2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

+40
MrA
Mickeee
Snikne Ville
Lajon
Number 69
pingu
kokostrollet
icemask
Hedanders
delphi
wilmus2007
Norlin
JuniorX
Puckad
Kato
Sir Prozac
Mange
Donten_
Redbear
Rönken
KaptenBlodskelett
NallePhu
Dentos
Kraftkung
JayDee
Bamsefar
Myrman
GLHF
Lasse Proppmätt
Slapshot
Kapten Haddock
nummer 17
Patrik82
LulefanGBG
CKa
Pajala
tibet
Urken
MickkeJ
Admin
44 posters

Sida 6 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Urken tor 18 feb 2016, 23:26

@Snikne Ville var läser du det?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Snikne Ville tor 18 feb 2016, 23:30

Urken skrev:@Snikne Ville var läser du det?
Hörde av en "källa" att han är anmäld men läste på NK:s blogg om domarrapport.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Urken tor 18 feb 2016, 23:37

Snikne Ville skrev:
Urken skrev:@Snikne Ville var läser du det?
Hörde av en "källa" att han är anmäld men läste på NK:s blogg om domarrapport.

Tack för informationen!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Urken tor 18 feb 2016, 23:38



Här är Sylvegårds tackling på Aho.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Rönken tor 18 feb 2016, 23:40

Ser inte ut att träffa huvudet. Samt inga höga armar, inget hopp. Ser inte ut att toksatsa heller. Men när det blir skada efter att större spelare tacklat en mindre brukar det rendera i avstängning dessvärre, oavsett.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Mickeee tor 18 feb 2016, 23:41

Urken skrev:

Här är Sylvegårds tackling på Aho.

Skolboksexempel på perfekt tackling. Denna borde visas på video i utbildningsyfte för 5åringar och uppåt
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Snikne Ville tor 18 feb 2016, 23:45

Tar liksom stopp där..ser inte hur många skär men kanske skulle varit en charging beroende på isf. Kanske.

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Mickeee tor 18 feb 2016, 23:51

Vi saknade våra 3 superbrunkare idag och det märktes. Det är dem laget är byggt utifrån. Ändå skakade vi dem ordentligt. Vi är i grunden ett så mkt attraktivare och bättre ishockeylag än saik och iår kommer finalen spelas mellan oss och linköping allt annat ser jag som otroligt. Men det börjar vara dags att få till pp nu men det är med våra skickliga spelare bara frågan om en självförtroende grej och snart är det korken ur..
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av MrA tor 18 feb 2016, 23:55

MrA
MrA

Antal inlägg : 401
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Urken tor 18 feb 2016, 23:58

Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Urken fre 19 feb 2016, 00:07

https://www.luleahockeyforum.com/t612p650-last-material-fran-nsd-kuriren-i-sin-helhet#155233

"Toni Rajala åkte runt och alibitacklade med en halv miljon kronor brutto i månadslön. Samtidigt klev spelare som Emil Sylvegård och Peter Cehlarik in i närkamperna med tänderna först och hoppades komma ut med tandskyddet i behåll. De får slita varje månad för att ställa mjölk och margarin på bordet. Löneskillnaderna är enorma och har utvecklats till det. Givetvis är Luleå Hockey delaktiga i det med tanke på vad klubben betalat för Rajala. Han har inte gjort en landskamp på två säsonger och måste ha hockeyvärldens bäste agent, som drivit upp priset. För det finländaren presterar just nu är inget som hjälper Luleå Hockey mot klubbens andra SM-guld. 24-åringen drar ned den nykomponerade kedjan med honom själv, Jacob Lagacé och Bill Sweatt."
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av JuniorX fre 19 feb 2016, 00:22

Suck. Inte disciplinnämnden igen. Det här barkar ju åt skogen.
Får börja kolla handboll snart alltså.

JuniorX

Antal inlägg : 4060
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Bamsefar fre 19 feb 2016, 00:24

Urken skrev:https://www.luleahockeyforum.com/t612p650-last-material-fran-nsd-kuriren-i-sin-helhet#155233

"Toni Rajala åkte runt och alibitacklade med en halv miljon kronor brutto i månadslön. Samtidigt klev spelare som Emil Sylvegård och Peter Cehlarik in i närkamperna med tänderna först och hoppades komma ut med tandskyddet i behåll. De får slita varje månad för att ställa mjölk och margarin på bordet. Löneskillnaderna är enorma och har utvecklats till det. Givetvis är Luleå Hockey delaktiga i det med tanke på vad klubben betalat för Rajala. Han har inte gjort en landskamp på två säsonger och måste ha hockeyvärldens bäste agent, som drivit upp priset. För det finländaren presterar just nu är inget som hjälper Luleå Hockey mot klubbens andra SM-guld. 24-åringen drar ned den nykomponerade kedjan med honom själv, Jacob Lagacé och Bill Sweatt."

Så är det, Rajala är ett sänke och det kan vara dags att sätta han på bänken igen.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Urken fre 19 feb 2016, 00:32

Haha! Lindholm "står upp" för Aho  cheers

https://imgur.com/oA5gTBA
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Rönken fre 19 feb 2016, 01:20

Snikne Ville skrev:Tar liksom stopp där..ser inte hur många skär men kanske skulle varit en charging beroende på isf. Kanske.


Matchen ligger uppe på C More:s hemsida. Alltså han tar väl några skär, jag vet inte exakt vad charging-regeln säger. Är det 3-4 skär spelare får ta när h*n bestämt sig för att tackla? Är ju en riktigt bedömningsfråga mao. Men tycker inte att Sylvegård toksatsar som sagt, ser mer ut som att han ska ner i hörnet för pucken går dit. Sedan uppenbarar sig en tacklingsmöjlighet. Men visst, charging 2 minuter under matchens gång - kanske - men stänga av i efterhand vore horribelt.

För övrigt så hugger ju Granström verkligen ner Jimmie Ericsson framför Lassi någon minut innan dess. Ungefär 55 minuter in i matchen pig clown
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Bamsefar fre 19 feb 2016, 01:54

Rönken skrev:
Snikne Ville skrev:Tar liksom stopp där..ser inte hur många skär men kanske skulle varit en charging beroende på isf. Kanske.


Matchen ligger uppe på C More:s hemsida. Alltså han tar väl några skär, jag vet inte exakt vad charging-regeln säger. Är det 3-4 skär spelare får ta när h*n bestämt sig för att tackla? Är ju en riktigt bedömningsfråga mao. Men tycker inte att Sylvegård toksatsar som sagt, ser mer ut som att han ska ner i hörnet för pucken går dit. Sedan uppenbarar sig en tacklingsmöjlighet. Men visst, charging 2 minuter under matchens gång - kanske - men stänga av i efterhand vore horribelt.

För övrigt så hugger ju Granström verkligen ner Jimmie Ericsson framför Lassi någon minut innan dess. Ungefär 55 minuter in i matchen pig clown
Finns väl inga specifikt angivna skär man får ta. Är en ren bedömningsfråga.  Nu ska v i ju inte vara paranoida och tro att domare och andra är ute efter Luleåspelare speciellt men man kan se det som en förövning inför slutspelet, då får vi väl vara glada om vi får ihop ett lag till fjärde matchen?. Var det lärking igen?
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Kapten Haddock fre 19 feb 2016, 07:52

Bamsefar skrev:
Rönken skrev:
Snikne Ville skrev:Tar liksom stopp där..ser inte hur många skär men kanske skulle varit en charging beroende på isf. Kanske.


Matchen ligger uppe på C More:s hemsida. Alltså han tar väl några skär, jag vet inte exakt vad charging-regeln säger. Är det 3-4 skär spelare får ta när h*n bestämt sig för att tackla? Är ju en riktigt bedömningsfråga mao. Men tycker inte att Sylvegård toksatsar som sagt, ser mer ut som att han ska ner i hörnet för pucken går dit. Sedan uppenbarar sig en tacklingsmöjlighet. Men visst, charging 2 minuter under matchens gång - kanske - men stänga av i efterhand vore horribelt.

För övrigt så hugger ju Granström verkligen ner Jimmie Ericsson framför Lassi någon minut innan dess. Ungefär 55 minuter in i matchen pig clown
Finns väl inga specifikt angivna skär man får ta. Är en ren bedömningsfråga.  Nu ska v i ju inte vara paranoida och tro att domare och andra är ute efter Luleåspelare speciellt men man kan se det som en förövning inför slutspelet, då får vi väl vara glada om vi får ihop ett lag till fjärde matchen?. Var det lärking igen?

De börjar tyvärr bli en bedömningsport mer och mer och varje match avslutas inte för än DN har gjort sin bedömning! Snart sitter dom väl och ska ändra hela matchen efter ha sett den eftersänt!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Puckad fre 19 feb 2016, 09:08

Rönken skrev:...Men visst, charging 2 minuter under matchens gång - kanske - men stänga av i efterhand vore horribelt. ...
Precis det här, rent allmänt borde aldrig någon nämnd ändra bedömningen mer än ett snäpp på en situation som domarna sett. Högre steg än så sänder ju signalen att domare och nämnder inte har samma bild av var nivån skall vara. Och den byken borde de tvätta internt.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Snikne Ville fre 19 feb 2016, 09:37

Urken skrev:Haha! Lindholm "står upp" för Aho  cheers

https://imgur.com/oA5gTBA
Sylle nyper 3 till priset av 1 fight Smile
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av kniba fre 19 feb 2016, 10:06

LHF förlorade visserligen gårdagens match men jag är inte det minsta orolig. Pesonen saknades i SAIK, vilket såklart inte gynnar dem. Å andra sidan är Hedman, Petrell och Fabricius viktigare för LHF och det spel LHF vill spela. Det är trots allt en murbräcka som saknas i tre av fyra kedjekonstellationer. Två av fyra kedjor var intakta (Petrell borträknat). De små detaljerna avgjorde gårdagens match. LHF är dessutom inne i en tyngre period. Vi ska vara som bäst lagom till slutspelet.

Jag är fullkomligt övertygad om att LHF kommer köra över SAIK i en slutspelsserie. Ifall LHF får möjligheten kommer det bli en uppvisning i hockey.

kniba

Antal inlägg : 103
Join date : 13-04-05
Ort : Pite

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Urken fre 19 feb 2016, 10:08

kniba skrev:LHF förlorade visserligen gårdagens match men jag är inte det minsta orolig. Pesonen saknades i SAIK, vilket såklart inte gynnar dem. Å andra sidan är Hedman, Petrell och Fabricius viktigare för LHF och det spel LHF vill spela. Det är trots allt en murbräcka som saknas i tre av fyra kedjekonstellationer. Två av fyra kedjor var intakta (Petrell borträknat). De små detaljerna avgjorde gårdagens match. LHF är dessutom inne i en tyngre period. Vi ska vara som bäst lagom till slutspelet.

Jag är fullkomligt övertygad om att LHF kommer köra över SAIK i en slutspelsserie. Ifall LHF får möjligheten kommer det bli en uppvisning i hockey.

Vi får hoppas att du har rätt. Vore onekligen roligt att åtminstone ta sig till final igen. Det var en härlig känsla när Klasen skickade in pucken som sände oss vidare och Ulfven ut ur slutspelet.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Lasse Proppmätt fre 19 feb 2016, 10:31

kniba skrev:LHF förlorade visserligen gårdagens match men jag är inte det minsta orolig. Pesonen saknades i SAIK, vilket såklart inte gynnar dem. Å andra sidan är Hedman, Petrell och Fabricius viktigare för LHF och det spel LHF vill spela. Det är trots allt en murbräcka som saknas i tre av fyra kedjekonstellationer. Två av fyra kedjor var intakta (Petrell borträknat). De små detaljerna avgjorde gårdagens match. LHF är dessutom inne i en tyngre period. Vi ska vara som bäst lagom till slutspelet.

Jag är fullkomligt övertygad om att LHF kommer köra över SAIK i en slutspelsserie. Ifall LHF får möjligheten kommer det bli en uppvisning i hockey.

Ställer mig väldigt frågande till detta uttalande..
Tror du inte Skaik också ska vara bäst lagom till slutspelet då?Och är inne i en tyngre period??
Och är dom det så lär det ju se ut som i höstas när vi mötte dom i dubbelmötet även om vi får alla pjäser tillbaka..
Det enda jag kan tänka mig om vi ska knäcka Skaikgåtan på bortaplan i ett slutspel är att dom får skador på flera viktiga kuggar i laget
Norman Ritola Burström Aho Lundberg Zacke Jimmie t.e.x och även då lär dom kunna ge oss en rejäl match..
På hemmaplan kan vi rubba dom någon enstaka gång men borta är vi tyvärr inte nära bara inse Skaik är mycket bättre lag än LHF.
Tyvärr!!

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Puckad fre 19 feb 2016, 10:35

Det SKAIK och FCH saknar , och som vi har är ... spelaromsättning.
Och det syns i spelet. Men det talar till vår fördel i slutet av säsongerna.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av kniba fre 19 feb 2016, 10:40

Lasse Proppmätt skrev:Ställer mig väldigt frågande till detta uttalande..
Tror du inte Skaik också ska vara bäst lagom till slutspelet då?Och är inne i en tyngre period??

Syftade inte på att vi skulle vara nedtränade utan att vi är i en mindre formsvacka. Självklart tränar båda lagen för ett långt slutspel.

Lasse Proppmätt skrev:Och är dom det så lär det ju se ut som i höstas när vi mötte dom i dubbelmötet även om vi får alla pjäser tillbaka..
Det enda jag kan tänka mig om vi ska knäcka Skaikgåtan på bortaplan i ett slutspel är att dom får skador på flera viktiga kuggar i laget
Norman Ritola Burström Aho Lundberg Zacke Jimmie t.e.x och även då lär dom kunna ge oss en rejäl match..

Personligen anser jag man letar fel om man jämför LHF i höstas med SAIK i dagsläget. Väl i slutspel är mina förhoppningar att Rajala-Lagace-Sweatt har kommit igång samt att Petrell är i högform. SAIK är helt klart bra, men som jag ser det är vi på väg uppåt. Med eller utan skador är jag övertygad om att vi slår ut SAIK.

Lasse Proppmätt skrev:
På hemmaplan kan vi rubba dom någon enstaka gång men borta är vi tyvärr inte nära bara inse Skaik är mycket bättre lag än LHF.
Tyvärr!!

Nej, efter nyår har vi spelat mot varandra två gånger. Vi vann ena matchen, de vann den andra. Båda var på sina sätt jämna. SAIK är ingen omöjlig uppgift, allra minst med fullt manskap. Upp med hakan.

kniba

Antal inlägg : 103
Join date : 13-04-05
Ort : Pite

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Lasse Proppmätt fre 19 feb 2016, 10:47

Mickeee skrev:Vi saknade våra 3 superbrunkare idag och det märktes. Det är dem laget är byggt utifrån. Ändå skakade vi dem ordentligt. Vi är i grunden ett så mkt attraktivare och bättre ishockeylag än saik och iår kommer finalen spelas mellan oss och linköping allt annat ser jag som otroligt. Men det börjar vara dags att få till pp nu men det är med våra skickliga spelare bara frågan om en självförtroende grej och snart är det korken ur..

På Jumotronen sa en s.k expert "Engström tror jag han hette" att vi spelar en mycket primitiv ishockey..Vi försökte spela konstruktivt i början men det gav inga poäng..Så man började spela primitiv ishockey och då kom poängen..Hmm så jävla primitivt är det ju inte direkt. Var nog lite väl "Apple fanboy" över det där uttalandet

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Lasse Proppmätt fre 19 feb 2016, 11:01

kniba skrev:
Lasse Proppmätt skrev:Ställer mig väldigt frågande till detta uttalande..
Tror du inte Skaik också ska vara bäst lagom till slutspelet då?Och är inne i en tyngre period??

Syftade inte på att vi skulle vara nedtränade utan att vi är i en mindre formsvacka. Självklart tränar båda lagen för ett långt slutspel.

Tja Skaik förlora mot LHC ganska klart vi förlora mot Malmö Skaik studsa tillbaka direkt vi står och trampar Skaik förlorar sällan 2-3 matcher i rad vad får dig att tro att dom ska göra det i ett slutspel?
Jag tycker dom t.o.m har ett bättre lag i år än förra året.
Spelare som Lundberg Norman Zacke har verkligen lyft sig i år..

Lasse Proppmätt skrev:Och är dom det så lär det ju se ut som i höstas när vi mötte dom i dubbelmötet även om vi får alla pjäser tillbaka..
Det enda jag kan tänka mig om vi ska knäcka Skaikgåtan på bortaplan i ett slutspel är att dom får skador på flera viktiga kuggar i laget
Norman Ritola Burström Aho Lundberg Zacke Jimmie t.e.x och även då lär dom kunna ge oss en rejäl match..

Personligen anser jag man letar fel om man jämför LHF i höstas med SAIK i dagsläget. Väl i slutspel är mina förhoppningar att Rajala-Lagace-Sweatt har kommit igång samt att Petrell är i högform. SAIK är helt klart bra, men som jag ser det är vi på väg uppåt. Med eller utan skador är jag övertygad om att vi slår ut SAIK.

Tja Skaik letar nog formen på Ritola Holmström & Calof & hoppas såklart att Pesonen ska hinna komma igång lagom till slutspelet den enda av dom du nämnde i LHF som jag kan tro ska höja sig är Sweatt Lagace har nåt sin peak enligt mig. Rajala passar inte i vårt sätt att spela hockey tyvärr.

Lasse Proppmätt skrev:
På hemmaplan kan vi rubba dom någon enstaka gång men borta är vi tyvärr inte nära bara inse Skaik är mycket bättre lag än LHF.
Tyvärr!!

Nej, efter nyår har vi spelat mot varandra två gånger. Vi vann ena matchen, de vann den andra. Båda var på sina sätt jämna. SAIK är ingen omöjlig uppgift, allra minst med fullt manskap. Upp med hakan.

Spelar ingen roll som sagt vi kan rubba dom någon gång på hemmaplan men på bortaplan så har det hänt 2 ggr på 28 år en gång i övertid oftast har vi vart utspelade dock har vi ALDRIG spelat ut Skaik ordentligt sedan dom kom tillbaka till högsta serien igen annat än 2 st tredje perioder..Nu senast i 5-2 vinsten och en gång för några år sen då vi vann en tidig höstmatch med 5-2 eller 5-3..I båda fallen var det Skaik som var det bättre laget fram till tredje perioden..
Hur många ggr dom kört över oss under dessa 10 år ids jag inte ens fundera på..

Hur får man såna där "qoutes" du gör så man kan svara under varje fråga? är inte direkt haj på såna där saker..Nu blev mina svar inbäddade i dina frågor hmm..

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Pajala fre 19 feb 2016, 12:52

Enda chansen för Luleå är att typ Linköping slår ut dom ur ett slutspel, Luleå kan inte vinna en matchserie mot Skellefteå, dom är helt enkelt för bra, sen kan man hoppas och tro att något annat ska ske, sen kan man tro sig vara en större Luleåsupporter för att man envist påpekar hur enkelt Luleå kommer att spöa Skellefteå.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av kniba fre 19 feb 2016, 13:36

Lasse Proppmätt skrev:Tja Skaik förlora mot LHC ganska klart vi förlora mot Malmö Skaik studsa tillbaka direkt vi står och trampar Skaik förlorar sällan 2-3 matcher i rad vad får dig att tro att dom ska göra det i ett slutspel?
Jag tycker dom t.o.m har ett bättre lag i år än förra året.
Spelare som Lundberg Norman Zacke har verkligen lyft sig i år..

Både LHF och SAIK har blandat och gett på sista tiden. SAIK har ett bra lag och de har flera spelare som har höjt sig. Flera av deras spelare var osynliga igår. Martin Lundberg var bra, men det är också hans typ av match. SAIK vinner till syvende och sist på våra misstag samt det faktum att de får med sig powerplay och därmed också momentum. Att domaren missade deras handpassning och förvägrade oss en 5-3a kan ha varit matchavgörande. Så små är marginalerna. Dessutom skapade SAIK inte många målchanser igår, men det gjorde visserligen inte LHF heller. I mina ögon imponerande inte SAIK igår och jag ser ingen anledning till varför vi inte skulle besegra dem framgent. Dessutom saknade vi som sagt Fabricius, Hedman och Petrell. Otroligt viktiga spelare i just den här typen av matcher.

Lasse Proppmätt skrev:Tja Skaik letar nog formen på Ritola Holmström & Calof & hoppas såklart att Pesonen ska hinna komma igång lagom till slutspelet den enda av dom du nämnde i LHF som jag kan tro ska höja sig är Sweatt Lagace har nåt sin peak enligt mig. Rajala passar inte i vårt sätt att spela hockey tyvärr.

Det är klart att alla lag vill att deras spelare ska prestera. Som jag ser det har vi fler spelare och fler formationer som kan ta fler kliv. Vårat sparkapital är större än deras.

Lasse Proppmätt skrev:Spelar ingen roll som sagt vi kan rubba dom någon gång på hemmaplan men på bortaplan så har det hänt 2 ggr på 28 år en gång i övertid oftast har vi vart utspelade dock har vi ALDRIG spelat ut Skaik ordentligt sedan dom kom tillbaka till högsta serien igen annat än 2 st tredje perioder..Nu senast i 5-2 vinsten och en gång för några år sen då vi vann en tidig höstmatch med 5-2 eller 5-3..I båda fallen var det Skaik som var det bättre laget fram till tredje perioden..
Hur många ggr dom kört över oss under dessa 10 år ids jag inte ens fundera på..

Det är riktigt att vi har haft svårt för SAIK. Min känsla är att det räcker nu. Min känsla är att det vänder nu.

Lasse Proppmätt skrev:Hur får man såna där "qoutes" du gör så man kan svara under varje fråga? är inte direkt haj på såna där saker..Nu blev mina svar inbäddade i dina frågor hmm..

Du sätter ut:
"(/quote="XXX") CITAT (/quote)" efter varje stycke (eller vilka delar man nu vill citera)!
Bytt ut ( mot [.

kniba

Antal inlägg : 103
Join date : 13-04-05
Ort : Pite

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Urken fre 19 feb 2016, 13:40

Eller så klickar du på 'Citat'-knappen i menyn. Där skriver du då in namnet på den du vill citera, sedan klistrar du in hans meddelande i den uppkomna rutan.   Smile
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Mickeee fre 19 feb 2016, 19:44

Pajala skrev:Enda chansen för Luleå är att typ Linköping slår ut dom ur ett slutspel, Luleå kan inte vinna en matchserie mot Skellefteå, dom är helt enkelt för bra, sen kan man hoppas och tro att något annat ska ske, sen kan man tro sig vara en större Luleåsupporter för att man envist påpekar hur enkelt Luleå kommer att spöa Skellefteå.

Visa stolthet! Lägg dig inte på rygg och sprattla. Vi är Större Starkare och Bättre än saik på alla plan. Dem har haft tur i flera år i rad nu. Har dem någongång haft en skada på nyckelspelare i slutspelet? Nä. Men iår hjälper inte all tur i världen om dem ställs mot oss
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Pajala fre 19 feb 2016, 22:12

Mickeee skrev:
Pajala skrev:Enda chansen för Luleå är att typ Linköping slår ut dom ur ett slutspel, Luleå kan inte vinna en matchserie mot Skellefteå, dom är helt enkelt för bra, sen kan man hoppas och tro att något annat ska ske, sen kan man tro sig vara en större Luleåsupporter för att man envist påpekar hur enkelt Luleå kommer att spöa Skellefteå.

Visa stolthet! Lägg dig inte på rygg och sprattla. Vi är Större Starkare och Bättre än saik  på alla plan. Dem har haft tur i flera år i rad nu. Har dem någongång haft en skada på nyckelspelare i slutspelet? Nä. Men iår hjälper inte all tur i världen om dem ställs mot oss
Tur i hockey?  Och under flera år?  Ha ha ha, ja det där var extra naivt, nästan som ett skämt.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av JuniorX fre 19 feb 2016, 23:52

Jag tycker att vi har kommit närmare SAIK på sista tiden och av den anledningen ser jag det inte alls som omöjligt att slå ut dem i finalspel. Vi vet hur vi ska göra. Ta ner farten på dem med noggrant styrspel i mittzon, forechecka smart på deras backar och spela fysiskt när det behövs. Så ska det gå till.

JuniorX

Antal inlägg : 4060
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Qirren lör 20 feb 2016, 00:05

Både mot Frölunda och Skellefteå gäller det att forechecka bra och smart då båda lagen alltid och då menar jag alltid försöker spela sig ur situationer. Så en bra och smart forecheck kommer stressa fram misstag som leder till målchanser. Gäller bara att våga kliva fram och göra det smart.

Sen behöver man givetvis ett bra pp också vilket vi inte har.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Lasse Proppmätt lör 20 feb 2016, 00:49

kniba skrev:
Lasse Proppmätt skrev:Tja Skaik förlora mot LHC ganska klart vi förlora mot Malmö Skaik studsa tillbaka direkt vi står och trampar Skaik förlorar sällan 2-3 matcher i rad vad får dig att tro att dom ska göra det i ett slutspel?
Jag tycker dom t.o.m har ett bättre lag i år än förra året.
Spelare som Lundberg Norman Zacke har verkligen lyft sig i år..

Både LHF och SAIK har blandat och gett på sista tiden. SAIK har ett bra lag och de har flera spelare som har höjt sig. Flera av deras spelare var osynliga igår. Martin Lundberg var bra, men det är också hans typ av match. SAIK vinner till syvende och sist på våra misstag samt det faktum att de får med sig powerplay och därmed också momentum. Att domaren missade deras handpassning och förvägrade oss en 5-3a kan ha varit matchavgörande. Så små är marginalerna. Dessutom skapade SAIK inte många målchanser igår, men det gjorde visserligen inte LHF heller. I mina ögon imponerande inte SAIK igår och jag ser ingen anledning till varför vi inte skulle besegra dem framgent. Dessutom saknade vi som sagt Fabricius, Hedman och Petrell. Otroligt viktiga spelare i just den här typen av matcher.

Lasse Proppmätt skrev:Tja Skaik letar nog formen på Ritola Holmström & Calof & hoppas såklart att Pesonen ska hinna komma igång lagom till slutspelet den enda av dom du nämnde i LHF som jag kan tro ska höja sig är Sweatt Lagace har nåt sin peak enligt mig. Rajala passar inte i vårt sätt att spela hockey tyvärr.

Det är klart att alla lag vill att deras spelare ska prestera. Som jag ser det har vi fler spelare och fler formationer som kan ta fler kliv. Vårat sparkapital är större än deras.

Lasse Proppmätt skrev:Spelar ingen roll som sagt vi kan rubba dom någon gång på hemmaplan men på bortaplan så har det hänt 2 ggr på 28 år en gång i övertid oftast har vi vart utspelade dock har vi ALDRIG spelat ut Skaik ordentligt sedan dom kom tillbaka till högsta serien igen annat än 2 st tredje perioder..Nu senast i 5-2 vinsten och en gång för några år sen då vi vann en tidig höstmatch med 5-2 eller 5-3..I båda fallen var det Skaik som var det bättre laget fram till tredje perioden..
Hur många ggr dom kört över oss under dessa 10 år ids jag inte ens fundera på..

Det är riktigt att vi har haft svårt för SAIK. Min känsla är att det räcker nu. Min känsla är att det vänder nu.

Lasse Proppmätt skrev:Hur får man såna där "qoutes" du gör så man kan svara under varje fråga? är inte direkt haj på såna där saker..Nu blev mina svar inbäddade i dina frågor hmm..

Du sätter ut:
"(/quote="XXX") CITAT (/quote)" efter varje stycke (eller vilka delar man nu vill citera)!
Bytt ut ( mot [.

Hmm ska testa aha jag fick upp ett meddelande förra gången jag tryckte på "citat" knappen som sa author (optiona) en ruta nedanför och sen en skuggad knapp som heter insert
Jag tryckte på rutan och då kom qoute "vad det nu kallas Smile " fram tack för hjälpen
Men vad gör man med den där rutan??

 TEST

Det är riktigt att vi har haft svårt för SAIK. Min känsla är att det räcker nu. Min känsla är att det vänder nu.

Det hoppas jag också såklart men jag har sett för mycket hockey för att tro att vi ska räcka till..
Det finns en chans och det är att vi får ner farten på dom ordentligt genom hög press på deras backar och det kommer kosta kraft mycket kraft för vi måste åka oerhört mycket skridskor och inte slösa allt för mycket energi i det fysiska spelet smälla på ska vi men smälla på vid rätt tillfälle..


Det är klart att alla lag vill att deras spelare ska prestera. Som jag ser det har vi fler spelare och fler formationer som kan ta fler kliv. Vårat sparkapital är större än deras.

Jag kan inte riktigt hålla med att t.e.x Raj Raj eller Harju ska komma igång och börja tokleverera när det är bara två veckor kvar till slutspelet dom har haft hela vintern på sig och spelat med snart alla forwards utan att det funkat bra en längre tid..

Att Lagace/Rajala/Sweatt ska få det att funka på så kort tid är tveksamt men jag hoppas såklart att dom börjar hitta varandra och blir kreativa

Alla våra spelare har nåt sin "peak" tycker jag förutom nämnda stjärnorna Rajala/Sweatt/Harju dom lär inte bli bättre kanske Sweatt men inte dom andra två.
Tyvärr när Sweatt kom tillbaka och man satte Lagace med honom så försvann även kanske seriens bästa 4:e lina visst dom var bra med Masto men ännu bättre med Lagace
Men vad som kan bli bättre är ju själva spelet och då spelet med puck.
Utan puck är vi hyfsat bra fast även där kan det bli bättring.
Uppspelen t.e.x kan gå snabbare och passningarna kan man slå lite tidigare inte hålla i pucken för länge,
Och ingångarna i anfalsszon kan bli mycket bättre ja oceaner bättre faktiskt alltså inga jädra dumpningar utan man kommer samlade gör en ryss eller ett drop eller give and go vafan som helst bara man inte dumpar puck hela tiden visst ibland måste man dumpa men dumpa då smart.

Men tyvärr hinner vi inte fixa till såna detaljer för slutspelet står för dörren bara två veckor kvar till sista omgången och vi måste försöka få tredjeplatsen i ligan så vi slipper Skaik i en eventuell semi.
Så det här spelet vi spelar nu kommer vi få se i slutspelet också tyvärr räcker det inte till för att gå hela vägen semi javisst kanske t.o.m final men sen tar det stopp har vi riktigt oflyt kan vi torska redan i kvarten..

Både LHF och SAIK har blandat och gett på sista tiden. SAIK har ett bra lag och de har flera spelare som har höjt sig. Flera av deras spelare var osynliga igår. Martin Lundberg var bra, men det är också hans typ av match. SAIK vinner till syvende och sist på våra misstag samt det faktum att de får med sig powerplay och därmed också momentum. Att domaren missade deras handpassning och förvägrade oss en 5-3a kan ha varit matchavgörande. Så små är marginalerna. Dessutom skapade SAIK inte många målchanser igår, men det gjorde visserligen inte LHF heller. I mina ögon imponerande inte SAIK igår och jag ser ingen anledning till varför vi inte skulle besegra dem framgent. Dessutom saknade vi som sagt Fabricius, Hedman och Petrell. Otroligt viktiga spelare i just den här typen av matcher.

Visst dom har blandat och gett och dom spelade ju inte direkt på topp igår det är det som är problemet Skaik har ett grundspel som är så ingjutet i alla att dom kan det nästan i sömnen flera har vart med mycket länge som Heed Forsell Lundberg Burström Eriksson Norman m.fl jämför det med våra kulturbärare.
Fabbe Sandström sen tog det slut.
Och vårat grundspel som vi dessutom var tvungen att ändra i försvarspelet mitt i säsongen för andra året i rad och det sitter inte riktigt ännu hos alla individeroch är långt ifrån lika konsekvent som Skaiks grundspel vårat är ungefär jaha vad blir det till middag idag då? hmm vi ska se köttbullar är det bra? sen kan det bli pannkaka och det kan det bli ofta Smile alldeles för sällan blir det entrecote..

Skaik har ett mycket bättre anfallsspel bättre uppspel och spel genom mittzonen samt ingångar och har många varianter och vad värre är dom är så mycket snabbare med pucken och på skridskorna än vad vi är och när dom trampar igång har vi oerhörda problem med deras fart och drar då på oss utvisningar som gör att vissa får spela oerhört mycket och vissa får knappt spela alls..
Deras meny innehåller många fina mat rätter och t.o.m desserter

Fast det ska ju spelas om det också såklart.
Och hjärtat önskar inget mer än att vi skulle kunna tvåla dit dom med 4-0 i matcher men hjärnan säger nåt helt annat.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Lasse Proppmätt lör 20 feb 2016, 01:04

Urken skrev:Eller så klickar du på 'Citat'-knappen i menyn. Där skriver du då in namnet på den du vill citera, sedan klistrar du in hans meddelande i den uppkomna rutan.   Smile



Typ sådär? tog bara 7 försök eller nåt liknande Smile

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Tony Moore lör 20 feb 2016, 08:46

Vad gjorde Växjö så bra i finalserien ifjol, hade dom ett bättre lag då än vi nu? Dessutom hade väl SAIK ett bättre lag på pappret då än nu.. Tror det är mycket psykologi inblandat, SAIK tänder till extraextra när LHF står på andra sidan röda, lite som Suomi mot Sve när det gäller mästerskap. LHF verkar inte kunna/orka tända till på samma sätt vilket är beklagligt.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7624
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av GustenA lör 20 feb 2016, 09:58

Ja, jag tycker nog dom hade ett bättre lag. Welch och Murphy var giganter och vi har inte backar som kan mäta sig med dom idag.
SAIK hade väl ett bättre lag på pappret kanske, men många spelare som Norman t.ex har ju tagit några kliv i år och blivit bättre än förra året, så det är nog hugget som stucket.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av GustenA lör 20 feb 2016, 10:00

Ja, jag tycker nog dom hade ett bättre lag. Welch och Murphy var giganter och vi har inte backar som kan mäta sig med dom idag.
SAIK hade väl ett bättre lag på pappret kanske, men många spelare som Norman t.ex har ju tagit några kliv i år och blivit bättre än förra året, så det är nog hugget som stucket.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Lasse Proppmätt lör 20 feb 2016, 10:04

Tony Moore skrev:Vad gjorde Växjö så bra i finalserien ifjol, hade dom ett bättre lag då än vi nu? Dessutom hade väl SAIK ett bättre lag på pappret då än nu.. Tror det är mycket psykologi inblandat, SAIK tänder till extraextra när LHF står på andra sidan röda, lite som Suomi mot Sve när det gäller mästerskap. LHF verkar inte kunna/orka tända till på samma sätt vilket är beklagligt.

Sant så har det ju vart ända sen dom kom tillbaka till högsta serien dom ger alltid allt mot oss tyvärr så precis som du säger viker många av våra spelare ner sig när det hettar till i dessa matcher..

Jag minns en bortamatchen jag var på nere i Skellefteå 2008 vi torska med 7-1 det värsta var inte själva förlusten utan att samtliga vek ner sig totalt och hade ingen derby glöd alls det var som om dom tyckte det som vilken tråkig höstmatch i ES som helst..

Och det värsta var att då fanns ändå valdigt många norrbottningar i laget t.e.x Omark, Harju, Lundberg, Lindqvist, Lindgren, Sandström, Olsson, Styrman, Karlsson, Lidhammar, Berglund, & målvakterna Modig, Törnqvist

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Rönken lör 20 feb 2016, 10:06

GustenA skrev:Ja, jag tycker nog dom hade ett bättre lag. Welch och Murphy var giganter och vi har inte backar som kan mäta sig med dom idag.
SAIK hade väl ett bättre lag på pappret kanske, men många spelare som Norman t.ex har ju tagit några kliv i år och blivit bättre än förra året, så det är nog hugget som stucket.

Vilket jävla backpar dessa två utgjorde. Inte lika bra var för sig i år. Tänk om man skulle hitta en bra pp-back som funkar ihop med Sigalet. Habba.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Lasse Proppmätt lör 20 feb 2016, 10:15

Tony Moore skrev:Vad gjorde Växjö så bra i finalserien ifjol, hade dom ett bättre lag då än vi nu? Dessutom hade väl SAIK ett bättre lag på pappret då än nu.. Tror det är mycket psykologi inblandat, SAIK tänder till extraextra när LHF står på andra sidan röda, lite som Suomi mot Sve när det gäller mästerskap. LHF verkar inte kunna/orka tända till på samma sätt vilket är beklagligt.

Det dom gjorde var att få ner farten på Skaik i uppspelsfasen genom hög press och forecheck samt stängde mittzon dom ggr man inte han pressa
Det som var konstigt var att Skaik pressade väldigt lite mot deras backar jämfört med var dom gör mot andra lag jag tyckte dom var passiva i den finalserien

Det var kanske rädslan av att bli bort spelad av Växjös skickliga backar som t.e.x Murphy å Welch?

Växjö hade ju dessutom ett väl inarbetat grundspel som satt i ryggmärgen och man var mer fysiska än Skaik men hade också skickliga forwards och framför allt man sköt mest av alla lag i ligan..

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Lasse Proppmätt lör 20 feb 2016, 10:30

GustenA skrev:Ja, jag tycker nog dom hade ett bättre lag. Welch och Murphy var giganter och vi har inte backar som kan mäta sig med dom idag.
SAIK hade väl ett bättre lag på pappret kanske, men många spelare som Norman t.ex har ju tagit några kliv i år och blivit bättre än förra året, så det är nog hugget som stucket.

Holmström hade ju precis som sin namne "Holma" ett sinnesjukt slutspel där allt funkade för han precis som det gjorde för Holma 97-98 då han länge ledde poängligan i slutspelet och blev trea i interna poängligan i Detroit till slut Yzerman vann.

Sen vaknade ju även Calof till i slutspelet han var tämligen osynlig ett långt tag förutom på hösten då han öste in poäng men mot Växjö var han dock inte lika effektiv.

Men Växjö var lite bättre totalt sett det avgjorde tyckte jag..

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-02-18, SHL-omgång 44, Skellefteå - Luleå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet