Tim Kennedy

+70
Sir Prozac
Diktatorn
Gunnar Sträng
Knäcktomten
Donten_
Lasse Proppmätt
Sundance Kid
Sportsman
Blinders
Dustin
CKa
LuleåWinston
Lars158
Foxfun
Number 69
Kapten Haddock
Gpa
Slapshot
Kallepedal
hokkzorz
PM
Rönken
Lulefan
Högljudd
wilmus2007
farre
Sportchefen #2
GLHF
NallePhu
Polyfemos
Norrlandstoken
Tigerman
stormvägen
Bamsefar
GustenA
Mange
LulefanGBG
nummer 17
Snikne Ville
Ferros
tibet
Old Brooklyn
JohanO
Donowitz
Norlin
kokostrollet
Pajala
Redbear
Freno
ski3r
Urken
Hedanders
icemask
JuniorX
Patrik82
Micke80
Qirren
KebabLasse
pingu
Jonken
NilsOskar
Wolfhunter
Myrman
Kagen
Tony Moore
Puckad
Dentos
KaptenBlodskelett
JoakimJ
Salle
74 posters

Sida 3 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Bamsefar tor okt 20, 2016 10:35 pm

När man läser beskrivningen av Kennedy så undrar man lite om vi fått fel spelare?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11412
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Sportchefen #2 tor okt 20, 2016 11:58 pm

Börjar kännas riktigt knepigt det här.
Är alla säkra på att han är från Nordamerika ens? Vek, stundtals håglös, inget självförtroende, går sällan på mål och ikväll lyckades han som grädde på moset upphäva ett mål framåt genom att dra på sig en utvisning och vara seriöst inblandad i ett baklängesmål genom att förlora en närkamp.

Allvarligt talat så tycker jag att Luleå ska ha is i magen så länge laget hittar sätt att vinna på.
Nu åker man hem med två pinnar från Rögle trots avsaknad av bl a Mouillerat, Melart och Junttila vilket är helt ok.
Kennedys marknadsvärde är inte högt just nu och skulle Osten skicka honom och han hittar ett nytt lag så sitter Luleå ändå med en fet sudd varje månad att betala ut.
Det finns ju potential. Vänta, våga och kanske vinna...tycker jag.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Donowitz fre okt 21, 2016 12:05 am

En stor gåta.

Svag fysiskt och verkar inte vara där mentalt.
Känns inte helt omöjligt att han själv väljer att bryta och lämna inom kort.
Tror inte att fortsätta hos oss kommer gagna karriären heller. Desto fler matcher utan poäng, desto svagare CV. Förmodligen bästa att bryta och fixa det som är fel.

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av farre fre okt 21, 2016 12:11 am

Han har nog fått det mesta av lönen i sign on så så stor skillnad blir det inte.
Att vi missade Filpulla och värvade två helt oprövade centrar som garanterat lyfter högre lön och som inte ens levererat något vidare ens i AHL stör mig fortfarande dock
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Urken fre okt 21, 2016 12:24 am

farre skrev:Han har nog fått det mesta av lönen i sign on så så stor skillnad blir det inte.
Att vi missade Filpulla och värvade två helt oprövade centrar som garanterat lyfter högre lön och som inte ens levererat något vidare ens i AHL stör mig fortfarande dock

Då är vi två. Jag hade större förhoppningar på Molle än Kennedy, trots att jag inte sett någon av dem på förhand. Nå.. Stör mig otroligt mycket att vi inte kan få in en riktig center någon gång.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av wilmus2007 fre okt 21, 2016 10:30 am

Tycker det ser ut som att han inte trivs och är inne i gruppen, jag sitter bakom Luleås bås i coopen och ser mycket detaljer som han har för sig under matcher...skakar på huvudet efter ett byte, slår klubban i båset, mumlar något, sätter sig längst ut på bänken, skickar ut väldigt dåliga signaler, stundtals så gör han rätt ok saker på isen men som det ser ut nu är han inte bra...
wilmus2007
wilmus2007

Antal inlägg : 626
Join date : 15-02-04
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Sportchefen #2 fre okt 21, 2016 11:17 am

farre skrev:Han har nog fått det mesta av lönen i sign on så så stor skillnad blir det inte.
Att vi missade Filpulla och värvade två helt oprövade centrar som garanterat lyfter högre lön och som inte ens levererat något vidare ens i AHL stör mig fortfarande dock

Mesta av lönen i sign on? Ok, du kanske vet mer än mig för det stämmer inte med vad jag hört.
Mouillerat fick vadå? Fem matcher och ca 30 000 i böter. Går det att räkna ut månadslönen utifrån det? Borde väl inte skilja alltför mycket på herrarnas ersättning.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Pajala fre okt 21, 2016 12:17 pm

Bamsefar skrev:När man läser beskrivningen av Kennedy så undrar man lite om vi fått fel spelare?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11412

Lacks size stämmer väl ?

* Lacks stamina
* Lacks speed
* Lacks grit

borde det väl ha stått på EP study
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Micke80 fre okt 21, 2016 1:15 pm

Sportchefen #2 skrev:
farre skrev:Han har nog fått det mesta av lönen i sign on så så stor skillnad blir det inte.
Att vi missade Filpulla och värvade två helt oprövade centrar som garanterat lyfter högre lön och som inte ens levererat något vidare ens i AHL stör mig fortfarande dock

Mesta av lönen i sign on? Ok, du kanske vet mer än mig för det stämmer inte med vad jag hört.
Mouillerat fick vadå? Fem matcher och ca 30 000 i böter. Går det att räkna ut månadslönen utifrån det? Borde väl inte skilja alltför mycket på herrarnas ersättning.

I tråden diciplinnämnden finns en uppställning taget från Mr Madhawk där man kan utläsa vad hans 29900 kr för två matcher motsvarar. Jag håller med om att den ersättningen på inget sätt kan motsvara den faktiska kostnaden.
Lägger man dessutom till att han är utlänning och inte spelade i Sverige i fjol så är det en vanlig lösning att betala en större summa som sign-on eftersom det är fördelaktigt rent skattetekniskt.
Vad dessa herrars, och i det här fallet Kennedy eftersom det är hans tråd, kontrakt är värt är det ju därmed otroligt svårt att klura ut just pga dessa lösningar. Klart är väll däremot att man inte får så mycket till stjärna för motsvarande summa om man inte har enormt tur.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Tigerman fre okt 21, 2016 1:58 pm

Är hans familj här eller kvar i Nordamerika?

Det kan ju ha en avgörande betydelse på hans psyke, för just nu är det uppenbart att huvudet inte riktigt är på rätt plats, i alla fall inte i 60 minuter i sträck. Tidvis glimtar det till, och under tredje perioden igår så var han rätt bra, men det går otroligt mycket upp och ner inte bara mellan bytena utan även mitt i dem.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Tigerman fre okt 21, 2016 2:06 pm

Ser nu att jag får svar på min fråga ovan i dagens NSD. Familjen kommer hit i november.


Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Urken fre okt 21, 2016 2:16 pm

Oavsett vad man tycker och drar för egna slutsatser efter dagens intervju med Kennedy, så är det roligt att han är helt ärlig. Låter dock som att han är en ensamvarg/hamnat utanför gruppen i och med det han säger. Långtråkigt.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av ski3r fre okt 21, 2016 2:42 pm

Vad hade han förväntat sig?
HTFU tills familjen är på plats.

ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Tigerman fre okt 21, 2016 2:51 pm

Urken skrev:Oavsett vad man tycker och drar för egna slutsatser efter dagens intervju med Kennedy, så är det roligt att han är helt ärlig. Låter dock som att han är en ensamvarg/hamnat utanför gruppen i och med det han säger. Långtråkigt.
Ja, det verkar ju inte som att han har det alltför kul, om att gå till mataffären är höjdpunkten... Dags att skicka fram omvårdnadsteamet verkar det som. Eller låt honom köra ismaskinen, det brukar alla gilla Very Happy

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av wilmus2007 fre okt 21, 2016 2:57 pm

Där besannas ens farhågor, han trivs inte! Hoppas då att det blir bättre när familjen är här...
wilmus2007
wilmus2007

Antal inlägg : 626
Join date : 15-02-04
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Ferros fre okt 21, 2016 4:33 pm

Tycker det är väldigt oroande att han inte ställer krav på sig själv att leverera (poäng) och att "det bara går dåligt om man gör det". Känns inte som killen med starkt psyke eller rätt inställning.

Jämför med t ex Klasen, som kunde vara vansinnig på sig själv för att han inte varit tillräckligt bidragande, även efter en kväll där han gjort flera poäng. För att inte tala om när han inte gjort poäng, eller mål, på någon match. Tycker det säger rätt mycket om den inställningen man har till sig själv och hur man ska hjälpa laget, efter den roll man har.

Är man värvad som förstacenter till ett lag som vill vara med i toppen av ligan man spelar i, och får betalt därefter, så anser jag att man bör kunna ställa krav på sig själv, samtidigt som man förstår att andra också kommer att ha det, för att leva upp till den roll som man är värvad, och får betalt, för.


Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Pajala fre okt 21, 2016 4:35 pm

nja, känns som att det är ett liten bortförklaring av mr Kennedy, tror inte han lyfter sig fast familjen ansluter, han är helt enkelt för dålig.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Högljudd fre okt 21, 2016 5:04 pm

Pajala skrev:nja, känns som att det är ett liten bortförklaring av mr Kennedy, tror inte han lyfter sig fast familjen ansluter, han är helt enkelt för dålig.

162 NHL matcher....jo han är nog skitkass *obs ironi*
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1011
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Ferros fre okt 21, 2016 5:33 pm

Högljudd skrev:
Pajala skrev:nja, känns som att det är ett liten bortförklaring av mr Kennedy, tror inte han lyfter sig fast familjen ansluter, han är helt enkelt för dålig.

162 NHL matcher....jo han är nog skitkass *obs ironi*

Patrick Dwyer har 416 NHL matcher på sitt CV och var ändå en av SHLs sämsta spelare förra säsongen.

Fler exempel på spelare som gjort massa NHL-matcher och ändå varit usla i SHL:

Joel Kiwatkowski 282 NHL-matcher
Ryan O'Byrne 308 NHL-matcher
Bryan McCabe 1135 NHL-matcher
Dan Hinote 503 NHL-matcher

Dessa är spelare som jag bara kommer på så där, utan att tänka efter. Listan kan säkerligen göras väldigt lång, om man bara lägger ner lite tid på den.

Kort och gott: Antal NHL matcher säger i princip ingenting om en spelares nuvarande förmåga, eller om hur bra han kommer att kunna spela hockey i Europa, dessutom på större rink, som vi har i SHL.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Pajala fre okt 21, 2016 5:40 pm

Högljudd skrev:
Pajala skrev:nja, känns som att det är ett liten bortförklaring av mr Kennedy, tror inte han lyfter sig fast familjen ansluter, han är helt enkelt för dålig.

162 NHL matcher....jo han är nog skitkass *obs ironi*

man lever väl inte på gamla meriter, min gamla bmw e30 var en grym och snabb bil för 30 år sedan, nu går den som skit, rostat sönder och läcker olja ... räcker det svaret ? Wine lol!
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Lulefan fre okt 21, 2016 6:12 pm

Man kan vara hur bra som helst i NHL och ändå aldrig få till det i SHL. Stor rink och mycket annat som skiljer. Om man dessutom är i den situation Kennedy är i privatlivet så kan det nog vara svårt. Jag tror och hoppas han börjar leverera framåt slutet av november/början av december.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Rönken fre okt 21, 2016 6:41 pm

Lulefan skrev:Man kan vara hur bra som helst i NHL och ändå aldrig få till det i SHL. Stor rink och mycket annat som skiljer. Om man dessutom är i den situation Kennedy är i privatlivet så kan det nog vara svårt. Jag tror och hoppas han börjar leverera framåt slutet av november/början av december.

Skulle väl möjligen kunna vara avsaknaden av familjen som gör det, han ser väldigt ointresserad och frånvarande ut på isen. Kan alltid hoppas...
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av icemask fre okt 21, 2016 7:03 pm

Urken skrev:
icemask skrev:Kan finnas andra orsaker än dålig hockeyspelare, oro för familjen, barn annat ?!

Då ska han inte spela, utan vara med sin familj.
Så lät det i början på oktober !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Urken fre okt 21, 2016 7:40 pm

icemask skrev:
Urken skrev:
icemask skrev:Kan finnas andra orsaker än dålig hockeyspelare, oro för familjen, barn annat ?!

Då ska han inte spela, utan vara med sin familj.
Så lät det i början på oktober !

Svårt att veta vad du försöker få fram, mer än att du hade rätt i din antydan?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av farre fre okt 21, 2016 8:25 pm

Sportchefen #2 skrev:
farre skrev:Han har nog fått det mesta av lönen i sign on så så stor skillnad blir det inte.
Att vi missade Filpulla och värvade två helt oprövade centrar som garanterat lyfter högre lön och som inte ens levererat något vidare ens i AHL stör mig fortfarande dock

Mesta av lönen i sign on? Ok, du kanske vet mer än mig för det stämmer inte med vad jag hört.
Mouillerat fick vadå? Fem matcher och ca 30 000 i böter. Går det att räkna ut månadslönen utifrån det? Borde väl inte skilja alltför mycket på herrarnas ersättning.

Ja jag är rätt säker på att jag vet mer än dig
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Sportchefen #2 fre okt 21, 2016 10:13 pm

farre skrev:
Sportchefen #2 skrev:
farre skrev:Han har nog fått det mesta av lönen i sign on så så stor skillnad blir det inte.
Att vi missade Filpulla och värvade två helt oprövade centrar som garanterat lyfter högre lön och som inte ens levererat något vidare ens i AHL stör mig fortfarande dock

Mesta av lönen i sign on? Ok, du kanske vet mer än mig för det stämmer inte med vad jag hört.
Mouillerat fick vadå? Fem matcher och ca 30 000 i böter. Går det att räkna ut månadslönen utifrån det? Borde väl inte skilja alltför mycket på herrarnas ersättning.

Ja jag är rätt säker på att jag vet mer än dig

Ja men då räknar vi då. 30 000 i böter för två matcher = ca 250 000 i månadslön på Mouillerat. Skulle gissa att Luleå betalar ut ca 2 mille i lön för en säsong.
Om vi säger att Kennedy har ett liknande kontrakt och om vi utgår från att du vet mer än mig och han alltså har STÖRRE DELEN av sin lön i sign on, vi kan säga att han har två tredjedelar, så har han alltså sex mille för en säsong.
Då är man nog ute och frihjular ganska ordentligt i ett försök att spela Allan.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av farre fre okt 21, 2016 11:30 pm

Sportchefen #2 skrev:
farre skrev:
Sportchefen #2 skrev:
farre skrev:Han har nog fått det mesta av lönen i sign on så så stor skillnad blir det inte.
Att vi missade Filpulla och värvade två helt oprövade centrar som garanterat lyfter högre lön och som inte ens levererat något vidare ens i AHL stör mig fortfarande dock

Mesta av lönen i sign on? Ok, du kanske vet mer än mig för det stämmer inte med vad jag hört.
Mouillerat fick vadå? Fem matcher och ca 30 000 i böter. Går det att räkna ut månadslönen utifrån det? Borde väl inte skilja alltför mycket på herrarnas ersättning.

Ja jag är rätt säker på att jag vet mer än dig

Ja men då räknar vi då. 30 000 i böter för två matcher = ca 250 000 i månadslön på Mouillerat. Skulle gissa att Luleå betalar ut ca 2 mille i lön för en säsong.
Om vi säger att Kennedy har ett liknande kontrakt och om vi utgår från att du vet mer än mig och han alltså har STÖRRE DELEN av sin lön i sign on, vi kan säga att han har två tredjedelar, så har han alltså sex mille för en säsong.
Då är man nog ute och frihjular ganska ordentligt i ett försök att spela Allan.

Hörru Allan du gör dig bara till åtlöje med din okunskap
Tabellen ser ut så här:
Månadslön upp till 10 000 kr – 1000 kronor i böter för en match avstängning
Månadslön 10 001–25 000 – 3 000 kronor.
Månadslön 25 001–40 000 – 5 000 kronor.
Månadslön 40 001–80 000 – 8 000 kronor.
Månadslön 80 001–120 000 – 13 000 kronor.
Månadslön 120 001–160 000 – 17 000 kronor.
Månadslön 160 001–200 000 – 21 000 kronor.
Månadslön 200 001–250 000 – 25 000 kronor.
Månadslön 250 001 och uppåt – 30 000 kronor.

Ska jag behöva räkna åt dig oxå?
Här är citat från Mr Madhawk
"Kael Mouillerat, Luleå, fick 5+2 matcher den 14 oktober. Han fick 29 900 kronor i böter. Han faller då in under den femte nivån. 13 000 kronor gånger 2, plus 15 %.
Alltså: 26 000 kronor gånger 1.15 = 29 900 kronor."

Om du på allvar tror att en tilltänkt förstecenter som dessutom kommer från KHL spelar för 80-120k vilket är medellönen i SHL så kan jag tyvärr inte hjälpa dig med din åkomma
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Tigerman fre okt 21, 2016 11:36 pm

Forumreglerna hörni. Läs dem innan ni fortsätter diskussionen om löner, båda två. Tack på förhand.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Sportchefen #2 fre okt 21, 2016 11:50 pm

farre skrev:
Sportchefen #2 skrev:
farre skrev:
Sportchefen #2 skrev:
farre skrev:Han har nog fått det mesta av lönen i sign on så så stor skillnad blir det inte.
Att vi missade Filpulla och värvade två helt oprövade centrar som garanterat lyfter högre lön och som inte ens levererat något vidare ens i AHL stör mig fortfarande dock

Mesta av lönen i sign on? Ok, du kanske vet mer än mig för det stämmer inte med vad jag hört.
Mouillerat fick vadå? Fem matcher och ca 30 000 i böter. Går det att räkna ut månadslönen utifrån det? Borde väl inte skilja alltför mycket på herrarnas ersättning.

Ja jag är rätt säker på att jag vet mer än dig

Ja men då räknar vi då. 30 000 i böter för två matcher = ca 250 000 i månadslön på Mouillerat. Skulle gissa att Luleå betalar ut ca 2 mille i lön för en säsong.
Om vi säger att Kennedy har ett liknande kontrakt och om vi utgår från att du vet mer än mig och han alltså har STÖRRE DELEN av sin lön i sign on, vi kan säga att han har två tredjedelar, så har han alltså sex mille för en säsong.
Då är man nog ute och frihjular ganska ordentligt i ett försök att spela Allan.

Hörru Allan du gör dig bara till åtlöje med din okunskap
Tabellen ser ut så här:
Månadslön upp till 10 000 kr – 1000 kronor i böter för en match avstängning
Månadslön 10 001–25 000 – 3 000 kronor.
Månadslön 25 001–40 000 – 5 000 kronor.
Månadslön 40 001–80 000 – 8 000 kronor.
Månadslön 80 001–120 000 – 13 000 kronor.
Månadslön 120 001–160 000 – 17 000 kronor.
Månadslön 160 001–200 000 – 21 000 kronor.
Månadslön 200 001–250 000 – 25 000 kronor.
Månadslön 250 001 och uppåt – 30 000 kronor.

Ska jag behöva räkna åt dig oxå?
Här är citat från Mr Madhawk
"Kael Mouillerat, Luleå, fick 5+2 matcher den 14 oktober. Han fick 29 900 kronor i böter. Han faller då in under den femte nivån. 13 000 kronor gånger 2, plus 15 %.
Alltså: 26 000 kronor gånger 1.15 = 29 900 kronor."

Om du på allvar tror att en tilltänkt förstecenter som dessutom kommer från KHL spelar för 80-120k vilket är medellönen i SHL så kan jag tyvärr inte hjälpa dig med din åkomma

Häpp! Nix, det tror jag inte. Tankevurpa från min sida. Ursäkt medföljer så håller vi oss till reglerna.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av farre fre okt 21, 2016 11:51 pm

Samma här Wink
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Qirren lör okt 22, 2016 12:17 pm

Vi har ändå fått en hygglig start av serien. Bättre att ge honom tid. I nio fall av tio blir det bara dyrare och inte alls bättre att skicka iväg spelare.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av ski3r sön okt 23, 2016 8:33 pm

Även om jag varit kritisk måste jag ge honom att det tar sig. Betydligt mer energi idag, fortsätt så.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Old Brooklyn sön okt 23, 2016 8:35 pm

Japp, klart bästa matchen för Ted...jag menar Tim.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Qirren sön okt 23, 2016 8:39 pm

Formkurvan fortsätter gå sakta men säkert uppåt. Hoppas det fortsätter så.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Ferros sön okt 23, 2016 8:58 pm

Idag var väl första rejäla steget för Kennedy, speciellt i tredje perioden så lyckades han hålla en nivå som han oftast bara visat upp i enstaka sekvenser under de 10 inledande matcherna. Men det är väldigt många steg kvar till att vara en toppcenter i ett SHL-lag, och ännu fler till att vara den förstacenter som han är här för att vara.

Hoppas att han får ett rejält ryck i utvecklingen när familjen kommer, annars kommer han inte att hinna bli en bra SHL-center innan kontraktet gått ut, det räcker inte med dessa små ministeg under resten av säsongen. Mer än en femtedel har redan hunnit gå, och då har han en lång bit kvar till att ens vara en hyfsad SHL-spelare.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av wilmus2007 sön okt 23, 2016 9:27 pm

Nu var han mer delaktig i båset också, snackade flera gånger med de övriga. Har han knappt gjort tidigare....
Såg klart bättre ut på isen också....
wilmus2007
wilmus2007

Antal inlägg : 626
Join date : 15-02-04
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Norlin sön okt 23, 2016 10:24 pm

wilmus2007 skrev:Nu var han mer delaktig i båset också, snackade flera gånger med de övriga. Har han knappt gjort tidigare....
Såg klart bättre ut på isen också....

Riktigt roligt att höra. Tror att han bär ett enormt ok på axlarna just nu så om bara stämningen lättas upp lite och han kommer in i gruppen och kanske får sätta en puck så tror jag han kommer lyfta ordentligt.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av PM mån okt 24, 2016 8:49 am

Vet inte jag men jag har svårt att hylla eller berömma en spelare som är tilltänkt förste center med lön därefter bara för att han i en match visar en tillstymmelse av vilja?

Jag vidhåller att han är en katastrofvärvning som kom inglidande i laget på en grilla i en liga han stort har underskattat med noll intention att kämpa med blod och svett för det lag som betalat för honom.

Han är inte professionell helt enkelt.
Tror inte hans stats ljuger allt för mycket om vad för slags spelare han är!

PM

Antal inlägg : 1947
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av icemask mån okt 24, 2016 8:55 am

Låter på många här som att det är en ny Abbott de förväntat sig !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av PM mån okt 24, 2016 9:15 am

En ny Abbott blir svårt att värva till våran liga med våran budget, men 2 poäng på tio matcher där inget är ett mål är långt under godkänt för en förstecenter enligt mig.
Kan man inte ha högre krav på en importspelare än så, så tycker jag att Osten skall gå tillbaks till allsvenskan och värva spelare.
Mer "bang for the buck" där.
Är ju uppenbart att transatlanter inte är vår sportchefs starkaste sida.

PM

Antal inlägg : 1947
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av hokkzorz mån okt 24, 2016 9:58 am

PM skrev:En ny Abbott blir svårt att värva till våran liga med våran budget, men 2 poäng på tio matcher där inget är ett mål är långt under godkänt för en förstecenter enligt mig.
Kan man inte ha högre krav på en importspelare än så, så tycker jag att Osten skall gå tillbaks till allsvenskan och värva spelare.
Mer "bang for the buck" där.
Är ju uppenbart att transatlanter inte är vår sportchefs starkaste sida.

Minnet är kort hos vissa. Det fanns ingenting på marknaden under hela våren och sommaren. Visst det var en chansning med Kennedy men det fanns i stort sett inga andra alternativ. Folk får det att låta som att Kennedy handplockades som våran första center som skulle bära laget när sanningen snarare är att det att vi tog det som fanns och hoppades att det skulle slå väl ut.

Jag har inte gett upp hoppet än angående Kennedy. Hittills har han inte rosat marknaden, han har vart bedrövlig förutom några korta perioder i matcher och det är inte tillräckligt bra, helt klart. men nu sitter vi med han i laget, alternativet är att sätta han på läktaren och betala hans lön och spela Toolanen istället eller så gör man precis allt och ger han ytterligare några chanser för att
få igång honom. Det är inte nu vi skall vara som bäst, det är på vårkanten.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Bamsefar mån okt 24, 2016 10:16 am

känslan är väl att Kennedy inte var ett förstahandsval,
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Snikne Ville mån okt 24, 2016 10:30 am

Bamsefar skrev:känslan är väl att Kennedy inte var ett förstahandsval,
Kennedy hade man haft under luppen en längre tid. Däremot tog man Molle lite på volley.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Kallepedal mån okt 24, 2016 11:29 am

Micke80 skrev:Läste i nån "vik-artickel" att en scout höjde ett varningensfinger för honom. Enligt scouten var det en mycket talangfull spelare men enligt han kunde Kennedy ibland vara enormt dålig och visa en dålig attityd med kroppsspårket när det gick dåligt medan han var riktigt bra när han var bra. Han lyfte ett varningensfinger.
Har tyvärr inte kvar artickeln så jag kan länka den.
En tanke jag får är att det kansske är enormt viktigt att sätta honom i en kedja med en stark och possitiv pådrivare så at han inte får utrymme att hänga läpp utan måste kämpa än hårdare.

edit:
http://vikfancentral.se/tankar-kring-mjornbergs-malvaktsranking-scout-om-luleas-nye-tim-kennedy/
Det här inlägget är precis ett kvartal gammalt. Varningssignalerna verkar stämma. Frågan är hur vi ska få ut det bästa av Kennedy. Jag är övertygad om att killen har potential att bli en ledande center i SHL. Ska man vara hårdare och bänka honom eller ge honom förtroende och hoppas på att det lossnar. Ska man bänka honom eller fortsätta att ge honom förtroende? Det finns inget facit om vad som är rätt men det jag i alla fall är övertygad om är att personerna inom laget jobbar stenhårt med att optimera laget.
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Slapshot mån okt 24, 2016 11:52 am

Överhuvudtaget känns det som att Osten oftare lyckas med backvärvningar än forwards.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av pingu mån okt 24, 2016 5:32 pm

Sätt Kennedy på läktaren om han inte snarast visar bättre inställning och börjar bidra till laget som en riktig toppcenter, då bryter han nog till slut kontraktet självmant och vi kan värva en ersättare. Dock lite bättre match av honom senast.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Gpa tis okt 25, 2016 10:02 am

Bra grej att sätta foppa bredvid Kennedy, fortsätt med det. Är det någon i laget som tydligt kan visa vad som behövs i inställning och arbete på isen så är det foppa.

Gpa

Antal inlägg : 85
Join date : 12-01-24
Age : 38
Ort : Gagnef

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av farre tor okt 27, 2016 9:29 pm

Nu får det vara nog! Så mycket pengar och man får exakt 0 i avkastning. Någon får ta ansvar för den här felvärvningen och misslyckandet av att värva en förstecenter under flera säsonger.
Vi måste ha in en förstecenter som levererar och det ASAP! Helst igår.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Kapten Haddock fre okt 28, 2016 10:43 am

farre skrev:Nu får det vara nog! Så mycket pengar och man får exakt 0 i avkastning. Någon får ta ansvar för den här felvärvningen och misslyckandet av att värva en förstecenter under flera säsonger.
Vi måste ha in en förstecenter som levererar och det ASAP! Helst igår.

Jo nu tycker jag att Tim har lite bråttom att börja leverera!

Har all förståelse att de kan vara svårt att komma in sent i ett lag, vara utan familjen, komma till en ny miljö, få nya roller, komma till stor rink och alla andra faktorer som en hockeyspelare har anpassa sig till.....absolut. Men nu börjar den smekmånaden vara slut för Tim. Saken är att dessa faktorer är den vardag väldigt många spelare står inför varje säsong.

Om de är Kennedy själv eller LHF som ska göra nått drag för att få de att funka vet jag inte, men jag tycker båda parter bör aggera. Hur som helst så är de nog läge att jaga herr Kennedy med både T-Sprit och Blåslampa tills dess att en lösning har hittats, för den här killen hade alla förväntningar på att han skulle leverera!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Pajala fre okt 28, 2016 4:40 pm

Dixon gjorde 2+2 på 15 matcher i Luleå.

Tror faktiskt Kennedy inte slår det pale
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 3 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet