2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda

+43
Donten_
LHF96
JohanO
Lasse Proppmätt
Tigerman
Snikne Ville
JuniorX
Puckad
FruktHamster
GustenA
NallePhu
Qirren
Lajon
Kagen
stormvägen
KaptenBlodskelett
JayDee
Rönken
Sundance Kid
Lars158
icemask
Redbear
tibet
HarryHaffa
Knäcktomten
Bamsefar
Jarvi
Mr Bister
Klabbe
pingu
Sir Prozac
farre
Pajala
Donowitz
Norlin
kokostrollet
Old Brooklyn
Myrman
LulefanGBG
DonP
Jonken
Kapten Haddock
Admin
47 posters

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Gå ner

2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda

Inlägg av Qirren sön 20 sep 2015, 01:49

Petterström i Skellefteå fick 2+1 för liknande situation i slutspelet förra säsongen, så gissar på samma för Sweatt. http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/70220?service=embedded&statsAutoStart=false&showrelated=true
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda

Inlägg av GustenA sön 20 sep 2015, 09:00

Qirren skrev:Petterström i Skellefteå fick 2+1 för liknande situation i slutspelet förra säsongen, så gissar på samma för Sweatt. http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/70220?service=embedded&statsAutoStart=false&showrelated=true

Petterströms var ju en riktigt pungkross. Mer jämförbart med Olimbs slashing på
Granström som inte resulterade i en avstängning så antar att det inte blir någon här heller.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda

Inlägg av Micke80 sön 20 sep 2015, 09:22

Tankar från gårdagen.

Ett backpar fick godkänt Oskarsson - Melart. De gjorde inte många misstag på hela matchen och bidrog någorlunda om man nu kan säga så då laget inte kom nånstans.

Ingen hel kedjeformation var godkänd men bäst var Grana, Petrell och Hedman

Lassi sålde sig på både första och fjärde målet.

Våra bänkspelare kom in i 3-5 byten och under dessa byten var de bättre än samtliga spelare osm spelade hela matchen.

Helheten lämnar en hel del att önska, men samtidigt såg man hur spända grabbarna var. Inte ens i fjol såg man så här många skridskopass. Man såg att de var stressade i hjärnan och tog för snabba eller för lågnsamma beslut.
Det såg helt enkelt ut som att nervtrådarna slagit knut på sig själva.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda

Inlägg av NallePhu sön 20 sep 2015, 09:35

Så nu har jag sett det Sweatt gör visst har drar klubban i veka livet men inte fasiken är det ngn större kraft bakom, Bohm viker sig direkt har han inte suspen isatt eller vad är frågan??

Ok 5+20 för matchen men avstängning nje det vete sjutton då får Difiplinnämnden vara i action på allt som ske ute på isen, 2+1 är ok men tror han kan få 3+2 el liknade tyvärr då tombolan ska snurra och dem ska statuera exempel i början av en säsong!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18226
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda

Inlägg av NallePhu sön 20 sep 2015, 11:31

Kollat ytterligare på Sweatt:s grej på Bohm och faktum kvarstår i mina ögon 2+2 inget mer för det han gör är ingen hård sak, Sedan förundras man över hur Mollgan håller på som domare stund om momentet före ska Frölunda spelaren ut på cross checking för den sitter i halstrakten på Luleå spelaren men blundar och sållar sin vana trogen tyvärr!

Dags att man tillsätter en domartränare som kommer från NHL och kan ge dessa små råd och få SHL domare team att optimera sig en smula för i dagsläget är dem inte ens halv optimerade, Vi har kanske 3-4 som håller klassen resten är vete sjutton vad stund om mest finns där syns där och visar sig mer feeling för spelet önskas
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18226
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda

Inlägg av GustenA sön 20 sep 2015, 11:33

NallePhu skrev:Kollat ytterligare på Sweatt:s grej på Bohm och faktum kvarstår i mina ögon 2+2 inget mer för det han gör är ingen hård sak, Sedan förundras man över hur Mollgan håller på som domare stund om momentet före ska Frölunda spelaren ut på cross checking för den sitter i halstrakten på Luleå spelaren men blundar och sållar sin vana trogen tyvärr!

Dags att man tillsätter en domartränare som kommer från NHL och kan ge dessa små råd och få SHL domare team att optimera sig en smula för i dagsläget är dem inte ens halv optimerade, Vi har kanske 3-4 som håller klassen resten är vete sjutton vad stund om mest finns där syns där och visar sig mer feeling för spelet önskas

Tycker den sitter på överarmen, men utvisning lika väl?

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda

Inlägg av Urken sön 20 sep 2015, 11:34

NallePhu skrev:Kollat ytterligare på Sweatt:s grej på Bohm och faktum kvarstår i mina ögon 2+2 inget mer för det han gör är ingen hård sak, Sedan förundras man över hur Mollgan håller på som domare stund om momentet före ska Frölunda spelaren ut på cross checking för den sitter i halstrakten på Luleå spelaren men blundar och sållar sin vana trogen tyvärr!

Dags att man tillsätter en domartränare som kommer från NHL och kan ge dessa små råd och få SHL domare team att optimera sig en smula för i dagsläget är dem inte ens halv optimerade, Vi har kanske 3-4 som håller klassen resten är vete sjutton vad stund om mest finns där syns där och visar sig mer feeling för spelet önskas

Jag tycker att det gott kan vara en femma, även om det saknas kraft i tilltaget. Avstängning? Tveksamt. Nu fick han automatiskt en match. Låt det räcka i sådana fall.

Matchen i övrigt var nog det sämsta jag kan komma ihåg att jag sett. Frölunda körde på med bra frenesi, medan vi stod stilla och helt självmant inväntade Frölundas press. Schira var ett praktexempel på vad jag menar.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda

Inlägg av FruktHamster sön 20 sep 2015, 14:34

Tänker leta fram en positiv grej med matchen och det är då detta:
Efter en sådan här fullkomlig utskåpning bör det vara mer än tydligt vad man måste jobba på. Sprickorna i rustningen var under lupp och strålkastare och INGEN kan skylla på otur och felstudsar.

Dags för samtliga spelare och tränare att se sig själva i spegeln.

Och någonstans tror jag en sådan här förlust är bra på sikt. Fina namn på pappret i all ära: Man får inget gratis i SHL.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda

Inlägg av Puckad sön 20 sep 2015, 14:47

Stämmer,
Video upptagningarna från de dåliga exemplen ger nog en del.

Med åren så får man bättre erfarenhet och tar bättre beslut.
Bättre erfarenhet får man genom att ta dåliga beslut ...

Eller kortare:
Erfarenhet är det man får när man inte får det man vill ha!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda

Inlägg av Snikne Ville sön 20 sep 2015, 17:18

FruktHamster skrev:Tänker leta fram en positiv grej med matchen och det är då detta:
Efter en sådan här fullkomlig utskåpning bör det vara mer än tydligt vad man måste jobba på. Sprickorna i rustningen var under lupp och strålkastare och INGEN kan skylla på otur och felstudsar.

Dags för samtliga spelare och tränare att se sig själva i spegeln.

Och någonstans tror jag en sådan här förlust är bra på sikt. Fina namn på pappret i all ära: Man får inget gratis i SHL.
Nej, ingen otur och felstudsar. Och tagna av stundens allvar duger inte en mm i min värld med en av SHL:s högsta medelåldrar.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6384
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda

Inlägg av JuniorX sön 20 sep 2015, 20:34

Dagen efter och kanske passar det med lite Shakespeare då:

Så gör oss samvetet till pultroner alla,
Så går beslutsamhetens friska hy
I eftertankens kranka blekhet över,
Och företag av märg och eftertryck
Vid denna tanke slinter ur sin bana
Och mister namnet handling.

Om det är så att vi har en spelidé som syftar till att hålla i pucken och att slå kontrollerade passningar framåt och om vi möter spelskickliga snabba lag som forecheckar högt och om det får oss att blir baktunga och stillastående så undrar jag varför vi ska fortsätta spela på samma sätt hela tiden. Finns det inte en metod för att lösa upp sådana problem? Undrar jag då.

Nu har det bara gått två matcher och man ska inte döma så tidigt, men jag tycker att problematiken känns igen från förra säsongen och då kanske det är rätt att börja fundera på det redan nu.

Kör lite Shakespeare med pojkarna, Fagervall. Så vi åter får se "beslutsamhetens friska hy" blossa därute på rinken.

För inte vill vi höra Ofelias besvikelse som sådan:

Min prins, det vet ni själv att ni har gjort
Och det med ord som andades så ljuvligt
att gåvan mera dyrbar blev; men nu
då all dess doft är borta; tag den åter;
Ett ädelt sinne ser i rika skänker
blott fattigdom, när givaren han kränker

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda

Inlägg av hokkzorz sön 20 sep 2015, 21:00

Istället för att enbart såga det egna laget så var det faktiskt så att FHC spelade riktigt bra. Man åkte skridskor, låg nära, bra forecheck och stressspel i egna zonen, bra understöd till varandra. Om luleå kan man säga precis tvärtom men det blir extra tydligt när man möter ett lag som spelar riktigt bra.

Helt otippat så börjas det ylas på forumet direkt efter matchen. Att folk inte lär sig att SHL är ett maraton och inte ett 100 meters lopp.

Visst jag är besviken över insatsen, självklart! Men är jag orolig? inte på långa vägar.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda

Inlägg av Snikne Ville sön 20 sep 2015, 21:54

hokkzorz skrev:Istället för att enbart såga det egna laget så var det faktiskt så att FHC spelade riktigt bra. Man åkte skridskor, låg nära, bra forecheck och stressspel i egna zonen, bra understöd till varandra. Om luleå kan man säga precis tvärtom men det blir extra tydligt när man möter ett lag som spelar riktigt bra.

Helt otippat så börjas det ylas på forumet direkt efter matchen. Att folk inte lär sig att SHL är ett maraton och inte ett 100 meters lopp.

Visst jag är besviken över insatsen, självklart! Men är jag orolig? inte på långa vägar.
Som några andra härinne anser jag detta kan vara en av de sämsta insatser jag sett av Luleå i seriespel de senast 10-15 åren. Andra matchen ropar en del. Det var det även för Frölunda. Klart man är oroad.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6384
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda

Inlägg av Tigerman sön 20 sep 2015, 22:09

Snikne Ville skrev:
hokkzorz skrev:Istället för att enbart såga det egna laget så var det faktiskt så att FHC spelade riktigt bra. Man åkte skridskor, låg nära, bra forecheck och stressspel i egna zonen, bra understöd till varandra. Om luleå kan man säga precis tvärtom men det blir extra tydligt när man möter ett lag som spelar riktigt bra.

Helt otippat så börjas det ylas på forumet direkt efter matchen. Att folk inte lär sig att SHL är ett maraton och inte ett 100 meters lopp.

Visst jag är besviken över insatsen, självklart! Men är jag orolig? inte på långa vägar.
Som några andra härinne anser jag detta kan vara en av de sämsta insatser jag sett av Luleå i seriespel de senast 10-15 åren. Andra matchen ropar en del. Det var det även för Frölunda. Klart man är oroad.
En sån här match när Sweatt tar sig själv av planen och man hamnar i ett tidigt underläge så saknar jag Abbott. Inte minst för att man där hade en tekare som duger till att spela i någon av de två första kedjorna, men även för att han jobbar som ett svin i alla lägen. Även Ledin hade kunnat bidra med det sistnämnda. Inte för att det kanske hade hjälpt igår men helt plötsligt blev laget ganska så tunt och det kändes som att man saknade en som ledde genom exempel.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda

Inlägg av Micke80 mån 21 sep 2015, 07:49

FruktHamster skrev:Tänker leta fram en positiv grej med matchen och det är då detta:
Efter en sådan här fullkomlig utskåpning bör det vara mer än tydligt vad man måste jobba på. Sprickorna i rustningen var under lupp och strålkastare och INGEN kan skylla på otur och felstudsar.

Dags för samtliga spelare och tränare att se sig själva i spegeln.

Och någonstans tror jag en sådan här förlust är bra på sikt. Fina namn på pappret i all ära: Man får inget gratis i SHL.

Det finns ytterlgiare två saerk som man kan ta med sig som nått possitivt.
Laget försökte hela matchen, trots att det var kört, trots att inget funkade, så man ändå att alla försökte åstadkomma någonting. Det är värre med ett lag som hänger läpp när spelet inte funkar.
Ingen surade ihop då det inte funkade och drog på sig nån onödig avstängning. Och NEJ jag räknar inte in Sweatt till det här då han drog på sig sin innan det var kört, eller snarare, det kansek blev kört i samband med den.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda

Inlägg av Lasse Proppmätt mån 21 sep 2015, 08:19

Tigerman skrev:
Snikne Ville skrev:
hokkzorz skrev:Istället för att enbart såga det egna laget så var det faktiskt så att FHC spelade riktigt bra. Man åkte skridskor, låg nära, bra forecheck och stressspel i egna zonen, bra understöd till varandra. Om luleå kan man säga precis tvärtom men det blir extra tydligt när man möter ett lag som spelar riktigt bra.

Helt otippat så börjas det ylas på forumet direkt efter matchen. Att folk inte lär sig att SHL är ett maraton och inte ett 100 meters lopp.

Visst jag är besviken över insatsen, självklart! Men är jag orolig? inte på långa vägar.
Som några andra härinne anser jag detta kan vara en av de sämsta insatser jag sett av Luleå i seriespel de senast 10-15 åren. Andra matchen ropar en del. Det var det även för Frölunda. Klart man är oroad.
En sån här match när Sweatt tar sig själv av planen och man hamnar i ett tidigt underläge så saknar jag Abbott. Inte minst för att man där hade en tekare som duger till att spela i någon av de två första kedjorna, men även för att han jobbar som ett svin i alla lägen. Även Ledin hade kunnat bidra med det sistnämnda. Inte för att det kanske hade hjälpt igår men helt plötsligt blev laget ganska så tunt och det kändes som att man saknade en som ledde genom exempel.

Precis man kan ju inte direkt påstå att Harju tagit på sig den rollen även om han säkert kämpar så mycket HAN kan så är det ju inte i närheten av grovjobbet Abbott gjorde.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda

Inlägg av JohanO mån 21 sep 2015, 11:14

Har kastats runt en del att det här är den sämsta match Luleå gjort i modern tid. Jag vill dock minnas att den mest förnedrande avklädningen vi fått på 2010-talet är de 4 sista matcherna i kvarten mot AIK säsongen 11-12. Att gå in i slutspel som serievinnare, ta första två matcherna mot AIK och sen bli så förkrossat utklassade i fyra matcher. Gör fortfarande ont.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda

Inlägg av LHF96 mån 21 sep 2015, 11:45

JohanO skrev:Har kastats runt en del att det här är den sämsta match Luleå gjort i modern tid. Jag vill dock minnas att den mest förnedrande avklädningen vi fått på 2010-talet är de 4 sista matcherna i kvarten mot AIK säsongen 11-12. Att gå in i slutspel som serievinnare, ta första två matcherna mot AIK och sen bli så förkrossat utklassade i fyra matcher. Gör fortfarande ont.

Vill minnas att vi endast vann första matchen och sedan förlorade 4 matcher i rad... Första vann vi dessutom rätt övertygande
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3519
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda

Inlägg av Donten_ mån 21 sep 2015, 12:24

Snikne Ville skrev:
hokkzorz skrev:Istället för att enbart såga det egna laget så var det faktiskt så att FHC spelade riktigt bra. Man åkte skridskor, låg nära, bra forecheck och stressspel i egna zonen, bra understöd till varandra. Om luleå kan man säga precis tvärtom men det blir extra tydligt när man möter ett lag som spelar riktigt bra.

Helt otippat så börjas det ylas på forumet direkt efter matchen. Att folk inte lär sig att SHL är ett maraton och inte ett 100 meters lopp.

Visst jag är besviken över insatsen, självklart! Men är jag orolig? inte på långa vägar.
Som några andra härinne anser jag detta kan vara en av de sämsta insatser jag sett av Luleå i seriespel de senast 10-15 åren. Andra matchen ropar en del. Det var det även för Frölunda. Klart man är oroad.

Precis! Det kändes nästan som att Frölunda hade spelat ett 40-tal matcher i serien och mötte ett lag i serien under som gjorde sin första träningsmatch för säsongen!
Man ser samma brister i spelet som vi hade i princip hela förra säsongen.
Donten_
Donten_

Antal inlägg : 2562
Join date : 12-01-23
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda

Inlägg av hokkzorz mån 21 sep 2015, 12:27

ok donten mfl, det är kört, glaset är halvtomt mm.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda

Inlägg av Slapshot mån 21 sep 2015, 15:38

Tror årets Luleå kommer varva toppmatcher med rejäla bottennapp som sist. Laget känns spretigt utan en riktig center och defensiven lämnar en hel del övrigt att önska..vet också att det är tidigt på säsongen men det är det för alla andra också...

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda

Inlägg av Donten_ mån 21 sep 2015, 15:52

hokkzorz skrev:ok donten mfl, det är kört, glaset är halvtomt mm.

Jag har aldrig sagt att det är kört, men nog har man stor anledning att vara orolig.
Donten_
Donten_

Antal inlägg : 2562
Join date : 12-01-23
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda

Inlägg av Micke80 tis 22 sep 2015, 08:16

Slapshot skrev:Tror årets Luleå kommer varva toppmatcher med rejäla bottennapp som sist. Laget känns spretigt utan en riktig center och defensiven lämnar en hel del övrigt att önska..vet också att det är tidigt på säsongen men det är det för alla andra också...

Håller inte med om att defensiven sett så dålig ut. Markeringsspelet i egen zon har ju varit rätt bra och laget har varit bra på att stänga ute motståndarna från eget mål och farliga målchanser.
Det som sett dåligt ut och som måste förbättras och tränas på det är pucktappen. Det har varit många pucktapp vid inspel i anfallszon och utspelen ur egen zon, samt då pucktappen då man kladdat med pucken i eget sarghörn.
Själva spelet i egen zon då man försvarar sig har slltså varit ok men pucktappen har varit under all kritik. Pucktappen får vi nog räkna med att se ett tag till fram till det här kreativa spelet sätter sig och spelarna och tränarna inser att det ibland är mer värt att spela enkelt över blålinjerna än att krångla till det.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda

Inlägg av hokkzorz tis 22 sep 2015, 13:18

Slapshot skrev:Tror årets Luleå kommer varva toppmatcher med rejäla bottennapp som sist. Laget känns spretigt utan en riktig center och defensiven lämnar en hel del övrigt att önska..vet också att det är tidigt på säsongen men det är det för alla andra också...

Det är väl skitsamma om det är tidigt på säsongen för andra lag, det enda som man egentligen bör titta på är hur många nya spelare ett lag har tagit in, hur mycket av stommen är kvar från tidigare. Frölunda tex har ju kvar stora delar av sina offensiva spelare och stommen i laget medans vi har 4 helt nya spetsspelare (plus alla andra nya) som kommer från olika lag med olika spelstilar kontra vår filosofi. Det kommer ta mer än lite försäsongsträningar innan laget hittar in i identiten och spelsättet vi har.

Frölunda kom dessutom med 8 raka segrar från försäsongsspelet (inklusive CHL) det säger en hel del om hur långt före dom är just nu i sina förberedelser i att "få ihop" laget. På pappret har vi ett bättre lag än FHC, nu gäller det att vi skall få ihop det oxo och jag är inte orolig på nått vis, inte än. Det tar tid att bygga kemi och det är först i mars/april som vi skall vara som bäst.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda

Inlägg av Slapshot tis 22 sep 2015, 14:54

hokkzorz skrev:
Slapshot skrev:Tror årets Luleå kommer varva toppmatcher med rejäla bottennapp som sist. Laget känns spretigt utan en riktig center och defensiven lämnar en hel del övrigt att önska..vet också att det är tidigt på säsongen men det är det för alla andra också...

Det är väl skitsamma om det är tidigt på säsongen för andra lag, det enda som man egentligen bör titta på är hur många nya spelare ett lag har tagit in, hur mycket av stommen är kvar från tidigare. Frölunda tex har ju kvar stora delar av sina offensiva spelare och stommen i laget medans vi har 4 helt nya spetsspelare (plus alla andra nya) som kommer från olika lag med olika spelstilar kontra vår filosofi. Det kommer ta mer än lite försäsongsträningar innan laget hittar in i identiten och spelsättet vi har.

Frölunda kom dessutom med 8 raka segrar från försäsongsspelet (inklusive CHL) det säger en hel del om hur långt före dom är just nu i sina förberedelser i att "få ihop" laget. På pappret har vi ett bättre lag än FHC, nu gäller det att vi skall få ihop det oxo och jag är inte orolig på nått vis, inte än. Det tar tid att bygga kemi och det är först i mars/april som vi skall vara som bäst.


Alldeles för många två mot ettor och tre mot tvåor för att jag ska vara nöjd. Visst spelartruppen är ju ny i princip men det är skickliga spelare individuellt så ett hyfsat PP borde vi iaf ha tycker jag. Kommer ju knappt i i anfallszon och det såg likadant ut hela förra säsongen så spelarmaterialet kan man inte skylla på....just den biten är en tränarfråga.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda

Inlägg av Urken tis 22 sep 2015, 14:56

Slapshot skrev:
hokkzorz skrev:
Slapshot skrev:Tror årets Luleå kommer varva toppmatcher med rejäla bottennapp som sist. Laget känns spretigt utan en riktig center och defensiven lämnar en hel del övrigt att önska..vet också att det är tidigt på säsongen men det är det för alla andra också...

Det är väl skitsamma om det är tidigt på säsongen för andra lag, det enda som man egentligen bör titta på är hur många nya spelare ett lag har tagit in, hur mycket av stommen är kvar från tidigare. Frölunda tex har ju kvar stora delar av sina offensiva spelare och stommen i laget medans vi har 4 helt nya spetsspelare (plus alla andra nya) som kommer från olika lag med olika spelstilar kontra vår filosofi. Det kommer ta mer än lite försäsongsträningar innan laget hittar in i identiten och spelsättet vi har.

Frölunda kom dessutom med 8 raka segrar från försäsongsspelet (inklusive CHL) det säger en hel del om hur långt före dom är just nu i sina förberedelser i att "få ihop" laget. På pappret har vi ett bättre lag än FHC, nu gäller det att vi skall få ihop det oxo och jag är inte orolig på nått vis, inte än. Det tar tid att bygga kemi och det är först i mars/april som vi skall vara som bäst.


Alldeles för många två mot ettor och tre mot tvåor för att jag ska vara nöjd. Visst spelartruppen är ju ny i princip men det är skickliga spelare individuellt så ett hyfsat PP borde vi iaf ha tycker jag. Kommer ju knappt i i anfallszon och det såg likadant ut hela förra säsongen så spelarmaterialet kan man inte skylla på....just den biten är en tränarfråga.

Det är helt och hållet en tränarfråga hur man väljer att spela i framför allt PP. Där kan man aldrig skylla på "men motståndarna var lite bättre än oss idag". Rör puck och åk skridskor, så är det omöjligt för övriga lag att vara bättre under de minuter vi spelar i numerärt överläge. Som det är nu, ser jag hellre 5 mot 5 än PP. I pp slutar vi åka och arbeta för varandra och blir istället stillastående. Detta håller även i sig någon minuter efter att vi blivit fulltaliga.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2015-09-19, SHL-omgång 02, Luleå - Frölunda

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet