2021-02-06, SHL-match 40, Luleå - Rögle

+24
Mange
Björnpappa
amarule
Hedanders
LHF96
tibet
Donten_
MickkeJ
Norrlandstoken
Old Brooklyn
Urken
kokostrollet
Dustin
Puckad
Hankburger
Dundernisse
Lasse Proppmätt
LulefanGBG
Jonken
Blinders
Lajon
Tony Moore
Jokerman
Admin
28 posters

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Gå ner

2021-02-06, SHL-match 40, Luleå - Rögle - Sida 4 Empty Sv: 2021-02-06, SHL-match 40, Luleå - Rögle

Inlägg av Norrlandstoken lör 06 feb 2021, 19:00

Nope. Vi är och förblir ett sämre lag denna säsong helt enkelt. Känns inte heller bra att HV fått direkt användning av Illomäki. Kul för honom men jävligt nedvärderande. Kan nog vara så att man behövde fylla på pluskan ändå. Man har dratt ner en massa löner i LHF som jag förstod det. Inte bra. Inte bra.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Blinders likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2021-02-06, SHL-match 40, Luleå - Rögle - Sida 4 Empty Sv: 2021-02-06, SHL-match 40, Luleå - Rögle

Inlägg av Blinders mån 08 feb 2021, 16:19

Kom ihåg att Rögle inte hade med sin kanske bästa back, Moritz Seider i matchen mot oss. Men annars så känns det som att Rögle har en bra plan på hur de ska spela mot oss. Rögle orkade med det i 35-40 min. Inte säker på om dom skulle orka med det i en matchserie i bäst av sju. Men i enstaka matcher så har dom lyckats med att spela avvaktande mot oss. Det jag imponeras mest över Rögle är deras passningsspel och deras förmåga att spela på stora ytor. Där har Luleå något att som man kan bli bättre på.

Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2021-02-06, SHL-match 40, Luleå - Rögle - Sida 4 Empty Sv: 2021-02-06, SHL-match 40, Luleå - Rögle

Inlägg av Tigerman mån 08 feb 2021, 20:00

Blinders88 skrev:Kom ihåg att Rögle inte hade med sin kanske bästa back, Moritz Seider i matchen mot oss. Men annars så känns det som att Rögle har en bra plan på hur de ska spela mot oss. Rögle orkade med det i 35-40 min. Inte säker på om dom skulle orka med det i en matchserie i bäst av sju. Men i enstaka matcher så har dom lyckats med att spela avvaktande mot oss. Det jag imponeras mest över Rögle är deras passningsspel och deras förmåga att spela på stora ytor. Där har Luleå något att som man kan bli bättre på.
Apropå stora ytor så reagerade jag över en sekvens i vårt första PP, då deras back vann en lös puck bakom mål. I exakt samma stund stack Everberg iväg ut ur egen zon och fick passet strax innan offensiv blå och höll på att bli helt friställd. Det fanns ingen som helst tvekan om att dra iväg där, både han och backen visste vad de skulle göra och det gick rysligt fort.
Men annars så var tendensen samma som i tidigare matcher mot dem, att vi kommer ju mer matchen lider (undantaget 0-5 förlusten), så inför ett slutspel behöver vi ändå inte vara alltför oroliga. Men klart är att de är oerhört jobbiga att möta.

Skulle tro att de vi helst inte vill ha som motståndare i ett slutspel är Rögle och SAIK eftersom de spelar med mest fart av alla topplag och även sätter mest press på vårt uppspel. I nuläget skulle jag hellre välja Frölunda trots vår slutspelshistorik mot dem senaste åren, och att de är ett i grunden riktigt bra lag även de. Eller när man tänker efter så blir det nog tuffa bataljer oavsett vem man än får. Vi får hoppas Oskarshamn tar sig vidare via åttondel och att vi sedan får dem i kvarten...

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2021-02-06, SHL-match 40, Luleå - Rögle - Sida 4 Empty Sv: 2021-02-06, SHL-match 40, Luleå - Rögle

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet