Silly Season och Namedropping 2019/2020

+73
Calle
ezz
Hostak straffar
Helge
MrA
Diktatorn
#96
Snikne Ville
Högljudd
VanDamme
LulefanGBG
Jokerman
NilsOskar
Jonsey78
Redbear
Zeth
Wolfhunter
makkanmakkan
Dentos
pingu
PM
Lajon
Sir Prozac
keevvs
Mr Bister
Lehto
Hellcop
Ferros
Rakapuckar
delphi
MttG
tibet
Qirren
Björnkäften
Sportchefen #2
Pajala
NeedforX
Rönken
kamelbullen
Popup
Dilox
Kapten Haddock
Urken
icemask
Jonken
Old Brooklyn
Kagen
oggskar
Tony Moore
Sundance Kid
kokostrollet
farre
GustenA
Bamsefar
Puckad
Mange
Blinders
CKa
Lulefan
Tigerman
Hankburger
hokkzorz
Micke80
RSD555
rasbiologen
ski3r
Donowitz
Norrlandstoken
Dustin
KaptenBlodskelett
Hedanders
NallePhu
Rikky
77 posters

Sida 5 av 19 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12 ... 19  Nästa

Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av NallePhu mån 15 apr 2019, 07:59

Määk skrev:Kan Timashov tänkas vända tillbaka till Sverige? Ett år kvar på kontraktet vad det verkar men har spelat tre år i Marlies utan att få chansen i SHL. Han får gärna göra en ny start i Luleå.

Timashov-Connolly-Petter
Larsson-Ola-Kovacs
Brännström-Tyrväinen-Einar
Farley-Berglund-matsson
Fabbe

Känner mig lite osäker på om Tyrväinen verkligen är klar men hoppas på det.
Tyrväinen ÄR klar för Luleå kommer bekräftas då HIFK åker ut från slutspelet!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av kamelbullen mån 15 apr 2019, 13:29

Jonas Engström från IKO var tydligen en spelare som Luleå var och högg på , tror inte vi får nå speciellt mycket Pulver utöver pulvermos

kamelbullen

Antal inlägg : 266
Join date : 13-05-13

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Mange mån 15 apr 2019, 15:01

Vad sägs om Johannes Jönsson istället för Rubin?
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Rakapuckar mån 15 apr 2019, 15:04

Mange skrev:Vad sägs om Johannes Jönsson istället för Rubin?
Rautio sägs vara klar. Bör förhoppningsvis inte vara Lassis ersättare.

Rakapuckar

Antal inlägg : 99
Join date : 14-05-05

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av keevvs mån 15 apr 2019, 15:07

Rakapuckar skrev:
Mange skrev:Vad sägs om Johannes Jönsson istället för Rubin?
Rautio sägs vara klar. Bör förhoppningsvis inte vara Lassis ersättare.

Vad jag har hört så ska han ingenstans Lassinantti om man ska tro hans svärmor Smile

keevvs

Antal inlägg : 69
Join date : 16-04-27

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Hankburger mån 15 apr 2019, 16:22

kamelbullen skrev:Jonas Engström från IKO var tydligen en spelare som Luleå var och högg på , tror inte vi får nå speciellt mycket Pulver utöver pulvermos

Snacka om att titta på enbart namn. Kan ju vara så att Luleå värvar efter spelidé och inte namn.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av kamelbullen mån 15 apr 2019, 16:49

Hankburger skrev:
kamelbullen skrev:Jonas Engström från IKO var tydligen en spelare som Luleå var och högg på , tror inte vi får nå speciellt mycket Pulver utöver pulvermos

Snacka om att titta på enbart namn. Kan ju vara så att Luleå värvar efter spelidé och inte namn.

För vår spelide fungerar ju sjukt bra nu tycker du ?

kamelbullen

Antal inlägg : 266
Join date : 13-05-13

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av kamelbullen mån 15 apr 2019, 16:50

kamelbullen skrev:
Hankburger skrev:
kamelbullen skrev:Jonas Engström från IKO var tydligen en spelare som Luleå var och högg på , tror inte vi får nå speciellt mycket Pulver utöver pulvermos

Snacka om att titta på enbart namn. Kan ju vara så att Luleå värvar efter spelidé och inte namn.

För vår spelide fungerar ju sjukt bra nu tycker du ?

Istället för att alltid kommentera andras inlägg kan du väl komma med något eget ? tror ALDRIG jag sett dig gjort ett eget inlägg någonsin , det enda du gör är att kommentera andras inlägg och låtsas vara någon som vet bäst -_-

kamelbullen

Antal inlägg : 266
Join date : 13-05-13

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Norrlandstoken mån 15 apr 2019, 16:53

Nästa säsong kan vi ju inte spela EG 30 min i varje möjlig match. Om så är fallet i dagsläget så behöver man nog fylla på i backuppsättningen.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Blinders mån 15 apr 2019, 16:58

Norrlandstoken skrev:Nästa säsong kan vi ju inte spela EG 30 min i varje möjlig match. Om så är fallet i dagsläget så behöver man nog fylla på i backuppsättningen.
Fransson cheers
Skämt åsido så kommer nog Nils förhoppningsvis blomma ut till en ledande back nästa säsong och få mer speltid.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Hankburger mån 15 apr 2019, 17:29

kamelbullen skrev:
Hankburger skrev:
kamelbullen skrev:Jonas Engström från IKO var tydligen en spelare som Luleå var och högg på , tror inte vi får nå speciellt mycket Pulver utöver pulvermos

Snacka om att titta på enbart namn. Kan ju vara så att Luleå värvar efter spelidé och inte namn.

För vår spelide fungerar ju sjukt bra nu tycker du ?

Tja. Man kom tvåa i serien samt är i semifinal. Skulle nog säga ja på den frågan.

kamelbullen skrev:
kamelbullen skrev:
Hankburger skrev:
kamelbullen skrev:Jonas Engström från IKO var tydligen en spelare som Luleå var och högg på , tror inte vi får nå speciellt mycket Pulver utöver pulvermos

Snacka om att titta på enbart namn. Kan ju vara så att Luleå värvar efter spelidé och inte namn.

För vår spelide fungerar ju sjukt bra nu tycker du ?

Istället för att alltid kommentera andras inlägg kan du väl komma med något eget ? tror ALDRIG jag sett dig gjort ett eget inlägg någonsin , det enda du gör är att kommentera andras inlägg och låtsas vara någon som vet bäst -_-

Senast jag kollade så är detta ett forum. Med andra ord.. folk kommer att komma med svar på andras kommentarer. Om du nu inte gillar det så kanske forum inte är något för dig? Smile
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Sir Prozac mån 15 apr 2019, 21:58

Hankburger skrev:
kamelbullen skrev:Jonas Engström från IKO var tydligen en spelare som Luleå var och högg på , tror inte vi får nå speciellt mycket Pulver utöver pulvermos

Snacka om att titta på enbart namn. Kan ju vara så att Luleå värvar efter spelidé och inte namn.

Engström kanske inte är en stjärna men han vek inte ner sig när det gällde som mest, det är, enligt min bok, en jävligt bra egenskap. Lite mer sånt skulle göra nytta i vår förening.

Sir Prozac

Antal inlägg : 2454
Join date : 12-03-16

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av kokostrollet mån 15 apr 2019, 22:01

Sir Prozac skrev:
Hankburger skrev:
kamelbullen skrev:Jonas Engström från IKO var tydligen en spelare som Luleå var och högg på , tror inte vi får nå speciellt mycket Pulver utöver pulvermos

Snacka om att titta på enbart namn. Kan ju vara så att Luleå värvar efter spelidé och inte namn.

Engström kanske inte är en stjärna men han vek inte ner sig när det gällde som mest, det är, enligt min bok, en jävligt bra egenskap. Lite mer sånt skulle göra nytta i vår förening.

Går dessutom till VLH som inte direkt behöver titta särskilt djupt i börsen när de värvar spelare...

Har mycket stor tilltro till Skuggan och hans anhang när det gäller smart scouting.
Inte många plumpar i det protokollet ännu.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2662
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Donowitz mån 15 apr 2019, 22:17

Kan bekräfta att Forsberg inte kommer få nytt kontrakt. Osäker på Harju men gissar nej.

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Dustin mån 15 apr 2019, 22:17

Två timmar efter att man slog av Tv:n börjar man spekulera i nästa säsong. En värdig ersättare till Cehlin och Lundeström (där verkar Tyrväinen redan vara klar) kan göra oss starkare. Jalvantis kontrakt bör rivas och vidhåller att vi borde ta hem Fransson. Grunden är bra ochstabil även om vi inte hade en chans mot Frölunda. Då lär Frölunda dessutom ta hem hela skiten i slutändan. Sellgren räknar jag bort då jag inte ser en chans i helvete att Canes inte tar över han. Kommer bli en världsback. Hoppas bara vi får behålla Kovacs då han där en av få som kan gå med huvudet riktigt högt efter semifinalerna. Farley är relativt billig men producerar alldeles för dåligt för att det ska vara försvarbart med en sådan import.

Fransson-Engsund
Lundkvist-Gustafsson
Själlin-Sondell
Styrman

Spets-Olausson-Kovacs
Brännström-Connolly-Petter
Larsson-Tyrväinen-Einar
Gunler-Berglund-Mattsson
Fabbe

En annan som ska ha mkt cted, särskilt efter slutspelet, är Mattsson. Jävlar vad han gasade på och tacklades. Spelar oerhört moget för sin ålder och kommer förhoppningsvis vara nyttig för Luleå i många många år. Einar, Brännström och Nisse tar förhoppningsvis ytterligare steg och gör oss till ett minst lika bra lag nästa år. Att Isac Brännström dessutom kan spela som center gör oss lite bredare i mitten, även om Lundeströms skills nästan är oersättlig. Då får vi hoppas vi slipper möta demontränaren RR i slutspelet.


Senast ändrad av Määk den mån 15 apr 2019, 22:23, ändrad totalt 1 gång

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av delphi mån 15 apr 2019, 22:22

Vi kan ju räkna bort Larsson också med tanke på kroppsspråket i semin. Skolboksexempel på spelare som har siktet inställt på annat håll.
delphi
delphi

Antal inlägg : 400
Join date : 12-03-12

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Donowitz mån 15 apr 2019, 22:23

Åtminstone två luckor på forwardssidan som jag ser fyllas. Möjligen fyra.

1. Kovacs/ersättare - Olausson - X
2. Larsson/ersättare - Connolly - P. Emanuelsson
3. X - Tyrväinen - Gunler
4. Mattsson - Brännström - E. Emanuelsson
Extra: Fabricius, Edström, Thomasson

Bryt med/låna ut: Farley, Berglund

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Sir Prozac mån 15 apr 2019, 22:37

Ja behåller man Farley blir jag galen. Är säkert en kanonfin kille men En importspelare måste ju hålla en aningen högre klass kan jag tycka.

Sir Prozac

Antal inlägg : 2454
Join date : 12-03-16

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Urken mån 15 apr 2019, 22:42

delphi skrev:Vi kan ju räkna bort Larsson också med tanke på kroppsspråket i semin. Skolboksexempel på spelare som har siktet inställt på annat håll.
Något jag också reflekterade över. Slog om helt i semin. Blir han klar för Frölunda så lägger vi ned skiten tills regler rörande avtalsskrivningar införs.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av icemask mån 15 apr 2019, 22:46

Urken skrev:
delphi skrev:Vi kan ju räkna bort Larsson också med tanke på kroppsspråket i semin. Skolboksexempel på spelare som har siktet inställt på annat håll.
Något jag också reflekterade över. Slog om helt i semin. Blir han klar för Frölunda så lägger vi ned skiten tills regler rörande avtalsskrivningar införs.
var Larsson ens med idag ?
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Dilox mån 15 apr 2019, 22:49

En tröst i bedrövelsen är ju att en rivig silly också är lite kul. Säsong 4 av LHF Live startar också nu innan sommaren har jag hört Smile

Dilox

Antal inlägg : 735
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Hedanders mån 15 apr 2019, 23:05

Urken skrev:
delphi skrev:Vi kan ju räkna bort Larsson också med tanke på kroppsspråket i semin. Skolboksexempel på spelare som har siktet inställt på annat håll.
Något jag också reflekterade över. Slog om helt i semin. Blir han klar för Frölunda så lägger vi ned skiten tills regler rörande avtalsskrivningar införs.

Antar att det blir KHL eller AHL om han ska iväg.

Men om han vore klar för Fiskrenset hade det läckt ut under semin. Var så säker.
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2072
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Sportchefen #2 mån 15 apr 2019, 23:10

Hedanders skrev:
Urken skrev:
delphi skrev:Vi kan ju räkna bort Larsson också med tanke på kroppsspråket i semin. Skolboksexempel på spelare som har siktet inställt på annat håll.
Något jag också reflekterade över. Slog om helt i semin. Blir han klar för Frölunda så lägger vi ned skiten tills regler rörande avtalsskrivningar införs.

Antar att det blir KHL eller AHL om han ska iväg.

Men om han vore klar för Fiskrenset hade det läckt ut under semin. Var så säker.

Nej. Att Luleå skulle ge klartecken för en sådan affär, med gällande kontrakt mitt under brinnande säsong...glöm.
Däremot är jag helt säker på att Larsson utnyttjat en klausul och med hjälp av fjolårssäsongen samt fina insatser i Tre Kronor fått ett fint kontrakt, troligen i KHL. Som han sett ut långa stunder den här säsongen gråter jag inte när han lämnar.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Sportchefen #2 mån 15 apr 2019, 23:31

bearjew skrev:Åtminstone två luckor på forwardssidan som jag ser fyllas. Möjligen fyra.

1. Kovacs/ersättare - Olausson - X
2. Larsson/ersättare - Connolly - P. Emanuelsson
3. X - Tyrväinen - Gunler
4. Mattsson - Brännström - E. Emanuelsson
Extra: Fabricius, Edström, Thomasson

Bryt med/låna ut: Farley, Berglund

Tyrväinen är givetvis säsongens tyngsta värvning. Nu ska det in en sniper i stället för Cehlin.
Sedan beror det på vad som händer med Kovacs och Larsson. Båda har förlängt efter att ha bevisat klass och borde således ha kontrakt som frigör en del pengar om de försvinner. Dock är Kovacs omöjlig att ersätta.
Farley och Berglund blir garanterat kvar. Känns däremot segt med förlängningen på Fabbe för jag tycker att Luleå i övrigt ska satsa på sina egna, unga spelare.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Lajon mån 15 apr 2019, 23:52

Vad hände med Fransson, Timrå är väl inte aktuellt längre?
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av GustenA mån 15 apr 2019, 23:55

Lajon skrev:Vad hände med Fransson, Timrå är väl inte aktuellt längre?

Det känns som att Fransson vill ha ett dyrt och långt kontrakt.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Tigerman tis 16 apr 2019, 00:00

Hedanders skrev:
Urken skrev:
delphi skrev:Vi kan ju räkna bort Larsson också med tanke på kroppsspråket i semin. Skolboksexempel på spelare som har siktet inställt på annat håll.
Något jag också reflekterade över. Slog om helt i semin. Blir han klar för Frölunda så lägger vi ned skiten tills regler rörande avtalsskrivningar införs.

Antar att det blir KHL eller AHL om han ska iväg.

Men om han vore klar för Fiskrenset hade det läckt ut under semin. Var så säker.
Inte en chans att han lämnar för annan klubb i SHL, om det inte är en bytesaffär. Däremot kan han ju som sagt gå till KHL.

Hans semifinalspel var under all kritik men var godkänd i kvarten, jag tror inte att han hade tankarna på annat håll. Och för tusan, har man det minsta vinnarskalle så kör man ända in i kaklet oavsett vad man än gör nästa säsong.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Tigerman tis 16 apr 2019, 00:10

Det enda kontrakt man verkligen borde riva är Jalvantis. Han har varit direkt dålig de få gånger han varit på isen under slutspel. Tänk om man hade haft t.ex. Melart där istället, det hade varit en rejäl uppgradering och man hade sluppit spela Gustavsson i 2530 minuter/match.

Och det som saknas idag i laget är en ledande forward, helst center, med jävlaranamma och extrem vinnarskalle. En Joel Lundqvist-typ om man så vill. De som idag ska leda laget på forwardssidan är lite för veka. Och då menar jag inte någon som bara smäller på utan en som inte viker ner sig psykiskt och visar vägen för de andra. Varken Olausson eller Connolly är sådana spelare.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Puckad tis 16 apr 2019, 01:21

Själin gick -3 idag. Det har nog inte hänt förut.
Please, sätt ihop Engsund-Själin igen.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Hankburger tis 16 apr 2019, 03:04

Sir Prozac skrev:
Hankburger skrev:
kamelbullen skrev:Jonas Engström från IKO var tydligen en spelare som Luleå var och högg på , tror inte vi får nå speciellt mycket Pulver utöver pulvermos

Snacka om att titta på enbart namn. Kan ju vara så att Luleå värvar efter spelidé och inte namn.

Engström kanske inte är en stjärna men han vek inte ner sig när det gällde som mest, det är, enligt min bok, en jävligt bra egenskap. Lite mer sånt skulle göra nytta i vår förening.

Det i kombination med en poängstark säsong gjorde honom intressant. Känns däremot som Brännström var Skuggans "plan B" när Engström valde Växjö.

delphi skrev:Vi kan ju räkna bort Larsson också med tanke på kroppsspråket i semin. Skolboksexempel på spelare som har siktet inställt på annat håll.

Skulle inte vara så säker på det. Hans agerande skrek snarare frustration för laget och sin egen prestation. Om han var på väg bort så hade han inte spelat bra i kvarten som han gjorde. Inte för att det finns några garantier för något självfallet.. Smile

Sportchefen #2 skrev:
bearjew skrev:Åtminstone två luckor på forwardssidan som jag ser fyllas. Möjligen fyra.

1. Kovacs/ersättare - Olausson - X
2. Larsson/ersättare - Connolly - P. Emanuelsson
3. X - Tyrväinen - Gunler
4. Mattsson - Brännström - E. Emanuelsson
Extra: Fabricius, Edström, Thomasson

Bryt med/låna ut: Farley, Berglund

Tyrväinen är givetvis säsongens tyngsta värvning. Nu ska det in en sniper i stället för Cehlin.
Sedan beror det på vad som händer med Kovacs och Larsson. Båda har förlängt efter att ha bevisat klass och borde således ha kontrakt som frigör en del pengar om de försvinner. Dock är Kovacs omöjlig att ersätta.
Farley och Berglund blir garanterat kvar. Känns däremot segt med förlängningen på Fabbe för jag tycker att Luleå i övrigt ska satsa på sina egna, unga spelare.

Beror väl helt på vad som händer med Forsberg och Harju. Harju gick ju ut idag och menade att Luleå inte ens försökt förlänga. Så han är nog på väg bort. Forsberg likaså. Med andra ord.. två positioner att fylla underifrån. Om man nu inte har spets under luppen dvs.

Lajon skrev:Vad hände med Fransson, Timrå är väl inte aktuellt längre?

Vem vet? En sak är dock säker. Han kommer inte att gå till Timrå i HA. Tycker ändå att Luleå borde vara och höra sig för. Om man kan få ned hans eventuella lönekrav så kanske han kan ses som en ersättare till Sellgren om han drar över.

Tigerman skrev:Det enda kontrakt man verkligen borde riva är Jalvantis. Han har varit direkt dålig de få gånger han varit på isen under slutspel. Tänk om man hade haft t.ex. Melart där istället, det hade varit en rejäl uppgradering och man hade sluppit spela Gustavsson i 2530 minuter/match.

Och det som saknas idag i laget är en ledande forward, helst center, med jävlaranamma och extrem vinnarskalle. En Joel Lundqvist-typ om man så vill. De som idag ska leda laget på forwardssidan är lite för veka. Och då menar jag inte någon som bara smäller på utan en som inte viker ner sig psykiskt och visar vägen för de andra. Varken Olausson eller Connolly är sådana spelare.

Håller helt med. Jalvanti har stundtals varit utanför laget denna säsong och då eventuellt med ett lite saftigare kontrakt dessutom. Däremot anser jag personligen att Melart inte borde ens övervägas. Dels pga. lönekrav men dels pga den typ av back Luleå behöver. Och framförallt ser jag inte det som en lösning på att Gustafsson spelar 25-30 minuter per match (frågan är om ens det kommer att ändras om man får in en back).
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av NallePhu tis 16 apr 2019, 06:39

Hajen + Foppa lär försvinna med all säkerhet från Klubben, Foppa kan nog hamna nere i Leksand är mina känslor men där emot Hajen är väl Schweiz el liknade mer attraktivt....

Jalvanti det lär nog vara upp på mötet som dem ska ha efter denna säsong vara eller icke vara , Ersättare alla gapar på Frallan nje betala den lön han kräver mot det man får ytterst tveksamt ska jag säga er alla!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av kokostrollet tis 16 apr 2019, 07:49

Har vi inte lärt oss läxan med Johan Fransson än?? Allvarligt?
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2662
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Bamsefar tis 16 apr 2019, 08:26

Ingen Fransson i Luleå, han vill ju egentligen inte vara här och vi har redan en som missar mål från blå regelbundet
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Sportchefen #2 tis 16 apr 2019, 09:06

Om de bryter kontraktet med Jalvanti så kommer det 1) kosta pengar och 2) innebära att de letar efter en defensiv back. Det kan mycket väl bli så.

Foppa och Harju är ickefrågor för mig. Hade Luleå velat förlänga hade man gjort det redan. Det är också vad lokaltidningarna skriver. Till skillnad från er här på forum som har egna källor (Hentos brorsa och de) förlitar jag mig på lokalblaskorna.

A, B och C för Skuggan och Engman nu måste ju vara att säkra upp Kovacs. Vad kan man göra för att räta ut de frågetecken som finns privat och som kan få honom att ännu mer känna att ett år till i Luleå är bra för mig, och därmed nobba de feta kontrakt som garanterat kommer läggas upp.
En lekkamrat som kan göra mål vore ju en fin signal, också.
Hade han bara haft en hyfsad målskytt vid sin sida den här säsongen hade han varit i poängligans topp, så mycket som han skapar åt andra spelare.
Han skapar ju inte bara målchanser, utan även känslor. Såna spelare vill jag se i Luleå.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av NallePhu tis 16 apr 2019, 09:20

Sportchefen #2 skrev:Om de bryter kontraktet med Jalvanti så kommer det 1) kosta pengar och 2) innebära att de letar efter en defensiv back. Det kan mycket väl bli så.

Foppa och Harju är ickefrågor för mig. Hade Luleå velat förlänga hade man gjort det redan. Det är också vad lokaltidningarna skriver. Till skillnad från er här på forum som har egna källor (Hentos brorsa och de) förlitar jag mig på lokalblaskorna.

A, B och C för Skuggan och Engman nu måste ju vara att säkra upp Kovacs. Vad kan man göra för att räta ut de frågetecken som finns privat och som kan få honom att ännu mer känna att ett år till i Luleå är bra för mig, och därmed nobba de feta kontrakt som garanterat kommer läggas upp.
En lekkamrat som kan göra mål vore ju en fin signal, också.
Hade han bara haft en hyfsad målskytt vid sin sida den här säsongen hade han varit i poängligans topp, så mycket som han skapar åt andra spelare.
Han skapar ju inte bara målchanser, utan även känslor. Såna spelare vill jag se i Luleå.
1: Jalvanti kommer stanna om han inte själv vill röra på sig!
2: Foppa + Harju båda kommer lämna om inte den sistnämnd accepterar ett sämre avtal med LHF och spel i en 3:e el 4:e femma!
3: Kovacs kommer stanna med all säkerhet iom tjejen hans verkar vara på glid till damlaget som backup rill Grahn, Larsson helt ok säsong sämre avslutning sak samma kommer stanna då klubbarna förmodligen ville se bättre resultat och utdelning för han!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av NallePhu tis 16 apr 2019, 09:22

Bamsefar skrev:Ingen Fransson i Luleå, han vill ju egentligen inte vara här och vi har redan en som missar mål från blå regelbundet
Frallan vill vara där pengarna finns och där pengarna finns är Frallan enkel matematik, Så nej glöm nu han de pengarna lär Luleå lägga på ngt annat som är defensivt bättre och tryggare om man måste säkre upp en ny back!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av delphi tis 16 apr 2019, 09:35

Jalvanti är i grund och botten en riktigt bra defensiv back. Det är en tränarfråga att få upp kapaciteten på honom. Förra säsongen var han överlägset bäst bakåt enligt mig.
delphi
delphi

Antal inlägg : 400
Join date : 12-03-12

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Puckad tis 16 apr 2019, 10:29

delphi skrev:Jalvanti är i grund och botten en riktigt bra defensiv back. Det är en tränarfråga att få upp kapaciteten på honom. Förra säsongen var han överlägset bäst bakåt enligt mig.
Är beredd att hålla med.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Dilox tis 16 apr 2019, 10:59

En sak jag tänkte på är Cehlin. Jag tror ju inte heller han blir kvar. Men han är extremt tacksam mot Luleå. Luleå vet statusen på han mer än någon annan. Vill han, kan han och får han spela - är det då helt omöjligt att Luleå vill ha kvar han?

Jag önskar han allt välmående naturligtvis oavsett hur och var. Men vore ju jävligt surt om han blir återställd till nästa säsong och är gamla Cehlin (sportsligt alltså, ni fattar). Men i typ DIF.

Dilox

Antal inlägg : 735
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av ski3r tis 16 apr 2019, 11:02

Det är bekräftat att Cehlin lämnar.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Dilox tis 16 apr 2019, 11:05

Okej! Var? Har missat det.

Dilox

Antal inlägg : 735
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av ski3r tis 16 apr 2019, 11:32

Kuriren
Klart är redan nu att den hjärnskakningsdrabbade forwarden Patrick Cehlin lämnar föreningen.

Det bekräftas också av Stefan Nilsson.

– Men vi hoppas förstås att han repar sig, så att han först och främst kan leva ett drägligt liv. Och kanske även ta sig tillbaka till ishockeyn, säger han.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av PM tis 16 apr 2019, 11:36

Puckad skrev:
delphi skrev:Jalvanti är i grund och botten en riktigt bra defensiv back. Det är en tränarfråga att få upp kapaciteten på honom. Förra säsongen var han överlägset bäst bakåt enligt mig.
Är beredd att hålla med.
Visst är Jalvanti en bra defensiv back! Kan inte se några stora bekymmer att få någon annan klubb att ta över kontraktet om LHF vill. Två nya lag upp i SHL i år som säkert är sugen på en stabil defensiv back utan allt för monstruöst kontrakt?

PM

Antal inlägg : 1947
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Puckad tis 16 apr 2019, 11:54

Jag kan leva med Engsund/Själin , Jalvanti/Sondell samt EG/Nisse. Ev Styrman istf Nisse.
Jag tycker att Nisses svaga sidor blivit synliga för ofta men förstår också att han behöver en miljö att utvecklas i.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av delphi tis 16 apr 2019, 12:06

Puckad skrev:Jag kan leva med Engsund/Själin , Jalvanti/Sondell samt EG/Nisse. Ev Styrman istf Nisse.
Jag tycker att Nisses svaga sidor blivit synliga för ofta men förstår också att han behöver en miljö att utvecklas i.

Kan du motivera Styrman som top6-back? Han har bevisat gång på gång att han inte har kvalitet för SHL. Att då sätta honom med EG hade i alla fall gjort mig förbryllad och helt tappat tron på nästa säsong.

Lill-Nisse tror jag inte heller på. Inte alls haft den utvecklingskurva som man hoppats på och jag tror NHL-scouterna håller med mig. Däremot måste vi sätta mycket resurser på honom för att hålla vår trovärdighet som ett lag som utvecklar bra hockeyspelare. Han är ändå draftad i första rundan.
delphi
delphi

Antal inlägg : 400
Join date : 12-03-12

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av NallePhu tis 16 apr 2019, 13:09

delphi skrev:
Puckad skrev:Jag kan leva med Engsund/Själin , Jalvanti/Sondell samt EG/Nisse. Ev Styrman istf Nisse.
Jag tycker att Nisses svaga sidor blivit synliga för ofta men förstår också att han behöver en miljö att utvecklas i.

Kan du motivera Styrman som top6-back? Han har bevisat gång på gång att han inte har kvalitet för SHL. Att då sätta honom med EG hade i alla fall gjort mig förbryllad och helt tappat tron på nästa säsong.

Lill-Nisse tror jag inte heller på. Inte alls haft den utvecklingskurva som man hoppats på och jag tror NHL-scouterna håller med mig. Däremot måste vi sätta mycket resurser på honom för att hålla vår trovärdighet som ett lag som utvecklar bra hockeyspelare. Han är ändå draftad i första rundan.
Ska vi börja med Lill-Nisse så är 2:a året ALLTID svårare för då måste man etablera sig sedan så har han varit skadad så svårt få en utväxling som han ska ha, Tror nog NY Rangers vet vad dem kommer få av han i framtiden kan jag lova dig!

Bulan är fullkomligt nöjd med Styrman sett till det han tjänar i lönekuvertet ska du veta det är ingen flashig spelare utan en spelare som man kan kasta in och han gör ett ok jobb, Styrman är ingen topp 6 back det kan jag lova dig men då övriga backar har varit borta pga skador och annat så har han fått speltid i olika backpar!

NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Hellcop tis 16 apr 2019, 13:10

Hajen och Foppa lämnar.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 588
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Dustin tis 16 apr 2019, 13:14

Tror Nisse kan ta klivet nästa säsong bredvid EG. Man ska komma ihåg att han fortfarande är junior även nästa säsong.

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av NallePhu tis 16 apr 2019, 13:15

Luleå Hockey tackar därmed Johan Harju, Johan Forsberg, Viktor Grahn och Patrick Cehlin för sina insatser i föreningen och önskar dem lycka till. Isac Lundeström har fortsatt kontrakt med Anaheim till och med 2020/2021
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Blinders tis 16 apr 2019, 13:59

Sportchefen: "Det är inga roliga samtal"
ISHOCKEY Johan Harju och Johan Forsberg får lämna Luleå Hockey. Nu förklarar general manager Stefan "Skuggan" Nilsson besluten. "Det är businessen i den här världen", säger Nilsson.

Anton Olofsson13:56 | 2019-04-16
Med flera spelare under kontrakt blir det inga jätteförändringar i Luleå Hockeys lagbygge inför säsongen 2019/2020.

Klubben har nu meddelat att fyra spelare inte får förnyat kontrakt – samtidigt som Isac Lundeström återvänder till Anaheim.

Precis som Sporten kunde berätta under måndagen släpper man Johan Harju, Johan Forsberg, Viktor Grahn och Patrick Cehlin.

32-åriga Harju har gjort elva säsonger med Luleå Hockeys A-lag och gjorde i år 11 mål och 6 assist på 52 grundseriematcher. En minskning jämfört med de sex tidigare SHL-säsongerna, sedan hemflytten från Nordamerika, då han legat mellan 25–28 poäng per år.

– Vi har kommit fram till att vi vill hitta en annan spets. Vi upplever inte att Harju har fått ut det både han och vi har önskat. Då har vi kommit fram till det helt enkelt, säger general manager Stefan "Skuggan" Nilsson.

Johan Forsberg, 33, har spelat sex säsonger i Luleå och varit en hårt arbetande forward. I år blev det 4 mål och 6 assist.

– I de här två fallen är det tuffa beslut att ta. De jobbar stenhårt varje dag i både gymmet och på isen. Men vi har kommit fram till att vi tror att vi kan bli bättre som lag om vi får in en annan typ av spelare i de här rollerna.

Jobbiga beslut att ta sett till spelarnas historik i klubben?

– Jo, men det är det. Man har känt killarna personligen under många år så det är inga roliga samtal. Man känner med dem. Men det är businessen i den här världen och ibland måste man ta tuffa beslut.

I Patrick Cehlins fall önskar klubben honom all lycka. Den offensive forwarden spelade inga tävlingsmatcher den här säsongen på grund av sviterna från en hjärnskakning. Första året i klubben blev det 14 mål och 10 assist på 36 matcher.

– Det handlar mer om att han ska bli frisk, inte i första hand spela hockey, säger "Skuggan" och kommenterar sedan Viktor Grahn.

– I hans fall tycker vi det känns helt givet att han ska fortsätta. Han har gjort en bra säsong i Karlskrona och skrivit på kontrakt där, så det känns bra. Vi kommer givetvis följa honom och se hur han kan vidareutvecklas.

Sporten har tidigare avslöjat att David Rautio, Juhani Tyrväinen och Isac Brännström värvas in till kommande säsong.

– Vi letar efter en center som kan fylla när Isac lämnar. Sen ska vi hitta spelare som vi tror kommer göra bra ifrån sig när "Foppa" och Harju lämnar. Vi har några forwardspositioner att fylla och hoppas presentera killar snart, kanske rent av efter påsk, säger Stefan Nilsson.

https://www.nsd.se/sport/100-hockey/sportchefen-det-ar-inga-roliga-samtal-nm5080264.aspx

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 19 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12 ... 19  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet