Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

+66
Monco
amarule
Lukrarn
JayDee
Sir Prozac
Nr10
JoakimJ
MrRumor10
Lars158
Dilox
KaptenBlodskelett
Hedanders
Kapten Haddock
Jonken
#96
Niinimaa
fruktansvärdhamster
Rakapuckar
Norlin
Ivanhoe
JuniorX
Blinders
Pajala
Hellcop
Groggen79
JohanO
NilsOskar
GustenA
Rönken
Norrlandstoken
Dentos
HarryHaffa
Kraftkung
Bamsefar
pingu
Wolfhunter
Redbear
LulefanGBG
Tigerman
Sportchefen #2
ski3r
Lillajag
hokkzorz
Puckad
Sundance Kid
Qirren
Antwon
Luleå84
Micke80
tibet
Donowitz
kokostrollet
makkanmakkan
Mr Bister
Zeth
Old Brooklyn
Dustin
Lulefan
Urken
Pingis 11
farre
lhffan
Tony Moore
Ferros
NallePhu
Hankburger
70 posters

Sida 17 av 20 Föregående  1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19, 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Hankburger fre 26 maj 2017, 13:18

Wolfhunter skrev:
Hankburger skrev:
Jonken skrev:Det intressanta med JDLR -är att bland hans största styrkor är checkingspelet utan puck. Han rörlig och bra på att skapa utrymme åt sina medspelare. Jacob De La Rose Påminner faktiskt lite om Gabriel Landeskog . En spelare som både tränare och medspelare älskar att ha i sitt lag.

Jacob De La Rose

JDLR är precis en sån där spelare som är det viktiga "kittet" i ett spelsystem som Bulan utövar. Jacob är dessutom precis en sån person -som även kan gå i "bräschen" och förenkla steget för nya spelare att både fatta och komma in  i den "röda tråden" -som föreningens spelidé innebär.

Problemet med det är att JDLR (enligt mig iallafall) inte är någon förstacenter. Visst han jobbar hårt och hans tvåvägsspel är bra men han är inte den spelare som leder en förstalina med jobb och produktion. Det Luleå letar efter (om man ska tolkas Skuggans uttalanden) är en poängstark och spelskicklig center som kan leda PP som en första lina. Detta faller inte in på Jacob De La Rose alls.

Jonken skrev:
Wolfhunter skrev:Så är det helt klart.
Betraktar Jacob de la Rose som en relativt realistisk värvning. Kanske på gränsen till FÖR bra. Las Vegas intåg på arenan kan ställa till det. Den som lever får se.
Oavsett hishonvärvningengår i hamn, skulle jag inte bli förvånad om man tar in ytterliugare en center för att säkra upp. Vore ju en underbar utveckling från den centerbrist vi varit vana ett tag.
Sant.

Även om LHF skulle säkra upp med 4 st etablerade centrar; kommer ändå ungtupparna att få sin chans. Olle kommer knappast att kunna lira för full mugg. Och där måste det ju in andra för täcka upp. Utöver detta: Skulle Hishon -värvningen bli verklighet: Är det samma sak där. TVIVLAR STARKT på att Joey heller är god för allt för många matcher innan det tar stopp i knoppen.

Men det viktigaste biten i nuläget för LHF är att hitta iaf en center man kan bygga kring -för längre än bara en säsong framåt. Man MÅSTE helt enkelt tänka långsiktigt -för att inte behöva börja om från noll varje säsong. I nuläget har man två etablerade centrar på krita. Båda är äldre och deras kontrakt går ut eftre denna säsong. Center biten är och har helt klart varit Luleå Hockeys stora Akilles häl. Något som föreningen måste ta tag i om man vill uppåt sportsligt. Föreningen har inte råd att sålla ihop i mitten längre.

Och för mina fem öre: Enbart Joey Hishon är DEFINITIVT INTE lösningen på Luleå Hockeys center problem!

Nu tycker jag att folk tar i lite väl mycket när det kommer till Hishons skadeproblem. Skulle han ha några som helst problem med skador så skulle han inte spelat närmare 250 matcher de närmsta fem säsongerna. Vi snackar alltså 50 matcher i snitt per säsong. Vilket är över 90% av alla matcher som han kan spelat totalt. Förra säsongen missade han enbart fyra matcher under hela KHL säsongen. Detta i sin tur kan lika gärna vara en bänkning eller att han var sliten.. eller att han kom sent till säsongen. Sedan tycker jag (personligen) inte Jacob De La Rose är svaret HELLER på Luleås centerproblem. Hishon kan jag inte uttala mig om alls.. för jag har inte sett honom spela.

Jonken skrev:
kokostrollet skrev:Lundeström måste få chansen. Jag ser mycket hellre en klasscenter och uttalad förstecenter än 2 halvchansningar. Skall vi ha bredd hoppas jag i så fall hellre på att Juntilas ev. ersättare blir en vinge som kan centra, men inte har det som sin prioriterade position.

Jesper Lindgren klar för HPK i Finland. Trist, hade gärna sett att vi plockat upp honom när han ej valde spel i AHL trots allt.
HELT KLART SKA Lundeström ha chansen! -Inge snack!

När det gäller chansningar tycker också jag att där är potten redan full. Värvningen av Olle ÄR en chansning. En eventuell värvning av Hishon skulle vara en chansning.

Även om en spelare som Jacob De Rose är en RW/C -spelare; så besitter han med råge kvalitén att lira en strikt center roll i Berglunds hockey. Faktum är att han är fasen som klippt och skuren för det! I Bulan hockey skulle detta innebära strikt spetskompetens. Och pratar vi om en framtid som sträcker sig längre än kommande säsong; Innebär detta även ovärderlig kvalitet säkring framöver! ALLT är precis rätt för LHF med De La Rose:

- Center (som kan även lira vinge)
- Ledartyp
- Extremt bra inställning
- Ung men ändå rutinerad
- Frän, fysisk, rörlig, spelsinne (som klippt och skuren för Bulans Hockey)
- Svensk

Är i princip RISKFRITT för Luleå Hockey att skriva fast killen på ex ett 4 - 5 -årskontrakt! Detta OM man lyckas locka honom till Norrbotten....

...Däremot en värvning av Joey Hishon.... DÄR kan man börja snacka om typ rekordet på chansning för en förening som LHF!!!!

Håller inte alls med dig där. JDLR skulle vara en lika stor chansning som vilket annat nyförvärv som helst.
Jag kommer ihåg honom från JVM och förstår inte riktigt din ståndpunkt. Tror ärligt talat att han kan skriva på nytt NHL-kontrakt och är på gränsen till för bra för en topproll i SHL.
Vad i Jacob de la Roses spel skulle diska honom ifrån en centerplats i Luleå?
Kanske inte en puckvirtuos, men väl en lirare som skulle leverera attityd och poäng. Garanterat.
Motbevisa mig gärna.

Såg ett par matcher med JDLR förra säsongen och vad han visade under de matcherna var inte det som söks efter hos en förstacenter. Visst han jobbade hårt men något assistgeni eller någon skärpa som målskytt fanns inte där.. iallafall inte då. Hade Luleå sökt en andracenter så kanske men jag har svårt att se honom leda en förstalina. Dessutom så har han inte haft någon direkt poängstark säsong. Ska man sedan nämna JVM så är det inte ovanligt att mindre tekniska spelare ändå gör bra ifrån sig. Och detta pga. att JVM nästan alltid är Hawaiihockey med betydligt sämre försvar och mycket chansspel pga. halvkasst försvar. Ett exempel är ju Max Friberg som gjorde ett riktigt bra JVM men inte kommit upp i närheten av den succén  sedan dess. Dessutom så kan man inte komma undan ett stort problem med JDLR. Folk tar upp hans ålder som en fördel men jag ser den snarare som en nackdel. Han är i den åldern där en bra säsong i Luleå nästan garanterat leder till att han drar antingen till KHL men framförallt tillbaka till Nordamerika. Ska man bygga på kontinuitet i dagens ishockey så är det nästan bättre att satsa på en 30-åring än på en 22-åring. Hur paradoxalt det än låter eftersom chansen är betydligt mindre att han försöker dra över igen.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Old Brooklyn fre 26 maj 2017, 13:29

Las Vegas gör intåg - visst, men samtidigt ska väl KHL banta sin liga med typ fem lag. Nästa säsong blir det även mer pengar i plånkan för SHL. Gäller att vara förberedd på det också.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Hankburger fre 26 maj 2017, 13:36

Old Brooklyn skrev:Las Vegas gör intåg - visst, men samtidigt ska väl KHL banta sin liga med typ fem lag. Nästa säsong blir det även mer pengar i plånkan för SHL. Gäller att vara förberedd på det också.

Det har man tyvärr hört de senaste fem säsongerna. KHL lag flyttas och de spelare som inte följer med dem till säg Kina hamnar i andra KHL lag. I slutändan blir det nästan färre spelare på marknaden.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Old Brooklyn fre 26 maj 2017, 13:41

Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Jonken fre 26 maj 2017, 13:47

Hankburger skrev:
Problemet med det är att JDLR (enligt mig iallafall) inte är någon förstacenter. Visst han jobbar hårt och hans tvåvägsspel är bra men han är inte den spelare som leder en förstalina med jobb och produktion. Det Luleå letar efter (om man ska tolkas Skuggans uttalanden) är en poängstark och spelskicklig center som kan leda PP som en första lina. Detta faller inte in på Jacob De La Rose alls.
Absolut. Jacobs främsta spetskvalitet är inte poängproduktion. Däremot precis allt det andra är topphylla i han. För att förklara JDLR värde -och varför han skulle funka perfekt i LHF; handlar mer om vad han bidrar för:

- Bulans sätt att lira Hockey. I detta system är center rollen inte den som främst producerar baljorna. Den offensiva biten är mer "fri" än "styrd". Däremot är den defensiva biten väldigt styrd i systemet. I Bulans press spel -har centern en nyckelroll: Det är centern som antingen täcker upp eller "går"; beroende på situationen. För att detta skall bli effektivt krävs två viktiga saker av en center: Konstant rörlighet och rätt beslut. Att addera in en center "som tjuvar" i 5 mot 5 två-vägs -liret; blir inte rätt. För varje balja denna center gör; innebär oftast två i baken statistiskt. För att förenkla och förtydliga i grova drag kan nästan påstå följande: I Bulans hockey är det effektiviteten i +/- statistiken som vinner matcherna åt laget. Att man är väl rustade för att defensivt kunna hantera det mesta som motståndare har att komma med. Det offensiva tilliten baseras mycket kring antal målchanser man skapar och effektiviteten av dessa. Dock brukar den största delen av det offensiva grunda sig på att inte ta onödiga BP och vara effektiva PP'na man får. Tittar man på fördelar -kontra nackdelar i istid mellan 5 mot 5 spelet, BP-spelet och PP-splet; kan man snabbt räkna ut att det enda stället ett strikt offensivt tänk hos en center är fördelaktigt är i PP. I all annan spelform prioriterar systemet ett solitt två vägs spel.

- Vad Skuggan syftar på i en kreativ, producerande center; är precis som du nämner powerplay spelet. En kille som leverar sina poäng där. Dock skall man komma ihåg att denna typ av spelare som fixar både 2-vägs liret -samt levererar poäng 5 mot 5; utöver PP't: Existerar inte på marknaden för den plånbok Luleå Hockey fogar över. Inte en som är 100% fysiskt frisk iaf.

- Luleå Hockeys nya röda tråd är att utbilda och etablera unga spelare till SHL. För att detta skall funka; måste systemet man spelar vara tillräckligt solitt -för att misstagen som kommer att ske INTE straffar laget bakåt i för stor utsträckning. De unga killar som ges chansen MÅSTE också få förtroende och istid där ute. och här snackar vi INTE BARA om att gå in och spela 0 - 0; utan även den kreativa offensiva biten. För att detta skall funka KRÄVS uppbackning ifrån de andra spelarna på isen. För en tränare och ett spelsystem kan bara rita upp och förklara till en viss gräns. Därefter hänger det på spelarnas egna individuella kvalitér -och hur dessa fungerar som enhet och grupp. Personligen tror jag iaf att en riktigt solid två vågscenter är mer värd för unga spelare -jämfört med vad en mer strikt offensivare center är för Luleå Hockey.

- Nästa grej är ledaregenskaperna. En bra spelare är kapabel att utöver att visa på isen även kommunicera -speciellt med de yngre spelarna. För en yngre spelare är detta guld värt. Att kunna backas upp kontinuerligt av en riktig klasspelare; gör att saker och ting flyter på enormt mycket effektivare till SHL-nivå.

- Kulturbärande center. Detta någonting Luleå hockey VERKLIGEN behöver! En spelare som besitter förmågan samt kompetensen att år efter år vara där -när nya killar kommer in. Detta effektiviserar processen inför varje säsong: Spelet sitter betydligt tidigare för laget. En stor del av tryggheten och säkerheten finns redan där inför varje säsong i centerspelet. Det är bara för de unga att ta rygg.

- Sedan tror jag också att under Bulan skulle vi få bevittna en Jacob De La Rose vi inte sett förut i SHL. Är i princip övertygad att han inte bara skulle vara äckligt solid i spelsystemet -utan även producera själv PLUS få en hel del andra spelare (unga som etablerade) att producera betydligt mer varje sässe.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Dustin fre 26 maj 2017, 14:33

Hankburger skrev:

Håller inte alls med dig där. JDLR skulle vara en lika stor chansning som vilket annat nyförvärv som helst.

Värvar man Jacob De la Rose för den spelartyp han är ser jag det som 0% chansning.

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Hankburger fre 26 maj 2017, 14:39

Määk skrev:
Hankburger skrev:

Håller inte alls med dig där. JDLR skulle vara en lika stor chansning som vilket annat nyförvärv som helst.

Värvar man Jacob De la Rose för den spelartyp han är ser jag det som 0% chansning.

Okej? Så du menar att det finns 100% chans att han blir den spelare Luleå vill att han ska bli? Den spelartypen han är i all ära men är det verkligen det Luleå behöver just nu?
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Dustin fre 26 maj 2017, 14:51

Hankburger skrev:
Määk skrev:
Hankburger skrev:

Håller inte alls med dig där. JDLR skulle vara en lika stor chansning som vilket annat nyförvärv som helst.

Värvar man Jacob De la Rose för den spelartyp han är ser jag det som 0% chansning.

Okej? Så du menar att det finns 100% chans att han blir den spelare Luleå vill att han ska bli? Den spelartypen han är i all ära men är det verkligen det Luleå behöver just nu?

Värvar Luleå honom för den spelartyp han är ser jag det som i princip 100% att han lever upp till det, ja. Sedan är han fortfarande ung och med rätt utveckling kan han bli en center och ledare att bygga laget runt. Att han ska vara en lika stor chansning som exempelvis Hishon är ju befängt. En skadedrabbad spelskicklig kanadensisk0 center som hade problem att producera den enda säsong han gjort i Europa, vad bidrar han med ifall poängen uteblir? Nu tror jag FBK är nr 1 i SHL med tanke på att JDLR är värmlänning, men jag anser att hans karaktärstyp och spelartyp behövs i Luleå. Jag tror han stannar kvar i NA trots allt.

Oavsett vad man är i störst behov av tycker jag inte man ska gå bet om chansen till att värva en sådan som Jacob dyker upp. En svensk center som varit JVM-kapten och har NHL-meriter i hans ålder ser man till att lösa finansiering för ifall han är intresserad av att spela för oss.

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Tigerman fre 26 maj 2017, 15:34

Jonken skrev:Dock finns det för många signaler över Joey Hishons hjärnskakningsproblematik -som sprider en ENORM ORO över denna eventuella värvning.
Källa på det, tack.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av NallePhu fre 26 maj 2017, 16:26

Nu räcker det med allt jäkla svammel kring Hishon och hjärnskakningen, Colorado NHL / AHL klubbarna har friskförklarat han likaså Jokerit och fortf så rullar detta oro dags att inse om det hade vart problem då hade klubbarna STOPPAT Han innan han ens tänka hockey!

Jämföra han med Kennedy är inte ens på samma nivå det är jävligt lågt tänkt av er då Tim inte ens ville vara i Europa utan ville hem hur än det var, Hishon hamnade i Jokerit och ett spelsystem som inte passade han samt att tempot var uppskruvat så han inte med i puck kontroll el ngt!

Sedan så sluta fantisera då Hishon är klar för Luleå alla olika centrar ni fantiserar kring kommer inte komma så är det bara, JDLR hamnar i FBK den dagen han återvänder det behöver man inte vara en raketforskare precis att förstå - Rasmussen är NHL - KHL el NLA så sak samma där för dyr och för attraktiv!

Bara inse nu vi är inte attraktiv som klubb på marknaden då måste man hitta spelare likt Hishon som kan blomma ut till fullo som 1:st draft pick i NHL , Sedan kommer det komma MINST 2st i samma kaliber likt Hishon ska ni se!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Hankburger fre 26 maj 2017, 16:52

NallePhu skrev:Nu räcker det med allt jäkla svammel kring Hishon och hjärnskakningen, Colorado NHL / AHL klubbarna har friskförklarat han likaså Jokerit och fortf så rullar detta oro dags att inse om det hade vart problem då hade klubbarna STOPPAT Han innan han ens tänka hockey!

Jämföra han med Kennedy är inte ens på samma nivå det är jävligt lågt tänkt av er då Tim inte ens ville vara i Europa utan ville hem hur än det var, Hishon hamnade i Jokerit och ett spelsystem som inte passade han samt att tempot var uppskruvat så han inte med i puck kontroll el ngt!

Sedan så sluta fantisera då Hishon är klar för Luleå alla olika centrar ni fantiserar kring kommer inte komma så är det bara, JDLR hamnar i FBK den dagen han återvänder det behöver man inte vara en raketforskare precis att förstå - Rasmussen är NHL - KHL el NLA så sak samma där för dyr och för attraktiv!

Bara inse nu vi är inte attraktiv som klubb på marknaden då måste man hitta spelare likt Hishon som kan blomma ut till fullo som 1:st draft pick i NHL , Sedan kommer det komma MINST 2st i samma kaliber likt Hishon ska ni se!

Man kan ju alltid hoppas. Håller med dig om att detta tjatande om Hishons hjärnskakning börjar bli för mycket. Folk verkar inte vilja förstå att om man har skadeproblem så spelar man inte 250 matcher.. framförallt inte med sviter av en hjärnskakning.. Visst kan man ha åsikter om hans statistik, visst kan man undra om han är rätt spelare för Luleå hockey men då måste man kunna hålla koll på vad som är fakta och vad som är åsikter. Hishons påstådda skadeproblem är åsikter.. inget annat och ska borde därför inte föras fram som fakta.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av JayDee fre 26 maj 2017, 17:06

Tigerman skrev:
Jonken skrev:Dock finns det för många signaler över Joey Hishons hjärnskakningsproblematik -som sprider en ENORM ORO över denna eventuella värvning.
Källa på det, tack.

Är också intresserad av det. För det enda jag hittat angående hans hjärnskakningar är att han var borta i 22 månader efter sin första (diagnostiserade) hjärnskakning. Sedan fick han en ny hjärnskakning nio matcher efter comebacken och återhämtade sig från den efter en vecka.

Om det hade varit någon hjärnskakningsproblematik känns det som att den hade gett sig till känna redan där.

Källa:
http://www.cbc.ca/sports-content/hockey/opinion/2013/12/joey-hishons-determined-22-month-battle-after-a-concussion.html

(Källan är från 2013, så om det finns något nyare hade jag gärna sett den såklart)
JayDee
JayDee

Antal inlägg : 594
Join date : 12-01-21
Age : 34
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Hankburger fre 26 maj 2017, 17:11

JayDee skrev:
Tigerman skrev:
Jonken skrev:Dock finns det för många signaler över Joey Hishons hjärnskakningsproblematik -som sprider en ENORM ORO över denna eventuella värvning.
Källa på det, tack.

Är också intresserad av det. För det enda jag hittat angående hans hjärnskakningar är att han var borta i 22 månader efter sin första (diagnostiserade) hjärnskakning. Sedan fick han en ny hjärnskakning nio matcher efter comebacken och återhämtade sig från den efter en vecka.

Om det hade varit någon hjärnskakningsproblematik känns det som att den hade gett sig till känna redan där.

Källa:
http://www.cbc.ca/sports-content/hockey/opinion/2013/12/joey-hishons-determined-22-month-battle-after-a-concussion.html

(Källan är från 2013, så om det finns något nyare hade jag gärna sett den såklart)

Enligt den källan så var han borta från Ishockeyn i 10 månader pga. hjärnskakning och de återstående pga. ett symptom av en lätt nackskada som diagnostiserats fel.. Imponerande dock att ha kommit tillbaka från sin andra hjärnskakning inom en vecka.

"After about 10 months, Hishon eased his way back into the gym. He began to feel himself again, but he couldn't get over the hump. He felt about 80 per cent back. But because there was still debilitating neck pain, the last 20 per cent seemed insurmountable"

"They found that Hishon had a soft tissue condition in his neck that wasn't diagnosed properly."
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Wolfhunter fre 26 maj 2017, 18:23

Jag tror att Hishon kan bli succé. Jag tror att vi får svårt att värva en såpass bra spelare som Jacob de la Rose.
Dissar man JDLR för att han inte passar in i det Skuggan annonserat att man söker, har man inte lyssnat.
Skuggan har sagt att man söker en center för någon av de första två kedjorna. Det har här inne efter att ett mantra upprepats till leda, omvandlats till att man letar en renodlad förstecenter.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Niinimaa fre 26 maj 2017, 18:38

Tror ni att Tomi Sallinen är helt avskriven nu?

Niinimaa

Antal inlägg : 230
Join date : 16-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Wolfhunter fre 26 maj 2017, 18:41

Niinimaa skrev:Tror ni att Tomi Sallinen är helt avskriven nu?
Njae inte jag i alla fall.
Kan tänka mig en ytterligare center och med Falks kontrakt vet man inte om det bryts. Jag skulle inte våga hugga något i sten.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Jonken fre 26 maj 2017, 18:44

Niinimaa skrev:Tror ni att Tomi Sallinen är helt avskriven nu?
Jag hoppas att han inte är det. Lika mycket som jag hoppas att LHF inte värvar Joey Hishon.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Hankburger fre 26 maj 2017, 19:02

Niinimaa skrev:Tror ni att Tomi Sallinen är helt avskriven nu?

Han är väl inte avskriven förrän den där centern är annonserad. Jag hade inte sagt nej till Sallinen.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Jonken fre 26 maj 2017, 19:23

Tigerman skrev:
Källa på det, tack.
Nämner inga källor på det. Grundar detta ENBART på EGNA åsikter.
Varför väljer Jokerit att bryta med Joey? Han och hans sambo verkar ju trivas kanon i Helsingfors. Är det enbart pga 3 + 6 på 48 matcher -med tillhörande 68 utvisningsminuter? -Kanske -kanske inte... Upp till var och en att tro vad de själva vill.

Jag börjar misstänka att Ylverton Tegner framhålls nog en del i Luleå Hockeys värvnings strategi.

LHF har handlat Ex Jokerit spelare tidigare. Spelare som Luleå inte haft en chans på om Jokerit hade velat behålla spelarna. Hittills har Luleå gått bet varje gång. Kanske det är tredjegången gillt man strävar efter? -Omöjligt att säga.

Gällande hjärnskakningar:
varje gång man åker på en sådan -blir rehabiliteringstiden längre för varje gång -SAMT att riskerna för att dra på sig en till är större. Vi har alla sett det med bla Cam Abbott. Joey har kommit tillbaka från tuffa smällar i sin karriär. Betydligt tuffare än det som avslutade Cams spelar karriär.

En spelare med en rädsla att åka på en smäll ute på isen; är sällan i slutändan en bra spelare. Alla som tvivlar -kan lätt kika lite på KHL-matcher med Joey Hishon i Jokerit. Det spelar då inge roll hur mycket talang man har: Det blir ändå inte bra; när man inte kan "gå in" som egentligen krävs. Jokerit "köpte nacken" när de tog in honom till sitt lag.  

..Och nu sägs alltså Luleå Hockey vara intresserade av Joeys tjänster. Och anser sig IGEN vara professionellare än Jokerit; och då ha god koll på vad dom sysslar med. Dom har handlat KHL-spelare från Jokerit förr och kan väl processen. Håvar man in Joey; anser man då givetvis ha löst centerproblemet i föreningen.


- Good luck Luleå Hockey! Och tredje gången gillt dårå?!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Lillajag fre 26 maj 2017, 20:13

Eftersom man har begränsat antalet importer i KHL kan inte Jokerit ha kvar en dyr import som centrar fjärdelinan. Därför skickar man Hishon. Jokerit är ett bättre lag än Luleå och det är absolut inte omöjligt att deras fjärdecenter kan centra klart högre upp i Luleå. Hjärnskakning leder inte alls med automatik till längre frånvaro varje gång, att du påstår nåt sånt är ju bara trams och helt felaktigt. Hishon var borta 10 månader efter hjärnskakning och efter nästa hjärnskakning var han borta 1vecka.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Jonken fre 26 maj 2017, 20:33

Lillajag skrev:Eftersom man har begränsat antalet importer i KHL kan inte Jokerit ha kvar en dyr import som centrar fjärdelinan. Därför skickar man Hishon. Jokerit är ett bättre lag än Luleå och det är absolut inte omöjligt att deras fjärdecenter kan centra klart högre upp i Luleå. Hjärnskakning leder inte alls med automatik till längre frånvaro varje gång, att du påstår nåt sånt är ju bara trams och helt felaktigt. Hishon var borta 10 månader efter hjärnskakning och efter nästa hjärnskakning var han borta 1vecka.
Jo: Det gör det.
Pröva en gång till med båda halvorna samtidigt: Räcker en vecka ens för en lätt hjärnskakning för någon som aldrig drabbats av detta förut?

Finns betydligt fler som friskförklarats i USAs idrottsvärld; fast de bevisligen och dokumenterat i efterhand inte varit symptomfria.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Urken fre 26 maj 2017, 20:37

Finns inte på kartan att man endast blir borta endast en vecka vid en hjärnskakning. I så fall har det, precis som diverse bokstavskombinationer, börjat delas ut diagnoser både till höger och vänster.

Alternativet är det Jonken lyfter fram: man struntar i diagnosen och kör vidare ändå.

"Jag bröt benet.. men jag var ute och sprang ett maraton ett par veckor senare.."
- Hur går det ihop?
"Ja, men alltså.. det var ju ett lätt benbrott.." Facepalm
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Jonken fre 26 maj 2017, 20:45

Lillajag skrev:Eftersom man har begränsat antalet importer i KHL kan inte Jokerit ha kvar en dyr import som centrar fjärdelinan. Därför skickar man Hishon.
Argumentet håller inte. Jokerit hade lätt skeppat Ex keepern Ryan Zapolski (vilket de nu fö även gjort) -före Hishon om detta varit fallet.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Hankburger fre 26 maj 2017, 20:48

Jonken skrev:
Tigerman skrev:
Källa på det, tack.
Nämner inga källor på det. Grundar detta ENBART på EGNA åsikter.
Varför väljer Jokerit att bryta med Joey? Han och hans sambo verkar ju trivas kanon i Helsingfors. Är det enbart pga 3 + 6 på 48 matcher -med tillhörande 68 utvisningsminuter? -Kanske -kanske inte... Upp till var och en att tro vad de själva vill.

Jag börjar misstänka att Ylverton Tegner framhålls nog en del i Luleå Hockeys värvnings strategi.

LHF har handlat Ex Jokerit spelare tidigare. Spelare som Luleå inte haft en chans på om Jokerit hade velat behålla spelarna. Hittills har Luleå gått bet varje gång. Kanske det är tredjegången gillt man strävar efter? -Omöjligt att säga.

Gällande hjärnskakningar:
varje gång man åker på en sådan -blir rehabiliteringstiden längre för varje gång -SAMT att riskerna för att dra på sig en till är större. Vi har alla sett det med bla Cam Abbott. Joey har kommit tillbaka från tuffa smällar i sin karriär. Betydligt tuffare än det som avslutade Cams spelar karriär.

En spelare med en rädsla att åka på en smäll ute på isen; är sällan i slutändan en bra spelare. Alla som tvivlar -kan lätt kika lite på KHL-matcher med Joey Hishon i Jokerit. Det spelar då inge roll hur mycket talang man har: Det blir ändå inte bra; när man inte kan "gå in" som egentligen krävs. Jokerit "köpte nacken" när de tog in honom till sitt lag.  

..Och nu sägs alltså Luleå Hockey vara intresserade av Joeys tjänster. Och anser sig IGEN vara professionellare än Jokerit; och då ha god koll på vad dom sysslar med. Dom har handlat KHL-spelare från Jokerit förr och kan väl processen. Håvar man in Joey; anser man då givetvis ha löst centerproblemet i föreningen.


- Good luck Luleå Hockey! Och tredje gången gillt dårå?!

Nu tåls det att nämnas att det var Osten som värvade både Todd (som gjorde en helt okej förra säsong.. klart bättre än den i KHL) och Kennedy (som snarare själv hade problem). Kennedy visade klass de sista fem matcherna (vilket var så lägligt då..) medan Todd som sagt gjorde en ganska bra säsong. Sedan så säger bokstavligen Hishons situation emot ditt påstående. Den första hjärnskakningen tog tio månader för Joey att bli symptomfri ifrån. Den andra mindre än en vecka (om det nu var en hjärnskakning).

Jonken skrev:
Lillajag skrev:Eftersom man har begränsat antalet importer i KHL kan inte Jokerit ha kvar en dyr import som centrar fjärdelinan. Därför skickar man Hishon.
Argumentet håller inte. Jokerit hade lätt skeppat Ex keepern Ryan Zapolski (vilket de nu fö även gjort) -före Hishon om detta varit fallet.

Vet inte om KHL ens har någon gräns för importer. Däremot så verkar Jokerit snarare vilja göra sig av med Hishon baserad på sportsliga och framförallt ekonomiska orsaker. Jokerit har de senaste tre säsongerna haft enorma minusresultat i boksluten och nu när KHL börjar mer och mer kräva bättre ekonomiska resultat (fyra klubbar inom två år ska bort) så är det inte så långsökt att de gör sig av med dyra spelare.


Senast ändrad av Hankburger den fre 26 maj 2017, 20:51, ändrad totalt 1 gång
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Jonken fre 26 maj 2017, 20:50

Urken skrev:Finns inte på kartan att man endast blir borta endast en vecka vid en hjärnskakning. I så fall har det, precis som diverse bokstavskombinationer, börjat delas ut diagnoser både till höger och vänster.

Alternativet är det Jonken lyfter fram: man struntar i diagnosen och kör vidare ändå.

"Jag bröt benet.. men jag var ute och sprang ett maraton ett par veckor senare.."
- Hur går det ihop?
"Ja, men alltså.. det var ju ett lätt benbrott.." Facepalm
...Eller lyckats få en nack diagnos istället...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Hankburger fre 26 maj 2017, 20:52

Jonken skrev:
Urken skrev:Finns inte på kartan att man endast blir borta endast en vecka vid en hjärnskakning. I så fall har det, precis som diverse bokstavskombinationer, börjat delas ut diagnoser både till höger och vänster.

Alternativet är det Jonken lyfter fram: man struntar i diagnosen och kör vidare ändå.

"Jag bröt benet.. men jag var ute och sprang ett maraton ett par veckor senare.."
- Hur går det ihop?
"Ja, men alltså.. det var ju ett lätt benbrott.." Facepalm
...Eller lyckats få en nack diagnos istället...

Symptomen för hjärnskakning (iallafall enligt artikeln) verkar ha funnits där men att det även var ett nackproblem som gjorde att det tog längre än väntat. Om du läser artikeln som länkades ovan så står det ganska klart att han var borta längre än han behövde pga. en missad diagnos (vilket är ganska vanligt).
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Jonken fre 26 maj 2017, 20:55

Hankburger skrev:[
Nu tåls det att nämnas att det var Osten som värvade både Todd (som gjorde en helt okej förra säsong.. klart bättre än den i KHL) och Kennedy (som snarare själv hade problem). Kennedy visade klass de sista fem matcherna (vilket var så lägligt då..) medan Todd som sagt gjorde en ganska bra säsong. Sedan så säger bokstavligen Hishons situation emot ditt påstående. Den första hjärnskakningen tog tio månader för Joey att bli symptomfri ifrån. Den andra mindre än en vecka.
jag tyckte också att Daine Todd var bra när han spelade. Men ändå valde LHF att bryta avtalet med honom -trots att man hade honom på kontrakt? -Varför?
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Jonken fre 26 maj 2017, 21:01

Hankburger skrev:Vet inte om KHL ens har någon gräns för importer. Däremot så verkar Jokerit snarare vilja göra sig av med Hishon baserad på sportsliga och framförallt ekonomiska orsaker. Jokerit har de senaste tre säsongerna haft enorma minusresultat i boksluten och nu när KHL börjar mer och mer kräva bättre ekonomiska resultat (fyra klubbar inom två år ska bort) så är det inte så långsökt att de gör sig av med dyra spelare.
Jag kan garantera dig att Jokerit har MÅNGA BETYDLIGT dyrare spelare än Joey Hishon i sitt lag. Att Jokerit nu väljer att städa bort Joey; har väldigt lite med KHL-ekonomi att göra...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Jonken fre 26 maj 2017, 21:05

Hankburger skrev:Symptomen för hjärnskakning (iallafall enligt artikeln) verkar ha funnits där men att det även var ett nackproblem som gjorde att det tog längre än väntat. Om du läser artikeln som länkades ovan så står det ganska klart att han var borta längre än han behövde pga. en missad diagnos (vilket är ganska vanligt).
Säger diplomatiskt så här: -Inte var det nackproblem eller ekonomi som medförde att det inte fanns plats för Joey i Jokerit nästa säsong...

Visst läkare kan göra fel. Synd bara att problemen kvarstår -trots att nacken funkar som den ska.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Urken fre 26 maj 2017, 21:12

Jaja. Nu pekar det mesta mot att han är klar. En spelare som har mycket att bevisa.

Klyschdags igen: ingen blir gladare än jag om jag har fel angående honom.

Edit: vidare.. var någon här som skrev något i stil med "sedan ska det in minst två spelare till, av samma kaliber som Joey".. Svårt att spekulera hur vårt lag kommer att se ut till hösten. Hoppas bara att Bulan får vara med på resterande pusselbitar, och lyckas få ihop det här.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Jonken fre 26 maj 2017, 21:15

Urken skrev:Jaja. Nu pekar det mesta mot att han är klar. En spelare som har mycket att bevisa.

Klyschdags igen: ingen blir gladare än jag om jag har fel angående honom.
Precis! OAVSETT vad man tycker är det bara att rätta sig in i ledet och tro samt hoppas. (Även om jag fortfarande lever på hoppet tills LHF bekräftar värvningen.) Och precis som du: -Så har jag GÄRNA SÅ FEL i detta!!!

- GO Joey!
- Make us proud!


Senast ändrad av Jonken den fre 26 maj 2017, 21:17, ändrad totalt 1 gång
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Hankburger fre 26 maj 2017, 21:16

Jonken skrev:
Hankburger skrev:Symptomen för hjärnskakning (iallafall enligt artikeln) verkar ha funnits där men att det även var ett nackproblem som gjorde att det tog längre än väntat. Om du läser artikeln som länkades ovan så står det ganska klart att han var borta längre än han behövde pga. en missad diagnos (vilket är ganska vanligt).
Säger diplomatiskt så här: -Inte var det nackproblem eller ekonomi som medförde att det inte fanns plats för Joey i Jokerit nästa säsong...

Visst läkare kan göra fel. Synd bara att problemen kvarstår -trots att nacken funkar som den ska.

Nu får du faktiskt ta och ge belägg för ditt påstående. För just nu för du fram påståenden som de vore fakta. Om du vet varför han fick gå från Jokerit så får du ta och bevisa det för annars kan man förkasta det utan belägg. Wink

För jag betvivlar starkt att ett lag ger en spelare 48 matcher om denna är skadad.

Urken skrev:Jaja. Nu pekar det mesta mot att han är klar. En spelare som har mycket att bevisa.

Klyschdags igen: ingen blir gladare än jag om jag har fel angående honom.

Edit: vidare.. var någon här som skrev något i stil med "sedan ska det in minst två spelare till, av samma kaliber som Joey".. Svårt att spekulera hur vårt lag kommer att se ut till hösten. Hoppas bara att Bulan får vara med på resterande pusselbitar, och lyckas få ihop det här.

Att det just är Bulan som står i båset är vad som får mig att hoppas att Hishon ska göra en skillnad. Om någon kan få igång spelare så är det just Bulan.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Jonken fre 26 maj 2017, 21:29

Hankburger skrev:
Nu får du faktiskt ta och ge belägg för ditt påstående. För just nu för du fram påståenden som de vore fakta. Om du vet varför han fick gå från Jokerit så får du ta och bevisa det för annars kan man förkasta det utan belägg. Wink
Är mina påståenden vaga, dåliga -och mindre verklighetsförankrade? Jag säger inte att jag bara pratar ur hatten; men kan samtidigt inte heller säga mer än så. Sedan om du förkastar mitt resonemang: Det är helt upp till dig. Kan dock trösta så här: OM Joey lirar i LHF nästa säsong; -kommer du själv kunna svara på detta senare.... (-Helt utan min hjälp.)
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av NallePhu fre 26 maj 2017, 21:43

Nu är det fan nog Jonken men ditt fabulerande kring Hishon du vet förbannat inte ett skvatt varför Jokerit bröt kontraktet, Jag har kollat runt en aning och har fått pejl på följade och det är att Jokerit anser Hishon inte passar in i KHL tempot det går lite för snabbt han har ingen tid att lägga upp det spel han vill göra!

Sedan använd FAKTA och ta reda på saker ochj ting innan du hittar på ngt som du anser är verklighet för just nu är du förbannat ute på djupt vatten kan jag upplysa herren, Sedan ang Sallinen visst men då har du en Kennedy V 2.0 du kan börja fundera varför han FICK lämna sin nuvarande klubb eller iofs då kommer ett antagande av dig istället!

Har du inget vettigt komma med KNIP igen limpsaxen istället för dikta i hop en histora som ens är nära en sanning!

Less på gnället som finns runt Hishon och allt fabulerade och hitte på saker!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Lillajag fre 26 maj 2017, 22:34

Okunnigheten flödar. Många hjärnskakningar är tillbaka i spel efter cirka en vecka. Rehabtrappan säger minst 6 symptomfria dagar innan man kan spela match igen, en hjärnskakning ger ibland bara symptom samma dag som man får smällen och dagen efter är man symptomfri. Kan alltså spela en vecka efter smällen, ibland blir man borta längre mycket längre. Ta nu och googla på t, ex Lulespelare så ska ni få se att dom ofta varit borta bara en vecka eller ibland lite längre, Cam och Wallin är undantag. Sluta snacka här innan ni läst på, ni gör bara bort er.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Lillajag fre 26 maj 2017, 23:15


Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Hankburger fre 26 maj 2017, 23:44

Jonken skrev:
Hankburger skrev:[
Nu tåls det att nämnas att det var Osten som värvade både Todd (som gjorde en helt okej förra säsong.. klart bättre än den i KHL) och Kennedy (som snarare själv hade problem). Kennedy visade klass de sista fem matcherna (vilket var så lägligt då..) medan Todd som sagt gjorde en ganska bra säsong. Sedan så säger bokstavligen Hishons situation emot ditt påstående. Den första hjärnskakningen tog tio månader för Joey att bli symptomfri ifrån. Den andra mindre än en vecka.
jag tyckte också att Daine Todd var bra när han spelade. Men ändå valde LHF att bryta avtalet med honom -trots att man hade honom på kontrakt? -Varför?

Ska jag spekulera så berodde det nog på att Todd ville bort samtidigt som Skuggan ville "börja om" och göra sig av med så många spelare som han kunde som Osten tagit till klubben. Sedan att Todd var en Nordamerikan tror jag spelade in.

Jonken skrev:
Hankburger skrev:Vet inte om KHL ens har någon gräns för importer. Däremot så verkar Jokerit snarare vilja göra sig av med Hishon baserad på sportsliga och framförallt ekonomiska orsaker. Jokerit har de senaste tre säsongerna haft enorma minusresultat i boksluten och nu när KHL börjar mer och mer kräva bättre ekonomiska resultat (fyra klubbar inom två år ska bort) så är det inte så långsökt att de gör sig av med dyra spelare.
Jag kan garantera dig att Jokerit har MÅNGA BETYDLIGT dyrare spelare än Joey Hishon i sitt lag. Att Jokerit nu väljer att städa bort Joey; har väldigt lite med KHL-ekonomi att göra...

Nu behöver man inte vara mest betald för att man ska tvingas lämna. Allt som behövs är att man inte presterat till den grad som ens lönekonto kräver. Kanske Hishons lönekostnad stod mot ett potentiellt nyförvärv?


Det där kan spela in helt klart. Om en kvot införs så måste man göra sig av med spelare för att få in nya. Ungefär som när Zackrisson och Mårtensson fick lämna Lugano.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av tibet lör 27 maj 2017, 00:15

Kan mycket väl finnas en uppsida på Hishon som är riktigt bra. Det gäller att hitta spelare som ligger rätt i tid. Är det något lag han kan lyckas i så är det i vårat gäng till kommande säsong. Jag har inte hört talas om han och än mindre sett han spela tidigare. Men med tanke på den förhållandevis låga åldern samt att han verkar vara en positiv och seriös gubbe så kommer jag att tro på den här eventuella värvningen. 2 års frånvaro pga av hjärnskakning är inget man bara hoppar in i rinken igen och fortsätter där man slutade. Kanske är det kommande säsong som han blommar ut ordentligt?
tibet
tibet

Antal inlägg : 1283
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av hokkzorz lör 27 maj 2017, 01:45

Draftas man i första rundan så är man scoutad in i minsta detalj, inte bara skills utan allt gås igenom minutiöst. Värvar vi Hishon får vi en kvalitetsspelare i alla kategorier. Visst, han har haft en riktigt svår hjärnskakning men om vi skall vara allvarliga, vem här inne trodde att Oscar Sundh skulle kunna komma tillbaka efter sin hjärnskakning då han låg i kramper på isen i delfinen?

Ge killen en chans, han har alla verktyg för att lyckas.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Pajala lör 27 maj 2017, 06:18

Felet med hishon är inte hjärnskakning utan att han är en dålig spelare, shl är en mycket bra liga och det lär hishon få reda på direkt, tyvärr blir han en ny Kennedy fast troligtvis lite sämre.

Hishon är en jävla chansning och oddsen för att han ska lyckas är inte höga, skuggan och co får inte chansa, på denna nivå måste scoutingen fungera annars får dom söka nya jobb.

Guldmålade väggar och snack av en fejktränare om guld var just bara snack, tog dig inte ens till slutspel, vilket fiasko, en sådan tränare ska inte få ett GM jobb inom föreningen, han ska ut ur klubben.

Luleå Hockey är ett företag där resultat ska räknas först och inte någon sentimental svågerpolitik.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Urken lör 27 maj 2017, 07:15

Pajala skrev:Felet med hishon är inte hjärnskakning utan att han är en dålig spelare,  shl är en mycket bra liga och det lär hishon få reda på direkt, tyvärr blir han en ny Kennedy fast troligtvis lite sämre.

Hishon är en jävla chansning och oddsen för att han ska lyckas är inte höga, skuggan och co får inte chansa, på denna nivå måste scoutingen fungera annars får dom söka nya jobb.

Guldmålade väggar och snack av en fejktränare om guld var just bara snack, tog dig inte ens till slutspel, vilket fiasko, en sådan tränare ska inte få ett GM jobb inom föreningen, han ska ut ur klubben.

Luleå Hockey är ett företag där resultat ska räknas först och inte någon sentimental svågerpolitik.

Där har du det största problemet. Det som irriterar mig allra mest.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Urken lör 27 maj 2017, 07:23

Lillajag skrev:Okunnigheten flödar. Många hjärnskakningar är tillbaka i spel efter cirka en vecka. Rehabtrappan säger minst 6 symptomfria dagar innan man kan spela match igen, en hjärnskakning ger ibland bara symptom samma dag som man får smällen och dagen efter är man symptomfri. Kan alltså spela en vecka efter smällen, ibland blir man borta längre mycket längre. Ta nu och googla på t, ex Lulespelare så ska ni få se att dom ofta varit borta bara en vecka eller ibland lite längre, Cam och Wallin är undantag. Sluta snacka här innan ni läst på, ni gör bara bort er.

Jag har läst lite nu, och du verkar ha rätt. Måste ändå tillägga ett par saker:

6 symptomfria dagar.. då känner man endast av det vid skadetillfället. Har aldrig hört någon blivit diagnostiserad på en gång, för att sedan vara frisk en vecka senare. Min erfarenhet säger något annat.

Vidare: enligt vad som numera klassas som hjärnskakning, så har jag haft det flera gånger i mitt liv. De delar alltså ut diagnosen precis som bokstavskombinationer.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Norrlandstoken lör 27 maj 2017, 07:57

Vi behöver
1-2 backar till beroende på hur Jaros kommer att göra
1 forward och 1 center.
Kommer att bli smaskens detta. Tänk sen när Bulan plågar livet ur alla och maximerar truppen.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Urken lör 27 maj 2017, 08:20

Norrlandstoken skrev:Vi behöver
1-2 backar till beroende på hur Jaros kommer att göra
1 forward och 1 center.
Kommer att bli smaskens detta. Tänk sen när Bulan plågar livet ur alla och maximerar truppen.

Ifall de återstående pusselbitarna passar som handen i handsken och gör succé, då kan till och med jag se fram emot säsongen! Smile
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Old Brooklyn lör 27 maj 2017, 08:47

hokkzorz skrev:Draftas man i första rundan så är man scoutad in i minsta detalj, inte bara skills utan allt gås igenom minutiöst. Värvar vi Hishon får vi en kvalitetsspelare i alla kategorier. Visst, han har haft en riktigt svår hjärnskakning men om vi skall vara allvarliga, vem här inne trodde att Oscar Sundh skulle kunna komma tillbaka efter sin hjärnskakning då han låg i kramper på isen i delfinen?

Ge killen en chans, han har alla verktyg för att lyckas.
Nåja, Niinimäki var också en förstarundare. Men jag håller med om att vi ska ge killen en chans.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Norrlandstoken lör 27 maj 2017, 08:54

Det enda man säger om de som åkt på en duktig smäll är även fast de är fysiskt återställda så spökar det mentala. Dvs att man inte riktigt ger allt man har och att man inte går in i alla situationer för att man är skraj. Tror dock att Bulan får ordning på detta samt att SHL blivit en snällare liga. Oscar Sundh som ex. har väl aldrig spelat en sån bra hockey som han gör just nu.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av NallePhu lör 27 maj 2017, 08:58

Forts på ni och mata varandra med hitta på saker kring Hishon som till sist blir eran egen sanning, Jag för min del läser på FAKTA och inte fantiserar i hop en historia och jämför spelare med spelare!

LESS PÅ DENNA SKIT / HETSJAKT PÅ EN SPELARE!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Urken lör 27 maj 2017, 09:16

NallePhu skrev:Forts på ni och mata varandra med hitta på saker kring Hishon som till sist blir eran egen sanning, Jag för min del läser på FAKTA och inte fantiserar i hop en historia och jämför spelare med spelare!

LESS PÅ DENNA SKIT / HETSJAKT PÅ EN SPELARE!

Det finns en bra anledning till detta också. Det kallas personliga erfarenheter, att lära av sina misstag. Inte alltid gå in i allt man gör 110 % och vara naiv, alltid förvänta sig det bästa.

Du har själv varit otroligt skeptisk och kritisk tidigare. Nu är du precis tvärt om.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av NallePhu lör 27 maj 2017, 09:23

Urken skrev:
NallePhu skrev:Forts på ni och mata varandra med hitta på saker kring Hishon som till sist blir eran egen sanning, Jag för min del läser på FAKTA och inte fantiserar i hop en historia och jämför spelare med spelare!

LESS PÅ DENNA SKIT / HETSJAKT PÅ EN SPELARE!

Det finns en bra anledning till detta också. Det kallas personliga erfarenheter, att lära av sina misstag. Inte alltid gå in i allt man gör 110 % och vara naiv, alltid förvänta sig det bästa.

Du har själv varit otroligt skeptisk och kritisk tidigare. Nu är du precis tvärt om.
Fortf du KAN inte jämföra Kennedy med Hishon och det är FAKTA!
Antigen så litar man på Skuggan & Engman eller så gör man som du och ngr andra ser det hela som ett enda stort mörker men det kanske är trevligare det då.....
Lägger ned skiten snart tills säsongen börjar för detta slukar energi så ini helvete LESS är ordet!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Puckad lör 27 maj 2017, 09:33

NallePhu skrev:Forts på ni och mata varandra med hitta på saker kring Hishon som till sist blir eran egen sanning, Jag för min del läser på FAKTA och inte fantiserar i hop en historia och jämför spelare med spelare!

LESS PÅ DENNA SKIT / HETSJAKT PÅ EN SPELARE!
Skål!
Ett av 'jobben' för omgivningen till ett lag är att få laget att prestera maximalt.
Att såga spelare och skapa en stämning där man måste bevisa något kommer inte att få spelare bättre.
Nånsin.
Om Joey är en del av vår trupp nästa år så ... -Välkommen!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 17 av 20 Föregående  1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19, 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet