Luleåfans

+75
Langelevefabricius
Stefan S
Facklan13
Sportchefen #2
Pontaking
DaVoc
Redbear
Hellcop
LinusFröbergsMustasch
robin-_-
kamelbullen
weHoo
Bman5
Braun
Hjalmar_Vuopio
Panikvärvning
tapkah
Monco
SatanicPanic
Zeth
PeterH
Hankburger
farre
Burskydd
LulefanGBG
JohanO
Serkan122
Taabe
Kanellängd
Dustin
trallgöken
Blinders
Jokerman ll
Lasse Proppmätt
Lehto
Hostak straffar
Norlin
hokkzorz
NallePhu
Björnpappa
Jonken
Sundance Kid
Diktatorn
Rikky
Pajala
CKa
Norrlandstoken
ezz
Old Brooklyn
Lulefan
rasbiologen
Donowitz
Micke80
Ferros
Wolfhunter
DenOerfarne
Jokerman
amarule
Lars158
Kagen
Tigerman
kralle
Snikne Ville
Frökenbling74
JuniorX
Tony Moore
Puckad
Bamsefar
Rönken
icemask
Slapshot
Qirren
Kapten Haddock
Urken
Murveln
79 posters

Sida 2 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Lulefan 26th september 2018, 12:07

Förstår inte problemet. Om man faktiskt läser mejlet så ser man ju att SHL försöker öka kommunikationen och vill få reda på vad man har för kritik. Att ignorera det och fortsatt bara klaga känns lite löjligt.

Ibland känns det som att man bara vill gnälla för gnällandets skull och känna sig lite rebelliska.

Mejlet finns att läsa på Expressen: https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/shls-panikdrag-efter-harda-kritiken/

"Ämne: Viktig interninformation!

Hej,

Som ni säkert märkt och vet har irritation från supporterled uppkommit mot SHL. I korthet är kritiken är grundat på de uppgifter som media skrivit om när det gäller serieutredningen och det s k licensinförandet som tillsammans med ökade ekonomiska krav/SHL:s ökade intäkter menar att det genom sådana beslut gör att SHL blir en stängd liga. ”SHL är hockeymördare” och ”Jörgen Lindgren ytterst ansvarig för det” är retoriken.

Det har bl a skanderats ”SHL Hockeymördare” mellan hemma- & borta-klack under matcher och banderoller med samma budskap användes i lördags i både SHL-arenor och i HockeyAllsvenska-arenor.

...

Kortsiktig plan för denna vecka enligt nedan och grundat på återkopplingen där lägger vi planen för nästa steg vad vi behöver göra. Vi måste få er hjälp att snabbt hantera detta både ifrån säkerhetsperspektiv och kommunikationsperspektiv.

Klubbdirektörer/Säkerhet i respektive klubb tar ett möte asap med företrädare för supporterförening för att lyssna av vad det är som händer och vad kritiken ligger i. Vad önskar de för svar och hur vill de att vi agerar?

...

SÄK/Abbe: kontroll av banderoller och budskap inför matcherna den här veckan. Abbe har även kontakt med HockeyAllsvenskans säkerhetschefer.

KD/SÄK: scanna av sociala medier där supporterfalangerna kommunicerar. Bilder, klipp, upprop etc.

...

Kontakt tagen med PR-byrå om förstärkning på kommunikation.

Ska vi klara av detta på ett bra och snabbfotat sätt behöver vi att ni hjälper oss med punkterna ovan samt informerar berörd personal hos er."



Expressen förtydligar: SÄK = säkerhetschef, KD = klubbdirektör, Abbe = Abbe Törsleff, säkerhetschef SHL.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Puckad 26th september 2018, 12:25

Jag noterar att de vill scanna medier och kanaler i det tysta,
men startar dialog med PR byrå.
Det hade känts bättre om de hellre startade dialogen med fansen.

Att kalla dom falang säger en del om hur man ser på fansen.

Jag ser inga möjligheter att klara av något 'snabbfotat' om man inte lyssnar på den andra parten.

Jag tycker SHL sänder ut signalen att de vill 'hantera frågan',
men inte lösa något grundproblem.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Lulefan 27th september 2018, 10:02

http://www.kuriren.nu/sport/100-hockey/lulea-hockey-fansen-ska-protestera-under-derbyt-nm4926087.aspx

Löjligt med tanke på att det de klagar på har man redan svarat på och sagt att man inte vill göra.
Exempelvis stoppa banderoller med "SHL - Hockeymördare"
– Sen har det gått ut ett mejl till SHL att de ska granska banderoller och budskap inför matcherna, så att det inte är kritik mot SHL. Jag har till Expressen att det är Nordkorea-vibbar. Istället för att åtgärda det folk är missnöjda kring, så försöker man kväva åsikter.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/7lOwr4/shls-krisatgard--efter-fansens-ilska
Det låter ju som att ni vill stoppa just ”SHL – hockeymördare”-banderoller?

– Nej, nu vrider du på sanningen här. Det här handlar, som jag sa tidigare, i grund och botten om att se till att fansen har rätt information.

Ingenstans säger någon, varken i mailet eller i intervju att de vill stoppa detta.

Vad gäller de nya kraven har de påtalat massvis med gånger nu att det är felaktig information.

Så vad protesterar man egentligen? Känns mest som att de bara vill vara lite märkvärdiga.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Puckad 27th september 2018, 10:43

Så varför vill man scanna oika kanaler?
Men tar en dialog med en PR byrå.

Om tycker att dessa banderoller är störande, så vore det väl bättre att ta dialogen med fansen, och scanna PR byråns kanaler?
Skälet till att man nyttjar en PR byrå är oftast att man vill packetera ett budskap, hitta en väg att få stöd för något man vill genomföra.
Så vad behöver SHL PR byråns hjälp med?

Är inte sanningen så enkel att SHL vill stänga ligan men fansen vill inte det?
Visst kan man få till en fungerande produkt med bara minglande slipsar som äter vickning och dricker champagne.
Men om man kopplar bort ståplats publiken så försvinner gnabbet och snacket på arbetsplatserna, och då försvinner intresset.
Och helt plötsligt blir Cmore abonnemang inte värda priserna.
- TV abonnemang köps av privatpersoner, inte av företag.

SHL är rätt tydliga med att lag värderas olika beroende på vilken stad de ligger i.
( Typ: annandagsmatcher borde alltid ligga i storstäderna.)

Blir det en produkt som kan generera mer pengar?
Kanske, kanske inte.
SHL tror det.

Men det är en annan produkt med en annan publik.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Tigerman 27th september 2018, 11:03

Puckad skrev:Så varför vill man scanna oika kanaler?
Men tar en dialog med en PR byrå.

Om tycker att dessa banderoller är störande, så vore det väl bättre att ta dialogen med fansen, och scanna PR byråns kanaler?
Skälet till att man nyttjar en PR byrå är oftast att man vill packetera ett budskap, hitta en väg att få stöd för något man vill genomföra.
Så vad behöver SHL PR byråns hjälp med?

Är inte sanningen så enkel att SHL vill stänga ligan men fansen vill inte det?
Visst kan man få till en fungerande produkt med bara minglande slipsar som äter vickning och dricker champagne.
Men om man kopplar bort ståplats publiken så försvinner gnabbet och snacket på arbetsplatserna, och då försvinner intresset.
Och helt plötsligt blir Cmore abonnemang inte värda priserna.
- TV abonnemang köps av privatpersoner, inte av företag.

SHL är rätt tydliga med att lag värderas olika beroende på vilken stad de ligger i.
( Typ: annandagsmatcher borde alltid ligga i storstäderna.)

Blir det en produkt som kan generera mer pengar?
Kanske, kanske inte.
SHL tror det.

Men det är en annan produkt med en annan publik.
I det mesta håller jag med dig, men inte i att det skulle vara ståplats som genererar intresset för sporten. Man bidrar till en god stämning i arenan, och som ständig sittplatsbesökare hade jag saknat ståplatspubliken en hel del om den försvann men det är väl ändå i slutändan spelet man är mest intresserad av att se? Och ser man till hur det upplevs på TV så bidrar inte ståplats nämnvärt. Jag tycker Lulefans ofta har lite hybris när de värderar sin egen betydelse...

NHL har ingen ståplatspublik överhuvudtaget men det går ganska bra för dem ändå. Det är inte bara slips och champagne på läktarna. Och det är en stängd liga. Vad de levererar är en bra produkt på isen. Läktarkulturen där är dock lite annorlunda, sittplats lever med på ett annat sätt. Att man kan dricka sin öl på plats är säkert bidragande till det. Man blir ljudligare om man får lite smörjmedel Smile

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Old Brooklyn 27th september 2018, 11:26

Som vanligt känns det väl inte helt svartvitt för mig. Fans har ju en förmåga att överskatta både sin roll i klubben och möjliga "hot" mot deras existens. Samtidigt gör ju SHL samma misstag om och om igen. De är trasparanta som ett kassaskåp och försöker släcka bränder hela tiden istället för att jobba förebyggande.

Som jag ser det är det upp till SHL att göra de förändringar som krävs för att undvika protester och dålig publicitet. Antingen får de bli mer transparanta och bygga in kontakt/dialog med fansen i deras organisation, eller så får de göra allt de kan för att splittra/få bort ståplats och organiserade fansgrupperingar helt och hållet. Jag hoppas de väljer det första.

Fans kan inte överreagera vid minsta lilla rykte om vad stora, stygga SHL kan tänkas vilja genomföra. Samtidigt måste Jörgen Lindgren ta sig en funderare över varför han i varje mediaexponering framstår som ett kärleksbarn mellan Richard Nixon och Krösus Sork.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av ezz 27th september 2018, 12:01

Old Brooklyn skrev:Som vanligt känns det väl inte helt svartvitt för mig. Fans har ju en förmåga att överskatta både sin roll i klubben och möjliga "hot" mot deras existens. Samtidigt gör ju SHL samma misstag om och om igen. De är trasparanta som ett kassaskåp och försöker släcka bränder hela tiden istället för att jobba förebyggande.

Som jag ser det är det upp till SHL att göra de förändringar som krävs för att undvika protester och dålig publicitet. Antingen får de bli mer transparanta och bygga in kontakt/dialog med fansen i deras organisation, eller så får de göra allt de kan för att splittra/få bort ståplats och organiserade fansgrupperingar helt och hållet. Jag hoppas de väljer det första.

Fans kan inte överreagera vid minsta lilla rykte om vad stora, stygga SHL kan tänkas vilja genomföra. Samtidigt måste Jörgen Lindgren ta sig en funderare över varför han i varje mediaexponering framstår som ett kärleksbarn mellan Richard Nixon och Krösus Sork.

Mycket väl formulerat!

Risken ligger väl inte så mycket i att det blir tystare på matcherna, vilket jag dock hoppas att det inte blir. Den riktiga risken ligger i förutsättningar för mindre klubbar och lägre ligor.

Att som nu gå en väg där man försämrar möjligheter till att komma upp i SHL samtidigt som man ekonomiskt dränerar lägre ligor är inte utvecklande för svensk hockey. Då tror jag det är bättre att köra ett upplägg likt basketen med en stängd liga. Det blir tydligare och ger säkrare förutsättningar för landets klubbar.

Jag vill dock inte dit. Hellre åt andra hållet, som det var förr.
ezz
ezz

Antal inlägg : 363
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Lulefan 27th september 2018, 12:03

Håller med om mycket som sägs, bland annat att SHL borde vara mer transparanta.
Men Lulefans mfl är ungefär lika bra på kommunikation som en trotsig femåring, istället för att säga vad de vill eller kommunicera så ska det gråtas och skrikas.

Sedan så överskattar de sin betydelse något enormt, jag kollar på hockey för att jag vill se hockey, om det är livat på ståplats gör från eller till för mig.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Puckad 27th september 2018, 13:54

Jag är inte säker på att intresset för basketen (i landet) ökat sedan man stängde ligan.
Men jag ser också handbollen, där det är vardagsmat att klubbar går i konkurs.
Vad som är rätt inte enkelt att utläsa.

Jag är sittplats åskådare själv, så jag kanske inte ska kasta pil i kuvös...

Jag upplever det som att fan-klubbarna ser att vi rör oss mot en stängd liga.
Och i det scenariot så vet SHL att de inte får igenom det om man skulle föreslå det, så då kör man det här racet och bygger på tröskeln, steg för steg.
I det scenariot så finns inte många alternativ till  femårings-kommunikation.  Tyvärr.
Gör fansen en korrekt tolkning? Vem vet?

Om hockey blir något för storstäderna, hade vi sett Hajen, Omark, Lundeström, (Loob etc.)?
Varför ska en kommun bygga en ishall om det ändå blir storstäderna som drar nytta av det?
(Basket och handboll är annorlunda, det är bara ett gäng linjer och några korgar i en befintlig hall.)

Wimbledon är ett exempel på hur en turnering tappar i marknadsvärde genom att försöka kommersialisera det för hårt.
De har nog repat sig, men det har tagit tid.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Tigerman 27th september 2018, 15:27

Jag tror inte heller att SHL är en särskilt god lyssnare, så ur det perspektivet är fansens kommunikationsmetod antagligen den absolut mest effektiva. Det är ju dessutom något de är väldigt bra på!

Men det betyder förstås inte att de har rätt i sak i varenda fråga. Man kanske skulle behöva analysera en del saker lite djupare innan man drar igång trumman. Och inte ta till stora kanonen varje gång. Exempelvis protesterna mot kameraövervakning som florerade ett tag var ju närmast patetiska, åtminstone tyckte då både jag och mina närmaste sittplatsvänner det. Sedan tycker jag även att de är rätt dåliga på att kommunicera mot övriga fans och medlemmar, de som inte står upp eller hänger på interna forum. Det är rätt ofta man ser banderoller eller hör ramsor och undrar; "Jaha, vad är det nu de protesterar emot?".

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Puckad 27th september 2018, 17:49

Tigerman skrev:Jag tror inte heller att SHL är en särskilt god lyssnare, så ur det perspektivet är fansens kommunikationsmetod antagligen den absolut mest effektiva. Det är ju dessutom något de är väldigt bra på!

Men det betyder förstås inte att de har rätt i sak i varenda fråga. Man kanske skulle behöva analysera en del saker lite djupare innan man drar igång trumman. Och inte ta till stora kanonen varje gång. Exempelvis protesterna mot kameraövervakning som florerade ett tag var ju närmast patetiska, åtminstone tyckte då både jag och mina närmaste sittplatsvänner det. Sedan tycker jag även att de är rätt dåliga på att kommunicera mot övriga fans och medlemmar, de som inte står upp eller hänger på interna forum. Det är rätt ofta man ser banderoller eller hör ramsor och undrar; "Jaha, vad är det nu de protesterar emot?".
Sant! Det krävs två för att slåss.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Norrlandstoken 2nd oktober 2018, 07:48


Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Jokerman 17th oktober 2018, 14:18

Läktarn måste spraka mer!

Synergi-effekten för helvete! När två faktorer förstärker varandra så att resultatet blir 3 poäng. Många på läktarn har gjort jobbet före oss, nu ska vi göra det! Ingen annan!

Mot Rögle senast så gjorde spelarna det dom skulle medan allt för många på ståplats stod med armarna i kors. Just såna här matcher betyder allt! Det handlar om ett Rögle som vi för allt i världen vill ska vara på behörigt avstånd långt nere i tabellen. Just nu är dom inte det!

Vi ska klösa till oss fullpoängare på hemmaplan - det är ett jävla måste!

Vakna!
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av CKa 17th oktober 2018, 19:05

Jokerman skrev:Läktarn måste spraka mer!

Synergi-effekten för helvete! När två faktorer förstärker varandra så att resultatet blir 3 poäng. Många på läktarn har gjort jobbet före oss, nu ska vi göra det! Ingen annan!

Mot Rögle senast så gjorde spelarna det dom skulle medan allt för många på ståplats stod med armarna i kors. Just såna här matcher betyder allt! Det handlar om ett Rögle som vi för allt i världen vill ska vara på behörigt avstånd långt nere i tabellen. Just nu är dom inte det!

Vi ska klösa till oss fullpoängare på hemmaplan - det är ett jävla måste!

Vakna!

Vart var du någonstans då?

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Urken 17th oktober 2018, 19:16

CKa skrev:
Jokerman skrev:Läktarn måste spraka mer!

Synergi-effekten för helvete! När två faktorer förstärker varandra så att resultatet blir 3 poäng. Många på läktarn har gjort jobbet före oss, nu ska vi göra det! Ingen annan!

Mot Rögle senast så gjorde spelarna det dom skulle medan allt för många på ståplats stod med armarna i kors. Just såna här matcher betyder allt! Det handlar om ett Rögle som vi för allt i världen vill ska vara på behörigt avstånd långt nere i tabellen. Just nu är dom inte det!

Vi ska klösa till oss fullpoängare på hemmaplan - det är ett jävla måste!

Vakna!

Vart var du någonstans då?

Stod förmodligen på ståplats, vilket går att utläsa från resten av hans text.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Jokerman 3rd november 2018, 12:48

Idag åker vi ner och bär fram vårat gäng till seger. Naturligtvis är det en strålande dag och som jag sett fram emot att se vårt klubbmärke på våra tröjor i just sådana här matcher!

Det är redan bokat en buss med rutinerade supportrar som kommer inta sittplats bredvid vår ståplats och vi kör tre bussar till ståplats plus de bilburna som kommer!

Forza Lule!
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Old Brooklyn 4th november 2018, 14:00

Stor eloge till er som var på plats i Skellefteå igår. Lule vann klackkampen klart. Hörde knappt orcherna. Bra tryck matchen igenom. Snyggt jobbat. Man blir stolt.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Pajala 4th november 2018, 14:40


Ja, Lulefans ägde arenan cheers
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Jokerman 5th november 2018, 20:33

Very Happy 1-0 i bortaderbyt cheers
                              när hemmafansen och dunka-dunka musiken tystnat och inför en fullsatt arena


                                                                         GE MIG ETT L!!!

                                                                                      L!!!

                                                                         GE MIG ETT U!!!

                                                                                      U!!!

                                                                            GE MIG ETT L!!!

                                                                                      L!!!

                                                                         GE MIG ETT E!!!

                                                                                      E!!!


                                                                          GE MIG ETT Å!!

                                                                                      Å!!!

                                                                         VAD BLIR DET DÅ?!?
                                                                                      

                                                   LULEÅ!!!




                                                                                                 KLAPP! KLAPP! KLAPP!

                                                             cheerscheerscheerscheerscheerscheerscheerscheerscheerscheerscheers


                                                                               

                                                  LULEÅ!!!





                                                                                                   KLAPP! KLAPP! KLAPP!

                                                             cheerscheerscheerscheerscheerscheerscheerscheerscheerscheerscheers


                                                 

                                                 LULEÅ!!!





                                                                                                   KLAPP! KLAPP! KLAPP!

                                                             cheerscheerscheerscheerscheerscheerscheerscheerscheerscheerscheers





                                                                                                                
                                                                               

                                                                    Så Jävla Episkt!!!





                                                                                                                STÅPÄLS!!!

Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Rikky 5th november 2018, 21:04

Skön läsning. Och en fin match som det refereras till.
Nu är det lugnt en vecka och sen kommer en trevlig hemmamatch. Hoppas på fullsatt trots att det är en tisdagsmatch.
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Tony Moore 29th november 2018, 15:44

Mannen, myten och inte minst vår mest röststarka klackledare genom tiderna fyller 60 år idag. Ett stort grattis Glenn Drugge!
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7685
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Jokerman 29th november 2018, 23:50

Dagen till ära  - det blev vinst!!! cheers

Vårat gäng satte högsta fart i upptakten av matchen, tryckte tillbaka Linköping och ledningsmålet hängde i luften. Dessvärre fick inte norrbottningarna betalt och istället var det gästerna som öppnade målskyttet, på sitt första ordentliga anfall i matchen med tiden på 07:51. Där jämnades perioden ut spelmässigt och östgötarna tog också med sig sin ettmålsledning till periodpaus.

I den andra perioden fortsatte Luleå Hockey att äga taktpinnen och man vann skotten med hela 15-7 men det utan att spräcka målnollan. Närmast var Johan Harju som hade ett stenhårt skott i ribban och när norrbottningarna sedan hade en ny puck i ramen i början av den tredje perioden, fortfarande vid ställningen 0-1, så kändes det som en sån där kväll där målen inte ville komma. Men Petter Emanuelsson ville annorlunda och drygt sju minuter in i perioden sköt Kirunasonen in förlösande 1-1 och det på ett skickligt sätt. Anfallaren drog till med ett stenhårt backhandskott från vänstra tekningspunkten och pucken hittade i målvaktens bortre kryss.

1-1 stod sig både ordinarie tid och förlängningsspel ut och matchen skulle avgöras på straffar. Där klev Joel Lassinantti och Jack Connolly återigen fram. Lassinantti spikade igen och Conolly avgjorde matchen till hemmalagets favör som ende målskytt i straffavgörandet, sitt nionde för säsongen.

Matchens lirare blev Petter Emanuelsson, framröstad av Luleåpubliken och Lassinantti fick återigen dansa framför hemmafansen som serieledare.

Stålmannen
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Jokerman 27th mars 2019, 12:37

Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Jokerman 31st mars 2019, 11:09





Stålmannen
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Tony Moore 5th september 2019, 21:22

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7685
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Jokerman 7th september 2019, 10:21

Tack alla fans från Augsburger!
Luleåfans  - Sida 2 Skzir205
Willkommen zurück
Hoffe du wirst Deutscher Meister
du bist es wert

Älska
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Jokerman 7th september 2019, 18:24

Lu-le-åå – olé olé olé!

Ifrån Norrbotten! å är stolta över det!

För länge sen! – så var vi nummer ett!

Å det är vi än! – tabellen oavsett!


Stålmannen

Luleåfans  - Sida 2 E5656110
Bild: Per Lundström | Torneträsk. Solen som aldrig går ner under början på sommaren.

Luleåfans  - Sida 2 C61e5910
Bild: Per Lundström | Skogens guld. Äntligen mognar bäret som många plockar och gör sylt av.

Luleåfans  - Sida 2 Aca2e510
Bild: Per Lundström | Lapporten. Klassisk vy med Lapporten i sin sommardräkt.

Luleåfans  - Sida 2 E812a110
Bild: Per Lundström | Rödingfiske. Sommar och rödingfiske, ett oförglömligt sommarminne.

Luleåfans  - Sida 2 72cdf210
Bild: Per Lundström | Älgpaus. Älgen i Abisko var trött och satte sig ner i sin vila.

Luleåfans  - Sida 2 Dd44b910
Bild: Per Lundström | Snöblock. En hel del snö fanns kvar i drivor utanför Björklidens Fjällby vid Rakkasjokken.

Luleåfans  - Sida 2 765a5210
Bild: Per Lundström | Nattfiske. Sommarens härliga nätter med dimmor och nattfiske utanför Arvidsjaur.

Luleåfans  - Sida 2 7f3b1210
Bild: Per Lundström | Vägar. Att färdas genom Norrbottens vägar på sommarens ljusa tider är som genom en film i sig.

Luleåfans  - Sida 2 A77e3810
Bild: Per Lundström | Kokkaffe. Kaffekokning i midnattsolens land.

Luleåfans  - Sida 2 00c11010
Bild: Per Lundström | Stekhett. Varmt och badvänliga dagar kan traktorn frakta ut i den friska Luleälven.

Luleåfans  - Sida 2 E603f010
Bild: Per Lundström | Malören. Fyrtorn på ön malören tänds och släcks under mörkrets inbrott.

Luleåfans  - Sida 2 1307e110
Bild: Per Lundström | Malören. Sommar i Kalix skärgårds vackra ö med stugor och fyrtorn.

Luleåfans  - Sida 2 967f3b10
Bild: Per Lundström | Luleå. Sommarkväll i Luleå.

Luleåfans  - Sida 2 Cd831b10
Bild: Per Lundström | Rallros. Mjölkört eller Rallaros växer så det pryder lila lite här och där längs vägar och landskap.

Luleåfans  - Sida 2 D2ce1f10
Bild: Per Lundström | Älvorna. Dansande dimmor i Norrbottens natten, magiskt och spännande kan man fantisera om spöken och älvorna.

Luleåfans  - Sida 2 00464010
Bild: Per Lundström | Sensommar. På fjället ovanför Björkliden börjar renar gnida av dig basthuden, ett hösttecken

Luleåfans  - Sida 2 87fd0e10
Bild: Per Lundström | Lappland. Pigalobben i Kirunas fjällvärld, slutet av augusti.
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Jokerman 30th september 2019, 19:42

Den här har man verkligen lyckats med, den blir bara bättre för varje gång man hör den, nu är det bara lära sig sjunga den också. Spelas varje herrmatch.

Kitok
Vi är Stålmän



Text:

Elden från en bengal, vi plockar fram våran arsenal
Kärleken är helt total i Delfinen, vår katedral

Som en gemensam maskin, en kropp ett adrenalin
På H ser du så fint, nu får ni käka stål era svin

Vi skulle aldrig svika våra ideal
här uppe vet vi hur vindarna kan vända
Vi skulle aldrig svika våra ideal
det känns i hjärtat att vad som helst kan hända

Vi kämpar emot, man lär sig att bita ihop

För Luleå, För Luleå

Stålmän, vi är stålmän

Innerst inne är vi alla stålmän

Mannen bakom masken, nummmer 35 framför kassen, hans tröja hänger i taket, håller en vakande blick över laget å nu vibrerar stan, för våran hemmaplan

Stå upp för herr och dam, känn hur det blåser upp till orkan

Vi skulle aldrig svika våra ideal
här uppe vet vi hur vindarna kan vända
Vi skulle aldrig svika våra ideal
det känns i hjärtat att vad som helst kan hända

Vi kämpar emot, man lär sig att bita ihop

För Luleå, För Luleå

Stålmän, vi är stålmän

Innerst inne är vi alla stålmän
(Bulan: Så är det bara)
Å vårat gäng, ska ta guld igen
vi krigar oss till toppen genom stormen
(Bulan: Åker man på våran målvakt så åker man på stryk alltså så är det bara)

Stålmän, Vi är stålmän

Innerst inne är vi alla stålmän

Å Vårat gäng, ska ta guld igen

vi krigar oss till toppen genom stormen som stålmän (Bulan: Så är det bara)

Låtskrivare: Magnus Ekelund, mer känd som Kitok

Stålmannen
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Diktatorn 5th oktober 2019, 14:10

Vet inte vad som är hönan eller ägget men hör Norrköping sjunga samma melodi som Kovacs-låten i matchen mot Giffarna.
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 609
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Sundance Kid 7th oktober 2019, 18:19

West Bromwich var före både Luleå och Norrköping:

https://www.youtube.com/watch?v=XNhSrs56_uw

Vet dock inte om dom kommit på melodin själva eller om dom tagit den någonstans ifrån.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Snikne Ville 7th oktober 2019, 21:36

Sundance Kid skrev:West Bromwich var före både Luleå och Norrköping:

https://www.youtube.com/watch?v=XNhSrs56_uw

Vet dock inte om dom kommit på melodin själva eller om dom tagit den någonstans ifrån.
Melodin står Earth Wind & Fire för.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6383
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Jokerman 12th oktober 2019, 14:02

Kärlek är inte
en tillflyktsort,
ett sanatorium,
en badort vid havet.

Kärlek är
kampen i staden,
viljan till långa dammiga landsvägar,
tvånget att segra!


Från plattan På Väg med Hoola Bandoola Band från 1973.
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Jokerman 23rd oktober 2019, 22:44

cheers

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!

LULEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!

FAAAAAANS!!!!

HJÄRTAT hördes från Torne- till Bastuträsk!

Från Emanuelsson-land till 6-fingerland!

Och tillbaka upp till Torneträsk och Emanuelsson-land igen!

MOTSTRÖMS!!!!

Och tillbaka ner igen!!! 😀

Dagen efter

OCH DET HÖRS FORTFARANDE ERA JÄVLAR!

LULEHJÄRTAT

Älska
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Jonken 24th oktober 2019, 09:47

Vill också verkligen HYLLA alla Er som var vid hälen av Solbacken i tisdags. -IMPONERANDE! -RESPEKT!

-Effektivt med en sjätte utespelare i Mordor. Älska Stålmannen
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6825
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Tony Moore 26th oktober 2019, 22:45

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7685
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Tony Moore 26th oktober 2019, 22:53

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7685
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Tony Moore 26th oktober 2019, 23:36

Luleåfans  - Sida 2 Lulezi10
Luleåfans  - Sida 2 Lf25_d10
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7685
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Tony Moore 27th oktober 2019, 10:37

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7685
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Jokerman 31st oktober 2019, 17:43

Luleåfans  - Sida 2 E9774610
Luleåfans  - Sida 2 E1b46d10
Luleåfans  - Sida 2 Ff07db10
Luleåfans  - Sida 2 B2565c10
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Jokerman 10th november 2019, 18:49

Luleåfans  - Sida 2 7f5bee10
Från Tidningen Luleå Extra 2019-10-10
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Tony Moore 13th december 2019, 21:04

Tony Moore skrev:Luleåfans  - Sida 2 Lulezi10
Luleåfans  - Sida 2 Lf25_d10
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7685
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Björnpappa 27th december 2019, 00:18

Byt namn på H-läktaren till E. Tillbaka till originalet

Björnpappa

Antal inlägg : 257
Join date : 18-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Jokerman 29th december 2019, 16:19

Luleåfans  - Sida 2 51206e10
"Kärleken till hockeyn föddes på ståplats"
Tobias Wahlroos, Luleåfans ordförande, vill förändra supporterkulturen så att fler vill stå på H-läktaren och stötta Luleå hockeys dam och herrlag.

Tobias Wahlroos, ordförande i Luleåfans, är en hängiven supporter. I Delfinen spenderar han sin lediga tid och där fann han kärleken två gånger.

Åka skridskor har han aldrig varit intresserad av. Då smällde supporterflaggorna högre när Öjebykillen Tobias Wahlroos fick följa med som barn på sin första hockeymatch i Delfinen.

– Jag har alltid gillat att illustrera, därför började jag att rita egna flaggor och tog med till matcherna. De blev så stora att jag skymde sikten för de som satt bakom oss, så jag fick sluta med det. När jag var tio år började jag smita iväg till det som då var ståplatsläktaren.

På senare tid har händelser i Coop arena, utöver de hundratals matcher han ser per säsong, haft stor betydelse för honom.

– Jag träffade kärleken här på "stå". Nu bor vi tillsammans i en etta på Porsön och jag pluggar till civilingenjör. För två år sedan blev jag invald i Luleåfans styrelse och i somras tillfrågades jag om jag ville bli ordförande. Min sambo är kassör i föreningen så det blir väldigt mycket hockey för vår del, säger han.

Han tänker att H-läktaren blir något av den mentala medspelaren som ibland kan göra skillnad för hur matchen går.

– Vi finns där med vårt driv och stora hjärtan som klappar för laget.

Han tycker att det är lika viktigt att stötta både dam- och herrlaget.

– Ett av mina starkaste minnen var i våras när damerna tog guld. De låg under och det kändes som att det inte skulle gå, men så fick de kraft och tog hem det. Hela laget gjorde det fantastiskt bra.

Genom åren har sångerna och ramsorna förändrats.

– Många sexistiska ord är borta från de sånger och ramsor vi sjunger idag. Det är också fler kvinnor och barn på läktaren. Klackens språkbruk har förbättrats över tid även om det kan förekomma något svärord i stridens hetta, säger Tobias Wahlroos.

Han tycker att det är på ståplats som man verkligen får leva sig in i spelet. Det är här som man upplever de stora känslorna.

– Jag minns en speciellt tung bortamatch mot Brynäs. Vi var ett femtiotal supportrar som åkt ned med tåg. Luleå gjorde en plattmatch, 1–6. Ett fåtal av spelarna vinkade till oss efter matchen. Då var svackan djup. Men vi får också mycket uppskattning av spelare för att vi finns.

Som ordförande vill han välkomna alla åldrar på ståplats.

– Vi ordnar en egen barn- och ungdomsbuss till nästa bortamatch mot Skellefteå. Styrelsen är med och hjälper till i bussen och under matchen. De unga är en del av hockeyns framtid så de ska vi satsa på, säger Tobias Wahlroos.

Maria Johansson PT

Vilken kung! Titta bara på alla tifon i världsklass som vår ordförande tillsammans med andra hjältar/hjältinnor varit med och ställt iordning!

Alla som inte redan är det, bli medlem

NU

Älska
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Tony Moore 30th december 2019, 11:49

Hmm.. skriver inlägget här trots att uppropet inte kommer från LuleåFans utan några väldigt aktiva supportrar på ståplats. Hoppas verkligen inte detta blir av ikväll, då kan det gå riktigt illa för vår fina förening (..uteslutning från SHL?)..
Luleåfans  - Sida 2 Em_rcv10

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7685
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Jokerman 30th december 2019, 12:14

Tony Moore skrev:Hmm.. skriver inlägget här trots att uppropet inte kommer från LuleåFans utan några väldigt aktiva supportrar på ståplats. Hoppas verkligen inte detta blir av ikväll, då kan det gå riktigt illa för vår fina förening (..uteslutning från SHL?)..
Luleåfans  - Sida 2 Em_rcv10


Troll.

Flaggförbudet, som gäller till 31 januari, är rätt fast det är fel. Solklart farao
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Micke80 30th december 2019, 12:22

Tony Moore skrev:Hmm.. skriver inlägget här trots att uppropet inte kommer från LuleåFans utan några väldigt aktiva supportrar på ståplats. Hoppas verkligen inte detta blir av ikväll, då kan det gå riktigt illa för vår fina förening (..uteslutning från SHL?)..
Luleåfans  - Sida 2 Em_rcv10


Bara hoppas det inte blir nån form av flaggprotest.
Klubben behöver inte fler böter.
Relationen mellan klubb och fans verkar vara bättre än på länge, fortsätter det om fans går emot bestämmelserna?
Det är 10 dagar kvar av förbudet, varför välja att göra fel och riskera ytterligare och hårdare straff när vi snart avtjänat det vi fick?

Jag håller tummarna för att alla de kloka individerna på stå förhindrar att idioterna får förstöra mer. Jag vill se tifon, flaggor och höra stämningen igne, inte se fler straff.
Förhoppningsvis sköter klubben visiteringen på ett bra sätt så vi slipper riskera någonting.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Lulefan 30th december 2019, 12:26

Man vet att det är idioter som ligger bakom när de väljer att påstå att de representerar "Luleå aktiva supportrar". Vem gav dem mandat att tala för en så stor grupp människor?

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Tony Moore 30th december 2019, 13:20

Micke80 skrev:
Förhoppningsvis sköter klubben visiteringen på ett bra sätt så vi slipper riskera någonting.
Tror LF har eget förråd i hallen..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7685
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Pajala 30th december 2019, 13:27

Usch, detta sattyg kommer bara drabba Luleå värre till slut, hur fan kan snorungar sitta och knåpa ihop denna skit? snacka om att inte kunnat ha en konsekvensanalys innan.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Jokerman 30th december 2019, 13:37

Tony Moore skrev:Hmm.. skriver inlägget här trots att uppropet inte kommer från LuleåFans utan några väldigt aktiva supportrar på ståplats. Hoppas verkligen inte detta blir av ikväll, då kan det gå riktigt illa för vår fina förening (..uteslutning från SHL?)..
Luleåfans  - Sida 2 Em_rcv10


Mmmm. Vi glömmer det här och går vidare. Har förståelse för frustrationen men det här är nog inte rätt väg att vandra. Bra att man kommunicerar sina planer tänker jag...

Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 2 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet