Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

+73
NilsOskar
Kagen
Puckkaos
zNilsn
Hellcop
Jonsey78
Lulejoe
tibet
Lukrarn
Metheuz
Sir Prozac
Pontaking
Björnpappa
PM
Simon90
LulefanGBG
Jygge1980
NeedforX
keevvs
Puckad
MrScout
Hankburger
Dilox
ezz
Blinders
#96
Jonken
Dentos
Lasse Proppmätt
Redbear
Wolfhunter
Hedanders
kamelbullen
Davidoff
pingu
Mr Bister
makkanmakkan
Old Brooklyn
GrodanBoll
JoakimJ
ski3r
Qirren
Jokerman
LHF96
kokostrollet
icemask
Pajala
delphi
farre
Sportchefen #2
KaptenBlodskelett
Lulefan
CKa
Rikky
Dustin
Bamsefar
Mange
Lehto
Tigerman
Norrlandstoken
oggskar
GustenA
Tony Moore
Sundance Kid
Diktatorn
Urken
Micke80
RSD555
rasbiologen
LubosC
NallePhu
Donowitz
Snikne Ville
77 posters

Sida 12 av 20 Föregående  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 16 ... 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Lasse Proppmätt fre 27 mar 2020, 05:08

Pajala skrev:Lassi lär ju dra så jag tycker faktiskt att prio 1 är att värva en målvakt som kan ta oss hela vägen till guldet, Rautio och Wallstedt är tyvärr inte spelare av den kalibern.

När det gäller Rautio är det nog så
Men Wallstedt vet vi ju inte nåt om (han kan mycket väl göra en Lassi/Modigh säsong om han får chansen om du kommer ihåg deras genombrotts säsonger)
Men när det gäller slutspel så talar ju hans ålder och brist på erfarenhet emot att vi ska gå hela vägen
Det är väl bara Mattson i Frölunda & Söderström Dif och möjligen någon till ung målis som gått hela vägen
Och ingen av dessa var lika ung som Wallstedt

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av NeedforX fre 27 mar 2020, 06:11

Det känns ju som att ledningen känner sig trygga med målis paret om nu Lassinanti lämnar vilket man ska unna honom oxo. Har ju bara sett Wallstreet de han stog I år och tror vi kanske oroar oss i onödan. Det som jag ser som prio 1 är att behålla Komarek och be en bön att Hållander och Nisse behöver ett år till i SHL oavsett om de inte kommer tillbaks så är laget stabilt nästa säsong.

NeedforX

Antal inlägg : 33
Join date : 16-04-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Rikky fre 27 mar 2020, 16:38

Skuggan säger att "billigare lösningar behöver hittas", det känns ju rätt självklart med tanke på rådande läge.
Diskussionerna med Konstantin Komarek och hans agent har fått pausas tillsvidare.
– Det är en otroligt duktig spelare, men vi måste avvakta och se hur våra möjligheter ser ut innan vi går in i en eventuell förhandling, säger Stefan Nilsson.
Man är inte heller nära en lösning när det gäller den sista backplatsen. Utan man har valt att avvakta efter det negativa beskedet från Mattias Norlinder.
– Det kan bli så att vi avvaktar en längre tid. Kanske till och med att vi inleder säsongen med de sju backar vi har, säger Stefan Nilsson.
Han har inte räknat bort Nils Lundkvist helt
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Jonken fre 27 mar 2020, 17:19

Tycker att Julius Bergman är ett mycket intressant namn. Göteborgsklubben som ser sig själva som den SHL-klubben för unga spelare att utvecklas i; dumpar honom.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Blinders fre 27 mar 2020, 18:00

Jonken skrev:Tycker att Julius Bergman är ett mycket intressant namn. Göteborgsklubben som ser sig själva som den SHL-klubben för unga spelare att utvecklas i; dumpar honom.
Henrik Lemans åsikt angående Julius Bergman.

"Kort om Julius Bergman, 24, efter dagens besked från Frölunda.

Det är inte lätt att komma hem från några tunga år i AHL och omedelbart stå ut i SHL. Får man sedan bara spela rätt oregelbundet i nya klubben – då är det ta mig fasen en jäkla tuff uppgift.

En hockeyexpert skrev nyss till mig om Bergman: ”Han kommer bli bra nästa år.” Jag är villig att hålla med. Vad som sedan är ”bra” kan förstås alltid debatteras, men bra nog för SHL i alla fall.

I mina ögon växte blekingen i de matcher där han spelade regelbundet. Men det gjorde han för sällan, och här kan förstås finnas bakomliggande skäl som jag inte känner till.

Frölundas tränarstab tycktes aldrig riktigt tro på Bergman.

Han är ännu en ung/yngre spelare Frölunda inte riktigt fick utveckling på.

Rakapuckar.com bild
En spontan fundering här som jag kan återkomma mer till – det är svårt att få utveckling på spelare som knappt får spela."

https://rakapuckar.com/blog/EaVvbjKwVbjKdJe

Blinders

Antal inlägg : 5187
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Donowitz fre 27 mar 2020, 18:50

Vill inte vara den personen, men vi kommer förmodligen att se den tråkigaste silly season någonsin just nu. Dels med tanke på världsläget (som påverkar den ekonomiska situationen för klubben) och att vi i praktiken redan har en full trupp. Tre namn ska till, två forwards och en back. Inte helt otänkbart Komarek och Hållander som forwards. Rätt säker på att man kommer ha is i magen riktigt länge. Säkert fram mot hösten innan definitiva besked kommer. Man kommer förmodligen vänta in om vart det lutar för Lundkvist likaså, innan man ger upp det spåret. Om något kommer hända innan sommarens slut, tror jag snarare på att kontrakt bryts eller att en KHL-klausul aktiveras för ex. Illomäki. Men enligt "Skuggan" i dagens tidning verkar bryta kontrakt helt uteslutet med nuvarande trupp.

Donowitz

Antal inlägg : 4084
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Tigerman fre 27 mar 2020, 18:59

Lasse Proppmätt skrev:
Pajala skrev:Lassi lär ju dra så jag tycker faktiskt att prio 1 är att värva en målvakt som kan ta oss hela vägen till guldet, Rautio och Wallstedt är tyvärr inte spelare av den kalibern.

När det gäller Rautio är det nog så
Men Wallstedt vet vi ju inte nåt om (han kan mycket väl göra en Lassi/Modigh säsong om han får chansen om du kommer ihåg deras genombrotts säsonger)
Men när det gäller slutspel så talar ju hans ålder och brist på erfarenhet emot att vi ska gå hela vägen
Det är väl bara Mattson i Frölunda & Söderström Dif och möjligen någon till ung målis som gått hela vägen
Och ingen av dessa var lika ung som Wallstedt
Jag tyckte Wallstedt såg riktigt, riktigt, vass ut i sitt inhopp. Påminner en hel del om Anders Nilsson. Det är ingen tvekan om att han kommer att bli en toppmålis, och han är nog väldigt nära SHL-klass redan nu. Mycket möjligt att han kan få ett genombrott om han får börja som andremålis och ta över spaden under säsongen likt Lassi gjorde. Han är inte lika rackarns snabb och explosiv i sidorörelserna som Lassi, men det är ju ingen annan i SHL idag heller.

Om Gusten tror på honom så gör jag det också.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Jonken fre 27 mar 2020, 19:18

Blinders88 skrev:
Henrik Lemans åsikt angående Julius Bergman.

"Kort om Julius Bergman, 24, efter dagens besked från Frölunda.

Det är inte lätt att komma hem från några tunga år i AHL och omedelbart stå ut i SHL. Får man sedan bara spela rätt oregelbundet i nya klubben – då är det ta mig fasen en jäkla tuff uppgift.

En hockeyexpert skrev nyss till mig om Bergman: ”Han kommer bli bra nästa år.” Jag är villig att hålla med. Vad som sedan är ”bra” kan förstås alltid debatteras, men bra nog för SHL i alla fall.

I mina ögon växte blekingen i de matcher där han spelade regelbundet. Men det gjorde han för sällan, och här kan förstås finnas bakomliggande skäl som jag inte känner till.

Frölundas tränarstab tycktes aldrig riktigt tro på Bergman.

Han är ännu en ung/yngre spelare Frölunda inte riktigt fick utveckling på.

Rakapuckar.com bild
En spontan fundering här som jag kan återkomma mer till – det är svårt att få utveckling på spelare som knappt får spela."

https://rakapuckar.com/blog/EaVvbjKwVbjKdJe
Kan bara hålla med. Det finns MYCKET MER hockey i Julius Bergman -än vad Rönnberg & Co lyckades få ut ur honom. Spontant går ju tankarna även till KUNG Oscar Engsund; som också gjorde en liknande resa Frölunda. Jag är övertygad om att Luleå Hockey besitter både kunskapen, medlen och förtroendet -för att få ut VÄLDIGT MYCKET MER av en spelare som Julius Bergman. Julius har redan precis alla verktygen för ett rejäl och solid defensiv. Utöver detta besitter han en tuff vinnarmentalitet (lite åt hållet som Tyrväinen har). Han älskar hetluften -och viker inte undan en enda tum i den samma. Just denna naturliga attityd/mentalitet är för mig en av de absolut främsta spetsegenskaperna en spelare kan ha i en liga som SHL. Det är spelare som besitter denna egenskap som gör skillnaden när det verkligen gäller något. Just nu är säkert Julius Bergman så där lite lagom sugen på att få erhålla chans att få dunka in några rejäla bucklor -på Frölundas fjäder organisation.Wink

Julius är en -95:a -på 90 pannor. Hungrig, revanschsugen, utvecklingsbar talangfull spelare. Högerskytt. 5 års erfarenhet av AHL-lir. Detta trots att han bara är 24 år.

Tänk den kittlande tanken att addera Julius -UTÖVER att vi nyss presenterade Eddie Larsson. Detta skulle ge Luleå Hockey 3 styck fysiska backar framför Rautio och Wallstedt. Enda skillnaden är ju att Julius gillar ju att snacka också...Laughing
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av GrodanBoll mån 30 mar 2020, 17:33

Jäklar vilket PP Luleå kan formatera om det skulle vara så att ALLT går vår väg med de spelarna som är aktuella för NHL/KHL. Om jag får drömma så ser jag dessa två PP-formationer nästa säsong.

PP1:
        Hållander
Nisse - Petter - Komarek
           EG

PP2:
               Einar
Ilomäki - Tyrväinen - Klasen
             Sondell

Hållander och Einar är de två positionerna som är svårast att välja lirare på. Jack, Olle och Brännström vill nog gärna knipa en av de platserna också. Samt att man kanske vill (och borde?) ge Gunler tid i PP. Tycker övriga är givna.

GrodanBoll

Antal inlägg : 172
Join date : 19-09-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av NallePhu mån 30 mar 2020, 19:51

Klasen ska styra 1a PP femman för den ska vara producerande , 2a in och avlasta samt producera
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18237
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Jonken mån 30 mar 2020, 21:00

Ros på Aftonblaskan verkar dilla på om inside info; om San Jose Sharks plan för Jonathan Dahlén. Har vi råd att vara med där; om det blir SHL...?
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Hankburger mån 30 mar 2020, 21:46

Jonken skrev:Ros på Aftonblaskan verkar dilla på om inside info; om San Jose Sharks plan för Jonathan Dahlén. Har vi råd att vara med där; om det blir SHL...?

Blir det budkrig så känns det som att Luleå inte skulle kunna hänga med typ FBK eller Växjö där FBK har en budget som nästan är dubbelt så stor som Luleås och Växjö sponsras av kommunen.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av NallePhu mån 30 mar 2020, 22:57

Tror lite att många NHL klubbar ser Luleå som en night variant av spelet i intensitet, Gissar o tänker högt att om Pittsburgh såg Luleå som bra destination för Fille så kan Luleå promota klubben i samma riktning för SJ Sharks....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18237
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Dustin tor 02 apr 2020, 14:19

Jag tror Alexander Viklund skulle kunna bidra med lite tyngd och fart till en fjärdekedja/extraforward. När ekonomin ser ut sisådär kanske det hade kunnat passa bra att bredda truppen med honom. Hade garanterat blivit en publikfavorit med sin spelstil. Bidrar med energi och tuffhet även om hans defensiv är sisådär.

https://www.eliteprospects.com/player/7077/alexander-viklund

Dustin

Antal inlägg : 6915
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Hankburger tor 02 apr 2020, 15:05

Määk skrev:Jag tror Alexander Viklund skulle kunna bidra med lite tyngd och fart till en fjärdekedja/extraforward. När ekonomin ser ut sisådär kanske det hade kunnat passa bra att bredda truppen med honom. Hade garanterat blivit en publikfavorit med sin spelstil. Bidrar med energi och tuffhet även om hans defensiv är sisådär.

https://www.eliteprospects.com/player/7077/alexander-viklund

Tycker inte Luleå ska värva in spelare för fjärdefemman som dessutom närmar sig 30 års ålder. Finns ingen utvecklingspotential och sett till Viklunds statistik så är chansen för att han gjort sin karriärs säsong ganska hög.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Snikne Ville tor 02 apr 2020, 16:12

Hankburger skrev:
Määk skrev:Jag tror Alexander Viklund skulle kunna bidra med lite tyngd och fart till en fjärdekedja/extraforward. När ekonomin ser ut sisådär kanske det hade kunnat passa bra att bredda truppen med honom. Hade garanterat blivit en publikfavorit med sin spelstil. Bidrar med energi och tuffhet även om hans defensiv är sisådär.

https://www.eliteprospects.com/player/7077/alexander-viklund

Tycker inte Luleå ska värva in spelare för fjärdefemman som dessutom närmar sig 30 års ålder. Finns ingen utvecklingspotential och sett till Viklunds statistik så är chansen för att han gjort sin karriärs säsong ganska hög.
Helt ointressant enligt min mening. Riktig talang när han kom fram men som tidigt gjorde knasiga karriärval.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6387
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Puckad tor 02 apr 2020, 20:51

Dentos skrev:Ju mer jag tänker på det desto mer tror jag ändå det finns möjligheter att vi får tillbaka Hållander åtminstone en bit in på nästa säsong om han själv skulle vilja det. Jag tror ändå Pittsburgh ser nyttan i att ha honom en full skadefri säsong i SHL innan han går över. Det hade ju varit otroligt om man kanske kunde locka med att han ska få spela med en sån som Klasen för att boosta offensiven lite. Kanske tillsammans med en sån som Ilomäki som också har potentialen att producera en hel del?

Klasen-Ilomäki-Hållander
Brännström-Tyrväinen-Einar
Mattsson-Connolly-Petter
Komarek-Berglund/Olausson-Gunler

Fabbe-Ola/Berglund-Muzik
Klasen - Ilomäki känns lockande.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Jygge1980 tor 02 apr 2020, 21:44

Jag skulle nog vilja se Klasen med Tyrre.
Jag motiverar detta med att det tas för givet att Klasen är den som skall göra målen. Klasen är utan någon som helst tvekan väldigt säker och giftig när han väl får lägena. Men statistisk och i verkligheten så är han minst lika bra spelfördelare. Han har en otrolig puckkontroll, läser spelet exceptionellt bra och håller otroligt bra i pucken.
Men Ilomäki så blir det en Center som gärna vill fördela spelet själv och det är kanske en av Klasens största styrkor. Varför har 2 som "konkurrerar" om samma roll.
Med Tyrre så skapas det mer utrymme. Tyrre är fysisk och intensiv. han ger motståndarna blåmärken och han sätter avtryck. Detta skulle vi kunna dra fördel av via Klasen som får utrymme för både spelsinne och målsinne.
Som tredje part vill jag nog ha Komarek (om han blir kvar).
Komarek har hög träffprocent när det kommer till lägen. Han är placeringssäker och en av hans styrkor i just PP är att han läser spelet bra, placerar sig rätt och har bra blick för spelet.
Dessa 3, enligt mig skulle skapa ytor för varandra, bra avslutade och bra spelsinne.
Det blir svårt för motståndarna att läsa och det är dessutom 3 helt olika spelstilar som indirekt inte konkurrerar med varandra på samma sätt som mellan Ilomäki och Klasen.
Så tänker jag!

Jygge1980

Antal inlägg : 3
Join date : 18-10-20

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av LulefanGBG fre 03 apr 2020, 06:59

Man skall komma ihåg en sak. Luleå och de svenska klubbarna är inte de enda som kommer att få enorma ekonomiska problem inför nästa säsong. KHL, NLA och NHL kommer också att drabbas stenhårt. Ligorna och systemen ser olika ut i all länder men ingen klubb tjänar på att inte spela. Snarare tvärtom.

Det är lätt att tänka negativt nu och stirra sig blind på siffror och kommentarer om minskade spelarbudgetar och minskad omsättning etc, men det händer överallt så det är ju inte så att endast Luleå kommer tappa alla sina bra spelare och inte ha råd att ersätta dem. Eller andra svenska klubbar för den delen.

Effekten av det här kan rentav bli att vi får fler bra spelare i SHL nästa säsong. Ponera att NHL-draften och alla NHL-camps skjuts på framtiden etc, eller rentav en helt förskjuten säsong till hösten, vad är det då som säger att NHL- lagen nödvänigtvis spelar in massa unga orutinerade killar i laget? Vissa kanske ser det som en chans, men andra kan lika gärna se det som bättre att låta unga killar som Sellgren och Lundqvist köra på ett år till i SHL. Allt kan också bero på hur olika hårt olika länder som t.ex. Sverige, Ryssland och USA drabbas.

Sedan kan det också vara så att rikare klubbar i KHL och NLA som tänkt värva svensk stjärnor som t.ex. Lassi, inte alls är beredda att betala lika mycket längre, eller rentav inte har råd att betala alls så man skall nog inte räkna bort någon från denna säso helt inför nästa säsong innan vi vet hur det här slutar. Allt kan bli piss och skit, men det kan trots ekonomiska svångremmar och dyl också bli betydligt roligare säsong än vad många tror, rent sportsligt alltså.

Det gäller i första hand att få föreningen att överleva ekonomiskt så att vi över huvud taget kan vara med när stormen bedarrat.

Låt oss bara hoppas att det sker snart. För allas skull givetvis, inte bara hockeyns.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Jonken fre 03 apr 2020, 12:18

Vi skall även komma ihåg att Luleå Hockeys organisation är vass på att utveckla spelare för SHL. Vår förening är inte alls lika beroende av att behöva värva in lika många dyra stjärnspelare -för att hävda sig i SHL. Luleå Hockey har en topp kompetens i föreningen -som de flesta andra SHL-klubbar inte har: kompetensen att i större procent få ut mer ur individuella spelare -som spelar för klubben. Och här syftar jag inte bara på unga spelare; utan även på etablerade spelare. Det är detta som är den egentliga orsaken att Luleå Hockey numera tillhör toppen i SHL.

Och det bästa här är: Detta ÄR INGENTING som Luleå Hockey på något sätt köpt sig till. Utan detta är någonting man målmedvetet har arbetat sig till -och byggt upp under de senaste åren. Föreningen Luleå Hockey är inte något plastigt/billigt; som säljer sig själv åt kommersiella krafter, -i syfte att tjäna en kortsiktig slant extra. Extra pengar som man i princip slänger i sjön -för en halv-avdankad, internationell stjärnspelare; för att föreningens sportsliga prestationer harvar i ögat på slipsar och kostymer -som endast är intresserade kränga sina egna produkter.

Värvningar:
Hemligheten för ett vinnande lag här i Norrbotten; ligger i att kunna addera det man inte kan utbilda själv. Några exempel:

-En kvalitativare center linje -sett över samtliga kedjor; som knyter ihop defensiven -med offensiven.
-Juhani Tyrväinen; som gav Luleå Hockey den extra nivån man inte tidigare hade; i attityd som är ETT KRAV för att vinna.

Det Luleå misslyckades med förra säsongen; var att addera högerblad i backlinjen. Istället fick Luleå Hockey ENORMT betalt för sitt utvecklingsarbete. Jag syftar GIVETVIS på lagets enda högerskjutande back: Nils Lundkvist. Att Nisse skulle göra den säsongen han gjorde 19/20 i LHF; var det nog inte många som förväntade sig. Detta medförde två saker: Frånvaron av högerblad på backplats blev inte lika uppenbar, -samt att Nisse därmed "räddade" våra två annars fantastiska GM:s. Men jag är övertygad om att Nilsson och Engman -kommer att jobba ännu hårdare för att se till att det skall finnas fler högerskjutande backar framöver i Luleå hockey. Detta BÅDE i utvecklings pipe -samt A-laget.  

Oavsett hur nuvarande världssituation -kommer att utveckla sig: Är jag HELT ÖVERTYGAD över att Luleå Hockey KOMMER ATT VARA REJÄLT REDO när pucken väl släpps. Min förhoppning är att vi även i framtiden får se spelare; unga -som äldre; göra sina livs bästa säsonger i Luleå Hockey tröjan!!!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Hankburger fre 03 apr 2020, 13:57

Jonken skrev:Vi skall även komma ihåg att Luleå Hockeys organisation är vass på att utveckla spelare för SHL. Vår förening är inte alls lika beroende av att behöva värva in lika många dyra stjärnspelare -för att hävda sig i SHL. Luleå Hockey har en topp kompetens i föreningen -som de flesta andra SHL-klubbar inte har: kompetensen att i större procent få ut mer ur individuella spelare -som spelar för klubben. Och här syftar jag inte bara på unga spelare; utan även på etablerade spelare. Det är detta som är den egentliga orsaken att Luleå Hockey numera tillhör toppen i SHL.

Och det bästa här är: Detta ÄR INGENTING som Luleå Hockey på något sätt köpt sig till. Utan detta är någonting man målmedvetet har arbetat sig till -och byggt upp under de senaste åren. Föreningen Luleå Hockey är inte något plastigt/billigt; som säljer sig själv åt kommersiella krafter, -i syfte att tjäna en kortsiktig slant extra. Extra pengar som man i princip slänger i sjön -för en halv-avdankad, internationell stjärnspelare; för att föreningens sportsliga prestationer harvar i ögat på slipsar och kostymer -som endast är intresserade kränga sina egna produkter.

Värvningar:
Hemligheten för ett vinnande lag här i Norrbotten; ligger i att kunna addera det man inte kan utbilda själv. Några exempel:

-En kvalitativare center linje -sett över samtliga kedjor; som knyter ihop defensiven -med offensiven.
-Juhani Tyrväinen; som gav Luleå Hockey den extra nivån man inte tidigare hade; i attityd som är ETT KRAV för att vinna.

Det Luleå misslyckades med förra säsongen; var att addera högerblad i backlinjen. Istället fick Luleå Hockey ENORMT betalt för sitt utvecklingsarbete. Jag syftar GIVETVIS på lagets enda högerskjutande back: Nils Lundkvist. Att Nisse skulle göra den säsongen han gjorde 19/20 i LHF; var det nog inte många som förväntade sig. Detta medförde två saker: Frånvaron av högerblad på backplats blev inte lika uppenbar, -samt att Nisse därmed "räddade" våra två annars fantastiska GM:s. Men jag är övertygad om att Nilsson och Engman -kommer att jobba ännu hårdare för att se till att det skall finnas fler högerskjutande backar framöver i Luleå hockey. Detta BÅDE i utvecklings pipe -samt A-laget.  

Oavsett hur nuvarande världssituation -kommer att utveckla sig: Är jag HELT ÖVERTYGAD över att Luleå Hockey KOMMER ATT VARA REJÄLT REDO när pucken väl släpps. Min förhoppning är att vi även i framtiden får se spelare; unga -som äldre; göra sina livs bästa säsonger i Luleå Hockey tröjan!!!

Skuggan gick ju under presentationen av Berglund att högerskjutande backar är det väldigt ont om på marknaden just nu men att Berglund värvades in delvis efter dessa kriterium. Så det är inte allt för höga odds på att Skuggan och Engman söker aktivt efter högerskjutande backar.

Sedan angående Luleås juniorsida så har man ju två enorma talanger i form av forwarden Nikupeteri och backen Romakkaniemi som garanterat kommer att iallafall vara med i diskussionen om juniorer som kommer få speltid nästa säsong. För att inte prata om Tellström.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Hankburger fre 03 apr 2020, 15:51

Skuggan gick ut*
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av MrScout fre 03 apr 2020, 16:25

MrScout
MrScout

Antal inlägg : 147
Join date : 14-09-30

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Jonken fre 03 apr 2020, 21:29

Hankburger skrev:
Skuggan gick ju under presentationen av Berglund att högerskjutande backar är det väldigt ont om på marknaden just nu men att Berglund värvades in delvis efter dessa kriterium. Så det är inte allt för höga odds på att Skuggan och Engman söker aktivt efter högerskjutande backar.

Sedan angående Luleås juniorsida så har man ju två enorma talanger i form av forwarden Nikupeteri och backen Romakkaniemi som garanterat kommer att iallafall vara med i diskussionen om juniorer som kommer få speltid nästa säsong. För att inte prata om Tellström.
Så är det. Luleå Hockey har en bra tillväxt i nuläget. Detta med ett undantag: Högerskjutande backar. Gångna säsongen hade man endast Hugo Öhlund i J20-laget och Sebastian Martti och Andreas Rådberg i J18. Läget speglar givetvis även över till A-laget; där Nils Lundkvist var ensam med högerbladet i de bakre leden. Eftersom Luleå Hockey inte har plånboken till att varje säsong värva in färdig spets i denna typ av spelare: Finns bara ett annat alternativ: Hitta, söka upp -och utbilda dessa spelare själva effektivt steg-för-steg inom föreningen. Om man ens skall ha en mössa på att kunna göra detta; måste Luleå Hockey framöver ha BETYDLIGT FLER spelare med denna egenskap i sin pipe. Inte bara locka hit dom -utan även få dem att stanna kvar inom föreningen hela vägen till SHL.

För A-laget inför kommande säsong finns det i princip "en straffspark" nyligen tillgänglig på marknaden: Julius Bergman. HÄR bör föreningen lägga ner den energin som krävs för att försöka få hit honom. Han borde inte kosta en arm -och ett ben för Luleå Hockey. Parallellt som man vässar till hans defensiva följsamhet/rörlighet (bål, vrida/vända , start & stopp) -skall man även förädla hans skytte från blå. Dvs; snabbare -och med klubbsving; istället för nästan en hel cirkel rörelse för kung å fosterland. När de rätta signalerna börjar titta fram = Mer förtroende i specialteams framåt.  
Holy Grail/Hale Mary -platsen i HELA SHL bredvid Guz -borde vara vigd åt Vic kommande säsong.

Men som sagt: Mycket, mycket mer arbete krävs i Luleå hockey för att skapa en mycket stabilare "pipe" i J-trupperna.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av LHF96 fre 03 apr 2020, 23:09

MrScout skrev:Mycket intressant lirare: https://www.eliteprospects.com/player/30359/borna-rendulic

Vet du något som vi andra inte vet? Wink
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3519
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av NallePhu lör 04 apr 2020, 09:43

Så då börjar Scouten kasta fram namn som inte ens är nära för Luleå, Det som skall in är 2st backar och en lovande forward.
Ena kan man lägga upp pengar på om det är rätt typ annats avvaktar man, Forwarden är profilbilden ung o lovande dvs den bilden av spelare dem söker att utbilda och förädla så scouten kan kasta fram sina namn men inget kommer stämma
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18237
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av MrScout lör 04 apr 2020, 11:54

NallePhu skrev:Så då börjar Scouten kasta fram namn som inte ens är nära för Luleå, Det som skall in är 2st backar och en lovande forward.
Ena kan man lägga upp pengar på om det är rätt typ annats avvaktar man, Forwarden är profilbilden ung o lovande dvs den bilden av spelare dem söker att utbilda och förädla så scouten kan kasta fram sina namn men inget kommer stämma

Oj, gud vad det verkar sticka i ögonen på dig att jag avslöjat ett antal övergångar härinne. Och skaffa dig lite info innan dina utspel, det som ska in är två forwards och en back. Troligtvis: Komarek, NY och NY. Förhoppningsvis: Komarek, Hållander och Nisse. Enligt mina uppgifter kollar ett flertal SHL-lag på både Rendulic och Jormakka, jag har scoutat båda spelarna noggrant i matcher de har spelat under säsongen och de är killar som skulle passa in perfekt hos Luleå Hockey. Slipa till din attityd Phu, ingen av oss mår bra i karantän, men sluta tjafsa för att jag föreslår spelare med min breda koll/kunskap ute i hockeyvärlden, baserat på scouting och uppgifter om SHL-intresse rent generellt. Speciellt från en klubb, en klubb vi inte gillar på grund av några saker.
MrScout
MrScout

Antal inlägg : 147
Join date : 14-09-30

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av rasbiologen lör 04 apr 2020, 12:11

scouten kommer in och rör upp lite känslor, välkommen tillbaka nästa vår-
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1351
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av NallePhu lör 04 apr 2020, 12:31

Hörru Scouten finns inga pengar för dyl spelare du när inne och krafsar på tyvärr, Så sanningen svider för din del iom du verkar inte läsa tidningarna och fattar det...
Jormakka är för dyr och Kroaten är likaså för Luleå kassa som sagt tänk innan du flippar ur saker bara för du hör andra lag är intresserade, Luleås ekonomi tillåter inga större värvningar serru inse det nu
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18237
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Lehto lör 04 apr 2020, 15:06

Man kan diskutera namn oavsett om de inte är aktuella för Luleå...
Varför är du så på, NallePhu är ju annars en väldigt lugn å trött björn...

Lehto

Antal inlägg : 723
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Simon90 lör 04 apr 2020, 15:52

Varför så argsint? Är bara kul och charmen med silly season att få höra nya spännande spelare och framförallt när det finns belägg för att de namnen tas upp. Sen får man väl själv avgöra om man ska tro om spelarna är aktuella eller inte. Hursomhelst håll en bättre ton här inne så andra inte blir avskräckta att läcka rykten utan att behöva bli dumförklarad

Simon90

Antal inlägg : 57
Join date : 14-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av NallePhu lör 04 apr 2020, 15:55

Det är lika troligt att vi lyckas håva in Crosby som vi lyckas håva in Jormakka, Stavas EKONOMI och det är en brist vara hos Luleå då man hade långt slutspel i budgeten tappar 10mille och man sänker budgeten till nyförvärv!
Ekvationen går inte i hop att spekulera i bamn som i te ens är nära i realiteten, Men visst sitt och hoppas ni vara mem fallet blir högt då ni ser att inget av namnet Scouten rantar på med tyvärr det är bara realiteten jag säget
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18237
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Simon90 lör 04 apr 2020, 17:15

Jag tror inte heller de namnen är aktuella för Luleå då ekonomin inte finns i dagsläget. Allt jag säger är att folk måste ha rätt att komma med rykten utan att bli dumförklarade. Du får gärna motivera varför du inte tror de spelarna kommer spela för Luleå nästa säsong men på ett vuxet sätt, tack!

Simon90

Antal inlägg : 57
Join date : 14-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av PM lör 04 apr 2020, 17:55

MrScout skrev:Mycket intressant lirare: https://www.eliteprospects.com/player/30359/borna-rendulic
Den mest spännande spelaren jag sett denna silly!
Drömma är gratis Very Happy

PM

Antal inlägg : 1947
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Hankburger lör 04 apr 2020, 18:14

NallePhu skrev:Så då börjar Scouten kasta fram namn som inte ens är nära för Luleå, Det som skall in är 2st backar och en lovande forward.
Ena kan man lägga upp pengar på om det är rätt typ annats avvaktar man, Forwarden är profilbilden ung o lovande dvs den bilden av spelare dem söker att utbilda och förädla så scouten kan kasta fram sina namn men inget kommer stämma

Notera ämnet. Denna tråd handlar bara inte om spelare som Luleå är intresserade av utan även namn som folk vill se i klubben eller andra intressanta spelare. Tagga ned vet ja.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Donowitz lör 04 apr 2020, 21:06

MrScout skrev:
NallePhu skrev:Så då börjar Scouten kasta fram namn som inte ens är nära för Luleå, Det som skall in är 2st backar och en lovande forward.
Ena kan man lägga upp pengar på om det är rätt typ annats avvaktar man, Forwarden är profilbilden ung o lovande dvs den bilden av spelare dem söker att utbilda och förädla så scouten kan kasta fram sina namn men inget kommer stämma

Oj, gud vad det verkar sticka i ögonen på dig att jag avslöjat ett antal övergångar härinne. Och skaffa dig lite info innan dina utspel, det som ska in är två forwards och en back. Troligtvis: Komarek, NY och NY. Förhoppningsvis: Komarek, Hållander och Nisse. Enligt mina uppgifter kollar ett flertal SHL-lag på både Rendulic och Jormakka, jag har scoutat båda spelarna noggrant i matcher de har spelat under säsongen och de är killar som skulle passa in perfekt hos Luleå Hockey. Slipa till din attityd Phu, ingen av oss mår bra i karantän, men sluta tjafsa för att jag föreslår spelare med min breda koll/kunskap ute i hockeyvärlden, baserat på scouting och uppgifter om SHL-intresse rent generellt. Speciellt från en klubb, en klubb vi inte gillar på grund av några saker.

Ursäkta men du har väl inte avslöjat något alls på detta forum. Annat än sådant som minuterna innan publicerats på Sportbladet. Och när du blev konfronterad om detta sist surade du ihop och skulle dra. Men du är självklart välkommen att posta namn och dela tankar här precis som alla andra Smile

Donowitz

Antal inlägg : 4084
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av MrScout mån 06 apr 2020, 02:42

bearjew skrev:
MrScout skrev:
NallePhu skrev:Så då börjar Scouten kasta fram namn som inte ens är nära för Luleå, Det som skall in är 2st backar och en lovande forward.
Ena kan man lägga upp pengar på om det är rätt typ annats avvaktar man, Forwarden är profilbilden ung o lovande dvs den bilden av spelare dem söker att utbilda och förädla så scouten kan kasta fram sina namn men inget kommer stämma

Oj, gud vad det verkar sticka i ögonen på dig att jag avslöjat ett antal övergångar härinne. Och skaffa dig lite info innan dina utspel, det som ska in är två forwards och en back. Troligtvis: Komarek, NY och NY. Förhoppningsvis: Komarek, Hållander och Nisse. Enligt mina uppgifter kollar ett flertal SHL-lag på både Rendulic och Jormakka, jag har scoutat båda spelarna noggrant i matcher de har spelat under säsongen och de är killar som skulle passa in perfekt hos Luleå Hockey. Slipa till din attityd Phu, ingen av oss mår bra i karantän, men sluta tjafsa för att jag föreslår spelare med min breda koll/kunskap ute i hockeyvärlden, baserat på scouting och uppgifter om SHL-intresse rent generellt. Speciellt från en klubb, en klubb vi inte gillar på grund av några saker.

Ursäkta men du har väl inte avslöjat något alls på detta forum. Annat än sådant som minuterna innan publicerats på Sportbladet. Och när du blev konfronterad om detta sist surade du ihop och skulle dra. Men du är självklart välkommen att posta namn och dela tankar här precis som alla andra Smile
Gillar att du fortfarande tjafsar om Lundeström-grejen. Jag avslöjade att han återvände hem dagar innan HockeyNews och Sportbladet. Finns i historiken, bara kolla. Och inte för att vara sån, men de flesta av mina avslöjanden angående en massa i hockey-Sverige kommer ut i de stora dagstidningarna istället för på detta forum. Med vänlig hälsning, SCOUTEN
MrScout
MrScout

Antal inlägg : 147
Join date : 14-09-30

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av MrScout mån 06 apr 2020, 02:44

PM skrev:
MrScout skrev:Mycket intressant lirare: https://www.eliteprospects.com/player/30359/borna-rendulic
Den mest spännande spelaren jag sett denna silly!
Drömma är gratis Very Happy
Jag har sett honom live, men här finns ett bra klipp med honom om du är intresserad. https://www.youtube.com/watch?v=7zVEikGa4j0
MrScout
MrScout

Antal inlägg : 147
Join date : 14-09-30

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av icemask mån 06 apr 2020, 07:04

MrScout skrev:
PM skrev:
MrScout skrev:Mycket intressant lirare: https://www.eliteprospects.com/player/30359/borna-rendulic
Den mest spännande spelaren jag sett denna silly!
Drömma är gratis Very Happy
Jag har sett honom live, men här finns ett bra klipp med honom om du är intresserad. https://www.youtube.com/watch?v=7zVEikGa4j0
Är mest PP och spelvändningar i de sekvenserna, undra hur han skulle orka med bulanhockey och om man läser på EP så behöver han förbättra flera delar av sitt spel.
Tveksamt om det vore värt att ta hit honom onödigt att lägga pengar på 1 års upplärning, ska det värvas dyrt så ska de kunna gå direkt in i systemet som finnarna gjorde i år
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Blinders mån 06 apr 2020, 09:55

MrScout skrev:
PM skrev:
MrScout skrev:Mycket intressant lirare: https://www.eliteprospects.com/player/30359/borna-rendulic
Den mest spännande spelaren jag sett denna silly!
Drömma är gratis Very Happy
Jag har sett honom live, men här finns ett bra klipp med honom om du är intresserad. https://www.youtube.com/watch?v=7zVEikGa4j0
Är han fortfarande aktuell för Luleå? Tänkte mest på att Luleå har ett köpstopp i föreningen och att man mest troligen kommer sänka lönebudgeten inför nästa säsong (Luleå har redan en av de lägre spelarbudgeterna).

Blinders

Antal inlägg : 5187
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av NallePhu mån 06 apr 2020, 10:16

Aktuell är han inte bara ett namn som scouten kastar fram och alla hugger på i tron, problemet ekonomin tillåter inga störa värvningar om man går back ca 10mille om inte mer så ärspelarbudgeten som minskad först....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18237
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Blinders mån 06 apr 2020, 12:21

Nä, det är intäkterna för nästa säsong som kommer minska med upp till 10 miljoner.

Blinders

Antal inlägg : 5187
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Puckad mån 06 apr 2020, 12:34

NallePhu skrev:Aktuell är han inte bara ett namn som scouten kastar fram och alla hugger på i tron, problemet ekonomin tillåter inga störa värvningar om man går back ca 10mille om inte mer så ärspelarbudgeten som minskad först....

Så vad är problemet?
Scouten pekar på en spelare som han anser är intressant. Om LHF är intresserade eller inte är en annan sak.
Det är knappast scoutens fel om någon tror att det är nära signatur.
Om man vill förmedla "Intressant spelare, men ryms inte nästa års budget " så går väl det alldeles utmärkt utan personliga påhopp.
Trevlig påsk.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Blinders mån 06 apr 2020, 15:05

Emil Larsson klar för Örebro och enligt NSD/Kuriren får han ett rejält lönelyft.
"Vi kan berätta att klubbytet innebär att spelaren höjer sin lön rejält. Enligt Sportens uppgifter får Larsson ett lönelyft på ungefär 100 000 kronor i månaden."
https://mobil.nsd.se/sport/100-hockey/avslojar-sa-mycket-tjanar-forwarden-pa-klubbytet-nm5335328.aspx

Blinders

Antal inlägg : 5187
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Rikky mån 06 apr 2020, 15:10

Blinders88 skrev:Emil Larsson klar för Örebro och enligt NSD/Kuriren får han ett rejält lönelyft.
"Vi kan berätta att klubbytet innebär att spelaren höjer sin lön rejält. Enligt Sportens uppgifter får Larsson ett lönelyft på ungefär 100 000 kronor i månaden."
https://mobil.nsd.se/sport/100-hockey/avslojar-sa-mycket-tjanar-forwarden-pa-klubbytet-nm5335328.aspx
Det var en kraftig höjning, inte konstigt att han byter klubb om han får så kraftig höjning. Ingen aning om vad han tjänar men troligen en fördubbling -eller mer- av lönen. Hoppas att örebro har råd med det, men det har dom väl eftersom dom pröjsar.
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av NeedforX mån 06 apr 2020, 16:03

100k i månaden mer än nuvarande kontrakt, då är det inte så konstigt att han skrev på för Örebro.
Luleå gör rätt att inte kontra så det blir ett bud krig för så bra var han inte efter skadan. Med tanke på vad det kostar så önskar jag både Emil och Örebro lycka till i framtiden.

NeedforX

Antal inlägg : 33
Join date : 16-04-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Hankburger tis 07 apr 2020, 02:24

NeedforX skrev:100k i månaden mer än nuvarande kontrakt, då är det inte så konstigt att han skrev på för Örebro.
Luleå gör rätt att inte kontra så det blir ett bud krig för så bra var han inte efter skadan. Med tanke på vad det kostar så önskar jag både Emil och Örebro lycka till i framtiden.

Vill minnas att Expressen menade att Emil Larsson tjänade mellan 100-150.000 i Luleå. Vilket skulle innebära att han fått en lön på 250.000 i Örebro. Alltså högre än lönerna som både Lassi och Gustafsson hade förra säsong (som båda låg kring 200.000). En summa jag absolut tycker att Larsson inte varit värd i närheten av de senaste två säsongerna. Känns som det kommer kännas ganska rejält i skattkistan.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Tigerman tis 07 apr 2020, 08:48

Hankburger skrev:
NeedforX skrev:100k i månaden mer än nuvarande kontrakt, då är det inte så konstigt att han skrev på för Örebro.
Luleå gör rätt att inte kontra så det blir ett bud krig för så bra var han inte efter skadan. Med tanke på vad det kostar så önskar jag både Emil och Örebro lycka till i framtiden.

Vill minnas att Expressen menade att Emil Larsson tjänade mellan 100-150.000 i Luleå. Vilket skulle innebära att han fått en lön på 250.000 i Örebro. Alltså högre än lönerna som både Lassi och Gustafsson hade förra säsong (som båda låg kring 200.000). En summa jag absolut tycker att Larsson inte varit värd i närheten av de senaste två säsongerna. Känns som det kommer kännas ganska rejält i skattkistan.
Just nu med Coronasituationen är det nog en och annan i Örebro som ångar sig. Speciellt som han inte är var värd 230 k/mån ens innan pandemin började.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Dilox tis 07 apr 2020, 10:50

Den där Rendulic hade i alla fall bra löd i bössan. Han och Klasen i ett PP hade nog kunnat gett en del pinnar in på kontot.

Pajkastningen om realiteten över hans vara eller icke vara i Luleå lämnar jag till övriga.

Dilox

Antal inlägg : 737
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Blinders tor 09 apr 2020, 11:11


Blinders

Antal inlägg : 5187
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 12 av 20 Föregående  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 16 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet