Djurgården

+65
Atlet
Rikky
Sundance Kid
Wolfhunter
ski3r
Kanellängd
Jokerman ll
rasbiologen
Kagen
Dustin
Lehto
tibet
kokostrollet
Dundernisse
Blinders
LHF96
Jokerman
Hankburger
Sportchefen #2
Tigerman
Norrlandstoken
Mickeee
Dentos
Qirren
JuniorX
Mange
Norlin
johan74
stormvägen
KaptenBlodskelett
LubosC
Puckad
Donowitz
Purre
Micke80
Slapshot
Bamsefar
Pajala
pingu
icemask
Rönken
Old Brooklyn
FruktHamster
JayDee
Myrman
hokkzorz
Chris Hendrix
Redbear
Snikne Ville
Lars158
LulefanGBG
Admin
Högljudd
Tony Moore
Urken
Salle
Johan__
Pickadoll
Lajon
Sven Savage
Dave Rock
Rayko
Beast.
Zeb Macahan
MickkeJ
69 posters

Sida 7 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Wolfhunter ons 24 nov 2021, 18:48

Kan vara klokt att läsa Sanys krönika. Jag vet inte orsaken till detta. Det vet möjligen krisklubben DIF.
https://www.expressen.se/sport/hockey/blogg/sannylindstrom/2021/11/24/vem-ser-ens-manniskan/

Wolfhunter

Antal inlägg : 1146
Join date : 15-04-27

Kagen likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av LulefanGBG tor 25 nov 2021, 07:06

Känns hur som helst som om att situationen är ohållbar i DIF och att någon förändring måste till. Videll-gate vet man ju inget om men uppenbart är att oavsett vems eller vilkas fel felet är så är det ingen harmoni i truppen alls.

Ytterst ansvarig för det sportsliga är ju sportchefen Jocke E så det skulle inte förvåna mig om styrelsen avsätter honom snart. Man vet ju inte om det är hans fel men oavsett vems felet är så är det ju han som är ansvarig och tränaren är ju redan sparkad.

Verkar inte som om att spelarna tror på ledarskapet eller varandra heller för den delen. Detta är oavsett orsak en en ledarskapsfeåga.

Bara en sådan sak som att man fått idén att ha roterande kaptensschema? Låter som en idé för ett klassrum i lågstadiet i bästa fall.

Samtidigt finns ju en del spelare som allt annat än presterar och kanske får någon av dessa snart lämna, inte minst en eller två förmodat dyra importer, men frågan är som sagt om det hjälperi det här skedet. En redan skadedrabbad och tunn trupp.

Snarare behöver man hitta sätt att få dessa individer att arbeta tillsammans och för ett gemensamt mål.

Vem skall göra det? En ny huvudtränare? Nja kanske, men då måste ändå orsaken till problemen bort först. Vem eller vilka de än är en så tror jag att i om en snar framtid så kommer huvuden att rulla hos Skansen.

Situationen verkav som sagt helt ohållbar.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Puckad tor 25 nov 2021, 11:34

Halvt OT:
"C" verkar vara en del av lönen , eller att man får det för att man är duktig.
Hajen kändes så , tex.
Jag vill se "C"-et på en person som gör alla andra bättre.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Redbear and LulefanGBG like this post

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av LulefanGBG tor 25 nov 2021, 11:40

Puckad skrev:Halvt OT:
"C" verkar vara en del av lönen , eller att man får det för att man är duktig.
Hajen kändes så , tex.
Jag vill se "C"-et på en person som gör alla andra bättre.
Exakt.

Och hur mycket vi än förespråkar demokrati osv så finns det lägen när inte alla kan vara med och peka och bestämma. I vissa situationer krävs det ett tydligt ledarskap. Lagidrott på elitnivå är en sådan situation i min värld.

Med tydligt ledarskap så kan man mena många saker, inte nödvändigtvis hårt eller så utan det skall vara glasklart för alla vad som skall göras och vem som skall se till att det görs när det inte fungerar. Det skall vara glasklart vem man som spelare kan vända sig till om man undrar något eller vill ha hjälp med något osv. Kaptensrollen i ett lag är den viktigaste rollen efter tränaren. Det är också kaptenen som är den naturliga kopplingen mellan tränare och spelare.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av LulefanGBG tor 25 nov 2021, 11:49

På Djurgårdens forum är det en som sammanffat vad som sades på medlemsmötet igår. Utöver att man letar en back så verkar inga större förändringar vara på g. Men det kanske också bara är vad man säger.

Tydligen verkar det som att man förhandlar med Åberg som verkar vara på väg hem till Svedala men det skall tydligen finnas andra intressenter från SHL.

Man undrar vilka de skulle kunna vara utöver Djurgården? Varulven nämndes på DIF-forumet men det känns som om att det bara är taget ur luften för att han spelat där en säsong tidigare. Eller? Är ju knappast den spelare Färjestad behöver känns det som. Örebro nämndes och det känns mer troligt i sådant fall. Även Växjö känns som en trolig kandidat. Varför vet jag intemen känns bara som en Växjö-värvning på något vis.

Sorry nu blev det lite OT, men för att återvända till Skansen så är det väl snarare så att man behöver en eller två riktiga klassbackar som kan styra upp defensiven. Nu vet jag att man söker en som sagt men här borde allt krut läggas enligt mig. En av dem får gärna vara en ledare också som kan stå upp när de blåser motvind, för det stormar på Hovet just nu och det räcker att de släpper in ett mål så bajsar hela laget ner sig känns det som.

De kan börja en match bra för att bara tappa precis allting så fort motståndarna gör ett mål. Man hade t.ex. 2-0 mot LHC om jag inte minns fel men förlorade med 2-5 till slut.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Puckad tor 25 nov 2021, 12:07

Jag läste på deras forum tidigare, innan Barry lämnade, och alla var överens om att ingen tränare kunde reda ut det här och att GM bar huvudansvaret för hur laget är byggt (läs: backsidan är kass).
Och där har inget ändrats. William Eklund är inte lösningen på deras problem.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av LulefanGBG tor 25 nov 2021, 12:50

Nej det är min uppfattning också. Det är defensiven som är i det närmaste obefintlig. Offensivt såg det stundtals rätt bra ut första 10 matcherna iallafall. Såg givetvis inte alla, men några, och det är uppenbart att det är defensivt det brister. Sedan när man befinner sig i en ond spiral så påverkas givetvis offensiven negativt också. Stukade skallar och krampaktiga ångestavslut gör sällan många mål.

Skansen är ett lag jag sällan brukar engagera mig i. Alltid kul att möta dem men följer inte ofta vad som händer hos dem så mycket. Nu är det emellertid en ganska spektakulär situation.

Skulle inte förvåna mig om de vinner mot Mordor ikväll bara för att alla räknar ut dem. Å andra sidan skulle det inte förvåna mig alls om Saik kör över dem heller.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Sundance Kid tor 25 nov 2021, 14:21

Hankburger skrev:
Redbear skrev:
Hankburger skrev:
Redbear skrev:Linus Videll anmäler DIF för kränkande särbehandling  Djurgården - Sida 7 1f62e

https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/anmaler-egna-klubben-for-krankande-sarbehandling/

Därför han inte spelat på nio matcher. Blir intressant att följa...
Vad i hela.. är det där? "Buhu..får inte vara kapten.. vill anmäla"?

Kan ju inte bara vara det, eller? Rolling Eyes

Tja.. Videll har ju genom hela karriären haft ett rykte av att vara mindre stabil psykiskt och har vid flera tillfällen gjort sig omöjlig för minsta lilla. Exempel är ju hur han inte fick chansen i Colorado och valde att gråta ut.. eller hur han lämnade SSK efter bråk med diverse spelare etc. Man skall inte heller glömma hur det gick till när han lämnade AIK mitt i säsongen. Eller hur han, trots prestation, verkar ha problem att stanna i ett KHL lag mer än en säsong.. Så det skulle inte förvåna mig om han började gråta ut för att han blev av med C:et på tröjan och det ledde till att han blev bänkad och det tog han inte väl så han valde att anmäla.

Kommer inte ihåg att Videll ska haft något rykte om sig att vara en problemspelare. Snarare att han fått "kritik" för att vara för snäll på isen.

Googlade en del men hittade inget som styrker dina påstående om hur han betett sig mot Colorado, AIK eller Södertälje.

Här är en artikel som handlar om Colorado och Videll

"Videll känner ingen besvikelse mot Colorado.

- Nej, det kan jag inte göra. Och på ett sätt är det kanske enklare att komma till NHL om kan inte är tingad av en klubb. Då är man öppen för alla i NHL, säger Videll."

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/7lpbA3/colorado-angrar-att-man-slappte-videll

Verkade som att han lämnade AIK mitt under säsongen eftersom AIK hade dåligt med pengar (som vanligt). Han valde att inte kräva dom på obetalda pensionspengar enligt denna artikel. AIK fick dessutom 3,5 miljoner i övergångssumma.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/8w9r7A/aik-slapp-betala-ut-vidells-lon

Videll lämnade SSK eftersom dom åkte ur SHL. Hittade ett bråk på träning i SSK. Men verkar som att Månsson också varit inblandad, ingen skräll direkt om Månsson var den som startade. Månsson däremot har ju haft ett rykte om sig att vara en idiot:

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/J1lxkb/brak-pa-ssks-traning

Sen i KHL har Videll hoppat runt mellan många olika klubbar. Dock är det ju inte helt ovanligt i den ligan. Men det är väl det enda som jag hittat som kan tyda på att han är lite besvärlig.



Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Redbear and Wolfhunter like this post

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Rikky tis 30 nov 2021, 11:16

Djurgården har tydligen (enl Expressen) tänkt släppa stjärnspelaren Peter Holland redan nu. Kanske vart han inte den spelare som man tänkt sig, har gjort lite poäng samt en del annat negativt.? Kan tänka mig att han är en rätt dyr spelare, där är tålamodet extra kort ofta. Hoppas han blir kvar i Dif. Rolling Eyes
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Puckad tis 30 nov 2021, 11:28

Jag har svårt att se vad deras plan är?
Jag ser inte att de letar harmoni i gruppen,
jag ser inte att de får ordning på sitt defensiva spel.

Det ser bra ut!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Pajala and Norlin like this post

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Lehto tis 07 dec 2021, 14:05

https://www.difhockey.se/article/r9f1akwuq-1lead/djurgarden-informerar

Vilken soppa, djurgården skriver han vill bryta, och Linus själv dementerar att han skulle vilja bryta kontraktet xD

Lehto

Antal inlägg : 719
Join date : 18-01-02

Urken, Puckad and Wolfhunter like this post

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Hankburger tis 07 dec 2021, 17:02

Lehto skrev:https://www.difhockey.se/article/r9f1akwuq-1lead/djurgarden-informerar

Vilken soppa, djurgården skriver han vill bryta, och Linus själv dementerar att han skulle vilja bryta kontraktet xD

Förstår inte riktigt vad DIF har för mål här. Om de vill göra sig av med Videll så är det väl bara att komma överens och säga att det inte fungerade? Vad som helst förutom att ljuga om sina egna spelare bara för att komma in i bättre dager. För nu har de ju en sur Videll som eventuellt känner för att sitta ut sitt kontrakt och tjäna pengar på DIF bekostnad bara för att vara jävlig. En sak är dock säker.. ledningen i klubben verkar vara en samling clowner.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

LulefanGBG and Lehto like this post

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Bamsefar ons 08 dec 2021, 21:18

Hatobjektet nr 1 i DIF,  sportchef Eriksson lämnar med omedelbar verkan, det jublas i skansenledet.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Hankburger ons 08 dec 2021, 22:45

Bamsefar skrev:Hatobjektet nr 1 i DIF,  sportchef Eriksson lämnar med omedelbar verkan, det jublas i skansenledet.

Det är ju trevligt. Ersätta både tränare och sportchef med inte ens halva säsongen gången..
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Micke80 fre 10 dec 2021, 08:05

Och jag begriper inte hur man kan acceptera att klubben pratar om sin anställdes hälsa och rehabilitering i media då sådant är belagt med sekretess, men kanske är dåligt med skyddsombud i klubbarna.
Att ofta och sätta press på någon som mår mentalt dåligt brukar i regel rimma dåligt med arbetsgivarens rehabiliteringsansvar.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Hankburger ons 15 dec 2021, 15:24

Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Puckad ons 15 dec 2021, 15:43

Hankburger skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/RrlR22/dick-axelsson-oppnar-for-djurgarden-absolut-tanka-mig

Haha den obligatoriska återkomsten för Dicken på gång? Very Happy
Dif behöver allt de kan få tag på.
Många verkar ju avstå deras lockelser, så en som är tydlig med att han inte vill lämna Stockholm kanske är bland det enda de kan hoppas på.
Och han har väl försäsongstränat som för en vanlig säsong...
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Norlin tor 30 dec 2021, 19:35

Dicken klar för grin-dif nu. Humor.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Lars158 tor 30 dec 2021, 21:28

DIF och AIK skall spela i samma serie. Bra att det kommer bli så.

Lars158

Antal inlägg : 9719
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Hankburger fre 31 dec 2021, 15:33

Norlin skrev:Dicken klar för grin-dif nu. Humor.

Säger en hel del om ekonomin i klubben.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Lehto mån 03 jan 2022, 14:43

Tur vi inte bjöd in honom till ståplats...

Anyway, sprang precis på den här igen! Den är värd att länkas in.
https://www.youtube.com/watch?v=7sZvdn1o62s

Minns så väl när detta hände för man satt verlkigen å mös att Djurgården missade slutspelsplatsen tack vare det Very Happy

Lehto

Antal inlägg : 719
Join date : 18-01-02

kokostrollet and LulefanGBG like this post

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Atlet mån 03 jan 2022, 14:52

Är det nån som har Aftonslaskens plusartikel där Dick A betygsätter landets hockeyarenor ? Utan att veta tippar jag han rankar Coopen lägst.

Atlet

Antal inlägg : 149
Join date : 21-06-23

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Bamsefar mån 03 jan 2022, 15:27

Atlet skrev:Är det nån som har Aftonslaskens plusartikel där Dick A betygsätter landets hockeyarenor ? Utan att veta tippar jag han rankar Coopen lägst.
Delfinen Inte med alls , bäst är vida arena, han sätter för övrigt hovet på top 1 sämsta och aftonslasken är väldigt noga med att påpeka att listan gjordes innan han signade med Skansen 😁
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Blinders mån 03 jan 2022, 17:07

Matchen på torsdag skjuts upp.

Blinders

Antal inlägg : 5176
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av MickkeJ ons 05 jan 2022, 21:52

Massa inlägg om hockeyarenor flyttade hit:
https://www.luleahockeyforum.com/t140p200-coop-norrbotten-arena
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Kagen lör 08 jan 2022, 20:53

Jag tolkar Dif-värvningar som att man räknar med kvalspel och att man väl där vill ha rutinerade spelskickliga pjäser som kan sätta puckar i mål.

Thoresen och Axelsson kan ju absolut det och det är ju i så fall inte nu den senare ska vara i form utan till vårkanten.

Kritar Thoresen på blir det ju en intressant värdemätare hur en toppspelare i norska ligan står sig i SHL.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Dustin tis 18 jan 2022, 19:38


Dustin

Antal inlägg : 6887
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av LulefanGBG tis 18 jan 2022, 21:38

Sket sig inte Thoresen-värvningen också i sista stund?
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Hankburger tis 18 jan 2022, 22:15


DIF är inget annat än en cirkus. Hur TUSAN kan man inte hålla koll på om någon spelare har en out-klausul eller inte? Och det låter dessutom som det uppdagades när allt var klart. Hade skämts så in i H... om jag vore en DIF supporter.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Puckad tis 18 jan 2022, 22:16

Hankburger skrev:

DIF är inget annat än en cirkus. Hur TUSAN kan man inte hålla koll på om någon spelare har en out-klausul eller inte? Och det låter dessutom som det uppdagades när allt var klart. Hade skämts så in i H... om jag vore en DIF supporter.
Fast hans agent kan ju vara tydligare ...
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Hankburger tis 18 jan 2022, 22:18

LulefanGBG skrev:Sket sig inte Thoresen-värvningen också i sista stund?

Korrekt. Samma sak där. Storhammar ville ha pengar som DIF inte var beredd att betala. Riktigt komiskt är det.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Hankburger tis 18 jan 2022, 22:23

Puckad skrev:
Hankburger skrev:

DIF är inget annat än en cirkus. Hur TUSAN kan man inte hålla koll på om någon spelare har en out-klausul eller inte? Och det låter dessutom som det uppdagades när allt var klart. Hade skämts så in i H... om jag vore en DIF supporter.
Fast hans agent kan ju vara tydligare ...

Men samtidigt... Man förutsätter ju inte att denne har en ut-klausul så antingen har de struntat i att fråga agenten eller så har någon seriöst inte gjort sitt jobb. För jag tvivlar att agenten har bara "Ja.. han har en klausul.. här står det..".
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Dustin tis 25 jan 2022, 14:03

Favorit-Fagervall till DIF. Hoppas dem håller sig kvar, Djurgården avskyr man men säsongens roligaste matcher efter Frölunda. Sen hoppas man på framgång för Jocke.

Dustin

Antal inlägg : 6887
Join date : 12-02-28

Rikky, Lehto and Dundernisse like this post

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av NallePhu tis 25 jan 2022, 14:42

Helt fel lag för Jocke det där tyvärr men gissar han fått bra betalt av desperata Djurgården, Lyfta tror jag inte dem kommer göra sedan kvalspel nej sorry Jocke du skulle avvaktat!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18195
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av LulefanGBG tis 25 jan 2022, 14:53

Inte omöjligt att det blir en kvalrysare mellan Skansen och Danskarna heller.... Det vore ju mumma iom Fagervalls övergång som extra krydda på det mötet.

Inte det mest sannolika i nuläget kanske men absolut ingen omöjlighet heller. Malmö har ju inte fått det att stämma efter Fagervall lämnade heller, (trots få matcher förvisso), och Timrå har 5 poäng på senaste två matcherna och var tydligen dessutom väldigt bra i förlustmatchen mot Saik dessförinnan.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Pajala tis 25 jan 2022, 18:05

Jocke känner väl att hans olika alternativ är ytterst få, jävligt vågat att ta sig an bottenlaget skansen.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18150
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Bamsefar fre 11 feb 2022, 13:28

Skansen tar in Erik Gelinas från Rögle för resten av säsongen 

https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/hockey/shl/bomben-lamnar-rogle-detaljer-fran-djurgarden/
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Hankburger fre 11 feb 2022, 15:02

Bamsefar skrev:Skansen tar in Erik Gelinas från Rögle för resten av säsongen 

https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/hockey/shl/bomben-lamnar-rogle-detaljer-fran-djurgarden/
huh.. intressant värvning.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Puckad fre 11 feb 2022, 16:04

Rögle gör plats för något stort.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Blinders fre 11 feb 2022, 16:19

Puckad skrev:Rögle gör plats för något stort.
Lettiska Janis Jaks ersätter.

https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/hockey/shl/os-backen-till-shl-ar-klar-for-rogle/

Blinders

Antal inlägg : 5176
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av ski3r fre 11 feb 2022, 19:59

Precis vad DIF behöver. Oklart om det kommer att räcka dock.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Micke80 fre 11 feb 2022, 22:02

Undrar hur en skral ekonomi ska klara alla dessa sparkningar och värgning om de åker ur.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Blinders fre 11 feb 2022, 22:27

Micke80 skrev:Undrar hur en skral ekonomi ska klara alla dessa sparkningar och värgning om de åker ur.
Måste ju göra allt för att hålla sig kvar.
Två av deras ledande backar, Marcus Högström och Tom Nilsson är skadade resten av säsongen så de måste få in backar.

Dessutom är deras bästa center Sebastian Strandberg borta resten av säsongen och Jacob Josefson är borta sedan tidigare. Så en center jagar de också.

Blinders

Antal inlägg : 5176
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Mange sön 13 mar 2022, 10:10

Operation rädda djurgården blev ännu tydligare nu. Blev varken ett matchstraff eller granskad av DIFiplinnämnden...dock inte så konstigt när man ser att deras tidigare VD nu är VD i SHL lol!

Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Puckad sön 13 mar 2022, 10:50

Mange skrev:Operation rädda djurgården blev ännu tydligare nu. Blev varken ett matchstraff eller granskad av DIFiplinnämnden...dock inte så konstigt när man ser att deras tidigare VD nu är VD i SHL lol!

Lägg till att man stängde av en Timråspelare.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Bamsefar sön 13 mar 2022, 11:22

Japp, nu går alla krafter in för att rädda kvar Skansen , lite som när vi mötte Skansen 2011 , sjunde matchen . Det var embarmligt och en skam för hockeyn.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Mange sön 13 mar 2022, 11:25

Bamsefar skrev:Japp, nu går alla krafter in för att rädda kvar Skansen , lite som när vi mötte Skansen 2011 , sjunde matchen . Det var embarmligt och en skam för hockeyn.

Helt sjukt. Lägg även till när psykfallet även klarade sig undan efter denna situation (tidigare under säsongen):

Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Urken sön 13 mar 2022, 11:28

Sörensen är ett psykfall.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Bamsefar sön 13 mar 2022, 11:36

Urken skrev:Sörensen är ett psykfall.
Ja, men samtidigt , hade han klarat sig utan påföljder om han spelat i ngn annan förening , det är tveksamt.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Micke80 mån 14 mar 2022, 05:38

Tyckte inte sörensens tackling var nått matchstraff. Han träffade  trots allt axeln först, kommer med hög men ok fart och skridskorna är kvar i isen.
Däremot hade det blivit matchstraff hade jag förväntat mig att samma snack som det var med tyrväinen att klubban inte spelar mot puck är försvårande. Tyrväinen hade din i luften och sörensen vid ise vilket skiljer, men så mjukt han håller i den så har han ingen intention att hå mot puck

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

JohanO likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Djurgården - Sida 7 Empty Sv: Djurgården

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 7 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet