Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

+73
NilsOskar
Kagen
Puckkaos
zNilsn
Hellcop
Jonsey78
Lulejoe
tibet
Lukrarn
Metheuz
Sir Prozac
Pontaking
Björnpappa
PM
Simon90
LulefanGBG
Jygge1980
NeedforX
keevvs
Puckad
MrScout
Hankburger
Dilox
ezz
Blinders
#96
Jonken
Dentos
Lasse Proppmätt
Redbear
Wolfhunter
Hedanders
kamelbullen
Davidoff
pingu
Mr Bister
makkanmakkan
Old Brooklyn
GrodanBoll
JoakimJ
ski3r
Qirren
Jokerman
LHF96
kokostrollet
icemask
Pajala
delphi
farre
Sportchefen #2
KaptenBlodskelett
Lulefan
CKa
Rikky
Dustin
Bamsefar
Mange
Lehto
Tigerman
Norrlandstoken
oggskar
GustenA
Tony Moore
Sundance Kid
Diktatorn
Urken
Micke80
RSD555
rasbiologen
LubosC
NallePhu
Donowitz
Snikne Ville
77 posters

Sida 7 av 20 Föregående  1 ... 6, 7, 8 ... 13 ... 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Snikne Ville lör 22 feb 2020, 11:39

Olle Liss, nej tack. Av spelarna i artikeln känns Fredrik Forsberg mest intressant tycker jag. Bra ålder o en utvecklingskurva som heter duga. Iofs är ju Johnsson ruggigt bra men han har ju en Indian stämplad i pannan.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6387
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Hankburger lör 22 feb 2020, 12:44

Jonken skrev:Nu ber man i första hand givetvis för att Björklöven skall kvala upp till SHL. Men skulle det skita sig; finns det en perfekt ersättare för Emil Larsson i Umeå -laget: Olle Liss. Har ju klockrent visat vad han är kapabel till i en organisation med trygghet. Sänkte AIK igår. Utöver detta: 10 mål, 9 ass på 20 matcher sedan han kom till Löven.

Per Kenttä är onekligen igen dumbom; när det gäller att styra upp ett vinnande lag.

Nej tack. Ska man ersätta Larsson så ska man göra det ordentligt.

Jonken skrev:Misstänker att LHF kommer att "plocka hem" Johan JG Gustafsson från Adler Mannheim (DEL) -om Lassi drar. Mycket pekar ju på att Lassi -kommer att vilja testa på KHL nästa sässe.

Engman gick ut i dagarna och sa att deras plan A var att skola in Wallstedt med Rautio som förstaspade om Lassi stack. Om Wallstedt kände sig redo dvs.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Jonken lör 22 feb 2020, 12:56

Hankburger skrev:
Engman gick ut i dagarna och sa att deras plan A var att skola in Wallstedt med Rautio som förstaspade om Lassi stack. Om Wallstedt kände sig redo dvs.
Exakt. Det som talar emot är just utlåningen av Wallstedt. Jag tror inte i nuläget iaf; att signalerna som Wallstedt ger Luleå Hockey är tillräckliga för att han skall fixa en SHL-spade tillsammans med Rautio. Det handlar inte om att Wallstedt inte besitter talangen för det. Mer att hans unga ålder kräver optimal speltid -för att erhålla den nödvändiga speltiden och rutinen på rätt nivå -som krävs för att hans skall ha en ärlig chans för det. Med detta sagt: Luleå Hockey TROR STENHÅRT på Jesper. Och man vill ge honom optimalaste förutsättningarna -för att i framtiden bli nästa målvakts-fantom i Luleå Hockey. Något han med stor säkerhet även kommer att bli. Dock av indikationerna inte redan till nästa SHL-säsong.


Senast ändrad av Jonken den lör 22 feb 2020, 12:58, ändrad totalt 2 gånger
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn lör 22 feb 2020, 12:56

Hankburger skrev:

Engman gick ut i dagarna och sa att deras plan A var att skola in Wallstedt med Rautio som förstaspade om Lassi stack. Om Wallstedt kände sig redo dvs.

Jo, men hur realistiskt är det? Just nu är Wallstedt tredjemålvakt i SSK. Han åker inte ens med på bortamatcherna. Han är 17 år och går i skolan fortfarande. Kommer han verkligen vara en av våra två målvakter vid säsongsstart i höst. Jag tvivlar.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Hankburger lör 22 feb 2020, 13:24

Old Brooklyn skrev:
Hankburger skrev:

Engman gick ut i dagarna och sa att deras plan A var att skola in Wallstedt med Rautio som förstaspade om Lassi stack. Om Wallstedt kände sig redo dvs.

Jo, men hur realistiskt är det? Just nu är Wallstedt tredjemålvakt i SSK. Han åker inte ens med på bortamatcherna. Han är 17 år och går i skolan fortfarande. Kommer han verkligen vara en av våra två målvakter vid säsongsstart i höst. Jag tvivlar.

Som sagt. Det är vad Engman sa och samtidigt så är han utlånad för att eventuellt få lite erfarenhet av ett a-lag. Sedan har ju inte Lassi lämnat ännu så det är osäkert om Luleå ens behöver värva en förstamålvakt nästa säsong. Vi får se helt enkelt.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Snikne Ville lör 22 feb 2020, 13:39

Min mage säger att Wallstedt inte är vår andrekeeper kommande sässe.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6387
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Sportchefen #2 lör 22 feb 2020, 14:01

Jag trodde nog att Luleå skulle gå på Rautio/Wallstedt nästa säsong men nu börjar det kännas en bit bort.
Måste dock vara en lockande lösning för herrar Engman/Skuggan med tanke på att Lassis lönepost lär vara cirka 300 000 i månaden. Det frigör ju typ en Erik Gustafsson-kaka.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av rasbiologen lör 22 feb 2020, 14:43

Jonken skrev:
Hankburger skrev:
Engman gick ut i dagarna och sa att deras plan A var att skola in Wallstedt med Rautio som förstaspade om Lassi stack. Om Wallstedt kände sig redo dvs.

Exakt. Det som talar emot är just utlåningen av Wallstedt. Jag tror inte i nuläget iaf; att signalerna som Wallstedt ger Luleå Hockey är tillräckliga för att han skall fixa en SHL-spade tillsammans med Rautio. Det handlar inte om att Wallstedt inte besitter talangen för det. Mer att hans unga ålder kräver optimal speltid -för att erhålla den nödvändiga speltiden och rutinen på rätt nivå -

Jag ser inte hur en "upplåning" till allsvenskan ska vara negativ, iofs antar jag att han faktiskt fått/får (har faktiskt noll koll på det) stå i mål och inte bara vakta båsdörr, tror Gusten/Linda hade stått emot en dum utlåning.

rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1351
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn lör 22 feb 2020, 15:09

rasbiologen skrev:
Jonken skrev:
Hankburger skrev:
Engman gick ut i dagarna och sa att deras plan A var att skola in Wallstedt med Rautio som förstaspade om Lassi stack. Om Wallstedt kände sig redo dvs.

Exakt. Det som talar emot är just utlåningen av Wallstedt. Jag tror inte i nuläget iaf; att signalerna som Wallstedt ger Luleå Hockey är tillräckliga för att han skall fixa en SHL-spade tillsammans med Rautio. Det handlar inte om att Wallstedt inte besitter talangen för det. Mer att hans unga ålder kräver optimal speltid -för att erhålla den nödvändiga speltiden och rutinen på rätt nivå -

Jag ser inte hur en "upplåning" till allsvenskan ska vara negativ, iofs antar jag att han faktiskt fått/får (har faktiskt noll koll på det) stå i mål och inte bara vakta båsdörr, tror Gusten/Linda hade stått emot en dum utlåning.

Tror inte han stått en minut hittills. Tredjemålis som inte ens är med på bortaresorna. Möjligtvis i deras juniorlag, men de matcherna kan han lika gärna spela här.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av makkanmakkan lör 22 feb 2020, 16:36

Förstår inte varför man ska ersätta Emil Larssons mäktiga 8 poäng på 21 matcher så ordentligt. inte direkt någon spets spelare sett till denna säsong.
Adam Tambellini är både billigare och en bättre hockeyspelare.
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Puckad lör 22 feb 2020, 17:44

makkanmakkan skrev:Förstår inte varför man ska ersätta Emil Larssons mäktiga 8 poäng på 21 matcher så ordentligt. inte direkt någon spets spelare sett till denna säsong.
Adam Tambellini är både billigare och en bättre hockeyspelare.
Men till lön(?) kanske? Och om vi ska ersätta förväntningarna så behöver vi hitta något som är vassare än vad Emil visat hittills. (Och han får gärna köra ner det i halsen på mig under slutspelet.)
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av makkanmakkan sön 23 feb 2020, 17:45

Ja. steppar han upp under slutspelet vore det fantastiskt.
Men det är sorgligt att se, han gör varken nytta eller bort sig. bara trampar runt.
Samma gäller ju Olausson, riktigt tråkigt men får erkänna att han håller inte i SHL längre.
Det går segt och han ser mest trött ut bara, nästan helt stillastående.
Tror vi på lång sikt har hittat Olaussons ersättare och det är Konstantin Komarek.
Robin Kovacs ersättare blir Linus Klasen. Tror Luleå tänker lite så.

Joel Lassinantti - NY
Yohann Auvitu - NY
Joonas Jalvanti - Oskar Nilsson
Jesper Sellgren - NY
Robin Kovacs - Linus Klasen
Niklas Olausson - Konstantin Komarek
Filip Hållander - NY
Emil Larsson - NY

Räknar med att Nils Lundqvist skriver ett kontrakt med Rangers men blir utlånad till Luleå och att vi förlänger med Komarek.
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Dustin sön 23 feb 2020, 18:34

Jag har extremt svårt att se att det ska bli aktuellt med utlåning för Nisse. Hade iofs fel om Sellgren den här säsongen så hoppas kan man ju alltid.

(Klasen) -Tyrväinen-Einar
(Tambellini) -Connolly-Petter
Komarek-Ilomäki-Brännström
Berglund-Olausson-Gunler
Muzik-Mattsson


(Berglund) -Gustafsson
(Pulver) -Sondell
Engsund-Själlin
Styrman-Ramberg

(JG)
Rautio




Förstakedjan har chansen att bli en leading line på allvar, längesen vi hade en kedja som gör mål i varje match. Tycker JG är intressant för ett eller tvårskontrakt även om han är dyr. Både vi och han vet vad man får och han är en riktig vinnarmålis, bara se vilka meriter han besitter. Victor Berglund är nog en billig värvning som kan få fin utväxling bredvid guru EG. Sen tycker jag vi bör lägga pengar på en etablerad back som kan avlasta Erik.

Dustin

Antal inlägg : 6915
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Sportchefen #2 sön 23 feb 2020, 19:12

Oskar Nilsson och möjligen Markus Hardegård in på backsidan, alltså. Två leftare.
Skickar vi inte Själin är uppsättningen klar. Gustafsson, Engsund, Sondell, Själin, Styrman, Berglund, Nilsson och Hardegård.
Jag gillar båda spelarna men kan konstatera att försvarslinjen blir klart försvagad på pappret. Vilket knappast är oväntat.
Dock: bara en R, Victor Berglund.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av pingu sön 23 feb 2020, 22:37

Både Ola och Komarek tycker jag inte passar in i Bulans spelsätt så dem kan vi ersätta ganska enkelt. Laget skulle kunna se ut så här på forwardsidan nästa säsong.

Brännström -Tyrväinen-Einar
(Tambellini) -Connolly-Petter
(Klasen)-Ilomäki-(Ikonen) som säkert är billigare nu och hv vill nog inte ha kvar honom eller (Tylor Kellerher) om Oskar inte klarar kvalet.
Fabbe-Berglund-Gunler
Muzik-Mattsson- (Gustavsson Hugo)


pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Hankburger mån 24 feb 2020, 14:19

pingu skrev:Både Ola och Komarek tycker jag inte passar in i Bulans spelsätt så dem kan vi ersätta ganska enkelt. Laget skulle kunna se ut så här på forwardsidan nästa säsong.

Brännström -Tyrväinen-Einar
(Tambellini) -Connolly-Petter
(Klasen)-Ilomäki-(Ikonen) som säkert är billigare nu och hv vill nog inte ha kvar honom eller (Tylor Kellerher) om Oskar inte klarar kvalet.
Fabbe-Berglund-Gunler
Muzik-Mattsson- (Gustavsson Hugo)



Vad pratar du om? Komarek är som gjord för Bulans spel. Och hans poängsnitt är bland de bästa i laget. Så jag förstår inte varför Luleå skulle ersätta en spelare som vill spela i laget och ändå producerar hyfsat med poäng.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Urken mån 24 feb 2020, 14:28

Hankburger skrev:
pingu skrev:Både Ola och Komarek tycker jag inte passar in i Bulans spelsätt så dem kan vi ersätta ganska enkelt. Laget skulle kunna se ut så här på forwardsidan nästa säsong.

Brännström -Tyrväinen-Einar
(Tambellini) -Connolly-Petter
(Klasen)-Ilomäki-(Ikonen) som säkert är billigare nu och hv vill nog inte ha kvar honom eller (Tylor Kellerher) om Oskar inte klarar kvalet.
Fabbe-Berglund-Gunler
Muzik-Mattsson- (Gustavsson Hugo)



Vad pratar du om? Komarek är som gjord för Bulans spel. Och hans poängsnitt är bland de bästa i laget. Så jag förstår inte varför Luleå skulle ersätta en spelare som vill spela i laget och ändå producerar hyfsat med poäng.

Mmm.. Komarek ska helt klart vara kvar. Honom gillar vi! Smile
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av pingu mån 24 feb 2020, 16:29

Urken skrev:
Hankburger skrev:
pingu skrev:Både Ola och Komarek tycker jag inte passar in i Bulans spelsätt så dem kan vi ersätta ganska enkelt. Laget skulle kunna se ut så här på forwardsidan nästa säsong.

Brännström -Tyrväinen-Einar
(Tambellini) -Connolly-Petter
(Klasen)-Ilomäki-(Ikonen) som säkert är billigare nu och hv vill nog inte ha kvar honom eller (Tylor Kellerher) om Oskar inte klarar kvalet.
Fabbe-Berglund-Gunler
Muzik-Mattsson- (Gustavsson Hugo)



Vad pratar du om? Komarek är som gjord för Bulans spel. Och hans poängsnitt är bland de bästa i laget. Så jag förstår inte varför Luleå skulle ersätta en spelare som vill spela i laget och ändå producerar hyfsat med poäng.

Mmm.. Komarek ska helt klart vara kvar. Honom gillar vi! Smile



Ja, jag dömer vår gode Komarek lite hårt kanske men jag vill att han ska ta för sig mer fysiskt och våga ta plats för att få ut mer av sin teknik. Tror han blir kvar men om han inte blir det så tror jag vi kommer att hitta en fullgod ersättare till den lön han begär.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Sundance Kid mån 24 feb 2020, 16:41

Puckad skrev:
makkanmakkan skrev:Förstår inte varför man ska ersätta Emil Larssons mäktiga 8 poäng på 21 matcher så ordentligt. inte direkt någon spets spelare sett till denna säsong.
Adam Tambellini är både billigare och en bättre hockeyspelare.
Men till lön(?) kanske? Och om vi ska ersätta förväntningarna så behöver vi hitta något som är vassare än vad Emil visat hittills. (Och han får gärna köra ner det i halsen på mig under slutspelet.)

Tambellini får ändå ses som ett säkrare kort än vad allsvenska värvningar normalt är. Han är draftad förhållandevis tidigt (i början av 3e rundan). Snittat 0,46 poäng per match på 283 AHL matcher och verkar klara av spelet i Europa bra i och med att han nu har bäst poängsnitt av alla spelare i allsvenskan.

Nu är det ingen garanti för att han ska bli en succé i Luleå men EP-scoutingen säger att det verkar vara en spelare som är för bra för allsvenskan och hade egentligen kunnat värvas direkt av ett SHL-lag redan inför denna säsong.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Jonken mån 24 feb 2020, 18:30

Om inte Hållander gör en riktig monsteravslutning på denna säsong; kommer han troligen att bli utlånad även nästa säsong till Luleå Hockey.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Donowitz mån 24 feb 2020, 20:25

Komarek ska självfallet vara kvar om han fortsätter att spela som han gör nu. En av våra bästa forwards utan tvivel. Han har dessutom höjt kvalitén på vårt PP.

Donowitz

Antal inlägg : 4086
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Urken mån 24 feb 2020, 20:29

Jonken skrev:Om inte Hållander gör en riktig monsteravslutning på denna säsong; kommer han troligen att bli utlånad även nästa säsong till Luleå Hockey.

Han har en bit kvar, ja. Men tycker någonstans att tendenserna finns där. Han är bara 19 år också. Tror mycket på honom.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Dustin mån 24 feb 2020, 20:37

Urken skrev:
Jonken skrev:Om inte Hållander gör en riktig monsteravslutning på denna säsong; kommer han troligen att bli utlånad även nästa säsong till Luleå Hockey.

Han har en bit kvar, ja. Men tycker någonstans att tendenserna finns där. Han är bara 19 år också. Tror mycket på honom.

Tycker hela kedjan verkligen kommit igång på slutet. Hoppas de fortsätter på samma trend nu när det närmar sig allvar.

Dustin

Antal inlägg : 6915
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Jonken mån 24 feb 2020, 22:10

Absolut! Även jag tror stenhårt på "Fille". När det väl lossnar för honom -kommer det bokstavligen att spruta ketchup!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Snikne Ville tis 25 feb 2020, 08:57

Skriver under på det, kan bli "säsongens värvning" om vi kan behålla honom på den här sidan pölen. Det gäller även om Klasen ansluter.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6387
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av makkanmakkan ons 26 feb 2020, 10:13

Tycker Komarek gjorde en riktigt bra match i går, 2 assist poäng som center.
I min bok så tycker jag att det är svårt för Olausson att ta en ordinarie plats i kedjorna.
Spelet blir med fysiskt i slutspelet, då väljer jag Komarek före Olausson.

Johan Gustafsson verkar vara på g till Schwenninger Wild Wings så vi får söka vidare om Lassi forsvinner.
Joe Cannata?
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Davidoff ons 26 feb 2020, 21:15

Cannata är riktigt bra i HA frågan är om han håller i SHL
Har följt Löven rätt bra vid sidan av vårt kära Luleå,
Enda jag kan tycka är han är rätt spretig i sin positionering och har en tendens att hamna ”simmandes” på isen likt Svensson i FBK
Ljusår ifrån Lassi vad gäller snabbhet men absolut han lever en hel del på sin storlek och går säkert att jobba en hel del med, samtidigt kan jag tycka att man bör lasta in en slant på en fullgod 1:a keeper om man tänkt gå för det för Rautio vet vi inte håller att hålla första spaden på egen hand trots lovande talanger underifrån. Gör som alla andra och hoppas Lassi blir kvar för det är drömscenariot!

Davidoff

Antal inlägg : 175
Join date : 14-12-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av kokostrollet ons 26 feb 2020, 22:56

Hade gärna sett att man vågat satsa på Rautio/Wallstedt och lagt pengarna från minskade lönekostnader på målvaktssidan på övriga laget. Tror vi vågar det faktiskt.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2666
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Blinders tor 27 feb 2020, 08:49

Och om Wallstedt/Rautio inte håller så brukar det allting finnas bra målvakter att värva under pågående säsong.

Blinders

Antal inlägg : 5187
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av makkanmakkan tor 27 feb 2020, 10:43

Rautio och Wallstedt låter väldigt riskabelt.
Wallstedt är trots allt bara 17 år, kan behöva en hel säsong på senior nivå men har även svårt att se att han redan nästa säsong kan ta hand om första spaden i en Hockey Allsvensk klubb. Tror Wallstedt är redo säsongen 2021/2022 och då är Rautio 36 år, och dom får göra upp om andra spaden.  
Visst hoppas man att Lassi ändrar sig.
Anders Nilsson kommer också en dag tillbaka till Luleå ska man ha i tanken, tidigast 2021/2022.

Jag skulle nog ändå föreslå att man satsar på en första keeper om Lassi sticker, en man kan knyta över en säsong.
Cannata eller inte, men finns en del intressanta med utgående kontrakt i flera ligor. Joni Ortio är ett bra exempel.  
Och fortsätter ha seriens bästa andre keeper i David Rautio
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Dustin tor 27 feb 2020, 10:53

Med tanke på att Wallstedt inte spelat en endaste seniormatch hittills känns det på tok för tidigt att räkna in han som en av två målvakter nästa säsong. Rautio är som sagt en grym andrakeeper men det behövs en matchvinnare där bak också. Tycker man bör försöka hitta en utlåningsmöjlighet för Wallstedt så han får göra några matcher i Allsvenskan samtidigt som vi värvar en etablerad målvakt för en säsong eller två.

Dustin

Antal inlägg : 6915
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av makkanmakkan tor 27 feb 2020, 11:40

L.Klasen - K.Komarek - P.Emanuelsson

A.Tambellini/F.Hållander - J.Tyrväinen - E.Emanuelsson

I.Brännström - A.Ilomäki -  N.Gunler

K.Fabricius - J.Connolly - R.Muzik

Extra: J.Berglund, C.Mattsson, N.Olausson


E.Gustafsson - N.Lundqvist

S.Després - D.Sondell

O.Engsund -  O.Nilsson

Extra: P.Själin, F.Styrman


J.Ortio
D.Rautio

Bara spekulationer men den här uppställningen är inte helt fy skam!

Tror stenhårt att Tambellini är som klippt och skuren för Luleå, bra både offensivt och defensivt.
Inte överraskad om Niklas Olausson får ett tråkigt besked så som han presterat den senaste tiden men samtidigt vore det kul om man kunde hitta en roll för han i organisationen om han väljer att sluta.
Komarek går från klarhet till klarhet, en spets center.
Simon Després sägs jagas av toppklubbar i SHL, måntro om vi är där nosar.
Linus Klasen och Oskar Nilsson är klara.
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av makkanmakkan tor 27 feb 2020, 11:57

Glömde en sak till.
När det gäller att bredda i truppen, nu vet vi inte hur Gunler eller Muzik kommer att utvecklas och skador uppstår av och till, så tror jag att det skulle vara en billig lösning att få hem Johan Porsberger.
Gjort en SHL säsong och det blev 13 mål då.
Tankar kring det?
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Jonken tor 27 feb 2020, 16:55

Själv är jag lite benägen till att Skuggan och Engman skall hålla en dörr lite på glänt; ifall IK Oskarshamn inte fixar nytt SHL-kontrakt till nästa säsong...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av NallePhu tor 27 feb 2020, 17:17

Ska det vara så svårt att fatta vare sig Despres el Nilsson är ens aktuella för Luleå, Våra GM har sagt Nilsson finns inte på listan och han själv har sagt han vill inte till Luleå!

Enda som kan vara aktuell är Filiph Engsund för Luleå resten kan man glömma, Luleå jagar dels vassare backar och dem med potential att utvecklas i Luleå!

NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18238
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av makkanmakkan tor 27 feb 2020, 18:35

NallePhu skrev:Ska det vara så svårt att fatta vare sig Despres el Nilsson är ens aktuella för Luleå, Våra GM har sagt Nilsson finns inte på listan och han själv har sagt han vill inte till Luleå!

Enda som kan vara aktuell är Filiph Engsund för Luleå resten kan man glömma, Luleå jagar dels vassare backar och dem med potential att utvecklas i Luleå!


Fortfarande så lekte jag lite med tankarna, tror jag var rätt tydlig också.
Jag spekulerar bara.
Om toppklubbar jagar en viss spelare så anser jag att Luleå räknas som en toppklubb men samtidigt känns det mest rimligt att Frölunda eller Skellefteå värvar Despres.
Inte så längesen NSD gick ut med att Oskar Nilsson är aktuell för spel i Luleå, den här typen av rykten brukar ofta stämma och då det är en spelare med koppling till Luleå så tror jag bara att det är i princip klart.
Sen är ju Filiph Engsund center och har svårt att se vart man ska placera honom, tror bröderna klarar av att vara utan varandra några säsonger till.


makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Sportchefen #2 tor 27 feb 2020, 18:39

NallePhu skrev:Ska det vara så svårt att fatta vare sig Despres el Nilsson är ens aktuella för Luleå, Våra GM har sagt Nilsson finns inte på listan och han själv har sagt han vill inte till Luleå!

Enda som kan vara aktuell är Filiph Engsund för Luleå resten kan man glömma, Luleå jagar dels vassare backar och dem med potential att utvecklas i Luleå!


Länka gärna till dina källor på detta.
Det jag läste i januari i lokalpressen var att Oskar N sade att han inte var klar för någon klubb och att Skuggan som vanligt sade att han inte kommenterade spelare som inte Luleå har på konrakt.
Nu sägs det att Oskar och Luleå är överens om två år.
Men har man din svansföring så måste man ju ha rejält på fötterna.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av NallePhu tor 27 feb 2020, 18:45

Det var i samband med alla skador det surrades om Nilsson med det dödade alla parter direkt bara sök på NSD, Dags fatta ett och annat Luleå väntar ut Notan i Modo samt BIK Karlskoga backen är het på listan!
Nilsson är i samma klass som Styrman och det räcker med den klassen av backar, Så tänk lite då går ljuset upp och msn inser att det är inget vi behöver!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18238
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Dustin tor 27 feb 2020, 18:51

NallePhu skrev:Det var i samband med alla skador det surrades om Nilsson med det dödade alla parter direkt bara sök på NSD, Dags fatta ett och annat Luleå väntar ut Notan i Modo samt BIK Karlskoga backen är het på listan!
Nilsson är i samma klass som Styrman och det räcker med den klassen av backar, Så tänk lite då går ljuset upp och msn inser att det är inget vi behöver!

Oskar Nilsson ryktas vara klar. Kanske som ersättare för Jalvanti? Verkar inte ha rosat marknaden poängmässigt i IKO men var ruggigt bra ifjol i både Allsvenskan och kvalet. Frågetecknet är om defensiven håller. Någon som följt honom under den här säsongen?

Dustin

Antal inlägg : 6915
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Sportchefen #2 tor 27 feb 2020, 21:18

NallePhu skrev:Det var i samband med alla skador det surrades om Nilsson med det dödade alla parter direkt bara sök på NSD, Dags fatta ett och annat Luleå väntar ut Notan i Modo samt BIK Karlskoga backen är het på listan!
Nilsson är i samma klass som Styrman och det räcker med den klassen av backar, Så tänk lite då går ljuset upp och msn inser att det är inget vi behöver!

Jo men i stället för att skriva om "ljus som ska gå upp" och att det är "dags att fatta ett och annat" så kan du väl enkelt bara länka till din källa.
Den här NSD-artikeln hittar jag.
https://www.nsd.se/sport/100-hockey/ryktas-till-lulea-inte-skrivit-pa-for-nagon-nm5281410.aspx

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av makkanmakkan fre 28 feb 2020, 09:03

Oskar Nilsson är nog inte den där backen jag går och drömmer om, men värvningen i sig känns klockren. Ska ha ersätta Joonas Jalvanti så känns den värvningen ännu bättre.
Om det sen är Mattias Norlinder du tänkte på så är det också ett intressant namn och antar att du menar Wilhelm Westlund från Karlskoga så vågar jag nästan satsa en pungkula att det blir Färjestad eller Djurgården för honom. Jag har haft fel förr men känns inte som en Luleå värvning.
Både Adam Tambellini och Simon Després  är taget ur ingenstans. Tror dock dom skulle passa bra i Luleå.
Erik Gustafsson behöver avlastning och där kommer Després in i bilden. En typisk "stay at home" back men producerar i SHL ganska jämnt med Jesper Sellgren. Skulle han dessutom komma in i ett lag som vinner mycket så kan det bli en enorm succè och värt varje krona.
Har Oskarshamn råd så bör vi också ha det.
Sist men inte minst, detta är ett forum där folk spekulerar vilt. Låt det vara så utan påhopp.
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Dentos fre 28 feb 2020, 15:38

Vet inte om det är rätt tråd men inlägget får väl flyttas annars.

Är så oerhört stolt och lycklig över vad vår förening är idag och hur vi banar väg för vår egen framtid. Det finns SÅ mycket som talar för att Luleå Hockey kommer tillhöra de främsta under många år framöver. Både stora saker som små.

Idag har vi ofantligt mycket att tacka Bulan för. Han är verkligen hjärtat i vår förening. Det tummas inte på minsta lilla detalj. Noggrannheten och det konsekventa i varenda liten insats är vad som gör att Luleå är där vi är idag. Framförallt från tränarhåll.

Samma detaljtänk och noggrannhet ser jag personligen främst i tre andra föreningar i Sverige. Frölunda, Rögle och Björklöven.

Vilka som huvudsakligen gjort verksamheten i dessa föreningar till vad de är?

Roger Rönnberg, Bröderna Abbott och Per Kenttä.

Något som alla har gemensamt? Alla har en tydlig Luleå-koppling.

Som jag ser det så har en väldigt stor del av ledar-eliten i svensk ishockey idag nån form av Luleå-koppling och det är inte alls helt omöjligt att dessa inom en obestämd framtid skulle kunna fylla den lucka som vårt hjärta Bulan en dag oundvikligen kommer att lämna efter sig. Just därför ser jag med stor optimism fram emot de kommande åren för Luleå Hockey. Närmast med Bulan, som i mina ögon är den bästa ishockeytränaren i Sverige. Men också åren som kommer efter det.

Att Kenttä en dag är GM för Luleå hockey ser jag som väldigt sannolikt. Att Roger Rönnberg en dag är tränare för Luleå hockey ser jag som absolut möjligt. Och att bröderna Abbott när de är klara med Rögle skulle gå att locka tillbaka norrut ser jag inte heller som en omöjlighet, om vi skulle behöva dem.

Så många rimliga och bra alternativ på ledarfronten vet jag inte om Luleå hockey någonsin haft genom historien. Därför tror jag också att vi sitter säkrare än nånsin i båten. Vi kommer kunna ha stor glädje av ishockeyn i norr en bra tid framöver och det värderar jag otroligt högt, oavsett hur många troféer vi i slutändan kommer lyckas ro hem. (Även om jag såklart mest av allt drömmer om att personligen en dag få uppleva det där guldet.)
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 860
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Sportchefen #2 lör 29 feb 2020, 12:36

Marcus Hardegård fick ett skott på armen och utgick i går. Sett för få matcher med Timrå i år för att ha någon åsikt. Tyckte han tutade och körde lite väl mycket igår, men läste att Timrås tränare hyllade honom som deras bäste back.
Det är rykten kring honom och Luleå också, som bekant. Den här artikeln är bara två veckor gammal men det finns inte ens en fråga till Hardegård om Luleåintresse, vilket är märkligt.
https://www.nsd.se/sport/backen-fran-alvsbyn-gor-succ-i-timra-nm5301156.aspx

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av rasbiologen lör 29 feb 2020, 14:47

Att man inte ens frågar öppnar ju för spekulationer om mörkning. Fast att de skulle mörka istället för att publicera en otydlig artikel känns orimligt.
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1351
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Blinders mån 02 mar 2020, 09:44

Johan Svensson tror att Tyrväinen inte spelar i Luleå nästa säsong.
https://www.radioplay.se/podcast/sanny-och-svensson

Blinders

Antal inlägg : 5187
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Bamsefar mån 02 mar 2020, 09:57

Blinders88 skrev:Johan Svensson tror att Tyrväinen inte spelar i Luleå nästa säsong.
https://www.radioplay.se/podcast/sanny-och-svensson

Tror, eller hoppas Neutral
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Tony Moore mån 02 mar 2020, 13:30

En sak är säker, inte lita på något uttalande från spelare eller GM öht den här tiden på säsongen..
Däremot är min känsla att JT är för bra för SHL och alltså blir utköpt från sitt kontrakt. Hoppas att jag har innerligt fel och att JT spelar minst 4 år till i LHF.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7694
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av makkanmakkan mån 02 mar 2020, 13:55

Vore trist! men gör han ett grymt slutspel så är väl risken stor att han lämnar redan efter en säsong.
Den center typ som man väntat på så länge.

En back som jag alltid har gillat är Nils Andersson, han har utgående kontrakt och har ju koppling till dom norra delarna av Sverige kan man säga. Duktig back och väldigt ödmjuk på många sätt.
Skulle nog vara Luleå trogen i många säsonger.
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Dustin mån 02 mar 2020, 14:13

makkanmakkan skrev:Vore trist! men gör han ett grymt slutspel så är väl risken stor att han lämnar redan efter en säsong.
Den center typ som man väntat på så länge.

En back som jag alltid har gillat är Nils Andersson, han har utgående kontrakt och har ju koppling till dom norra delarna av Sverige kan man säga. Duktig back och väldigt ödmjuk på många sätt.
Skulle nog vara Luleå trogen i många säsonger.

Håller med. Men går Löven upp lär Kenttää vara där och hugga, gissar jag. Nu tror jag iofs inte Löven fixar det. Hade kunnat vara en fin ersättare till Nisse, grym högstanivå om än ojämn.

Dustin

Antal inlägg : 6915
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Micke80 mån 02 mar 2020, 15:33

Försvinner Tyväinen bör vi kika lite mot Philip Engsund. Inte samma spelartyp men tror det är lättare att hitta en härförare till en forwardsplats än en centerplats och Philip skulle nog kunna göra det bra här uppe.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1 - Sida 7 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 7 av 20 Föregående  1 ... 6, 7, 8 ... 13 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet