Djurgården

+65
Atlet
Rikky
Sundance Kid
Wolfhunter
ski3r
Kanellängd
Jokerman ll
rasbiologen
Kagen
Dustin
Lehto
tibet
kokostrollet
Dundernisse
Blinders
LHF96
Jokerman
Hankburger
Sportchefen #2
Tigerman
Norrlandstoken
Mickeee
Dentos
Qirren
JuniorX
Mange
Norlin
johan74
stormvägen
KaptenBlodskelett
LubosC
Puckad
Donowitz
Purre
Micke80
Slapshot
Bamsefar
Pajala
pingu
icemask
Rönken
Old Brooklyn
FruktHamster
JayDee
Myrman
hokkzorz
Chris Hendrix
Redbear
Snikne Ville
Lars158
LulefanGBG
Admin
Högljudd
Tony Moore
Urken
Salle
Johan__
Pickadoll
Lajon
Sven Savage
Dave Rock
Rayko
Beast.
Zeb Macahan
MickkeJ
69 posters

Sida 2 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Dave Rock tis 25 sep 2012, 18:34

Douglas Murray är en av mina favorit spelare, nu blir man nästan sugen på att se någon Dif match.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av MickkeJ tis 25 sep 2012, 21:53

Stockholms stolthet är nere på nionde plats (kanske t.o.m. tia om Asplöven tar minst två poäng i sin hängmatch imorrn). Ser bra ut... Rolling Eyes
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Lars158 tis 25 sep 2012, 22:07

MickkeJ skrev:Stockholms stolthet är nere på nionde plats (kanske t.o.m. tia om Asplöven tar minst två poäng i sin hängmatch imorrn). Ser bra ut... Rolling Eyes

Inte är det bara glida ner i AS och lalla. Det roliga är ju att Challe på AS upptaktsträff sa att dom siktar på att gå upp det här året. Och om det inte lyckas kommer dom ekonomiska förutsättningarna vara betydligt sämre till ett andra år.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Salle ons 03 okt 2012, 10:20

Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Dave Rock ons 03 okt 2012, 22:20

Landeskog kan nog bli ett rejält lyft för Dif.
I AS kan han nog ösa in mål
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Salle ons 07 nov 2012, 00:18

http://www.dn.se/sport/ishockey/charles-berglund-hoppar-av-som-sportchef-for-dif

Challe fortsätter som tränare - hoppar av som sportchef.

Tidigare under kvällen "avslöjade" MrMadhawk att Challe fortsätter som sportchef och att nuvarande J20-coachen, den rutinerande Hans Säcken Särkijärvi, skulle ta över huvudansvaret i båset.

Tror det senare hade varit en bättre lösning om jag ska vara ärlig.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Snikne Ville ons 07 nov 2012, 08:48

Är böjd att hålla med, Challes track record som coach är ju inget man skriver hem om. Samtidigt gillar jag till viss del hans stil eftersom han faktiskt säger något i intervjuer utöver "vi måste upp".
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Zeb Macahan ons 07 nov 2012, 13:14

Han tar visst bara en paus som sportchef läste jag nånstans, vilken cirkus! Heja DIF, klubben i harmoni..
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Beast. ons 07 nov 2012, 19:47

Challe är ingen bra hockeytränare. Dock en man med många kontakter och bra på att snacka, ta hand om media etc. Så ja, att fortsätta som sportchef och låta Säcken ta över som coach hade nog varit bäst för DIF.

Men Challe känns också för tjurig, på ett dåligt sätt, för att inse det...
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Salle tor 15 nov 2012, 12:44

Hade ju tänkt stanna på "1977 inlägg." Det såg snyggt ut.

Men när jag såg denna intervju http://www.viasat.se/content/klipp-hockey?clip=289063 så kunde jag inte låta bli att dela med mig.

Vilket jävla as han är Challe. Riktigt otrevlig och gnällig.

Men man måste ju gilla tränare som säger vad dom tkr Very Happy Än alla som gör en Anders Forsberg, spelar trevlig.
Som aldrig utåt säger vad dom känner innerst inne utan hasplar ur sig välkammade floskler.
Det är äckligare, kan jag tycka.

Challe uttrycker sig bland annat så här;

"Ett gäng åsnor"

"Det ska jag tala om för dig"

"Skiter jag i"

För att avsluta med ett avmätt;

"Hejpåre"
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Johan__ tor 15 nov 2012, 14:35

Challe är nog varenda journalists mardröm.
Han ger spydiga svar allt som oftast och låter ofta otrevlig i sin ton. Gårdagen är ju inget undantag.
Det ingår ju trots allt i arbetsuppgifterna att prata med media, men han skippade nog mediaträningen Wink
Johan__
Johan__

Antal inlägg : 941
Join date : 12-03-02
Age : 38

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Urken tor 15 nov 2012, 14:40

Ja, vilken gris. Den där intervjun var inte en sådan som "tränaren visar känslor efter en förlust", vilket jag gillar, utan mer "otrevligt, gnällig tränare som jag skulle vilja ge en pungspark". Usch och fy.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Snikne Ville tor 15 nov 2012, 14:47

Johan__ skrev:Challe är nog varenda journalists mardröm.
Han ger spydiga svar allt som oftast och låter ofta otrevlig i sin ton. Gårdagen är ju inget undantag.
Det ingår ju trots allt i arbetsuppgifterna att prata med media, men han skippade nog mediaträningen Wink
Tyvärr är det så att många jounalister nte är värda en trevlig ton mtp deras eget sätt. Njöt igår när Hamrén sköt ner fjanten Ekwall!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Redbear fre 16 nov 2012, 11:48

Challe Berglund har fått sparken, inte oväntat.... Cool
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Johan__ fre 16 nov 2012, 11:52

Zabel tar över, det har han ju gjort förut utan att lyckas undvika kvalserien (så var det va?).
De har inte råd att ta någon utifrån, det förstår man ju. Säcken kanske hade varit bättre för dem.
Ganska väntat dock att Challe kliver av.
Johan__
Johan__

Antal inlägg : 941
Join date : 12-03-02
Age : 38

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Salle fre 16 nov 2012, 11:56

Ja, hur fan tänkte dif där?

Har dom glömt att han tagit över en gång redan, för mindre än ett år sedan.. Med mindre lyckat resultat.. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/djurgarden/article14292307.ab

Kaos..
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Beast. fre 16 nov 2012, 13:57

Sätter en slant på att Zabel kommer hinna få sparken och ersättas av Säcken innan säsongen är över

Hur har DIF blivit en sådan pajasförening på så kort tid? Helt vansinnigt...
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Dave Rock fre 16 nov 2012, 21:39

Att Challe fick gå är väl ingen skräll. Men man tar in Zabel som misslyckades med Dif så sent som förra året!?..ja det är ju helt normalt.

Svenskhockey är generellt dålig på nytänk när det kommer till tränare, mest samma tränare som snurrar runt, men detta tar nog priset.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Chris Hendrix fre 16 nov 2012, 22:24

Lite tråkigt är det ändå mitt i skadeglädjen. Jag saknar matcherna mot DIF...

Drömmen: Ut med Rögle och Växjö, tillbaka med Djurgården och Leksand. Oj, vad ligan hade mått bra av det.
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Johan__ fre 16 nov 2012, 22:25

Beast. skrev:Sätter en slant på att Zabel kommer hinna få sparken och ersättas av Säcken innan säsongen är över

Hur har DIF blivit en sådan pajasförening på så kort tid? Helt vansinnigt...
Kanske Hardy ersätter i slutet av säsongen Very Happy
Johan__
Johan__

Antal inlägg : 941
Join date : 12-03-02
Age : 38

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Dave Rock fre 16 nov 2012, 23:28

Chris Hendrix skrev:Lite tråkigt är det ändå mitt i skadeglädjen. Jag saknar matcherna mot DIF...

Drömmen: Ut med Rögle och Växjö, tillbaka med Djurgården och Leksand. Oj, vad ligan hade mått bra av det.
Håller med om att man saknar matcherna mot Dif lite. Även om vår rivalitet avtog lite under förra säsongen, kanske lite p.g.a att vi var så jävla bra och Dif så jävla dåliga så dom inte var något "hot" för oss. Men det var ändå 5 matcher man tände till lite extra inför.

Dock så ser jag hellre att Dif tar Timrås plats än Rögle eller Växjö. Timrå är nog dom matcher man känner minst adrenalin inför och under match.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av LulefanGBG lör 17 nov 2012, 14:42

Såpoperan forstätter...
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Snikne Ville lör 17 nov 2012, 14:46

DIF saknas definitivt, ett klasskiskt lag som varit bland de mest underhållande att se mot Luleå genom årtiondena.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av hokkzorz tor 14 mar 2013, 16:12

Det finns besvikelse och så finns det besvikelse Smile

http://www.blocket.se/stockholm/Djurgardens_forbannade_hockey_45836973.htm

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Myrman tor 14 mar 2013, 16:37

hokkzorz skrev:Det finns besvikelse och så finns det besvikelse Smile

http://www.blocket.se/stockholm/Djurgardens_forbannade_hockey_45836973.htm
Helt underbar! Very Happy
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av JayDee tor 14 mar 2013, 17:06

hokkzorz skrev:Det finns besvikelse och så finns det besvikelse Smile

http://www.blocket.se/stockholm/Djurgardens_forbannade_hockey_45836973.htm

Alltid oavsett - förutom när det går dåligt!
JayDee
JayDee

Antal inlägg : 594
Join date : 12-01-21
Age : 34
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av FruktHamster tor 14 mar 2013, 22:34

Trist ändå.
Hoppas ärligt att DIF tar sig upp snart. Ett antikt lag med vidriga fans och en historia av underbara möten mot vårat Luleå. Jag saknar dom.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Snikne Ville tor 14 mar 2013, 22:54

Linkan loggar ut iaf.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Salle tis 21 jan 2014, 12:43

DIF-fans skriver att "systrarna" förlängt kontraktet.. De måste vänja sig vid tanken att dom kommer spela i HA framöver och hitta nya brunkare att reta upp sig på där.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Old Brooklyn tis 21 jan 2014, 14:39

Salle skrev:DIF-fans skriver att "systrarna" förlängt kontraktet.. De måste vänja sig vid tanken att dom kommer spela i HA framöver och hitta nya brunkare att reta upp sig på där.
Vilket jag tycker är synd. Matcherna mot DIF var ofta bra med svallande känslor mellan både spelare och publik. AIK är ju ett sömnpiller i jämförelse.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Rönken tis 21 jan 2014, 17:01

Old Brooklyn skrev:
Salle skrev:DIF-fans skriver att "systrarna" förlängt kontraktet.. De måste vänja sig vid tanken att dom kommer spela i HA framöver och hitta nya brunkare att reta upp sig på där.
Vilket jag tycker är synd. Matcherna mot DIF var ofta bra med svallande känslor mellan både spelare och publik. AIK är ju ett sömnpiller i jämförelse.

Absolut, samma gäller att gå på hockey här i Stockholm, mot DIF var det bra drag både på läktaren i Hovet och även på isen. Mot AIK? Nja, är inte så kul direkt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Old Brooklyn tis 21 jan 2014, 17:41

Rönken skrev:
Old Brooklyn skrev:
Salle skrev:DIF-fans skriver att "systrarna" förlängt kontraktet.. De måste vänja sig vid tanken att dom kommer spela i HA framöver och hitta nya brunkare att reta upp sig på där.
Vilket jag tycker är synd. Matcherna mot DIF var ofta bra med svallande känslor mellan både spelare och publik. AIK är ju ett sömnpiller i jämförelse.

Absolut, samma gäller att gå på hockey här i Stockholm, mot DIF var det bra drag både på läktaren i Hovet och även på isen. Mot AIK? Nja, är inte så kul direkt.
Nä jag vet. Bor också i exil här i Sthlm.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av icemask ons 22 jan 2014, 22:13

En annan sak som slog mig var att om man vill utöka ligan och få upp Dif så kommer inte pengarna de får för tv mm att räcka långt för de måste köpa ett helt lag, var inte någon som visade shl klass idag mot Asplöven!
.
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Rönken ons 22 jan 2014, 22:14

Fast spelar ju i Allsvenskan, så inte konstigt att spelarna är Allsvenskan-klass dock. Men några kan man nog behålla, yngre spelare och så. Men målvakt behövs, tre-fyra-fem backar, antal forwards, så är väl som det brukar vara.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av icemask ons 22 jan 2014, 22:55

Nja om man som Dif säger sig sikta på SHL så bör nog flertalet spelare vara av högre allsvensk klass och ev kunna spela i elitserien, en stomme att bygga på men det har inte Dif, nu har jag inte fakta men det är väl inte ofta ett lag som går upp behöver 5 nya backar och flertalet nya forwards, varken Leksand eller Örebro har väl värvat så många ?
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Rönken ons 22 jan 2014, 23:03

Tycker DIF ser ok ut på pappret, för att lira i Allsvenskan då, vet inte vad det är som gör att man ligger lite skrynkligt till riktigt. Målvakterna har inte känts så stabila under säsongen kan jag tycka, men återigen oavgjort i kväll. Stora satsningen var väl just förra säsongen, fast var väl rätt många gamlingar då? Vet inte hur bra förberedda man var på SHL då heller. Sen inför denna säsongen var det rätt kraftig nedskärning på alla fronter som jag förstått det.

Örebro tog väl in några nya ändå? Leksand har ju dock gjort det väldans bra sett till materialet då man princip inte förstärkt laget, skulle vara Micke Johansson som är värd att nämnas. Men t.ex. Växjö drog väl ihop helt nytt lag nästan, Rögle körde väl en hård satsning med legoknektar. Vad som är bäst vet jag inte, tror ändå man har visst material att bygga vidare på i DIF då många är från Sthlms-området, många yngre och lovande. Spetsen saknas dock i DIF, men undrar om man inte legat bättre till med en bra målvakt och mer rutinerad tränare denna säsongen.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av LulefanGBG tor 23 jan 2014, 12:02

Håller med Rönken, tror problemet i första hand är tränarsidan och målvaktssidan. Reideborn har inte varit jättedålig men han är för ensam och han har inte varit så bra som krävs för att ligga i topp i serien helt enkelt. Skulle behövas en mer rutinerad förstemålvakt. Djurgården spelar ofta rätt jämn med motståndarna och det är täta matcher så ofta vinner eller förlorar man med 1 mål och då blir såklart målvakten ännu viktigare.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Old Brooklyn tor 23 jan 2014, 12:52

Det känns som att det ligger ett stort tjockt förlorartäcke över hela Stockholm när det kommer till ishockeyn. Fansen verkar ha accepterat att lagen är dåliga och föreningarnas mentalitet kännetecknas av uppgivenhet.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av LulefanGBG tor 23 jan 2014, 13:51

Old Brooklyn skrev:Det känns som att det ligger ett stort tjockt förlorartäcke över hela Stockholm när det kommer till ishockeyn. Fansen verkar ha accepterat att lagen är dåliga och föreningarnas mentalitet kännetecknas av uppgivenhet.
Jo det känns lite så. En hel del gnäll på att respektive kommun inte stöttar mer ekonomiskt också. Det är inte obefogat då de båda Stockholmsklubbarna förmodligen har sämst förutsättningar när det gäller kommunalt stöd. Samtidigt kan ju felet inte enbart ligga där eftersom både Djurgården och AIK tillhört toppen förr. Båda är klassiska lag och spelar i en storstad och borde ha absolut bäst förutsättningar och underlag att lyckas sälja produkten hockey.

Visst blir vinsterna mindre när man inte äger arenan, men det är man inte ensamma om i SHL/AS heller. Tror båda föreningarna borde tänka om och tänka nytt vad gäller matcharrangemang och marknadsföring samt hur man skall locka publik i motgång. Djurgården lockar ju förvisso fortfarande en hel del publik och ligger väl i toppen i Sverige om man ser elithockeyn men då är ju frågan hur man kan få alla dessa att generera mer pengar i klubbkassan utan att samtidigt "suga ut" fansen med t.ex. ökade biljettpriser. MAn måste får fansen att VILJA spendera mer av sina hårt förvärvade pengar på klubben.

Nu säger jag inte att det är enkelt, och gillar inte ens att använda den här sortens kapitalistiska terminologi men vi lever ju tyvärr i ett sådant samhälle där konsumption är A och O för en förenings/företags verksamhet.

Hur lyckades AIK och Djurgården t.ex. under 90-talet och under tidiga 00-talet i Djurgårdens fall? Visst ekonomin i hela landet är annorlunda nu osv men får man nu inte den hjälp som andra lag får av sina kommuner så måste man ju försöka hitta andra lösningar utanför kommunen. Är förvisso tämligen övertygad om att man gör detta på bred front både från Djurgården's och AIK's håll men det är som sagt inte enkelt med de förutsättningar man har. Kommer man att lyckas? Se ju inte ljust ut just nu precis. Frågan är om inte klubbarna borde göra gemensam sak? (Här svär man förmodligen i Stockholmskyrkan men jag är ju inte därifrån så kan ta mig friheten att göra det ändå).

Tänk om Djurgården och AIK kunde göra gemensam sak och få en sponsor att hjälpa till att bygga en egen arena, (kan ju inte vara omöjligt, se bara Malmö), som förvaltas och ägs av båda klubbarna tillsammans, eller av ett gemensamt bolag? Man skulle få hälften av byggnadskostnad/driftskostnad vardera. Biljettintäkterna från hemmamatcherna går till den klubb som för dagen har hemmamatch och försäljningen i arenan går rakt in i det gemensamma bolaget och delas lika, oavsett vem som spelar hemmamatch. Det skulle underlätta driftskostnader och dylika gemensamma kostnader. Dessutom skulle man slippa arenahyran. Bygger man en arena med en extra rink dessutom så skulle det ena laget obehindrat kunna ha träning samma dag som det andra laget har hemmamatch, (då kan de träna i matchrinken) osv.

Vet inte om ett sådant projekt vore möjligt, med tanke på klubbarnas historiska rivalitet osv, men tror att det måste till något sådant om inte Solna kommun och Stockholm kommun plötsligt ändrar sig. Jag tycker det vore otroligt trist om vi förlorar både Djurgården och AIK i Elithockeyn. Tycker absolut att det roligaste vore om de båda lirade i högsta ligan, (även om jag definitivt är emot några wild cards och annat), men om de skall kunna ta sig dit på sportsliga grunder och stanna kvar där på längre sikt så måste man nog tänka om helt.

Som det är nu delar man ju redan arenor så det vore egentligen inte annat än att dela på en arena som blir mycket billigare och där intäkterna går till de delande parterna istället.

EIT: Alternativt skulle Stockholms kommun och Solna kommun kunna göra gemensam sak. Antingen en arena eller något annat, ett projekt att rädda Stockholmshockeyn. Vad vet jag som sagt inte men något måste ju till. Som det är nu sitter alla i ett sjunkande skepp och ingen kan eller vill täta hålet.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Old Brooklyn tor 23 jan 2014, 14:39

Solna vågar nog inte bygga några större arenor på ett tag framöver. Stocholm stad håller nu på att utvärdera olika förslag som bygger på upprustningar av Globen men framförallt Hovet. Ett av förslagen tror jag går ut på att helt enkelt riva Hovet och bygga en helt ny arena där.

Men problemen startar och slutar inte med arenor. Titta på juniorerna! De spelar i exempelvis Luleå och går hockeygymnasium i hos oss eller i Skellefteå och Ö-vik.

Av någon outgrundlig anledning är även konkurrensen från framförallt sparkbollen för stor här nere (ja, jag bor i denna gudsförgätna del av landet). Trotts tjat om isytor från exempelvis AIK så vet jag att trycket på de isytor som finns inte alls är särskilt stort, speciellt om man jämför med trycket på fler sparkbollsytor. Klubbarna/fansen, framförallt AIK, har anammat detta och ser fotbollen som deras kärnverksamhet trotts att kvalitén på underhållningen är jämförbart med...ja, jag kommer fan inte på något som är tråkigare en svensk ligafotboll. Hammarby är väl möjligen ett undantag nu igen, men de är å andra sidan så splittrade att jag misstänker att fansen vet varken ut eller in. De kör ju allt från Speedway till heminredning känns det som.

Nä, SHL behöver inget stockholmslag - de behöver ett (eller två) engagerade stockholmslag. Och detta är det bara klubbarna som kan komma till rätta med. Idrottsförvaltningen och idrottsnämnden i Stockholm (och Solna) består av massor av AIK:are och DIF:are, precis som det ser ut i andra städer, det är bara det att engagemanget för hockeyn inte är tillräckligt.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av LulefanGBG fre 31 jan 2014, 13:26

http://www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/kaos-i-djurgarden-det-ar-sinnessjukt/ En artikel om Zabels sparkande. Expressen påstår sig ha källor från Djurgårdens insida som målar upp en situation om en splittrad styrelse.

Nu är ju det här en expressen-artikel vilket såklart gör att man bör se på den med rätt mycket skepsis bara av den anledningen och sedan skall man ju också alltid vara skeptisk mot "källor" som man inte vet vilka de är.

Men, det faktum att man sparkar Zabel efter 2 raka segrar, (bl.a. 5 -2 mot värsta tabellrivalen Malmö), och när Djurgården faktiskt spelat bra och imponerat offensivt senaste tiden känns märkligt? Jag tror inte att deras nuvarande tabellplacering beror så mycket på Zabel, de har helt enkelt inte varit bättre hittills. De har ett relativt ungt och orutinerat lag och det tar ganska lång tid för ett sådant lag att hitta tryggheten i spelet. Har följt en hel del matcher med Djurgården under året, då min syrras kille som sagt är 'gårdare, och har en ganska bestämd uppfattning om att laget varit lite för ojämna i sin produktion framåt. Det har varit det största problemet. Man är ett av de lag som släppt in färst mål i serien så att kritisera målvaktsspelet och måla ut det som den största orsaken som jag sett vissa göra på nätet känns lite fel. Nu har man ju öst in mål det senaste så känns märkligt att man sparkar Zabel nu, eller lyfter upp Särkijärvi som huvudcoachy vilket leder till att Zabel säger upp sig om man väljer att tro på den versionen.

Oavsett om Zabel sparkats eller sagt upp sig så har ju styrelsen tagit ett beslut om att Särkijärvi skall bli huvudtränare. Tillvägagångssättet och timingen känns oerhört märkligt, men jag kan inte uttala mig om huruvida Särkijärvi kommer att bli bra eller inte. Han har ju onekligen rutin, men man får väl hoppas att Djurgårdens styrelse har en mer välgrundad uppfattning om det.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Rönken fre 31 jan 2014, 13:28

Ja som jag förstått det skulle det vara en mellansäsong där man inte satsade lika hårt ekonomiskt utan skulle vara mer säkra på den ekonomiska biten. Sedan tycker jag att det främst är målvaktssidan som inte sett så övertygande ut bland spelarna, borde ordnat något där istället för att sparka Zabel - även om det förmodligen inte blir någon större kostnad när Säcken kommer från J20.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av LulefanGBG fre 31 jan 2014, 13:39

Det är många som lyft fram målvaktsfrågan som den största bidragande orsaken på nätet. Syrrans kille är ju Djurgårdare och därav har jag sett ganska många matcher med dem i år, (vi brukar köra hockeyhelger och kolla allt som går i princip), och han och jag är lite av samma uppfattning, nämligen att det inte alls är målvaktsfrågan som är den mest avgörande orsaken. Visst det var lite darrigt emellanåt under hösten och några billiga mål släpptes men ändå är Djurgården ett av de lag som släppt in färst mål i serien.

Jag tycker snarare att det är en ojämnhet i spelet, från match till match, men också i matcherna som gjort att de ligger där de ligger i tabellen. De har slarvat bort hur många ledningar som helst den här säsongen. De har blandat och gett både offensivt och defensivt. Detta är rätt typiskt för ett relativt ungt lag, eller ett lag där många av de bärande spelarna är unga. Djurgården har släppt in 94 mål på 41 matcher vilket ger ett snitt på 2,29 mål/match. Det är inga dåliga siffror, endast topp-3-lagen är bättre. Man har inte gjort jätte lite mål heller.

De är dock för ojämna i sin produktion framåt. Man har ett av seriens bästa PP och har gjort väldigt många mål i den spelformen men man har kanske gjort lite för lite mål i spel 5 mo 5?

Efter jul är åtminstone jag och syrrans kille överens om att Reideborn spelat upp sig och varit riktigt stabil senaste månaden. Samtidigt har ju laget gjort lite fler mål framåt så det känns konstigt att Zabel sparkas just nu bara, men det är min helt egna uppfattning. Har inte snackat med syrrans kille så mycket om det.

LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Rönken fre 31 jan 2014, 13:48

Mycket möjligt, jag har inte sett överdrivet många matcher med just Djurgården, 5-6 stycken, men tycker inte att målisen har övertygat direkt. Sedan har utespelarna inte riktigt hållt en jämn nivå nej, frågan är om det är spelarna eller Zabel, tycker att på pappret borde DIF ha ett rätt bra AS-lag. Men att sparka Zabel i det här läget känns lite underligt, skulle man gjort i nov-dec i så fall.

Men jag tycker som jag skrivit i någon annan tråd att från de matcher jag sett att det nog hade sett bättre ut med mer stabil målis och en mer rutinerad tränare.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Rönken fre 31 jan 2014, 13:54

Nu är nestor Jonas inte rutinerad, eller ja börjar väl snart bli lite halvt. Men tror Rönnqvist hade fått ordning på DIF som exempel, vet inte riktigt vad Zabel har för spelide, har man något sånt i DIF? Svängt som tusan period till period och match till match tycker jag.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Admin mån 07 apr 2014, 23:25

Kvalserien är över och Djurgården är tillbaka i SHL.

Tråden flyttas härmed från kategorin "Övrig hockey" till "Svenska Hockeyligan".
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Urken tis 08 apr 2014, 07:52

Härligt. Lika mycket som man hatar att förlora, älskar man att vinna mot DIF. De hade gott och väl kunnat vara kvar i AS bara för att.. Peka långfinger åt fjollträsk, men samtidigt skoj att vi nu har ytterligare lite krydda i serielunken kommande säsong.

Man älskar att hata, helt enkelt. Smile
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av LulefanGBG tis 08 apr 2014, 09:08

Riktigt kul att Djurgården är tillbaka!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Lajon tis 08 apr 2014, 10:15

Bra för SHL.

... och så skall det bli skönt att slippa Wennerholms hyllande av HA, att den skulle var bättre än SHL.

Aftonbladet skrev väl 72 artiklar om DIF igår och två om SM semifinalen.

Bra för CHL (eller vad den nu heter).. kanske tom någon av C more eller Viasat kommer att sända matcher därifrån nu.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Old Brooklyn tis 08 apr 2014, 14:40

Hockeyexperter med sympatier för Djurgården (enligt Aftontramset):
* Niklas Wikegård
* Leif Boork
* Arto Blomsten
* Thomas Johansson
* Petter Rönnqvist

Lite frapperande ändå. Är det enbart Sanny som inte är gårdare av alla C-moors experter?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 2 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet