Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

+65
Rikky
Kagen
KaptenBlodskelett
Diktatorn
LubosC
PM
Kanellängd
JohanO
Helge
ski3r
delphi
Samson06
Mange
rasbiologen
kamelbullen
LulefanGBG
GustenA
Hellcop
pingu
Niinimaa
Jonsey78
Qirren
Xerzocx
RSD555
Sir Prozac
keevvs
CKa
Metheuz
amarule
Högljudd
GrodanBoll
Pontaking
Dilox
Björnpappa
Pajala
Hedanders
Bamsefar
ezz
Redbear
Lehto
Puckad
Tigerman
Dundernisse
Dentos
Norlin
icemask
Urken
Sportchefen #2
Norrlandstoken
Donowitz
Sundance Kid
Old Brooklyn
farre
Jonken
Tony Moore
NallePhu
LHF96
Dustin
kokostrollet
Micke80
Wolfhunter
Mr Bister
Blinders
Hankburger
Snikne Ville
69 posters

Sida 4 av 20 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 12 ... 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Lehto ons 03 mar 2021, 21:37

Pajala skrev:
Blinders88 skrev:
Pajala skrev:Två spelare som inte får förlängt med sina klubbar, dom tar vi?

Nja, känns lite sådär.

men men, vi ska spela klart denna säsong innan vi ger ris eller ros.
Andreasson har förlängt med Björklöven. Avtalet med Luleå gäller bara om Björklöven inte går upp till SHL.

Missat det, men är det verkligen spelare för oss? ska vi inte sikta lite högre eller?
Utvecklingskraft, är väl Luleås ledord these days. Vi kan inte konkurrera med pengar så vi försöker hitta spelare som är utvecklingsbara...

Lehto

Antal inlägg : 723
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Blinders ons 03 mar 2021, 21:49

Bara Skuggan/Engman hittar en lekkamrat till Klasen samt en värdig ersättare till Nisse så är jag nöjd.

Blinders

Antal inlägg : 5186
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Blinders ons 03 mar 2021, 22:04

Om jag får gissa så blir det nog något liknande till nästa säsong:

Ny - Connolly - Petter
Brännström - Tyrväinen - Einar
Klasen - Ny - Lysell
Andreasson - Berglund - Muzik
Fabricius - Mattsson - Tellström

Gustafsson - Berglund
Andersson - Ny
Engsund - Sondell
Larsson - Styrman

Lassinantti
Wallstedt

Blinders

Antal inlägg : 5186
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Dundernisse ons 03 mar 2021, 22:22

Blinders88 skrev:Om jag får gissa så blir det nog något liknande till nästa säsong:


Klasen - Ny - Lysell

Gustafsson - Berglund
Andersson - Ny
Engsund - Sondell
Larsson - Styrman

Lassinantti
Wallstedt

Ser inte Lysell som ett alternativ i Klasens lina. Han är fortfarande för klen i defensiven och längst med sargerna. Tycker att Klasen behöver ha en spelskicklig center som är bra i defensiven och en något kraftfullare ytter som ändå är hyffsad på rören. Den backsidan osar inte spelskicklighet om man säger så men den ser ändå rimlig ut med tanke på kontrakten vi redan har tyvärr.

En lirarlina med Klasen - X - Einar hade varit rolig att prova och sedan köra Brännström - Tyrväinen - Lysell vilket ger Lysell mer utrymme för misstag.

Dundernisse

Antal inlägg : 2755
Join date : 21-01-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Dilox tor 04 mar 2021, 09:29

Alla som spekulerar i laget nästa säsong bara utgår från att Fabbe ska vara kvar och Olausson bort. Vad är det ni ser som jag totalt missar?

Varför i h-e ska Fabbe vara kvar men inte Olle? Olausson kan spela både PP och BP. Han har rutin, ett jävla spelsinne, hjärta för laget och har en spetskompetens som inte så många andra i laget har.

Han har även näsa för mål, tar sin roll, har varit mer skadefri än någonsin i år och gör ständigt mer poäng än Fabricius.

Ändå så är det en jävla självklarhet att Fabbe ska få förlängt men inte Olle.

Tycker det är anmärkningsvärt.

Dilox

Antal inlägg : 737
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Urken, farre, Redbear, Wolfhunter and Lehto like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av kokostrollet tor 04 mar 2021, 09:51

Dilox skrev:Alla som spekulerar i laget nästa säsong bara utgår från att Fabbe ska vara kvar och Olausson bort. Vad är det ni ser som jag totalt missar?

Varför i h-e ska Fabbe vara kvar men inte Olle? Olausson kan spela både PP och BP. Han har rutin, ett jävla spelsinne, hjärta för laget och har en spetskompetens som inte så många andra i laget har.

Han har även näsa för mål, tar sin roll, har varit mer skadefri än någonsin i år och gör ständigt mer poäng än Fabricius.

Ändå så är det en jävla självklarhet att Fabbe ska få förlängt men inte Olle.

Tycker det är anmärkningsvärt.

Gissar bara, men skulle tro att Olas lönekuvert är betydligt tjockare än Fabbes och prestationen sätts i relation till det.

Själv tycker jag nog det börjar bli rätt tydligt att både Ola och Fabbe gjort sitt på den här nivån. Skulle inte förlänga med någon av dem.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2666
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

farre and Dundernisse like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Blinders tor 04 mar 2021, 10:17

Jag tror inte Skuggan/Engman vågar vägra Fabricius ett kontrakt om Fabbe skulle vilja fortsätta. Dem kommer ihåg när Osten inte ville förlänga med Janne då blev det ramaskri och exempelvis så gick Linus Klasen ut i tidningen och sågade beslutet.

Det är en skandal att man inte signat upp Janne Sandström. En av få som fortfarande har klubbhjärta, säger Linus Klasen.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/MgmEjr/skandal-att-de-inte-signat-upp-honom

Blinders

Antal inlägg : 5186
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Blinders tor 04 mar 2021, 10:22

kokostrollet skrev:
Dilox skrev:Alla som spekulerar i laget nästa säsong bara utgår från att Fabbe ska vara kvar och Olausson bort. Vad är det ni ser som jag totalt missar?

Varför i h-e ska Fabbe vara kvar men inte Olle? Olausson kan spela både PP och BP. Han har rutin, ett jävla spelsinne, hjärta för laget och har en spetskompetens som inte så många andra i laget har.

Han har även näsa för mål, tar sin roll, har varit mer skadefri än någonsin i år och gör ständigt mer poäng än Fabricius.

Ändå så är det en jävla självklarhet att Fabbe ska få förlängt men inte Olle.

Tycker det är anmärkningsvärt.

Gissar bara, men skulle tro att Olas lönekuvert är betydligt tjockare än Fabbes och prestationen sätts i relation till det.

Själv tycker jag nog det börjar bli rätt tydligt att både Ola och Fabbe gjort sitt på den här nivån. Skulle inte förlänga med någon av dem.
Fabbe tjänar mellan 50-70 tkr och Olausson mellan 200-250 tkr enligt MrMadHawk.

Blinders

Antal inlägg : 5186
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Dilox tor 04 mar 2021, 10:23

Blinders88 skrev:Jag tror inte Skuggan/Engman vågar vägra Fabricius ett kontrakt om Fabbe skulle vilja fortsätta. Dem kommer ihåg när Osten inte ville förlänga med Janne då blev det ramaskri och exempelvis så gick Linus Klasen ut i tidningen och sågade beslutet.

Det är en skandal att man inte signat upp Janne Sandström. En av få som fortfarande har klubbhjärta, säger Linus Klasen.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/MgmEjr/skandal-att-de-inte-signat-upp-honom

Jag minns det där. Men vågar man som sportchef inte säga nej till spelare som av fansen "är odödliga" så är man ingen sportchef.

Jag anser att Olle alla dagar i veckan ska gå före Fabricius i kön. Klart lönen spelar in men tror inte Olle är så dum att han tror han kan håva in 200 lök i månaden längre. Men förlänger man med Fabbe till 60 tuss och skeppar Olle för att han vill ha 125 så gör man helt fel enligt mig. Då ska det man lägger på Fabbe hamna hos Olausson istället.

Dilox

Antal inlägg : 737
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Blinders tor 04 mar 2021, 10:25

Dilox skrev:
Blinders88 skrev:Jag tror inte Skuggan/Engman vågar vägra Fabricius ett kontrakt om Fabbe skulle vilja fortsätta. Dem kommer ihåg när Osten inte ville förlänga med Janne då blev det ramaskri och exempelvis så gick Linus Klasen ut i tidningen och sågade beslutet.

Det är en skandal att man inte signat upp Janne Sandström. En av få som fortfarande har klubbhjärta, säger Linus Klasen.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/MgmEjr/skandal-att-de-inte-signat-upp-honom

Jag minns det där. Men vågar man som sportchef inte säga nej till spelare som av fansen "är odödliga" så är man ingen sportchef.

Jag anser att Olle alla dagar i veckan ska gå före Fabricius i kön. Klart lönen spelar in men tror inte Olle är så dum att han tror han kan håva in 200 lök i månaden längre. Men förlänger man med Fabbe till 60 tuss och skeppar Olle för att han vill ha 125 så gör man helt fel enligt mig. Då ska det man lägger på Fabbe hamna hos Olausson istället.
Alltså jag vill inte heller förlänga med Fabbe och Olle. Jag gjorde bara en realistisk uppställning.
Helst vill jag använda de pengarna till spets och lyfta upp Muzik och Lysell i laget.

Blinders

Antal inlägg : 5186
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Sportchefen #2 tor 04 mar 2021, 11:05

Om det skulle förlängas med Fabbe och/eller Olausson tror jag det hade varit gjort redan.
För Fabbe är det nog inget problem. Det är dags, helt enkelt.
Ola är en helt annan och känsligare historia.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Jonken tor 04 mar 2021, 11:13

Vill bara påminna om följande: Center kunskaper kan man inte ha tillräckligt av i Luleå Hockeys spelsystem.

Att Luleå Hockey adderar fler spelare med center kvalitéer; betyder inte per automatik att dessa spelare är planerade att lira center direkt. Brännström och Hållander är två kantspelare med center kvalitéer idag. Båda klockar av jäkligt mycket förtroende från lagledningen i en ytterroll.

Även: Arttu Ilomäki var en; offensiv, lirande, producerande, spelskicklig centertyp. Denna typ av center är inte tillräckligt effektiv i hur Luleå Hockey spelar ishockey. Den centertypen som har störst möjlighet att vara framgångsrik i LHF; är lagspelarvarianten -som har mer spets i det hårda jobbet över fulla 60 meter. En spelar typ; som har inpräntat i sitt DNA att ALLTID täcka skott som agenterna i USA:s secret service. Inte någon som själv ser sig leva på att motsvara sin egna poäng produktion från föregående säsong. Det är viktigt att förstå vad som är spets i Luleå Hockey idag.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Blinders tor 04 mar 2021, 11:15

Jonken skrev:Vill bara påminna om följande: Center kunskaper kan man inte ha tillräckligt av i Luleå Hockeys spelsystem.

Att Luleå Hockey adderar fler spelare med center kvalitéer; betyder inte per automatik att dessa spelare är planerade att lira center direkt. Brännström och Hållander är två kantspelare med center kvalitéer idag. Båda klockar av jäkligt mycket förtroende från lagledningen i en ytterroll.

Även: Arttu Ilomäki var en; offensiv, lirande, producerande, spelskicklig centertyp. Denna typ av center är inte tillräckligt effektiv i hur Luleå Hockey spelar ishockey. Den centertypen som har störst möjlighet att vara framgångsrik i LHF; är lagspelarvarianten -som har mer spets i det hårda jobbet över fulla 60 meter. En spelar typ; som har inpräntat i sitt DNA att ALLTID täcka skott som agenterna i USA:s secret service. Inte någon som själv ser sig leva på motsvara sin egna poäng produktion. Det är viktigt att förstå att dessa egenskaper är spets i Luleå Hockey idag.
Om inte Markus Ljungh hade varit så jävla dyr så hade han nog passat in bra i Luleå. Luleå förlorade budgivingen om honom inför säsongen 18/19. Det är en lagspelare och center som skulle passa in i Luleå.

Blinders

Antal inlägg : 5186
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

kokostrollet likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av kokostrollet tor 04 mar 2021, 11:36

kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2666
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Dilox tor 04 mar 2021, 11:37

Nu ska vi tydligen ha in Joonas Rask från Örebro. Helt okej för mig. Lite frågande dock då det ryktades att Örebro erbjöd Luleå just Rask för att få Emil Larsson samtidigt som Kovacs. Men då sa Luleå nej.

Dilox

Antal inlägg : 737
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Pajala tor 04 mar 2021, 11:50

Dilox skrev:Nu ska vi tydligen ha in Joonas Rask från Örebro. Helt okej för mig. Lite frågande dock då det ryktades att Örebro erbjöd Luleå just Rask för att få Emil Larsson samtidigt som Kovacs. Men då sa Luleå nej.

Tveksam värvning men Rask har ju spelat med Tyrre tidigare, kanske det klickar bra där.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Blinders tor 04 mar 2021, 11:59

Joonas Rask känns som en stabil och bra värvning. Kanske en kedja med Klasen, Tyrväinen och Rask skulle passa bra.

Blinders

Antal inlägg : 5186
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Dundernisse tor 04 mar 2021, 12:01

En etablerad spelare där man vet vad vi får, trevligt! Finns en möjlighet att vi matchar Klasen-Tyrväinen-Rask vilket borde ha goda möjligheter att göra det bra i 5 mot 5. Forwardsuppsättningen blev genast bredare.

Hoppas på något liknande:
X (grovjobbare med spelsinne) - Connolly - Petter
Klasen - Tyrväinen - Rask
Brännström - X (Blick och passning) - Einar
Andreasson - Berglund - Lysell
Muzik - Mattsson

Centern i tredjelinan bör vi lasta pengar på för att få ett etablerat namn som gjort runt 30 pinnar i SHL/KHL nyligen. En ytter till första lär inte vara alltför svår att hitta med dessa kriterier. Om detta uppfylls har vi en bredare forwardsuppsättning än denna säsong på samma gång som den blir lite spetsigare om våra yngre förmågor tar ett steg till. Lär även bli en jäkla kamp om speltid i fjärdelinan vilket kan pusha utvecklingen ytterligare då det är fyra unga killar som ska kriga om ytterplatserna.

På backsidan hoppas jag vi bryter med Larsson för att ta in Kim Johansson samt spara pengar till spets som ska ersätta Nisse vilket lär kosta 200k+.

Dundernisse

Antal inlägg : 2755
Join date : 21-01-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Blinders tor 04 mar 2021, 12:05

Dundernisse skrev:En etablerad spelare där man vet vad vi får, trevligt! Finns en möjlighet att vi matchar Klasen-Tyrväinen-Rask vilket borde ha goda möjligheter att göra det bra i 5 mot 5. Forwardsuppsättningen blev genast bredare.

Hoppas på något liknande:
X (grovjobbare med spelsinne) - Connolly - Petter
Klasen - Tyrväinen - Rask
Brännström - X (Blick och passning) - Einar
Andreasson - Berglund - Lysell
Muzik - Mattsson

Centern i tredjelinan bör vi lasta pengar på för att få ett etablerat namn som gjort runt 30 pinnar i SHL/KHL nyligen. En ytter till första lär inte vara alltför svår att hitta med dessa kriterier. Om detta uppfylls har vi en bredare forwardsuppsättning än denna säsong på samma gång som den blir lite spetsigare om våra yngre förmågor tar ett steg till. Lär även bli en jäkla kamp om speltid i fjärdelinan vilket kan pusha utvecklingen ytterligare  då det är fyra unga killar som ska kriga om ytterplatserna.

På backsidan hoppas jag vi bryter med Larsson för att ta in Kim Johansson samt spara pengar till spets som ska ersätta Nisse vilket lär kosta 200k+.
Rask känns som klippt och skuren för Bulan-hockey. Det här blir bra. Bara få in en bra back och en till bra forward så är jag nöjd.


Senast ändrad av Blinders88 den tor 04 mar 2021, 12:06, ändrad totalt 1 gång

Blinders

Antal inlägg : 5186
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Jonken tor 04 mar 2021, 12:05

Gillar Joonas Rask. En frän, hårt jobbande högerskytt. Är tämligen övertygad om att Skuggan/Engman konsulterat med 'Tyrre' här.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Pontaking tor 04 mar 2021, 12:14

Dundernisse skrev:En etablerad spelare där man vet vad vi får, trevligt! Finns en möjlighet att vi matchar Klasen-Tyrväinen-Rask vilket borde ha goda möjligheter att göra det bra i 5 mot 5. Forwardsuppsättningen blev genast bredare.

Hoppas på något liknande:
X (grovjobbare med spelsinne) - Connolly - Petter
Klasen - Tyrväinen - Rask
Brännström - X (Blick och passning) - Einar
Andreasson - Berglund - Lysell
Muzik - Mattsson

Centern i tredjelinan bör vi lasta pengar på för att få ett etablerat namn som gjort runt 30 pinnar i SHL/KHL nyligen. En ytter till första lär inte vara alltför svår att hitta med dessa kriterier. Om detta uppfylls har vi en bredare forwardsuppsättning än denna säsong på samma gång som den blir lite spetsigare om våra yngre förmågor tar ett steg till. Lär även bli en jäkla kamp om speltid i fjärdelinan vilket kan pusha utvecklingen ytterligare  då det är fyra unga killar som ska kriga om ytterplatserna.

På backsidan hoppas jag vi bryter med Larsson för att ta in Kim Johansson samt spara pengar till spets som ska ersätta Nisse vilket lär kosta 200k+.

Andreasson kommer inte tillhöra de första fyra linorna och framförallt inte i tredje eller fjärde då han knappt håller allsvensk klass defensivt. Tror vi har en riktig floppvärvning där. Långt ifrån Normal SHL-klass.

Pontaking

Antal inlägg : 1207
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av GrodanBoll tor 04 mar 2021, 12:14

Komarek måste ju vara prio ett i det här läget?

Rask - Tyrre - Klasen
Einar - Komarek - Brännström
Petter - Jack - Muzik
Lysell - Andreasson - Mattsson
Berglund, Tellström

Helst skulle man ju vilja få in en etablerad ytter till Jack och Petter men lägger hellre dom pengarna på en klassback och låter spelarna kriga om platsen i tredjekedjan. Är försiktigt optimistisk om att Muzik kommer blomma ut nästa säsong och på så sätt har vi en plats ledig åt Omark säsongen därpå Wink

GrodanBoll

Antal inlägg : 172
Join date : 19-09-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Jonken tor 04 mar 2021, 12:19

Blinders88 skrev:
Om inte Markus Ljungh hade varit så jävla dyr så hade han nog passat in bra i Luleå. Luleå förlorade budgivingen om honom inför säsongen 18/19. Det är en lagspelare och center som skulle passa in i Luleå.
Han har definitivt kvalitén för Bulan hockeyn. Det enda problemet är väl hans prislapp och krav. LHC lade sig ju i princip 'på rygg' -för den kråkan...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Blinders tor 04 mar 2021, 12:20

GrodanBoll skrev:Komarek måste ju vara prio ett i det här läget?

Rask - Tyrre - Klasen
Einar - Komarek - Brännström
Petter - Jack - Muzik
Lysell - Andreasson - Mattsson
Berglund, Tellström

Helst skulle man ju vilja få in en etablerad ytter till Jack och Petter men lägger hellre dom pengarna på en klassback och låter spelarna kriga om platsen i tredjekedjan. Är försiktigt optimistisk om att Muzik kommer blomma ut nästa säsong och på så sätt har vi en plats ledig åt Omark säsongen därpå Wink
Man kan också under säsongen spetsa till laget om publik tillåts.

Blinders

Antal inlägg : 5186
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Blinders tor 04 mar 2021, 12:21

Jonken skrev:
Blinders88 skrev:
Om inte Markus Ljungh hade varit så jävla dyr så hade han nog passat in bra i Luleå. Luleå förlorade budgivingen om honom inför säsongen 18/19. Det är en lagspelare och center som skulle passa in i Luleå.
Han har definitivt kvalitén för Bulan hockeyn. Det enda problemet är väl hans prislapp och krav. LHC lade sig ju i princip 'på rygg' -för den kråkan...
Ryktas om 300 tkr.

Blinders

Antal inlägg : 5186
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Hankburger tor 04 mar 2021, 12:34

Blinders88 skrev:Jag tror inte Skuggan/Engman vågar vägra Fabricius ett kontrakt om Fabbe skulle vilja fortsätta. Dem kommer ihåg när Osten inte ville förlänga med Janne då blev det ramaskri och exempelvis så gick Linus Klasen ut i tidningen och sågade beslutet.

Det är en skandal att man inte signat upp Janne Sandström. En av få som fortfarande har klubbhjärta, säger Linus Klasen.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/MgmEjr/skandal-att-de-inte-signat-upp-honom
Men samtidigt... Kontrakt skall ges om parterna är nöjda med varandra.. inte för att en mobb kräver det. Som vissa betedde sig när Sandström inte skulle erbjudas ett kontralt var rent av skamligt.

Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Dundernisse tor 04 mar 2021, 12:34

Saha skrev:
Andreasson kommer inte tillhöra de första fyra linorna och framförallt inte i tredje eller fjärde då han knappt håller allsvensk klass defensivt. Tror vi har en riktig floppvärvning där. Långt ifrån Normal SHL-klass.

Antar att ledningen ser utvecklingspotential i honom och han lär även vara väldigt billig med SHL-mått (Mattssonklass på kontraktet). Han kommer garanterat kriga med våra andra young guns om en plats i fjärde men högre än så lär han inte hamna under nästkommande säsong. Vår fjärde kommer absolut inte vara den defensiva klossen som vi hade med Berglund-Olausson-Fabbe förra säsongen.

Dundernisse

Antal inlägg : 2755
Join date : 21-01-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Hankburger tor 04 mar 2021, 12:37

kokostrollet skrev:Joonas Rask in i laget tydligen.

https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/lamnar-orebro-klar-for-rivalen/
Känns som en bra värvning. Rask jobbar hårt och är snabb på skridskorna plus har visat sig kunna producera.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Blinders tor 04 mar 2021, 12:44

Hankburger skrev:
kokostrollet skrev:Joonas Rask in i laget tydligen.

https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/lamnar-orebro-klar-for-rivalen/
Känns som en bra värvning. Rask  jobbar hårt och är snabb på skridskorna plus har visat sig kunna producera.
Med en ännu bättre omgivning i Luleå kanske han gör runt 15 mål.

Blinders

Antal inlägg : 5186
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av kokostrollet tor 04 mar 2021, 12:48

GrodanBoll skrev:Komarek måste ju vara prio ett i det här läget?

Rask - Tyrre - Klasen
Einar - Komarek - Brännström
Petter - Jack - Muzik
Lysell - Andreasson - Mattsson
Berglund, Tellström

Helst skulle man ju vilja få in en etablerad ytter till Jack och Petter men lägger hellre dom pengarna på en klassback och låter spelarna kriga om platsen i tredjekedjan. Är försiktigt optimistisk om att Muzik kommer blomma ut nästa säsong och på så sätt har vi en plats ledig åt Omark säsongen därpå Wink

Byt ut Komarek mot Ljung så det där helt ok ut.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2666
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Hankburger tor 04 mar 2021, 12:51

Tycker Luleå borde hålla koll på Fredrik Forsbergs situationen i HV71 eftersom de kommer behöva göra sig av med spelare nästa säsong och Fredrik har spenderat tid på läktaren denna säsong. En riktig målskytt och hårt jobbande spelare.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Redbear, Jonken, kokostrollet and Lehto like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Blinders tor 04 mar 2021, 15:21

Först Oskar Nilsson och nu Kim Johansson. Ska Luleå gå miste om ännu en Lule-kille?

https://nsd.se/sport/artikel/avslojar-gor-succ--nu-vill-skelleftea-aik-ha-honom/req45vyr

Blinders

Antal inlägg : 5186
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Puckad tor 04 mar 2021, 15:54

Jag tänker hoppas att Broc Little blir tillgänglig på vårkanten efter några E4 derbyn i en negativ kvalserie.


Senast ändrad av Puckad den tor 04 mar 2021, 17:48, ändrad totalt 1 gång
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av GrodanBoll tor 04 mar 2021, 16:30

kokostrollet skrev:
GrodanBoll skrev:Komarek måste ju vara prio ett i det här läget?

Rask - Tyrre - Klasen
Einar - Komarek - Brännström
Petter - Jack - Muzik
Lysell - Andreasson - Mattsson
Berglund, Tellström

Helst skulle man ju vilja få in en etablerad ytter till Jack och Petter men lägger hellre dom pengarna på en klassback och låter spelarna kriga om platsen i tredjekedjan. Är försiktigt optimistisk om att Muzik kommer blomma ut nästa säsong och på så sätt har vi en plats ledig åt Omark säsongen därpå Wink

Byt ut Komarek mot Ljung så det där helt ok ut.
Absolut men jag har inte känslan av att Luleå kan locka till sig den typen av spelare, eftertraktade topplirare i 30års åldern utan anknytning till norra Norrland. EG var ju ett undantag och helt sjukt att vi landade honom, men tror inte Luleå är tillräcklig attraktiv stad att flytta till för den typen av spelar i regel. Hoppas jag har fel givetvis!

GrodanBoll

Antal inlägg : 172
Join date : 19-09-11

Dundernisse likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Högljudd tor 04 mar 2021, 16:45

Blinders88 skrev:Först Oskar Nilsson och nu Kim Johansson. Ska Luleå gå miste om ännu en Lule-kille?

https://nsd.se/sport/artikel/avslojar-gor-succ--nu-vill-skelleftea-aik-ha-honom/req45vyr

Såg gärna Kim som ersättare till Styrman som det aldrig blev någonting av.
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1011
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av amarule tor 04 mar 2021, 16:52

Absolut borde Kim få chansen, (bättre än Styrman) ,dessutom en dom vill spela för Luleå. Vore jävligt surt om han oxå hamnar hos schtaan
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Dustin tor 04 mar 2021, 17:29

Kan Erik Thorell också vara på ingång? Tyre och Rask bildade ju kedja med honom i HIFK. En spelare som också borde vara som gjord för Bulan-hockey.

Thorell-Tyrväinen-Rask
Brännström-Komarek-Einar
Klasen-Connolly-Petter
Muzik-Berglund-Lysell
Andreasson-Mattsson

EG-Berglund
Kukan-Andersson
Engsund-Själin
Sondell

Dustin

Antal inlägg : 6915
Join date : 12-02-28

Dundernisse likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Hedanders tor 04 mar 2021, 18:33

Jonken skrev:Vill bara påminna om följande: Center kunskaper kan man inte ha tillräckligt av i Luleå Hockeys spelsystem.

Att Luleå Hockey adderar fler spelare med center kvalitéer; betyder inte per automatik att dessa spelare är planerade att lira center direkt. Brännström och Hållander är två kantspelare med center kvalitéer idag. Båda klockar av jäkligt mycket förtroende från lagledningen i en ytterroll.

Även: Arttu Ilomäki var en; offensiv, lirande, producerande, spelskicklig centertyp. Denna typ av center är inte tillräckligt effektiv i hur Luleå Hockey spelar ishockey. Den centertypen som har störst möjlighet att vara framgångsrik i LHF; är lagspelarvarianten -som har mer spets i det hårda jobbet över fulla 60 meter. En spelar typ; som har inpräntat i sitt DNA att ALLTID täcka skott som agenterna i USA:s secret service. Inte någon som själv ser sig leva på att motsvara sin egna poäng produktion från föregående säsong. Det är viktigt att förstå vad som är spets i Luleå Hockey idag.

Detta var en bra analys. Och det stämmer enligt mig.
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2073
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Hedanders tor 04 mar 2021, 18:35

Määk skrev:Kan Erik Thorell också vara på ingång? Tyre och Rask bildade ju kedja med honom i HIFK. En spelare som också borde vara som gjord för Bulan-hockey.

Thorell-Tyrväinen-Rask
Brännström-Komarek-Einar
Klasen-Connolly-Petter
Muzik-Berglund-Lysell
Andreasson-Mattsson

EG-Berglund
Kukan-Andersson
Engsund-Själin
Sondell

Thorell hade jag gärna tagit men kommer nog bli dyr. Har gjort bra med poäng I ZUG.

Jag har dock ingen aning om hur han spelat i övrigt men i schweiziska ligan verkar ju produktionen väga tungt...
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2073
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Donowitz tor 04 mar 2021, 18:54

Tyrväinen - Rask känns spännande.

Om man nu gått för Andreasson, tyder jag det som att Mattsson inte direkt är högaktuell kommande säsong. Han behöver så även speltid för att utvecklas. Hockeyallsvenskan skulle säkerligen göra gott minst en säsong, för att bygga självförtroende och få utvecklas genom speltid. Kanske rentav blir en swap mellan Andreasson och Mattsson, som går till Björklöven.

Donowitz

Antal inlägg : 4083
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Donowitz tor 04 mar 2021, 19:08

Försöker mig också på en hyfsat rimlig uppställning. Man kan väl konstatera att det inte direkt är kattpiss som ska in på resterande platser. Har även satt Petters namn som kursivt. Det känns långt ifrån klart att han kommer bli kvar. Tror att det skett mycket bakom kulisserna som vi inte känner till och att han vill prova på utlandet efter denna säsong. Jag hoppas att jag har fel. Med tanke på Klasens spel i 5 mot 5, kan han inte önska mer speltid än vad han kan få i en tredje formation. Han kommer ändå att logga många minuter i numerärt överläge.

1. X - X - Petter
2. Brännström - Tyrväinen - Rask
3. Klasen - Berglund - Einar
4. Muzik - Andreasson - Lysell
5. Tellström

Jag hade sedan gärna sett 18-åriga Hugo Pettersson (SSK/Linden Hockey) i vår organisation, med möjlighet till sporadiska inhopp i A-truppen kommande säsong.

Donowitz

Antal inlägg : 4083
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Blinders tor 04 mar 2021, 19:48

Patrick Lundh är också en spelare som hade passat in i Luleå. Dock är han ganska gammal (född 1988) och säkert ganska dyr.

Blinders

Antal inlägg : 5186
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Dundernisse tor 04 mar 2021, 20:09

Tror Lundh kostar mer än han smakar för Luleå Hockey. Tycker vi i dagsläget behöver lägga pengar på en center, samt en spelskicklig etablerad back. Det som blir över kan vi lägga på en ytter senare.

Dundernisse

Antal inlägg : 2755
Join date : 21-01-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av kokostrollet tor 04 mar 2021, 20:59

Dundernisse skrev:Tror Lundh kostar mer än han smakar för Luleå Hockey. Tycker vi i dagsläget behöver lägga pengar på en center, samt en spelskicklig etablerad back. Det som blir över kan vi lägga på en ytter senare.

Fler som sett FBK - LHC ikväll ser jag. Very Happy

Nja, den som gör att det vattnas mest i munnen på mig efter den matchen är ju Jarno Kärki. Tomas Holmström light. Hade varit en spelare som hjälpt våra överkreativa forwards få in lite kroppshydda framför motståndarkeepern och dessutom styra in ett par kassar. Saknar vi inte den spelartypen rätt rejält?
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2666
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Donowitz likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Tony Moore tor 04 mar 2021, 21:18

Tyrväinen välkomnar Rask: "Han är ett djur ute på isen"
Juhani Tyrväinen har spelat i samma kedja som Joonas Rask i Helsingfors IFK. Han har bara goda saker att säga om spelaren som ska vara klar för Luleå Hockey. "Han skulle passa in väldigt bra här."
https://kuriren.nu/nyheter/artikel/tyrvainen-valkomnar-kompisen-till-lulea-han-ar-ett-djur/r4e2og0l
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7693
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Blinders tor 04 mar 2021, 21:18

Max Véronneau om vi vill ha en rightare som är stark på skridskorna.

Blinders

Antal inlägg : 5186
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Dundernisse fre 05 mar 2021, 04:25

Då hela vår förstaline saknar kontrakt nästa säsong drog jag ihop en lista på EP med kvalitetsspelare som har utgående kontrakt (Rajala och Forsberg har kontrakt till 21/22) i SHL/NL/KHL/AHL/NHL som kan vara något att hoppas på. Backsidan är mest fantasi och vi lär inte lyckas få några av namnen där.
https://www.eliteprospects.com/premium-roster/51446/potentiella-toppnamn-20212022
Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 8fbf8e3c13

Dundernisse

Antal inlägg : 2755
Join date : 21-01-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Dilox fre 05 mar 2021, 10:17

Markus Ljungh kommer inte hamna här. Vi var på tapeten när han lämnade Djurgården men han valde då HV71 trots att Luleå erbjöd mer i lön. Han vill nog helt enkelt inte.

Dilox

Antal inlägg : 737
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Metheuz fre 05 mar 2021, 10:46

Metheuz
Metheuz

Antal inlägg : 702
Join date : 15-09-16
Age : 37
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Blinders fre 05 mar 2021, 10:55

Metheuz skrev:Ännu en som sägs vara klar för Lule nästa säsong.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/0K33GB/avslojar-publikfavoriten-klar-for-shl
Vilmos Gallo alltså.
Det var längesen Luleå var så här aktiva.

Blinders

Antal inlägg : 5186
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 20 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 12 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet