Luleåfans

+75
Langelevefabricius
Stefan S
Facklan13
Sportchefen #2
Pontaking
DaVoc
Redbear
Hellcop
LinusFröbergsMustasch
robin-_-
kamelbullen
weHoo
Bman5
Braun
Hjalmar_Vuopio
Panikvärvning
tapkah
Monco
SatanicPanic
Zeth
PeterH
Hankburger
farre
Burskydd
LulefanGBG
JohanO
Serkan122
Taabe
Kanellängd
Dustin
trallgöken
Blinders
Jokerman ll
Lasse Proppmätt
Lehto
Hostak straffar
Norlin
hokkzorz
NallePhu
Björnpappa
Jonken
Sundance Kid
Diktatorn
Rikky
Pajala
CKa
Norrlandstoken
ezz
Old Brooklyn
Lulefan
rasbiologen
Donowitz
Micke80
Ferros
Wolfhunter
DenOerfarne
Jokerman
amarule
Lars158
Kagen
Tigerman
kralle
Snikne Ville
Frökenbling74
JuniorX
Tony Moore
Puckad
Bamsefar
Rönken
icemask
Slapshot
Qirren
Kapten Haddock
Urken
Murveln
79 posters

Sida 7 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Snikne Ville mån 06 feb 2023, 21:44

Bman5 skrev:
Snikne Ville skrev:
Puckad skrev:
Bman5 skrev:Is section P good for us away fans in the chl final? Today i got tickets to that section from the official shop even though it showed "sold out".
https://www.luleahockey.se/biljetter/arenavy
It close to the home fans (H) ,
Generally you should be ok to sit anywhere wearing a Tappara Jersey, but that might not be the best place to have large banners.
And try to avoid the Luleå fan bar close to where you enter your stands (in the corner between p and h on the overview). There are others. Welcome!

Thank you for your messages. How about the next ticket selling window on 10th of february, do you have any clue how many unclaimed tickets there might be for sale? From social media the situation looks weird as Luleå has barely even notified people about the chl final and we in Tampere have been trying hard to get tickets. I believe there are now some 600-900 tickets bought by Tappara fans and we have still many people asking for more.
Everyone who is even remotley interested in hockey is well aware of the upcoming finals.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6384
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av tapkah mån 13 feb 2023, 14:39

Hey Luleåfans! After all, the ticket matter has been handled nicely from your side. Tappara fans who bought tickets in the H-section now have the right to buy a seat ticket in the arena!

See you guys on saturday at Coop! Cool
tapkah
tapkah

Antal inlägg : 5
Join date : 23-02-01

Bamsefar, Redbear, Jonken, Hankburger, Kanellängd, Blitzwagen, Jokerman ll and like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Jonken mån 13 feb 2023, 14:49

tapkah skrev:Hey Luleåfans! After all, the ticket matter has been handled nicely from your side. Tappara fans who bought tickets in the H-section now have the right to buy a seat ticket in the arena!

See you guys on saturday at Coop! Cool
Jepp. Mukava kuulla; että Tampereelta saapuu paljon Tappara kannustaija finaalipeliin. Huippua saada decibelli symfoni ulvomaan meidän -ja teidän kannattajien välillä! -Kaikki eväät kovaan vääntöön pitäis kyllä olla paikalla.

-Tervetuloa Luulajaan!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6829
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Pajala likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Monco lör 18 feb 2023, 17:49

Varför i helvete sviker Lulefans laget i en final. Klackledarna orkade bara en period sedan tycker dom tydligen inte det är värt att stötta laget mer. 0-2 efter två perioder. Det går att vända.

Monco

Antal inlägg : 307
Join date : 15-04-02

Kneten and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Blinders lör 18 feb 2023, 18:48

Monco skrev:Varför i helvete sviker Lulefans laget i en final. Klackledarna orkade bara en period sedan tycker dom tydligen inte det är värt att stötta laget mer. 0-2 efter två perioder. Det går att vända.
Nåja, vi fick ju inte ens ha vårat egna intro.
Måljingel när bortalaget gör mål.
Musik i pauser som om det är något skit-VM.

CHL är pajasnivå.

Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av weHoo lör 18 feb 2023, 18:50

Hur ser det ut angående klackledare och styrelse för LuleåFans nästa säsong? Tycker att dom fått oförtjänt mycket kritik sen innan men locket gick lite för en när man helt överger laget i en final och står i baren och dansar till Hoojaa istället

weHoo

Antal inlägg : 94
Join date : 22-12-30

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Monco lör 18 feb 2023, 18:59

Blinders skrev:
Monco skrev:Varför i helvete sviker Lulefans laget i en final. Klackledarna orkade bara en period sedan tycker dom tydligen inte det är värt att stötta laget mer. 0-2 efter två perioder. Det går att vända.
Nåja, vi fick ju inte ens ha vårat egna intro.
Måljingel när bortalaget gör mål.
Musik i pauser som om det är något skit-VM.

CHL är pajasnivå.
Det är väl ändå laget som ska stöttas, inte ljudanläggningen.

Monco

Antal inlägg : 307
Join date : 15-04-02

lhffan likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Björnpappa lör 18 feb 2023, 19:09

weHoo skrev:Hur ser det ut angående klackledare och styrelse för LuleåFans nästa säsong? Tycker att dom fått oförtjänt mycket kritik sen innan men locket gick lite för en när man helt överger laget i en final och står i baren och dansar till Hoojaa istället
Att dom fått oförtjänt kritik, vilket skitsnack. Ledarna för LuleåFans är riktiga idioter. Så länge Tobias Wahlroos och övriga sitter kvar i ledningen måste Luleå hockey avsluta allt samarbete med föreningen.

Björnpappa

Antal inlägg : 257
Join date : 18-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av weHoo lör 18 feb 2023, 19:19

Björnpappa skrev:
weHoo skrev:Hur ser det ut angående klackledare och styrelse för LuleåFans nästa säsong? Tycker att dom fått oförtjänt mycket kritik sen innan men locket gick lite för en när man helt överger laget i en final och står i baren och dansar till Hoojaa istället
Att dom fått oförtjänt kritik, vilket skitsnack. Ledarna för LuleåFans är riktiga idioter. Så länge Tobias Wahlroos och övriga sitter kvar i ledningen måste Luleå hockey avsluta allt samarbete med föreningen.

Köper det. Är inte på överdrivet många hemmamatcher då man bor på annan ort, därav min återhållsamhet och med det galna tryck man fick till ifjol. Men alla besvikna supportrar som lämnade H-läktaren efter slutsignalen kan nog hålla med om att det är bland det ruttnaste dom sett

weHoo

Antal inlägg : 94
Join date : 22-12-30

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av kamelbullen lör 18 feb 2023, 20:22

weHoo skrev:
Björnpappa skrev:
weHoo skrev:Hur ser det ut angående klackledare och styrelse för LuleåFans nästa säsong? Tycker att dom fått oförtjänt mycket kritik sen innan men locket gick lite för en när man helt överger laget i en final och står i baren och dansar till Hoojaa istället
Att dom fått oförtjänt kritik, vilket skitsnack. Ledarna för LuleåFans är riktiga idioter. Så länge Tobias Wahlroos och övriga sitter kvar i ledningen måste Luleå hockey avsluta allt samarbete med föreningen.

Köper det. Är inte på överdrivet många hemmamatcher då man bor på annan ort, därav min återhållsamhet och med det galna tryck man fick till ifjol. Men alla besvikna supportrar som lämnade H-läktaren efter slutsignalen kan nog hålla med om att det är bland det ruttnaste dom sett

Gick ut från H läktaren och dessa 3 idioter till klackledare står och hoppar och sjunger till Hooja precis efter slutsignal alltså vad är det för skämt till klackledare ? Kommer då fan inte sjunga en enda ramsa så länge dessa jävla låtsas supportrar är klackledare …. Hela H läktaren (undantaget fjortisarna som hänger med dom) tycker att dessa ledare är dåliga , kanske dags att kolla efter nya ? Eller så kommer vi nog mest troligt snart konkurrera med LHC om att vara sämst

kamelbullen

Antal inlägg : 266
Join date : 13-05-13

Redbear and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Monco sön 19 feb 2023, 01:12

Jag står på H match efter match och sjunger med i ramsa efter ramsa för att stötta laget. Jag är även medlem i lulefans för att jag har velat hjälpa dom med ekonomi till att fixa tifon m.m.. Efter den här säsongen kommer jag inte stötta lulefans förening mer. Dom har bojkottat CHL hela säsongen och i finalen orkade dom endast en period. Ja, om det var fler än ett par från lulefans på plats vet jag inte men det var dom två klackledarna som var på plats i första perioden som lyste med sin frånvaro resten av matchen. Att dom i höstas betedde sig som snorungar och gick till attack mot föreningen, spelare och bojkottade matcher m.m. gör att man överhuvudtaget inte vill förknippas med dom mer. Dom ska vara förebilder och stötta laget i med och motgång men dom gör precis tvärtom. Äckligt beteende som skadar klubben på alla sätt och vis.

Monco

Antal inlägg : 307
Join date : 15-04-02

ezz, #96, Redbear, Lulefan, Donowitz, Pontaking, Puckad and like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av robin-_- sön 19 feb 2023, 22:13

Kommer inte heller förnya något medlemskap i Lulefans.

Riktigt jävla lågvattenmärke i lördags av dom.
robin-_-
robin-_-

Antal inlägg : 41
Join date : 15-03-26

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Lulefan tis 21 feb 2023, 05:26

Är det verkligen en nyhet att Luleåfans idag inte bryr sig om varken hockey eller LHF? Det är en klubb av inbördes beundran där läktarkultur står i fokus, verkar viktigare än allt annat. De är dessutom extremt omogna och exkluderande mot supportrar som inte passar in i deras snäva mall.

Det börjar vara hög tid att bygga upp en ny supporterförening för ALLA supportrar. Övriga som står på H varje match borde även ta tillbaka klackledarrollerna från dessa pajaser. Det är inte Luleåfans läktare, det är LHFs läktare. Vår läktare.

Lulefan

Antal inlägg : 2230
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Redbear, kokostrollet, icemask, Donowitz, Pontaking, Puckad, keevvs and like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Lehto tis 21 feb 2023, 13:15

Lulefan skrev:Är det verkligen en nyhet att Luleåfans idag inte bryr sig om varken hockey eller LHF? Det är en klubb av inbördes beundran där läktarkultur står i fokus, verkar viktigare än allt annat. De är dessutom extremt omogna och exkluderande mot supportrar som inte passar in i deras snäva mall.

Det börjar vara hög tid att bygga upp en ny supporterförening för ALLA supportrar. Övriga som står på H varje match borde även ta tillbaka klackledarrollerna från dessa pajaser. Det är inte Luleåfans läktare, det är LHFs läktare. Vår läktare.
Otroligt bra skrivet och på pricken rätt.

Lehto

Antal inlägg : 723
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av LinusFröbergsMustasch tis 21 feb 2023, 14:06

Jag är från söder och älskar att stå på H, de gånger jag är uppe i Luleå. Alla är välkomna där. Har aldrig varit något problem. De har sin klick i mitt av klacken, men det stoppar precis INGEN att gå dit och sjunga halsen av sig. Smile

Aldrig känts som att jag inte hör hemma där. Jag har varit med på ett hutlöst antal bortaresor också, där vi i klacken har ett bra drag, alla får vara med och alla välkomnas med öppna armar.

Det ÄR er ståplats, det är bara att gå dit och tjoa med dem. Ingen stoppar er.
LinusFröbergsMustasch
LinusFröbergsMustasch

Antal inlägg : 358
Join date : 22-11-07

Tony Moore, Redbear, Diktatorn, Puckad, Serkan122, Joope and Stefan Nilsson like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av weHoo tis 07 mar 2023, 09:22

Fan som utflyttad lulebo som numera får se vårat gäng från bortastå och sett dom flesta lagens traditioner/intron så står ju sig LHF jävligt högt i jämförelse.

Något jag funderade på var att det hade ju varit jäkligt mäktigt att ha lulevisan som hymn innan match. Jag gillar starkt att man infört Vårat Gäng och den kanske egentligen passar bättre men finns något väldigt starkt i lulevisan IMO. Hade såklart behövts kortas ner och mixas lite men något i stil med:


Snart går solen upp över Gültzauudens tak
Snart smälter isarna som Lule sitt ta
Ja, det vallfärdas till delfinen i vårvärmens famn
Och det skrattas på varje bänk i Norra Hamn

Och finns det ett hopp att finna?
Finns det nån tro på den tid som en gång var?
Kan du lita på dig själv när det kommer till att brinna
När allt du har är att slåss för att vinna?

Denna visa, den handlar om min stad
Om gamla vänner och de som än finns kvar
Om de som ställer sig på H, hytter med näven i det blå
Säger: "Hej, vi håller på Luleå"
Om de som ställer sig på H, hytter med näven i det blå
Säger: "Hej, vi håller på Luleå"”

Ingen musik till, bara H-läktaren. A capella. Gåshud.

weHoo

Antal inlägg : 94
Join date : 22-12-30

JohanO, Blitzwagen and Jokerman ll like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Panikvärvning tis 07 mar 2023, 11:09

weHoo skrev:Fan som utflyttad lulebo som numera får se vårat gäng från bortastå och sett dom flesta lagens traditioner/intron så står ju sig LHF jävligt högt i jämförelse.

Något jag funderade på var att det hade ju varit jäkligt mäktigt att ha lulevisan som hymn innan match. Jag gillar starkt att man infört Vårat Gäng och den kanske egentligen passar bättre men finns något väldigt starkt i lulevisan IMO. Hade såklart behövts kortas ner och mixas lite men något i stil med:


Snart går solen upp över Gültzauudens tak
Snart smälter isarna som Lule sitt ta
Ja, det vallfärdas till delfinen i vårvärmens famn
Och det skrattas på varje bänk i Norra Hamn

Och finns det ett hopp att finna?
Finns det nån tro på den tid som en gång var?
Kan du lita på dig själv när det kommer till att brinna
När allt du har är att slåss för att vinna?

Denna visa, den handlar om min stad
Om gamla vänner och de som än finns kvar
Om de som ställer sig på H, hytter med näven i det blå
Säger: "Hej, vi håller på Luleå"
Om de som ställer sig på H, hytter med näven i det blå
Säger: "Hej, vi håller på Luleå"”

Ingen musik till, bara H-läktaren. A capella. Gåshud.

Det känns ju lite respektlöst att skriva om en död persons visa.

Panikvärvning

Antal inlägg : 478
Join date : 22-09-05

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av weHoo tis 07 mar 2023, 15:40

Panikvärvning skrev:
weHoo skrev:Fan som utflyttad lulebo som numera får se vårat gäng från bortastå och sett dom flesta lagens traditioner/intron så står ju sig LHF jävligt högt i jämförelse.

Något jag funderade på var att det hade ju varit jäkligt mäktigt att ha lulevisan som hymn innan match. Jag gillar starkt att man infört Vårat Gäng och den kanske egentligen passar bättre men finns något väldigt starkt i lulevisan IMO. Hade såklart behövts kortas ner och mixas lite men något i stil med:


Snart går solen upp över Gültzauudens tak
Snart smälter isarna som Lule sitt ta
Ja, det vallfärdas till delfinen i vårvärmens famn
Och det skrattas på varje bänk i Norra Hamn

Och finns det ett hopp att finna?
Finns det nån tro på den tid som en gång var?
Kan du lita på dig själv när det kommer till att brinna
När allt du har är att slåss för att vinna?

Denna visa, den handlar om min stad
Om gamla vänner och de som än finns kvar
Om de som ställer sig på H, hytter med näven i det blå
Säger: "Hej, vi håller på Luleå"
Om de som ställer sig på H, hytter med näven i det blå
Säger: "Hej, vi håller på Luleå"”

Ingen musik till, bara H-läktaren. A capella. Gåshud.

Det känns ju lite respektlöst att skriva om en död persons visa.

För mig är det mer en hyllning till en person med enorm talang som för evigt kommer att vara starkt förknippad med Luleå Hockey

weHoo

Antal inlägg : 94
Join date : 22-12-30

JohanO, Kneten and Jokerman ll like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Hellcop fre 10 mar 2023, 13:53

När ska lulefans sluta med sina pubertala skanderingar i form av Slå han på käften och bäras ut på bår och annat liknande trams?
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 589
Join date : 12-04-06

Redbear, Donowitz, Lehto, Björnpappa and Sunderbyare like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av icemask fre 10 mar 2023, 16:57

Hellcop skrev:När ska lulefans sluta med sina pubertala skanderingar i form av Slå han på käften och bäras ut på bår och annat liknande trams?
Det kommer inte sluta förrän hockey blir en sport som inte framkallar känslor
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

kralle likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av SatanicPanic fre 10 mar 2023, 17:15

icemask skrev:
Hellcop skrev:När ska lulefans sluta med sina pubertala skanderingar i form av Slå han på käften och bäras ut på bår och annat liknande trams?
Det kommer inte sluta förrän hockey blir en sport som inte framkallar känslor

Det är väl skillnad på att ha känslor och skandera att man ska slå nån på käften eller bära ut folk på bår. Vanligtvis är det skillnad på människor och djur...
SatanicPanic
SatanicPanic

Antal inlägg : 630
Join date : 22-04-15

Donowitz, Kneten and Björnpappa like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av kralle fre 10 mar 2023, 18:50

Kolla din nic bild den är lite svar på det du talar om:)
Skilj på det verkliga livet på gatan och vad som sjungs på en läktare.

kralle

Antal inlägg : 162
Join date : 12-08-07
Ort : Luleå

Diktatorn likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av SatanicPanic fre 10 mar 2023, 19:03

kralle skrev:Kolla din nic bild den är lite svar på det du talar om:)
Skilj på det verkliga livet på gatan och vad som sjungs på en läktare.
Haha tack den förtjänade jag Wink
SatanicPanic
SatanicPanic

Antal inlägg : 630
Join date : 22-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Tony Moore fre 10 mar 2023, 19:07

SatanicPanic skrev:
icemask skrev:
Hellcop skrev:När ska lulefans sluta med sina pubertala skanderingar i form av Slå han på käften och bäras ut på bår och annat liknande trams?
Det kommer inte sluta förrän hockey blir en sport som inte framkallar känslor

Det är väl skillnad på att ha känslor och skandera att man ska slå nån på käften eller bära ut folk på bår. Vanligtvis är det skillnad på människor och djur...
Unga vuxna hormonstinna killar och en del tjejer, det är sen mycket gammalt, på gott och ont. Det är en snabb kampsport som har många hårda kontakter på planen. Tar man bort kampmomentet i närkamperna så försvinner nog "de pubertala" uttrycken och det vill inte jag, hetsen kring hockeyn ger en extra dimension jag giillar. ALLT stannar dock i arenan, matchen är arenan, när man går hem är det "civilicerat" igen. Man håller det i hallen! (Har man spelat/deltagit i elitverksamhet tror jag man förstår).


Senast ändrad av Tony Moore den fre 10 mar 2023, 19:14, ändrad totalt 1 gång
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av SatanicPanic fre 10 mar 2023, 19:10

Jo hockeyn bidrar ju till olika uttryck men skrika bära ut på bår osv eller olika former av hata får då mig att vilja ta fram skämskudden
SatanicPanic
SatanicPanic

Antal inlägg : 630
Join date : 22-04-15

Sunderbyare likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av kralle fre 10 mar 2023, 19:21

Hockey har ju inte alls samma problem som fotbollen har.
Mer känslor levs ut.
Fotboll skulle jag tro är så förbannat segt och tråkigt ibland så det skapar våld både före och efter matcherna.

kralle

Antal inlägg : 162
Join date : 12-08-07
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av kralle fre 10 mar 2023, 19:23

Känns som att hatet på läktarna stannar på läktarna(sångerna) i hockey.
Dom få gångerna det har spårat ur är väl när 08 lagen lockar fotbolls publik till hockeyn.

kralle

Antal inlägg : 162
Join date : 12-08-07
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Diktatorn mån 20 mar 2023, 11:33

Är det någon som har koll på vad som har hänt med Tifo-gruppen? Man fattar ju att det krävs en eldsjäl extra-allt för att få ihop
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 609
Join date : 13-03-30

StålVrak1 and Joope like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Puckad mån 20 mar 2023, 15:30

kralle skrev:Hockey har ju inte alls samma problem som fotbollen har.
Mer känslor levs ut.
Fotboll skulle jag tro är så förbannat segt och tråkigt ibland så det skapar våld både före och efter matcherna.
Med den logiken så vill man inte var i närheten av schackintresserade en fredagkväll på puben.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Redbear mån 20 mar 2023, 19:33

Fel tråd
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6713
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Urken mån 20 mar 2023, 19:40

Puckad skrev:
kralle skrev:Hockey har ju inte alls samma problem som fotbollen har.
Mer känslor levs ut.
Fotboll skulle jag tro är så förbannat segt och tråkigt ibland så det skapar våld både före och efter matcherna.
Med den logiken så vill man inte var i närheten av schackintresserade en fredagkväll på puben.

Sett Magnus Carlsen spela?!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Hankburger mån 20 mar 2023, 21:58

Urken skrev:
Puckad skrev:
kralle skrev:Hockey har ju inte alls samma problem som fotbollen har.
Mer känslor levs ut.
Fotboll skulle jag tro är så förbannat segt och tråkigt ibland så det skapar våld både före och efter matcherna.
Med den logiken så vill man inte var i närheten av schackintresserade en fredagkväll på puben.

Sett Magnus Carlsen spela?!

Magnus Carlsen? Du menar killen som är mer intresserad att sprida anklagelser om att någon skall ha en AI-styrd buttplug inkörd i.. medan denne spelar än att faktiskt fokusera på sitt eget spel? Smile
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Urken mån 20 mar 2023, 22:03

Hankburger skrev:
Urken skrev:
Puckad skrev:
kralle skrev:Hockey har ju inte alls samma problem som fotbollen har.
Mer känslor levs ut.
Fotboll skulle jag tro är så förbannat segt och tråkigt ibland så det skapar våld både före och efter matcherna.
Med den logiken så vill man inte var i närheten av schackintresserade en fredagkväll på puben.

Sett Magnus Carlsen spela?!

Magnus Carlsen? Du menar killen som är mer intresserad att sprida anklagelser om att någon skall ha en AI-styrd buttplug inkörd i.. medan denne spelar än att faktiskt fokusera på sitt eget spel? Smile

Tell me more! Det här låter spännande! bounce
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Hankburger mån 20 mar 2023, 22:10

Urken skrev:
Hankburger skrev:
Urken skrev:
Puckad skrev:
kralle skrev:Hockey har ju inte alls samma problem som fotbollen har.
Mer känslor levs ut.
Fotboll skulle jag tro är så förbannat segt och tråkigt ibland så det skapar våld både före och efter matcherna.
Med den logiken så vill man inte var i närheten av schackintresserade en fredagkväll på puben.

Sett Magnus Carlsen spela?!

Magnus Carlsen? Du menar killen som är mer intresserad att sprida anklagelser om att någon skall ha en AI-styrd buttplug inkörd i.. medan denne spelar än att faktiskt fokusera på sitt eget spel? Smile

Tell me more! Det här låter spännande! bounce

https://screenshot-media.com/culture/sport/chess-anal-bead/
https://www.vice.com/en/article/5d3w9z/did-hans-neimann-cheat-at-chess-with-a-sex-toy-this-coder-is-attempting-to-find-out

Var tydligen ingen buttplug utan analkulor. Oberoende är hela situationen hysteriskt rolig och där ett tag var den både trending på twitter och Reddit. Tror deras schack subreddit fick 3 ggr så många medlemmar bara för att de ville följa dramat. Very Happy
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Urken mån 20 mar 2023, 22:12

Haha, bisarrt, men ack så underhållande Very Happy
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Hankburger mån 20 mar 2023, 22:13

Urken skrev:Haha, bisarrt, men ack så underhållande Very Happy

Världen är en skum plats. Underhållande men skum.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Urken mån 20 mar 2023, 22:15

Hankburger skrev:
Urken skrev:Haha, bisarrt, men ack så underhållande Very Happy

Världen är en skum plats. Underhållande men skum.

Kanske vore en idé även för hockeyspelare? En allseende AI som skickar impulser, vilka spelaren ska följa: drop-pass, med mera. Laughing
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Hankburger mån 20 mar 2023, 22:16

Urken skrev:
Hankburger skrev:
Urken skrev:Haha, bisarrt, men ack så underhållande Very Happy

Världen är en skum plats. Underhållande men skum.

Kanske vore en idé även för hockeyspelare? En allseende AI som skickar impulser, vilka spelaren ska följa: drop-pass, med mera. Laughing

NHL 23 fast i verkliga livet? Personer med en handkontroll sitter på läktaren.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Urken mån 20 mar 2023, 22:20

Hankburger skrev:
Urken skrev:
Hankburger skrev:
Urken skrev:Haha, bisarrt, men ack så underhållande Very Happy

Världen är en skum plats. Underhållande men skum.

Kanske vore en idé även för hockeyspelare? En allseende AI som skickar impulser, vilka spelaren ska följa: drop-pass, med mera. Laughing

NHL 23 fast i verkliga livet? Personer med en handkontroll sitter på läktaren.

Äntligen någon med visioner bounce När kan jag alpha-testa?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Snikne Ville tis 21 mar 2023, 20:33

Snikne Ville skrev:
Serkan122 skrev:https://twitter.com/EnbomStefan/status/1580658429055873024?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet
” Skönt med seger!

Också skönt med ett möte med delar av styrelsen i LuleåFans i em. En mycket bra dialog där vi diskuterat den senaste tidens händelser. Vi var överens om att fortsätta dialogen med fysiska möten i närtid. Vi vill lösa detta tillsammans!”
"Vi var överens om att fortsätta dialogen med fysiska möten". Sket sig direkt för nu lipar Hermansson på twitter igen. Har under en längre tid retat mig på den lätt fjäskande stilen Enbom kör, som i den länkade tweeten ovan. Skall samla lätta poäng på det som han vet faller i god jord.
Har noterat att Enbom verkst ha lagt ner kvittrandet. Inte ens en tweet efter gårdagens guld.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6384
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av icemask tis 21 mar 2023, 21:18

Snikne Ville skrev:
Snikne Ville skrev:
Serkan122 skrev:https://twitter.com/EnbomStefan/status/1580658429055873024?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet
” Skönt med seger!

Också skönt med ett möte med delar av styrelsen i LuleåFans i em. En mycket bra dialog där vi diskuterat den senaste tidens händelser. Vi var överens om att fortsätta dialogen med fysiska möten i närtid. Vi vill lösa detta tillsammans!”
"Vi var överens om att fortsätta dialogen med fysiska möten". Sket sig direkt för nu lipar Hermansson på twitter igen. Har under en längre tid retat mig på den lätt fjäskande stilen Enbom kör, som i den länkade tweeten ovan. Skall samla lätta poäng på det som han vet faller i god jord.
Har noterat att Enbom verkst ha lagt ner kvittrandet. Inte ens en tweet efter gårdagens guld.
Enbom har nog ledsnat på att försöka föra en vuxen dialog med narcissisterna i lulefans
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Björnpappa likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Snikne Ville ons 22 mar 2023, 10:52

icemask skrev:
Snikne Ville skrev:
Snikne Ville skrev:
Serkan122 skrev:https://twitter.com/EnbomStefan/status/1580658429055873024?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet
” Skönt med seger!

Också skönt med ett möte med delar av styrelsen i LuleåFans i em. En mycket bra dialog där vi diskuterat den senaste tidens händelser. Vi var överens om att fortsätta dialogen med fysiska möten i närtid. Vi vill lösa detta tillsammans!”
"Vi var överens om att fortsätta dialogen med fysiska möten". Sket sig direkt för nu lipar Hermansson på twitter igen. Har under en längre tid retat mig på den lätt fjäskande stilen Enbom kör, som i den länkade tweeten ovan. Skall samla lätta poäng på det som han vet faller i god jord.
Har noterat att Enbom verkst ha lagt ner kvittrandet. Inte ens en tweet efter gårdagens guld.
Enbom har nog ledsnat på att försöka föra en vuxen dialog med narcissisterna i lulefans
Nu kommunicerar han ju iofs med alla på twitter o gör det väl generellt vare sig sämre eller bättre än någon annan. Det är väl mer när han, direkt eller indirekt, adresserar Luleåfans som jag har lite problem med anslaget. Nåja, nu är ju detta egentligen OT o jag lämnar Enboms kvittrande här. I vart fall i denna tråd.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6384
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av DaVoc tor 30 mar 2023, 13:16

Det var många av dessa "genier" som ifrågasatte värvningen av Andreasson 21/22 och tyckte Muziken skulle ta han plats innan säsongen. Jösses!

Nu sparkar vi tydligen alla spelare med klubbhjärta. och "business" går före. Bra att vi försöker förändra från årets säsong. Fortsätter detta med banderoller och annat nästa säsong tycker jag man borde porta en dela av corsica boys/ lulefans. Det är noll klubbhjärta att som supporter inte stå upp för sitt lag och anse att man ska förlänga med spelare för att göra "deras fans" nöja. Idioti

Ishockey idag handlar mindre och mindre om klubbhjäta. Vi får bygga en stomme med ett fåtal spelare från länet/med lule hjärta. Men samtidigt sticker alla talanger och toppspelare i ligan till Schweiz eller NHL/AHL

DaVoc

Antal inlägg : 262
Join date : 23-02-10

Pontaking and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Panikvärvning tor 30 mar 2023, 13:54

DaVoc skrev:Det var många av dessa "genier" som ifrågasatte värvningen av Andreasson 21/22 och tyckte Muziken skulle ta han plats innan säsongen. Jösses!

Nu sparkar vi tydligen alla spelare med klubbhjärta. och "business" går före. Bra att vi försöker förändra från årets säsong. Fortsätter detta med banderoller och annat nästa säsong tycker jag man borde porta en dela av corsica boys/ lulefans. Det är noll klubbhjärta att som supporter inte stå upp för sitt lag och anse att man ska förlänga med spelare för att göra "deras fans" nöja. Idioti

Ishockey idag handlar mindre och mindre om klubbhjäta. Vi får bygga en stomme med ett fåtal spelare från länet/med lule hjärta. Men samtidigt sticker alla talanger och toppspelare i ligan till Schweiz eller NHL/AHL

Vem ska prata med Corsica Boys? Du eller?

Panikvärvning

Antal inlägg : 478
Join date : 22-09-05

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av icemask tor 30 mar 2023, 13:58

Panikvärvning skrev:
DaVoc skrev:Det var många av dessa "genier" som ifrågasatte värvningen av Andreasson 21/22 och tyckte Muziken skulle ta han plats innan säsongen. Jösses!

Nu sparkar vi tydligen alla spelare med klubbhjärta. och "business" går före. Bra att vi försöker förändra från årets säsong. Fortsätter detta med banderoller och annat nästa säsong tycker jag man borde porta en dela av corsica boys/ lulefans. Det är noll klubbhjärta att som supporter inte stå upp för sitt lag och anse att man ska förlänga med spelare för att göra "deras fans" nöja. Idioti

Ishockey idag handlar mindre och mindre om klubbhjäta. Vi får bygga en stomme med ett fåtal spelare från länet/med lule hjärta. Men samtidigt sticker alla talanger och toppspelare i ligan till Schweiz eller NHL/AHL

Vem ska prata med Corsica Boys? Du eller?
Bara att sluta mata trollen så dör de av svält, hörs de inte finns de inte
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Hankburger, Serkan122 and DaVoc like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Pontaking tor 30 mar 2023, 21:00

DaVoc skrev:Det var många av dessa "genier" som ifrågasatte värvningen av Andreasson 21/22 och tyckte Muziken skulle ta han plats innan säsongen. Jösses!

Nu sparkar vi tydligen alla spelare med klubbhjärta. och "business" går före. Bra att vi försöker förändra från årets säsong. Fortsätter detta med banderoller och annat nästa säsong tycker jag man borde porta en dela av corsica boys/ lulefans. Det är noll klubbhjärta att som supporter inte stå upp för sitt lag och anse att man ska förlänga med spelare för att göra "deras fans" nöja. Idioti

Ishockey idag handlar mindre och mindre om klubbhjäta. Vi får bygga en stomme med ett fåtal spelare från länet/med lule hjärta. Men samtidigt sticker alla talanger och toppspelare i ligan till Schweiz eller NHL/AHL

Instämmer helt. Det sämsta som hänt Luleå hockey, trots skuggans debacel

Pontaking

Antal inlägg : 1193
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Lulefan tor 30 mar 2023, 21:16

Luleåfans kan ju alltid starta ett eget hockeylag och spela på Hertsöns IP eller något, man vill ju inte att business ska styra och man vill ju bara ha spelare från trakten. Sittplats är ju för fjantar ändå.

De hade fått allt de önskar.

Lulefan

Antal inlägg : 2230
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Björnpappa tor 30 mar 2023, 21:39

Lulefan skrev:Luleåfans kan ju alltid starta ett eget hockeylag och spela på Hertsöns IP eller något, man vill ju inte att business ska styra och man vill ju bara ha spelare från trakten. Sittplats är ju för fjantar ändå.

De hade fått allt de önskar.
Vi på sitt är bara "Marginalsupportrar" enligt vissa inom LuleåFans. Hertsörinken borde passa bra, inget kommersiellt tjafs där inte.

Björnpappa

Antal inlägg : 257
Join date : 18-01-20

Pontaking likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Sportchefen #2 lör 30 dec 2023, 10:47


Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Tony Moore and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Tony Moore lör 30 dec 2023, 22:11

Luleåfans  - Sida 7 Webp
Luleåfans  - Sida 7 Webp

"..Det var tomteblossen som gjorde Luleå Hockeys supportrar kända.
– Det var min ena brorsas och vår grannes idé, de hade sett att publiken i Köln hade tomtebloss när det var ett inslag om Hardy Nilsson i Sportspegeln, och tyckte det såg häftigt ut. Så vi köpte på oss en massa och delade ut dem innan en match, på den tiden var det ju inte så noga. Började det brinna så fick vi väl släcka, säger Glenn Drugge."

"..– De flesta tyckte nog det var hemskt komma upp hit. Det är kallt, mörkt och jävligt här. Sedan möttes de alltid av ett jävla liv. – Sedan fick de Lasse Lindgrens svettiga handske upptryckt i ansiktet så fort pucken släpptes, säger Glenn Drugge."

"..Under 1970- och 80-talet hade de ingen klackledare och en trumma skaffade de först i mitten av 1990-talet.
– Vi var några grabbar, bland annat jag och mina brorsor, som brukade starta ramsorna vi körde på den tiden. Den de flesta förknippar mig med är väl "Ge mig ett L", säger Glenn Drugge."
Luleåfans  - Sida 7 Webp

"..Vad är det som har gjort att ni står här än i dag – är det kärleken till föreningen, lokalpatriotism, stämningen, gemenskapen – eller något annat?
– En blandning av allt det där, skulle jag säga, fast jag tror det är gemenskapen som gör att de flesta blir kvar här, säger Mattias Sehlberg.
– På den här läktaren spelar det ingen roll hur gammal du är, vad du jobbar med, vilket kön du har eller vilken som är din etnicitet. Här står du för att du älskar Luleå Hockey. Jag umgås inte med alla jag brukar stå tillsammans med på läktaren, men det här är ett gemensamt intresse, och när det är match snackar vi och har kul ihop, fortsätter han.

– Jag trodde det skulle förändras med åren, men det har blivit till en livsstil, och jag har sett det som min skyldighet att föra det vidare till mina grabbar och brorsorna, säger Glenn Drugge."
______________________________________________________________________________________________
Jag har klippt lite och mest citerat Glenn Drugge här, Mattias Sehlberg och André Jonsson är också med och berättar en hel del i artikeln.
Glenn Drugge var fantastisk som höll igång ramsorna, rösten var otroligt stark och hördes över hela Delfinen (utan megafon). Extra roligt var det när han och gamla ståplats körde växelramsor med bröderna Blomqvist som satt högst upp på motsatta långsidan och drog igång sittplats där. Bröderna Blomqvist var 2 mycket röststarka killar dessutom stora i storlek.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleåfans  - Sida 7 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 7 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet