Peter Cehlarik

+81
SatanicPanic
Pontaking
Dundernisse
Monco
Lehto
GustenA
Jonken
håkke
JoakimJ
LHF96
GrodanBoll
Hankburger
Dustin
Jokerman
Anthrax
Ferros
Norrlandstoken
Redbear
Tigerman
Bamsefar
hokkzorz
Snikne Ville
Ivanhoe
Neurofunk20
Daddeh4724
GLHF
Puckad
nummer 17
MiCCe
Patrik82
Mickeee
JuniorX
makkanmakkan
Kapten Haddock
Pajala
tibet
KaptenBlodskelett
kokostrollet
Dentos
Mr Bister
Rikky
Micke80
icemask
Dalle
Lulefan
farre
Ingemar
Donowitz
Slapshot
Purre
INXen
Högljudd
Zeth
Hellcop
CKa
storstruten
NallePhu
Rönken
Diktatorn
JayDee
BodenSwe
Mange
Kagen
UnSaccoDiSoldi
Urken
Zeb Macahan
Dave Rock
LuleåWinston
Beast.
Old Brooklyn
FruktHamster
Norlin
MickkeJ
pingu
Luleafans89
LulefanGBG
Lars158
Tony Moore
MrA
Huselius1
Salle
85 posters

Sida 3 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Mange fre 06 dec 2013, 22:49

Hellcop skrev:Cehlarik kommer bli vansinnigt bra, får ganska mycket Carl Söderbergvibbar då han sätter igång.
Aaah påminner lite om C.Söderberg faktiskt, ska bli extremt spännande att få följa Cehlariks utveckling! båtar gott inför framtiden bounce 
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Purre fre 06 dec 2013, 23:32

Finns potential i grabben, känns dock som han kommer dra över atlanten ganska direkt när han har etablerat sig. Nackdelen med att sina största talanger inte är norrbottningar/Lulekillar utan utländska spelare.

Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Rönken fre 06 dec 2013, 23:34

Purre skrev:Finns potential i grabben, känns dock som han kommer dra över atlanten ganska direkt när han har etablerat sig. Nackdelen med att sina största talanger inte är norrbottningar/Lulekillar utan utländska spelare.
Ja jo, men samtidigt bättre än ingen talang alls. Billig lösning som kan mynna ut i något stort, och är man lika bra som Cehlarik så försvinner ju spelare direkt oavsett om det är någon från Antnäs eller östra Sibirien.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Purre fre 06 dec 2013, 23:43

Rönken skrev:
Purre skrev:Finns potential i grabben, känns dock som han kommer dra över atlanten ganska direkt när han har etablerat sig. Nackdelen med att sina största talanger inte är norrbottningar/Lulekillar utan utländska spelare.
Ja jo, men samtidigt bättre än ingen talang alls. Billig lösning som kan mynna ut i något stort, och är man lika bra som Cehlarik så försvinner ju spelare direkt oavsett om det är någon från Antnäs eller östra Sibirien.
Såklart från person till person men jag tror nog att en "Jakob Silvferberg" är lättare att behålla nåt år extra i en moderklubb än en utländsk talang med noll koppling till klubb/stad. Sen har du absolut rätt i att det är en billig lösning fram tills han sticker, jag gillar grabben även om han har en hel del brister.

Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Rönken fre 06 dec 2013, 23:47

Purre skrev:
Rönken skrev:
Purre skrev:Finns potential i grabben, känns dock som han kommer dra över atlanten ganska direkt när han har etablerat sig. Nackdelen med att sina största talanger inte är norrbottningar/Lulekillar utan utländska spelare.
Ja jo, men samtidigt bättre än ingen talang alls. Billig lösning som kan mynna ut i något stort, och är man lika bra som Cehlarik så försvinner ju spelare direkt oavsett om det är någon från Antnäs eller östra Sibirien.
Såklart från person till person men jag tror nog att en "Jakob Silvferberg" är lättare att behålla nåt år extra i en moderklubb än en utländsk talang med noll koppling till klubb/stad. Sen har du absolut rätt i att det är en billig lösning fram tills han sticker, jag gillar grabben även om han har en hel del brister.
Ja jo, visserligen, men när det inte finns några lokala talanger så känns det bättre med någon yngre från Schweiz eller Slovakien. Billigare och accepterar nog en roll med varvande mellan lite speltid, bänken och Asplöven lite bättre än en äldre spelare. Sen blir det ju ringar på vattnet, ska man få juniorer att stanna kvar och locka till sig andra så gäller det ju att visa upp att det faktiskt går att få speltid i Luleå som yngling.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Norlin fre 06 dec 2013, 23:51

Å andra sidan kan man se det som en investering för klubben. Köpa en talang billigt och sedan sälja dyrt till NHL när han är på topp. Människohandel när den är som bäst! afro 
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Slapshot lör 07 dec 2013, 07:24

Anders Nilsson var ju knappast utländsk heller och drog direkt han slog igenom.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Salle sön 29 dec 2013, 15:49

3 ass och +4 i +/- efter de två inledande matcherna i JVM

Fortsätt så! Någon som sett någon match med Slovakien än?

Inte jag.. Men man får ju se till att göra det snart.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Donowitz sön 02 feb 2014, 12:27

Jag hoppas Cehlarik och Bryggman kan käka samma gröt som Mannberg gjorde inför denna säsong.

Donowitz

Antal inlägg : 4087
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av LuleåWinston tor 20 feb 2014, 21:22

Hmm, hur kommer Cehlariks speltid påverkas när Omark kommer? Jag hoppar verkligen han få mycket speltid, kanske t.o.m med Omark.

Imponerad av hur han alltid verkar vinna/ha kvar pucken vid alla dueller eller trånga situationer -- trots att han ser lite ranglig ut: men med en liten petning eller dragning löser han oftast situationen.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Ingemar fre 21 feb 2014, 11:09

LuleåWinston skrev:Hmm, hur kommer Cehlariks speltid påverkas när Omark kommer? Jag hoppar verkligen han få mycket speltid, kanske t.o.m med Omark.

Imponerad av hur han alltid verkar vinna/ha kvar pucken vid alla dueller eller trånga situationer -- trots att han ser lite ranglig ut: men med en liten petning eller dragning löser han oftast situationen.
Har sett detsamma. En jävla puckkontroll trots att det ser lite rangligt ut.
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av farre lör 08 mar 2014, 22:50

Luleås bäste spelare idag enligt mig.
Undrar om Rönken ligger vaken inatt och undrar hur fan han kunnat lämna honom utanför laget hela säsongen?
En Cehlarik med 55 omgångar i kroppen hade dominerat slutspelet
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Rönken lör 08 mar 2014, 22:56

Är väl lite det jag kan sakna, att yngre får chansen, som till exempel Forsberg i Modo, Rönnberg i Frölunda och Wallson i Skellefteå låter yngre spela. Åtminstone i seriespelet, där finns det gott och väl utrymme för att släppa på beräknandet om 0-0 och vad det kan tänkas vara som avgör.

Efter finalförnedringen yttrades det kommentarer från Luleå att man måste låta yngre få chansen för att eventuellt slå igenom senare under säsongen och framåt slutspelet. Så som det blev för Skellefteå där Arvidsson bland annat kom från ingenstans princip. Det i kombination med styrdokumentet man jobbar fram om att låta yngre spela rimmar illa med verkligheten.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Lars158 lör 08 mar 2014, 23:07

Rönken skrev:Är väl lite det jag kan sakna, att yngre får chansen, som till exempel Forsberg i Modo, Rönnberg i Frölunda och Wallson i Skellefteå låter yngre spela. Åtminstone i seriespelet, där finns det gott och väl utrymme för att släppa på beräknandet om 0-0 och vad det kan tänkas vara som avgör.

Efter finalförnedringen yttrades det kommentarer från Luleå att man måste låta yngre få chansen för att eventuellt slå igenom senare under säsongen och framåt slutspelet. Så som det blev för Skellefteå där Arvidsson bland annat kom från ingenstans princip. Det i kombination med styrdokumentet man jobbar fram om att låta yngre spela rimmar illa med verkligheten.

Rimmar inte bara illa. Dokumentet känns ju som att det inte kommer ha någon kontakt med verkligheten alls.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Bamsefar lör 08 mar 2014, 23:16

farre skrev:Luleås bäste spelare idag enligt mig.
Undrar om Rönken ligger vaken inatt och undrar hur fan han kunnat lämna honom utanför laget hela säsongen?
En Cehlarik med 55 omgångar i kroppen hade dominerat slutspelet

Håller med , Luleås "smartaste" spelare och en supertalang som tyvärr slösas bort. Han ska naturligtvis vara ordinarie i Laget.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Rönken lör 08 mar 2014, 23:20

Bamsefar skrev:
farre skrev:Luleås bäste spelare idag enligt mig.
Undrar om Rönken ligger vaken inatt och undrar hur fan han kunnat lämna honom utanför laget hela säsongen?
En Cehlarik med 55 omgångar i kroppen hade dominerat slutspelet

Håller med , Luleås "smartaste" spelare och en supertalang som tyvärr slösas bort. Han ska naturligtvis vara ordinarie i Laget.

Bra sparkapital och kanske kan bli en slutspelsjoker? Fast gäller att han får spela då, tror han är utanför laget vid komplett lag. Baserat på hur det sett ut tidigare då.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Urken lör 08 mar 2014, 23:58

Det är inte bara grejen att han "slösas bort", utan det är faktiskt en person det här. En person som får en del av sin karriär förstörd/senarelagd på grund av bristande förtroende. Lägger man upp det på det sättet, så förstår man om spelare likt Peter försvinner från klubben där högst lägstanivå går före dagsform.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Bamsefar sön 09 mar 2014, 00:03

Urken skrev:Det är inte bara grejen att han "slösas bort", utan det är faktiskt en person det här. En person som får en del av sin karriär förstörd/senarelagd på grund av bristande förtroende. Lägger man upp det på det sättet, så förstår man om spelare likt Peter försvinner från klubben där högst lägstanivå går före dagsform.


Om högst lägstanivå går före spelar Cehlarik sju dagar i veckan istället för Linus Persson.


Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av FruktHamster sön 09 mar 2014, 01:57

I det mesta har jag faktiskt gott att säga om Rönken o Co, men när det kommer till deras till synes totalt nonchalerande av Cahlariks talang blir jag fan förbannad.
Hur jag än försöker lyckas jag inte hitta förståelse för deras fatala misslyckande att se vad vi andra ser. Sjukt frustrerande.

Men nej nej.. Spela LP i stället, tex. Jamenar en 28-årig spelare som förutom att vara sämre dessutom är klar för en konkurrent är ju natuuuurligtvis ett långt bättre val.. Pinsamt.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Slapshot sön 09 mar 2014, 08:05

Ni kan vara lugna. Cehlarik är inte ens ombytt på söndag. Nu är ju Hedman tillbaka, Olle säkert också och Så klart måste ju rödskäggets runkobjekt nr 1 Linus P få spela....nej det blir nog som det har sett ut i 54 omg. Gårdagen var nog en engångsgrej

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Lulefan sön 09 mar 2014, 13:52

Som Cehlarik spelade igår så måste han ju få spela, men som det verkar så vägrar de peta Linus Persson, så vem ska Cehlarik peta?

Känns förjävligt om vi inte ska ta tillvara på den talang som finns, jag tror Cehlarik skulle kunna göra ett riktigt bra slutspel och sedan gå in och verkligen bidra nästa säsong.

Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Lars158 sön 09 mar 2014, 13:54

Lulefan skrev:Som Cehlarik spelade igår så måste han ju få spela, men som det verkar så vägrar de peta Linus Persson, så vem ska Cehlarik peta?

Känns förjävligt om vi inte ska ta tillvara på den talang som finns, jag tror Cehlarik skulle kunna göra ett riktigt bra slutspel och sedan gå in och verkligen bidra nästa säsong.

Forsberg

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av LulefanGBG sön 09 mar 2014, 19:31

Cehlarik måste spela. En no-brainer.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Norlin mån 10 mar 2014, 12:21

Gör de som förra året och totalt ignorerar vår unge supertalang så gör de ett misstag utan dess like. Förra året har jag mer förståelse för då han var helt ny. Dock förstår jag ändå inte det fullt ut eftersom han var glödhet tillsammans med Vihko och Fogge precis innan slutspelet.
Nej, in med Cehlarik permanent tillsammans med Omark.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Rönken mån 10 mar 2014, 12:25

Jag tycker att Cehlarik gång på gång visar upp sin potential på ett väldigt fint sätt så fort han får några minuter. Tycker att han skapar väldigt mycket sett till sin minimala istid. Firma Cehlarik-Fogström var bra förra säsongen och har även denna säsong visat att man uppenbarligen passar ihop. Visst hade han kunnat vara mer rejäl i spelet runt sarger och så men han går ju sällan bort sig totalt tycker jag, men visst blir det tuffare i ett slutspel. Men om han aldrig får möta seniorer kommer han aldrig spela ett mer seniort spel heller så.

Det är ju en framtida storspelare med väldigt bra spelsinne som sitter på kontrakt två säsonger till, jag trodde och hoppades att han skulle få ok med speltid denna säsongen och vara ordinarie till nästa säsong. Menar nu drar Klasen då behövs det spets och varför inte utnyttja den man har i laget när man äntligen har lite yngre spelare som är något utöver det vanliga.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Dalle mån 10 mar 2014, 13:04

Cehlarik är den forward som har det längsta kontraktet i dagens trupp så att inte matcha honom och ge honom slutspelsrutin de stackars matcher som Luleå får i årets slutspel vore fel.
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Lulefan mån 10 mar 2014, 15:48

Cehlarik har ju onekligen producerat bra i Asplöven och Allsvenskan när han fått chansen och lite förtroende, få 18-åringar som kan gå in i Allsvenskan och producera så bra. Jag tycker det är tjänstefel att inte utnyttja den talang han besitter, han kan mycket väl vara storstjärna i framtiden och det skulle inte förvåna mig om han spelar i NHL om några år.

Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av icemask mån 10 mar 2014, 16:43

Verkar konstigt att man ratar våra unga och lovande, men det är nåt konstigt när man spelat Högbom och Lundkvist sista matcherna i grundserien och inte de som spelat tidigare !
schism ?
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Rönken mån 10 mar 2014, 16:47

icemask skrev:Verkar konstigt att man ratar våra unga och lovande, men det är nåt konstigt när man spelat Högbom och Lundkvist sista matcherna i grundserien och inte de som spelat tidigare !
schism ?

Nja, tror mer att man ville se hur Lunkan och Högbom klarade sig mot Brynäs som ändå spelar lite mer fysiskt än många andra lag? Förmodligen därför även Owuya fick stå, tror Rautio ligger bättre till men man ville se Owe i sista seriematchen.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av icemask mån 10 mar 2014, 17:01

tycker ändå att det är konstig tid att börja prova dem och låta Oskarsson spela j20 inför slutspelet, men ledarna vet ju mer än oss om vem som man vill ha med sig i slutspelet om någon går sönder !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Rönken mån 10 mar 2014, 17:04

Bara rena spekulationer, Högbom spelade väl för att Oskarsson var med i Asplöven. Nu i sista matchen var det väl gränsläge om det skulle bli så mycket spel för backar utanför topp6. Visserligen var Hjelm hopplöst dålig så då fick Lundqvist spela liter mer än tänkt? Återigen, bara spekulationer, men mer speltid i Asplöven är bättre än att få 5-6 min i a-laget och sedan värma bänk skulle jag tro. Blir ju rätt långt uppehåll så gäller att hålla igång spelare.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Lars158 fre 08 aug 2014, 22:14

Vilka förutsättningar Cehlarik har att bli en helt sjukt bra hockeyspelare.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av icemask sön 10 aug 2014, 00:24

INdividuellt jaa, men som lagspelare njaaa inte där än !
motargument mottages tacksamt !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av NallePhu sön 10 aug 2014, 12:21

icemask skrev:INdividuellt jaa, men som lagspelare njaaa inte där än !
motargument mottages tacksamt !
Amen för den analysen klockren sådan!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18243
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Lars158 sön 10 aug 2014, 15:57

icemask skrev:INdividuellt jaa, men som lagspelare njaaa inte där än !
motargument mottages tacksamt !
Vad är svagheten i lagspelet tycker du?

En allmän åsikt om Cehlarik har jag upplevt skall vara att han inte backcheckar nog bra. Men det håller jag inte med om. Tycker Cehlarik det han fått spela har haft bra fart i backcheckingen och jobbar bra även i egen zon. Sen är han inte den främsta defensiva forwarden kanske, men det är väl att räkna som individuell brist och inte en lagspels brist?
Sen tycker jag Cehlarik har utomordentligt spel och passningssinne, det är ju dock en individuell styrka men inte motsatsen till lagspelare för den skull.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Micke80 mån 11 aug 2014, 13:07

Lars158 skrev:
icemask skrev:INdividuellt jaa, men som lagspelare njaaa inte där än !
motargument mottages tacksamt !
Vad är svagheten i lagspelet tycker du?

En allmän åsikt om Cehlarik har jag upplevt skall vara att han inte backcheckar nog bra. Men det håller jag inte med om. Tycker Cehlarik det han fått spela har haft bra fart i backcheckingen och jobbar bra även i egen zon. Sen är han inte den främsta defensiva forwarden kanske, men det är väl att räkna som individuell brist och inte en lagspels brist?
Sen tycker jag Cehlarik har utomordentligt spel och passningssinne, det är ju dock en individuell styrka men inte motsatsen till lagspelare för den skull.

Jag håller med dig om att bristen i kunskapen om hur man spelar defensivt mer handlar om det individuella än lagspelet. Det enda jag ser som har med lagspelet att göra vad gäller defensiven är ju täckta skott. Det är sällan man ser att han offrar en hörntand för att rädda ett skott.
I övrigt så, ivart fall under rönkens ledning, så verkar han ju underkasta sig lagets spel och gör det efter sin bästa förmåga.
Att det sen brist i defensiven är ju för att han individuellt inte är en bra defensiv spelare och därför bör placeras i en kedja som är tänkt att vara mer i anfallszon än försvarszon.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Rikky lör 27 sep 2014, 14:33

Tyckte Cehlarik var grymt bra mot Leksand även om han spelade i olika kedjor. Får tydligen chansen med Abbotts i dagens match. Välförtjänt och jag tror han kommer göra det bra.
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av FruktHamster lör 27 sep 2014, 15:05

Rikky skrev:Tyckte Cehlarik var grymt bra mot Leksand även om han spelade i olika kedjor. Får tydligen chansen med Abbotts i dagens match. Välförtjänt och jag tror han kommer göra det bra.

Han syntes onekligen mer än Mannberg, så att han får en plats känns rättvist. Var inne på flera farligheter.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Mr Bister lör 27 sep 2014, 17:27

Cehlarik och Fagerudd tycker jag skall ner till Asplöven, Cehlarik har idag varit en otrolig säkerhetsrisk och har inte på hela säsongen visat något.

Mr Bister

Antal inlägg : 1421
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Lars158 lör 11 okt 2014, 22:05


Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Ingemar sön 12 okt 2014, 08:36

Verkligen lyft sig. Spelar ibland med små marginaler men fler som söker pass från bakom förlängda eller snett upp i slottet och vi åker på kontring för att en klubba hinner emellan. Nä jag tycker han ser oförskämt pigg ut och får till farligheter där andra stannar vid sarg och bökar Smile
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Lulefan sön 12 okt 2014, 08:47

Inte en chans att han ska ned till Asplöven som han spelar just nu.

Riktigt kul dessutom att se att våra unga spelare levererar och ligger högt i interna poängligan, kan bli en riktigt kul säsong om de fortsätter utvecklas under säsongen, lagom till slutspelet!

Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av LulefanGBG sön 12 okt 2014, 12:50

Underbart! Äntligen verkar det börja lossna för killen! Kommer att bli en superstar om han tar vara på chansen och om Luleå tar vara på honom.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Old Brooklyn sön 12 okt 2014, 14:28

Cehlarik påminner lite om Juha Nurmi tycker jag. Mycket petande med klubban och en ibland magisk förmåga att få den att bli ca 4 meter lång. Sen en lite svajig odefinierbar slekighet i kroppsrörelserna samtidigt som han faktiskt är stark längs sargerna.

Det man saknar är ju att det kan se ut som det gjort de senaste matcherna under en längre period. Kan han stanna på den här nivån så borde han aldrig spela i allsvenskan igen.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Bamsefar sön 12 okt 2014, 14:59

Old Brooklyn skrev:Cehlarik påminner lite om Juha Nurmi tycker jag. Mycket petande med klubban och en ibland magisk förmåga att få den att bli ca 4 meter lång. Sen en lite svajig odefinierbar slekighet i kroppsrörelserna samtidigt som han faktiskt är stark längs sargerna.

Det man saknar är ju att det kan se ut som det gjort de senaste matcherna under en längre period. Kan han stanna på den här nivån så borde han aldrig spela i allsvenskan igen.

Just det, så är det , funderat en del vars jag sett det där spelet som grabben presterar förut. En annan specialare som Pistol-Pete ägnar sig åt är att smyga upp bakom oppositionen i mittzon bakifrån och helt enkelt slå ut pucken från den intet ont anade motståndaren, sno den och vända spelet.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Rönken sön 12 okt 2014, 15:26

Bamsefar skrev:
Old Brooklyn skrev:Cehlarik påminner lite om Juha Nurmi tycker jag. Mycket petande med klubban och en ibland magisk förmåga att få den att bli ca 4 meter lång. Sen en lite svajig odefinierbar slekighet i kroppsrörelserna samtidigt som han faktiskt är stark längs sargerna.

Det man saknar är ju att det kan se ut som det gjort de senaste matcherna under en längre period. Kan han stanna på den här nivån så borde han aldrig spela i allsvenskan igen.

Just det, så är det , funderat en del vars jag sett det där spelet som grabben presterar förut. En annan specialare som Pistol-Pete ägnar sig åt är att smyga upp bakom oppositionen i mittzon bakifrån och helt enkelt slå ut pucken från den intet ont anade motståndaren, sno den och vända spelet.

Ja han kör inte direkt en manglig likt Sylvegård eller Petrell för att vinna pucken i offensiv zon heller utan åker dit pucken/motståndaren kommer att vara och petar lite med klubban från motsatt riktning. Ser småfestligt ut.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av FruktHamster ons 21 jan 2015, 20:51

Rätt otroligt att han med den bgränsade speltid han har samt endast 19 år gammal lyckas ha ett poängsnitt på 0.5p/match i SHL.
Ska bli oerhört spännande att se vad han kan åstadkomma om endast ett par år. Lätt att glömma hur ung han verligen är ibland.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av CKa ons 21 jan 2015, 22:04

FruktHamster skrev:Rätt otroligt att han med den bgränsade speltid han har samt endast 19 år gammal lyckas ha ett poängsnitt på 0.5p/match i SHL.
Ska bli oerhört spännande att se vad han kan åstadkomma om endast ett par år. Lätt att glömma hur ung han verligen är ibland.

Cehlarik är min absoluta favoritspelare i Luleå ända sedan han gjorde sin debut i A-laget, hoppas på att få se han några år till innan han drar över Atlanten.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Bamsefar ons 21 jan 2015, 22:16

CKa skrev:
FruktHamster skrev:Rätt otroligt att han med den bgränsade speltid han har samt endast 19 år gammal lyckas ha ett poängsnitt på 0.5p/match i SHL.
Ska bli oerhört spännande att se vad han kan åstadkomma om endast ett par år. Lätt att glömma hur ung han verligen är ibland.

Cehlarik är min absoluta favoritspelare i Luleå ända sedan han gjorde sin debut i A-laget, hoppas på att få se han några år till innan han drar över Atlanten.

Kan inte annat än hålla med, en strålande talang och en blivande klasspelare.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Dentos tor 22 jan 2015, 22:56

Cehlarik målskytt igen. Det känns som att han alltid lyckas hitta de där lägena. Känns som en ny Johan Harju, med potential att bli mycket mycket bättre! Grymt kul att se! Keep it up!
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 862
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Peter Cehlarik - Sida 3 Empty Sv: Peter Cehlarik

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet