Silly Season och Namedropping 2019/2020

+73
Calle
ezz
Hostak straffar
Helge
MrA
Diktatorn
#96
Snikne Ville
Högljudd
VanDamme
LulefanGBG
Jokerman
NilsOskar
Jonsey78
Redbear
Zeth
Wolfhunter
makkanmakkan
Dentos
pingu
PM
Lajon
Sir Prozac
keevvs
Mr Bister
Lehto
Hellcop
Ferros
Rakapuckar
delphi
MttG
tibet
Qirren
Björnkäften
Sportchefen #2
Pajala
NeedforX
Rönken
kamelbullen
Popup
Dilox
Kapten Haddock
Urken
icemask
Jonken
Old Brooklyn
Kagen
oggskar
Tony Moore
Sundance Kid
kokostrollet
farre
GustenA
Bamsefar
Puckad
Mange
Blinders
CKa
Lulefan
Tigerman
Hankburger
hokkzorz
Micke80
RSD555
rasbiologen
ski3r
Donowitz
Norrlandstoken
Dustin
KaptenBlodskelett
Hedanders
NallePhu
Rikky
77 posters

Sida 19 av 19 Föregående  1 ... 11 ... 17, 18, 19

Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Donowitz sön 05 apr 2020, 22:52

Hankburger skrev:
bearjew skrev:
Hankburger skrev:
bearjew skrev:
Pajala skrev:Tror han kan fungera bra. Tror även vi får ut mer av honom offensivt än jalvantti, en bra ersättare.

Larsson är givetvis värvad för top 6 i utgångspunkt.

Det är han absolut. Med Larsson i laget så får Luleå en lite mer balanserad backsida. Han går nog in i andrafemman bredvid Sondell skulle jag tro. Berglund in bredvid El Capitan i första och Själin - Engsund som tredje backpar.

Jag tror snarare på: Gustafsson - Berglund, Sondell - Larsson och Engsund - Själin.

Bokstavligen vad jag skrev. Wink

Märkligt, läste av ditt inlägg fel. Då är vi nog rätt överens om hur det förmodligen kommer se ut Wink

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Donowitz sön 05 apr 2020, 22:56

Kikade på våra forwards och noterade att samtliga har kontrakt som går ut efter kommande säsong, frånsett Berglund och Klasen. Skuggan och Engman kommer ha att göra, oavsett om man muntligen kommit en bit med vissa spelare.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Dustin sön 05 apr 2020, 23:14

Ser gärna ett långtidskontrakt på Kosta, typ 2+2. Han kan vara centern att bygga runt som kan stanna hos oss en längre tid. Även om han inte gjort någon NLA eller KHL sväng än och säkert vill tjäna de stora pengarna så vore det bra om vi kunds trygga han för spel utanför de ligorna.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Hankburger mån 06 apr 2020, 02:19

Määk skrev:Ser gärna ett långtidskontrakt på Kosta, typ 2+2. Han kan vara centern att bygga runt som kan stanna hos oss en längre tid. Även om han inte gjort någon NLA eller KHL sväng än och säkert vill tjäna de stora pengarna så vore det bra om vi kunds trygga han för spel utanför de ligorna.

Håller helt med till den grad att jag anser att man borde tumma lite på eventuella forwards som ska in för att säkra Komareks påskrift.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Dustin mån 06 apr 2020, 10:09

Hankburger skrev:
Määk skrev:Ser gärna ett långtidskontrakt på Kosta, typ 2+2. Han kan vara centern att bygga runt som kan stanna hos oss en längre tid. Även om han inte gjort någon NLA eller KHL sväng än och säkert vill tjäna de stora pengarna så vore det bra om vi kunds trygga han för spel utanför de ligorna.

Håller helt med till den grad att jag anser att man borde tumma lite på eventuella forwards som ska in för att säkra Komareks påskrift.

På ett långtidskontrakt kan man kanske komma undan med en lägre lön första året och kompensera det kommande år.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av farre mån 06 apr 2020, 19:37

Skrev precis i hans tråd men trevligt att vi är fler som tycker att det är dags att skriva med Komarek.
Jag ser gärna en 3+1.
Vi behöver hans kreativitet och vinnarmentalitet.
farre
farre

Antal inlägg : 2080
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Dentos mån 06 apr 2020, 23:17

bearjew skrev:Kikade på våra forwards och noterade att samtliga har kontrakt som går ut efter kommande säsong, frånsett Berglund och Klasen. Skuggan och Engman kommer ha att göra, oavsett om man muntligen kommit en bit med vissa spelare.

Med tanke på att marknaden verkar gå ner en hel del nu så är det i mina ögon en rätt positiv sak att man inte sitter på en stor bunt kontrakt som är förhandlade före Corona iofs! Men många borde förlängas såklart, hoppas att man skriver ett längre med bröderna Emanuelsson bland annat
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 833
Join date : 13-03-18
Age : 26

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Lehto mån 06 apr 2020, 23:48

Skulle Lukas Zetterberg kunna vara något för Luleå att förädla?
https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/brynas-slapper-forwardsduo-forre-lagkaptenen-lamnar/

Lehto

Antal inlägg : 703
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av GrodanBoll tis 07 apr 2020, 00:40

bearjew skrev:Kikade på våra forwards och noterade att samtliga har kontrakt som går ut efter kommande säsong, frånsett Berglund och Klasen. Skuggan och Engman kommer ha att göra, oavsett om man muntligen kommit en bit med vissa spelare.
Ja det ser lite läskigt ut när man kikar i kontraktskolumnen på EP. Kan spontant känna att jag vill förlänga med alla förutom Olausson. Fabbe är väl också osäker, beror på hur lågt han är villig att gå ner i lön.

Lehto skrev:Skulle Lukas Zetterberg kunna vara något för Luleå att förädla?
https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/brynas-slapper-forwardsduo-forre-lagkaptenen-lamnar/
Hmm, vet inte jättemycket om hon om jag ska vara ärlig. Men det känns som att han är i samma sits som Gunler, alltså; stor potential men som behöver en mer framträdande roll just kommande säsong för att ta nästa steg. Risk att det blir pannkaka om man ska försöka fördela tiden "rättvist" mellan dessa. Då satsar jag hellre 100% på Gunler.

GrodanBoll

Antal inlägg : 172
Join date : 19-09-11

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Blinders tis 07 apr 2020, 14:07

Det blir 5 miljoner mindre för sporten, alltså herr och damlaget enligt Enbom.
Känns som att det inte blir någon förlängning med Komarek.

Blinders

Antal inlägg : 5112
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Blinders tis 07 apr 2020, 16:17

Enligt Hans Abrahamsson i hockeystudions senaste podd försökte Luleå värva Linus Ölund från Brynäs men han har bestämt att förlänga med Brynäs.

Blinders

Antal inlägg : 5112
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Hankburger tis 07 apr 2020, 16:53

Lehto skrev:Skulle Lukas Zetterberg kunna vara något för Luleå att förädla?
https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/brynas-slapper-forwardsduo-forre-lagkaptenen-lamnar/

Njae känns inte som det.

farre skrev:Skrev precis i hans tråd men trevligt att vi är fler som tycker att det är dags att skriva med Komarek.
Jag ser gärna en 3+1.
Vi behöver hans kreativitet och vinnarmentalitet.

Inte bara det utan det är väldigt klart att HAN VILL spela i Luleå hockey och inte pga. lönen.

Blinders88 skrev:Det blir 5 miljoner mindre för sporten, alltså herr och damlaget enligt Enbom.
Känns som att det inte blir någon förlängning med Komarek.

Luleå har annars en ganska hög lönepost lämnad av Lassi som man kan använda på Komarek. Däremot är det ganska klart att man måste tumma på resten av nyförvärven om man förlänger med just Komarek. Vilket jag iof. inte ser som en nackdel.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Micke80 tis 07 apr 2020, 18:22

Hankburger skrev:
Lehto skrev:Skulle Lukas Zetterberg kunna vara något för Luleå att förädla?
https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/brynas-slapper-forwardsduo-forre-lagkaptenen-lamnar/

Njae känns inte som det.

farre skrev:Skrev precis i hans tråd men trevligt att vi är fler som tycker att det är dags att skriva med Komarek.
Jag ser gärna en 3+1.
Vi behöver hans kreativitet och vinnarmentalitet.

Inte bara det utan det är väldigt klart att HAN VILL spela i Luleå hockey och inte pga. lönen.

Blinders88 skrev:Det blir 5 miljoner mindre för sporten, alltså herr och damlaget enligt Enbom.
Känns som att det inte blir någon förlängning med Komarek.

Luleå har annars en ganska hög lönepost lämnad av Lassi som man kan använda på Komarek. Däremot är det ganska klart att man måste tumma på resten av nyförvärven om man förlänger med just Komarek. Vilket jag iof. inte ser som en nackdel.

Tror vi fått betala en rätt bra slant för Klasen och Eddie så är inte helt övertygad om att man kan jämflra rakt upp och ner utan måste se på helheten.
Leker i med tanken att Sellgren ovh Berglund gick jämt upp och att eddi går jämt upp med Jaalvanti och Nisse så är vi en back kort ändå.
Då klubben vill behålla Lassi kan de inte använda det löneutrymmet innan de får ett klart nej.
Klasen lär väll nästan motsvara Kovacs och Larsson tillsammans vilket innebär att vi inte har så stort utrymme att spela på för de sista pjäserna om vi inte får ett nej från Lassi

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

 Silly Season och Namedropping 2019/2020 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 19 av 19 Föregående  1 ... 11 ... 17, 18, 19

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet