Tim Kennedy

+70
Sir Prozac
Diktatorn
Gunnar Sträng
Knäcktomten
Donten_
Lasse Proppmätt
Sundance Kid
Sportsman
Blinders
Dustin
CKa
LuleåWinston
Lars158
Foxfun
Number 69
Kapten Haddock
Gpa
Slapshot
Kallepedal
hokkzorz
PM
Rönken
Lulefan
Högljudd
wilmus2007
farre
Sportchefen #2
GLHF
NallePhu
Polyfemos
Norrlandstoken
Tigerman
stormvägen
Bamsefar
GustenA
Mange
LulefanGBG
nummer 17
Snikne Ville
Ferros
tibet
Old Brooklyn
JohanO
Donowitz
Norlin
kokostrollet
Pajala
Redbear
Freno
ski3r
Urken
Hedanders
icemask
JuniorX
Patrik82
Micke80
Qirren
KebabLasse
pingu
Jonken
NilsOskar
Wolfhunter
Myrman
Kagen
Tony Moore
Puckad
Dentos
KaptenBlodskelett
JoakimJ
Salle
74 posters

Sida 6 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av NallePhu mån 14 nov 2016, 19:54

Kapten Haddock skrev:Man ska väl inte sparka spelare hit och dit, men Tim är en kille som inte har leverarat och bör få lämna utan att passera GÅ.

Hur han är scoutad kan jag inte svara för, men de måste vara på väldigt gamla meriter. De finns spelare som inte är poängspelare, men leverar mycket för laget ändå, men de har inte Tim gjort på något sätt.

Han har gjort 4 mål på 68 matcher och de är nog sämre än någon annan spelare i Luleås A-lag.

Jag kan inte se att han ska ta spelminuter från någon annan just nu, för han tillför mest dålig energi. Tycker att han ska bänkas till han har fått ny adress. De är bättre att ge speltid till de spelare som vill spela och har nått att ge.
De är nog inte lätt att hitta ett nytt lag åt en halvskadad spelare  som inte heller leverarar, men han gör mer nytta för laget på läktaren än på isen.

Sorry Tim......jag trodde på dig av någon anledning?!
Då Plan A + Plan B nobbade Luleå fick Osten panik & tog Plan C som kapitalt fallerat, Bort bort och kom inte tillbaka!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av KaptenBlodskelett mån 14 nov 2016, 20:15

Kapten Haddock skrev:Man ska väl inte sparka spelare hit och dit, men Tim är en kille som inte har leverarat och bör få lämna utan att passera GÅ.

Hur han är scoutad kan jag inte svara för, men de måste vara på väldigt gamla meriter. De finns spelare som inte är poängspelare, men leverar mycket för laget ändå, men de har inte Tim gjort på något sätt.

Han har gjort 4 mål på 68 matcher och de är nog sämre än någon annan spelare i Luleås A-lag.

Jag kan inte se att han ska ta spelminuter från någon annan just nu, för han tillför mest dålig energi. Tycker att han ska bänkas till han har fått ny adress. De är bättre att ge speltid till de spelare som vill spela och har nått att ge.
De är nog inte lätt att hitta ett nytt lag åt en halvskadad spelare  som inte heller leverarar, men han gör mer nytta för laget på läktaren än på isen.

Sorry Tim......jag trodde på dig av någon anledning?!
Håller med. Det är inte rätt mot andra spelare i truppen att låta honom ta speltid från någon annan. Men det är väldigt trist.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Kapten Haddock mån 14 nov 2016, 20:40

Så är de nog Nalle och Kapten!

Jag hade höga förväntningar på denna kille tyvärr. Jag måste ha scoutat lika dåligt som alla inblandade i denna värvningshärva.

Jag trodde faktiskt inte att jag skulle sitta här och önska någon försvinna från laget, men så blev de!

Hade han kört 100 utan att hänga läpp och kravlat på hörtänderna för att lyfta laget, så hade mina tongångar varit annorlunda trots 0 poäng och trots att han är värvad som förstecenter och poängspelare. Då hade han visat att han är värdig tröjan och en plats i laget.


Senast ändrad av Kapten Haddock den mån 14 nov 2016, 20:41, ändrad totalt 1 gång
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Urken mån 14 nov 2016, 20:41

Bara sluta vara så jävla känslig och ge han ett ultimatum. "Dina förberedelser verkar inte stämma. Prova med något nytt, vad du än vill. Så går du ut nästa match och är bäste spelaren på planen, eller så kommer du inte få spela något mer. Ditt val."

Händer inget så är det bara att skicka honom till Asplöven, där han kan få titta på lite matcher resterande kontraktstid.

Edit: ja, jag är less på överbetalda divor. Och än mer på personen som värvade honom. Noll scouting.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Patrik82 mån 14 nov 2016, 21:20

Patrik82 skrev:Med dåligt kroppsspråk blir man inte publikfavorit i Delfinen. (fan, glömde nieminen)
Tycker personligen att det är en av de värsta sakerna att vara dålig på.

Men nu har ju inte den gode Tim hängt en enda läpp i den finaste av tröjor ännu, så jag avvaktar kraftfullt med dom i frågan Smile

OK dags för dom!! Tim kennedy kommer INTE bli publikfavorit i Delfinen!
Patrik82
Patrik82

Antal inlägg : 311
Join date : 15-03-07
Age : 42
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av CKa mån 14 nov 2016, 21:35

Number 69 skrev:
CKa skrev:
KaptenBlodskelett skrev:Till hans försvar så var alla andra precis lika dåliga. Han var ju till och med hyggligt nära att näta i PP.

Det betyder inte att jag tycker att han ska vara kvar, men rätt måste få vara rätt.

Men ja, jag fick också känslan av att det var det sista vi såg av honom.

Ja fast det är bara en person i truppen som har högre månadslön än vad Donald Trump får som president. Då bör man få ha lite högre krav än att vara hyggligt nära att näta i pp.

Noteras bör att Mr. Trump sagt att han kommer avstå sin lön som president.
Se där! Ännu en sak som Trump gör bättre än vår egen president!

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Tigerman mån 14 nov 2016, 22:20

Sida 1 i denna tråden är rent tragikomisk att läsa. Herrejestanes så fel man kunde ha. Alla utom Pajala då förstås Embarassed

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av ski3r tis 15 nov 2016, 07:11

Det vore dock intressant att se vad som händer när han har fått sätta ett par puckar. Det vi ser nu är ju helt klart en Kennedy utan självförtroende. Frågan är bara hur länge man kan vänta....
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Gunnar Sträng tis 15 nov 2016, 08:56

Helt klart är dock att Kennedy inte bryr sig. Han kommer otränad , skyller på familjen? Han glider endast omkring på isen, totalt ointresserad . Verkar som han glider omkring på isen och tycker att han är för bra för att spela i SHL och han känner sig orättfärdigad att han inte är förste center i NHL, Kennedys drömmar går inte ihop med verkligheten och han vill som sagt vara president i Amerika inte i Sverige . 400 00 kr/månad ( om det stämmer?) i lön , totalt fel scotad aldrig att någon tar över hans kontrakt , detta kommer bli en mkt dyr affär dör Luleå Hockey .
Svårt att lyckas då Man lägger 40-50% av budget på mkt tveksamma värvningar .

Gunnar Sträng

Antal inlägg : 94
Join date : 16-11-14

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Gunnar Sträng tis 15 nov 2016, 08:57

400 000kr/ månad (obekräftade uppgifter)

Gunnar Sträng

Antal inlägg : 94
Join date : 16-11-14

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Kapten Haddock tis 15 nov 2016, 09:32

Gunnar Sträng skrev:Helt klart är dock att Kennedy inte bryr sig. Han kommer otränad , skyller på familjen? Han glider endast omkring på isen, totalt ointresserad . Verkar som han glider omkring på isen och tycker att han är för bra för att spela i SHL och han känner sig orättfärdigad att han inte är förste center i NHL, Kennedys drömmar går inte ihop med verkligheten och han vill som sagt vara president i Amerika inte i Sverige . 400 00 kr/månad ( om det stämmer?) i lön , totalt fel scotad aldrig att någon tar över hans kontrakt , detta kommer bli en mkt dyr affär dör Luleå Hockey .
Svårt att lyckas då Man lägger 40-50% av budget på mkt tveksamma värvningar .

Jo de kommer nog inte bli billigt. Att få iväg en spelare som är "halvskadad", förmodligen dyr och dessutom inte levererar blir inte lätt. Vi kommer säker få betala halva lönen om nått lag vågar och vill ge Tim chansen?

Jag tycker allvarligt att han ska skickas till Aspis eller löven till allt löst sig. Där kanske han bidrar med nått?
Han bör i alla fall inte ta plats i vårt A-lag.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av CKa tis 15 nov 2016, 09:46

Kapten Haddock skrev:
Gunnar Sträng skrev:Helt klart är dock att Kennedy inte bryr sig. Han kommer otränad , skyller på familjen? Han glider endast omkring på isen, totalt ointresserad . Verkar som han glider omkring på isen och tycker att han är för bra för att spela i SHL och han känner sig orättfärdigad att han inte är förste center i NHL, Kennedys drömmar går inte ihop med verkligheten och han vill som sagt vara president i Amerika inte i Sverige . 400 00 kr/månad ( om det stämmer?) i lön , totalt fel scotad aldrig att någon tar över hans kontrakt , detta kommer bli en mkt dyr affär dör Luleå Hockey .
Svårt att lyckas då Man lägger 40-50% av budget på mkt tveksamma värvningar .

Jo de kommer nog inte bli billigt. Att få iväg en spelare som är "halvskadad", förmodligen dyr och dessutom inte levererar blir inte lätt. Vi kommer säker få betala halva lönen om nått lag vågar och vill ge Tim chansen?

Jag tycker allvarligt att han ska skickas till Aspis eller löven till allt löst sig. Där kanske han bidrar med nått?
Han bör i alla fall inte ta plats i vårt A-lag.

Vilken dröm för Asplöven eller Löven att få in en så motiverad och energigivande spelare till sitt lag Smile Nä, enda rätta är att sätta han på läktaren och i frysboxen och meddela att där kommer han då sitta tills han hittat en ny klubb. Borde ligga i hans eget intresse att söka nytt jobb snarast. Han var ju rätt tydlig inför säsongen med att han är här för att höja sitt eget värde och inget annat.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Gunnar Sträng tis 15 nov 2016, 11:50

Jag tycker man ska skicka ner han till Asplöven , förklara att ger han inte gärnet kommer han få extremt dåliga vitsord till nya klubbar , låta han tänka över situationen och sen eventuellt ge han en andra chans i Luleå efter 3-4 matcher i Asplöven . Under tiden ska man söka en aktiv lösning för att bli av med honom , dock så ska lösningen vara ekonomisk bra. Rädd att han redan fått en stor sign on bonus och tyvärr är en STOR ekonomisk belastning för mitt kära Luleå . Dock ska dom göra ett
Exempel av Kennedy visa att det ej är ok att ta speltid från kommande unga spelare , tjäna 400 000 kr//månaden , visa att han under rådande omständigheter ej är värdig Luleå tröjan . En liten tanken 250 000 kr/månad 2 års kontrakt på Jonathan Granström eller 1 års kontrakt Kennedy 400 000kr / månad? Det är sådan val av nuvarande ledning och sportchef som gör att Luleå går fel in i framtiden , Dixon förra året . Osten har enligt min personliga åsikt otroligt många dyra kostsamma felaktiga värvningar .

Gunnar Sträng

Antal inlägg : 94
Join date : 16-11-14

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Gunnar Sträng tis 15 nov 2016, 11:54

För vad jag förstod var Granström beredd att förlänga med Luleå för 200-250 00 kr/månad men krävde minst 2 år. Känns hemskt att vi nu sitter med Kennedy istället för tillexempel Granström , Ledin hade jag gärna också sett i Luleå . Tycker man gör extrema misstag i värvningar/ej förlänga med tillexempel Granström/ värva Kennedy :/

Gunnar Sträng

Antal inlägg : 94
Join date : 16-11-14

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Lulefan tis 15 nov 2016, 12:22

Tror en Kennedy med självförtroende vore riktigt bra för laget faktiskt. Men samtidigt har han aldrig levererat utanför Nordamerika. Nu vet jag inte hur det låter bakom stängda dörrar, men det känns ju som att han behöver få ett rejält ultimatum. Om han fortsätter glida runt och sucka på isen så tycker jag absolut att vi borde skicka ned honom till Asplöven några matcher. Det skulle kunna ge honom en rejäl tankeställare. Att gå från att vara på gränsen till NHL till Sveriges tredjeliga är nog inte hur han hade tänkt sig sin karriär så det om något borde väl för fan väcka honom. Och för övrigt, vem vill plocka upp honom om han var kass i Asplöven och Div.1 med...

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Puckad tis 15 nov 2016, 13:05

Tim är värd en del fundering. Vad är det som gör att han inte är 'där'?

I mina sämsta stunder så undrar jag hur dialogen med frun låter.
Om hon pratar i ord som:
"Åh, barnen är såååå söta. Dom saknar dig. Jag önskar du vore här med oss. Jag saknar dig så mycket! Du skulle sett idag när han sa sina första ord."  och så vidare ...
- Då blir det lätt att gå omkring 24 timmar per dygn och undra vad fan man gör här.

Det vore intressant att se det hela på närmare håll och veta vad som faktiskt pågår.
Han kan faktiskt vara en skör och blyg personlighet och behöver mycket omvårdnad för att leverera.

Vi vet helt enkelt inte.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Gunnar Sträng tis 15 nov 2016, 13:24

Puckad skrev:Tim är värd en del fundering. Vad är det som gör att han inte är 'där'?

I mina sämsta stunder så undrar jag hur dialogen med frun låter.
Om hon pratar i ord som:
"Åh, barnen är såååå söta. Dom saknar dig. Jag önskar du vore här med oss. Jag saknar dig så mycket! Du skulle sett idag när han sa sina första ord."  och så vidare ...
- Då blir det lätt att gå omkring 24 timmar per dygn och undra vad fan man gör här.

Det vore intressant att se det hela på närmare håll och veta vad som faktiskt pågår.
Han kan faktiskt vara en skör och blyg personlighet och behöver mycket omvårdnad för att leverera.

Vi vet helt enkelt inte.
jag visst kan det vara så, men då ska han stanna hemma med barnen , 400 000 kr/månaden förpliktigar och ställer krav, det är inte socialverksamhet. Han är nog gammal för att veta att vara proffitonell . Att skydda på att han har en skör och blyg personlighet funkat inte i min bok och dessutom köper jag det inte . Däremot tror jag det är mycket troligt att han anser sig för bra för SHL , att Luleå hockey inte betyder något för han. Detta handlar om i ställning , han är helt enkelt inte ett fullblodsproffs , att han även kom extremt otränad till Luleå förstärker bilden av en oprofssig attityd . Förmodligen därför han inte lyckades i NHL och han anser säkert att det är i NHL har hör hemma,
Men han har varit för lat karriären igenom. Han ser SHL som ett
Misslyckande och under hans värdighet, är det en sådan spelare vi önskar i Luleå?

Gunnar Sträng

Antal inlägg : 94
Join date : 16-11-14

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Sundance Kid tis 15 nov 2016, 13:27

Ändå märkligt att Kennedy inte får ut mer av sitt spel i SHL. Så sent som för 2-3 säsonger sedan så gjorde han 37 matcher i NHL.

Då var han ändå 27-28 år gammal, draftad i 6e rundan och har en roll som spelskicklig center. Inte alltför ofta en sådan spelartyp får en extra chans att slå sig in i NHL vid den åldern om man inte har gjort en otroligt bra säsong i AHL eller Europa.

Jämför t.ex. med Derek Ryan som är i liknande situation och ålder, Han får väldigt lite matcher i NHL trots att han verkar göra det bra i AHL och hade en kanonsäsong i SHL.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Lulefan tis 15 nov 2016, 16:38

Det måste ju vara på ett personligt plan något är fel eller att spelet i europa inte alls passar honom.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av pingu tis 15 nov 2016, 18:17

Fallet Kennedy!
Lösning: Sätt han på läktaren bums tills han självmant vill bryta sitt kontrakt. Vi måste börja ställa krav på våra toppspelare utan att vara rädda för att få dåligt rykte!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Puckad tis 15 nov 2016, 20:29

Lulefan skrev:Det måste ju vara på ett personligt plan något är fel eller att spelet i europa inte alls passar honom.
Lite så jag tänker, men varför då åka till Europa...
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Dustin tis 15 nov 2016, 21:30

Problemet med Kennedy framöver är väl hur vi ska bli av med honom. För han skadar laget mindre genom att inte delta på isen i varken träningar eller matcher.

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Bamsefar tis 15 nov 2016, 21:33

Määk skrev:Problemet med Kennedy framöver är väl hur vi ska bli av med honom. För han skadar laget mindre genom att inte delta på isen i varken träningar eller matcher.

Han får bli nallekrängare på heltid helt enkelt. What a Face
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Kapten Haddock tis 15 nov 2016, 23:43

Bamsefar skrev:
Määk skrev:Problemet med Kennedy framöver är väl hur vi ska bli av med honom. För han skadar laget mindre genom att inte delta på isen i varken träningar eller matcher.

Han får bli nallekrängare på heltid helt enkelt. What a Face

Jag vill inte se en oinspirerad Nallekrängare heller. Lämna honom genast till Nallekrängarläktaren på en gång och ge uppdraget till Bingolottoförsäljarna som vill nått Laughing
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Dustin mån 21 nov 2016, 12:59

Kennedy tillbaka på is men deltog inte i några övningar.

Har han varit skadad på riktigt och är på väg tillbaka?
Låter man han delta på träningarna för att underlätta att hitta en ny klubb?

Oavsett vad bör han inte få spela med tanke på hur bra det gått för vårat lag senaste tre matcherna utan honom. Alla har krigat och försökt bidra med det de kan. Kennedy är ingen krigare och drar ner tempot och energin i laget.

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Diktatorn mån 21 nov 2016, 14:30

Om Kennedy försvinner eller inte låter jag vara osagt men så länge han är kvar i föreningen bör vi göra allt, supporter som ledare, för att han ska trivas och leverera. Finns det en anledning varför spelare som Kennedy eller Rajala inte fungerar i våran förening? Har vi en kultur där man hamnar utanför om man ansluter sent på säsongen? Jag tycker vi bör ta stolthet i att tro på alla våra spelare, på samma sätt som vi tror på våra ledare.

Det här inte bara för Kennedy och säsongen 16/17, utan för framtida spetsvärvningar som ska flytta upp till det stora mörkret med gigantiska förväntningar bärandes på axlarna.
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 604
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av NallePhu mån 21 nov 2016, 16:00

Diktatorn skrev:Om Kennedy försvinner eller inte låter jag vara osagt men så länge han är kvar i föreningen bör vi göra allt, supporter som ledare, för att han ska trivas och leverera. Finns det en anledning varför spelare som Kennedy eller Rajala inte fungerar i våran förening? Har vi en kultur där man hamnar utanför om man ansluter sent på säsongen? Jag tycker vi bör ta stolthet i att tro på alla våra spelare, på samma sätt som vi tror på våra ledare.

Det här inte bara för Kennedy och säsongen 16/17, utan för framtida spetsvärvningar som ska flytta upp till det stora mörkret med gigantiska förväntningar bärandes på axlarna.
Tror nog det hänger mer på Kennedy än på klubben serru!
Har han bestämt sig jag trivs inte så gör han inte det man ser på hela hans kroppsspråk det!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Kapten Haddock mån 21 nov 2016, 17:37

NallePhu skrev:
Diktatorn skrev:Om Kennedy försvinner eller inte låter jag vara osagt men så länge han är kvar i föreningen bör vi göra allt, supporter som ledare, för att han ska trivas och leverera. Finns det en anledning varför spelare som Kennedy eller Rajala inte fungerar i våran förening? Har vi en kultur där man hamnar utanför om man ansluter sent på säsongen? Jag tycker vi bör ta stolthet i att tro på alla våra spelare, på samma sätt som vi tror på våra ledare.

Det här inte bara för Kennedy och säsongen 16/17, utan för framtida spetsvärvningar som ska flytta upp till det stora mörkret med gigantiska förväntningar bärandes på axlarna.
Tror nog det hänger mer på Kennedy än på klubben serru!
Har han bestämt sig jag trivs inte så gör han inte det man ser på hela hans kroppsspråk det!

Vi har väl haft ett antal eftersläntare på Artistkontrakt som verkar ha kommit in i gämget. Lubos är ju en av dom. Visst är de säkert svårare att bli en i gänget, men jag tror de många gånger har med personlighet att göra.
Är man lite tillbakadragen och inte vill ta för sig, så är de nog lätt att bli lite Kallebakom oavsett hur mycket klubben och lagkamrater försöker få med spelaren i gänget.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Dustin mån 21 nov 2016, 18:16

Kapten Haddock skrev:
NallePhu skrev:
Diktatorn skrev:Om Kennedy försvinner eller inte låter jag vara osagt men så länge han är kvar i föreningen bör vi göra allt, supporter som ledare, för att han ska trivas och leverera. Finns det en anledning varför spelare som Kennedy eller Rajala inte fungerar i våran förening? Har vi en kultur där man hamnar utanför om man ansluter sent på säsongen? Jag tycker vi bör ta stolthet i att tro på alla våra spelare, på samma sätt som vi tror på våra ledare.

Det här inte bara för Kennedy och säsongen 16/17, utan för framtida spetsvärvningar som ska flytta upp till det stora mörkret med gigantiska förväntningar bärandes på axlarna.
Tror nog det hänger mer på Kennedy än på klubben serru!
Har han bestämt sig jag trivs inte så gör han inte det man ser på hela hans kroppsspråk det!

Vi har väl haft ett antal eftersläntare på Artistkontrakt som verkar ha kommit in i gämget. Lubos är ju en av dom. Visst är de säkert svårare att bli en i gänget, men jag tror de många gånger har med personlighet att göra.
Är man lite tillbakadragen och inte vill ta för sig, så är de nog lätt att bli lite Kallebakom oavsett hur mycket klubben och lagkamrater försöker få med spelaren i gänget.

Är ju dessutom en situation hockeyspelare är van vid. Sen tror jag exempelvis Forsberg, Harju, Fabbe och Janne gör allt för att få in nya killar i gänget, känns som riktigt bra killar. Säkert övriga spelare i laget också.

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Rönken tor 24 nov 2016, 14:52

Vad händer med Timpan? Försöker man röka ut honom eller är han skadad?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av nummer 17 tor 24 nov 2016, 15:38

Rönken skrev:Vad händer med Timpan? Försöker man röka ut honom eller är han skadad?

På väg tillbaka efter skada. Gick som extraspelare på dagens träning tillsammans med Toolanen.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Puckad tor 24 nov 2016, 15:58

nummer 17 skrev:
Rönken skrev:Vad händer med Timpan? Försöker man röka ut honom eller är han skadad?

På väg tillbaka efter skada. Gick som extraspelare på dagens träning tillsammans med Toolanen.
Tack
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Rönken tor 24 nov 2016, 16:03

Puckad skrev:
nummer 17 skrev:
Rönken skrev:Vad händer med Timpan? Försöker man röka ut honom eller är han skadad?

På väg tillbaka efter skada. Gick som extraspelare på dagens träning tillsammans med Toolanen.
Tack

Varit så tyst om honom från alla håll och kanter. Kanske försöker man hålla honom i radioskuggan medvetet?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Number 69 tor 24 nov 2016, 21:48

Jag skulle vilja se honom med Hedman/Emanuelsson.
Falk får gå med Sweatt/Lagace.

Då blir det grejjor!!
Number 69
Number 69

Antal inlägg : 265
Join date : 14-11-28

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Bamsefar tor 24 nov 2016, 21:55

Number 69 skrev:Jag skulle vilja se honom med Hedman/Emanuelsson.
Falk får gå med Sweatt/Lagace.

Då blir det grejjor!!

Japp, vi "dödar" en fungerande lina.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av NallePhu tor 24 nov 2016, 22:39

Bamsefar skrev:
Number 69 skrev:Jag skulle vilja se honom med Hedman/Emanuelsson.
Falk får gå med Sweatt/Lagace.

Då blir det grejjor!!

Japp,  vi "dödar"  en fungerande lina.
Dags lägga Kennedy till handlingen för bättre än detta kommer han ALDRIG att ens bli, Ostens EP scouting på denna spelare ge bitter eftersmak!
Han har gjort sitt i Luleå frågan är bara vilken klubb som vill ha han!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Norrlandstoken fre 25 nov 2016, 05:38

Det blir väl på sin höjd en trade med Slava Truckno i så fall. Tror ingen klubb vill ha fågelskrämman "Kennedy"

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Micke80 fre 25 nov 2016, 06:13

Norrlandstoken skrev:Det blir väl på sin höjd en trade med Slava Truckno i så fall. Tror ingen klubb vill ha fågelskrämman "Kennedy"

Skulle ta det bytet om vi bytte lönepost också. Trucken kunde i vart fall spela fysiskt och ta sig an den rolen när hans ofensiv inte räckte till. Hade kunnat byta med Bryggman också om vi bytte lönepost.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av nummer 17 fre 25 nov 2016, 09:06

Rönken skrev:
Puckad skrev:
nummer 17 skrev:
Rönken skrev:Vad händer med Timpan? Försöker man röka ut honom eller är han skadad?

På väg tillbaka efter skada. Gick som extraspelare på dagens träning tillsammans med Toolanen.
Tack

Varit så tyst om honom från alla håll och kanter. Kanske försöker man hålla honom i radioskuggan medvetet?

Jag har då läst om honom i måndags då han var på is första gången efter skadan, deltog då bara delvis i träningen eftersom han inte var fullt återställd. Sen stod det om honom igår, han gick för fullt på träningen. Dock som extraforward tillsammans med Toolanen och sen såg jag även att Skuggan sagt att Kennedy var ett frågetecken inför kvällens match eftersom han bara har en riktigt träning efter skadan, så någon radioskugga har inte jag märkt.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av kokostrollet fre 25 nov 2016, 10:38

Micke80 skrev:
Norrlandstoken skrev:Det blir väl på sin höjd en trade med Slava Truckno i så fall. Tror ingen klubb vill ha fågelskrämman "Kennedy"

Skulle ta det bytet om vi bytte lönepost också. Trucken kunde i vart fall spela fysiskt och ta sig an den rolen när hans ofensiv inte räckte till. Hade kunnat byta med Bryggman också om vi bytte lönepost.

Tror det mest rimliga är att vi skulle kunna byta Kennedy mot en motsvarande högavlönad spetsspelare i något annat lag som inte heller fått till det. Där tror jag det skulle kunna bli någon form av win-win där båda lagen i så fall iaf. får en spelare som kommer in som möjligtvis kan få en nytändning.

Vi har ju rätt bra ställt med centrar, så varför inte en sån som Jeff Tambellini i DIF t.ex.? Han går uselt i DIF och Kennedy går uselt hos oss. Bådas kontrakt går ut denna säsong och båda verkar i behov av ett miljöombyte och lär ligga väldigt högt i respektive lags löneliga. Byt rakt av resten av säsongen och se vad som händer.

Det kan ju inte bli sämre iaf...
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2662
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av PM fre 25 nov 2016, 11:48

kokostrollet skrev:
Micke80 skrev:
Norrlandstoken skrev:Det blir väl på sin höjd en trade med Slava Truckno i så fall. Tror ingen klubb vill ha fågelskrämman "Kennedy"

Skulle ta det bytet om vi bytte lönepost också. Trucken kunde i vart fall spela fysiskt och ta sig an den rolen när hans ofensiv inte räckte till. Hade kunnat byta med Bryggman också om vi bytte lönepost.

Tror det mest rimliga är att vi skulle kunna byta Kennedy mot en motsvarande högavlönad spetsspelare i något annat lag som inte heller fått till det. Där tror jag det skulle kunna bli någon form av win-win där båda lagen i så fall iaf. får en spelare som kommer in som möjligtvis kan få en nytändning.

Vi har ju rätt bra ställt med centrar, så varför inte en sån som Jeff Tambellini i DIF t.ex.? Han går uselt i DIF och Kennedy går uselt hos oss. Bådas kontrakt går ut denna säsong och båda verkar i behov av ett miljöombyte och lär ligga väldigt högt i respektive lags löneliga. Byt rakt av resten av säsongen och se vad som händer.

Det kan ju inte bli sämre iaf...

Har också tänkt på det.
Det borde ju sitta ett par sportchefer runt om i europa med en riktig kalkonvärvning för dyra pengar som man helst vill sopa under mattan eller som i vårt fall gör om till nalleförsäljare. Varför inte pröva på en "rockad" mellan klubbar och se om det ger utdelning?
Svälj stoltheten och agera tongue

PM

Antal inlägg : 1947
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Dustin fre 25 nov 2016, 14:58

Håller inte med. Ska vi värva så ska vi om undvika t. Ex Tambellini som är i usel form och med självförtroende i botten. Det man bör söka är en spelskicklig forward, helst center givetvis men en ytter med rätt kvalitéer hade inte heller varit fel. Hellre avstå från värvningar än att chansvärva någon igen.

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Puckad fre 25 nov 2016, 15:25

NallePhu skrev:
Bamsefar skrev:
Number 69 skrev:Jag skulle vilja se honom med Hedman/Emanuelsson.
Falk får gå med Sweatt/Lagace.

Då blir det grejjor!!

Japp,  vi "dödar"  en fungerande lina.
Dags lägga Kennedy till handlingen för bättre än detta kommer han ALDRIG att ens bli, Ostens EP scouting på denna spelare ge bitter eftersmak!
Han har gjort sitt i Luleå frågan är bara vilken klubb som vill ha han!
Fast om masto saknas och han är spelbar så bli det nog spel.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av PM fre 25 nov 2016, 16:39

Määk skrev:Håller inte med.  Ska vi värva så ska vi  om undvika t. Ex Tambellini som är i usel form och med självförtroende i botten.  Det man bör söka är en spelskicklig forward,  helst center givetvis men en ytter med rätt kvalitéer hade inte heller varit fel.  Hellre avstå från värvningar än att chansvärva någon igen.

Visst en välscoutad bra forward/center önskar även jag, men det kostar och vi blir inte av med löneposten för Kennedy bara för att vi värvar helt nytt. Det jag menade (och som jag uppfattade Kokostrollet också menade) var att pröva ett byte mellan två spelare som inte kommit till rätta i repektive lag.

Men som sagt. Håller med dig. Helst en spelskicklig forward/center!

PM

Antal inlägg : 1947
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av kokostrollet fre 25 nov 2016, 17:37

PM skrev:
Määk skrev:Håller inte med.  Ska vi värva så ska vi  om undvika t. Ex Tambellini som är i usel form och med självförtroende i botten.  Det man bör söka är en spelskicklig forward,  helst center givetvis men en ytter med rätt kvalitéer hade inte heller varit fel.  Hellre avstå från värvningar än att chansvärva någon igen.

Visst en välscoutad bra forward/center önskar även jag, men det kostar och vi blir inte av med löneposten för Kennedy bara för att vi värvar helt nytt. Det jag menade (och som jag uppfattade Kokostrollet också menade) var att pröva ett byte mellan två spelare som inte kommit till rätta i repektive lag.

Men som sagt. Håller med dig. Helst en spelskicklig forward/center!

Precis det jag menade också. Självklart hade jag också helst sett att något annat lag plockat upp Kennedy och tagit över hans lön rakt av och vi hade haft förmånen att kunna scouta och värva något optimalt istället, men är man realist, så inser man att så knappast kommer ske. Det var med det realistiska perspektivet jag såg det som en möjlighet att försöka hitta ett byte med ett lag som är i en liknande situation med en spetsspelare med hög lön och utgående kontrakt denna säsong för att åtminstone försöka göra något åt saken.

Kennedy känns bränd hos oss, behöver en ny miljö och en nytändning. Motsvarande gäller Tambellini (eller ett liknande fall i annan liga/lag) hos DIF. Nu har ju även DIF rätt gott ställt på center-sidan, så hade varit ännu mer klockrent med ett lag som saknar den spelartypen, t.ex. till följd av skador, och där Kennedy än mer passat in, men det kanske finns?
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2662
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Number 69 fre 25 nov 2016, 22:05

In med Kennedy i truppen nu!
Number 69
Number 69

Antal inlägg : 265
Join date : 14-11-28

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Bamsefar fre 25 nov 2016, 22:06

Number 69 skrev:In med Kennedy i truppen nu!

Du tyckte att det inte såg tillräckligt illa ut mot HV ?


Senast ändrad av Bamsefar den fre 25 nov 2016, 22:08, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : usel svenska)
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av NallePhu fre 25 nov 2016, 22:07

Number 69 skrev:In med Kennedy i truppen nu!
Lägg ned nu han gör ingen skillnad iofs så kan han sänka laget mer än lyfta, Dags att du börjar inse fakta och slutar svamla i mörkret!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av LulefanGBG lör 26 nov 2016, 13:04

Häromveckan fick någon misslyckad jenkare lämna Modo och häromdagen får alltså Tim Stapleton lämna Färjestad. Trots att Färjestad gått som tåget och presterat bra so far.

Från galne höken:
"Det händer grejer i SHL på lördagsförmiddagen.
I Färjestad får nu amerikanen, Tim Stapleton, som inte alls lyckats i Karlstad, lämna klubben.
– Vi har haft tålamod med honom och inte stressat på, likaså han själv. Men får man inte det där lilla flytet med produktionen i början så kan det bli problem. Han säger själv att det är en extremt svår och bra liga att spela, säger sportchefen Håkan Loob.

Efter bara fyra poäng från en spelare som skulle vara bärande, samtidigt som man fått hem Joel Eriksson Ek, så är det givetvis helt rätt beslut av Färjestad och Stapleton. Han kände att han inte kom någonstans och ser chansen att avsluta säsongen mer värdigt, och Färjestad slipper betala en massa onödiga pengar till en spelare som inte tillför något i offensiven, som man förväntade sig."

Undrar hur stort tålamod Luleå skall ha med Tim? Inte med i matchen igår heller... kommer han att spela idag tro? Min gissning är att han inte spelar.

EDIT: Stapleton har 1 + 3 och - 4 på 20 matcher och 13:21 i istid.
Kennedy har 0 + 2 och - 4 på 15 matcher och 15:58 i istid.

Jag vet, statistik är inte allt.... men ...... just sayin'.

Troligtvis ligger/låg båda spelarna bland de bäst betalda i sina respektive klubbar, även om Gulas sannolikt tjänar mer.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Urken lör 26 nov 2016, 13:15

Äh. I Luleå sparkar vi inte spelare eftersom att vi redan betalt dem.

Struntar fullkomligt i vad folk säger när de kommer med sina "sign-on"-argument. Sådana deals ger man endast säkra kort, inte sådana som Kennedy. Nu när vi väl satt oss i den sitsen så är det bara att bita i det sura äpplet, där jag tycker att vi ska skeppa honom så slipper folk fundera. Erbjud 75 % av lönen ifall han bara åker hem, så spar vi in åtminstone 25 %.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 6 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet