Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

+87
Meyhem
LHF96
snugge
Rocksolid
ski3r
Donten_
ezz
27 Öqvist
Hostak straffar
JuniorX
Lajon
Högljudd
Rikky
Jonken
Kraftkung
johan74
Jimmy_Vegas
JohanO
Pickadoll
Ulfstrk
farre
tibet
Sportchefen #2
LubosC
nummer 17
knutten
amarule
NilsOskar
Simon90
KL1996
Kagen
Neurofunk20
Homer96
Sir Prozac
JoakimJ
Sundance Kid
Pontaking
Qirren
Urken
Calle
#96
CKa
Micke80
Mickeee
MickkeJ
Micke L
icemask
Hedanders
Mange
Puckad
Jovi
pingu
stormvägen
Davidoff
KaptenBlodskelett
Dentos
Hellcop
Lasse Proppmätt
makkanmakkan
Bamsefar
Tony Moore
miker
Luleåfan
Diktatorn
LulefanGBG
Tigerman
LuleåWinston
Fred Herbert
Norlin
Ivanhoe
Lulefan
MrA
Rönken
Snikne Ville
FruktHamster
hokkzorz
Ingemar
kokostrollet
Redbear
Old Brooklyn
Pajala
kjell
Slapshot
Donowitz
Mr Bister
NallePhu
Lars158
91 posters

Sida 8 av 21 Föregående  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14 ... 21  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Micke L mån 2 feb 2015 - 21:51

Very Happy king

Micke L

Antal inlägg : 60
Join date : 12-04-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Snikne Ville mån 2 feb 2015 - 21:51

Theres no future in the past, guys.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6377
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Rönken mån 2 feb 2015 - 21:51

NallePhu skrev:
Snikne Ville skrev:
NallePhu skrev:
Snikne Ville skrev:
Rönken skrev:
Snikne Ville skrev:Omark före Klasen. Varenda dag.

Lite så jag också känner.
Jag känner det fullt ut! Smile
Tar båda varje dag i veckan båda behövs i Luleå om guldet ska hem!
Vi hade båda senast det var slutspel..
Båda ska inte sitta i samma femma eller PP uppställning, felet som gjordes sist var kladda in båda i PP etc etc då blir det kaka på kaka och då blir det inget bra, Men visst Omark hör hemma i Luleå - Klasen sak samma det är lite som välja mellan mjukglass och kulglass båda liga goda!

Stora problemet var väl snarare att Omark kommer in i ett lag som var i en än sämre mental status än nuvarande laget princip och det var ytterst lite tid kvar. En Omark från säsongsstart är nästan snuskigt trevlig tanke.

Sen visst, kaka på kaka kanske är fel. Kaka på Haj kan jag ta dock.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Ivanhoe mån 2 feb 2015 - 21:55

Mer troligt med Omark då Klasen sitter på ett fett långtidskontrakt i Lugano. Dessutom är han Norrbottning och framförallt Övertorneå-bo.. som en viss tränare i Luleå hockey.

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Qirren mån 2 feb 2015 - 21:58

Jag väljer också Omark före Klasen. Även om jag älskar båda. Båda två tycker jag blev lite för mycket på samma gång. Men det är möjligt det hade varit annorlunda om de spelat ihop en hel säsong.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Snikne Ville mån 2 feb 2015 - 22:00

Omark har ju en helt annan förmåga att göra omgivningen bra. Fråga Chabada o Hynning.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6377
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Rönken mån 2 feb 2015 - 22:00

Bamsefar skrev:
Rönken skrev:
Snikne Ville skrev:
Rönken skrev:
Snikne Ville skrev:Omark före Klasen. Varenda dag.

Lite så jag också känner.
Jag känner det fullt ut! Smile

Omark-Harju-Ledin-Sandström-Fransson som stomme...
Kan tänka mig att försöka dra "Hem" Enterfeldt och Arlbrandt oxo cheers

Harju-Centerfeldt-Omark vore något. Men Centerfeldt har jag gett upp tanken om, nästan så det känns fel att gilla honom som spelare när han ändå spelare i Pölsan. Ja när han inte är skadad.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av kokostrollet mån 2 feb 2015 - 22:13

Wow, man loggar in efter en lång dag på jobbet och ser rykten som Omark, Olausson och Fransson...

Oavsett vad som händer, så stort cred till Jakob Porser. Nu snackar vi klubbhjärta av enormt stora mått. Känner mig riktigt, riktigt glad i hockeyhjärtat en dag som denna.

https://twitter.com/jahkob/status/383316949192568832
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2664
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Snikne Ville mån 2 feb 2015 - 22:33

kokostrollet skrev:Wow, man loggar in efter en lång dag på jobbet och ser rykten som Omark, Olausson och Fransson...

Oavsett vad som händer, så stort cred till Jakob Porser. Nu snackar vi klubbhjärta av enormt stora mått. Känner mig riktigt, riktigt glad i hockeyhjärtat en dag som denna.

https://twitter.com/jahkob/status/383316949192568832
He, he, av kommentarerna verkar han tajt med Pelle Cervenka. Då blir drömkedjan mao Jakob Omark, Pelle Cervenka o Jimmy Pesonen! :-)
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6377
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Pontaking mån 2 feb 2015 - 22:36

Verkligen rolig nyhet, hoppas bara inte dessa värvningar sker på bekostnad av en sån som cehlarik bara.

Pontaking

Antal inlägg : 1168
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Dentos mån 2 feb 2015 - 22:55

Jag måste bara få spåra helt o skriva en drömtrupp, som känns rimligare än nånsin, även om det såklart finns delar som inte nånsin kommer att ske.

Harju-Enterfeldt-Omark
Klasen-Olausson-Ledin
Abbott-Abbott-Arlbrandt
Fabbe-Granström-Foppa
Extra: Cehlarik, Wallmark, Zaar

Backar: Fransson - Sandström
Näkyvä - Jonsson
Kukan - Sigalet
Extra: Jaros
Målvakter: Nilsson
Lassinantti.
Att ens en liten del av den här truppen kommer stämma nästa säsong gör mig varm i hjärtat.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 856
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Rönken mån 2 feb 2015 - 22:58

Någon sponsor får köpa namnrättigheten till arenan och återinföra Delfinen, nu när det rullar på.. Smile
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Rönken mån 2 feb 2015 - 23:05

Dentos skrev:Jag måste bara få spåra helt o skriva en drömtrupp, som känns rimligare än nånsin, även om det såklart finns delar som inte nånsin kommer att ske.

Harju-Enterfeldt-Omark
Klasen-Olausson-Ledin
Abbott-Abbott-Arlbrandt
Fabbe-Granström-Foppa
Extra: Cehlarik, Wallmark, Zaar

Backar: Fransson - Sandström
           Näkyvä - Jonsson
           Kukan - Sigalet
Extra: Jaros
Målvakter: Nilsson
               Lassinantti.
Att ens en liten del av den här truppen kommer stämma nästa säsong gör mig varm i hjärtat.

Backsidan är inte alls orimlig, även utan Fruktis nog. En kompetent backsida så kan man börja med snabba uppspel och snabba vändningar igen.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av CKa mån 2 feb 2015 - 23:15

Rönken skrev:
Dentos skrev:Jag måste bara få spåra helt o skriva en drömtrupp, som känns rimligare än nånsin, även om det såklart finns delar som inte nånsin kommer att ske.

Harju-Enterfeldt-Omark
Klasen-Olausson-Ledin
Abbott-Abbott-Arlbrandt
Fabbe-Granström-Foppa
Extra: Cehlarik, Wallmark, Zaar

Backar: Fransson - Sandström
           Näkyvä - Jonsson
           Kukan - Sigalet
Extra: Jaros
Målvakter: Nilsson
               Lassinantti.
Att ens en liten del av den här truppen kommer stämma nästa säsong gör mig varm i hjärtat.

Backsidan är inte alls orimlig, även utan Fruktis nog. En kompetent backsida så kan man börja med snabba uppspel och snabba vändningar igen.

Fast just Frallan har väl gjort allt han kunnat under flera års tid för att kunna lämna Luleå?

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Dentos mån 2 feb 2015 - 23:18

CKa skrev:Fast just Frallan har väl gjort allt han kunnat under flera års tid för att kunna lämna Luleå?

Det är väl bara spekulationer. Vad man hört i media sen han lämnade så känns det inte alls orimligt att han skulle kunna återvända till Luleå för rätt summa pengar. Men vad vet jag. Han är iallafall enligt mig den bästa backen med koppling till Luleå som finns just nu och är samtidigt rimlig att kunna få hem.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 856
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Rönken mån 2 feb 2015 - 23:23

Dentos skrev:
CKa skrev:Fast just Frallan har väl gjort allt han kunnat under flera års tid för att kunna lämna Luleå?

Det är väl bara spekulationer. Vad man hört i media sen han lämnade så känns det inte alls orimligt att han skulle kunna återvända till Luleå för rätt summa pengar. Men vad vet jag. Han är iallafall enligt mig den bästa backen med koppling till Luleå som finns just nu och är samtidigt rimlig att kunna få hem.

Ja jo det är ju inte så mycket att hymla om. Fast vem skulle inte byta jobb för rätt pengar? Jag skulle byta jobb i morgon bitti om det vankades ett rejält lönelyft, utan att tveka och utan att skämmas.

Fransson är en klassback i SHL utan tvekan, speciellt när han blev bättre defensivt. Är väl just skottet han kan sakna, men i övriga aspekter riktigt grym. Dessutom behöver man inte bygga ett pp på att sätta upp Fransson i direktskott-läge endast utan kan ju gärna ha lite mer flexibelt än vad det är i år. Frallan klarar ju utan problem av att styra blålinjen i ett pp och kan sätta upp övriga spelare och till och från dra på skott. Dessutom klaffar defensiven numera och han kan tugga 25 minuter utan problem. Jag gillar honom skarpt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Sundance Kid mån 2 feb 2015 - 23:28

Otroligt positiva nyheter idag. Mer än man vågade hoppas på när ryktena drog igång för ett par veckor sedan. Det är ju hyfsat bra timing om vi får en rejälare spelarbudget nästa år samtidigt som KHL-lagen börjar ha ekonomiska problem. Blir minst sagt en intressant silly season nästa år. Får hoppas bara att det finns plats för fysiska slutspelstyper även nästa år och inte bara kreativa poänggörare. Cool

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av kokostrollet tis 3 feb 2015 - 9:22

Dentos skrev:Jag måste bara få spåra helt o skriva en drömtrupp, som känns rimligare än nånsin, även om det såklart finns delar som inte nånsin kommer att ske.

Harju-Enterfeldt-Omark
Klasen-Olausson-Ledin
Abbott-Abbott-Arlbrandt
Fabbe-Granström-Foppa
Extra: Cehlarik, Wallmark, Zaar

Backar: Fransson - Sandström
           Näkyvä - Jonsson
           Kukan - Sigalet
Extra: Jaros
Målvakter: Nilsson
               Lassinantti.
Att ens en liten del av den här truppen kommer stämma nästa säsong gör mig varm i hjärtat.

Om man tänker utanför boxen då? Petter Emanuelsson? Norrbottning som hamnade i fel lag och som inte riktigt platsar i San Jose. Förvisso känns det som om vi har den spelartypen i överflöd redan i dagens trupp. Detsamma gäller Petter Granberg. En annan norrbottning som hamnade fel och som ligger på gränsen för Toronto. Men även där dock en spelartyp som vi inte saknar.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2664
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Snikne Ville tis 3 feb 2015 - 9:55

kokostrollet skrev:
Dentos skrev:Jag måste bara få spåra helt o skriva en drömtrupp, som känns rimligare än nånsin, även om det såklart finns delar som inte nånsin kommer att ske.

Harju-Enterfeldt-Omark
Klasen-Olausson-Ledin
Abbott-Abbott-Arlbrandt
Fabbe-Granström-Foppa
Extra: Cehlarik, Wallmark, Zaar

Backar: Fransson - Sandström
           Näkyvä - Jonsson
           Kukan - Sigalet
Extra: Jaros
Målvakter: Nilsson
               Lassinantti.
Att ens en liten del av den här truppen kommer stämma nästa säsong gör mig varm i hjärtat.

Om man tänker utanför boxen då? Petter Emanuelsson? Norrbottning som hamnade i fel lag och som inte riktigt platsar i San Jose. Förvisso känns det som om vi har den spelartypen i överflöd redan i dagens trupp. Detsamma gäller Petter Granberg. En annan norrbottning som hamnade fel och som ligger på gränsen för Toronto. Men även där dock en spelartyp som vi inte saknar.
Osten trixade väl lite med Petter innan sista sässen i Skeå. En återförening med brorsan vore coolt.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6377
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Slapshot tis 3 feb 2015 - 15:05

Mer realistiskt lag

Omark - Harju - Granström
Abbott - Abbott - Sylvegård
Ledin - Olausson - Zaar
Cehlarik - Wallmark - Fabricius

Extra Bryggman, Ekarv


Fransson - Sandström
Näkyvä - Jonsson
Sigalet - Jaros
Kukan - Savilahti

Tycker inte man ska sväva iväg bara för att det eventuellt finns cash. Sedan sitter ju tex Klasen och Fransson på långa kontrakt i utlandet. Är väl inte så bara och bryta sånt...

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av JoakimJ tis 3 feb 2015 - 15:25

Det glädjer mig att formationerna här ovan innehåller Abbottarna. Jag hoppas verkligen att de blir kvar. Jag skulle gråta blod om de hamnade i ett annat SHL-lag. Erbjudanden lär inte saknas. Men även ute i Europa skulle kännas väldigt fel.

Omark-Harju-Rödin
Abbott-Abbot-Sylvegård
Ledin-Granström-Zaar
Cehlarik-Lagace-Henrion

Extra Wallmark, Ekarv.

På backsidan, ja, kul vore det så klart att få hem Fransson. Hade inte heller tackat nej tll Jaakola.

Fransson - Näkyvä
Jonsson - Sandström
Sigalet - Jaakola
Kukan - Savilahti
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Sir Prozac tis 3 feb 2015 - 15:51

Tror Zaar försvinner.

Sir Prozac

Antal inlägg : 2454
Join date : 12-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av JoakimJ tis 3 feb 2015 - 16:00

Sir Prozac skrev:Tror Zaar försvinner.

Jo jag har också den känslan. Och ärligt talat, så överjävligt skulle jag inte sakna honom. Killen kommer säkert bli väldigt bra tids nog. Men sett till vad Luleå behöver just nu och hur man ska få ut max av laget med redan ganska många fyllda forwardsplatser... då tror jag att det är bättre att få in en färdig målskytt, typ Rödin.
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av JoakimJ tis 3 feb 2015 - 16:09

Sjukt vilket svårt pussel detta blir. Okej, önsketänkande exklusive Zaar fick jag ihop detta på:

Omark-Harju-Ledin
Rödin-Lagace-Henrion
Abbott-Abbot-Sylvegård
Chelarik-Wallmark-Granström
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av LulefanGBG tis 3 feb 2015 - 16:14

JoakimJ skrev:Sjukt vilket svårt pussel detta blir. Okej, önsketänkande exklusive Zaar fick jag ihop detta på:

Omark-Harju-Ledin
Rödin-Lagace-Henrion
Abbott-Abbot-Sylvegård
Chelarik-Wallmark-Granström
Det där ser jävligt bra ut och inte helt orimligt heller. Dock tror jag det skall mycket pengar till för att Omark skall komma och då är frågan hur mycket som finns över till Rödin, men vi lär ju också göra oss av med ett par spelare som också kostar mer än t.ex. Henrion och Legacé som trots allt är oprövade kort på den här nivån.

Tycker absolut att man skall fortsätta satsa på Cehlarik och Wallmark som båda är framtidsstjärnor om de bara fortsätter att utvecklas i samma takt och tar nästa kliv. Dessa skulle också ha otroligt mycket att lära av t.ex. Harju och Omark som provat på både Schweiz, KHL och NHL/AHL. Den ena mer framgångsrikt än den andra men även mindre lyckade serjourer finns ju en hel del att lära av om man ser på saker och ting på rätt sätt.

Tror dock att Petrell kommer att vara kvar i laget vilket gör att Sylvegård och Cehlarik nog får slåss om sista platsen. Åtminstone inledningsvis.


Senast ändrad av LulefanGBG den tis 3 feb 2015 - 16:18, ändrad totalt 1 gång
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Tigerman tis 3 feb 2015 - 16:18

JoakimJ skrev:
Sir Prozac skrev:Tror Zaar försvinner.

Jo jag har också den känslan. Och ärligt talat, så överjävligt skulle jag inte sakna honom. Killen kommer säkert bli väldigt bra tids nog. Men sett till vad Luleå behöver just nu och hur man ska få ut max av laget med redan ganska många fyllda forwardsplatser... då tror jag att det är bättre att få in en färdig målskytt, typ Rödin.
Om han hade försökt prioritera sina skott lite mer, hålla inne med det i vissa lägen (t.ex. tills det hinner komma skymning) och inte bara klappa till varje gång han får chansen skulle han nog bli betydligt mer effektiv, om än med färre avlossade projektiler. Mer kvalitet och mindre kvantitet helt enkelt.
Sedan måste han bli bättre i positioneringsspelet i defensiven om han ska kunna ta ett kliv till landslags- eller NHL-klass. Lite väl mycket hejsan-svejsan i hemjobbet och i egen zon ibland.

Men jag ser inte varför vi frivilligt skulle skeppa en förstaårssenior som ligger fyra i den interna poängligan efter en enda SHL-säsong, och för den delen etta i den interna CHL-poängligan. Vad skulle motivet och logiken bakom det vara? inte är det då långsiktighet i varje fall.

Men nu är det ju inte LHF's sak att bestämma egentligen, utan CBJ's. Ingen högoddsare om de vill låta honom fostras i AHL en säsong och kanske få känna på lite NHL-matcher till våren, för att sedan kunna bli en stabil topp-6 spelare om 2 säsonger. Kanske var det det Sir Prozac syftade på?

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av JoakimJ tis 3 feb 2015 - 16:32

Nej, som ovan skrivs - Omark kostar ju. Och som jag sett många här diskutera - vad är rimligt / ger bäst bang for the bucks. Men som Luleå-supporter är det ju inte varje dag man ens kan kosta på sig att drömma så stort - jag tar mina chanser Wink

Och Petrell är som du skriver lite knepig/belastande för tillfället, LulefanGBG. Tyvärr. Vi var många som hoppades men han är för inkonsekvent som jag ser det. Går in, gör ett sjukt bra byte. Tacklar allt och alla, dribblar lite. Nästa byte - helt osynlig. Och så är han en risig passnings-spelare tyvärr :/ Sätter alltid pucken någon decimeter fel ser det ut som. Tyvärr har det lett till att jag ibland får känslan av att han gör sin kedja sämre.


Och angående Zaar håller jag helt med dig Tiger. Han måste lära sig att skjuta vid rätt tillfällen. Det andas Fransson om honom. Man får liksom lust att sträcka sig ned och viska "träffa mål!" ibland när han tar i för kung och fosterland och skjuter en meter över. Hellre löst och på mål än stenhårt utanför.

Och nej, jag tror Luleå gärna behåller Zaar. Men som sagt, han är ju på lån och antagligen vill man ha bättre koll på hans träningsrutiner och utveckling. Så skulle inte förvåna mig om han kallas till AHL.

Jag tror som sagt han blir bra med given tid och utrymme. Frågan är om Luleå har den tiden. Utöver vad vi har på pappret här kommer ju en del lovande egna juniorer upp nu som vill/kan/bör få en del speltid.
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Micke80 tis 3 feb 2015 - 17:26

kokostrollet skrev:
Dentos skrev:Jag måste bara få spåra helt o skriva en drömtrupp, som känns rimligare än nånsin, även om det såklart finns delar som inte nånsin kommer att ske.

Harju-Enterfeldt-Omark
Klasen-Olausson-Ledin
Abbott-Abbott-Arlbrandt
Fabbe-Granström-Foppa
Extra: Cehlarik, Wallmark, Zaar

Backar: Fransson - Sandström
           Näkyvä - Jonsson
           Kukan - Sigalet
Extra: Jaros
Målvakter: Nilsson
               Lassinantti.
Att ens en liten del av den här truppen kommer stämma nästa säsong gör mig varm i hjärtat.

Om man tänker utanför boxen då? Petter Emanuelsson? Norrbottning som hamnade i fel lag och som inte riktigt platsar i San Jose. Förvisso känns det som om vi har den spelartypen i överflöd redan i dagens trupp. Detsamma gäller Petter Granberg. En annan norrbottning som hamnade fel och som ligger på gränsen för Toronto. Men även där dock en spelartyp som vi inte saknar.

Ja alla ungdomar kan ju göra fel ibland men behöver ju inte vara märkta för livet bara därför utan förtjänar en andra chans. Alla har vi väll gjort någon ungdomssynd men ändå blivit rekorderliga människor ändå. Nu har jag i och för sig aldrig syndat nå så kopiöst mycket som dessa herrar men gör dom bara en extra "Ave Maria" så bör dom ju bli förlåtna Laughing Very Happy

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Rönken tis 3 feb 2015 - 19:27

http://www.kuriren.nu/nknyheter/broderna-abbott-forlanger-kontrakten-8111341.aspx

"Från deras agent Harald Lone råder ett lugn att Luleå ska göra klart det hela.

- Bollen ligger hos Luleå. Vi väntar på att få kontraktet från Luleå. Bröderna trivs väldigt bra i Luleå och jag räknar med att det löser sig, säger Lone."

bounce
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Qirren tis 3 feb 2015 - 19:34

Rönken skrev:http://www.kuriren.nu/nknyheter/broderna-abbott-forlanger-kontrakten-8111341.aspx

"Från deras agent Harald Lone råder ett lugn att Luleå ska göra klart det hela.

- Bollen ligger hos Luleå.  Vi väntar på att få kontraktet från Luleå. Bröderna trivs väldigt bra i Luleå och jag räknar med att det löser sig, säger Lone."

bounce
Många goda nyheter som kommer nuförtiden!
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Norlin tis 3 feb 2015 - 20:02

Känns bra. Jag var kritisk i början av säsongen men ju längre det gått desto mer inser jag att en förlängning på bröderna är viktigt för kontinuiteten just nu.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Micke80 tis 3 feb 2015 - 23:18

hur fan ska man göra av all glädje i kroppen såna här gånger. Jag är fan inte van, att som Luleå supporter få tre såna här underbara nyheter samma kväll. Först hade vi sponsorn, sen hade vi guldet och nu Abbotts. Helt underbara händelser på kort tid.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av makkanmakkan ons 4 feb 2015 - 9:06

JoakimJ skrev:Sjukt vilket svårt pussel detta blir. Okej, önsketänkande exklusive Zaar fick jag ihop detta på:

Omark-Harju-Ledin
Rödin-Lagace-Henrion
Abbott-Abbot-Sylvegård
Chelarik-Wallmark-Granström

Ser jäkligt bra ut detta!

Tror också Petrell blir kvar nästa säsong.

Bland dessa kedje formationer så kan man tycka att Cehlarik eller Wallmark är osäkra kort då det inte finns några garantier att dom stannar. Men innerst inne hoppas jag att båda stannar även nästa säsong
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av makkanmakkan ons 4 feb 2015 - 9:50

Vad har ni gott folk för tankar angående backuppsättningen?

Vem försvinner, vem stannar?

Har vi backarna för att gå hela vägen i SHL 2015/2016? Är vi nöjda?
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Norlin ons 4 feb 2015 - 10:08

Jaros: Två år kvar på kontrakt
Näkyvä: Två år kvar på kontrakt
Oskarsson: Ett år kvar på kontrakt.
Savva: Ett år kvar på kontrakt.
Jonsson: Ett år kvar på kontrakt
Kukan: Ett år kvar på kontrakt
Sigalet: Ett år kvar på kontrakt
Sandström: Utgående. Kommer garanterat förlängas.
Fagerudd: Utgående kontrakt. Tror inte det förlängs.
Billins: Utgående kontrakt. Försvinner nog.

Summa summarum.
7 kontrakterade backar till nästa säsong (8 med Janne)
Vi behöver alltså värva minst en back till nästa säsong. Gärna 2-3 unga, lovande backar som kan lånas ut till löven likt proceduren i år.
I övrigt är jag rätt nöjd med backbesättningen även om det såklart kan bli bättre.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Snikne Ville ons 4 feb 2015 - 11:12

Norlin skrev:Jaros: Två år kvar på kontrakt
Näkyvä: Två år kvar på kontrakt
Oskarsson: Ett år kvar på kontrakt.
Savva: Ett år kvar på kontrakt.
Jonsson: Ett år kvar på kontrakt
Kukan: Ett år kvar på kontrakt
Sigalet: Ett år kvar på kontrakt
Sandström: Utgående. Kommer garanterat förlängas.
Fagerudd: Utgående kontrakt. Tror inte det förlängs.
Billins: Utgående kontrakt. Försvinner nog.

Summa summarum.
7 kontrakterade backar till nästa säsong (8 med Janne)
Vi behöver alltså värva minst en back till nästa säsong. Gärna 2-3 unga, lovande backar som kan lånas ut till löven likt proceduren i år.
I övrigt är jag rätt nöjd med backbesättningen även om det såklart kan bli bättre.
Ser som sagt bra ut. En offensiv vurschting in bara, typ Ritchie Regehr.

edit
Med reservation för hur Robins plastdiskar står pall.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6377
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Norlin ons 4 feb 2015 - 13:07

Haft ögonen öppna för Sallinen i LIF ett tag som har utgående kontrakt. Klasscenter som har en bra produktion frammåt.
Ligger visserligen -11 i +/- men det kan väl kanske kan bero på leksands brutalt dåliga start också.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Homer96 ons 4 feb 2015 - 14:15

Är jag helt ute och cyklar men förlängde inte Wallmark så han har kontrakt nästa säsong också scratch
Homer96
Homer96

Antal inlägg : 349
Join date : 12-02-03
Ort : Mölndal

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Ivanhoe ons 4 feb 2015 - 14:38

Inte officiellt ännu. Men en av lokaltidningarna påstod att ett nytt 1-års kontrakt är påskrivet. Dock så hänger det ju ändå på vad NHL-klubben vill.. Vill dom att han ska spela ett år i AHL.. då blir det nog så.

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Slapshot ons 4 feb 2015 - 14:46

Tror både Billins och Fagerudd försvinner och det gör då inte så mycket. Sista backen ska vara en Ryan Gunderson typ. Om nu inte Jonsson tvingas lägga av också....hoppas ju såklart han blir helt 100%

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av CKa ons 4 feb 2015 - 22:16

Lite splittrad inför målvaktssituationen kommande säsong. Anders Nilsson blir pappa och kommer säkerligen hem IOM detta. känns på något sätt tråkigt om Lassi ska behöva ta ett kliv tillbaka igen, samtidigt som Luleå då kommer ha SHLs överlägset bästa målvaktspar.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Dentos ons 4 feb 2015 - 23:32

Dags för mig att skriva hur jag tycker och hoppas att truppen nästa säsong kommer se ut på ett ungefär. 16 forwards, 9 backar och 3 målvakter.

Omark-Harju-Rödin
Abbott-Abbott-Sylvegård
Zaar-Lagace-Henrion
Ledin-Wallmark-Cehlarik
Foppa-Granström-Fabricius.

Extra: Bryggman.
Värvningarna av Malte Strömwall och Ekarv ser jag som väldigt konstiga så vida inte Zaar och Wallmark/Cehlarik är påväg bort. Jag ser inte att de skulle ta en plats nästa säsong heller.

Näkyvä-Jonsson
Sandström-Kukan
Ny/Billins-Sigalet
Savva- Jaros
Extra: Fagerudd
Vår baksida ser både bred och bra ut. Behöver inte ändras så mycket, förutom att möjligtvis ersätta Billins om han nu inte stannar, vilket jag är kluven i om jag ens vill att han gör. Fransson hade ju varit drömersättaren, men han känns svår o få hem redan till nästa säsong. Men man vet ju aldrig.

Målvakter: Anders Nilsson, Joel Lassinantti, Samuel Ward.

Med den här truppen skulle vi få ett konkurrenskraftigt lag. Bredden som den skulle besitta är kanske lite väl stor för att vara ekonomiskt hälsosamt. Men samtidigt så känns den inte allt för orimlig heller. Problemet är väl hur man ska fördela speltiden då man skulle ha 5 kedjor som enligt mig håller SHL klass. Det är där problemet sitter. Men skador kommer alltid komma iof. Guldet skulle inte vara en omöjlighet åtminstone. Den saken är säker.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 856
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Neurofunk20 tor 5 feb 2015 - 3:49

Ska jag vara helt ärlig så tycker jag att de flesta av era uppställningar känns alldeles för överflödiga.

Varken Ledin eller Cehlarik har något att göra i en fjärdekedja (Wallmark kan vara extra, om vi får till en riktigt bra trupp) och Granström är verkligen ingen extraspelare.

Hade vi haft den där ledande förstakedjan (med mister center och en Pesonen/Omark typ) så hade vi redan i år varit en av favoriterna till guldet (förutsatt att Lassi håller i slutspelet).

Ärligt talat så kan Cehlarik och Harju växa ut till att bli ett fruktat radarpar redan denna säsong med rätt komplement(kom igen nu Ledin), så inför nästa vill jag se något i stil med

Omark-Harju-Cehlarik
Abbot-Abbot-Rödin
Ledin-Lagace/Wallmark/Ekarv-Henrion/Zaar/Ny Spets(typ Pesonen)/Petrell(om han stannar)
Foppa/Sylvegård-Granström-Fabbe/Sylvegård

Näkyvä-Savva(tids nog Jaros)
Sandström-Kukan/Jonsson
Jaros/Jonsson-Sigalet
extra: Fagerudd

Mördande konkurrens om 3:e kedjan, inte minst centerplatsen, men det är inte nödvändigtvis en dålig sak.

Jag är dock väääääldigt skeptisk till att förlänga med Zaar, förrän vi har fått se mer av honom  i slutspelet. Inte för att han saknar talang, utan för att det känns som att vi inte kommer få någon riktig avkastning på hans talang. Så fort Zaar blir duktig så lär han sticka över till AHL, och jag tvivlar på att vi kommer få se honom något mer efter det. Beror helt och hållet på huruvida Henrion visar sig vara något att ha eller inte, eller om vi lyckas få tag på en etablerad sniper som har större chans att leverera (skulle sätta betydligt mindre press på Wallmark/Legace/Ekarv)

Men vi har iaf två intressanta radarpar i form av Lagace/Henrion samt Wallmark/Zaar, som båda kommer att bli väldigt beroende av att ha Ledin som pappa/mentor, samt en spännande uppstickare i form av Ekarv att tillgå.

Kontentan av forwardssidan är att om vi sätter någon som Cehlarik i första kedjan, så har vi råd att sätta någon spetsigare med Abbots samt i tredje kedjan, vilket skulle resultera i en mer utspridd produktion, men också bättre komponerade kedjor över lag.

Tycker att vi lika gärna kan göra oss av med Petrell för att frigöra pengar för spets av en annan spelartyp, då vi sitter på både Sylle och Bryggman som är unga och utvecklingsbara. Men om han gör ett grymt slutspel så är det ingen omöjlighet att han kan få stanna (då alla redan verkar vara bestämda över att vi ska gå minus nästa år).

Backsidan vet jag inte riktigt om vi behöver värva nytt för över huvud taget då jag gärna ser att Jaros får en riktig chans att ta en ordinarie plats redan nästa säsong (snubben är ju grym).
Lägg därtill att tilltänkta offensiva spelare som Kukan och Fagerudd bör få en chans att visa sina framfötter.

Tycker därför att vi likt denna säsong bör ha kyla på backsidan, och vänta in deadlinen innan vi håvar in en tilltänkt Gunderson typ.

Målvaktssidan kommer att bli ett lyxproblem hur vi än gör, så jag låter det vara.

Tankar?
Neurofunk20
Neurofunk20

Antal inlägg : 120
Join date : 15-02-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Micke80 tor 5 feb 2015 - 3:58

Zaar är väll inte ens våran spelare. Han skrev, så vitt jag kommer ihåg på för sitt NHL lag i somras och är utlånad till oss. Kommer dock inte ihåg hur långt kontraktet var på, men det bör ju ha varit mer än ett år eftersom de valde att låna ut honom.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Snikne Ville tor 5 feb 2015 - 10:47

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6377
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av makkanmakkan tor 5 feb 2015 - 11:53

Zaar är bara på lån, och misstänker att det blir AHL för han.
Sen har jag lite svårt att se att Luleå har så stort intresse att låna han nästa säsong också.
Det är ganska tydligt att vi kommer att få in spelare av den högre klassen nästa säsong och då vet jag inte vart Zaar ska få plats hur man än vrider på pusselbitarna.

Sen anser jag att man fortsätter med Sylvegård tillsammans med Abbotts.

OM Lagace och Henrion kommer in så kan dom bli placerade i en 4:e Kedja, dels för att man inte ska ha för stora förväntningar och att dom kommer in från en lägre serie och då ska man bevisa en hel del för att gå upp i kedje formationerna och därmed mer speltid.
Så tror jag också man gör dom till bättre hockeyspelare och dom mår nog bra av en utmaning.

Anders Nilsson hade vart en dröm, ska bli farsa och utgående kontrakt.
Men sen gör han det så förbannat bra i KHL så här vågar jag inte tro för mycket.
Alla flyttar inte hem bara för att man får tillskott i familjen, för hjälp kommer han att erbjudas.
Men visst är förhandlingsläget riktigt bra just nu.

Tappar vid både Fagerudd och Billins så anser jag att vi måste få in en back.
Övrigt ser det bra ut på backsidan och jag ser gärna en förlängning med Fagerudd.
Och jag står fast vid att Savilahti-Nagander inte är en topp-6 back i laget trots finfin +/- statistik.
Finska ligan och mindre rink fungerar, HockeyAllsvenskan troligtvis också.
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av makkanmakkan tor 5 feb 2015 - 12:46


Fagervall säger: "28 mål i allsvenskan är respektfullt"

I övrigt ska han visst ha visat riktigt bra fysisk form på gymmet.
Ska bli kul att se vad som sägs efter första ispasset

https://pbs.twimg.com/media/B9E5FLgIUAAjMdy.jpg
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Snikne Ville tor 5 feb 2015 - 13:01


NK:

"Ishockey/Luleå Landslagsuppehåll. Då passade Luleå Hockey på att kalla in allsvenskans skyttekung på provträning.

28 mål i hockeyallsvenskan.

Forwarden Johan Henrion är ett jagat byte när kontraktet går ut med Asplöven till våren.

Men Luleå har varit först att bjuda in honom till klubben.

Under torsdag och fredag provtränar han med Chamipns league-mästarna.

– Puh. Det var tungt. Lite skillnad mot träningarna i Asplöven, säger John Henrion när han kliver av träningen efter 30 minuter i gymmet och 1,5 timme på isen.

– Jag är glad att få vara här. Det är riktigt hög nivå och målet är att få spela i den här ligan, kanske blir det för Luleå, säger 24-åringen.

Du ser ut att ha skött din träning?

– Jag tar hand om mig själv. Jag gillar träning och att hålla mig i form, säger amerikanen som inte behövde skämmas i gymmet. Kul att få jämföra mig med de andra spelarna, säger 24-åringen.

Slutar det med ett kontrakt med Luleå?

– Vi får se. Jag har hört bra om tränarna och organistionen. Definitivt ett bra alternativ, säger högerskytten.

Sedan tidigare är hans lagkamrat, kanadensaren Jacob Lagace, klar för Luleå kommande säsong."

edtit
Tillägg Steelneck..
http://www.nsd.se/sport/bloggar/hockeysnack/henrion-ett-gott-tecken/?blog=7127224&entry=9058867
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6377
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Mickeee tor 5 feb 2015 - 13:35

Omark thoresen harju
Kukan jonsson/ny topp back

Blir svettig bara jag läser namnen på 1a linan. Denna trio lär göra närmare 200 poäng på ett år med chl inräknat
Kukan har all potential att nästa år vara en kyle cuminskey alltså ligans bästa offensiva back. Håller inte jonsson måste en ny topp def back in

Henrion lagace cehlarik
Näkyvä sigalet

Kan bli alldeles fantastiskt detta men såklart oprövat. Dags för cehlarik att blomma ur på riktigt. Så strunta i rödin och satsa på honom. Backparet är absolut toppklass

3e
Abbott abbott sylvegård
Jaros sandström

Tror väldigt mkt på jaros. Janne tar han under sina vingar. Ligans bästa 3e lina

4e
Ledin Granström fabricius
Savilahti jaakola/fransson

Fogström och forsberg får tyvärr inte plats. Trist men sånt är hockeylivet, nåväl en elak 4e lina. Fabbe är en kulturbärare och går inte att kicka annars skulle man gärna ha in en blomdahl här eller en elak ahl powerforward. En tvåvägsback måste in här, finns pengar så topi eller frallan alla dagar i veckan men dem är dyra.

Extra
Bryggman ekarv strömwall
Fagerudd
+nån junior


Dessa får pendla mellan luleå och happis och hoppar in vid skador och formsvackor
wallmark och zaar får testa lyckan i ahl.

Målisar blir nilsson och lassinanti som kör varannan match

Jätte Dyra löneposter
Nilsson
Omark
Jaakola/frallan
Thoresen
Harju

Dyra
Abbotts
Sigalet
Ledin
Sandström
Näkyvä
Jonsson
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Rönken tor 5 feb 2015 - 13:42

Mickeee skrev:Omark thoresen harju
Kukan jonsson/ny topp back

Blir svettig bara jag läser namnen på 1a linan. Denna trio lär göra närmare 200 poäng på ett år med chl inräknat
Kukan har all potential att nästa år vara en kyle cuminskey alltså ligans bästa offensiva back. Håller inte jonsson måste en ny topp def back in

Henrion lagace cehlarik
Näkyvä sigalet

Kan bli alldeles fantastiskt detta men såklart oprövat. Dags för cehlarik att blomma ur på riktigt. Så strunta i rödin och satsa på honom. Backparet är absolut toppklass

3e
Abbott abbott sylvegård
Jaros sandström

Tror väldigt mkt på jaros. Janne tar han under sina vingar. Ligans bästa 3e lina

4e
Ledin Granström fabricius
Savilahti jaakola/fransson

Fogström och forsberg får tyvärr inte plats. Trist men sånt är hockeylivet, nåväl en elak 4e lina. Fabbe är en kulturbärare och går inte att kicka annars skulle man gärna ha in en blomdahl här eller en elak ahl powerforward. En tvåvägsback måste in här, finns pengar så topi eller frallan alla dagar i veckan men dem är dyra.

Extra
Bryggman ekarv strömwall
Fagerudd
+nån junior


Dessa får pendla mellan luleå och happis och hoppar in vid skador och formsvackor
wallmark och zaar får testa lyckan i ahl.

Målisar blir nilsson och lassinanti som kör varannan match

Jätte Dyra löneposter
Nilsson
Omark
Jaakola/frallan
Thoresen
Harju

Dyra
Abbotts
Sigalet
Ledin
Sandström
Näkyvä
Jonsson

Jag gillar hur du tänker bounce Henrion-Lagace-Cehlarik slängde jag fram i någon tråd, känns spännande och Lagace ska definitivt ha en kreativ roll och detsamma för Cehlarik. Får se om Henrion erbjuds kontrakt, inte omöjligt. Annars vore Henrion/Cehlarik-Lagace-Ledin intressant.

Abbott-Abbott-Sylvegård känns rätt given kan jag tycka.

Skulle vara grymt kul om Omark vänder hemåt men vet inte om det är så realistiskt. Annars skulle jag tycka att Omark-Harju-Ledin vore något. Förutsatt att; 1. Omark vänder hem, 2. Harju prompt ska centra. Annars ser jag heller Omark-NY-Harju där man får in en stark tvåvägscenter som kan ta en del defensivt ansvar och kliva in på kassen också, gärna någon liknande Sjögren i Linköping. Borde gå att hitta någon sådan till en rimlig peng utan att man måste upp i löner i nivå med Zacke i Skellefteå.

Fjärde blir lite svårare, känns fel att ev. ha Ledin där men Ledin-Granis och någon till vore en rätt jobbig lina. Ledin-Granis-Petrell vore en tung kedja men samtidigt lite för dyr i mitt tycke för en fjärde och jag ser gärna en lägre medelålde i fjärde. Spelare som kan växa under någon eller några säsonger och ta ett kliv upp i hierarkin när man anpassat sig till SHL.

Bland backarna vore Fransson kanon men verkar ju dock som att han inte är intresserad.

Näkyvä-Savva
Fransson/NY-Sandström
Kukan-Jonsson
Jaros-Oskarsson
Fagerudd

Näky och Fransson/NY får styra varsitt pp på blå.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 8 av 21 Föregående  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14 ... 21  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet