Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

+88
Lasse_m
Sundance Kid
Suomipoika
Monco
Bellissimo
Facklan13
Helge
tibet
NilsOskar
Hellcop
BulanFanClub
keevvs
pingu
Hjalmar_Vuopio
Negativet
Dilox
Dentos
Jojjan
Edluninho
LHF96
Langelevefabricius
Hejsan
Myrman
Jokerman ll
Kneten
Lulejoe
Skurpen
Småland
Snikne Ville
RSD555
Jonsey78
Hostak straffar
Bamsefar
ski3r
Burskydd
Lajon
Danneja
MrScout
Donten_
Dr.danne
#96
perfredrik
Pajala
Lulefan
Tackleberry
storeken
Puckad
Redbear
Loop
JuniorX
Flippass
SatanicPanic
Sportchefen #2
Tony Moore
Jonken
Lasse Proppmätt
Mange
Zeth
Kelkan
Braun
lhffan
Niinimaa
Lehto
Dustin
CKa
Luleå4EverNorrbotten
kokostrollet
Polyfemos
Lars158
LulefanGBG
LHF90
Dundernisse
Donowitz
Kanellängd
icemask
Sir Prozac
GustenA
Urken
Pontaking
Blinders
Mr Bister
Hedanders
Björnkäften
Serkan122
NallePhu
trallgöken
farre
Hankburger
92 posters

Sida 18 av 20 Föregående  1 ... 10 ... 17, 18, 19, 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av Bamsefar tor 11 jan 2024 - 14:54

Naturligtvis utnyttjar man spelares kontakter, allt annat vore idioti
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12047
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Tony Moore likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av Monco tor 11 jan 2024 - 14:54

Serkan122 skrev:Pengar borde vi då ha:
”I samband med att Luleå Hockey arbetsbefriade Mario Kempe, som åkte hem till Stockholm, ska Stefan Nilsson och Ulf Engman också ha klargjort att de ville ha tillbaka en miljon kronor för att skriva på övergångspapperna som gjorde det möjligt för honom att spela någon annanstans.”

Så man verkar ha fått en miljon för att släppa Kempe + slippa betala hans lön. Sen har man också släppt Zdrahal.
https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/avslojar-sa-mycket-kravde-lulea-hockey-for-att-slappa-kempe/jown9mgl


Olausson, Brodecki och Rautio kan omöjligt vara dyra.

Sedan är det ju faktiskt så att Luleås ursprungliga plan var att värva en forward före Kempe och Zdrahal lämnade laget så egentligen borde tre spetsspelare vara vad Luleås budget tillåter. Nu har vi tagit in Olausson, Brodecki, Rautio och även Hedqvist. Sedan vet jag inte vad Zdrahal hade för lön jämfört med våra nyförvärv. Vi kan alla vara överens om att spelarna som har kommit in jämfört med Kempe, Zdrahal och ytterligare en spetsspelare är långt ifrån vad Luleå hade tänkt och vad vi fans hade förväntat oss i jakten på guldet.

Monco

Antal inlägg : 308
Join date : 15-04-02

Kneten and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av Dilox tor 11 jan 2024 - 15:11

Har försökt scanna av forum och liknande för Servette-fans och hittar inte ett ord om Hartikainen och nån schism eller liknande. Man vill ju väldigt gärna men fan vad jag egentligen inte tror på att det ens finns ett uns sanning i det.

Dilox

Antal inlägg : 738
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Serkan122 and Suomipoika like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av NallePhu tor 11 jan 2024 - 15:44

Från XP:
Kritiken mot ”Skuggan”
Han syftar bland annat på händelsen i Luleås möte med Timrå i lördags, där de egna supportrarna vädrade sin frustration över klubbens sportsliga resultat och kritiserade sportchefen, Stefan Nilsson, i en banderoll.

Texten löd: ”Skuggan: bli ihågkommen för guldet på isen – Inte för att du satte oss i skiten.”

Enbom menar att han har förståelse för att banderoller förekommer inom supporterkulturen och har en viktig del i den, men vänder sig emot budskapet och sättet det framförts.

– Vi arbetar hela tiden för att vara väldigt nära våra medlemmar och supportrar. De är i hög grad delaktiga i allt som händer i Luleå Hockey och vi har en nära dialog med flera av våra supportergrupper.

– Vi har en öppen dörr till kansliet och det här är budskap de kan framföra varje dag, så jag tycker det är fel väg att gå.

Framför allt är han kritisk till att ”Skuggan” får stå i skottgluggen.

– Jag gillar inte att man vänder sig mot enskilda personer, för även utanför laget jobbat vi i klubben med ett starkt lagarbete. Det är inte någon enmansshow på något sätt. Våra tränare och sportchefer jobbar tillsammans varje dag.

– Man kan kritisera oss som kollektiv i stället för att rikta det mot någon enskild.

Hur är ert förtroende just nu för den sportsliga ledningen, med ”Skuggan” och Ulf Engman i spetsen?

– Det är klart att vi har förtroende för dem, annars hade de inte varit sportchefer. Så enkelt är det. Vi har också ett stort förtroende för vår spelargrupp och våra fantastiska tränare. Vi har förtroende för alla som jobbar runt sporten.

– Vår uppgift här och nu är att supporta dem och ge dem energi och förutsättningar för att göra ett bra jobb.

Samtidigt är det viktigt att behålla förtroendet hos supportrarna också. Anser du att det kan vara dags att göra någon förändring efter säsongen på de ledande positionerna?

– Just nu lägger vi fokus på vad vi kan göra för att laget ska vinna mer hockeymatcher, här och nu och resten av säsongen. Vi lägger all vår energi på att SHL-laget ska bli mer framgångsrikt.

Vad är viktigt för att lyckas med det som du ser det?

– Vi har en bra harmoni i vårt lag och har fantastiskt duktiga tränare. Jag vet att de har en bra dialog i gruppen och jobbar med alla parametrar för att höja prestationen. Det är allt i från det taktiska, till det mentala.

– Sedan jobbar vi övriga med att se till att de får energi, så de kan jobba med en trygghet och lugn. De är människor som alla andra och för att kunna prestera måste det finnas trivsel och trygghet.

Helvete så dem skyddar varandra bra harmoni i truppen var då??
Det är så disharmoni så det skriker om det hela, Less på hur Enbom skyddar personer som inte ska ha en position!
Kan ge mig fan på att detta kommer bli kostsamt i längden om man inte agerar, Men men inget lär ske om så man åker ned i HAL utan man forts inte se verkligheten!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18264
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av LHF96 tor 11 jan 2024 - 15:47

Bamsefar skrev:Naturligtvis utnyttjar man spelares kontakter, allt annat vore idioti

Ja men det kanske inte alltid behöver vara det enda kriteriet för att värva en spelare? Även jag kan titta på EP och göra en lista på våra spelares tidigare lagkamrater. Jag kräver mer av två sportchefer och det borde gå att hitta spelare utanför den inre kretsen lite oftare.
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3523
Join date : 12-09-20

pingu, kokostrollet and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av #96 tor 11 jan 2024 - 16:01

Redbear skrev:Från NSD:
Under onsdagen nåddes vi av ett vilt rykte om att Luleå Hockey, med hjälp av Linus Omark, som har spelat med honom i såväl Edmonton Oilers och Oklahoma City Barons som Salavat Yulaev och Genève, jobbar hårt på Teemu Hartikainen, som uppges vara på väg bort från Genève efter en konflikt med tränaren Jan Cadieux, men det förnekas av Ulf Engman.

Vad vore en silly utan ett rykte om Hartikainen Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 1f602
#96
#96

Antal inlägg : 2182
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

kokostrollet, LulefanGBG, Lars158, Pontaking and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av LulefanGBG tor 11 jan 2024 - 16:02

#96 skrev:
Redbear skrev:Från NSD:
Under onsdagen nåddes vi av ett vilt rykte om att Luleå Hockey, med hjälp av Linus Omark, som har spelat med honom i såväl Edmonton Oilers och Oklahoma City Barons som Salavat Yulaev och Genève, jobbar hårt på Teemu Hartikainen, som uppges vara på väg bort från Genève efter en konflikt med tränaren Jan Cadieux, men det förnekas av Ulf Engman.

Vad vore en silly utan ett rykte om Hartikainen  Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 1f602
Väntar fortfarande på ryktet om Cervenka....
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

#96 and kokostrollet like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av Dustin tor 11 jan 2024 - 16:04

Kan inte vara särskilt bra för sportcheferna när de landar en Joakim Hillding efter rykten om Ruohomaa, Dzingel och fucking Hartikainen. Teemu är min drömspelare till Luleå Hockey, frågan är om han är Bulan kompatibel.

Dustin

Antal inlägg : 6928
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av Blinders tor 11 jan 2024 - 16:05

Dustin skrev:Kan inte vara särskilt bra för sportcheferna när de landar en Joakim Hillding efter rykten om Ruohomaa, Dzingel och fucking Hartikainen. Teemu är min drömspelare till Luleå Hockey, frågan är om han är Bulan kompatibel.
Är det några månader så kan nog Bulan se mellan fingrarna, bara han levererar...

Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av #96 tor 11 jan 2024 - 16:10

Blinders skrev:
Dustin skrev:Kan inte vara särskilt bra för sportcheferna när de landar en Joakim Hillding efter rykten om Ruohomaa, Dzingel och fucking Hartikainen. Teemu är min drömspelare till Luleå Hockey, frågan är om han är Bulan kompatibel.
Är det några månader så kan nog Bulan se mellan fingrarna, bara han levererar...

Chansen att Hartikainen kommer är nog lika stor som att få en rymdtoalett i huvudet.
#96
#96

Antal inlägg : 2182
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Dustin and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av JuniorX tor 11 jan 2024 - 16:18

#96 skrev:
Blinders skrev:
Dustin skrev:Kan inte vara särskilt bra för sportcheferna när de landar en Joakim Hillding efter rykten om Ruohomaa, Dzingel och fucking Hartikainen. Teemu är min drömspelare till Luleå Hockey, frågan är om han är Bulan kompatibel.
Är det några månader så kan nog Bulan se mellan fingrarna, bara han levererar...

Chansen att Hartikainen kommer är nog lika stor som att få en rymdtoalett i huvudet.

Plötsligt blev det möjligt...

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Haparanda and Luleå4EverNorrbotten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av Bamsefar tor 11 jan 2024 - 16:48

LHF96 skrev:
Bamsefar skrev:Naturligtvis utnyttjar man spelares kontakter, allt annat vore idioti

Ja men det kanske inte alltid behöver vara det enda kriteriet för att värva en spelare?  Även jag kan titta på EP och göra en lista på våra spelares tidigare lagkamrater. Jag kräver mer av två sportchefer och det borde gå att hitta spelare utanför den inre kretsen lite oftare.
Du tänker på hardegård, Laaksonen, Pasic, lilja förstår jag men om man pratar om en spelare som hartikainnen vore det orimligt att inte utnyttja Omark om det finns minsta chans, eller du menar att de ska gräva fram hartikainnen kaliber utan något att gå på
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12047
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av Suomipoika tor 11 jan 2024 - 16:54

Hartikainen har begränsat kommentarerna på instagram Rolling Eyes

Suomipoika

Antal inlägg : 4
Join date : 24-01-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av Serkan122 tor 11 jan 2024 - 16:57

Suomipoika skrev:Hartikainen har begränsat kommentarerna på instagram Rolling Eyes
Nyligen?

Serkan122

Antal inlägg : 2807
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av Suomipoika tor 11 jan 2024 - 16:58

Serkan122 skrev:
Suomipoika skrev:Hartikainen har begränsat kommentarerna på instagram Rolling Eyes
Nyligen?

Vet tyvärr inte

Suomipoika

Antal inlägg : 4
Join date : 24-01-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av NallePhu tor 11 jan 2024 - 17:02

Serkan122 skrev:
Suomipoika skrev:Hartikainen har begränsat kommentarerna på instagram Rolling Eyes
Nyligen?
Betyder väl inte så jäkla mycket mer än han vill väl inte få folk som frågar om det är sant, Skeptisk att det ens blir verklighet iom han är en av kuggarna i GSHC så jag tror inte ens på ryktet men roligt det kom igång!
men iofs lyckade Limpan med Lepistö så who knows!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18264
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Pontaking, Serkan122 and Suomipoika like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av Flippass tor 11 jan 2024 - 19:50

Dustin skrev:
Hankburger skrev:
Dustin skrev:
Hankburger skrev:Brodecki är dessutom högerskytt. Så bara där så finns det en viss uppsida med honom. Med det sagt så förväntar jag mig en plats i tredjefemman för honom och kanske lite poäng.


Det är helt otroligt, men föga förvånande, att @hankburger hyllar denna värvning.

Hyllar inte den. Försöker bara se något positivt i den istället för att bete mig som ett barn som fått sitt godis snott. Väx upp..


Jaha, det är vuxet att bara nicka med och le? Urtypen av en syltrygg skulle jag säga. Meryn Trant.

Var det inte personangrepp som skulle undvikas på forumet?
Alla får väl tycka vad de vill??

Flippass

Antal inlägg : 417
Join date : 22-05-04

Bamsefar, Loop and Redbear like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av LHF96 tor 11 jan 2024 - 20:27

Bamsefar skrev:
LHF96 skrev:
Bamsefar skrev:Naturligtvis utnyttjar man spelares kontakter, allt annat vore idioti

Ja men det kanske inte alltid behöver vara det enda kriteriet för att värva en spelare?  Även jag kan titta på EP och göra en lista på våra spelares tidigare lagkamrater. Jag kräver mer av två sportchefer och det borde gå att hitta spelare utanför den inre kretsen lite oftare.
Du tänker på hardegård, Laaksonen, Pasic, lilja förstår jag men om man pratar om en spelare som hartikainnen vore det orimligt att inte utnyttja Omark om det finns minsta chans, eller du menar att de ska gräva fram hartikainnen kaliber utan något att gå på

Laaksonen är godkänt scoutarbete, Hardegård utmärkt värvning men är väl knappast skuggans scoutingskills som ligger till grund för den. Lilja och pasic är väl inte något man behöver skryta allt för mycket över, eller tycker du de gjort succe? Luktar EP-scouting över det hela efter poängstark säsong. Att värva från allsvenskan är betydligt enklare. Så nä jag är inte imponerad av våra sportchefers förmåga att hitta externa guldkorn, vilket var andemeningen med inlägget. En kan tycka att om vi ska lyckas göra mer av mindre så behöver vi bli bättre på att hitta fynd, typ Curran, tambellini, soumela, tomasek etc, finns hur många exempel på spelare som helst som varit över förväntan. Känns som att vi aldrig lyckas med det
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3523
Join date : 12-09-20

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av Bamsefar tor 11 jan 2024 - 20:29

LHF96 skrev:
Bamsefar skrev:
LHF96 skrev:
Bamsefar skrev:Naturligtvis utnyttjar man spelares kontakter, allt annat vore idioti

Ja men det kanske inte alltid behöver vara det enda kriteriet för att värva en spelare?  Även jag kan titta på EP och göra en lista på våra spelares tidigare lagkamrater. Jag kräver mer av två sportchefer och det borde gå att hitta spelare utanför den inre kretsen lite oftare.
Du tänker på hardegård, Laaksonen, Pasic, lilja förstår jag men om man pratar om en spelare som hartikainnen vore det orimligt att inte utnyttja Omark om det finns minsta chans, eller du menar att de ska gräva fram hartikainnen kaliber utan något att gå på

Laaksonen är godkänt scoutarbete, Hardegård utmärkt värvning men är väl knappast skuggans scoutingskills som ligger till grund för den. Lilja och pasic är väl inte något man behöver skryta allt för mycket över, eller tycker du de gjort succe? Luktar EP-scouting över det hela efter poängstark säsong. Att värva från allsvenskan är betydligt enklare. Så nä jag är inte imponerad av våra sportchefers förmåga att hitta externa guldkorn, vilket var andemeningen med inlägget. En kan tycka att om vi ska lyckas göra mer av mindre så behöver vi bli bättre på att hitta fynd, typ Curran, tambellini, soumela, tomasek etc, finns hur många exempel på spelare som helst som varit över förväntan. Känns som att vi aldrig lyckas med det
Eklind
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12047
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av Serkan122 tor 11 jan 2024 - 20:31

Bamsefar skrev:
LHF96 skrev:
Bamsefar skrev:
LHF96 skrev:
Bamsefar skrev:Naturligtvis utnyttjar man spelares kontakter, allt annat vore idioti

Ja men det kanske inte alltid behöver vara det enda kriteriet för att värva en spelare?  Även jag kan titta på EP och göra en lista på våra spelares tidigare lagkamrater. Jag kräver mer av två sportchefer och det borde gå att hitta spelare utanför den inre kretsen lite oftare.
Du tänker på hardegård, Laaksonen, Pasic, lilja förstår jag men om man pratar om en spelare som hartikainnen vore det orimligt att inte utnyttja Omark om det finns minsta chans, eller du menar att de ska gräva fram hartikainnen kaliber utan något att gå på

Laaksonen är godkänt scoutarbete, Hardegård utmärkt värvning men är väl knappast skuggans scoutingskills som ligger till grund för den. Lilja och pasic är väl inte något man behöver skryta allt för mycket över, eller tycker du de gjort succe? Luktar EP-scouting över det hela efter poängstark säsong. Att värva från allsvenskan är betydligt enklare. Så nä jag är inte imponerad av våra sportchefers förmåga att hitta externa guldkorn, vilket var andemeningen med inlägget. En kan tycka att om vi ska lyckas göra mer av mindre så behöver vi bli bättre på att hitta fynd, typ Curran, tambellini, soumela, tomasek etc, finns hur många exempel på spelare som helst som varit över förväntan. Känns som att vi aldrig lyckas med det
Eklind
Honka

Serkan122

Antal inlägg : 2807
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av Hellcop tor 11 jan 2024 - 20:43

Hartikainen känns lika het som Leo Komarov.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 589
Join date : 12-04-06

LHF96 and mikulix like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av LHF96 tor 11 jan 2024 - 20:47

Allard, zdrhal, Kempe, hishon, Johnston, Farley, ilomäki, auvitu, Widing, rask, Gallo, pyrochta, Komarov, Sallinen, rubin, Rydahl var ju också riktigt lyckade. Men även en blind höna hittar ju korn ibland
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3523
Join date : 12-09-20

farre and Luleå4EverNorrbotten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av Dustin tor 11 jan 2024 - 21:07

Hur kan man släppa den där trippingen

Dustin

Antal inlägg : 6928
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av Puckad tor 11 jan 2024 - 21:30

LHF96 skrev:Allard, zdrhal, Kempe, hishon, Johnston, Farley, ilomäki, auvitu, Widing,  rask, Gallo, pyrochta, Komarov, Sallinen, rubin, Rydahl var ju också riktigt lyckade. Men även en blind höna hittar ju korn ibland
Rydahl?
Där kan man ju fundera över vad FBK fick ut av honom som inte vi lyckades med.
Men det FBK gjorde med honom stärker väl bilden att det inte var något fel på Rydahl.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Serkan122 and Luleå4EverNorrbotten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av Burskydd tor 11 jan 2024 - 21:48

Puckad skrev:
LHF96 skrev:Allard, zdrhal, Kempe, hishon, Johnston, Farley, ilomäki, auvitu, Widing,  rask, Gallo, pyrochta, Komarov, Sallinen, rubin, Rydahl var ju också riktigt lyckade. Men även en blind höna hittar ju korn ibland
Rydahl?
Där kan man ju fundera över vad FBK fick ut av honom som inte vi lyckades med.
Men det FBK gjorde med honom stärker väl bilden att det inte var något fel på Rydahl.
Bulanhockeyn

Burskydd

Antal inlägg : 549
Join date : 22-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av farre tor 11 jan 2024 - 21:57

Puckad skrev:
LHF96 skrev:Allard, zdrhal, Kempe, hishon, Johnston, Farley, ilomäki, auvitu, Widing,  rask, Gallo, pyrochta, Komarov, Sallinen, rubin, Rydahl var ju också riktigt lyckade. Men även en blind höna hittar ju korn ibland
Rydahl?
Där kan man ju fundera över vad FBK fick ut av honom som inte vi lyckades med.
Men det FBK gjorde med honom stärker väl bilden att det inte var något fel på Rydahl.

Rydahl fick ju aldrig chansen då vi valde att sätta honom i ett fack som fjärdelinespelare samtidigt som Fabbe och Foppa med begränsad uppsida fick istid framför Rydahl.
Kollar man mina poster från den tiden så kan man se vad jag tyckte om det Wink
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

pingu, mikulix and Luleå4EverNorrbotten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av Tony Moore tor 11 jan 2024 - 22:17

Rydahl var väl en "misslyckad Karlstadsgrabb" som behövde komma ifrån mamma o pappa (22år till LHF). LHF/ Bulan gjorde en man av en pojke under nästan 2 säsonger så vips hade polletten trillat ned, fysiken på plats och resten är pågående Smile


Senast ändrad av Tony Moore den tor 11 jan 2024 - 22:21, ändrad totalt 1 gång
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7710
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

mikulix likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av Dustin tor 11 jan 2024 - 22:19

Rydahl var en Osten värvning och hade bara Bulan som tränare en halv säsong.

Dustin

Antal inlägg : 6928
Join date : 12-02-28

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av Tony Moore tor 11 jan 2024 - 22:22

Dustin skrev:Rydahl var en Osten värvning och hade bara Bulan som tränare en halv säsong.
Ok, korrigerat lite.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7710
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av NallePhu tor 11 jan 2024 - 22:25

Från NSD:
Teemu Hartikainen var en spelare som vann guld i Schweiz tillsammans med Linus Omark förra säsongen.

Sporten har nåtts av uppgifter att det är ett namn som Luleå har jobbat på, men så sent som under torsdagseftermiddagen dementerade vice sportchefen Ulf Engman det ryktet.

Linus Omark har haft ett finger med i flera tunga värvningar för Luleå, men kanske inte den här gången.

– Du tänker på Hartikainen-ryktet? Han kommer inte till Luleå, hur ska han kunna komma lös? säger Omark.

Men du har väl legat bakom en del värvningar nu, va? Sami Lepistö, Leo Komarov, Pontus Andreassons återkomst har du varit en del i?

– Jag har fler spelare att fixa om Luleå vill ha dem, skrattar Omark och fortsätter:

– Om de vill ha min hjälp så finns jag här. Jag har spelare, men jag behöver inte säga mer än så.

Låt mig säga som så Omark har bättre nätverk av spelare att få dem till Luleå än vad ens våra GM klarar av hitta!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18264
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

pingu and Luleå4EverNorrbotten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av Dustin tor 11 jan 2024 - 22:34

Hartikainen-ryktet är det nog bara att döda. Sen kan man fundera vad för spelare Limpan kan trolla fram ur skjortärmen. Låter lättare sagt än gjort.

Dustin

Antal inlägg : 6928
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av Polyfemos tor 11 jan 2024 - 22:49

Burskydd skrev:
Puckad skrev:
LHF96 skrev:Allard, zdrhal, Kempe, hishon, Johnston, Farley, ilomäki, auvitu, Widing,  rask, Gallo, pyrochta, Komarov, Sallinen, rubin, Rydahl var ju också riktigt lyckade. Men även en blind höna hittar ju korn ibland
Rydahl?
Där kan man ju fundera över vad FBK fick ut av honom som inte vi lyckades med.
Men det FBK gjorde med honom stärker väl bilden att det inte var något fel på Rydahl.
Bulanhockeyn
Pyrre verkar ju vara stabil landslagsback i Tjeckien, utfyllnad i LHF.
Polyfemos
Polyfemos

Antal inlägg : 1654
Join date : 14-03-18

Tony Moore likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av lhffan fre 12 jan 2024 - 0:12

NallePhu skrev:Från NSD:
Teemu Hartikainen var en spelare som vann guld i Schweiz tillsammans med Linus Omark förra säsongen.

Sporten har nåtts av uppgifter att det är ett namn som Luleå har jobbat på, men så sent som under torsdagseftermiddagen dementerade vice sportchefen Ulf Engman det ryktet.

Linus Omark har haft ett finger med i flera tunga värvningar för Luleå, men kanske inte den här gången.

– Du tänker på Hartikainen-ryktet? Han kommer inte till Luleå, hur ska han kunna komma lös? säger Omark.

Men du har väl legat bakom en del värvningar nu, va? Sami Lepistö, Leo Komarov, Pontus Andreassons återkomst har du varit en del i?

– Jag har fler spelare att fixa om Luleå vill ha dem, skrattar Omark och fortsätter:

– Om de vill ha min hjälp så finns jag här. Jag har spelare, men jag behöver inte säga mer än så.

Låt mig säga som så Omark har bättre nätverk av spelare att få dem till Luleå än vad ens våra GM klarar av hitta!

+1 på omark ett år till som spelare och sen som sportchef Smile

Jag skulle gärna se att man var lite mer konkreta i hur man vill värva, dom behöver ju inte berätta för oss.
Men om vi bara tittar på backsidan, så vill jag nog att man både värvar nutid och framtid.

19-22 år gärna en leftare och en rightare.
Erbjud:
https://www.eliteprospects.com/player/509851/oskar-asplund ett kontrakt
Vi har redan Ludvig inom samma åldersspann, ena left andra right skytt.
Försök få båda att skriva tex två årskontrakt. Så att kontrakten inte går ut samtidigt.

22-26
Försök förlänga med Sellgren, laxen, hardegård
Samma här. Olika kontraktslängder. Men gärna så långa som bara möjligt.

+26
Hugg på Anton Mylläri även Oskar Engsund om iok ramlar ut.
Ge Englund ett fyraårskontrakt



Backarna då blir

Mylläri - Laaksonen
Hardegård - Sellgren.
Gustavsson-Jansson
Asplund-Själin

Allard (kanske går att bryta med)


Oftast har många spelare samma kontraktslängder.
Jag ser gärna att man har ett uttalat mål om ett visst antal spelare inom åldersspannen.

16-19 20st (8st J18, 8st J20, 2st shl, 2st allsvenskan utlånad)(mestadels juniorkontrakt)
19-22 6st (2st shl, 4st allsvenskan)
22-26 6st (4st shl, 2st allsvenskan)
26-28+ 4st (4st shl)

Så tex på backsidan vill jag se 32-36st under kontrakt.
Varav 16st har juniorkontrakt
Varav 6-8st är utlånade för istid
Varav 8-10 backar slåss om istiden i shl/utlåning till allsvenskan.
Starta samtidigt ett samarbetsavtal med tex björklöven där dom då tar delar av lönekostnaden. (Win win)

Sen gör man likadant med alla lagdelar


lhffan

Antal inlägg : 149
Join date : 15-03-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av Pontaking fre 12 jan 2024 - 0:34

Har inte gjort någon grundlig koll men vad jag kan se är både Justin Azevedo och Cody Eakin kontraktslösa. Det tror jag hade varit fina värvningar

Cody Eakin har dessutom spelar med Sami Lepistö som säkert kan lägga in ett gott ord.

Pontaking

Antal inlägg : 1216
Join date : 14-03-16

Luleå4EverNorrbotten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av CKa fre 12 jan 2024 - 1:13

lhffan skrev:
NallePhu skrev:Från NSD:
Teemu Hartikainen var en spelare som vann guld i Schweiz tillsammans med Linus Omark förra säsongen.

Sporten har nåtts av uppgifter att det är ett namn som Luleå har jobbat på, men så sent som under torsdagseftermiddagen dementerade vice sportchefen Ulf Engman det ryktet.

Linus Omark har haft ett finger med i flera tunga värvningar för Luleå, men kanske inte den här gången.

– Du tänker på Hartikainen-ryktet? Han kommer inte till Luleå, hur ska han kunna komma lös? säger Omark.

Men du har väl legat bakom en del värvningar nu, va? Sami Lepistö, Leo Komarov, Pontus Andreassons återkomst har du varit en del i?

– Jag har fler spelare att fixa om Luleå vill ha dem, skrattar Omark och fortsätter:

– Om de vill ha min hjälp så finns jag här. Jag har spelare, men jag behöver inte säga mer än så.

Låt mig säga som så Omark har bättre nätverk av spelare att få dem till Luleå än vad ens våra GM klarar av hitta!

+1 på omark ett år till som spelare och sen som sportchef Smile

Jag skulle gärna se att man var lite mer konkreta i hur man vill värva, dom behöver ju inte berätta för oss.
Men om vi bara tittar på backsidan, så vill jag nog att man både värvar nutid och framtid.

19-22 år gärna en leftare och en rightare.
Erbjud:
https://www.eliteprospects.com/player/509851/oskar-asplund ett kontrakt
Vi har redan Ludvig inom samma åldersspann, ena left andra right skytt.
Försök få båda att skriva tex två årskontrakt. Så att kontrakten inte går ut samtidigt.

22-26
Försök förlänga med Sellgren, laxen, hardegård
Samma här. Olika kontraktslängder. Men gärna så långa som bara möjligt.

+26
Hugg på Anton Mylläri även Oskar Engsund om iok ramlar ut.
Ge Englund ett fyraårskontrakt



Backarna då blir

Mylläri - Laaksonen
Hardegård - Sellgren.
Gustavsson-Jansson
Asplund-Själin

Allard (kanske går att bryta med)


Oftast har många spelare samma kontraktslängder.
Jag ser gärna att man har ett uttalat mål om ett visst antal spelare inom åldersspannen.

16-19 20st (8st J18, 8st J20, 2st shl, 2st allsvenskan utlånad)(mestadels juniorkontrakt)
19-22 6st  (2st shl, 4st allsvenskan)
22-26 6st  (4st shl, 2st allsvenskan)
26-28+ 4st (4st shl)

Så tex på backsidan vill jag se 32-36st under kontrakt.
Varav 16st har juniorkontrakt
Varav 6-8st är utlånade för istid
Varav 8-10 backar slåss om istiden i shl/utlåning till allsvenskan.
Starta samtidigt ett samarbetsavtal med tex björklöven där dom då tar delar av lönekostnaden. (Win win)

Sen gör man likadant med alla lagdelar


Du tänkte alltså skriva fast upp till 18 spelare som du sedan ska låna ut? Tror du att det är FC Barcelona du är sportchef för? lol! Stupid

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Pontaking likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av Dustin fre 12 jan 2024 - 8:59

Dustin skrev:Hartikainen-ryktet är det nog bara att döda. Sen kan man fundera vad för spelare Limpan kan trolla fram ur skjortärmen. Låter lättare sagt än gjort.


Ser dessutom det här uttalandet av Omark som en halv-sågning av GMs. De lyckas inte värva någon center men han öppnar dörren för att kunna hjälpa till. Tror inte Skuggan och Engman har förtroendet från spelartruppen till att lösa det här.

Dustin

Antal inlägg : 6928
Join date : 12-02-28

Kneten and SatanicPanic like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av Kanellängd fre 12 jan 2024 - 9:37

Pontaking skrev:Har inte gjort någon grundlig koll men vad jag kan se är både Justin Azevedo och Cody Eakin kontraktslösa. Det tror jag hade varit fina värvningar

Cody Eakin har dessutom spelar med Sami Lepistö som säkert kan lägga in ett gott ord.
Bara hockeyfrillan i sig får mig att vilja starta en Swish-insamling för Eakin. Jag villhöver det här svallet skrinnandes genom björngapet.

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Cody10
Kanellängd
Kanellängd

Antal inlägg : 857
Join date : 20-02-22

LulefanGBG, Donowitz, Pontaking, Kneten, Braun, BulanFanClub and Tobbebias88 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av lhffan fre 12 jan 2024 - 12:31

CKa skrev:

Du tänkte alltså skriva fast upp till 18 spelare som du sedan ska låna ut? Tror du att det är FC Barcelona du är sportchef för? lol! Stupid

Nä snarare uppemot 6 - 8st. Numerären kan givetvis varieras. Men det skall ju vara unga spelare på junior eller första året av ett seniorkontrakt.... spelare som man sen anv vid skador. Liten del av lönekakan betalas av lånade klubb. Klarar inte bulan av att anv egna spelare så skall han bytas ut.

Numerären varieras utefter hur framgångssrika spelarna är.

Dvs ingen berglund på backsidan.

lhffan

Antal inlägg : 149
Join date : 15-03-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av Sundance Kid fre 12 jan 2024 - 15:05

Dustin skrev:
Dustin skrev:Hartikainen-ryktet är det nog bara att döda. Sen kan man fundera vad för spelare Limpan kan trolla fram ur skjortärmen. Låter lättare sagt än gjort.


Ser dessutom det här uttalandet av Omark som en halv-sågning av GMs. De lyckas inte värva någon center men han öppnar dörren för att kunna hjälpa till. Tror inte Skuggan och Engman har förtroendet från spelartruppen till att lösa det här.

Intressant hur vissa härinne försöker använda i princip varenda tidningsartikel och uttalande till en möjlighet att kasta skit och dreva mot Luleås GMs, tränarteam eller övriga ledning.

Sundance Kid

Antal inlägg : 812
Join date : 12-02-28

Bamsefar, Loop, Björnpappa and Stålis16 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av CKa fre 12 jan 2024 - 15:17

. skrev:
CKa skrev:

Du tänkte alltså skriva fast upp till 18 spelare som du sedan ska låna ut? Tror du att det är FC Barcelona du är sportchef för? lol! Stupid

Nä snarare uppemot 6 - 8st. Numerären kan givetvis varieras. Men det skall ju vara unga spelare på junior eller första året av ett seniorkontrakt.... spelare som man sen anv vid skador. Liten del av lönekakan betalas av lånade klubb. Klarar inte bulan av att anv egna spelare så skall han bytas ut.

Numerären varieras utefter hur framgpngsrika spelarna är.

Dvs ingen berglund på backsidan.

Läs igenom vad du själv skrivit. Du är i fablernas värld.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Stålis16 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av lhffan fre 12 jan 2024 - 15:41

CKa skrev:.

Har man råd att skriva fast två avdankade seniorer på mångårskontrakt så har man råd med fler juniorkontrakt istället. Numerären varieras. Med det menar jag att om flera är framgångsrika och spelar i shl så behövs mindre djup i j18/j20/as.

Fyll på med yngre hungriga spelare tex asplund, och någon annan yngre talang
Skeppa allard. Finns billigare spelare som gör samma jobb.
Vad är det för fel med att värva för utlåning och tillväxt? Tänk längre än en säsong i taget.

lhffan

Antal inlägg : 149
Join date : 15-03-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av CKa fre 12 jan 2024 - 17:16

lhffan skrev:
CKa skrev:.

Har man råd att skriva fast två avdankade seniorer på mångårskontrakt så har man råd med fler juniorkontrakt istället. Numerären varieras. Med det menar jag att om flera är framgångsrika och spelar i shl så behövs mindre djup i j18/j20/as.

Fyll på med yngre hungriga spelare tex asplund, och någon annan yngre talang
Skeppa allard. Finns billigare spelare som gör samma jobb.
Vad är det för fel med att värva för utlåning och tillväxt? Tänk längre än en säsong i taget.

Än en gång, läs igenom vad du själv har skrivit.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av lhffan fre 12 jan 2024 - 19:16

Behövs inte, jag vill ha ca 20 spelare i 16-19års åldern.
Mestadels juniorkontrakt ca ca 8st till J18. Ca 8st till J20.
Ca 2st utlånade till Allsvenskan. Ca 2st i shl.

Det är ingen stor skillnad mot dagens kontrakterade spelare.
Numerären är 1-2 högre. Sparka Allard så är det klart.

Sen när man blandar in övriga åldersgrupper.
Skall ju majoriteten spela i rätt färger.
Någon som ligger på gränsen kan spela i Allsvenskan. Istället för att sitta på bänken.

lhffan

Antal inlägg : 149
Join date : 15-03-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av CKa fre 12 jan 2024 - 20:30

lhffan skrev:Behövs inte, jag vill ha ca 20 spelare i 16-19års åldern.
Mestadels juniorkontrakt ca ca 8st till J18. Ca 8st till J20.
Ca 2st utlånade till Allsvenskan. Ca 2st i shl.

Det är ingen stor skillnad mot dagens kontrakterade spelare.
Numerären är 1-2 högre. Sparka Allard så är det klart.

Sen när man blandar in övriga åldersgrupper.
Skall ju majoriteten spela i rätt färger.
Någon som ligger på gränsen kan spela i Allsvenskan. Istället för att sitta på bänken.

Vad snackar du om? Vad tror du ett juniorkontrakt är för något?

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av lhffan fre 12 jan 2024 - 21:51

CKa skrev:
lhffan skrev:Behövs inte, jag vill ha ca 20 spelare i 16-19års åldern.
Mestadels juniorkontrakt ca ca 8st till J18. Ca 8st till J20.
Ca 2st utlånade till Allsvenskan. Ca 2st i shl.

Det är ingen stor skillnad mot dagens kontrakterade spelare.
Numerären är 1-2 högre. Sparka Allard så är det klart.

Sen när man blandar in övriga åldersgrupper.
Skall ju majoriteten spela i rätt färger.
Någon som ligger på gränsen kan spela i Allsvenskan. Istället för att sitta på bänken.

Vad snackar du om? Vad tror du ett juniorkontrakt är för något?


Är du osäker på vad ett juniorkontrakt är så gå in och läs på sico.nu

Jag vill värva framtid och utveckla spelare. Du vill äta dammsugare och värva in 36 åringar.
0st smguld sen 1996 har visat att dammsugarna inte vinner.

lhffan

Antal inlägg : 149
Join date : 15-03-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av Lasse_m fre 12 jan 2024 - 22:24

lhffan skrev:Behövs inte, jag vill ha ca 20 spelare i 16-19års åldern.
Mestadels juniorkontrakt ca ca 8st till J18. Ca 8st till J20.
Ca 2st utlånade till Allsvenskan. Ca 2st i shl.

Det är ingen stor skillnad mot dagens kontrakterade spelare.
Numerären är 1-2 högre. Sparka Allard så är det klart.

Sen när man blandar in övriga åldersgrupper.
Skall ju majoriteten spela i rätt färger.
Någon som ligger på gränsen kan spela i Allsvenskan. Istället för att sitta på bänken.


Ursäkta?

Lasse_m

Antal inlägg : 16
Join date : 21-07-04

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av CKa fre 12 jan 2024 - 23:21

lhffan skrev:
CKa skrev:
lhffan skrev:Behövs inte, jag vill ha ca 20 spelare i 16-19års åldern.
Mestadels juniorkontrakt ca ca 8st till J18. Ca 8st till J20.
Ca 2st utlånade till Allsvenskan. Ca 2st i shl.

Det är ingen stor skillnad mot dagens kontrakterade spelare.
Numerären är 1-2 högre. Sparka Allard så är det klart.

Sen när man blandar in övriga åldersgrupper.
Skall ju majoriteten spela i rätt färger.
Någon som ligger på gränsen kan spela i Allsvenskan. Istället för att sitta på bänken.

Vad snackar du om? Vad tror du ett juniorkontrakt är för något?


Är du osäker på vad ett juniorkontrakt är så gå in och läs på sico.nu

Jag vill värva framtid och utveckla spelare. Du vill äta dammsugare och värva in 36 åringar.
0st smguld sen 1996 har visat att dammsugarna inte vinner.

Eftersom du har varit in och kollat avtalen så kan du ju räkna lite snabbt vad dina hundra juniorkontrakt skulle ta för kostnad från lönebudgeten. Man slutar aldrig att häpnas över er som sitter hemma och lajvar sportchef framför skärmen.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Stålis16 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av lhffan lör 13 jan 2024 - 9:14

CKa skrev:
lhffan skrev:
CKa skrev:
lhffan skrev:Behövs inte, jag vill ha ca 20 spelare i 16-19års åldern.
Mestadels juniorkontrakt ca ca 8st till J18. Ca 8st till J20.
Ca 2st utlånade till Allsvenskan. Ca 2st i shl.

Det är ingen stor skillnad mot dagens kontrakterade spelare.
Numerären är 1-2 högre. Sparka Allard så är det klart.

Sen när man blandar in övriga åldersgrupper.
Skall ju majoriteten spela i rätt färger.
Någon som ligger på gränsen kan spela i Allsvenskan. Istället för att sitta på bänken.

Vad snackar du om? Vad tror du ett juniorkontrakt är för något?


Är du osäker på vad ett juniorkontrakt är så gå in och läs på sico.nu

Jag vill värva framtid och utveckla spelare. Du vill äta dammsugare och värva in 36 åringar.
0st smguld sen 1996 har visat att dammsugarna inte vinner.

Eftersom du har varit in och kollat avtalen så kan du ju räkna lite snabbt vad dina hundra juniorkontrakt skulle ta för kostnad från lönebudgeten. Man slutar aldrig att häpnas över er som sitter hemma och lajvar sportchef framför skärmen.

Ingenstans har jag nämnt 100 juniorkontrakt.
Dom flesta i J18/J20 har redan junior kontrakt.

Ingen skillnad. Förutom ev asplund som naturligtvis inte får ett juniorkontrakt.
Droppa spriten eller vad du nu häller i dig. För det gör dig korkad.

lhffan

Antal inlägg : 149
Join date : 15-03-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av Jonken lör 13 jan 2024 - 9:53

NallePhu skrev:
Helvete så dem skyddar varandra bra harmoni i truppen var då??
Det är så disharmoni så det skriker om det hela, Less på hur Enbom skyddar personer som inte ska ha en position!
Kan ge mig fan på att detta kommer bli kostsamt i längden om man inte agerar, Men men inget lär ske om så man åker ned i HAL utan man forts inte se verkligheten!
Vem som helst kan väl förstå att det är Enboms jobb agera 'målvakt' för organisationen han representerar. Och inget ont om Enbom för att han gör detta bra. Lite tvärtom faktiskt: Kompetensen finns ju där; då han trots allt gör dessa uttalanden väldigt övertygande.

Sanningen är dock att det finns lite för många saker; som går 'helt emot' Enboms uttalanden här.

Dock innan jag går in på dessa: Är det VÄLDIGT VIKTIGT för mig att nämna det här: Det är sällan man har SKÄMTS SÅ MYCKET för att vara en Luleå Hockey supporter; som när JUBEL-IDIOTERNA vädrade sina små jul-nötter mellan öronen; med 'Kempe -banderollen'. Det FINNS faktiskt gränser. Något NÅGRA FÅ JÄVLA NÖTTER inte riktigt förstår! Jag tycker att det är HÖG TID för flera på H; att:

A.) För alla andras + deras egna bästa bästa: GIVE YOUR FUCKIN' BRAINS A CHANCE!!!! Rekommenderar dessa personer; att ta en VÄLDIGT LÅNG titt i spegeln; och förstå: Att det finns professionell hjälp och få -ifall man inte är kapabel att hantera sig själv.
B.) Det är INTE LÄTT att få till nödvändiga förändringar inom Luleå Hockeys sportsliga ledning; när det gäller högre spets kompetens; genom att offentligt demonstrera mot sin egna förening -med att visa hur slut man är i skallen: Och göra detta med i princip TOTAL o kompetens!

Dessa saker ger endast negativ publicitet för Luleå Hockey + får även alla de övriga som står på läktaren -att framstå som lika stora tomtar i Hockey Sverige. Vore smart av Lulefans smita in lite 'spetskompetens' i de egna leden först; innan man börjar apa efter detta inom LHF...


Tillbaka till Enboms uttalanden:
Han gör bara sitt jobb här. Precis som han ska göra med sina uttalanden. Hans jobb är att skapa arbetsro åt sin organisation. Han har fullt förtroende för sin organisation; trots att stora delar av allmänheten + fansen inte har detta. Han beskriver korrekt att det är ett helt team som jobbar med den sportsliga biten. Vad han indirekt menar med detta är: Ska vi skylla på brister i någonting; skall vi inte skylla på en person; utan på hela teamet -som jobbar med det här. Och det är lite här som hela grejen blir fel.

Här måste vi ställa oss frågor som:

-Vad är en en sportchef?
-Vilken specifik funktion och exakt ansvarsområde har en sportchef?
-Varför har Luleå Hockey överhuvudtaget en utnämnd sportchef?

-Vad är en en vice sportchef?
-Vilken specifik funktion och exakt ansvarsområde(?) har en vice sportchef?
-Varför har Luleå Hockey överhuvudtaget en utnämnd vice sportchef?

De enda vi utomstående/ej insatta kan göra: Är att anta och spekulera hur detta 'team' (som Enbom beskriver) arbetar. Dock tror jag inte man behöver direkt ha ett diplom på väggen -för att förstå hur detta fungerar. Det är en tight grupp -med konstant kommunikation som hela tiden jobbar tillsammans. Målbilden/direktiven i teamet är höga; vilket givetvis innebär att man kör med en rejält spänd båge -i sitt arbete. Man har en väldigt klar bild över vad man söker efter och vill uppnå i arbetet. Jag är övertygad om att samtliga i detta team skulle skriva under på detta. Båda sportcheferna jobbar ENORMT brett och hårt; och avstämmer konstant med de övriga i teamet -om status + nya namn. Man lägger alltså ner OERHÖRDA dag och natt timmar i detta arbete. Dvs: Allt HELT I SIN ORDNING.
Dock i min + många andras åsikt; är det efter detta som bristerna i/med detta 'team' kommer: -Problemet är kompetensen i förhandlingarna. 'Bulan' kan endast sälja in den sportsligt, faktiska biten i laget, spelsystem, etc, etc -i sin kommunikation till en spelare man vill få in i truppen. Och föreningen använder sig även av utomstående referens personer som både känner spelaren i fråga + Luleå Hockey. Dock resten (ALLT efter detta); handlar enbart om budget + sportchefernas arbete -att komma till en positiv överenskommelse med agent och spelare. Det är just HÄR som jag och många med mig ser ett problem i Luleå Hockey. Luleå Hockeys 'träff procent' för positiva besked är på tok för låg. Man kan kort säga att man lägger ner OERHÖRT med tid och energi -på att tillslut ändå få ett: '-Tack; men nej tack'.

Om vi skall vara med och utmana toppen i SHL med dessa förutsättningar: kommer vi även fortsatt att misslyckas. Detta ÄR INTE ETT ANTAGANDE; utan tyvärr REN och SKÄR FAKTA. Luleå Hockey ser ju själva statistiken över hur laget presterat säsong -efter säsong. Vill man verkligen fortsätta att sticka ner huvet i sanden som en struts; bara för att detta är tryggt och ger harmoni inom föreningen?

Under åren har vi sett flera andra föreningar; ta steget upp i Elitserien och SHL etablera sig, bygga upp sin organisation och vinna flera LeMat. Och TROTS ökande tillgångar, medel och handlingskraft -står Luleå Hockey i princip fortfarande kvar och stampar på samma, gamla ställe? Frågan här är inte: 'Vad gör Luleå Hockey gör för fel?' Snarare: 'Varför fortsätter Luleå Hockey envist att göra fel?'

Dessa saker är GIVETVIS frågor för Luleå Hockeys ledning och styrelse. Frågor som man i för många år valt att blunda för. Detta ÄR också orsaken till VARFÖR man inte är kapabel att leverera enligt mål.

Om en vanligt företagsledning inte har koll på såna här saker; går de tillslut i konkurs. Men Luleå Hockey har genom många år nu bevisat; att föreningen i princip är ett bottenlöst monster på att sluka i sig pengar och resurser -i princip helt utan konsekvenser. Frågan som vi utomstående måste nu börja fråga oss är det här: Vilka krav är rimliga ifrån oss -för att vi skall fortsätta tro och fortsätta pumpa in pengar i denna årliga cirkus?


-Vi vill ju SÅ GÄRNA TRO på Luleå Hockey varje säsong!
-Men som efter så många säsonger nu -tas vårat förtroende tyvärr lite väl mycket förgivet av Luleå Hockey....
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

NallePhu, pingu, Donten_, Redbear, Sir Prozac, LulefanGBG, keevvs and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av Jonken lör 13 jan 2024 - 12:47

Vad Luleå Hockey MÅSTE lära sig -är följande:

-Kvalitén i den interna sportsliga organisationen -bör i jämförelse mot de konkurrerande organisationernas sportsliga organisationer iaf vara kabel att kunna konkurrera med dem.

-Konkurrensen inom spelarmarknaden är STENHÅRD! Att vara framgångsrik inom den samma: KRÄVER EN ENORMT HÖG kompetens nivå!

-Resultaten den sportsliga organisationen är kapabel att leverera -går oftast hand-i-hand; med den sportsliga prestationen laget levererar varje säsong.

-Resultaten av sportsliga organisationen kan inte endast mätas av det långsiktiga arbetet; utan även ur framgångsrika, kortsiktiga resultat. Idag är det i princip en regel att även besitta kompetensen till att lyckas förstärka ett lag under säsongen.

-Att man INTE KAN om och om inleda säsongerna med en tunn trupp: Och inte ha kompetensen senare att leverera 'resten'. Speciellt med vetskapen; att lagledningen dessutom matchar de tillgängliga spetsspelarna 'i väggen' lagom till slutspel.

-Luleå Hockey har faktiskt ett ansvar mot sponsorer och allmänheten med sin verksamhet.

-Luleå Hockey MÅSTE lära sig att prioritera sina egna resultat och målbilder MYCKET BÄTTRE. Fixar man oavbrutet inte sina egna, gemensamt satta målbilder: MÅSTE man se över sin egna organisation!!! Det gäller att vara ärlig och kritisk i sin egna självanalys -och även VÅGA ta lite svåra beslut också.

-Att ha en fet budget är inte allt. Mycket av dessa pengar bränner man (helt onödigt upp) åt kråkorna -om man inte har en konkurrenskraftig sportslig organisation.

-Att i +20 år ha blivit omkörda av flera konkurrenter; berättar ju faktiskt sanningen för oss alla. Fixar man inte att leverera = Visa värdighet och karisma: Ge någon annan chansen att göra det istället.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

NallePhu, pingu and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2023/2024, Del 6

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 18 av 20 Föregående  1 ... 10 ... 17, 18, 19, 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet