J20-Serien 2014/2015

+33
KaptenBlodskelett
Bulten
Puckad
Tigerman
Hostak straffar
Urken
Tony Moore
FruktHamster
Hockeyprofessorn
Bamsefar
Björne
Fred Herbert
Jagr
BodenSwe
MrA
Lulefan
Lajon
Mr Bister
mango
Micke80
LulefanGBG
pingu
Rönken
Lasse Proppmätt
Old Brooklyn
aleksej
Snikne Ville
Swhy
Lars158
Dalle
Ettan1
Palten
Admin
37 posters

Sida 4 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Urken tor 19 feb 2015, 22:56

Jagr skrev:
Urken skrev:
Tony Moore skrev:Hmm.. blir lite orolig när jag läser björnes krystade försök att få oss att fatta vad som är fel i "väggarna".. Är det som jag tror så är det alarmerande, den gamla besserwisser IFK andan där dryghet går före ödmjukhet, jaget före laget och pennalismen frodas. Är förvånad att vissa personer faktiskt får vara kvar på viktiga positioner inom LHF, trodde på större "utrensning" redan när Stöckel och Jidström kom in med friska vindar i dom något unkna lokalerna, men icke. Jag har ingen närmare insyn i hur verksamheten sköts nu, men hör hela tiden andra som har det och det låter inte riktigt bra. Till någons försvar är ju att detta är en elitförening där det är resultaten som räknas, men jag tror folk utifrån reagerar på hur LHF representanter beter sej, helt enkelt för dåliga ledaregenskaper/pedagoger, ingen eller dålig respekt/förståelse för individen. Jag saknar just den ärliga ödmjukheten, utveckla spelare/människor genom framförallt positiv/konstruktiv "kritik" i lärandet, inte den nedlåtande och förödmjukande pennalismens väg.. Jag kan nog rabbla ännu lite mer men jag tror nog dom flesta av er förstår vi det här laget..

Jag har ingen insyn i hur juniorverksamheten sköts, men uppskattar verkligen de nyheter som framför allt Dalle postar. Det har väl inte varit superpositivt, men inte heller nattsvart. Efter björnes raljerande här och framför allt efter ett inlägg som detta får mig att bli lite orolig.
Trodde starkt på att vi var på rätt väg inom föreningen och att rätt folk fanns på rätt plats, i stort sett, men så kanske inte är fallet?

Eftersom att jag, som jag skriver, inte har någon insyn i ungdomsverksamheten men nu börjar bli mer och mer intresserad, - oavsett anledning -, finns det någon som skulle kunna utveckla dessa inlägg? Självfallet vore det underbart med konkreta saker som faktiska händelser, men det inser jag kan vara för mycket begärt. Vad jag menar är att det känns oroväckande att läsa flera inlägg som inte ser särskilt ljusa ut, rörande junissidan.

Vad är det egentligen som händer? Är det som Tony skriver, att ungdomarna oftare blir hånade än uppmuntrade? I så fall är det ju något som är sjukt fel.

Reserverar mig för ett rörigt inlägg..

Jag vet att det stämmer och har insyn, men om man utvecklar så finns risk att man blir outad och att det sen drabbar nån i verksamheten och  det vill man inte, men många saker kunde skötts bättre. Vi vill alla Lules bästa här och visst kan man köpa stjärnor men vore det inte härligt om vi kunde få in unga svenska spelare i alaget från egna led,  för talang saknas inte idagens lule.

Så du är rädd att om någon utvecklar dessa påståenden, blir denne utfryst? Ännu sjukare i så fall.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Lajon tor 19 feb 2015, 23:25

Björne skrev:Spy galla?? Hmm berätta ist för mig hur det går för Lhf juniorverksamhet och gått sedan storhetstiden med harju och omark(från övertorneå...)
Ni är som Lhf tål inte kritik fast resultaten talar sitt tydliga språk, det kanske är så enkelt att det börjar med lite ödmjukhet? Eller är det här också domarens fel?  
Jag brinner för hockey och vill bara att Lhf som alla andra föreningsr börjar producera eget, inte helt omöjligt att det tom kommer lite publik då....Det är inte för mkt begärt eller vad tycker du semlan?

Troll rendeer
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Lajon tor 19 feb 2015, 23:29

Admin skrev:Användaren "Björne" är härmed bannad med hänvisning till reglerna 3.1, 3.2 och 3.3.

https://www.luleahockeyforum.com/t89-forumregler

Tack
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Lars158 tor 19 feb 2015, 23:32

Jag har själv ingen direkt koll på LHF`s J verksamhet. Men någon gång under senaste åren har jag ju hamnat i samtal om den med främst hockey föräldrar, men även hockey människor med annan beröringspunkt till detta. En gemensam kritik där i samtliga fall har varit att spelsystemet bara finns i att jaga puck, checka efter puck.

"-Jaha när vi vunnit puck då, det egna spelet. Den kreativa sidan av hockey, bygga passningsspel osv, i det så finns det som inget utvecklande i LHF`s J-verksamhet."

Där har funnits en kraftig gemensam kritik i dom jag pratat med.
Det är ju inget större antal personer jag diskuterat det med men just så har det låtit i samtliga fall.

Ni som kanske själva är närmare J verksamheten är detta nånting ni delar som uppfattning?

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Jagr tor 19 feb 2015, 23:34

ingen aning om det, men jag tror inte vi på ett fan forum kan påverka verksamheten så mycket. Jag vill vara försiktig Jag hade stora drömmar om lules j-lag för 3 år sedan men det blev inte den utveckling man hoppades på, göran verkade så less i fjol skällde ju bara ut dom och dom blev ju sist. Dessutom körde vi extremt ungt och det är tufff att köra mot 2-3år äldre 3 matcher per helg. Vara jagad och ta smällar är kanske inte bösta sätt att utvecklas, jag tror man ska få könna trygghet och att vara bra i si egen kull ger bättre utvecling kryddat med j-20 och alag vid enstaka tillfällen.



Jagr

Antal inlägg : 31
Join date : 12-09-02

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Hostak straffar tor 19 feb 2015, 23:58

Är säkert 3-4 år sedan jag senast såg en J20-match med LHF. Lite trist förstås, men så är livet.

Historiskt sett så är det dock bara i undantagsfall som LHF haft ett J20-lag som presterat lika bra som A-laget relativt sitt motstånd. Främst är det, i modern tid, säsongerna 04/05 (SM-final), 05/06 (semifinal) och 09/10 (semifinal, brons) som är något att hänga i julgranen. De två förstnämnda upplagorna hade spelare som Rautio, Modig, Nagander, Fransson, Omark, Harju, Isaksson, Viktor Lindgren, Robin Lindqvist, Tomas Wallgren mfl att förfoga över. 2010-gänget har ju också producerat ett gäng kompetenta seniorspelare i Lassinantti, Styrman, Oskar Nilsson, Dahlroth, Jonas Berglund, Mannberg, Komarek, Tornberg, Joakim Högberg etc.

En gemensam nämnare är också kvaliteten på coacherna. Roger Rönnberg respektive Bulan, vilket ju smäller aningen högre än nån random snubbe från Mora eller nån som fick sparken (eller möjligen bara floppade där) från Piteå.

Har väldigt svag uppfattning om hur spelarmaterialet är i dagens J20. Emanuelsson och Ylivaino kommer jag mest ihåg från TV-pucken för några år sedan. Båda verkade flashiga, Ylivaino kanske något mer cerebral. Det spel en liten kille Emanuelsson hade då var något som inte fungerar på seniornivå om man inte är en 25-årig Alex Ovechkin, däremot utmärkt mot yngre juniorer. Hur många hjärnskakningar har killen so far? De små glimtar man sett av tex Nord och Toolanen i A-laget har inte skvallrat om annat än att de duger som tredje- eller fjärdekedjespelare i Superelit.

Känslan här är att många överskattar den inneboende talangen hos spelarna och inte inser att det i sin tur nog är kombinerat med på sin höjd medelgoda tränare.

Hostak straffar

Antal inlägg : 61
Join date : 15-02-19

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Tigerman fre 20 feb 2015, 10:14

Man kommer en bit på vägen med talang, men för att nå toppen så krävs hårt arbete och dedikation. Hur är det med den saken i dagens juniorlag i Luleå? Har spelarna det som krävs, och förmår tränarna locka fram det?

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Puckad fre 20 feb 2015, 18:57

Allt upp till J20 är utbildning.
Det egentligen ointressant hur spelandet går där. Förutom att man vill ha kvar spelarna och att de skall tycka att det är kul.
Men att vinna serien i J20 är väl som att vinna 1.a perioden i en match. Kul, men sen då ...

Tränare i representationslag förväntar sig att få färdigutbildade spelare till sig, underifrån eller köpta. De tränarna är där för att stapla sina legobitar på bästa sätt.

Ungdomstränare skall utveckla spelare, även till kortsiktig bekostnad av resultat. Skapar man glädjen och nöjet med hockey så kommer viljan att träna lite extra.
Dessa tränare behöver kunna förmedla mycket hockey, och göra det som Rönnberg säger sig göra i Frölunda. Möta individen och träna dem individuellt i en lagsport.
Tänk att kunna stoltsera med en tränarstab i erkänt internationellt hög klass!
Det skapar möjligheter att få tillgång till bra spelare.

Om man skall satsa långsiktigt i en förening, så borde kvalitet på ungdomstränare vara prioriterat. Mycket hellre det än än en Dixon till.

Sedan behöver man också ha en klar linje i vad utbildningen skall syfta till och vad en färdigutbildad skall kunna.

Om Björne talat ur skägget så kanske det fanns nyttigt att hämta i det.

Jag tror inget blir bättre att man mörkar eller inte lyfter problemen, de tillåts bara vara kvar längre.



Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Bulten lör 21 feb 2015, 06:29

Intressant diskussion, synd att man inte får läsa mer. Björne blev alltså avstängd, portad, rökt eller oatad..,,,
Var det någon som tog illa upp av kanelbulle?
Viktigafrågor#yttrandefrihet#

Bulten

Antal inlägg : 1
Join date : 15-02-20

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Puckad lör 21 feb 2015, 09:57

Kan hålla med, här pratas det öppet om att sparka spelare till vänster och höger, efter att de gjort ett dåligt byte. Samma kravbild och råa ärlighet borde finnas utrymme för även för andra som lyfter lön från Luleå Hockey.

Sedan förstår jag att förtroenden behöver hanteras om man vet saker som skett inom 4 väggar.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 21 feb 2015, 10:31

Bulten skrev:Intressant diskussion, synd att man inte får  läsa mer. Björne blev alltså avstängd, portad, rökt eller oatad..,,,
Var det någon som tog illa upp av kanelbulle?
Viktigafrågor#yttrandefrihet#
Påhopp har lika lite med yttrandefrihet att göra som en hashtag i ett foruminlägg.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Snikne Ville lör 21 feb 2015, 11:25

...och Bulten = Björne = Troll.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 21 feb 2015, 11:30

Snikne Ville skrev:...och Bulten = Björne = Troll.
Ingen dålig gissning.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Urken lör 21 feb 2015, 11:39

Puckad skrev:Allt upp till J20 är utbildning.
Det egentligen ointressant hur spelandet går där. Förutom att man vill ha kvar spelarna och att de skall tycka att det är kul.
Men att vinna serien i J20 är väl som att vinna 1.a perioden i en match. Kul, men sen då ...

Tränare i representationslag förväntar sig att få färdigutbildade spelare till sig, underifrån eller köpta.  De tränarna är där för att stapla sina legobitar på bästa sätt.

Ungdomstränare skall utveckla spelare, även till kortsiktig bekostnad av resultat. Skapar man glädjen och nöjet med hockey så kommer viljan att träna lite extra.
Dessa tränare behöver kunna förmedla mycket hockey, och göra det som Rönnberg säger sig göra i Frölunda. Möta individen och träna dem individuellt i en lagsport.
Tänk att kunna stoltsera med en tränarstab i erkänt internationellt hög klass!
Det skapar möjligheter att få tillgång till bra spelare.

Om man skall satsa långsiktigt i en förening, så borde kvalitet på ungdomstränare vara prioriterat. Mycket hellre det än än en Dixon till.

Sedan behöver man också ha en klar linje i vad utbildningen skall syfta till och vad en färdigutbildad skall kunna.

Om Björne talat ur skägget så kanske det fanns nyttigt att hämta i det.

Jag tror inget blir bättre att man mörkar eller inte lyfter problemen, de tillåts bara vara kvar längre.




Det fetmarkerade inom citationstecknen är jag beredd att hålla med om. Jag trodde i min naiva värld att vi redan var på rätt väg även där, något som alltså inte verkar stämma?
Vill inte dra fram motorsågen och vifta hejvilt, eftersom jag är ute på tunn is, men jag känner mig ganska dyster över dessa inlägg som verkar spegla varandra ganska bra. Det är ingen positiv bild som målas upp - något som jag, med min naiva inställning, faktiskt trodde.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av MickkeJ lör 21 feb 2015, 11:41

Bulten skrev:Intressant diskussion, synd att man inte får  läsa mer. Björne blev alltså avstängd, portad, rökt eller oatad..,,,
Var det någon som tog illa upp av kanelbulle?
Viktigafrågor#yttrandefrihet#
Anledningen till att folk inte "fick läsa mer" är för att björne (du) vägrade svara på direkta frågor och inte kunde komma med något exempel eller förklara vad som menades utan blev istället hånfull och otrevlig.

Även Bulten är bannad.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Puckad lör 21 feb 2015, 12:14

Urken skrev:
Puckad skrev:Allt upp till J20 är utbildning.

Om man skall satsa långsiktigt i en förening, så borde kvalitet på ungdomstränare vara prioriterat. Mycket hellre det än än en Dixon till.

Det fetmarkerade inom citationstecknen är jag beredd att hålla med om. Jag trodde i min naiva värld att vi redan var på rätt väg även där, något som alltså inte verkar stämma?
Vill inte dra fram motorsågen och vifta hejvilt, eftersom jag är ute på tunn is, men jag känner mig ganska dyster över dessa inlägg som verkar spegla varandra ganska bra. Det är ingen positiv bild som målas upp - något som jag, med min naiva inställning, faktiskt trodde.
Och jag säger inte emot dig. Det var mera min allmänna syn på ungdomsidrott. Jag har absolut inte insyn i vad som sker.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Urken lör 21 feb 2015, 12:18

Puckad skrev:
Urken skrev:
Puckad skrev:Allt upp till J20 är utbildning.

Om man skall satsa långsiktigt i en förening, så borde kvalitet på ungdomstränare vara prioriterat. Mycket hellre det än än en Dixon till.

Det fetmarkerade inom citationstecknen är jag beredd att hålla med om. Jag trodde i min naiva värld att vi redan var på rätt väg även där, något som alltså inte verkar stämma?
Vill inte dra fram motorsågen och vifta hejvilt, eftersom jag är ute på tunn is, men jag känner mig ganska dyster över dessa inlägg som verkar spegla varandra ganska bra. Det är ingen positiv bild som målas upp - något som jag, med min naiva inställning, faktiskt trodde.
Och jag säger inte emot dig. Det var mera min allmänna syn på ungdomsidrott. Jag har absolut inte insyn i vad som sker.

Jag förstod att det var ett inlägg avsett för ett bredare sammanhang, men att döma av tidigare inlägg så verkar ju denna idealbild inte infinna sig i vår verksamhet som det ser ut nu. Det var detta jag ville lägga fram lite försiktigt, eftersom att jag endast går på min tolkning av vad som skrivits här.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Puckad lör 21 feb 2015, 12:19

Samsyn alltså. Lite trist ...
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Calle lör 21 feb 2015, 13:14

Intressant diskussion, men om man nu ska se till vad föreningar har fått fram så har Luleå många i laget i år som har utvecklats i juniorlagen, där finns det flera lag i SHL som inte alls har i närheten lika många "egna" juniorer som vad Luleå har Örebro, Växjö, FBK mfl.

Calle

Antal inlägg : 111
Join date : 14-03-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Puckad lör 21 feb 2015, 13:57

Om man gör matten:
Senior är man från 20 till 35. 15 år.
Låt oss säga att tillflöde av utländska spelare är något mindre än utflödet av svenska spelare i serien. Säg att nettot är 4 spelare bort per år.

Med 12 lag i ligan så har man 14*22=308 spelare med jämn åldersfördelning blir det ca 21 spelare som faller bort per år + 4 exporter.  Alltså 25 juniorer som skall upp varje år, fördelat på 14 lag.

Alltså 1 per år för alla lag, och 2 för de med bra juniorverksamhet.
3 vore magiskt över tiden.

Oavsett om laget vunnit allt i J18 eller inte.

Edit:
Kanske är det naivt att tro att man är färdigutbildad vid 20 års ålder. Och farmar- eller utbildningslag måste finnas för att fortsätta utbildningen ytterligare några år.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Puckad lör 21 feb 2015, 14:06

Jag vill dock inte se det jag ser inom handbollen i västsverige, att utbildningslagen spelar i topp i lägre divisioner, men avstår att gå upp om de placerar sig bra.
Det sänder signalen att underlaget för sporten är alldeles för tunt.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Snikne Ville lör 07 mar 2015, 14:28

¨Luleå vänder 1-3 till 4-3 seger i sista perren mot Mora. Crille Jaros 1+1, Ekarv 0.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Tony Moore lör 07 mar 2015, 14:33

Och Åkerström junior fick näta, liksom en annan Simon, Brännvall (lovande 97a) - kul!  http://stats.swehockey.se/Game/Events/246702
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7624
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Tony Moore lör 07 mar 2015, 15:13

Dagens dummaste beslut av Moras nr 89, kasta handskarna mot Jaros med 28sekunder kvar. Några uppercuts senare var det godnatt..
Gordie Howe hattrick av Jaros alltså, 1 mål, 1 assist och en fight.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7624
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Rönken lör 07 mar 2015, 15:15

Tony Moore skrev:Dagens dummaste beslut av Moras nr 89, kasta handskarna mot Jaros med 28sekunder kvar. Några uppercuts senare var det godnatt..
Gordie Howe hattrick av Jaros alltså, 1 mål, 1 assist och en fight.

Hehe, Jaros kör på han. Fast ganska modigt av Moraiten som var rätt kort ser jag att ta sig an Jaros som inte är direkt liten.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Snikne Ville lör 07 mar 2015, 16:08

Tony Moore skrev:Dagens dummaste beslut av Moras nr 89, kasta handskarna mot Jaros med 28sekunder kvar. Några uppercuts senare var det godnatt..
Gordie Howe hattrick av Jaros alltså, 1 mål, 1 assist och en fight.
Skrev det för någon månad sedan, att spela Jaros mot jämnåriga är snudd på mordförsök... Smile
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Jagr sön 15 mar 2015, 09:30

J20 klart för slutspel

Jagr

Antal inlägg : 31
Join date : 12-09-02

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Snikne Ville sön 15 mar 2015, 19:58

Ser att Crille Jaros har lirat o Ward i kassen.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Dalle sön 15 mar 2015, 21:40

J20 slutar alltså på 4:e plats i fortsättningsserien vilket bör ses som ett fall framåt om man jämför med fjolårsresultatet. Nu får man väl dessutom känna på lite J20-slutspelsmatcher vilket också är positivt.
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Hockeyprofessorn mån 16 mar 2015, 10:49

Det blev Skellefteå i slutspelet!
Hockeyprofessorn
Hockeyprofessorn

Antal inlägg : 14
Join date : 15-02-18

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Snikne Ville mån 16 mar 2015, 11:42

Hockeyprofessorn skrev:Det blev Skellefteå i slutspelet!
Ett tecken för a-laget? Smile
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Jagr mån 16 mar 2015, 13:37

Hoppas det kommer mycket folk hemma på Torsdag, kanske klack.  Very Happy returer Lördag och Söndag borta. De har spelat hyffsat jämt, två torsk på straff hemma och 4-1 borta. Speakern bör informera på Onsdagens kvart att det vankas derby.



2015-03-19 19:00
Luleå HF  -  Skellefteå AIK
Åttondelsfinal 3 Coop Norrbotten Arena

Jagr

Antal inlägg : 31
Join date : 12-09-02

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Snikne Ville mån 16 mar 2015, 13:57

Jagr skrev:Hoppas det kommer mycket folk hemma på Torsdag, kanske klack.  Very Happy returer Lördag och Söndag borta. De har spelat hyffsat jämt, två torsk på straff hemma och 4-1 borta. Speakern bör informera på Onsdagens kvart att det vankas derby.



2015-03-19 19:00
Luleå HF  -  Skellefteå AIK
Åttondelsfinal 3 Coop Norrbotten Arena
Chansen finns att Jaros är arg...
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Rönken mån 16 mar 2015, 14:01

Snikne Ville skrev:
Jagr skrev:Hoppas det kommer mycket folk hemma på Torsdag, kanske klack.  Very Happy returer Lördag och Söndag borta. De har spelat hyffsat jämt, två torsk på straff hemma och 4-1 borta. Speakern bör informera på Onsdagens kvart att det vankas derby.



2015-03-19 19:00
Luleå HF  -  Skellefteå AIK
Åttondelsfinal 3 Coop Norrbotten Arena
Chansen finns att Jaros är arg...

https://twitter.com/atani83/status/566216586982596610
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Micke80 mån 16 mar 2015, 14:04

Rönken skrev:
Snikne Ville skrev:
Jagr skrev:Hoppas det kommer mycket folk hemma på Torsdag, kanske klack.  Very Happy returer Lördag och Söndag borta. De har spelat hyffsat jämt, två torsk på straff hemma och 4-1 borta. Speakern bör informera på Onsdagens kvart att det vankas derby.



2015-03-19 19:00
Luleå HF  -  Skellefteå AIK
Åttondelsfinal 3 Coop Norrbotten Arena
Chansen finns att Jaros är arg...

https://twitter.com/atani83/status/566216586982596610

Var det där en färsk bild och är Jaros i såna fall avstängd efter att släppt handskarna. OM han är avstängd så gäller väll det även i a-laget.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Rönken mån 16 mar 2015, 14:06

Micke80 skrev:
Rönken skrev:
Snikne Ville skrev:
Jagr skrev:Hoppas det kommer mycket folk hemma på Torsdag, kanske klack.  Very Happy returer Lördag och Söndag borta. De har spelat hyffsat jämt, två torsk på straff hemma och 4-1 borta. Speakern bör informera på Onsdagens kvart att det vankas derby.



2015-03-19 19:00
Luleå HF  -  Skellefteå AIK
Åttondelsfinal 3 Coop Norrbotten Arena
Chansen finns att Jaros är arg...

https://twitter.com/atani83/status/566216586982596610

Var det där en färsk bild och är Jaros i såna fall avstängd efter att släppt handskarna. OM han är avstängd så gäller väll det även i a-laget.

Hehe, nej var matchen sist mot Skellefteå som Luleå vann. A-lagen emellan alltså.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Micke80 mån 16 mar 2015, 14:16

Rönken skrev:
Micke80 skrev:
Rönken skrev:
Snikne Ville skrev:
Jagr skrev:Hoppas det kommer mycket folk hemma på Torsdag, kanske klack.  Very Happy returer Lördag och Söndag borta. De har spelat hyffsat jämt, två torsk på straff hemma och 4-1 borta. Speakern bör informera på Onsdagens kvart att det vankas derby.



2015-03-19 19:00
Luleå HF  -  Skellefteå AIK
Åttondelsfinal 3 Coop Norrbotten Arena
Chansen finns att Jaros är arg...

https://twitter.com/atani83/status/566216586982596610

Var det där en färsk bild och är Jaros i såna fall avstängd efter att släppt handskarna. OM han är avstängd så gäller väll det även i a-laget.

Hehe, nej var matchen sist mot Skellefteå som Luleå vann. A-lagen emellan alltså.

Det var ju för väl, även om Jaros nu inte är med ikväll så ser jag han gärna i nån av de återstående matcherna.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Snikne Ville ons 18 mar 2015, 07:50

NK skriver en sida med 2 artiklar om kvarten mot SkAIK. Kudos.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Snikne Ville tor 19 mar 2015, 10:13

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Snikne Ville tor 19 mar 2015, 21:39

Torsk 2-3 i OT.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av icemask tor 19 mar 2015, 21:41

Många bra lägen men dålig effektivitet, dominerade stora delar av matchen !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Snikne Ville tor 19 mar 2015, 23:55

NK:

"ISHOCKEY/LULEÅ A-laget gör succé i slutspelet. Men för juniorlaget började det med en tung förlust.

Om Luleå Hockey slår ut Frölunda väntar Skellefteå i en semifinal. Under torsdagskvällen fick publiken en försmak på vad som komma kan, när rivalerna drabbade samman i åttondelsfinal i J20-slutspelet.

Powerforwarden Simon Brännvall hade utlovat ett hårt fysiskt spelande hemmalag, men istället var det hockeyn och farten som fick stå i fokus, även om Brännvall gjorde sitt för att hålla löftet och delade ut fyra tunga tacklingar.

Efter en tillknäppt första period, exploderade matchen, 12.27 in i andra perioden, när Peter Mäkitalo slog in 1–0 på en retur. En kalldusch för Luleå som dittills hade skapat flest heta målchanser. Repliken dröjde däremot inte speciellt länge – endast elva sekunder för att vara exakt.

Oscar Nord vispade iväg ett handledsskott som gick in bakom Jesper Eriksson. Innan perioden var över ökade Isak Pantzare på till 2–1, också det med ett handledsskott som gick in efter att Kristian Jensen, på ett föredömligt sätt, skymt Saikmålvakten.

– I det läget tycker jag vi är det bättre laget, säger LHF-tränaren Stefan Hedlund.

Anthon Eriksson hade sedan ett jätteläge att utöka Luleås ledning efter ett friläge i början av den tredje perioden, men prickade stolpen. Istället var det Skellefteå som gjorde 2–2 på en spelvändning och i förlängning avgjorde Elias Edström efter en tilltrasslad situation framför Samuel Ward i Luelåmålet.

– Pucken studsar lite mellan vår backs ben. Deras kille har hög fart och hinner sprätta upp den. Jag hinner väl inte komma ut så pass långt som jag vill för att täcka av hela målet, säger Luleåmålvakten.

Einar Emanuelsson var som vanligt inblandad i det mesta offensivt och noterades också för en assist. Men hans kedja var också den som missade mest.

– Det känns som att vi spelar bra. Vi kommer till mycket lägen, det är bara det sista som saknas. Jag vet inte om vi måste ha lite mer trafik mot mål, eller bara jobba mer på skyttet, säger Luleåforwarden.

Kirunasonen åkte på en tuff smäll i den första perioden, blev liggande och gick sedan direkt ut i omklädningsrummet.

– Äh, det var lite vekt. Jag måste lära mig att bita ihop där, säger han och skrattar.

Hur var det att spela?

– Det var en fartfylld match, mycket smällar. Kul att spela, säger Emanuelsson.

Förlusten innebär att Skellefteå nu har två chanser att avgöra när serien vänder till Västerbotten. Men norrbottningarna tänker inte lägga sig på rygg.

– Vi gör vår absolut bästa match för säsongen i dag. Spelar vi på samma sätt i Skellefteå har vi alla chanser att slå dem, säger Stefan Hedlund."
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Rönken lör 21 mar 2015, 16:04

Man vann med 2-1 på bortplan mot Skellefteå, 1-2 kom i boxplay. Sett till endast statistiken verkar Ward gjort en bra match.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Snikne Ville lör 21 mar 2015, 16:10

Rönken skrev:Man vann med 2-1 på bortplan mot Skellefteå, 1-2 kom i boxplay. Sett till endast statistiken verkar Ward gjort en bra match.
Underbart, skotten förloras med 31-15, men Nord avgör i sista matchminuten i numerärt underläge. Avgörande imorrn.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Lajon lör 21 mar 2015, 16:40

Grymt bra! Smile
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Tony Moore lör 21 mar 2015, 17:06

Rönken skrev:Man vann med 2-1 på bortplan mot Skellefteå, 1-2 kom i boxplay. Sett till endast statistiken verkar Ward gjort en bra match.
Perfekt, segermålet med en man mindre efter 19:14, exakt vad vi behövde, brukar annars vara motståndarens melodi Smile http://stats.swehockey.se/Game/Events/252055  Avgörande match börjar 14:00 i morgon.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7624
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Rönken lör 21 mar 2015, 20:54

http://www.kuriren.nu/sport/lulea-sankte-skelleftea-8194240.aspx

"– Samuel Ward var grym i målet. Nu vet jag inte om skottstatistiken är så mycket att lite på i Skellefteå då den alltid känns tveksam och våra skott ändrades under matchens gång men han fick mycket skott på sig och släpper endast in en puck så han var mer än bra, säger Hedlund."

Hehe Smile Har varit uppe tidigare på detta forumet bland annat, Skellefteå och skotträknandet på hemmaplan.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Tony Moore sön 22 mar 2015, 15:23

Avgörande matchen, saik leder med 1-0 efter 2 perrar och 34-11 i skott.. 
http://stats.swehockey.se/Game/Events/252063
Kämpa LHF!
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7624
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Redbear sön 22 mar 2015, 16:06

Underläge med 2-0 nu. Trist att åka ut mot SAIK.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Rönken sön 22 mar 2015, 16:09

Missad straff på bortaplan håller inte.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2014/2015 - Sida 4 Empty Sv: J20-Serien 2014/2015

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet