Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

+73
dubstep
Tony Moore
LubosC
PM
Lulefan
kjell
LHF96
Ulfstrk
Myrman
BodenSwe
amarule
Sundance Kid
Sir Prozac
Högljudd
Beast.
stormvägen
Homer96
storstruten
JayDee
Chris Hendrix
Tigerman
kniba
icemask
JahNT
NilsOskar
GMG
MRGHOST
Pajala
#96
MickkeJ
MrA
Bamsefar
Jimmy_Vegas
Antwon
mango
NallePhu
Huselius1
Dentos
Diktatorn
Lajon
Kallepedal
Zeth
Zeb Macahan
Fisken
CKa
Snikne Ville
Urken
Mr Bister
Mickeee
Ingemar
Rönken
Lulebear
Kagen
Hellcop
Dalle
LuleåWinston
knutten
Mange
farre
pingu
LulefanGBG
Jonken
Purre
Wirbelwind
Redbear
FruktHamster
Norlin
Ivanhoe
Slapshot
Salle
Lars158
Old Brooklyn
Admin
77 posters

Sida 1 av 20 1, 2, 3 ... 10 ... 20  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Admin ons 17 apr 2013, 20:36

Här diskuterar vi laget Luleå Hockey och dess spelare, notera att det inte är någon SS-tråd så bara bekräftade spelare.

Hur ska laguppställningarna se ut, hur ska försäsongsträningen ske, vem ska vara förstamålis,
vilka ska spela PP, vilka backpar ska vi ha, vem bör sitta på bänken, spelarnas och lagets statistik,
hur vi tycker spelarna presterar, hur ska kedjorna se ut, tankar i stort kring laget o.s.v.
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn mån 29 apr 2013, 20:13

Ok, hur ser det ut då?

Abbott - Abbott - Persson
Den enda givna kedjan.

Säsongen som gick hittade vi ju faktiskt aldrig någon som passade riktigt bra ihop med Klasen. Är det med honom som Sundh ska lira? Och i så fall med vem som center? Eller är det Hedman som blir Sundhs kedjepolare i en riktig energiline?

Cehlàrik - Fogström - Vihko
En kedja som jag gärna ser igen. Har fortfarande mycket svårt att se hur vi kunde premiera Mannberg före Cehlàrik i slutspelet. 3:e kedjan?

Trukno lär ju vara tänkt som center i en fjärdekedja. Av de vi har på kontrakt är det väl då Bryggman och Mannberg som också passar i en 4:e-lina, och i alla fall Mannberg kändes inte reda i slutspelet. Stora frågetecken även på att Bryggman skulle ta en fast plats första året.

Stora frågetecken - Olausson (Vill till Ryssland), Koivisto (Iskall hela slutspelet och slutet av serien).

Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Lars158 mån 29 apr 2013, 20:33

Jag frågade en av LHF undoms tränare om Bryggman. Han pratade väldigt gott om honom. Stor stark oöm riktigt bra framför mål. Vinna sargdueller fysiskt spel mm. Han trodde absolut Bryggman kommer spela en hel del matcher med LHF när jag frågade om Bryggman bara kommer lira i Asplöven första året. Det minus han menade Bryggman har är att han inte är så snabb på skridskorna.
Nu vet ju en ungdomstränare nästan lika lite som vi om hur det verkligen kommer se ut. Men han hoppades definitivt Bryggman skulle få en riktigt chans redan i år.

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Lars158 mån 29 apr 2013, 20:57

Old Brooklyn skrev:Ok, hur ser det ut då?

Abbott - Abbott - Persson
Den enda givna kedjan.

Säsongen som gick hittade vi ju faktiskt aldrig någon som passade riktigt bra ihop med Klasen. Är det med honom som Sundh ska lira? Och i så fall med vem som center? Eller är det Hedman som blir Sundhs kedjepolare i en riktig energiline?

Cehlàrik - Fogström - Vihko
En kedja som jag gärna ser igen. Har fortfarande mycket svårt att se hur vi kunde premiera Mannberg före Cehlàrik i slutspelet. 3:e kedjan?

Trukno lär ju vara tänkt som center i en fjärdekedja. Av de vi har på kontrakt är det väl då Bryggman och Mannberg som också passar i en 4:e-lina, och i alla fall Mannberg kändes inte reda i slutspelet. Stora frågetecken även på att Bryggman skulle ta en fast plats första året.

Stora frågetecken - Olausson (Vill till Ryssland), Koivisto (Iskall hela slutspelet och slutet av serien).

Sundh är väl fult användbar som center vad jag läst. Minns inte vars jag läste det däremot. Har han nånsin spelat center i HV71?
Som du skriver Abbott*2-LP är ju given formation.
Sen Cehlàrik - Fogström - Vihko är ju en bra formation men inte given.

Vilka forwards har vi kvar sen om vi låtsas använda dom 2 formationerna:
Klasen, Olle, Trucken, Koivisto, Hedman, Sundh, Bryggman, Mannberg. 8 stycken då förnärvarande. Med tanke på Ostens pulver uttalande räknar jag med minst en till forward ansluter men antagligen 2 spelare till.

Olle och Trucken kommer centra en kedja var. Ja med dom forwards som vi vet om nu kanske Klasen-Trucken-Sundh? Och sen
Koivisto-Olle-Hedman. Då blir Bryggman, Mannberg extra.

Inte så värt sitta och fundera på det här nu när jag räknar med 2 forwards till som kommer ta två platser i 4a ordinarie kedjor men nånting måste man roa sig med Very Happy

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Salle fre 17 maj 2013, 23:45

Jaha.. Det börjar fyllas på.
15 fw kontrakterade..
Kedjeleksdags!


Abbott-Abbott-Persson
Koivisto-Olausson-Sundh
Klasen-Trukken-Hedman
Cehlarik-Fogström-Fabricius
Wallmark
Bryggman

Mannberg

Mannberg borde ju dra vidare för att få speltid!
Inte bara på lån utan permanent över hela säsongen! Eller?

Bara jag som gärna skulle byta ut Koivisto mot något vassare?
Kan inte släppa hans lama säsongsavslutning.

En pjäs som är yngre, hungrigare, tyngre, kanske rightare, och vildare som bara kör och driver mot mål! Tänker mig en kanadensare som är en naturlig målskytt. Inte lätt att hitta.. Men ska vi "vässa" till det här laget ytterligare så kan vi ju inte värva in fler spetsspelare?! Vill se sådana som Cehlarik, Bryggman, Wallmark få sina chanser och då kan vi ju inte ha hur många etablerade spelare som helst! Vill ha någon som verkligen gör skillnad med Olausson! De var sjuuuukt bleka under långa delar av säsongen de två. Även om Sundh skulle göra sig grymt med Fabbe/Fogey så måste han ju få en riktigt rejäl chans högre upp.. och inte ta yngre förmågors platser längre ner bara för att vi vill "spetsa" till det hela. Nej någon måste nästan "ut" ur laget om det nu inte redan är helt klart. Eller vad tycker ni andra?
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Lars158 lör 18 maj 2013, 22:35

Salle skrev:Jaha.. Det börjar fyllas på.
15 fw kontrakterade..
Kedjeleksdags!


Abbott-Abbott-Persson
Koivisto-Olausson-Sundh
Klasen-Trukken-Hedman
Cehlarik-Fogström-Fabricius
Wallmark
Bryggman

Mannberg

Mannberg borde ju dra vidare för att få speltid!
Inte bara på lån utan permanent över hela säsongen! Eller?

Bara jag som gärna skulle byta ut Koivisto mot något vassare?
Kan inte släppa hans lama säsongsavslutning.

En pjäs som är yngre, hungrigare, tyngre, kanske rightare, och vildare som bara kör och driver mot mål! Tänker mig en kanadensare som är en naturlig målskytt. Inte lätt att hitta.. Men ska vi "vässa" till det här laget ytterligare så kan vi ju inte värva in fler spetsspelare?! Vill se sådana som Cehlarik, Bryggman, Wallmark få sina chanser och då kan vi ju inte ha hur många etablerade spelare som helst! Vill ha någon som verkligen gör skillnad med Olausson! De var sjuuuukt bleka under långa delar av säsongen de två. Även om Sundh skulle göra sig grymt med Fabbe/Fogey så måste han ju få en riktigt rejäl chans högre upp.. och inte ta yngre förmågors platser längre ner bara för att vi vill "spetsa" till det hela. Nej någon måste nästan "ut" ur laget om det nu inte redan är helt klart. Eller vad tycker ni andra?

Satt just och spåna på några kedjor. Men när jag går in på tråden så har du redan gjort mina kedjor Smile
Håller i stort med dina kommentarer också. Men just i Koivistos fall tycker jag du glömmer att han var vår bästa spelare i AIK kvarten då vi åkte mot dom säsongen innan denna. Koivisto tror jag inte heller är en svindyr spelare, Frölunda dumpa han ju när vi plocka upp honom.
Men jag tror Sundh kan vara en mycket bra injection i Olle Koivisto kedja.

Abbott*2-LP kedjan visade ju i slutspelet vad dom går för och ingen kan väl ha en åsikt att splittra här?

Klasen-Trucken-Hedman känns väldigt intressant. Där finns lir, kraft och Trucken är en målskytt. Jag tycker det ska bli väldigt intressant se Trucken spela för oss.

Cehlarik-Fogström-Fabricius hade ju helst sett Vihko vara kvar. Personlig favorit. Med Fabbe blir det offensiva hotet betydligt mindre men Fabbe gjorde en riktigt bra säsong och om Cehlarik kommer bli den stjärna jag tror så kommer kedjan vara kompetent.

Wallmark har jag ingen koll på men hans stats är ju imponerande.
Bryggman har jag hört gott om men har ännu mindre koll här.
Mannberg är i närtid ingen ES spelare men på lång sikt om han jobbar på och får utvecklas i AS en 5-6 år så kan han kanske bli en ny LP.

För mig är det Fabbe som hamnar på läktaren när Wallmark eller Bryggman ska ha speltid.

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Slapshot lör 18 maj 2013, 22:53

Stor floppvarning på Trucken. Tror inte han blir långvarig i Luleå...

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Lars158 lör 18 maj 2013, 22:54

Bara jag eller borde inte kostnaderna på forwardssidan var lägre i nuvarande trupp än den vi hade gångna säsong?

Sundh kostar förstås en del men i övrigt kan ju dom ny anslutna inte varit särskilt dyra. Då jämnfört med Hirre och Pyrre.

Spelare som lämnat: Spelare in:
Pyrre Sundh
Hirre Trucken
Vihko Wallmark
Sandell Bryggman
Jakobs
Berglund

Jag får för mig att nuvarande forwards trupp är betydligt billigare än den tidigare. Ok hänsyn måste ju tas till att Pyrre och Hirre inte gjorde fulla säsonger. Och Fogström och Cehlarik är ju andra pengar än vad dom kosta ifjol men ändå.

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Lars158 lör 18 maj 2013, 23:02

Slapshot skrev:Stor floppvarning på Trucken. Tror inte han blir långvarig i Luleå...

Är ju ett o-synat kort på ES nivå. Så kan absolut vara fågel eller fisk. Men jag har en naiv dröm om att Trucken kommer vara riktigt vass och göra 15mål+ under säsongen.

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Ivanhoe sön 19 maj 2013, 00:26

Bara att hoppas att Osten använder kulorna till någon vass pp-back istället då.

Lars158 skrev:Bara jag eller borde inte kostnaderna på forwardssidan var lägre i nuvarande trupp än den vi hade gångna säsong?

Sundh kostar förstås en del men i övrigt kan ju dom ny anslutna inte varit särskilt dyra. Då jämnfört med Hirre och Pyrre.

Spelare som lämnat: Spelare in:
Pyrre Sundh
Hirre Trucken
Vihko Wallmark
Sandell Bryggman
Jakobs
Berglund

Jag får för mig att nuvarande forwards trupp är betydligt billigare än den tidigare. Ok hänsyn måste ju tas till att Pyrre och Hirre inte gjorde fulla säsonger. Och Fogström och Cehlarik är ju andra pengar än vad dom kosta ifjol men ändå.

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Norlin sön 19 maj 2013, 00:52

Salle skrev:Jaha.. Det börjar fyllas på.
15 fw kontrakterade..
Kedjeleksdags!


Abbott-Abbott-Persson
Koivisto-Olausson-Sundh
Klasen-Trukken-Hedman
Cehlarik-Fogström-Fabricius
Wallmark
Bryggman

Mannberg


Jag hade gärna sett hur spelet i fjärde kedjan skulle bli om man byter ut Fabbe mot Hedman. Blir såklart en "sämre" tredjekedja men skulle vilja se Hedman spela med dessa åtminstone under ett par matcher.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av FruktHamster sön 19 maj 2013, 01:04

Lars158 skrev:Bara jag eller borde inte kostnaderna på forwardssidan var lägre i nuvarande trupp än den vi hade gångna säsong?

Sundh kostar förstås en del men i övrigt kan ju dom ny anslutna inte varit särskilt dyra. Då jämnfört med Hirre och Pyrre.

Spelare som lämnat: Spelare in:
Pyrre Sundh
Hirre Trucken
Vihko Wallmark
Sandell Bryggman
Jakobs
Berglund

Jag får för mig att nuvarande forwards trupp är betydligt billigare än den tidigare. Ok hänsyn måste ju tas till att Pyrre och Hirre inte gjorde fulla säsonger. Och Fogström och Cehlarik är ju andra pengar än vad dom kosta ifjol men ändå.

Fast Pyrre och Hirre kan mycket väl delat på samma lönepost. Sedan vet man inte hur kontrakten sett ut. Kan finnas paragrafer som ger vissa spelare mer pengar tillkommande år än de hade förra tex. Kan också vara så att man vill backa lite i spelarbudgetten för att man hade ett sämre resultat i år än vad man räknat med.
Svårt att säga vad som gäller utan mer information om läget.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Salle ons 22 maj 2013, 15:50

Salle skrev:
Bara jag som gärna skulle byta ut Koivisto mot något vassare?
Kan inte släppa hans lama säsongsavslutning.

En pjäs som är yngre, hungrigare, tyngre, kanske rightare, och vildare som bara kör och driver mot mål! Tänker mig en kanadensare som är en naturlig målskytt. Inte lätt att hitta.. Men ska vi "vässa" till det här laget ytterligare så kan vi ju inte värva in fler spetsspelare?! Vill se sådana som Cehlarik, Bryggman, Wallmark få sina chanser och då kan vi ju inte ha hur många etablerade spelare som helst! Vill ha någon som verkligen gör skillnad med Olausson! De var sjuuuukt bleka under långa delar av säsongen de två. Även om Sundh skulle göra sig grymt med Fabbe/Fogey så måste han ju få en riktigt rejäl chans högre upp.. och inte ta yngre förmågors platser längre ner bara för att vi vill "spetsa" till det hela. Nej någon (Toni K) måste nästan "ut" ur laget om det nu inte redan är helt klart. Eller vad tycker ni andra?

Nu när Koivisto lämnar, likt jag önskade för knappt en vecka sedan. Så finns utrymme att spetsa till med en producerande spelare utan att några yngre förmågor får lida. Bra bra! Att det blir en Kanadensare känns som en lågoddsare! Hoppas det åtminstone! En vass jävel!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Redbear ons 22 maj 2013, 16:03

[quote="Salle"]
Salle skrev:

Nu när Koivisto lämnar, likt jag önskade för knappt en vecka sedan. Så finns utrymme att spetsa till med en producerande spelare utan att några yngre förmågor får lida. Bra bra! Att det blir en Kanadensare känns som en lågoddsare! Hoppas det åtminstone! En vass jävel!

Håller med dig Salle. Vill ha en eller två snipers in i laget.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Wirbelwind sön 26 maj 2013, 14:53

Jag känner mig iallafall lite orolig inför kommande säsong, och lite besviken.

Abott-Abott-Person - En kedja som sattes ihop sent på säsongen och var riktigt riktigt bra. Här är en given 2.a line enligt mig

Sundh - Olausson - Chelarik - Kan bli en riktigt bra lina, om Chelarik tar kliv frammåt
Klasen - Trucken - Ledin - Hur bra är Trucken? Blir Ledin bättre efter en flytt från HV?
Fabbe - Fogström - Hedman - Fogström har visat att han har en bra offensiv, Fabbe och Hedman är inte roliga att möta.

Sen har vi ju Bryggman och Wallmark.

Men om man nu ska hårdra värvningarna och jämföra de som har lämnat;

Per Ledin - Vhiko = Ledin kan säkert göra 20 poäng

Sundh - Pyrre = Pyrre har nog mer verktyg i sån låda, bra defensiv, bra på styrningar, Pyrre var kass första säsongen i Frölunda med och säsongen efter gjorde han över 40 poäng . Ett minus för mig
Wallmark - Jakobs = Wallmark får nog en ärligare chans än Jakobs men han kan nog inte räkna med jättemycket speltid. Jämnt skägg
Bryggman - Porsberger = Samma gäller här, Porsberger fick inte spela mycket och Bryggman kan nog räkna med samma speltid som Porsberger. Jämnt skägg
Trukko - Koivisto = Jag gillade Koivisto, bra spelsinne, bra skridskoåkare och hade en del mål som var snygga, men han var på rätt plats ibland också. Trukko har jag aldrig sett så ska inte utala mig men det känns som ett nedköp.

Sami Sandell vet vi ju inte hur det blir med hans vara eller icke vara i laget men för mig så känns denna truppen svagare rent anfallsmässigt än föregående.

Vi kom till final i år, vi spelade 7 hemmamatcher i slutspelet vilket borde rendera i mer pengar, Klubben har gjort plusresultat i 3 år i följd, våran trupp är säkerligen billigare i år än förregående.

Borde det inte vara självklart för Osten att söka något riktigt pulver ? En som kan göra 55 poäng per säsong.

Wirbelwind

Antal inlägg : 74
Join date : 12-03-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Purre sön 26 maj 2013, 15:03

Wirbelwind skrev:Jag känner mig iallafall lite orolig inför kommande säsong, och lite besviken.

Abott-Abott-Person - En kedja som sattes ihop sent på säsongen och var riktigt riktigt bra. Här är en given 2.a line enligt mig

Sundh - Olausson - Chelarik - Kan bli en riktigt bra lina, om Chelarik tar kliv frammåt
Klasen - Trucken - Ledin - Hur bra är Trucken? Blir Ledin bättre efter en flytt från HV?
Fabbe - Fogström - Hedman - Fogström har visat att han har en bra offensiv, Fabbe och Hedman är inte roliga att möta.

Sen har vi ju Bryggman och Wallmark.

Men om man nu ska hårdra värvningarna och jämföra de som har lämnat;

Per Ledin - Vhiko = Ledin kan säkert göra 20 poäng

Sundh - Pyrre = Pyrre har nog mer verktyg i sån låda, bra defensiv, bra på styrningar, Pyrre var kass första säsongen i Frölunda med och säsongen efter gjorde han över 40 poäng . Ett minus för mig
Wallmark - Jakobs = Wallmark får nog en ärligare chans än Jakobs men han kan nog inte räkna med jättemycket speltid. Jämnt skägg
Bryggman - Porsberger = Samma gäller här, Porsberger fick inte spela mycket och Bryggman kan nog räkna med samma speltid som Porsberger. Jämnt skägg
Trukko - Koivisto = Jag gillade Koivisto, bra spelsinne, bra skridskoåkare och hade en del mål som var snygga, men han var på rätt plats ibland också. Trukko har jag aldrig sett så ska inte utala mig men det känns som ett nedköp.

Sami Sandell vet vi ju inte hur det blir med hans vara eller icke vara i laget men för mig så känns denna truppen svagare rent anfallsmässigt än föregående.

Vi kom till final i år, vi spelade 7 hemmamatcher i slutspelet vilket borde rendera i mer pengar, Klubben har gjort plusresultat i 3 år i följd, våran trupp är säkerligen billigare i år än förregående.

Borde det inte vara självklart för Osten att söka något riktigt pulver ? En som kan göra 55 poäng per säsong.

Håller med i en del du skriver men det är väldigt svårt att jämföra spelare för spelare..
Spelare som gör 55poäng kommer nog dröja innan vi får se i Luleå, tror det nästan är omöjligt med dagens spelsystem och filosofi. Hade dock varit bra om det fanns någon med hyfsade sniperegenskaper i laget, annars kommer vi få förlita oss på en jämn fördelning av produktion och/eller spelare överpresterar!

Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Wirbelwind sön 26 maj 2013, 15:15

Ja det är kanske lite fel att jämföra så, men som du sa, Målskyttar.. Vi har Linus Person och till viss del Klasen (mest på straffar) Vem ska mer göra målen? Ingen i truppen tycker jag har potential att komma upp i 15-20 baljor. Möjligtvis Chelarik om han har lika bra poängsnitt som han hade innan han drog till vm

Wirbelwind

Antal inlägg : 74
Join date : 12-03-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Jonken sön 26 maj 2013, 16:50

Tror att man får en bättre bild över vad Luleå Hockey behöver ersätta i poängväg i grundserien:

Toni Koivisto 10 mål, 16 ass, 26 p
Joonas Vihko 15 mål, 8 ass., 23 p
Mika Pyörälä 5 mål, 12 ass, 17 p
Lukas Kilström 5 mål, 11 ass, 16 p
Jens Jakobs 6 mål, 7 ass, 13 p
Fredrik Svensson 2 mål, 6 ass, 8 p

Totalt 43 mål, 56 ass, 103 p

Det är ungefär detta som följande, nya spelare skall ersätta om vi skall kunna matcha gågna säsongen resultat mässigt:

Andreas Hjelm 7 mål, 27 ass, 34 p (AS)
Lars Bryggman 18 mål, 16 ass 34 p, (Division 1)
Per Ledin 5 mål, 7 ass, 12 p, (ES)
Oscar Sundh 5 mål, 7 ass, 12 p (ES)
Slava Trukhno 21 mål, 22 ass, 43 p (AS)
Lucas Wallmark 10 mål, 16 ass, 26 p (J20, ES, AS)

Totalt 66 mål, 95 ass, 161 p

Men de flesta av dessa på en lägre sportslig nivå än ES.

Helt klart är ju att LHF:s nyförvärv hittills måste "upp" rejält, för att kunna fylla luckan. Vad man rimligen bör förvänta sig i poängväg; är ju några fler av Oscar & Ledda. Sedan bara be om att de övriga inte tappar mer än till hälften -sett till vad de producerade i sina lägre serier förra säsongen.

Men jag tycker ändå att Luleå Hockey gör rätt i att ge killarna de nu tagit in chansen. Om det visar sig senare inte funka finns det säkert folk att plocka in exempelvis från andra sidan pölen -när NHL-camperna blir klara.

Det är helt klart en mer stimulerande miljö för spelare; när de har allt och vinna- istället för att i princip vara rökta förväg! Då har man viljan, orken och motivationen att överträffa sig själv.
Och det är just detta som Luleå Hockey behöver: Mindre namnkunniga spelare på krita -som slår igenom och börjar lira sitt livs hockey. Sånt gör inte spelare ifall man inte får förtroende av klubben, tränarna för sitt spel.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Slapshot sön 26 maj 2013, 20:09

En kedja med Cehlarik - Wallmark - Fogström?? Vill då jag se iaf

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Wirbelwind sön 26 maj 2013, 21:58

Jo visst vill man att spelare som knappt någon känner till ska slå igenom, men att förlita sig på det gör ingen lycklig.

Kolla på Skellefteå, de har 2 riktigt bra målskyttar som varit i AHL, Möller och Holloway, som är goda för 20 mål var känns det som per säsong, sedan har deras ungtuppar tagit kliv frammåt. Ne jag vill se minst en målskytt av rang som spelat i en hög liga innan säsongsstarten

Wirbelwind

Antal inlägg : 74
Join date : 12-03-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av LulefanGBG mån 27 maj 2013, 13:25

Jag tror att Luleå kommer att satsa mycket på de två av Cehlarik, Wallmark och Bryggman som utmärker sig mest i år. Man har insett vikten av ungdomlig entusiasm och kaxighet efter finalförlusten mot SAIK.

Däremot tror och hoppas jag att det kommer en forwardsvärvning till av karaktär pang för pengen, och/eller eventuellt en riktigt grym PP -back.

Tittar man på tappen av Koivisto, Pyörälä, Vihko, (och ev. Sandell), så ser man att det för det första är rejält många potentiella poäng man tappat men också att man rimligtvis borde ha tappat en hel del kostnader i spelarbudgeten. Jag tror inte att vare sig Sundh eller Ledin var billiga men jag tror inte heller att någon av dem var lika dyra som t.ex. Pyörälä utan snarare i klass med Vihko och Koivisto. Dvs det borde finnas mer utrymme för en pangvärvning. Finns det inte det, ja då anser jag att man precis som föregående säsonger värvat smart. En allsvensk poängkung, (låt vara i Asplöven), och 3 unga talanger, Cehlarik, Wallmark och Bryggman.

Om nu inte pengarna finns för mer värvningar. Vilka 4 forwards hade folk hellre sett oss värva i sådant fall? Fjärdelinespelare från ES-konkurrenter eller 2a -3e line-spelare från AS? Innan har det ju gnällts något enormt på att vi inte satsar ungt. Nu har man faktiskt gjort det, samtidigt som man fortsatt med sitt vinnande koncept att värva smart och billigare från AS. Hjelm och Trucken t.ex.

Nu har man givit Cehlarik en jättechans och den som inte tror att man kommer att satsa på honom kommande säsong såg nog inte slutet av förra säsongen. Man har dessutom snott en av SAIKS talanger och man har värvat Bryggman som en tredje ung forward. Det om något tyder väl på en vettig satsning? Med eller utan pengar egentligen, men i synnerhet om vi nu inte har pengar till större värvningar. Både sportsligt och ekonomiskt är dessa värvningar bra. Faller de väl ut blir det många poäng och mycket cash när de lämnar. Faller det sämre ut var kostnaderna åtminstone minimala.

Vad gäller Ledin så är det självklart ingen kioskvältarvärvning. Inte heller en utan orosmoln som Hamstern skrev. Självklart är det oroande att han är till åren, och självklart är det ännu mer oroande att han huserade i HV's fjärdeline med lite speltid i fjol, men det finns också otroligt många positiva aspekter med detta. Fabbe får en vapendragare som kulturbärare om inte annat.

Luleå kommer inte längre att vara snälla Luleå med Ledin som retas och tjafsar och ett flertal spelare som smäller på. Att vi kan smälla på visade vi ju redan under gångna säsongen och de som värvats verkar åtminstone av storleken att döma inte ha några problem med det fysiska spelet heller.

SM-finalen är inget man vill minnas men jag minns faktiskt en ljusglimt i midnattsmörkret,(om jag nu inte är ute och cyklar), och det var att vi vann tacklingsstatistiken i nästan varje match mot SAIK. Eller har jag fel? Dessutom stod vi upp otroligt bra i det fysiska spelet mot Färjestad och vann den matchen överlägset. Ett tungt Färjestad mötte vi dessutom.

Vad som oroar mig är inte att Luleå värvat dåligt, snarare att ett flertal av våra konkurrenter verkar hittat riktigt bra spelare, t.ex. Växjö, Modo och HV71. Dessutom har vi ett Fusklunda som bygger om helt och hållet och som blir fisk eller fågel, men risken är att det blir fågel om man tittar på värvningarna. Högst sannolikt kommer det bli ännu hårdare konkurrens i toppen nästa säsong. Det oroar mig mer än våra värvningar. Vi kommer att vara ett topplag även nästa säsong, men det kommer att vara hårdare konkurrens där uppe.

En spelare jag undrar någon hört något om är AIK's Broc Little. Vad händer med honom? Han borde ju rimligtvis vara hett eftertraktat villebråd på marknaden på i Sverige och utanför. Honom skulle jag gärna se i Luleå! Han är visserligen inte stor men nu har vi ju nästan uteslutande värvat stora spelare så en liten trollgubbe till kan vi väl kosta på oss. Han är ju dessutom en spelare med riktigt bra målsinne från egentligen alla positioner i offensiv zon. Han är dessutom jävligt snabb på rören och borde vara som klippt och skuren för Rönkenhockeyn.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av LulefanGBG mån 27 maj 2013, 13:52

Man kan då givetvis mena att om nu inte pengar finns så borde man inte värvat Oscar Sundh och Per Ledin utan istället värvat en kioskvältare. Det må vara ett argument med lite tyngd men i fallet Sundh så tycker jag att han är som klippt och skuren för Rönken-hockeyn och jag tror att han i rätt omgivning kan landa på mellan 20 - 30 poäng. Och har vi då Ledin kvar så tror jag som sagt inte att han var alltför dyr och för den summa man högst sannolikt värvade honom hade man ändå inte fått en kioskvältare.

Vi skall komma ihåg att vi har i nuläget kvar Klasen och Olausson. Olausson hade inte en av sina bästa säsonger men var ändå vår poängkung. Dessutom såg vi under slutspelet vad Klasen kan prestera när det verkligen gäller. Försvinner någon av dem, ja då kan man börja oroa sig, men å andra sidan så är det ju en garanti för att det kommer en värvning till i sådant fall.

Överlag tycker jag att det varit förvånansvärt tyst under Silly Season efter VM. Det har inte hänt mycket den senaste veckan. Känns som att det är ett par lag kvar som har några tunga poster att fylla.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Purre mån 27 maj 2013, 16:02

LulefanGBG skrev:Man kan då givetvis mena att om nu inte pengar finns så borde man inte värvat Oscar Sundh och Per Ledin utan istället värvat en kioskvältare. Det må vara ett argument med lite tyngd men i fallet Sundh så tycker jag att han är som klippt och skuren för Rönken-hockeyn och jag tror att han i rätt omgivning kan landa på mellan 20 - 30 poäng. Och har vi då Ledin kvar så tror jag som sagt inte att han var alltför dyr och för den summa man högst sannolikt värvade honom hade man ändå inte fått en kioskvältare.

Vi skall komma ihåg att vi har i nuläget kvar Klasen och Olausson. Olausson hade inte en av sina bästa säsonger men var ändå vår poängkung. Dessutom såg vi under slutspelet vad Klasen kan prestera när det verkligen gäller. Försvinner någon av dem, ja då kan man börja oroa sig, men å andra sidan så är det ju en garanti för att det kommer en värvning till i sådant fall.

Överlag tycker jag att det varit förvånansvärt tyst under Silly Season efter VM. Det har inte hänt mycket den senaste veckan. Känns som att det är ett par lag kvar som har några tunga poster att fylla.

När våran bästa poängplockare slutar på 36p (Olausson) och när Klasen landar in på måttliga 24p kan vi nog utesluta att Sundh skulle landa på 20-30p under Rönkens ledning - då har man inte någon riktigt klar bild för sig. Oscar är en gnuggare i grund och botten och ingen som briljerar i PP, det hoppas jag även Osten har tänkt på när han värvat han.

Ne är truppen spikad på forwardssidan är jag orolig, total avsaknad av snipers.. Men det finns säkert en plan hos ledningen samt Osten hur vi ska vinna hockeymatcher.

Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av LulefanGBG mån 27 maj 2013, 18:01

Purre skrev:
LulefanGBG skrev:Man kan då givetvis mena att om nu inte pengar finns så borde man inte värvat Oscar Sundh och Per Ledin utan istället värvat en kioskvältare. Det må vara ett argument med lite tyngd men i fallet Sundh så tycker jag att han är som klippt och skuren för Rönken-hockeyn och jag tror att han i rätt omgivning kan landa på mellan 20 - 30 poäng. Och har vi då Ledin kvar så tror jag som sagt inte att han var alltför dyr och för den summa man högst sannolikt värvade honom hade man ändå inte fått en kioskvältare.

Vi skall komma ihåg att vi har i nuläget kvar Klasen och Olausson. Olausson hade inte en av sina bästa säsonger men var ändå vår poängkung. Dessutom såg vi under slutspelet vad Klasen kan prestera när det verkligen gäller. Försvinner någon av dem, ja då kan man börja oroa sig, men å andra sidan så är det ju en garanti för att det kommer en värvning till i sådant fall.

Överlag tycker jag att det varit förvånansvärt tyst under Silly Season efter VM. Det har inte hänt mycket den senaste veckan. Känns som att det är ett par lag kvar som har några tunga poster att fylla.

När våran bästa poängplockare slutar på 36p (Olausson) och när Klasen landar in på måttliga 24p kan vi nog utesluta att Sundh skulle landa på 20-30p under Rönkens ledning - då har man inte någon riktigt klar bild för sig. Oscar är en gnuggare i grund och botten och ingen som briljerar i PP, det hoppas jag även Osten har tänkt på när han värvat han.

Ne är truppen spikad på forwardssidan är jag orolig, total avsaknad av snipers.. Men det finns säkert en plan hos ledningen samt Osten hur vi ska vinna hockeymatcher.

Jo min bild är glasklar. Vad jag sade är att Oscar Sundh är en spelare som är klippt och skuren för Rönken-hockey, (att döma utifrån hans egenskaper och vad jag sett av honom innan), och att han i rätt omgivning kan göra 20 - 30 p. Det kan väl egentligen de flesta spelare med rätt kompetens i kedjekonstellationen?

Varför skulle inte Oscar Sundh kunna det? För att Klasen gjorde 24 och Olausson 34 förra säsongen? Hållbart argument. Om Sundh spelat brevid Olausson hela säsongen när han gjorde sina 34 poäng så är sannolikheten rätt stor att Sundh hamnat mellan 20 - 30 poäng också. Olausson kan ju inte göra allt själv eller? Olaussons och Klasens största problem förra säsongen var att man inte fick spela med samma spelare tillräckligt ofta för att magin skall uppstå, mycket tack vara att det visade sig att få spelare passade in perfekt. Koivisto t.ex. gjorde väl majoriteten av sina poäng när han spelade med Olausson?
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av pingu mån 27 maj 2013, 18:20

Två spelare som jag tror kan stänka in många puckar är Persson och Cehlarik i årets trupp dock är jag orolig till om Rönken verkligen har tillräckligt tålamod med Cehlarik för han kommer garanterat var ojämn till en början!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Purre mån 27 maj 2013, 18:24

LulefanGBG: Märkligt resonemang kan jag tycka, det borde väl innebära att han skulle gjort mer poäng i HV eftersom han spelade mest med Jesper Fasth denna säsong och tidigare år spelat en del med Davidsson.

Men klart att han kan, men det skulle man kunna säga om många spelare isåfall, Oscars främsta kompetens är väl ändå sin skridskoåkning, kämpaglöd och fysiska spel - inte att producera.. Att jag tar upp Klasen i sammanhanget är att jag vill visa att det är inte lätt att vara en produktiv spelare i Luleås sätt att spela. Betydligt lättare att göra mycket poäng i lag som Skaik och HV. Hoppas dock du har rätt, men jag hade hellre sett mer spets än att förlita sig på att Oscar Sundh kliver in som någon poängkung och gör sin livs säsong.

Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av LulefanGBG mån 27 maj 2013, 18:44

Det jag menar är att om Oscar Sundh hamnar i rätt omgivning så tror jag att han är tillräckligt bra för att ta vara på de chanser som det skulle innebära. I synnerhet under Rönkens spelsystem. Jag tror nämligen att det passar honom väldigt bra och jag tror inte att 20 - 30 poäng är en orimlighet under de omständigheterna för så bra tycker jag att Oscar Sundh är. Om man inte delar den meningen så är det en annan sak.

Därmed inte sagt att man kan förvänta sig det av honom innan man vet hur han används. Hamnar han i en utstuderad brunkarline så lär det inte bli någr 20 poäng. Det säger sig självt.

Den enda givna kedjan vi har nu, med dagens trupp är Abbot, Abbot, Persson.
Sedan har vi egentligen inte hittat någon ideal omgivning för Olausson sedan Arlbrandt försvann. Under hela fjolårssäsongen hittade vi inte en idealisk omgivning till Klasen heller och nu med nya spelare i truppen tycker jag att det skall bli spännande att se vad det kan bli av det.

Nej du har rätt, Sundh är ingen lirare som är god för 30 poäng oavsett i vilken kedja han spelar men i mitt tycke är han definitivt en spelare som kan komma att överraska många under kommande säsong och beroende på hur man använder honom så tror jag att han precis som Ledin kan överraska många positivt.


Sedan håller jag med dig om att Luleås spelsystem inte är idealiskt för en spelare som vill göra 40 - 50 poäng. Där är vi helt överrens men jag tror inte att Sundh är sämre brevid Olausson än vad Koivisto var. Han kan göra 20 - 30 poäng där om de båda får en tredjelänk som passar perfekt. Dessutom bidrar han med en hel del annat som t.ex. Koivisto inte bidrog med. Detsamma gäller egentligen för Ledin. Jag tycker att det är lite den typen av spelare vi saknade i fjol. Visst en målgörare hade vart bra, men vi gjorde faktiskt inte så förtvivlat lite mål i fjol som man får känslan av att många ibland känner. De flesta målen i dagens hockey görs runt och framför kassen. Där tror jag att Sundh och Ledin är rätt bra spelare.

Det som kommer att saknas mest av vad vi tappat är utan tvekan Vihkos skott. Det ersätter varken Sundh och Ledin, men jag tror som sagt inte heller att truppen är helt spikad ännu.

För att styrka min uppfattning om Sundh, då han som du sade bl.a. spelade med Davidsson, kan ges följande statistik:

09/10: 53 matcher. 5 mål, 16 assist = 21 Poäng
10/11: 53 matcher. 8 mål, 12 assist = 20 Poäng
11/12: 53 matcher. 15 mål, 14 assist = 29 poäng

Bortsett från förra året vilken till stor del förstördes av hjärnskakningen så har han under sin tid i HV71 alltså aldrig gjort under 20 poäng så att säga att det är osannolikt att han kan göra 20 poäng i Luleå under rätt förhållanden för att vi har ett annat spelsystem känns lite märkligt. Allt händer ju på om han kommer att få en roll i en producerande enhet eller inte. Jag hoppas snarare att Osten och Rönken inte bara sett hans brunkarkvalitéer utan inser att han faktiskt är en spelare som mycket väl klarar av att spela brevid en playmaker, vilket hans år brevid bl.a. Johan Davidsson torde visa.

Profilbeskrivning på eliteprospects.com:
"A very capable skater with good size and strength. Sundh plays with plenty of intensity and aggressiveness and is a hardworking forechecker. Furthermore, he has good puck handling and a quick wrist shot. Still, more of a playmaker than a scorer. Very capable two-way player with great attitude and drive."

Som klippt och skuren för Luleå om du frågar mig.


Senast ändrad av LulefanGBG den mån 27 maj 2013, 18:54, ändrad totalt 1 gång
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Purre mån 27 maj 2013, 19:39

LulefanGBG skrev: Det jag menar är att om Oscar Sundh hamnar i rätt omgivning så tror jag att han är tillräckligt bra för att ta vara på de chanser som det skulle innebära. I synnerhet under Rönkens spelsystem. Jag tror nämligen att det passar honom väldigt bra och jag tror inte att 20 - 30 poäng är en orimlighet under de omständigheterna för så bra tycker jag att Oscar Sundh är. Om man inte delar den meningen så är det en annan sak.

Därmed inte sagt att man kan förvänta sig det av honom innan man vet hur han används. Hamnar han i en utstuderad brunkarline så lär det inte bli någr 20 poäng. Det säger sig självt.

Den enda givna kedjan vi har nu, med dagens trupp är Abbot, Abbot, Persson.
Sedan har vi egentligen inte hittat någon ideal omgivning för Olausson sedan Arlbrandt försvann. Under hela fjolårssäsongen hittade vi inte en idealisk omgivning till Klasen heller och nu med nya spelare i truppen tycker jag att det skall bli spännande att se vad det kan bli av det.

Nej du har rätt, Sundh är ingen lirare som är god för 30 poäng oavsett i vilken kedja han spelar men i mitt tycke är han definitivt en spelare som kan komma att överraska många under kommande säsong och beroende på hur man använder honom så tror jag att han precis som Ledin kan överraska många positivt.


Sedan håller jag med dig om att Luleås spelsystem inte är idealiskt för en spelare som vill göra 40 - 50 poäng. Där är vi helt överrens men jag tror inte att Sundh är sämre brevid Olausson än vad Koivisto var. Han kan göra 20 - 30 poäng där om de båda får en tredjelänk som passar perfekt. Dessutom bidrar han med en hel del annat som t.ex. Koivisto inte bidrog med. Detsamma gäller egentligen för Ledin. Jag tycker att det är lite den typen av spelare vi saknade i fjol. Visst en målgörare hade vart bra, men vi gjorde faktiskt inte så förtvivlat lite mål i fjol som man får känslan av att många ibland känner. De flesta målen i dagens hockey görs runt och framför kassen. Där tror jag att Sundh och Ledin är rätt bra spelare.

Det som kommer att saknas mest av vad vi tappat är utan tvekan Vihkos skott. Det ersätter varken Sundh och Ledin, men jag tror som sagt inte heller att truppen är helt spikad ännu.

För att styrka min uppfattning om Sundh, då han som du sade bl.a. spelade med Davidsson, kan ges följande statistik:

09/10: 53 matcher. 5 mål, 16 assist = 21 Poäng
10/11: 53 matcher. 8 mål, 12 assist = 20 Poäng
11/12: 53 matcher. 15 mål, 14 assist = 29 poäng

Bortsett från förra året vilken till stor del förstördes av hjärnskakningen så har han under sin tid i HV71 alltså aldrig gjort under 20 poäng så att säga att det är osannolikt att han kan göra 20 poäng i Luleå under rätt förhållanden för att vi har ett annat spelsystem känns lite märkligt. Allt händer ju på om han kommer att få en roll i en producerande enhet eller inte. Jag hoppas snarare att Osten och Rönken inte bara sett hans brunkarkvalitéer utan inser att han faktiskt är en spelare som mycket väl klarar av att spela brevid en playmaker, vilket hans år brevid bl.a. Johan Davidsson torde visa.

Profilbeskrivning på eliteprospects.com:
"A very capable skater with good size and strength. Sundh plays with plenty of intensity and aggressiveness and is a hardworking forechecker. Furthermore, he has good puck handling and a quick wrist shot. Still, more of a playmaker than a scorer. Very capable two-way player with great attitude and drive."

Som klippt och skuren för Luleå om du frågar mig.

Vill först och främst poängtera att jag gillar Oscar Sundh och har alltid trott att han skulle passa perfekt i Luleå.
Gillar dessutom det du skriver och håller med i mycket med, Sundh kommer vara nyttig som bara den!

Tror dessutom att han skulle kunna göra succé bredvid Olausson men då krävs det nog en skicklig sniper på andra vingen
(ser inte den spelaren i LHF för tillfället) och det är det som gör mig osäker, Sundh är inte spets framåt enligt mig.
Tror det finns flera andra som skulle kunna peta in runt 20poäng bredvid Olausson men borde vi inte satsa lite högre och ha
någon bredvid #16 som är god för 35-40poäng istället och på sätt kanske Olausson i sin tur gör 50poäng,
förstår du vad jag vill komma?

Statistiken du visar är absolut inget fel på, men går man tillbaka lite i tiden och tittar på vilka siffror andra spelare
gjort vid sidan av Davidsson så är det inte lika imponerande längre.

Det jag vill få fram är iallafall att jag håller med om att Oscar Sundh är klippt och skuren för Rönkenhockey MEN i rätt
roll och det är enligt mig inte som tilltänkt spjutspets bredvid våran skickligaste playmaker.

Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av LulefanGBG mån 27 maj 2013, 20:20

Jag förstår vad du menar Purre och det är lite det som är poängen. Jag tror inte att vi värvat färdigt ännu.

Men tycker det varit lite negativa tendenser här om våra värvningar för att vi tappat mer än vi fått. Det ligger en poäng i det resonemanget, men jag menar att saker och ting inte riktigt är så enkelt som ett spelsystem eller vilka spelare man har. De båda sakerna spelar såklart avgörande roller båda två men inget garanterar att Holloway eller Möller gjort 50 poäng i Luleå brevid Olausson heller, alltså kan man inte såga våra värvningar hittills med att vi borde värvat en Holloway istället. Visst jag hade också jublat över en Holloway men det hade inte inneburit några garantier och jag tror att Luleå värvar så bra man bara kan utifrån de ekonomiska förutsättningarna.

För det första vet vi inte om vi värvat färdigt ännu och vi vet inte hur bokslutet för året ser ut även om vi kan ana oss till positiva siffror. Säger inte att just du sågat våra värvningar men jag menar bara att vi alla här inte skall vara för snabba med att säga bu eller bä innan truppen är spikad. Ledin och Sundh är båda spelare som kan producera i rätt omgivning. Trucken är en potentiell poängmaskin. Vi har fått några riktigt intressanta ungtuppar och en mycket intressant back i bra ålder med offensiva kvalitéer så jag tycker ändå att det ser rätt spännande ut.

Framförallt har vi blivit tyngre och elakare och förhoppningsvis kaxigare. För varken Koivisto, Pyörälä eller Vihko kan kklä sig i de epiteten hur mycket man nu än gillade dem för andra kvalitéer. Vihko var i.o.f. rätt kaxig i årets slutspel men det är inget han gjort sig känd som innan. Ingen Per Ledin liksom. Sedan var han en favorit hos mig ändå som sagt och hans skott lär vi sakna med nuvarande trupp. Det är jag den första att skriva under på.

Instämmer ang diskussionen! Roligt!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av LulefanGBG mån 27 maj 2013, 20:25

Vidare hoppas jag att Sundh får chansen brevid Olausson och jag kan hålla med om att en sniper där hade kunnat vara fint. Vi har dock testat s.k. snipers brevid Olausson innan och ingen har riktigt fungerat optimalt sedan Arlbrandt försvann.

Har vi nu ingen sniper att tillstå så skulle jag tycka att det vore spännande att se Ledin, Olausson och Sundh tillsammans. Ledin och Sundh är två riktiga rivjärn och två sådana, som dessutom har potential att göra lite poäng har inte Olausson haft brevid sig innan. Sedan vill man såklart se vad Trucken går för och även Cehlarik är ett möjligt komplement till Olausson. Trucken vore dock fint att ha brevid Klasen känns det som.

Trucken känns också som en spelare som kan överraska många positivt. Tittar man på eliteprospects så har han gjort hyfsat med poäng i stort sett var han än spelat. 43 poäng i Allsvenskan är inte dåligt, oavsett vilket lag man gjort det i.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Purre mån 27 maj 2013, 20:36

Vettiga tankar LulefanGBG!
Klart ingen spelare är någon garanti för produktion även om "holloways" nog har aningen högre sannolikhet att producera och avgöra matcher med viktiga mål och individuella prestationer än vad årets nyförvärv har dock.

Tycker det är mycket som känns intressant inför säsongen jag med, Wallmark ser jag som mest spännande och hoppas han får en rejäl chans att visa sin talang.

En tanke som slagit mig om Olausson, tror det kan vara viktigt att stimulera en sån skicklig playmaker med bra spelare omkring sig, annars finns nog risken att han väljer ett "roligare" lag framöver där han vet att han kommer ha spets bredvid sig.. Smålänning som han är så skulle det inte förvåna mig om Växjö eller HV alternativt LHC med Arla lägger monsterbud på han när kontraktet går ut..

Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Luleå Hockeys Lag 2013/2014

Inlägg av LulefanGBG mån 27 maj 2013, 20:49

Jo jag ser det som högst osannolikt att vi inte har kvar Olausson efter att hans nuvarande kontrakt löpt ut. Tyvärr men även om jag optimist så får man också vara realist. Andra ES-konkurrenter lär vara sugna och om han gör en bra säsong så lär också KHL-klubbarna stå på kö.

Då är det bara att hoppas att Wallmark, Bryggman och andra är beredda att ta över och då är det viktigt med kulturbärare som skapar en bra stämning i laget och en bra miljö för ungdomar och nykomlingar att utvecklas i. Där tror jag att t.ex. Ledin är en viktig värvning.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av pingu mån 27 maj 2013, 23:06

Ja fast Ola var jag inte imponerad av i slutspelet och i synnerhet finalspelet.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Purre mån 27 maj 2013, 23:13

pingu skrev:Ja fast Ola var jag inte imponerad av i slutspelet och i synnerhet finalspelet.

Ne men våran skickligaste spelfördelare samt en 1a center i bra ålder som skulle kunna vara en grundsten i många år framöver.. Hans icke imponerande finalspel till trots..

Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av farre tis 28 maj 2013, 15:56

Vilka ska göra målen nästa säsong???

Tänk på följande:
Linus Persson sågades av exakt alla innan slutspelet började
Klasen gjorde ingen glad under grundserien.
Cam var en skugga av vad han presterat förut under serien

Vad händer om den här trion som är tänkta som våra målskyttar faller tillbaka till samma nivå som grundserien 2012-2013

Jag är orolig

Ledin, Fabbe, Sundh är minst en gnuggare för mycket på kontrakt och en målskytt för lite

Felkomponerat å det grövsta tycker jag

farre
farre

Antal inlägg : 2080
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av farre tis 28 maj 2013, 16:06

Persson 8 mål
Klasen 5 mål
Cam 5 mål

Så många mål gjorde våra tilltänkta målskyttar förra säsongen. (spelmål)

Persson och Klasen med nästan 1 minut var i varje PP

Förstår inte folk som målar upp en bild av att allt är frid och fröjd

Kan inte bara vara jag som är realistisk och sjukt orolig!
farre
farre

Antal inlägg : 2080
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Mange tis 28 maj 2013, 17:38

Som sagt vi behöver en renodlad sniper...
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av knutten tis 28 maj 2013, 20:01

Kan hålla med om att vi behöver en rejäl spetsspelare, samtidigt har det varit varit vanligt för oss att målskyttet är spridet en del över hela laget, då vi kör på fyra kedjor som alla kan producera. Det lär vi fortsätta med. Så någon som skjuter 20 mål kanske man inte ska räkna med ändå.

Det är Vihko som känns mest, det känns inte riktigt som han är ersatt. Annars ligger väl förlusterna i samma målskörd som de andra tre nämnda spelarna.

Klasen är väl en spelare som borde öka en del, då han kom in i det ju längre säsongen gick och toppade med ett fantastiskt slutspel. Där får vi se fler än 5 mål. Och Cam lär också visa bättre siffror.

Jag känner mig dock inte superorolig. då jag har svårt att tro att man skulle ha värvat färdigt. Sen ser laget bra ut ändå. Dock ej lika bra som tidigare på pappret. Målskyttar saknas ju ändå inte trots allt, men sista kryddan fattas.

Förra säsongen hade man väl nio backar (tills Jacobsson drog), kan det droppa in en back till?

knutten

Antal inlägg : 327
Join date : 13-03-02

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Mange tis 28 maj 2013, 20:33

Kommer någon här ihåg om Damien Fleury fick spela något med Olausson när han var i Luleå? minns faktisk inte. xD
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Purre tis 28 maj 2013, 23:49

Tråkigt om Olausson & Fransson lämnar! Nu är det inte klart på nåt sätt men ändå lite tråkigt att det blir en så pass stor spelaromsättning när vi tagit oss till final och det bevisligen fungerade ganska bra. Hade gärna haft så få förändringar som möjligt och enbart spetsat till lite..

Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av LuleåWinston fre 31 maj 2013, 15:29

Purre skrev:Tråkigt om Olausson & Fransson lämnar! Nu är det inte klart på nåt sätt men ändå lite tråkigt att det blir en så pass stor spelaromsättning när vi tagit oss till final och det bevisligen fungerade ganska bra. Hade gärna haft så få förändringar som möjligt och enbart spetsat till lite..

Jo, tråkigt, men är glaset halvfullt eller halvtomt? Om sådana ledande spelare med så mycket speltid (mycket av den i PP) lämnar så fyller nästan alltid någon annan den platsen. Någon kommer lyfta sig enormt.

Personligen är jag extremt glad över Luleås annorlunda strategi iår. De satsar mer på ungdomar gentemot föregående år. Jag tror det kommer att slå extremt bra ut mot att värva en halvtrött "stjärnlirare" som redan förlorat lite av hockey-gnistan och gett upp sina drömmar om att ta en plats i NHL. Nu har vi fler som verkligen vill bli så bra som möjligt och där verkligen hockeyn är det viktigaste i livet, istället för någon som enbart vill tjäna så mycket pengar att han kan försörja sin familj - som han helst tillbringar tid med istället för att träna och utvecklas.

Förmodligen kommer vi få en sämre start iår med fler juniorer, men utväxlingen i slutet av säsongen kommer att vara enorm. Nästa säsong blir det SM-guld!
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Dalle fre 31 maj 2013, 16:15

Några talanger med koppling till LHF som ligger bra till inför sommarens NHL-draft: http://www.kuriren.nu/ishockey/default.aspx?articleid=6855036

Drömmer fortfarande om att det ska komma fram några spelare födda och fostrade i Luleå som skulle kunna bli genuina framtida hockeyambasadörer för staden, likt vad Forsberg/Näslund med många fler är för Övik. Det tror jag Luleå skulle må bra av.
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Purre fre 31 maj 2013, 17:51

LuleåWinston skrev:
Purre skrev:Tråkigt om Olausson & Fransson lämnar! Nu är det inte klart på nåt sätt men ändå lite tråkigt att det blir en så pass stor spelaromsättning när vi tagit oss till final och det bevisligen fungerade ganska bra. Hade gärna haft så få förändringar som möjligt och enbart spetsat till lite..

Jo, tråkigt, men är glaset halvfullt eller halvtomt? Om sådana ledande spelare med så mycket speltid (mycket av den i PP) lämnar så fyller nästan alltid någon annan den platsen. Någon kommer lyfta sig enormt.

Personligen är jag extremt glad över Luleås annorlunda strategi iår. De satsar mer på ungdomar gentemot föregående år. Jag tror det kommer att slå extremt bra ut mot att värva en halvtrött "stjärnlirare" som redan förlorat lite av hockey-gnistan och gett upp sina drömmar om att ta en plats i NHL. Nu har vi fler som verkligen vill bli så bra som möjligt och där verkligen hockeyn är det viktigaste i livet, istället för någon som enbart vill tjäna så mycket pengar att han kan försörja sin familj - som han helst tillbringar tid med istället för att träna och utvecklas.

Förmodligen kommer vi få en sämre start iår med fler juniorer, men utväxlingen i slutet av säsongen kommer att vara enorm. Nästa säsong blir det SM-guld!

Jag känner mig lite delad, självklart kul att det sägs satsas på yngre talanger och det är nog nödvändigt på längre sikt även om det blir tuffare att behålla de som inte har någon koppling till närområdet eller klubben om de skulle utvecklas ordentligt. Våra största talanger i organisationen är faktiskt invärvat om vi ska vara ärliga. Tror som du att det finns grabbar som kommer ta kliv i år och så måste det alltid vara, några måste ta klivet och spela över sin förmåga (i vissas fall) för att få ett framgångsrikt lag. Det tråkiga jag kan tycka är att när vi äntligen tar oss långt i slutspelet och har ett lag som bevisligen kan ta sig långt så försvinner spelare på viktiga positioner. Skulle Olausson och Fransson försvinna så skulle det vara grymt tråkigt tycker jag, två spelare som är i sin peak (åldersmässigt). Just nu tycker jag att laget är lite felbyggt, lite för många spelare som är lika varandra..

"Nu har vi fler som verkligen vill bli så bra som möjligt och där verkligen hockeyn är det viktigaste i livet, istället för någon som enbart vill tjäna så mycket pengar att han kan försörja sin familj - som han helst tillbringar tid med istället för att träna och utvecklas"
Är Linus Klasen påväg bort menar du? Wink

Tillbaka till egna (fostrade i Luleå från början) talanger, vilka ser ni på kort och lång sikt kan ta sig till A-laget?

Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av LuleåWinston fre 31 maj 2013, 18:24

[quote="Purre"][quote="LuleåWinston"]
Purre skrev:
"Nu har vi fler som verkligen vill bli så bra som möjligt och där verkligen hockeyn är det viktigaste i livet, istället för någon som enbart vill tjäna så mycket pengar att han kan försörja sin familj - som han helst tillbringar tid med istället för att träna och utvecklas"
Är Linus Klasen påväg bort menar du? Wink

Icke, men Klasen har fortfarande kvar drömmen om att spela i NHL, och i slutet av säsongen så tränade han hårdare och åt bättre än tidigare - och han var sjukt bra. Förmodligen för att han ville komma till VM vilket eventuellt skulle resultera i ett NHL-kontrakt. Men en hjärnskakning satte stopp för VM-spel.

Fransson och Olausson är bra, och jag har dem gjärna kvar...

Men jag hävdar att varken Vihko, Kovisto, Pyörälä och förmodligen inte heller Olausson eller Fransson har kvar den där galna/naiva drömmen om att komma till NHL och att det är det enda som verkligen betyder något. Den där galna/naiva drömmen kan uträtta underverk... och när den dör så kan jag nästan garantera att drömmen heller aldrig kommer att inträffa. Deras primära mål är att tjäna så mycket pengar de kan, inte att spela inför en fullsatt Madison Square Garden och avgöra Stanley Cup i en sjunde avgörande.

Jag vill ha spelare med samma naiva dröm och driv som Tomas Holmström. Som åkte runt och gjorde hopptacklingar i plexiglaset (Jump-tackles som han hade sett på tv) under träningarna för att han hade en dröm trots att han var en medioker spelare... Han vann Luleås enda SM-guld, OS-guld och 4(!!!) Stanley Cup!


Senast ändrad av LuleåWinston den fre 31 maj 2013, 18:37, ändrad totalt 2 gånger
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Hellcop fre 31 maj 2013, 18:34

Tror inte vi ska underskatta Trucken.

Sen tror jag vi har en Fälth i Hjelm och Gunner blir bara bättre och bättre.

Och glöm inte Cehlarik.

Tror det blir bra det här.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 576
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Purre fre 31 maj 2013, 18:37

[quote="LuleåWinston"][quote="Purre"]
LuleåWinston skrev:
Purre skrev:
"Nu har vi fler som verkligen vill bli så bra som möjligt och där verkligen hockeyn är det viktigaste i livet, istället för någon som enbart vill tjäna så mycket pengar att han kan försörja sin familj - som han helst tillbringar tid med istället för att träna och utvecklas"
Är Linus Klasen påväg bort menar du? Wink

Icke, men Klasen har fortfarande kvar drömmen om att spela i NHL, och i slutet av säsongen så tränade han hårdare och åt bättre än tidigare - och han var sjukt bra. Förmodligen för att han ville komma till VM vilket eventuellt skulle resultera i ett NHL-kontrakt. Men en hjärnskakning satte stopp för VM-spel.

Fransson och Olausson är bra, och jag har dem gjärna kvar...

Men jag hävdar att varken Vihko, Kovisto, Pyörälä och förmodligen inte heller Olausson eller Fransson har kvar den där galna/naiva drömmen om att komma till NHL och att det är det enda som verkligen betyder något. Den där galna/naiva drömmen kan uträtta underverk... och när den dör så kan jag nästan garantera att drömmen heller aldrig kommer att inträffa. Deras primära mål är att tjäna så mycket pengar de kan, inte att spela inför en fullsatt Madison Square Garden och avgöra Stanley Cup i en sjunde avgörande.

Jag vill ha spelare med samma naiva dröm och driv som Tomas Holmström. Som åkte runt och gjorde hopptacklingar i plexiglaset (Jump-tackles som han hade sett på tv) under träningarna för att han hade en dröm trots att han var en medioker spelare... Han vann Luleås enda SM-guld, OS-guld och 4(!!!) Staley Cup!



Nu får du nog lugna dig lite, först så säger nog Klasens inställning till träning och kost mer om hur han var tidigare än hur extraordinär han är just nu, helt övertygad om att det finns mängder med spelare som är mer noga med såna detaljer än vad han är.

Sen kan man ju fråga sig vad du vet om vad varje spelares inre drivkraft?
Vad säger att Linus Klasens drivkraft skulle vara starkare än någon annan tex Fransson/Olausson eller Fabbe?
En sak till att ta i beaktning är att det rimligen borde vara större chans att få chans till NHL-spel via en bra säsong i KHL än vad det hade varit efter en bra säsong i ES...



Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av LuleåWinston fre 31 maj 2013, 18:48

Vad säger att Linus Klasens drivkraft skulle vara starkare än någon annan tex Fransson/Olausson eller Fabbe?

Resultatet! Klasen var bäst av de tre när det verkligen gällde... även om de alla 3 höjde sig i slutspelet.

En sak till att ta i beaktning är att det rimligen borde vara större chans att få chans till NHL-spel via en bra säsong i KHL än vad det hade varit efter en bra säsong i ES...

Tveksamt, då NHL gärna tar över unga utvecklingsbara spelare... inte 29-åringar (vilket många icke-ryssar är som spelar i KHL). Dock har jag inte koll på hur många som sticker över från KHL respektive Elitserien varje år. Sedan har många spelare bättre lön i KHL mot vad de får i NHL, vilket inte är fallet med Elitseriespel.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Purre fre 31 maj 2013, 18:57

LuleåWinston skrev:Vad säger att Linus Klasens drivkraft skulle vara starkare än någon annan tex Fransson/Olausson eller Fabbe?

Resultatet! Klasen var bäst av de tre när det verkligen gällde... även om de alla 3 höjde sig i slutspelet.

En sak till att ta i beaktning är att det rimligen borde vara större chans att få chans till NHL-spel via en bra säsong i KHL än vad det hade varit efter en bra säsong i ES...

Tveksamt, då NHL gärna tar över unga utvecklingsbara spelare... inte 29-åringar (vilket många icke-ryssar är som spelar i KHL). Dock har jag inte koll på hur många som sticker över från KHL respektive Elitserien varje år. Sedan har många spelare bättre lön i KHL mot vad de får i NHL, vilket inte är fallet med Elitseriespel.

Resultaten har väl ändå ingenting med drivkraften att göra, skulle exempelvis Joe Thornton ha mindre drivkraft än andra spelare bara för han aldrig lyckats åstadkomma några resultat när det vekligen gällt?

Och självklart har en spelare med en bra KHL säsong i ryggen bättre förhandlingsläge om ett kontrakt i NHL än samma spelare hade haft vid en bra ES säsong förutsatt att drömmen om att spela på andra sidan atlanten finns där..

Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av LuleåWinston fre 31 maj 2013, 21:25

Purre skrev:Resultaten har väl ändå ingenting med drivkraften att göra...

Seriöst, jag vill inte vara otrevlig mot en supporter av Luleå Hockey, men det känns knappt värt att kommentera ditt påstående. Läs vad du skrev och återkom.

Personligen har jag hellre spelare i mitt lag som har ett högre mål än var de är nu, mot att ha spelare som enbart försöker förlänga sin karriär för att säkerställa sins familjs ekonomi.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Purre fre 31 maj 2013, 22:09

LuleåWinston skrev:
Purre skrev:Resultaten har väl ändå ingenting med drivkraften att göra...

Seriöst, jag vill inte vara otrevlig mot en supporter av Luleå Hockey, men det känns knappt värt att kommentera ditt påstående. Läs vad du skrev och återkom.

Personligen har jag hellre spelare i mitt lag som har ett högre mål än var de är nu, mot att ha spelare som enbart försöker förlänga sin karriär för att säkerställa sins familjs ekonomi.

Man kan inte ha drivkraften att bli bättre och sen misslyckas (alternativt inte lyckas fullt ut) då menar du?
Tror nog du har en ganska förvrängd bild av vad det innebär att vara professionell hockeyspelare, alla spelare tjänar bra med pengar..
Jag precis som du hoppas såklart att samtliga spelare som representerar Luleå Hockey vrider upp målen och gör sitt yttersta för att optimera utvecklingen för både laget och för individen hela tiden.

Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 20 1, 2, 3 ... 10 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet