Karl Fabricius

+75
Jokerman ll
GrodanBoll
Pontaking
NeedforX
Hedanders
Sportchefen #2
chiII
Kapten Haddock
Urken
Lehto
GustenA
ski3r
Blinders
Donowitz
rasbiologen
Jonken
Hankburger
Jokerman
farre
Ferros
Anthrax
Dustin
Kagen
Tigerman
JuniorX
ezz
Lulefan
Dentos
nummer 17
Micke80
Puckad
rumpztr
UnSaccoDiSoldi
icemask
Antwon
Norlin
Ingemar
Lasse Proppmätt
Kallepedal
CKa
Pajala
ollle
Bamsefar
Redbear
pingu
Sundance Kid
LulefanGBG
Högljudd
knutten
Rönken
Rayko
amarule
FruktHamster
Hellcop
Dalle
hokkzorz
LuleåWinston
Old Brooklyn
Zeb Macahan
Chris Hendrix
Dave Rock
Snikne Ville
Salle
Lajon
Ivanhoe
Beast.
Slapshot
JahNT
Johan__
MickkeJ
Lars158
Tony Moore
Rikky
Zeth
Mange
79 posters

Sida 3 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av Slapshot tor 26 dec 2013, 21:10

Var ändå en av få som får godkänt i dagens match. Tycker han är ok bara han inser sina begränsningar dvs han ska mestadels spela boxplay

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av Antwon tor 26 dec 2013, 21:22

Han är kanske den svagaste spelaren på pucken och är den som tappar pucken vid 0-1 och sitter utvisad vid 0-2. Egentligen ett under att han inte åker på fler holding the stick, håller ofta i motståndarens klubba i närkampsspelet. För min del så är han en mycket större belastning än en tillgång

Antwon

Antal inlägg : 28
Join date : 13-08-17

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av Bamsefar tor 26 dec 2013, 21:43

Om Fabbe gör en bra match så spelade resten som skräp, helt enkelt.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av Slapshot tor 26 dec 2013, 21:46

Var ju precis vad dom gjorde Wink

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av icemask tor 26 dec 2013, 23:08

Fabbe är en rollspelare och den rollen gör han grymt bra !
Att vara sarggrävare och boxspelare är hans jobb och det utför han utmärkt, det kanske kommer som en överraskning för många här at han INTE är värvad som målskytt !
Att skylla förlusten på honom idag, då undrar man hur mycket hockey vissa kan egentligen !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av Bamsefar tor 26 dec 2013, 23:42

icemask skrev:Fabbe är en rollspelare och den rollen gör han grymt bra !
Att vara sarggrävare och boxspelare är hans jobb och det utför han utmärkt, det kanske kommer som en överraskning för många här at han INTE är värvad som målskytt !
Att skylla förlusten på honom idag, då undrar man hur mycket hockey vissa kan egentligen !

Ingen skyller förlusten på Fabbe, men om han var bäste man på plan så betyder det att resten knappast kom upp i standard.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av UnSaccoDiSoldi tor 26 dec 2013, 23:51

Fabbe borde endast få spela BP resten av säsongen för i övriga spelformer så blir det mer än lovligt tamt.
Han har ryckt upp sig på slutet gentemot första 20 matcherna men det är likväl för dåligt. Ibland lyckas han tackla sargen men det behövs mycket mer än så i dagens Luleå Hockey. Jag tror att folk har så låga förväntningar på honom att när han väl lyckas göra något kreativt med pucken så blir vi åskådare så chockade och får en form av tunnelseende där man sedan tror att Fabbe gjort "En bra match" när han i själva verket bara har överträffat sitt normala jag som ligger på en allsvensk nivå.

Jag tycker Fabbe verkar vara en hyvens person men detta är inte en syjuntaförening
utan ett guldjagande Luleå Hockey, i alla fall ambitionsmässigt.
UnSaccoDiSoldi
UnSaccoDiSoldi

Antal inlägg : 235
Join date : 12-06-02
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av Kallepedal tis 29 apr 2014, 21:52

Grattis Fabbe, utsedd till ligans bäste defensiva forward http://www.hockeysverige.se/2014/04/29/har-ar-alla-vinnare-fran-hockeygalan/
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av Snikne Ville tis 29 apr 2014, 22:37

Kallepedal skrev:Grattis Fabbe, utsedd till ligans bäste defensiva forward http://www.hockeysverige.se/2014/04/29/har-ar-alla-vinnare-fran-hockeygalan/
Coolt.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av LulefanGBG ons 30 apr 2014, 10:30

Grymt kul att hans jobb uppmärksammas!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av Tony Moore ons 30 apr 2014, 23:05

Då år det officiellt bekräftat att fabbe är Kung af Brunkare i Sverige! Smile
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av Slapshot ons 30 apr 2014, 23:19

Och här sitter folk och vill se han få sparken......tycker han gör ett grymt jobb i defensiven.

Grattis Fabbe!

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av FruktHamster tor 01 maj 2014, 03:01

Slapshot skrev:Och här sitter folk och vill se han få sparken......tycker han gör ett grymt jobb i defensiven.

Grattis Fabbe!

Vad kan man säga.. Värden är full av idioter.
All respekt, Avans Finest!
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av LulefanGBG tor 01 maj 2014, 16:27

Jag är rungande överens med er kära vänner! Älskar Fabbe och tycker han ibland får oförtjänt med kritik.

Man ser inte riktigt det jobb han gör i det tysta men han sliter kopiöst och är i det närmaste felfri i det defensiva spelet. Sedan är han väl ingen pucktrollare eller avslutare direkt men även grovjobbet som han bidrar med offensivt är otroligt viktigt. Minns under säsongen en period när i stort sett hela laget var under isen men kedjan med Fabbe och Fogström var strålande i byte efter byte och match efter match. Mycket av det är Fabbes förtjänst.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av Lars158 tor 01 maj 2014, 17:10

LulefanGBG skrev:Jag är rungande överens med er kära vänner! Älskar Fabbe och tycker han ibland får oförtjänt med kritik.

Man ser inte riktigt det jobb han gör i det tysta men han sliter kopiöst och är i det närmaste felfri i det defensiva spelet. Sedan är han väl ingen pucktrollare eller avslutare direkt men även grovjobbet som han bidrar med offensivt är otroligt viktigt. Minns under säsongen en period när i stort sett hela laget var under isen men kedjan med Fabbe och Fogström var strålande i byte efter byte och match efter match. Mycket av det är Fabbes förtjänst.

Den perioden måste du nog påminna mig om?

Fabbe har ju varit min absoluta hackkyckling tidigare. Men senaste två säsongerna har han blivit enormt mycket bättre lyckas hålla sig stående på grillorna. Tidigare var det ju så att han nästan alltid föll på rumpan eller hamna liggandes på mage när det lukta sargkamp. Men nuförtiden så kan jag imponeras av Fabbes slit och jobb som gör nytta defensivt. Intensiteten nu också med kombinationen att han klara hålla sig stående gör nytta. Däremot är det ju fortfarande så att Fabbe är ingen spelare som hjälper en kedja få en fungerande passningsspel i offensiven.

Sen Fogström tycker jag klarat säsongen utan att få den kritik jag tycker han hade kunnat förtjäna. Jag har inte heller stått för den kritiken. Men redan ifjol satt jag på läktaren och kunde få känslan av att Fogge var seg på skridskorna, svårt med explosiviteten. Men Fogge har jag haft svårt reta mig på endå men precis när jag ifjol skulle göra ett inlägg om att jag tyckte Fogge hade lite sega skridskor så kom ju dom där sista 15 matcherna av serien där han explodera. Fogge hitta en explosivitet som gjorde att han kunde trampa runt och förbi försvaret och komma till avslut. Bästa exemplet till det är nog målet mot FBK tror jag där han kom upp på högersida gick förbi och sköt i mitt stolpen i målet men domaren trodde den gick i stolpen och den blev en senare avblåsning med videobedömning som det höll på bli skandal av. Men den här säsongen kom aldrig den farten från Fogge. Tack vare sin placeringssäkerhet både defensivt och offensivt är dock ändå sällan man blir jätte besviken på Fogge.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av rumpztr fre 09 maj 2014, 17:03

Någon som har hört nå rykten om fabbe? Såg att hans lägenhet var till salu

rumpztr

Antal inlägg : 93
Join date : 13-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av LulefanGBG fre 09 maj 2014, 20:04

Lars158 skrev:
LulefanGBG skrev:Jag är rungande överens med er kära vänner! Älskar Fabbe och tycker han ibland får oförtjänt med kritik.

Man ser inte riktigt det jobb han gör i det tysta men han sliter kopiöst och är i det närmaste felfri i det defensiva spelet. Sedan är han väl ingen pucktrollare eller avslutare direkt men även grovjobbet som han bidrar med offensivt är otroligt viktigt. Minns under säsongen en period när i stort sett hela laget var under isen men kedjan med Fabbe och Fogström var strålande i byte efter byte och match efter match. Mycket av det är Fabbes förtjänst.

Den perioden måste du nog påminna mig om?

Fabbe har ju varit min absoluta hackkyckling tidigare. Men senaste två säsongerna har han blivit enormt mycket bättre lyckas hålla sig stående på grillorna. Tidigare var det ju så att han nästan alltid föll på rumpan eller hamna liggandes på mage när det lukta sargkamp. Men nuförtiden så kan jag imponeras av Fabbes slit och jobb som gör nytta defensivt. Intensiteten nu också med kombinationen att han klara hålla sig stående gör nytta. Däremot är det ju fortfarande så att Fabbe är ingen spelare som hjälper en kedja få en fungerande passningsspel i offensiven.

Sen Fogström tycker jag klarat säsongen utan att få den kritik jag tycker han hade kunnat förtjäna. Jag har inte heller stått för den kritiken. Men redan ifjol satt jag på läktaren och kunde få känslan av att Fogge var seg på skridskorna, svårt med explosiviteten. Men Fogge har jag haft svårt reta mig på endå men precis när jag ifjol skulle göra ett inlägg om att jag tyckte Fogge hade lite sega skridskor så kom ju dom där sista 15 matcherna av serien där han explodera. Fogge hitta en explosivitet som gjorde att han kunde trampa runt och förbi försvaret och komma till avslut. Bästa exemplet till det är nog målet mot FBK tror jag där han kom upp på högersida gick förbi och sköt i mitt stolpen i målet men domaren trodde den gick i stolpen och den blev en senare avblåsning med videobedömning som det höll på bli skandal av. Men den här säsongen kom aldrig den farten från Fogge. Tack vare sin placeringssäkerhet både defensivt och offensivt är dock ändå sällan man blir jätte besviken på Fogge.
Var någon gång i Februari eller tidiga Mars. Den enda kedjan som fungerade då var den med Fogström och Fabbe och de fick bra snurr i anfallszon nästan varje byte.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av Slapshot mån 21 jul 2014, 09:42

Fabbe testar isen i Coop Arena nu på morgonen. Kul att det börjar närma sig nu!

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av Puckad ons 23 jul 2014, 20:20

Slapshot skrev:Fabbe testar isen i Coop Arena nu på morgonen. Kul att det börjar närma sig nu!
Han är beredd att göra jobbet för att ha kvar sin plats i laget. Starkt.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av Lars158 tor 31 jul 2014, 16:10

http://www.luleahockey.se/artikel/56156/

Jag misstänker ju att alla ändå kollar igenom hemsidan nu när det satt igång med säsongen.
Men en bra intervju.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av Norlin ons 13 aug 2014, 18:48

Fabbe är assisterande i år (eller bara CHL?) av bilden som LHF lade upp på facebook idag.

https://www.facebook.com/LuleaHockey/photos/a.482169170792.256613.54502490792/10152192664150793/?type=1&theater
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av Redbear tor 28 aug 2014, 11:22

Fabbe ny assisterande kapten

http://www.luleahockey.se/artikel/56769/
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av LulefanGBG tor 28 aug 2014, 11:59

Bra val tycker jag.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av Norlin ons 03 dec 2014, 20:51

Hittade en rätt intressant mugg på loppis för ett tag sedan som jag glömt ladda upp.
Karl Fabricius - Sida 3 1zdca52
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av Rönken ons 03 dec 2014, 20:52

Norlin skrev:Hittade en rätt intressant mugg på loppis för ett tag sedan som jag glömt ladda upp.
Karl Fabricius - Sida 3 1zdca52

Den skulle du köpt åt Pajala Smile
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av Pajala ons 03 dec 2014, 21:31

Fy fan vad hemskt, fast han gör väl det bra i fjärdelinan ändå, synd att dom 3 andra kedjorna är totalt under isen Sad
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av Puckad ons 29 jul 2015, 17:58

Bra målbild för överarmar!
Rätt solbränna, rätt frisyr och rätt muskler!

Karl Fabricius - Sida 3 Ibapft
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av Micke80 tor 30 jul 2015, 06:28

"SnyggFabbe" var det va Smile

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av nummer 17 tor 30 jul 2015, 10:39

[

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av Dentos sön 02 aug 2015, 23:57

Med tanke på Fabbes biccar samt rykten om mycket skott-träning vill jag sticka ut hakan och tippa att Fabbe gör 20+ poäng den här säsongen. I SHL vill säga. Trots att allt talar för att han hamnar i en 4:e line med Foppa och Granström.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 854
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av Pajala mån 03 aug 2015, 08:06

Dentos skrev:Med tanke på Fabbes biccar samt rykten om mycket skott-träning vill jag sticka ut hakan och tippa att Fabbe gör 20+ poäng den här säsongen. I SHL vill säga. Trots att allt talar för att han hamnar i en 4:e line med Foppa och Granström.
2+5 blir det, klart godkänt
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av Lulefan mån 03 aug 2015, 16:48

Alla vet ju att mer biceps ger mer poäng så jag räknar med minst 40 pinnar från Fabbe denna säsong.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av Rönken mån 03 aug 2015, 17:11

Haha, ja jävlar, K-Fab lever upp till "fab" får man säga Smile Synd att han inte har lite lite bättre teknik i slottet och så, fast då hade han väl inte spelat i Luleå å andra sidan.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av Tony Moore tis 04 aug 2015, 11:48

En brasklapp, fabbe har alltid haft en förmåga att visa sina fina handleder och målsinne på träning och matcher som inte gäller något. Helt suverän på matchvärmningar, snygga dragningar och snärtiga handledare i kryssen osv. för att sedan missa öppet mål i matchen. Vår gamle back och skridsko virtuos Roger Öhman var drabbad av samma fenomen "bäst på träning". Franska/Tjeckiska nerver i vikingen från Avan måntro?
Jag har gett upp att fabbe ska bli en poängproducerande spelare, men ingen skulle bli gladare än jag om han lyckas motbevisa mej - kom igen Karl !!
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av Dentos ons 14 okt 2015, 17:54

Jag tycker tyvärr att Fabbe tillsammans med Foppa inte alls kommit upp till samma nivå i år. Var Fogström viktigare än många samt Osten trodde? Visst, man kan hävda att dom jobbar hårt och så, men faktum är att både Foppa och Fabbe ligger minus i +- statistiken och har tillsammans bara mäktat med 1 assist sett över alla matcher spelade INKLUSIVE CHL.

Jag tycker både Fabbe och Foppa har presterat under vad man kan förvänta sig av dem TROTS att man är 4:e kedja och "bara" ska jobba hårt. I dagsläget med full trupp skulle jag peta Fabbe ner till 13:e forward till förmån för Sylvegård. Boxplay kan Fabbe och gör det bra, men absolut inte mycket bättre än många av våra andra skickliga boxplayspelare. Tycker hela laget gjort det bra i boxplay, så Fabbe sticker inte direkt ut.

Off topic: Mitt förslag på kedjor skulle väl se ut ungefär såhär, när Bill är tillbaka.

Rajala-Harju-Sweatt
Micflikier-Lagacé-Hedman
Cehlarik-Wallmark-Petrell
Sylvegård-Granström-Foppa
Fabbe

Summa sumarum: I nuläget får inte Fabbe plats bland 12 forwards som det sett ut, om man inte skulle byta plats på honom och Foppa.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 854
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av Tigerman ons 14 okt 2015, 22:16

Svårt att säga i nuläget, men det är väl ungefär hugget som stucket mellan Sylve och Fabbe när väl Sweatt är tillbaka i spel.

Men Fabbe är trots allt den som gör mest minuter i BP, och han är faktiskt även en av de mest skottvilliga, bara förstakedjan som tar fler skott. Nu visar förstås inte statistiken hur många av de som är verkliga målchanser men jag tycker han haft en hel del möjligheter hittills, tyvärr har ju Fabbe ungefär lika gott målsinne som Mannberg d.v.s. nära noll. Plus/minus är dålig för hela laget, bara Cehlarik/Wallmark som är plus bland forwards. Fabbes största förtjänst är väl att han sällan eller aldrig gör några misstag, det blir inga tappade puckar på blålinjen från honom och han är duktig på att ta sig fram vid sargerna.

En stor del av förklaringen till kedjans dåliga utdelning är nog dock som sagt Fogströms fränvaro. Han var duktig på att läsa spelet och sätta upp sina medspelare. Mastomäki har gjort det OK men håller inte riktigt samma nivå än, och Lagace har ännu inte kommit in i det riktigt men det har sett bättre ut på slutet så kanske den kedjan kan börja producera snart om de bara får fortsätta ett litet tag till.

Sylle å sin sida är en spelare man kan kasta in i alla kedjor utan att han gör bort sig. Foppa likaså då han har ett bra skott. På så sätt passar de faktiskt lite bättre som extraforward.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av Snikne Ville tis 27 okt 2015, 22:24

Grattis K-fab, ser att det var match 700 i SHL.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av ezz ons 11 nov 2015, 12:21

http://luleahockey.se/artikel/72617/

"Hängde dit den i krysset!"

Skön intervju med Fabbe, vår Stålman! Very Happy
ezz
ezz

Antal inlägg : 363
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av Rönken ons 11 nov 2015, 12:25

ezz skrev:http://luleahockey.se/artikel/72617/

"Hängde dit den i krysset!"

Skön intervju med Fabbe, vår Stålman! Very Happy

Nu lossnar det för K-Fab cheers
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av Pajala ons 11 nov 2015, 13:51

Mål nr 2 kommer alltså i mitten av februari, han är het nu lol!
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av FruktHamster ons 11 nov 2015, 18:42

"Kalle F, Kalle F å Kalle, Kalle F, en vacker kväll han gör poäng, å Kalle, Kalle F" =)

Fabbe kanske inte gör en massa mål, men jag älskar hans dedikation. Aldrig att man ser honom glida runt på en skridsko eller att hans räds en närkamp.
Finns en jäkla massa talangfulla spelare därute som har mycket att lära från en spelare som Fabbe.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av Bamsefar ons 11 nov 2015, 18:46

FruktHamster skrev:"Kalle F, Kalle F å Kalle, Kalle F, en vacker kväll han gör poäng, å Kalle, Kalle F"  =)

Fabbe kanske inte gör en massa mål, men jag älskar hans dedikation. Aldrig att man ser honom glida runt på en skridsko eller att hans räds en närkamp.
Finns en jäkla massa talangfulla spelare därute som har mycket att lära från en spelare som Fabbe.
En parafras på den gamla Tobbe L ramsan, det är han värd , Fabbe. cheers
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av JuniorX lör 30 apr 2016, 18:11

Han ligger på 43:e plats i CHLs poängliga. Spelare som ligger efter honom är t.ex. Joel Lundkvist, Robin Figren, Lucas Wallmark, Per Ledin, Johan Harju, Robert Rosén och Toni Rajala.
Kom inte och säg en gång till att Fabbe inte kan göra mål!

JuniorX

Antal inlägg : 4060
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av Lulefan tis 20 sep 2016, 00:01

Fabbe gjorde 12 poäng förra säsongen, säsongen före det gjorde han 9 poäng och säsongen före det 6 poäng. Dvs, 3 poäng mer per säsong och 1 mål extra varje säsong senaste tre säsongerna.

Eftersom Fabbe är en stålman kommer han aldrig dö och spela hockey i säkert 50 år till. Därför kan det vara intressant att se hur han kommer leverera i framtiden.

2016/2017: 4 mål, 15 poäng
2017/2018: 5 mål, 18 poäng
2018/2019: 6 mål, 21 poäng
2019/2020: 7 mål, 24 poäng
2020/2021: 8 mål, 27 poäng
2021/2022: 9 mål, 30 poäng
2022/2023: 10 mål, 33 poäng
2023/2024: 11 mål, 36 poäng
2024/2025: 12 mål, 39 poäng
2025/2026: 13 mål, 42 poäng
2026/2027: 14 mål, 45 poäng
2027/2028: 15 mål, 48 poäng
2028/2029: 16 mål, 51 poäng
2029/2030: 17 mål, 54 poäng - Här tangerar han Lars Hurtigs målrekord.
2030/2031: 18 mål, 57 poäng - Här slår han det. Här slår han även Skuggans poängrekord. Och tangerar Klasens poängrekord på en säsong.
2031/2032: 19 mål, 60 poäng - Här slår han Skuggans assistrekord, både totala och per säsong. Slår även Klasens poängrekord på en säsong.
2032/2033: 20 mål, 63 poäng
2033/2034: 21 mål, 66 poäng
2034/2035: 22 mål, 69 poäng
2035/2036: 23 mål, 72 poäng
2036/2037: 24 mål, 75 poäng
2037/2038: 25 mål, 78 poäng - Här slår han Håkan Loobs poängrekord på en säsong.
2038/2039: 26 mål, 81 poäng
2039/2040: 27 mål, 84 poäng
2040/2041: 28 mål, 87 poäng
2041/2042: 29 mål, 90 poäng
2042/2043: 30 mål, 93 poäng - Här tangerar han L-G Petterssons målrekord per säsong
2043/2044: 31 mål, 96 poäng - Här slår han det.
2044/2045: 32 mål, 99 poäng - Här skulle Fabbe kunna sluta spela, för han har i princip slagit varenda rekord i SHL
2045/2046: 33 mål, 102 poäng
2046/2047: 34 mål, 105 poäng
2047/2048: 35 mål, 108 poäng
2048/2049: 36 mål, 111 poäng
2049/2050: 37 mål, 114 poäng
2050/2051: 38 mål, 117 poäng
2051/2052: 39 mål, 120 poäng
2052/2053: 40 mål, 123 poäng
2053/2054: 41 mål, 126 poäng
2054/2055: 42 mål, 129 poäng
2055/2056: 43 mål, 132 poäng
2056/2057: 44 mål, 135 poäng
2057/2058: 45 mål, 138 poäng
2058/2059: 46 mål, 141 poäng
2059/2060: 47 mål, 144 poäng
2060/2061: 48 mål, 147 poäng
2061/2062: 49 mål, 150 poäng
2062/2063: 50 mål, 153 poäng
2063/2064: 51 mål, 156 poäng
2064/2065: 52 mål, 159 poäng
2065/2066: 53 mål, 162 poäng

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av Rönken tis 20 sep 2016, 00:03

2045/2046 ser ut att bli ett fint år då alltså! Luleå HF
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av Tigerman tis 20 sep 2016, 18:31

Rönken skrev:2045/2046 ser ut att bli ett fint år då alltså! Luleå HF
Gordie Howe lirade NHL-hockey tills han var 52, så nog borde Fabbe kunna hålla i SHL till 62 åtminstone, lätt. Och då är det är väl inte osannolikt att han kan ta några år ytterligare, till 65. Vi har något häftigt att se fram emot Smile

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av Old Brooklyn mån 19 dec 2016, 11:38

Fabbe klar för två år till. Kulturbärare av rang. En förlängning som nog inte kommer vara helt okontroversiell.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av LulefanGBG mån 19 dec 2016, 11:57

Folk underskattar betydelsen av killarna som gör jobbet i det tysta. Varje dag, varje match och varje träning. Dessa spelare skulle nog utan att blinka också jobba lika hårt om de så blev satta som extraspelare.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av amarule mån 19 dec 2016, 14:08

Nyttig spelare! Såna behövs också så bra! Very Happy
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av Pajala mån 19 dec 2016, 14:18

Rönken skrev:
Norlin skrev:Hittade en rätt intressant mugg på loppis för ett tag sedan som jag glömt ladda upp.
Karl Fabricius - Sida 3 1zdca52

Den skulle du köpt åt Pajala Smile

fy satan så ful mugg ... och kryddad med en Frölunda bild ... mår fan illa Puke
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Karl Fabricius - Sida 3 Empty Sv: Karl Fabricius

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet