ni räkna ut själva.

Att det går skitsnack om Skuggan efter att han började som tränare i J-18 säsongen 12-13 (alltså något år efter han blev ungdomsansvarig) och vilka som spred skiten är ju tämligen självklart
Man kan ju undra om föräldrar till dom som tog steget och klarade av att ta steget (Einar Isac Själin Nässen Cehlarik Wallmark m.fl) snackar skit om Skuggan?
Knappast eller hur?

Men det är klart vi kan ju fortfarande vara en sosse förening och låta alla få spela oavsett om dom är bra eller ej även på högsta nivå i juniorlagen och vara ett givet bottenlag tur att man inte åker ur dom serierna.

Din timeline håller inte, det var absolut in året efter att LHC räddade Oss undan kvalserien som RÅB klev in som tränare hos oss.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Dalle ons 12 apr 2017, 11:51

http://www.luleahockey.se/artikel/oc1raj1er-30c4d/blogg-utvecklingskraft-och-identitet

Såja, nu kan jag börja hoppas. Har nog aldrig läst tidigare att man på ett sådant formellt sätt är så realistisk och ärlig med grundförutsättningarna; "Vi vet att vi aldrig kommer ha de bästa förutsättningarna. Vi kommer aldrig tillhöra någon av de rika föreningarna som kommer från de största städerna med ett större utbud på sponsorer och med nya moderna arenor. Vi måste i stället tävla på ett annat sätt om vi skall kunna vara med och utmana toppen i både Sverige och Europa.". Detta skapar potential för att göra någonting riktigt bra på sikt. Det gäller bara att man står fast vid den helhetsbild man nu förmedlar och att strategin på ett tydligt sätt kan återfinnas när den bland annat kanaliseras ned till bygget av A-laget.
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Jonken ons 12 apr 2017, 14:58

Dalle skrev:http://www.luleahockey.se/artikel/oc1raj1er-30c4d/blogg-utvecklingskraft-och-identitet

Såja, nu kan jag börja hoppas. Har nog aldrig läst tidigare att man på ett sådant formellt sätt är så realistisk och ärlig med grundförutsättningarna; "Vi vet att vi aldrig kommer ha de bästa förutsättningarna. Vi kommer aldrig tillhöra någon av de rika föreningarna som kommer från de största städerna med ett större utbud på sponsorer och med nya moderna arenor. Vi måste i stället tävla på ett annat sätt om vi skall kunna vara med och utmana toppen i både Sverige och Europa.". Detta skapar potential för att göra någonting riktigt bra på sikt. Det gäller bara att man står fast vid den helhetsbild man nu förmedlar och att strategin på ett tydligt sätt kan återfinnas när den bland annat kanaliseras ned till bygget av A-laget.  
Precis. Onekligen känns det som att tiderna för att måla luftslott nu är borta. Man jobbar med en genuina och ärliga förutsättningar.

-Det värmer i hjärtat!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6820
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Dustin tis 18 apr 2017, 13:01

http://www.kuriren.nu/sport/100-hockey/lulea-hockey-sanker-spelarbudgetarna-nm4522536.aspx

Väntat. Nu handlar mycket om vad kvaliten på sista centern in blir och ungdomarnas utveckling.

Dustin

Antal inlägg : 6903
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Puckad tis 18 apr 2017, 13:40

Määk skrev:http://www.kuriren.nu/sport/100-hockey/lulea-hockey-sanker-spelarbudgetarna-nm4522536.aspx
Väntat. Nu handlar mycket om vad kvaliten på sista centern in blir och ungdomarnas utveckling.
5% är rätt mycket. med 25-30 spelare snittar varje spelare 3,3-4% av budgeten.
I praktiken är det en spelare bort. Eller en spets spelare mot en junior.
En förstakedja som blir en tredjekedja. Ja ni fattar ...

Det kommer att kännas.
Sen är väl frågan när CMore pengarna dyker upp.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Bamsefar tis 18 apr 2017, 14:27

Puckad skrev:
Määk skrev:http://www.kuriren.nu/sport/100-hockey/lulea-hockey-sanker-spelarbudgetarna-nm4522536.aspx
Väntat. Nu handlar mycket om vad kvaliten på sista centern in blir och ungdomarnas utveckling.
5% är rätt mycket. med 25-30 spelare snittar varje spelare 3,3-4% av budgeten.
I praktiken är det en spelare bort. Eller en spets spelare mot en junior.
En förstakedja som blir en tredjekedja. Ja ni fattar ...

Det kommer att kännas.
Sen är väl frågan när CMore pengarna dyker upp.
Nästa säsong d v s 18/19 som jag förstår det. Precis lagom för Linus o Linus
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av LulefanGBG tis 18 apr 2017, 17:33

Även om budgeten sänkts inför kommande säsong, så är det ju bara att titta på laguppställningen hittills för att inse att truppen redan nu är betydligt billigare. Eller jag skall säga såhär, jag vet ju givetvis inte att så är fallet, men det är min absoluta övertygelse tills motsatsen är bevisad.

Troligtvis kommer truppen att vara lite billigare, (utöver den annonserade budgetsäsnkningen), även om det kommer in en riktig smällkaramell på sista positionen. Det behöver ju inte nödvändigtvis betyda att truppen är sämre, men klart är att det rent namnmässigt inte ser lika kvalitativt ut.

Tror inte heller att man bränner hela budgeten redan i sommar utan sparar lite manövreringsutrymme för senare förstärkningar efter behov. Tycker att truppen nu tyder på det.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Mr Bister tis 18 apr 2017, 18:43

LulefanGBG skrev:Även om budgeten sänkts inför kommande säsong, så är det ju bara att titta på laguppställningen hittills för att inse att truppen redan nu är betydligt billigare. Eller jag skall säga såhär, jag vet ju givetvis inte att så är fallet, men det är min absoluta övertygelse tills motsatsen är bevisad.

Troligtvis kommer truppen att vara lite billigare, (utöver den annonserade budgetsäsnkningen), även om det kommer in en riktig smällkaramell på sista positionen. Det behöver ju inte nödvändigtvis betyda att truppen är sämre, men klart är att det rent namnmässigt inte ser lika kvalitativt ut.

Tror inte heller att man bränner hela budgeten redan i sommar utan sparar lite manövreringsutrymme för senare förstärkningar efter behov. Tycker att truppen nu tyder på det.
Jag trodde nog att man skulle minska på spelarbudgeten mer än så här, vi måste ju börja bygga upp det egna kapitalet igen eftersom dom har de senaste åren spridit den för vinden

Mr Bister

Antal inlägg : 1421
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av LulefanGBG tis 18 apr 2017, 19:21

Håller med dig. En sänkning var förväntad, men med tanke på hur stor förlust det verkar som att vi gjort, och hur laget laget ser ut hittills så hade nog även jag väntar mig en större sänkning faktiskt.

Tycker också att det är helt rätt väg att gå. Satsa på billigare och smartare värvningar igen. Det var ju vad som gjorde oss så framgångsrika med Rönken och Bulan. Smart också om man inte bränner hela budgeten innan säsongen utan spar lite pengar och ser vad som behöver förstärkas senare. I synnerhet när vi nu har ett helt nytt tränarteam och ett nytt spelsystem.

Har man dock chans att få en super-center som t.ex. Anton Lander då kan man ju gärna låsta allt man har
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Grimster tis 18 apr 2017, 21:23

– Vi vill satsa ganska hårt på den sportsliga organisationen, eftersom det är utvecklingskraft som gäller. Där kommer kostnaderna gå upp och det innebär att spelartruppen går ner, så den totala sportsliga kostnaden är i nivå.

Vad innebär detta? mer peningom till ledning ala messiah skuggan etc eller har jag missuppfittat det hela? Smile
Grimster
Grimster

Antal inlägg : 52
Join date : 12-08-14
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Urken tis 18 apr 2017, 21:27

Grimster skrev:– Vi vill satsa ganska hårt på den sportsliga organisationen, eftersom det är utvecklingskraft som gäller. Där kommer kostnaderna gå upp och det innebär att spelartruppen går ner, så den totala sportsliga kostnaden är i nivå.

Vad innebär detta? mer peningom till ledning ala messiah skuggan etc eller har jag missuppfittat det hela? Smile

Klart att han ska ha en extra löneförhöjning, utöver den han fick vid befordran. Det är han värd. Smile
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 9 av 20 Föregående  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 14 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet