Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

+69
Luleåfan
Lulefan
ski3r
johan74
stormvägen
Myrman
kralle
JuniorX
Qirren
tibet
Donten_
Rikky
Sir Prozac
Trötto
Jonken
Pontaking
Norlin
amarule
Högljudd
Hellcop
Puckad
Kagen
JohanO
MrA
MickkeJ
pingu
Mr Bister
JoakimJ
makkanmakkan
Lajon
Mickeee
Lasse Proppmätt
Calle
Ingemar
CKa
Micke L
Bamsefar
Ivanhoe
LubosC
Tony Moore
Sundance Kid
Micke80
hokkzorz
Dentos
kokostrollet
NallePhu
Slapshot
Urken
Redbear
FruktHamster
Pajala
LulefanGBG
nummer 17
KaptenBlodskelett
Hedanders
icemask
Sportchefen #2
27 Öqvist
Fred Herbert
miker
Tigerman
Donowitz
farre
LuleåWinston
Rönken
Lars158
Old Brooklyn
Snikne Ville
Admin
73 posters

Sida 8 av 11 Föregående  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av Micke80 sön 1 feb 2015 - 6:15

tibet skrev:Bra att vi inte kastar fina pengar på nån spelare som inte höjer laget nämnvärt. Sen känns det kluvet ang. Strömvall. Spontant känns det åt helvete men det blev säkert ett krav från Malte själv att få gå till Hv å få mer speltid. Det här med klubbkänsla får mig att vobbla ordentligt i ärendet. Hoppas att Osten tog bra betalt..

Jag fattade det som att Malte själv blev förvånad över flytten så där har nog klubben gått sin egen väg.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av Mr Bister sön 1 feb 2015 - 8:25

Jag håller med Tibet, bra att det inte blev någon breddvärvning nu får man försöka komma så högt upp som möjligt.
Laget har ju faktiskt ganska stor potential när det fungerar.

Mr Bister

Antal inlägg : 1421
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av Micke L sön 1 feb 2015 - 12:42

Men när ska det till att fungera?????
Nä,lägg en stor hög på Micke Johansson så lär han dyrka upp pp:t till nästa år

Micke L

Antal inlägg : 60
Join date : 12-04-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av Rönken sön 1 feb 2015 - 12:45

Micke Johansson har väl förmåga att totalt försvinna i matcher? Såna typer gillar inte jag personligen.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av tibet sön 1 feb 2015 - 12:58

Micke80 skrev:
tibet skrev:Bra att vi inte kastar fina pengar på nån spelare som inte höjer laget nämnvärt. Sen känns det kluvet ang. Strömvall. Spontant känns det åt helvete men det blev säkert ett krav från Malte själv att få gå till Hv å få mer speltid. Det här med klubbkänsla får mig att vobbla ordentligt i ärendet. Hoppas att Osten tog bra betalt..

Jag fattade det som att Malte själv blev förvånad över flytten så där har nog klubben gått sin egen väg.

Jag undrar om Osten verkligen skulle hyra ut Malte utan dennes vetskap. Aspis hade nog varit glada om han hade förstärkt dem istället. Fast det är väl liiite sexigare att spela i Hv å kanske slåss om guld istället för att ta ett kliv ner och sätta sig i bilen till exotiska Happis. Nåja..
tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av Snikne Ville sön 1 feb 2015 - 16:00

Jag måste upprepa att vårt stora problem inte är någon viss del av spelet utan egentligen allt spel med puck. Vi kan konstatera att egentligen alla spelare som skall vara puckskickliga haft det tungt (Dixon, Walle, Zaar, Billins osv). Vi har varit i stort sett ense om att vår genomgående bästa line varit 4:e o spelare som Grana, grinders mao. Och ingen skugga över dem. Av det följer såklart att en värvning av t ex Pesonen troligtvis inte alls varit i närheten av prisvärd. En spelskicklig spelare till ett lag utan spel blir inget bra.

Det innebär att antingen spelidén, eller implementerandet, inte duger.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6385
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av Slapshot sön 1 feb 2015 - 17:13

Snikne Ville skrev:Jag måste upprepa att vårt stora problem inte är någon viss del av spelet utan egentligen allt spel med puck. Vi kan konstatera att egentligen alla spelare som skall vara puckskickliga haft det tungt (Dixon, Walle, Zaar, Billins osv). Vi har varit i stort sett ense om att vår genomgående bästa line varit 4:e o spelare som Grana, grinders mao. Och ingen skugga över dem. Av det följer såklart att en värvning av t ex Pesonen troligtvis inte alls varit i närheten av prisvärd. En spelskicklig spelare till ett lag utan spel blir inget bra.

Det innebär att antingen spelidén, eller implementerandet, inte duger.


Klockrent. Vill se nya tränare i båset säsongen 15/16. Det här duger inte. Ett PP som har varit bedrövligt sedan dag ett och tränarna står med händerna i fickorna. Gillar Fagerwall men dom där andra två ger jag inte mycket för som tränare.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av icemask sön 1 feb 2015 - 18:11

Slapshot skrev:
Snikne Ville skrev:Jag måste upprepa att vårt stora problem inte är någon viss del av spelet utan egentligen allt spel med puck. Vi kan konstatera att egentligen alla spelare som skall vara puckskickliga haft det tungt (Dixon, Walle, Zaar, Billins osv). Vi har varit i stort sett ense om att vår genomgående bästa line varit 4:e o spelare som Grana, grinders mao. Och ingen skugga över dem. Av det följer såklart att en värvning av t ex Pesonen troligtvis inte alls varit i närheten av prisvärd. En spelskicklig spelare till ett lag utan spel blir inget bra.

Det innebär att antingen spelidén, eller implementerandet, inte duger.


Klockrent. Vill se nya tränare i båset säsongen 15/16. Det här duger inte. Ett PP som har varit bedrövligt sedan dag ett och tränarna står med händerna i fickorna. Gillar Fagerwall men dom där andra två ger jag inte mycket för som tränare.
Skuggan har väl bara 2 säsonger på j20 nivå som tränare, dessutom gick det rykten om att han var svår att jobba med under den tiden, var visst stor skillnad mot tiden med bulan
Burström har väl lite tid i piteå, de har väl kanske inte den erfarenhet som man lutar en oerfaren tränare mot när det blåser !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av NallePhu sön 1 feb 2015 - 18:17

http://www.kuriren.nu/nknyheter/webb-tv-jag-tror-fansen-ar-nojda-med-vart-lag-8107489.aspx
Alltså nöjda???
Nej spetsen saknas TOTALT käre Osten fortfarande!
Jag är inte nöjd absolut inte vi skulle mått bra av en center av rang el en ytterforward men som laget är nu så är jag nöjd om vi passerar play-in sedan stopp!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18230
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av Slapshot sön 1 feb 2015 - 18:40

Osten borde bli komiker

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av Lars158 sön 1 feb 2015 - 18:48

http://www.kuriren.nu/nyheter/?clip=8107425

Ser besviken ut själv tycker jag.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av Mr Bister sön 1 feb 2015 - 19:25

Nu har vi det lag vi har och om det klickar i ordentligt på slutet kan vi förhoppningsvis komma bland de 6 första, mentroligen blir det play-in och då får vi försöka störa de andra så mycket vi kan.

Nu måste vi stötta LHF först på Tisdag och sen resten av grundserien.

Mr Bister

Antal inlägg : 1421
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av Puckad sön 1 feb 2015 - 20:35

Slapshot skrev:Klockrent. Vill se nya tränare i båset säsongen 15/16. Det här duger inte. Ett PP som har varit bedrövligt sedan dag ett och tränarna står med händerna i fickorna. Gillar Fagerwall men dom där andra två ger jag inte mycket för som tränare.

Det kan ju inte vara bra att ha byggt PP på en spelare som sedan inte platsar ...
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av Lasse Proppmätt sön 1 feb 2015 - 23:25

Mr Bister skrev:Nu har vi det lag vi har och om det klickar i ordentligt på slutet kan vi förhoppningsvis komma bland de 6 första, mentroligen blir det play-in och då får vi försöka störa de andra så mycket vi kan.

Nu måste vi stötta LHF först på Tisdag och sen resten av grundserien.

Aldrig att vi kommer topp 6 det tåget gick förra veckan om vi hade tagit 8 p mot Frölunda FBK LHC & Örebro så hade vi haft chansen nu tog vi 2
Och om det ska inträffa att vi ska bli topp 6 så måste en massa resultat i andra matcher gå våran väg och väldigt lite talar för det och med tanke på hur mycket bättre Örebro Växjö LHC HV & Frölunda är an oss så ska vi heller inte vara topp 6

Nä det blir play in och om vi går vidare vilket jag inte tror så blir det respass i kvarten ändå.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av Kagen sön 1 feb 2015 - 23:26

Mr Bister skrev:Nu har vi det lag vi har och om det klickar i ordentligt på slutet kan vi förhoppningsvis komma bland de 6 första, mentroligen blir det play-in och då får vi försöka störa de andra så mycket vi kan.

Nu måste vi stötta LHF först på Tisdag och sen resten av grundserien.

Håller helt med. Luleå är oerhört svårslaget när laget spelar med full energi. Det har visats många gånger den här säsongen. Ironiskt nog förlorar Luleå flera matcher på att detta lag, som ju till så stor del består av energispelare, inte kommer upp tillräckligt i energi utan snarare ser tempofattigt och oinspirerat ut långa perioder.
Matchen senast var symptomatisk för hela säsongen, trögt och oinspirerat i två perioder för att vara fullkomligt överlägsna i den tredje och sedan torska i förlängningen. Om laget kan börja med full energi och spela diciplinerat med alla lagdelar från första minut kan Luleå stå upp mot alla andra lag i serien. Vi slog trots allt ut Skellefteå i back-to-back och Skellefteå var storleken mindre än Luleå i den avgörande matchen.

Detta utan Ledin, utan Billins och Sigalet.

Minns förra säsongen när Luleå fick in Omark sent om sider, en spelare av yppersta europeiska klass och trots det gick det uruselt. Det finns ingen Jesus i dagens Luleå, ingen Klasen, ingen Omark ingen Fransson och ingen Anders Nilsson. Det är upp till kollektivet att tända till och jobba för varandra, det kan räcka långt.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av Lasse Proppmätt sön 1 feb 2015 - 23:32

Slapshot skrev:
Snikne Ville skrev:Jag måste upprepa att vårt stora problem inte är någon viss del av spelet utan egentligen allt spel med puck. Vi kan konstatera att egentligen alla spelare som skall vara puckskickliga haft det tungt (Dixon, Walle, Zaar, Billins osv). Vi har varit i stort sett ense om att vår genomgående bästa line varit 4:e o spelare som Grana, grinders mao. Och ingen skugga över dem. Av det följer såklart att en värvning av t ex Pesonen troligtvis inte alls varit i närheten av prisvärd. En spelskicklig spelare till ett lag utan spel blir inget bra.

Det innebär att antingen spelidén, eller implementerandet, inte duger.


Klockrent. Vill se nya tränare i båset säsongen 15/16. Det här duger inte. Ett PP som har varit bedrövligt sedan dag ett och tränarna står med händerna i fickorna. Gillar Fagerwall men dom där andra två ger jag inte mycket för som tränare.

Du gillar Fagervall för att han är "bra i intervjuer" antar jag?
Hans hockey är ju svår att gilla om man inte har en förkärlek till slarvigt passnings spel och slow motion hockey.
Och den där Saik kopia speliden han försökte sig på läste varenda lag av efter 6 omgångar t.o.m mindre än det.

Dessutom var det ju patetiskt att se då det blev en parodi på det spelet framför allt uppspelen världsrekord i felpass och bjudningar men Fagervall trodde stenhårt på iden och hade han vart en riktig tränare hade dom ändrat taktik i omg 8 istället för i omg 25.

Och hade inte alla trott att LHF skulle spela som under Rönken i början så hade vi aldrig gått så bra dom första 5 matcherna som vi gjorde..

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av Lars158 mån 2 feb 2015 - 0:42

Slarviga pass och dåligt tempo är ju utförande fel. Knappast tränar order.
Däremot kan det vara så att tränarnas system är för svårt att klara av för spelarmaterialet. Då måste tränarna ändra sitt system så spelarmaterialet klarar av det så bra som möjligt.

Med dom under säsong värvningar vi sett och vi vet att så sent som igår kämpade LHF stenhårt för att vässa spelarmaterialet. Mot den bakgrunden säger jag att LHF ledning anser vara spelarmaterialet som inte levererar.

Jag själv.. jag anser också att spelarmaterialet är det stora problemet.
Sett till enskilda spelarindivider kanske inte problemet är enormt tycker jag. Men individerna skall sen bilda fungerande enheter. Där tror jag på en blandning av olika individegenskaper för att få en bra enhet sammansatt. Där tycker jag det fattats egenskaper.

Säsongen är inte över än och det kan sluta mellan förlust i play-in och SM guld.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av LulefanGBG mån 2 feb 2015 - 7:00

Tycker att inställningen är vårt största problem i år. Bevisligen så kan vi spela väldigt intensiv och bra hockey i anfallszon samt enkelt och koncetrerat i egen zon när vi bara vill, men genomgående tema den här säsongen har ju varit att bara plocka fram det jävlar anammat högst sporadiskt.

Ingen vill väl förlora, men den riktiga glöden tycks vara svår för spelarna att plocka fram. Vad det sedan beror på kan man ju bara spekulera omkring. Här är givetvis ansvaret delat. Alla spelare har ett individuellt ansvar genteom sin arbetsgivare att göra skäl för lönen och att representera klubbmärket i varje byte, och alla har ett gemensamt ansvar att samarbeta, (vilket en stor del av deras arbetsuppgifter går ut på då det är svårt att lira hockey själv), men en del av ansvaret är såklart också tränarstabens. Det är deras jobb att med piska och morot få alla att dra åt samma håll och få alla att trivas utan att känna sig för bekväma, samt att känna sig motiverade varje träning och varje match.

Personligen tycker jag hela laget verkar osa väldigt bra stämning hela tiden, och det är strålande, det har visat sig otaliga gånger när man också kollektivt tagit sig samman efter en rad förluster och gör en strålande match, eller när man efter två dåliga perioder plötsligt kommer ut som ett helt nytt lag. Jag tycker också att det verkar på de enskilda spelarna som om att man trivs väldigt bra i gruppen och i laget, men kanske är det också så att man blir lite för bekväma?

Jag vet inte men det ser oroväckande ofta ut som om att man glider ut på en skridsko och inte alls är med från start. Det ser ofokuserat och slarvigt ut.

Sedan har vi ju den trupp vi har och nu med kanske framförallt Sigalet och Harju så tycker jag också att vi trupp är kryddad med rejäl spets, men det gäller ju också att alla andra gör det enkla jobbet till 100% för att vi skall få ut något av spetsspelarnas kvalitéer. Det hade inte spelat någon roll om vi haft Klasen i laget om Nagander inte kan plocka bort sin gubbe framför eget mål, Kukan inte markerar sin gubbe och Billins inte kan slå en enkel sarg ut osv. (Tog bara några exempel, inte nödvändigtvis specifikt för dessa spelare).

Hade vi spelat med rätt inställning redan från början i Lördags så hade Örebro inte haft en chans. Trots att de har ett mycket mera spelskickligt lag än vad vi har. Nu backade Örebro förvisså hem en del i tredje men det syntes också hur otroligt jobbigt det blev för dem när vi började åka skridskor och jobba oss in på deras kasse. De hade helt plötsligt inte tid att skapa sig något eget spel alls, och det är sällan jag sett Örebro så tillbakapressade som mot oss i tredje den här säsongen.

Vi har ett urstarkt lag byggt för jämna, täta och griniga matcher. Som mot Djurgården senast eller mot Skellefteå i CHL-semin osv. Vi måste bara vilja göra skitajobbet. För mig är det obegripligt att vi inte vill gå in och ta dessa fighter tillräckligt ofta med tanke på vilka karaktärsspelare vi har i laget. Granström, Ledin, Chris, Cam Sylvegård, Petrell, Fabbe etc. Kan det vara så enkelt att dessa spelare kan glida runt lite och förvänta sig att alla andra skall göra skitjobbet istället?

Vanligtvis brukar det ju bara finnas två eller högst tre av den spelartypen i ett lag och nu har vi betydligt fler sådana. Det är egentligen en bra egenskap enligt mig, men då måste alla också göra det man är bäst på. Tycker att Granström är den som visat bäst vilja hela säsongen, tillsammans med Ledin.

Det fungerar att en spelare har en dålig dag, men inte att 5 -6 spelare vars uppgift är att driva upp tempot, smälla på, bröta in på kassen och krypa under skinnet på motståndarna har en dålig dag samtidigt. Inte när så stor del av vårt spel bygger på att vi är tunga, fysiska och jobbiga att möta.

Jag hoppas att Sandström och Robin Jonsson kan komma tillbaka snart och att det fungerar för Robin nästa gång han kliver på isen. Då har vi faktiskt en av seriens bästa backbesättningar och defensiven såg ritkigt stabil ut med både Jonsson och Sandström på isen senast.

Kommer också Ledin tillbaka snart så tycker jag att vi får ytterligare en pådrivare på isen och i båset och hans frånvaro tror jag betyder mer än vad man kan tro.

Bra är åtminstone att Wallmark fått vila det senaste. Hoppas att han kan hitta formen och mitivationen om han känner att mindre ansvar vilar på hans axlar för han har i ärlighetens namn inte varit bra sedan JVM, och egentligen inte ritkigt bra innan dess heller. Vi var nog många som hade lite för stora förväntningar på honom. Det är inte enkelt att leda ett helt lag när man är så ung, men Wallmark är otroligt lovande och om det nu blir så att han lirar kvar här nästa säsong så tror jag att han kommer att ta ytterligare steg i sin utveckling kommande säsong, men just nu tycker jag att Cehlarik visat mer den här säsongen.

Abbott - Abbott - Sylvegård
Ledin - Harju - Cehlarik
Petrell - Granström - Zaar
Fabbe - Fogström - Foppa

Extra: Wallmark/Bryggman

LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av icemask mån 2 feb 2015 - 8:18

Laget kanske behöver griniga matcher för att tända till i vardagslunken
Kanske Play in är den tändvätska som behövs ?!
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av Ingemar mån 2 feb 2015 - 11:59

Har gått och väntat på slutspelet sen i höstas och det kanske laget gjort med i för hög grad. Riskfylls att hamna för långt ner i seedningen, men tror att Luleå kan överraska när det drar ihop sig.
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av Snikne Ville mån 2 feb 2015 - 12:12

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6385
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av Qirren mån 2 feb 2015 - 12:49

Ledin, Jonsson och Sandström alla tillbaka imorgon enligt Stålnacke. Underbara nyheter!

Edit* Ledin verkar dock vara stort frågetecken? Men Petrell tydligen tillbaka också.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av Snikne Ville mån 2 feb 2015 - 13:11

Hoppas verkligen inte att man chansar med Ledda.

Edit
http://www.kuriren.nu/sport/fagervall-ledin-kan-vara-tillganglig-8108912.aspx
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6385
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av JuniorX mån 2 feb 2015 - 20:00

Angående hemmaspelet den senaste tiden så undrar jag om det verkligen är inställningen det är fel på. Med tanke på Granis ord innan Örebromatchen, där han pratade om inställningen och att gå ut hårt i början. Nu spelade man också ganska bra i början på första, precis som mot Linköping hemma, men sedan smyger det in sig tveksamheter i spelet.

Jag tror att den där tveksamheten kommer från vetskapen om att hemmaspelet har varit knackigt ett tag och att det är just hemma som man ska prestera. När man inte får utdelning börjar man bli tvehågsen, man vill börja göra saker säkert, man vill inte göra enkla misstag och så går det som det brukar gå. Tempot går ner, passningarna kommer inte när de ska och passningsalternativen blir färre och svårare när folk inte åker skridskor.

När sedan allt egentligen är förlorat, när det inte går att förlora mer så kan man bara göra någonting bättre. Och då blir det enkelt att sätta fart på grejerna. Då spelar det inte så stor roll längre. Så blev det mot Linköping och så blev det mot Örebro.

Att den där osäkerheten sprider sig, att rädslan för att göra misstag griper omkring sig, hänger också ihop med att ledartrojkan är ny tror jag. Både spelarna och ledarna känner pressen på sig, och båda parter befruktar varandra i den där tveksamheten. Där en erfaren ledare skulle kunna visa på liknande situationer tidigare och metoder för att ta sig framåt så blir ledartrojkan också tveksamma och funderande. Jag tycker det är ganska typiskt att man visar upp både flexibilitet i hur man vaskar om besättningarna och tålamod i hur man spelar samma PP-spel hur länge som helst men båda de exemplen får en att snarare att känna av osäkerhet och desperation istället för målmedvetenhet och handlingskraft. Och det tror jag är tecknen på denna tvehågsenhet, denna form av förlamning.

Så blev min analys.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av Admin mån 2 feb 2015 - 23:02

Flyttade en del inlägg till tråden "Luleås ledning och ekonomi".

Fortsätt gärna diskussionen där Smile
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av Ingemar tis 3 feb 2015 - 9:46

JuniorX skrev:Angående hemmaspelet den senaste tiden så undrar jag om det verkligen är inställningen det är fel på. Med tanke på Granis ord innan Örebromatchen, där han pratade om inställningen och att gå ut hårt i början. Nu spelade man också ganska bra i början på första, precis som mot Linköping hemma, men sedan smyger det in sig tveksamheter i spelet.

Jag tror att den där tveksamheten kommer från vetskapen om att hemmaspelet har varit knackigt ett tag och att det är just hemma som man ska prestera. När man inte får utdelning börjar man bli tvehågsen, man vill börja göra saker säkert, man vill inte göra enkla misstag och så går det som det brukar gå. Tempot går ner, passningarna kommer inte när de ska och passningsalternativen blir färre och svårare när folk inte åker skridskor.

När sedan allt egentligen är förlorat, när det inte går att förlora mer så kan man bara göra någonting bättre. Och då blir det enkelt att sätta fart på grejerna. Då spelar det inte så stor roll längre. Så blev det mot Linköping och så blev det mot Örebro.

Att den där osäkerheten sprider sig, att rädslan för att göra misstag griper omkring sig, hänger också ihop med att ledartrojkan är ny tror jag. Både spelarna och ledarna känner pressen på sig, och båda parter befruktar varandra i den där tveksamheten. Där en erfaren ledare skulle kunna visa på liknande situationer tidigare och metoder för att ta sig framåt så blir ledartrojkan också tveksamma och funderande. Jag tycker det är ganska typiskt att man visar upp både flexibilitet i hur man vaskar om besättningarna och tålamod i hur man spelar samma PP-spel hur länge som helst men båda de exemplen får en att snarare att känna av osäkerhet och desperation istället för målmedvetenhet och handlingskraft. Och det tror jag är tecknen på denna tvehågsenhet, denna form av förlamning.

Så blev min analys.
Det du skriver får mig att tro att du befunnit dig som aktiv lagidrottare Wink
Tror du har rätt i mycket.
Dock tror jag att samma känslor uppstår i lag med rutinerade tränare.
Fagervall säger i en artikel nu på morgonen att Luleå blivit lite av ett cup-lag. Stämmer ju lite med denna analys. Allt-på-ett-kort-matcher, kanske passar oss väl detta år? Smile
Hoppas inte att man riskerar Ledda även om det är final.
Längtar till kvällen. Upptäckte att jag får borsta lite snö på parabolen. Hur ofta tittar jag på TV om inte Luleå spelar? Smile haha
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av Urken sön 8 feb 2015 - 15:50

https://www.youtube.com/watch?v=415Rdmbg2Qc

När vi har en sådan här spelare inom organisationen kan jag tycka att man borde ta del av vad han har att säga. Dels hur man är omöjligt framför motståndarens målvakt och dels hur man handskas med partiska domare.

Är det någon som har någon insyn i hur mycket/till vad Holmströms "mentor"-roll används?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av nummer 17 mån 9 feb 2015 - 9:33

Besökte gårdagens träning och lite oroväckande var det att 7 spelare saknades. Nu var ju några på landslagsuppdrag men ändå!!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av Micke80 mån 9 feb 2015 - 9:38

nummer 17 skrev:Besökte gårdagens träning och lite oroväckande var det att 7 spelare saknades. Nu var ju några på landslagsuppdrag men ändå!!

Vilka saknades?

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av nummer 17 mån 9 feb 2015 - 10:39

Micke80 skrev:
nummer 17 skrev:Besökte gårdagens träning och lite oroväckande var det att 7 spelare saknades. Nu var ju några på landslagsuppdrag men ändå!!

Vilka saknades?

Näkyvä, Kukan, Cehlarik, Harju, Grana, Zaar, Cam saknades!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av Rönken mån 9 feb 2015 - 10:46

nummer 17 skrev:
Micke80 skrev:
nummer 17 skrev:Besökte gårdagens träning och lite oroväckande var det att 7 spelare saknades. Nu var ju några på landslagsuppdrag men ändå!!

Vilka saknades?

Näkyvä, Kukan, Cehlarik, Harju, Grana, Zaar, Cam saknades!

Näkyvä var ju dock i Stockholm på landslagsmatch i går så är förklarligt. Läste på någon blogg att det varit spelfria dagar nu över helgen, kanske var det i går också?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av LubosC mån 9 feb 2015 - 15:17

LubosC
LubosC

Antal inlägg : 467
Join date : 12-01-22
Age : 34

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av Urken fre 13 feb 2015 - 11:30

Granström.. Granström.. Granström.

Egentligen borde jag väl inte behöva säga något mer, åtminstone inte för de som såg matchen igår.
Jag tänker inleda detta inlägg med att medge att Jonathan inte var den som syntes mest igår eller gjorde de där extraordinära grejerna.

Men..!

Noterade ni hur han var inne och verkligen kröp in under skinnet på SAIK? Byte efter byte. Det var snack, det var gruff och det var smack! och det var knuff! En riktigt grinig jävel att möta.

Han började redan på uppvärmningen där han sköt två puckar mot Tim Heed. Sedan eskalerade det genom hela matchen för att efter slutsignal har retat upp SAIKarna så mycket att de inte ville tacka för matchen.
Självfallet hade fler spelare, likt Sylvegård och Ledin, stor del i det hela, men Granström är verkligen den där betongsuggan som man aldrig blir av med, som en broms på stranden. Plötsligt är den där och biter dig hårt som satan i arslet och det finns inget du kan göra åt det än att bli förbannad.

Sådant här spel är självfallet något som många av oss hade förväntat oss av ett lagbygge som ser ut som vårt, men jag kan tycka att det varit alldeles för lite sådant under säsongen - dock har det i de allra tightaste av matcher tagits fram ytterligare en växel där fulspel har kombinerats med produktion. Ruskigt härligt - och ett styrkebesked inför vad som komma skall.

Att få SAIK så ur balans som de var igår, få dem att fokusera på fel saker som att klaga på domaren, få gruvhasse att nästintill göra en Bert - #hållkäftenbert -, är ett av de bästa besked vi kan få i dagsläget.
Får vi laget att verkligen tro på det de gör och spela en grinig, halvgrisig hockey, så är jag övertygad om att vi har stora möjligheter att skrälla i ett slutspel. Speciellt nu när vi fått in något vi tidigare under säsongen saknat - en målskytt i form av Hajen.

Hur som.. Granström är ruskigt duktig på vad han gör.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av Rönken fre 13 feb 2015 - 12:39

Urken skrev:Granström.. Granström.. Granström.

Egentligen borde jag väl inte behöva säga något mer, åtminstone inte för de som såg matchen igår.
Jag tänker inleda detta inlägg med att medge att Jonathan inte var den som syntes mest igår eller gjorde de där extraordinära grejerna.

Men..!

Noterade ni hur han var inne och verkligen kröp in under skinnet på SAIK? Byte efter byte. Det var snack, det var gruff och det var smack! och det var knuff! En riktigt grinig jävel att möta.

Han började redan på uppvärmningen där han sköt två puckar mot Tim Heed. Sedan eskalerade det genom hela matchen för att efter slutsignal har retat upp SAIKarna så mycket att de inte ville tacka för matchen.
Självfallet hade fler spelare, likt Sylvegård och Ledin, stor del i det hela, men Granström är verkligen den där betongsuggan som man aldrig blir av med, som en broms på stranden. Plötsligt är den där och biter dig hårt som satan i arslet och det finns inget du kan göra åt det än att bli förbannad.

Sådant här spel är självfallet något som många av oss hade förväntat oss av ett lagbygge som ser ut som vårt, men jag kan tycka att det varit alldeles för lite sådant under säsongen - dock har det i de allra tightaste av matcher tagits fram ytterligare en växel där fulspel har kombinerats med produktion. Ruskigt härligt - och ett styrkebesked inför vad som komma skall.

Att få SAIK så ur balans som de var igår, få dem att fokusera på fel saker som att klaga på domaren, få gruvhasse att nästintill göra en Bert - #hållkäftenbert -, är ett av de bästa besked vi kan få i dagsläget.
Får vi laget att verkligen tro på det de gör och spela en grinig, halvgrisig hockey, så är jag övertygad om att vi har stora möjligheter att skrälla i ett slutspel. Speciellt nu när vi fått in något vi tidigare under säsongen saknat - en målskytt i form av Hajen.

Hur som.. Granström är ruskigt duktig på vad han gör.

Var även inne framför kassen i första eller om det var andra bytet. Väl medveten om att det är en yngre orutinerad målvakt. Inget fult mer en markering. Granis och Ledin blir viktig i slutspelet. Är fortfarande besviken på att Petrell aldrig håller en jämn hög nivå match efter match, är snarare så att man får leta efter om han sköter sig två byten i rad.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av Rönken fre 13 feb 2015 - 13:01

http://kuriren.nu/100-hockey/ledins-besked-om-skadan-8128796.aspx - inte någon jätteallvarlig skada på Ledin vad det verkar, tur.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av LulefanGBG fre 13 feb 2015 - 13:12

Vi kommer att bli livsfarliga i ett slutspel med Granström, Abbotts, Ledin, Petrell, Sylvegård, Nagander osv. Inte alls lätta att tas med när det hettar till!

Får vi bara ordning på försvarsspelet och väljer att spela lite enklare istället för överkonstruktivt så kan det bli riktigt bra. Jag tycker faktiskt att vi är såpass bra offensivt och mentalt att det kan gå vägen ändå, men sannolikheten för att gå hela vägen skulle öka markant om man förbättrade försvaret.

Beträffande det ni är inne på Urken och  Rönken så tror jag att vi är det lag i hela seriens som är bäst på att krypa under skinnet på motståndarna, och jag tror också att vi är ett av de lag som våra konkurenter helst skulle slippa att möta. De vet att de kanske är skickligare än vad vi är, men de är inte hälften så tuffa och jobbiga som vi är och de vet att oavsett hur bra de spelar och hur stor ledning de har så finns det alltid en risk att björnen vaknar och biter tillbaka, och när den gör det så känns det ordentligt! Man vinner inte CHL om man är ett dåligt lag. Vi slog SAIK, och vi slog Fusklunda på vägen... så de vet mer än väl att vi kan klå dem när de verkligen gäller.

Beträffande SAIK så känns det nästan som om att vi har ett litet mentalt övertag på dem. Fusklunda är lite annorlunda, dem har vi inte riktigt lyckats krypa under skinnet på på samma sätt men vi skall nog lyckas med det också om vi stöter på dem i ett eventuellt slutspel. Sedan om vi lyckas slå SAIK eller Fusklunda i en serie om bäst av sju är väl en annan femma, men vi kommer definitivt ge dem en ordentligt fight och jag tror att båda hellre skulle möta något annant lag än oss även om de aldrig skulle erkänna det.

Möjligtvis att Fusklunda hellre skulle slippa Örebro som är lite av en mardrömsmotståndare för dem, precis som de är för oss. Faktum är att Örebro är det lag jag helst slipper i ett slutspel. Tror vi har större chans mot både Fusklunda och SAIK då de båda passar oss bättre.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av kralle fre 13 feb 2015 - 16:09

Granström ger mig Micke lindholm vibbar..
Med en sån spelare vinner man guld.
Otroligt viktig spelare det där under slutspel..

kralle

Antal inlägg : 162
Join date : 12-08-07
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av pingu fre 13 feb 2015 - 16:24

Granströms arbete på isen är otroligt viktigt! Hoppas vi förlänger med honom nästa säsong. Petrell är jobbig när han tacklas och går in framför mål men han skulle kunna göra det oftare. Hoppas han växlar upp en växel i slutspelet till den nivå han tydligen spelat i finska landslaget.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av MickkeJ mån 16 feb 2015 - 20:11

Flytta en massa inlägg om Sigalet och Sevcs avstängning samt disciplinnämndens jobb till tråden om Disciplinnämnden under SHL.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2806
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av Urken ons 18 feb 2015 - 21:13

Efter att ha lämnat TVn kan jag ändå inte släppa en grej: Varför i hela friden får Billins starta 90% av alla PPs? Näkyvä kommer in med 30~sekunder kvar. Billins har varit en stor besvikelse sett till de förväntningar som fanns.

Och jo, Näkyvä klarar av att stå på blå i PP och få ta någon extra spelminut. Klarar Leksands Sallinen av 23 minuter per match så klarar Näkyvä att spela en halvminut-minut extra i PP per match.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av Urken fre 20 feb 2015 - 21:08

Urken skrev:Efter att ha lämnat TVn kan jag ändå inte släppa en grej: Varför i hela friden får Billins starta 90% av alla PPs? Näkyvä kommer in med 30~sekunder kvar. Billins har varit en stor besvikelse sett till de förväntningar som fanns.

Och jo, Näkyvä klarar av att stå på blå i PP och få ta någon extra spelminut. Klarar Leksands Sallinen av 23 minuter per match så klarar Näkyvä att spela en halvminut-minut extra i PP per match.

BUMP!

I kvällens match; Billins inne, händer inget. Näky kommer in, stolpskott direkt. Går inte att jämföra dessa backar.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av Rönken fre 20 feb 2015 - 21:28

Urken skrev:
Urken skrev:Efter att ha lämnat TVn kan jag ändå inte släppa en grej: Varför i hela friden får Billins starta 90% av alla PPs? Näkyvä kommer in med 30~sekunder kvar. Billins har varit en stor besvikelse sett till de förväntningar som fanns.

Och jo, Näkyvä klarar av att stå på blå i PP och få ta någon extra spelminut. Klarar Leksands Sallinen av 23 minuter per match så klarar Näkyvä att spela en halvminut-minut extra i PP per match.

BUMP!

I kvällens match; Billins inne, händer inget. Näky kommer in, stolpskott direkt. Går inte att jämföra dessa backar.

Näkyvä ska vara förstabacken i alla lägen ja, att han inte är det känns bara märkligt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av Rönken fre 20 feb 2015 - 21:29

Jag kan inte hitta någonting om hur det står till med Peter Cehlarik, varken i NSD eller Kuriren. Måste väl rimligen vara ben-/knätacklingen i veckan?

Lars158 och Urken får leda utredningen.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av Urken fre 20 feb 2015 - 21:36

Rönken skrev:Jag kan inte hitta någonting om hur det står till med Peter Cehlarik, varken i NSD eller Kuriren. Måste väl rimligen vara ben-/knätacklingen i veckan?

Lars158 och Urken får leda utredningen.

Har försökt luskat i det tidigare men inte funnit något. Helt dött "out there".. Måtte det läka snabbt.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av Rönken fre 20 feb 2015 - 21:37

Urken skrev:
Rönken skrev:Jag kan inte hitta någonting om hur det står till med Peter Cehlarik, varken i NSD eller Kuriren. Måste väl rimligen vara ben-/knätacklingen i veckan?

Lars158 och Urken får leda utredningen.

Har försökt luskat i det tidigare men inte funnit något. Helt dött "out there".. Måtte det läka snabbt.

Då är det upp vår korrenspondent som är på plats - Lasse.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av NallePhu fre 20 feb 2015 - 21:39

Tror det handlar om detsamma som förra säsongen nämligen för vek i kroppen, Visst han har skott men utöver det så är det inte så mycket tyvärr!
Chelarik borde bygga på sig en aning muskelmassa och lära sig att använda dem i närkamperna....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18230
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av Bamsefar fre 20 feb 2015 - 21:40

NallePhu skrev:Tror det handlar om detsamma som förra säsongen nämligen för vek i kroppen, Visst han har skott men utöver det så är det inte så mycket tyvärr!
Chelarik borde bygga på sig en aning muskelmassa och lära sig att använda dem i närkamperna....

Du kan inte så mycket hockey, va?
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av Urken fre 20 feb 2015 - 21:41

NallePhu skrev:Tror det handlar om detsamma som förra säsongen nämligen för vek i kroppen, Visst han har skott men utöver det så är det inte så mycket tyvärr!
Chelarik borde bygga på sig en aning muskelmassa och lära sig att använda dem i närkamperna....

Cehlarik har ju varit grym? Han har grymt bra poängsnitt, sett till den istid han förfogar över. De chanser han fått har han förvaltat väl, kan jag tycka.

Hoppas att han snart är tillbaka.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av Rönken fre 20 feb 2015 - 21:42

Vem kontaktar Stålnacke? Bamsefarsan är väl en twitter-junkie.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av Tigerman fre 20 feb 2015 - 23:39

Ur Kuriren efter matchen:

Hur är det egentligen med Peter Cehlarik, är han petad?
– Ja, men nu har han spelat in sig fast han inte varit med i dessa två matcher, säger Fagervall och syftar på att många spelare inte kom upp i nivå mot Brynäs.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 8 av 11 Föregående  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet