Peter Cehlarik

+81
SatanicPanic
Pontaking
Dundernisse
Monco
Lehto
GustenA
Jonken
håkke
JoakimJ
LHF96
GrodanBoll
Hankburger
Dustin
Jokerman
Anthrax
Ferros
Norrlandstoken
Redbear
Tigerman
Bamsefar
hokkzorz
Snikne Ville
Ivanhoe
Neurofunk20
Daddeh4724
GLHF
Puckad
nummer 17
MiCCe
Patrik82
Mickeee
JuniorX
makkanmakkan
Kapten Haddock
Pajala
tibet
KaptenBlodskelett
kokostrollet
Dentos
Mr Bister
Rikky
Micke80
icemask
Dalle
Lulefan
farre
Ingemar
Donowitz
Slapshot
Purre
INXen
Högljudd
Zeth
Hellcop
CKa
storstruten
NallePhu
Rönken
Diktatorn
JayDee
BodenSwe
Mange
Kagen
UnSaccoDiSoldi
Urken
Zeb Macahan
Dave Rock
LuleåWinston
Beast.
Old Brooklyn
FruktHamster
Norlin
MickkeJ
pingu
Luleafans89
LulefanGBG
Lars158
Tony Moore
MrA
Huselius1
Salle
85 posters

Sida 4 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av kokostrollet ons 04 feb 2015, 21:00

Kul att läsa såna här grejer från Cehlarik!

“Playing for Lulea is awesome,” raved Celharek, who moved from his hometown Zilina to northern Sweden in 2011 as a 15-year-old to further his development. “It's a different style of hockey and I'm happy to get the experience of playing with top players.”


http://www.championshockeyleague.net/news/lulea-is-a-very-good-place-for-hockey-says-swiss-scout-and-agent-liesch/783/
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2666
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Bamsefar ons 18 mar 2015, 23:41

Tydligen kunde Cehlarik inte spela enlig kuriren p g a att han var tvungen att göra ett prov...i skolan....i Slovakien Shocked
Hur blir det med skolbussen, hinner han hem till fredag
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av KaptenBlodskelett ons 18 mar 2015, 23:52

Bamsefar skrev:Tydligen kunde Cehlarik inte spela enlig kuriren p g a att han var tvungen att göra ett prov...i skolan....i Slovakien Shocked
Hur blir det med skolbussen, hinner han hem till fredag
Han ska tydligen flyga direkt till Göteborg och möta upp laget här.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2846
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av LulefanGBG tor 19 mar 2015, 06:58

Cehlarik är livsviktig för fortsättningen av den här serien. En av få som på egen hand kan hålla pucken i offensiv zon och skapa lägen och ytor för sina medspelare. Utan Chris och eventuellt Forsberg som båda är bra på att hålla spelet i offensiv zon så kan det blir riktigt tufft annars. Tror inte att vi vinner en match där vi parkerar i knät på Lassi, i synnerhet inte utan vår kapten och vår bästa tekare, så nej, kedjan med Cehlarik, Wallmark och Zaar behövs absolut.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av tibet lör 02 maj 2015, 01:15

Ska bli riktigt spännande att följa Cehlarik kommande vinter. Jaros är exempelvis bara 6 månader yngre! Kommer att ske en utvecklingsexplosion från Peters sida, håll i hatten säger jag bara.
tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Pajala lör 02 maj 2015, 13:41

tibet skrev:Ska bli riktigt spännande att följa Cehlarik kommande vinter. Jaros är exempelvis bara 6 månader yngre! Kommer att ske en utvecklingsexplosion från Peters sida, håll i hatten säger jag bara.

kanske det, men händer det ingenting så lär Luleå satsa på något annat, det känns som "do or die" för Chelarik i Luleå denna säsong, dags att ta klivet till att bli en elitspelare Very Happy
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Slapshot lör 02 maj 2015, 15:10

Pajala skrev:
tibet skrev:Ska bli riktigt spännande att följa Cehlarik kommande vinter. Jaros är exempelvis bara 6 månader yngre! Kommer att ske en utvecklingsexplosion från Peters sida, håll i hatten säger jag bara.

kanske det, men händer det ingenting så lär Luleå satsa på något annat, det känns som "do or die" för Chelarik i Luleå denna säsong, dags att ta klivet  till att bli en elitspelare Very Happy


Hoppas han får lika många chanser som övriga halvdana spelare i Luleå också så ska det nog gå bra.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Rönken lör 02 maj 2015, 15:23

19 pinnar i SHL säsongen man fyller 19 är inte så dåligt, tvärtom. Sedan blir det överdrivet att prata om att do or die, sådan brådska kan man inte ha med så unga spelare.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Urken lör 02 maj 2015, 15:44

Pistol Pete kommer att göra en del poäng i år om han får vara kvar. Sedan hoppas jag att man faktiskt ger killen chansen i pp - speciellt om övriga spelare inte presterar. Förra säsongen var hemsk att se, vad gäller PP.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av tibet lör 02 maj 2015, 17:14

En del spelare håller man kanske igen lite på medans dem är i en avgörande utvecklingsfas. Då får dem möjlighet att lägga mycket energi på att bygga upp kropp och knopp även under högsäsong. Gäller nog inte Wallmark vintern som var Very Happy Sen finns det en stor risk att dem utsätter sig för farliga situationer om dem matchas för hårt och tappar fokus. Finns ingen rutin att falla tillbaka på när det går tungt..
tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Kapten Haddock lör 02 maj 2015, 17:37

Jag är då hyfsat säker på att denna kille kommer ta minst ett stort steg i rätt riktning nästa säs. Men de gäller ju att pojken får chansen i rätt omgivning och de gäller ju Walle också.

Visst kan de väl kanske passa med att köra dom i samma kedja som de flesta föreslår, men jag ser hellre att dom placeras ut med kanoner om de går. På de sättet behöver dom kanske inte ta lika stort ansvar heller och fler att luta sig emot! Kan som sagt inte glömma när Cehlarik fick chansen att gå med Fogis och Vikho, när han bara var bäbis och då dundra han in poäng!
Tror att de var när CAM samt nån mer var skadad?

De störde mig enormt, när tränarna splittrade den kedjan när "ordinarie" spelare kom tillbaka. Dom hade ju gjort typ 15 poäng på 4 matcher. Tycker de är vansinnigt att dela nått som funkar så bra, även om de är Malkin, Crosby & Radulov som får titta på!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Norlin lör 02 maj 2015, 18:04

Dags att Pistol Pete får sig en stabil plats i en 2/3:e kedja och verkligen får visa upp sig över en hel säsong.
Möjligt att han kanske inte orkar 55 matcher men det kan man inte kräva av någon junior.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av makkanmakkan lör 02 maj 2015, 21:18

Rönken skrev:19 pinnar i SHL säsongen man fyller 19 är inte så dåligt, tvärtom. Sedan blir det överdrivet att prata om att do or die, sådan brådska kan man inte ha med så unga spelare.

Håller med! Hans kurva pekar bara uppåt.


4 - 21 - ??

makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Rönken ons 03 jun 2015, 12:10

Med största sannolikhet blir han kvar i Luleå kommande säsong - enligt agenten. Får väl se, hoppas verkligen på det bounce
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av JuniorX tis 04 aug 2015, 20:22

Får väl lyfta upp den här intervjun: http://www.luleahockey.se/artikel/67812/
Ordet jag söker och det som jag hoppas omfattar hans kommande säsong är konsistent. Önskar så att han kommer upp på den nivå som hans talang vittnar om och att han förmår hålla sig där ett tag.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av LulefanGBG fre 09 okt 2015, 12:08

KOmmer att bli en av våra bästa spelare i år om han får vara hel och ges det förtroende han förtjänar. Tycker han blivit ännu lite vassare och rakare i sitt anfallsspel, men framförallt tycker jag man ser att han utvecklats på andra plan. Inställningen och timingen verkar vara en helt annan. Han backcheckar och är bättre med i spelet hemåt och spelar mognare över hela isen.

FÅr han fortsätta att kampera med Wallmark så blir det nog bra till slut. Wallmark behöver komma in i det lite också, och det var skönt att han fick hänga en balja igår för självförtroendet.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Dentos fre 09 okt 2015, 14:05

LulefanGBG skrev:KOmmer att bli en av våra bästa spelare i år om han får vara hel och ges det förtroende han förtjänar. Tycker han blivit ännu lite vassare och rakare i sitt anfallsspel, men framförallt tycker jag man ser att han utvecklats på andra plan. Inställningen och timingen verkar vara en helt annan. Han backcheckar och är bättre med i spelet hemåt och spelar mognare över hela isen.

FÅr han fortsätta att kampera med Wallmark så blir det nog bra till slut. Wallmark behöver komma in i det lite också, och det var skönt att han fick hänga en balja igår för självförtroendet.
+1 på den. Jag tycker att han varit vår bästa spelare två matcher i rad nu.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 860
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Bamsefar fre 09 okt 2015, 14:08

Han ser bättre o bättre ut och med Walle så kan det bli riktigt bra.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Mickeee fre 09 okt 2015, 21:38

helt klart en förbättring av pete. men har ofta svårt med spelare som bågar undan och undviker kollisioner och inte sticker in näbben där det gör ont. Den gode peter kommer nog lira hela karriären utan hjärnskakningar (såvida han inte snubblar på klubbor)
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Bamsefar fre 09 okt 2015, 21:40

Mickeee skrev:helt klart en förbättring av pete. men har ofta svårt med spelare som bågar undan och undviker kollisioner och inte sticker in näbben där det gör ont. Den gode peter kommer nog lira hela karriären utan hjärnskakningar (såvida han inte snubblar på klubbor)

Som Wayne Gretsky då.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Lulefan sön 11 okt 2015, 16:04

Skulle inte bli förvånad om Cehlarik blommar ut totalt denna säsong och vinner poängligan. Det vi sett i inledande matcherna har inte varit annat än guld.

Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Pajala sön 11 okt 2015, 16:21

Lulefan skrev:Skulle inte bli förvånad om Cehlarik blommar ut totalt denna säsong och vinner poängligan. Det vi sett i inledande matcherna har inte varit annat än guld.

poängligan i SHL ? nja inte ens poängligan i Luleå lär han vinna, visst har han gått bra men det kommer alltid dippar under säsongen men nog lär han slå personligt rekord så det bara sjunger om det, nu vågar han ta för sig och han går rakt mot mål istället för att vända ned i hörnen ... blir en intressant säsong för pistol pete Very Happy
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Kapten Haddock sön 11 okt 2015, 16:26

Pajala skrev:
Lulefan skrev:Skulle inte bli förvånad om Cehlarik blommar ut totalt denna säsong och vinner poängligan. Det vi sett i inledande matcherna har inte varit annat än guld.

poängligan i SHL ? nja inte ens poängligan i Luleå lär han vinna, visst har han gått bra men det kommer alltid dippar under säsongen men nog lär han slå personligt rekord så det bara sjunger om det, nu vågar han ta för sig och han går rakt mot mål istället för att vända ned i hörnen ... blir en intressant säsong för pistol pete Very Happy

De syns även att han har blivit klart starkare i kroppen också. På träningen på liten rink, så hade han en del närkamper med Sly och då gjorde han inte bort sig. De var riktigt imponerade!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av FruktHamster mån 12 okt 2015, 16:00

Det här blir Petes år och tyvärr lär han vara förlorad efter denna säsongen. Sett grymt bra ut hittills.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Patrik82 mån 12 okt 2015, 20:27

Han ser explosivare ut ! Och verkar ha ett skönt självförtroende!
Grymt kul att titta på!
Patrik82
Patrik82

Antal inlägg : 311
Join date : 15-03-07
Age : 42
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Patrik82 mån 26 okt 2015, 15:55

Och efter jag skrev det förra inlägget försvann magin.
2 matcher när han såg ut att ha 25+ i suspen, nu såg jag inte mot Djurgården men resten av matcherna tar han ju inte för sig på det sättet längre.. =(
Patrik82
Patrik82

Antal inlägg : 311
Join date : 15-03-07
Age : 42
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Snikne Ville mån 26 okt 2015, 16:00

Han har många plus men jag blir fan galen på 2 saker. Först o främst att han tappar puckar på de ställen i banan där man absolut inte får göra det och sedan att han måste bli mycket med resolut o bestämd i sitt spel.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6388
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av FruktHamster mån 26 okt 2015, 17:23

Tyvärr får jag väl säga att Cehlarik är en av få - kanske den enda - av våra spelare, som gått ned sig de senaste matcherna.
Nu är han ju ung så det är väl bara att vänta att han är lite upp och ned i sitt spel, men med Sweatt på väg tillbaka, så hänger han onekligen löst i andrakedjan om han inte börjar leverera mer.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Dentos mån 26 okt 2015, 17:43

FruktHamster skrev:Tyvärr får jag väl säga att Cehlarik är en av få - kanske den enda - av våra spelare, som gått ned sig de senaste matcherna.
Nu är han ju ung så det är väl bara att vänta att han är lite upp och ned i sitt spel, men med Sweatt på väg tillbaka, så hänger han onekligen löst i andrakedjan om han inte börjar leverera mer.
Ja tillsammans med Harju var han väl sämsta forwarden sist. Men dessförinnan har han ju varit bäst på planen i ett antal matcher. Jag tror inte det skulle skada honom att spela med till exempel Granström och Sylvegård dock. Som någon nämnde så behöver Cehlarik få lite ytor att jobba på, det är då han blir riktigt farlig. Hade kunnat tänka mig att ställa upp ungefär såhär:

Micflikier-Lagacé-Rajala
Sweatt-Wallmark-Harju
Sylvegård/Hedman-Granström-Cehlarik
Fabbe-Foppa-Petrell
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 860
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av JuniorX tis 27 okt 2015, 06:22

Håller med om kritiken mot Cehlarik. Han har en osedvanlig förmåga att tappa puck i fel lägen och att inte kunna värdera när han ska göra svåra saker. Dessutom ser han riktigt nonchalant ut ibland. Jag lägger dock det på ungdomskontot och har överseende med det fortsättningsvis. Vad jag dock inte har överseende med är att man dribblar med kedjan.
Petrell-Wallmark-Cehlarik ska det vara! Ska det vara så svårt att förstå?

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av MiCCe tis 27 okt 2015, 08:42

JuniorX skrev:Håller med om kritiken mot Cehlarik. Han har en osedvanlig förmåga att tappa puck i fel lägen och att inte kunna värdera när han ska göra svåra saker. Dessutom ser han riktigt nonchalant ut ibland. Jag lägger dock det på ungdomskontot och har överseende med det fortsättningsvis. Vad jag dock inte har överseende med är att man dribblar med kedjan.
Petrell-Wallmark-Cehlarik ska det vara! Ska det vara så svårt att förstå?

Håller helt med om att Petrell ska gnugga på med Wallmark och Cehlarik. Alternativt Sylvegård istället för Lennu.

Ang. att Cehlarik tappar puckar så har han också en osedvanlig förmåga att på egen hand vinna puck på ställen på isen och skapa lägen från ingenting. Det gäller att Luleå verkligen ger honom chansen att blomma ut i år annars hoppas jag att han lämnar för en klubb där han får chansen fullt ut. Cehlarik har en högstanivå väl över samtliga andra i Luleås trupp: speed, spelsinne och mjuka händer i samma kille.

MiCCe

Antal inlägg : 159
Join date : 12-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Rönken tis 27 okt 2015, 10:45

MiCCe skrev:
JuniorX skrev:Håller med om kritiken mot Cehlarik. Han har en osedvanlig förmåga att tappa puck i fel lägen och att inte kunna värdera när han ska göra svåra saker. Dessutom ser han riktigt nonchalant ut ibland. Jag lägger dock det på ungdomskontot och har överseende med det fortsättningsvis. Vad jag dock inte har överseende med är att man dribblar med kedjan.
Petrell-Wallmark-Cehlarik ska det vara! Ska det vara så svårt att förstå?

Håller helt med om att Petrell ska gnugga på med Wallmark och Cehlarik. Alternativt Sylvegård istället för Lennu.

Ang. att Cehlarik tappar puckar så har han också en osedvanlig förmåga att på egen hand vinna puck på ställen på isen och skapa lägen från ingenting. Det gäller att Luleå verkligen ger honom chansen att blomma ut i år annars hoppas jag att han lämnar för en klubb där han får chansen fullt ut. Cehlarik har en högstanivå väl över samtliga andra i Luleås trupp: speed, spelsinne och mjuka händer i samma kille.

Sylvegård vore kul att se med Wallmark och Cehlarik. Fast Sylvegård har också haft en del tendenser att tappa pucken runt blålinjerna, så det skulle potentiellt kunna bli att bägge vingarna tappar puckar runt blålinjerna. Petrell är tryggare kortet på så vis kan jag tycka.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av nummer 17 tis 27 okt 2015, 11:05

Rönken skrev:
MiCCe skrev:
JuniorX skrev:Håller med om kritiken mot Cehlarik. Han har en osedvanlig förmåga att tappa puck i fel lägen och att inte kunna värdera när han ska göra svåra saker. Dessutom ser han riktigt nonchalant ut ibland. Jag lägger dock det på ungdomskontot och har överseende med det fortsättningsvis. Vad jag dock inte har överseende med är att man dribblar med kedjan.
Petrell-Wallmark-Cehlarik ska det vara! Ska det vara så svårt att förstå?

Håller helt med om att Petrell ska gnugga på med Wallmark och Cehlarik. Alternativt Sylvegård istället för Lennu.

Ang. att Cehlarik tappar puckar så har han också en osedvanlig förmåga att på egen hand vinna puck på ställen på isen och skapa lägen från ingenting. Det gäller att Luleå verkligen ger honom chansen att blomma ut i år annars hoppas jag att han lämnar för en klubb där han får chansen fullt ut. Cehlarik har en högstanivå väl över samtliga andra i Luleås trupp: speed, spelsinne och mjuka händer i samma kille.

Sylvegård vore kul att se med Wallmark och Cehlarik. Fast Sylvegård har också haft en del tendenser att tappa pucken runt blålinjerna, så det skulle potentiellt kunna bli att bägge vingarna tappar puckar runt blålinjerna. Petrell är tryggare kortet på så vis kan jag tycka.

Förutom pucktappen tenderar Cehlarik till att hamna på fel sida i defensiven. T.ex Rögles 3-3 mål kom för att han valde att inte jobba in på rätt sida!! Pucktappen och fel sida i defensiven oftare än dom andra gör att det är svårt att låta han spela högre upp än en tredjelina när alla är tillgängliga. Sen är han gudomligt begåvad offensivt, ruggigt vass man man och vinner närkamper och lösa puckar på ett fantastiskt sätt.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Rönken tor 18 feb 2016, 23:20

http://www.kuriren.nu/100-hockey/luleastjarnan-kan-bli-kvar-nasta-sasong-8740389.aspx


ISHOCKEY/SKELLEFTEÅ Slovaken Peter Cehlarik går mot en succésäsong. Nu vill Luleå Hockey behålla forwarden.

[size=14]20-årige Peter Cehlarik kom till Luleå Hockey juniorverksamhet 2011/2012.
2013 draftades han i den tredje rundan av Boston Bruins, som ännu inte utnyttjat sina rättigheter.
Nu lutar det mot en fortsättning i Luleå Hockey – även nästa säsong när kontraktet går ut i vår.
– Vi för förhandlaringar med Luleå Hockey, men han kommer inte att vara gratis, säger hans agent Louis Liesch till Norrbottens-Kuriren, som var på plats under derbyt i Skellefteå Kraft Arena.
– Jag vill inte kommentera framtiden under säsongen. Jag försöker bara göra mitt bästa i varje byte jag får, säger Peter Cehlarik.
Från Luleås sida vill man gärna behålla sin forward.
Slovaken har gjort 17 poäng (9 mål/8 assist) på 38 matcher den här säsongen på 13.30 minuters istid i snitt per match.
– Vi vill gärna behålla Peter och jag tror det är bra för honom att få en–två säsonger till i Luleå Hockey innan han åker över till NHL, säger Luleås general manager Lars ”Osten” Bergström.
Hur ska ni få honom att stanna och inte dra till NHL?
– Han har varje år tagit ett steg i rätt riktning. Han är ingen fjärdekedjesspelare i NHL så därför tycker jag han ska vara kvar och etablera sig som en riktig spetsforward, säger "Osten".
[/size]

Förmodar att "han blir inte gratis" syftar på att han just nu har en juniorlön eller väldigt låg lön. Så det inte blir några larviga summor. Han har potential, men hoppades att han skulle bli rejälare redan i år. Skulle vara kul att se Cehlarik efter någon säsong i AHL, sedan tillbaka i Luleå. Fast skulle inte ha något emot om han blir kvar nästa säsong.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Slapshot fre 19 feb 2016, 10:00

Givet att förlänga. Bättre än Harju och ska ha bättre betalt än vad har nu.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av LulefanGBG fre 19 feb 2016, 10:08

Hoppas att han blir kvar. Tycker att hans offensive spetskvalitéer väger upp hans defensiva brister med råge.

Tycker också att han visat prov på en mycket bättre inställning i år och kämpar mer i både med och motgång. Tycker också att han accepterar de olika rollerna och kedjorna han fått på ett bra sätt.

Han gick ner sig lite grann för ett tag sedan men har börjat komma igång igen tycker jag.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Puckad fre 19 feb 2016, 10:35

Bra kvitto att vara på isen vi 6 mot 5.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av LulefanGBG fre 19 feb 2016, 13:33

Japp. Tycker att han borde få lira mer PP också.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av GLHF fre 19 feb 2016, 13:39

Tycker det är rätt så självklart att försöka behålla Peter. Han börjar ju ha några år i luleådräkten och han tar ju små kliv framåt hela tiden. Visst att han känns lite mjuk ibland men inte tillnärmelsevis lika mjuk nu som tidigare år. Tycker Jimmy beskrev det rätt så bra igår angående matchen mot skeå. " Samtidigt klev spelare som Emil Sylvegård och Peter Cehlarik in i närkamperna med tänderna först och hoppades komma ut med tandskyddet i behåll". Satt själv på första bänkrad och han kämpade som satan igår, i mina ögon en av de bättre spelarna på plan. Sen har jag svårt att tro att han blir "för" dyr.

GLHF

Antal inlägg : 217
Join date : 15-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av icemask lör 20 feb 2016, 09:59

Har tidigare tyckt han varit för vek och slarvig, men tagit stora steg i rätt riktning i år !
Men behöver nog minst 1 år till i SHL innan han provar på andra sidan Atlanten !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Rönken lör 20 feb 2016, 10:03

Vore kul om Luleå kan behålla bägge slovakerna - Cehlarik och Jaros. Att gå in i en silly med förhoppningar om att hitta en center, en back och kanske en vinge vore något.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Lars158 tis 03 maj 2016, 09:16

Blir VM spel

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Daddeh4724 tis 03 maj 2016, 23:56

Lite tråkigt att Cehlarik lämnar alldeles för tidigt enligt mig. Jämfört med t.ex. Jaros eller Wallmark så kommer han inte ens vara i närheten av en NHL-plats. Alldeles för ojämn och slarvig i sitt spel och känns som en hyfsat enkel spelare att ersätta. Grymt duktig då han är på rätt humör men gjorde bara 1 poäng mer denna säsong jämfört med förra. Det tyder inte på någon vidare utveckling, fast han fördubblade nästan sin målskörd, vilket inte ska spottas i koppen över. Jag tycker inte Cehlarik är någon större förlust faktiskt.

Daddeh4724

Antal inlägg : 28
Join date : 14-03-04

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Neurofunk20 ons 04 maj 2016, 02:15

Daddeh4724 skrev:Lite tråkigt att Cehlarik lämnar alldeles för tidigt enligt mig. Jämfört med t.ex. Jaros eller Wallmark så kommer han inte ens vara i närheten av en NHL-plats. Alldeles för ojämn och slarvig i sitt spel och känns som en hyfsat enkel spelare att ersätta. Grymt duktig då han är på rätt humör men gjorde bara 1 poäng mer denna säsong jämfört med förra. Det tyder inte på någon vidare utveckling, fast han fördubblade nästan sin målskörd, vilket inte ska spottas i koppen över. Jag tycker inte Cehlarik är någon större förlust faktiskt.



Trots att han fortfarande är lite ojämn i sitt spel, så var det spelet utan puck samt spelet över hela banan som han förbättrade den gångna säsongen.
T.ex så var hans +/- statistik betydligt bättre (från -4 till +1 till +7 över 3 säsonger).
Han har även tagit för sig betydligt mer fysiskt (även fast jag tycker att hela laget, förutom Rajala, gjorde det).

Han är även ung och billig, något som är svårt att ersätta rent ekonomiskt, speciellt när Wallmark försvinner samtidigt.

Däremot kanske det kan vara bra för hans personliga utveckling att få spela VM, och testa på spel i Nordamerika. Antingen så slår han sig in, eller så kommer han tillbaks ännu bättre.

Det är en win/win helt enkelt.

Lycka till Peter!
Neurofunk20
Neurofunk20

Antal inlägg : 120
Join date : 15-02-05

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Kapten Haddock fre 06 maj 2016, 00:50

Lycka till Pistol Pete!
Du är varmt välkommen tillbaka till den förening som verkligen grundlagt mycket av ditt kunnande!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Ivanhoe fre 17 jun 2016, 14:47

Man måste ju uppmärksamma att han har fått ett NHL-kontrakt med Bruins.

Grattis!

http://www.bostonherald.com/sports/bruins/bruins_insider/2016/06/bruins_sign_prospect_peter_cehlarik

Det betyder ju att Luleå också får lite sköna slantar (omkring 2 miljoner) som lär vara välbehövliga för Luleå hockeys ekonomi.

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Snikne Ville tis 20 sep 2016, 15:44

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6388
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av hokkzorz tis 20 sep 2016, 15:49

Ivanhoe skrev:Man måste ju uppmärksamma att han har fått ett NHL-kontrakt med Bruins.

Grattis!

http://www.bostonherald.com/sports/bruins/bruins_insider/2016/06/bruins_sign_prospect_peter_cehlarik

Det betyder ju att Luleå också får lite sköna slantar (omkring 2 miljoner) som lär vara välbehövliga för Luleå hockeys ekonomi.

Är det bara jag som noterar att han spelar i tröja #67 Very Happy

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Bamsefar tis 20 sep 2016, 20:50

Ivanhoe skrev:Man måste ju uppmärksamma att han har fått ett NHL-kontrakt med Bruins.

Grattis!

http://www.bostonherald.com/sports/bruins/bruins_insider/2016/06/bruins_sign_prospect_peter_cehlarik

Det betyder ju att Luleå också får lite sköna slantar (omkring 2 miljoner) som lär vara välbehövliga för Luleå hockeys ekonomi.

Härligt, en av mina absoluta favoritspelare skriver kontrakt med "mitt" lag, Go Bruins.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Lars158 sön 06 nov 2016, 09:50

AHL spel än så länge. 7p på 7 matcher (4+3)

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 4 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet