Fredrik Styrman

+35
Atlet
trallgöken
Lehto
Bamsefar
Norlin
NallePhu
Lasse Proppmätt
ski3r
Micke80
Dundernisse
Kanellängd
Hedanders
LulefanGBG
Jokerman ll
Monco
Pajala
Redbear
GustenA
farre
Jokerman
Puckad
RSD555
rasbiologen
Lulefan
Urken
Kagen
pingu
Blinders
Dustin
icemask
Ferros
Hankburger
Kapten Haddock
Tony Moore
KaptenBlodskelett
39 posters

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Fredrik Styrman Empty Fredrik Styrman

Inlägg av KaptenBlodskelett ons mar 28, 2018 6:07 pm

Hittade ingen tråd för denna nygamla bekantskap. Personligen skiter jag fullständigt i om han eventuellt sagt något dumt för många år sedan, vad han presterar på isen får avgöra domen. Låt oss nu ge honom en riktig chans.

Välkommen!
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av Tony Moore ons mar 28, 2018 6:15 pm

Välkommen tillbaka Fredrik!
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av Tony Moore ons mar 28, 2018 6:19 pm

Styrman: "Det var ett väldigt dåligt uttalande"
Spoiler:
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av Kapten Haddock ons mar 28, 2018 8:27 pm

Välkommen Fredrik!

Önskar dig ett stort lycka till i dom rätta färgerna!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av Hankburger ons mar 28, 2018 8:37 pm

Får hoppas att Bulan har en idé på hur Styrman ska kunna utnyttjas optimalt. Från hans tid i Luleå (samt.. brorsans matcher mot honom när han spelade i Kalix) så vet man att han har ett bra skott. Kanske så man vill utnyttja honom? Hoppas detta inte blir en ny Savalathi-Nagander som värvas in enbart för att han ursprungligen kommer från klubben.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av Ferros ons mar 28, 2018 8:38 pm

Styrman gjorde någon intervju med Norran när han spelade i Skellefteå där han inte talade speciellt gott om Luleå, jämförde sedan med och hyllade Skellefteå istället. Vore kul om någon hade letat upp den, googlade lite men kunde inte hitta den själv. Minns ej exakt vad som sades, men jag kommer ihåg att det fick mig att önska att Styrman aldrig skulle spela för oss igen.

Alltså inte de ord som sagts här ovan utan en helt annan intervju.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av Hankburger ons mar 28, 2018 8:39 pm

Ferros skrev:Styrman gjorde någon intervju med Norran när han spelade i Skellefteå där han inte talade speciellt gott om Luleå, jämförde sedan med och hyllade Skellefteå istället. Vore kul om någon hade letat upp den, googlade lite men kunde inte hitta den själv. Minns ej exakt vad som sades, men jag kommer ihåg att det fick mig att önska att Styrman aldrig skulle spela för oss igen.

Alltså inte de ord som sagts här ovan utan en helt annan intervju.

Var väl som när Daniel Larsson lämnade Luleå. Bitterhet och annat gör att man ibland tar till dumma uttalanden.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av Ferros ons mar 28, 2018 8:47 pm

Hankburger skrev:
Ferros skrev:Styrman gjorde någon intervju med Norran när han spelade i Skellefteå där han inte talade speciellt gott om Luleå, jämförde sedan med och hyllade Skellefteå istället. Vore kul om någon hade letat upp den, googlade lite men kunde inte hitta den själv. Minns ej exakt vad som sades, men jag kommer ihåg att det fick mig att önska att Styrman aldrig skulle spela för oss igen.

Alltså inte de ord som sagts här ovan utan en helt annan intervju.

Var väl som när Daniel Larsson lämnade Luleå. Bitterhet och annat gör att man ibland tar till dumma uttalanden.

Absolut kan det vara så. Ingen människa är felfri. Speciellt inte när man är ung.

Inlägget frågade dock efter intervjun, skulle gärna höra den igen om det var möjligt. Om inte annat för att försöka att försöka omvärdera en väldigt stark åsikt.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av Hankburger ons mar 28, 2018 8:54 pm

Ferros skrev:
Hankburger skrev:
Ferros skrev:Styrman gjorde någon intervju med Norran när han spelade i Skellefteå där han inte talade speciellt gott om Luleå, jämförde sedan med och hyllade Skellefteå istället. Vore kul om någon hade letat upp den, googlade lite men kunde inte hitta den själv. Minns ej exakt vad som sades, men jag kommer ihåg att det fick mig att önska att Styrman aldrig skulle spela för oss igen.

Alltså inte de ord som sagts här ovan utan en helt annan intervju.

Var väl som när Daniel Larsson lämnade Luleå. Bitterhet och annat gör att man ibland tar till dumma uttalanden.

Absolut kan det vara så. Ingen människa är felfri. Speciellt inte när man är ung.

Inlägget frågade dock efter intervjun, skulle gärna höra den igen om det var möjligt. Om inte annat för att försöka att försöka omvärdera en väldigt stark åsikt.

Minns den artikeln. Var antingen i PT eller Kuriren (antagligen PT) där Styrman var på PDOL och pratade nedvärderande om Luleå. Minns bara inte var den artikeln kan finnas.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av icemask ons mar 28, 2018 9:00 pm

Det var inte PDOL utan direkt efter match där Lulefans sjöng att han skulle bäras ut på bår !

Styrman: "Det var ett väldigt dåligt uttalande"
ISHOCKEY Som 20-åring lämnade han Luleå Hockey för rivalen Skellefteå. Nu är Fredrik Styrman tillbaka – något som delar fansens åsikter.

Anton Olofsson15:45 | 2018-03-28
Kalixbördige Fredrik Styrman tillhörde Luleå Hockeys mest talangfulla spelare fram till 2011 då han som 20-åring valde att lämna för att komma till en ny miljö.

JVM-backens val blev dock kontroversiellt då han hamnade i rivalen Skellefteå AIK.

Det var ett beslut som Luleås fans inte gillade – och när lagen möttes säsongen därpå blev Styrman föremål för hånfulla ramsor. Efter att ha varit inblandad i bråk på isen skanderade publiken "Fredrik Styrman ska bäras ut på bår". Något som backen snappade upp och var kritisk mot efter matchen.

– Det är inte så hög kompetens på de i klacken som skriker sådant. Jag tycker att de kan hålla på sitt eget lag, de leder med 2–0 och allt. Ett riktigt lågvattenmärke enligt mig. Ett bevis på att de inte har alla hästar hemma, sade Styrman då till Västerbottens Folkblad.

Snart sju år har gått sedan dess, men citatet lever med än i dag. De som står i klacken har inte glömt. Många fans har uttryckt besvikelse på sociala medier över att en spelare som sagt så värvas tillbaka.

Fredrik Styrman säger att han är medveten om att citatet hänger kvar – men hoppas att det är något man ska kunna gå vidare från.

– Det var ett väldigt dåligt uttalande av mig. Det kom just efter en förlust, jag är förbannad över situationen och så slank det ur mig. Det var inte illa menat, men jag var ung och förbannad efter en förlust och så kommer en reporter med mikrofonen under näsan. Det är sånt som händer och förhoppningsvis är det glömt, säger Styrman till Sporten.

Från sin egen tid i Luleå Hockey har han bara positivt att säga om fansen.

– Det är några av de trognaste fansen i Hockeysverige. Det känns jäkligt kul att spela för de fans som finns där och jag vet hur bra det var senast.

Det känns lite extra kul att återvända till Luleå Hockey som norrbottning?

– Ja, det är en del av min uppväxt och en del av det som har format mig till den jag är i dag.

Efter två år i Skellefteå, där Styrman blev utlånad till Brynäs under andra året, blev det spel i allsvenskan. Oskarshamn var backens klubb i fyra år fram till fjolårets säsong i Pantern.

– När jag kom till Oskarshamn hade jag haft några struliga säsonger med skador och utlåning en snabb sväng. Jag hade som mål att hitta tillbaka till glädjen med hockeyn och spela mycket och ta stort ansvar.

Kände du att SHL-tåget började gå när du gick in på din femte raka säsong i allsvenskan?

– Lite grand. Man är inte ung och talangfull längre. Men jag jobbar på att spela mitt spel och tycker jag har hittat det fullt ut. Jag vet mina styrkor och svagheter och det som jag ska med till Luleå. Jag spelar inget annorlunda spel om det är allsvenskan eller SHL. Jag är samma spelare.

Vändningen kom i fjol när Frölundas tränare Roger Rönnberg hörde av sig och ville låna Styrman under JVM. Det blev sex matcher i Göteborgsklubben och sedan valde HV71 att plocka upp backen innan transferfönstret stängde. 26-åringen fick avsluta säsongen i SHL med några grundseriematcher och åttondelsfinal – där HV åkte ut mot Linköping.

– Det var ett jäkligt kul år. Jag har hela tiden strävat efter att spela till mig ett SHL-kontrakt nästa år och som tur är ville Luleå ha mig, så det blev optimalt.

Vad har ledningen sagt om din roll nästa år?

– Jag har pratat med "Bulan". Han har haft mig tidigare och vet vad jag är för spelare, och jag vet vad han är för tränare. Jag ska komma till jobbet varje kväll och bidra framförallt defensivt. Jag har bra skridskoåkning och tror det kommer passa bra in i "Bulans" sätt att coacha laget.

– När jag lämnade Luleå sa jag att hade som mål att komma tillbaka en vacker dag som en bättre hockeyspelare. Det har varit en krokigare väg än jag tänkt mig, men jag tycker att jag har lyckats med det.

Slutligen, när går flyttlasset?

– Så fort som möjligt. Det tar ett tag mellan Malmö och Luleå (skratt). Jag flyttar in i lägenheten i mitten av april och planen är att börja träna direkt från 17 april.

FREDRIK STYRMAN LULEÅ HOCKEY
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av Dustin ons mar 28, 2018 9:16 pm

Ferros talar om en helt annan artikel @icemask.

Kan tyvärr inte hitta något bra med den här värvningen. Oavsett vilka uttalanden han har gjort.

Dustin

Antal inlägg : 6869
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av Hankburger ons mar 28, 2018 9:18 pm

icemask skrev:Det var inte PDOL utan direkt efter match där Lulefans sjöng att han skulle bäras ut på bår !

Styrman: "Det var ett väldigt dåligt uttalande"
ISHOCKEY Som 20-åring lämnade han Luleå Hockey för rivalen Skellefteå. Nu är Fredrik Styrman tillbaka – något som delar fansens åsikter.

Anton Olofsson15:45 | 2018-03-28
Kalixbördige Fredrik Styrman tillhörde Luleå Hockeys mest talangfulla spelare fram till 2011 då han som 20-åring valde att lämna för att komma till en ny miljö.

JVM-backens val blev dock kontroversiellt då han hamnade i rivalen Skellefteå AIK.

Det var ett beslut som Luleås fans inte gillade – och när lagen möttes säsongen därpå blev Styrman föremål för hånfulla ramsor. Efter att ha varit inblandad i bråk på isen skanderade publiken "Fredrik Styrman ska bäras ut på bår". Något som backen snappade upp och var kritisk mot efter matchen.

– Det är inte så hög kompetens på de i klacken som skriker sådant. Jag tycker att de kan hålla på sitt eget lag, de leder med 2–0 och allt. Ett riktigt lågvattenmärke enligt mig. Ett bevis på att de inte har alla hästar hemma, sade Styrman då till Västerbottens Folkblad.

Snart sju år har gått sedan dess, men citatet lever med än i dag. De som står i klacken har inte glömt. Många fans har uttryckt besvikelse på sociala medier över att en spelare som sagt så värvas tillbaka.

Fredrik Styrman säger att han är medveten om att citatet hänger kvar – men hoppas att det är något man ska kunna gå vidare från.

– Det var ett väldigt dåligt uttalande av mig. Det kom just efter en förlust, jag är förbannad över situationen och så slank det ur mig. Det var inte illa menat, men jag var ung och förbannad efter en förlust och så kommer en reporter med mikrofonen under näsan. Det är sånt som händer och förhoppningsvis är det glömt, säger Styrman till Sporten.

Från sin egen tid i Luleå Hockey har han bara positivt att säga om fansen.

– Det är några av de trognaste fansen i Hockeysverige. Det känns jäkligt kul att spela för de fans som finns där och jag vet hur bra det var senast.

Det känns lite extra kul att återvända till Luleå Hockey som norrbottning?

– Ja, det är en del av min uppväxt och en del av det som har format mig till den jag är i dag.

Efter två år i Skellefteå, där Styrman blev utlånad till Brynäs under andra året, blev det spel i allsvenskan. Oskarshamn var backens klubb i fyra år fram till fjolårets säsong i Pantern.

– När jag kom till Oskarshamn hade jag haft några struliga säsonger med skador och utlåning en snabb sväng. Jag hade som mål att hitta tillbaka till glädjen med hockeyn och spela mycket och ta stort ansvar.

Kände du att SHL-tåget började gå när du gick in på din femte raka säsong i allsvenskan?

– Lite grand. Man är inte ung och talangfull längre. Men jag jobbar på att spela mitt spel och tycker jag har hittat det fullt ut. Jag vet mina styrkor och svagheter och det som jag ska med till Luleå. Jag spelar inget annorlunda spel om det är allsvenskan eller SHL. Jag är samma spelare.

Vändningen kom i fjol när Frölundas tränare Roger Rönnberg hörde av sig och ville låna Styrman under JVM. Det blev sex matcher i Göteborgsklubben och sedan valde HV71 att plocka upp backen innan transferfönstret stängde. 26-åringen fick avsluta säsongen i SHL med några grundseriematcher och åttondelsfinal – där HV åkte ut mot Linköping.

– Det var ett jäkligt kul år. Jag har hela tiden strävat efter att spela till mig ett SHL-kontrakt nästa år och som tur är ville Luleå ha mig, så det blev optimalt.

Vad har ledningen sagt om din roll nästa år?

– Jag har pratat med "Bulan". Han har haft mig tidigare och vet vad jag är för spelare, och jag vet vad han är för tränare. Jag ska komma till jobbet varje kväll och bidra framförallt defensivt. Jag har bra skridskoåkning och tror det kommer passa bra in i "Bulans" sätt att coacha laget.

– När jag lämnade Luleå sa jag att hade som mål att komma tillbaka en vacker dag som en bättre hockeyspelare. Det har varit en krokigare väg än jag tänkt mig, men jag tycker att jag har lyckats med det.

Slutligen, när går flyttlasset?

– Så fort som möjligt. Det tar ett tag mellan Malmö och Luleå (skratt). Jag flyttar in i lägenheten i mitten av april och planen är att börja träna direkt från 17 april.

FREDRIK STYRMAN LULEÅ HOCKEY

En helt annan artikel. Den vi hänvisar till är en artikel från sommaren då han gick till SAIK. Under PDOL blev han intervjuad och då spydde han galla över Luleå hockey.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av Blinders ons mar 28, 2018 9:57 pm

Han har sagt förlåt, gå vidare.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av pingu ons mar 28, 2018 10:37 pm

Välkommen Fredrik!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av Kagen tor mar 29, 2018 2:54 pm

"– Det är inte så hög kompetens på de i klacken som skriker sådant. Jag tycker att de kan hålla på sitt eget lag, de leder med 2–0 och allt. Ett riktigt lågvattenmärke enligt mig. Ett bevis på att de inte har alla hästar hemma, sade Styrman då till Västerbottens Folkblad."

Förlåt men det där är ett milt och helt okej uttalande enligt mig om klacken har skrikit att man ska bäras ut på bår. De som tycker annat kan väl sätta sig in i situationen om t.ex North Power stått och skanderar att "Janne Sandström ska bäras ut på bår."

Nej, välkommen tillbaka Fredrik. Idioter finns i alla läger, dessvärre också i Luleå.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av Urken tor mar 29, 2018 3:27 pm

Jo, just det uttalandet, Kagen. Dock har han sagt något mer.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av icemask tor mar 29, 2018 3:47 pm

Urken skrev:Jo, just det uttalandet, Kagen. Dock har han sagt något mer.
Är det någon som kommer ihåg vad han skulle ha sagt när han spydde galla i den ej återfunna artikeln ?
eller kan det vara en förväxling med den återgivna artikeln ?
Egentligen bryr jag mig inte han är välkommen tillbaka men det blir så tråkigt om folk återger en artikel som ingen hittar det kan ta vilka vändningar som helst här inne när spekulationerna kommer igång
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av Hankburger tor mar 29, 2018 4:32 pm

icemask skrev:
Urken skrev:Jo, just det uttalandet, Kagen. Dock har han sagt något mer.
Är det någon som kommer ihåg vad han skulle ha sagt när han spydde galla i den ej återfunna artikeln ?
eller kan det vara en förväxling med den återgivna artikeln ?
Egentligen bryr jag mig inte han är välkommen tillbaka men det blir så tråkigt om folk återger en artikel som ingen hittar det kan ta vilka vändningar som helst här inne när spekulationerna kommer igång

Något om att han inte trivdes i Luleå hockey och att SAIK är sanna guldkandidater och en bättre organisation etc. Oberoende är det länge sedan nu och mycket vatten under bron.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av icemask tor mar 29, 2018 4:37 pm

Hankburger skrev:
icemask skrev:
Urken skrev:Jo, just det uttalandet, Kagen. Dock har han sagt något mer.
Är det någon som kommer ihåg vad han skulle ha sagt när han spydde galla i den ej återfunna artikeln ?
eller kan det vara en förväxling med den återgivna artikeln ?
Egentligen bryr jag mig inte han är välkommen tillbaka men det blir så tråkigt om folk återger en artikel som ingen hittar det kan ta vilka vändningar som helst här inne när spekulationerna kommer igång

Något om att han inte trivdes i Luleå hockey och att SAIK är sanna guldkandidater och en bättre organisation etc. Oberoende är det länge sedan nu och mycket vatten under bron.
Det var väl inte så mycket galla låter som en standardfras de säger när de byter klubb !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av Hankburger tor mar 29, 2018 4:55 pm

icemask skrev:
Hankburger skrev:
icemask skrev:
Urken skrev:Jo, just det uttalandet, Kagen. Dock har han sagt något mer.
Är det någon som kommer ihåg vad han skulle ha sagt när han spydde galla i den ej återfunna artikeln ?
eller kan det vara en förväxling med den återgivna artikeln ?
Egentligen bryr jag mig inte han är välkommen tillbaka men det blir så tråkigt om folk återger en artikel som ingen hittar det kan ta vilka vändningar som helst här inne när spekulationerna kommer igång

Något om att han inte trivdes i Luleå hockey och att SAIK är sanna guldkandidater och en bättre organisation etc. Oberoende är det länge sedan nu och mycket vatten under bron.
Det var väl inte så mycket galla låter som en standardfras de säger när de byter klubb !

Vill minnas att ordalagen inte var trevliga.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av Lulefan tor mar 29, 2018 11:14 pm

Det är väl egentligen skitsamma vad Styrman sa för en massa år sedan när han fortfarande var en yngling. Det som stör mig med denna värvning är att den känns helt obegriplig, jag förstår inte vad Styrman tillför. Även om man letar bredd måste det väl finnas något bättre än mediokra HA-backar...

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av Hankburger fre mar 30, 2018 12:59 am

Lulefan skrev:Det är väl egentligen skitsamma vad Styrman sa för en massa år sedan när han fortfarande var en yngling. Det som stör mig med denna värvning är att den känns helt obegriplig, jag förstår inte vad Styrman tillför. Även om man letar bredd måste det väl finnas något bättre än mediokra HA-backar...

Som är beredd att agera lågt ned i hierarkin? Jag tror Styrman är beredd på att få spela mindre än de flesta andra och han är nog inte den dyraste. Varför man tog in honom får tiden bevisa däremot tvivlar jag att det skett utan att Bulan gett sin tummen upp. Så något ser ju Bulan och Skuggan i honom.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av Kagen fre mar 30, 2018 2:50 pm

Hankburger skrev:
Som är beredd att agera lågt ned i hierarkin? Jag tror Styrman är beredd på att få spela mindre än de flesta andra och han är nog inte den dyraste. Varför man tog in honom får tiden bevisa däremot tvivlar jag att det skett utan att Bulan gett sin tummen upp. Så något ser ju Bulan och Skuggan i honom.

Jag hoppas Styrman har ambitionen att ta plats bland de sex bästa, ja, jag hoppas alla backar i truppen har den ambitionen eller se sig om efter något annat. De äldsta backarna i truppen är nu Sondell, Mickelsson och Jalavanti - tre etablerade SHL backar av klass. Altmeister Sandström har lämnat skutan nu och det kommer inte sitta någon 40 åring som utmanar fjunen om det där extra bytet. Nu är det yngre spelare som hela tiden måste prestera för att rent krasst få ett bra kontrakt nästa gång.
Jag har inte sett Styrman så jag kan minnas mycket så får luta mig lite på eliteprospects här (tack och lov är jag inte värvningsansvarig) men visst är det tydligt att Bulan, Skuggan & Co vill ha skridskostarka spelare? Stora långsamma backar med begränsat användningsområde känns inte så heta längre? Sen måste folk nog inse att Ilari Melart kostar mer än någon av Luleås backar så snarare hade alternativet varit att hälsa Nagander välkommen åter igen bara för att se att hans kvaliteter kommer fram bättre i SM-Liiga än i SHL.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av rasbiologen fre mar 30, 2018 4:34 pm

Han får gärna prestera över mina förväntningar men det här är lika upphetsande som en förlängning med Janne.
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1351
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av RSD555 fre mar 30, 2018 6:52 pm

rasbiologen skrev:Han får gärna prestera över mina förväntningar men det här är lika upphetsande som en förlängning med Janne.

Ja exakt så är det. Tror det är tanken bakom. En ny Janne.

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av Tony Moore fre mar 30, 2018 7:12 pm

Bulan har en plan..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av Hankburger fre mar 30, 2018 8:16 pm

RSD555 skrev:
rasbiologen skrev:Han får gärna prestera över mina förväntningar men det här är lika upphetsande som en förlängning med Janne.

Ja exakt så är det. Tror det är tanken bakom. En ny Janne.

Tycker jag absolut inte. Det är två skiljt olika speltyper samt olika åldrar. Det enda de har gemensamt är att de är backar.

Kagen skrev:
Hankburger skrev:
Som är beredd att agera lågt ned i hierarkin? Jag tror Styrman är beredd på att få spela mindre än de flesta andra och han är nog inte den dyraste. Varför man tog in honom får tiden bevisa däremot tvivlar jag att det skett utan att Bulan gett sin tummen upp. Så något ser ju Bulan och Skuggan i honom.

Jag hoppas Styrman har ambitionen att ta plats bland de sex bästa, ja, jag hoppas alla backar i truppen har den ambitionen eller se sig om efter något annat. De äldsta backarna i truppen är nu Sondell, Mickelsson och Jalavanti - tre etablerade SHL backar av klass. Altmeister Sandström har lämnat skutan nu och det kommer inte sitta någon 40 åring som utmanar fjunen om det där extra bytet. Nu är det yngre spelare som hela tiden måste prestera för att rent krasst få ett bra kontrakt nästa gång.
Jag har inte sett Styrman så jag kan minnas mycket så får luta mig lite på eliteprospects här (tack och lov är jag inte värvningsansvarig) men visst är det tydligt att Bulan, Skuggan & Co vill ha skridskostarka spelare? Stora långsamma backar med begränsat användningsområde känns inte så heta längre? Sen måste folk nog inse att Ilari Melart kostar mer än någon av Luleås backar så snarare hade alternativet varit att hälsa Nagander välkommen åter igen bara för att se att hans kvaliteter kommer fram bättre i SM-Liiga än i SHL.

Det hoppas jag också.. däremot hoppas jag att Styrman inser sitt utgångsläge och surar ihop. Och jag tror du har rätt angående värvningsfilosofin. Alla spelare som hittills värvats in är inte kända för sitt fysiska spel eller ens har massan för det däremot är de snabba på rören. Sellgren och Lindquist framförallt.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av RSD555 fre mar 30, 2018 9:03 pm

Tony Moore skrev:Bulan har en plan..

Ja, en ny Janne om 10 år. Styrman kan nog komma dit.

Styrman var topp som junior. Kan bli en ny Janne på sikt.

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av RSD555 fre mar 30, 2018 9:09 pm

I dagsläget är förstås inte Styrman någon som kan gå in och ersätta Janne på läktaren. Men ge honom några år så kan han axla den rollen.

Juniorer har större talang men sen drar dom vidare. Vi behöver någon som inte utvecklas och flyger iväg. Någon som kan, över tid, lära sig Bulanhockeyn och föra traditionen vidare.

Någon som inga andra klubbar kan tänkas dra i. Det bygger kontinuitet.

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av Puckad tis apr 10, 2018 12:15 pm

Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av Jokerman ons jan 23, 2019 10:50 am

Fredrik Styrman åkte på en rejäl sträckning förra veckan och det första beskedet var att han skulle bli borta ett par veckor.

Men det visade sig att skadan inte var så allvarlig som man trodde och redan under tisdagen var backen tillbaka i träning tillsammans med laget.

– Det såg mycket värre ut än var det var. Det känns mycket bättre nu och läkarna säger att det ser bättre ut. Det känns skönt att det inte var så allvarligt, säger Styrman och forsätter:

– Det känns jäkligt bra att vara  tillbaka – speciellt när det är derby på torsdag.

Är du redo att spela då?

– Jag hoppas det, blir det inget bakslag i kväll eller i morgon så hoppas jag det ska hålla på torsdag.

Under tisdagens träning bildade han backpar tillsammans med Erik Gustafsson. Jesper Sellgren var inte med på grund av sjukdom och det är osäkert om han kommer till spel i derbyt.

Styrman är redo att kliva in med Gustafsson om Sellgren inte repar sig.

– Erik är en fantastiskt bra back. Det är enkelt att spela med honom. Nu är "Jeppe" borta i dag och vi får se om han är tillbaka på torsdag, annars är jag redo. Om det blir så vet jag hur jag ska spela, det blir inte annorlunda för mig.

Vad tycker du om din säsong så här långt?

– Det har fungerat bra. Jag har inte spelat speciellt mycket, men minuterna jag får så jobbar jag på. Det är bara fortsätta jobba och hoppas att man får mer förtroende framöver.

Luleås assisterande tränaren Henrik Stridh är glad över Styrmans tidiga comeback.

– Första rapporten vi fick var det prat om fyra-sex veckor. Det är bra läkkött i Kalixpojkarna. Vi behövde få tillbaka backar så det känns skönt, säger Stridh.

Mimmi Åkerlund norrbottenmedia
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av farre tis jan 29, 2019 9:52 pm

Riktigt bra ikväll. Bara att fortsätta på den inslagna vägen!
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av Puckad tis jan 29, 2019 10:37 pm

Kul att han börjar etablera sig och skapa trygghet i sin kunskap.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av Jokerman tor sep 26, 2019 10:38 pm

Mycket bra hemmamatch igen av Fredrik Styrman, spelar enkelt, tog inga utvisningar eftersom han låg rätt. Viktigast av allt: vinst 4-1 mot LHC. Dessutom målskytt för andra gången den här säsongen. Han bara kör känns det som! Riktigt roligt att se! Very Happy

Stålmannen
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av rasbiologen tor sep 26, 2019 10:45 pm

Vågar man gå så långt som innan Jalvanti gick ner sig, det händer inte mycket. Fast nu händer det lite för mycket framåt.
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1351
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av GustenA mån okt 21, 2019 2:19 pm

Väldigt synd att han missar resten av säsongen, speciellt efter uppvisningen i säsongsinledningen.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av Redbear mån okt 21, 2019 2:28 pm

Men ajdå, trist att smällen tog så illa.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av Puckad mån okt 21, 2019 2:57 pm

Riktigt Trist!!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av rasbiologen tis okt 22, 2019 4:47 pm

"EXTRA
Styrman åtalas för grova ekonomiska brott"

Höll på att sätta kaffet i halsen när jag såg den rubriken och tänkte att han har ett riktigt skitår, men det var någon annan tomte.
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1351
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av Pajala tis okt 22, 2019 5:10 pm

rasbiologen skrev:"EXTRA
Styrman åtalas för grova ekonomiska brott"

Höll på att sätta kaffet i halsen när jag såg den rubriken och tänkte att han har ett riktigt skitår, men det var någon annan tomte.

Säkert Mikael Styrman det gäller.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av rasbiologen tis okt 22, 2019 5:39 pm

Korrekt
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1351
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av Tony Moore tis okt 22, 2019 9:43 pm

Missar hela säsongen: "Väldigt tråkigt"

I matchen mellan Rögle och Luleå Hockey så fick Fredrik Styrman en armbåge mitt i ansiktet. Styrman tvingades lämna matchen med befarad hjärnskakning. Det var värre än så.

Drygt tio minuter in i matchen den 3 oktober så skulle Nils Höglander, Rögle, sätta en offensiv tackling på Fredrik Styrman. Det tog väldigt illa och Styrman fick hjälp att ta sig av isen. Under måndagen stod det klart att Fredrik Styrman inte kommer att spela något mer denna säsong.

– Vi fick det definitiva beskedet i dag, säger Luleå Hockeys sportchef Stefan Nilsson innan han fortsätter:

– Läkarna gjorde en artroskopi (titthålsoperation) på Fredrik och då upptäckte dom att korsbandet var trasigt. Då valde som att operera honom direkt.

Vad säger du om beskedet?

– Det är jättetråkigt för speciellt hans egen del, men också för vår del. Fredrik hade börjat säsongen bra och så händer det här.

Vad innebär skadan för er?

– Vi gör ingenting förhastat. Vi följer laget utifrån resultat och nya eventuella skador. Det känns som om att vi sitter ganska lugnt på backsidan.

Men tittar ni på forwards då med andra ord?

– Det är klart att på forwardssidan ser det lite annorlunda, men vi hoppas att Emil (Larsson) ska vara tillbaka efter uppehållet, säger Nilsson och fortsätter:

– Givetvis håller vi koll på vad som händer på marknaden, men vi har inte ekonomin för att plocka in en spelare som går rakt in i första kedjan.

Är det någon specifik spelartyp ni tittar på?

– Vi tycker att vi spelar bra hockey, men kanske utan den jämnheten som vi vill ha. Vi är absolut inte i någon panik, men vi är i marginalen och tål kanske inte några fler skador, säger Nilsson.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av Jokerman ons feb 19, 2020 9:49 pm

Fredrik Styrman har förlängt.

– Jag är otroligt glad att de ville ha kvar mig och känner en stor tacksamhet, säger han och tillägger:

– Samtidigt är jag stolt över mig själv, jag har jobbat jävligt hårt för att knät ska bli bra.

Hur går rehabiliteringen?

– Väldigt bra. Jag tycker knät känns ungefär som vanligt. Och man blir ju så klart sugen på att spela när man är på is med laget. Men knät har inte läkt färdigt helt än, och läkarna har avrått mig från att spela mer den här säsongen. Det tar tid att läka korsband, och det går inte att skynda på det mer än vad jag gör. Precis efter det hade hänt kändes det ganska tufft. Men jag har accepterat att det är som det är. Och det känns skönt att jag kan fortsätta med rehabiliteringen utan att känna någon panik.

Fotnot: Karl Fabricius kontrakt sträcker sig över säsongen 2020-2021, och Fredrik Styrmans går ut 2022. !

Fredrik Styrman har förlängt.

– Jag är otroligt glad att de ville ha kvar mig och känner en stor tacksamhet, säger han och tillägger:

– Samtidigt är jag stolt över mig själv, jag har jobbat jävligt hårt för att knät ska bli bra.

Hur går rehabiliteringen?

– Väldigt bra. Jag tycker knät känns ungefär som vanligt. Och man blir ju så klart sugen på att spela när man är på is med laget. Men knät har inte läkt färdigt helt än, och läkarna har avrått mig från att spela mer den här säsongen. Det tar tid att läka korsband, och det går inte att skynda på det mer än vad jag gör. Precis efter det hade hänt kändes det ganska tufft. Men jag har accepterat att det är som det är. Och det känns skönt att jag kan fortsätta med rehabiliteringen utan att känna någon panik.

Forza Styrman!
Stålmannen
Fotnot: Fredrik Styrmans kontrakt går ut 2022.
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av Puckad ons feb 19, 2020 11:09 pm

Riktigt kul!!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av Monco tor dec 03, 2020 9:52 pm

Är det någon som vet vad som har hänt med Styrman? Han har ju inte spelat på länge och inte heller varit med när andra backar har saknats exempelvis när Larsson hade hjärnskakning.

Monco

Antal inlägg : 307
Join date : 15-04-02

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av Jokerman ll tor sep 23, 2021 5:46 pm

Bra match mot Frölunda sist. Fler behöver spela lika distinkt.
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1290
Join date : 21-05-19

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av Puckad fre okt 08, 2021 8:27 am

Ännu en bra match. Spelade 21 minuter igår och var en av tre backar vi lutade oss hårt mot.
Har ännu inte varit inne på något baklängesmål.
Bara att hoppas att han får fortsätta vara hel.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Redbear and keevvs like this post

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av LulefanGBG fre okt 08, 2021 11:07 am

Ja kul att du lyfter fram Fredrik som gjorde en kanonmatch igår. Fortsätter han såhär , och får vara hel så kan det bli riktigt stabilt med alla backar tillgängliga.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Redbear and keevvs like this post

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av Hedanders fre okt 08, 2021 2:35 pm

Fredrik spelar enkelt i egen zon. Gör inte många misstag samtidigt som han faktiskt provar skjuta på mål ibland. Visst, han är ingen klassback men jävligt nyttig. Visar också på mognad att han kan vara bänkad en match och sen spela 20+ minuter utan nästan några misstag.

Riktigt kul och viktigt för ett lag!
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2072
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av Puckad sön okt 10, 2021 1:01 pm

Bra match igen. Visar att han är värd, och kan bära, 15-19 minuter utan problem. Älska
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

LulefanGBG likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Fredrik Styrman Empty Sv: Fredrik Styrman

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet