J20-Serien 2015/2016

+31
Trötto
Dentos
Diktatorn
Sportsman
Redbear
Kagen
Urken
Old Brooklyn
Tony Moore
Snikne Ville
Rönken
Lasse Proppmätt
Jonsey
Puckad
LHF96
Micke80
Bamsefar
KaptenBlodskelett
MickkeJ
Pajala
icemask
Kallepedal
LubosC
Mr Bister
Norlin
MrA
ante08
CKa
Jagr
Lars158
Admin
35 posters

Sida 2 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Lasse Proppmätt ons 02 sep 2015, 21:03

Ledda är fostrad i Bergnäsets AIK punkt!!

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Puckad ons 02 sep 2015, 21:04

Alltså på utomhusrinken vid Bergsskolan.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av KaptenBlodskelett ons 02 sep 2015, 21:36

Lasse Proppmätt skrev:
KaptenBlodskelett skrev:Är det så oerhört viktigt att ha en exakt gräns? Måste man dela in människor i kategorier hela tiden? Är man bara det ena eller det andra?

En kille som börjat spela i Laisvalls SK men i unga år kommer till Luleå kan givetvis efter ett antal år ses som en Luleå-produkt, men han kommer för det alltid att vara en Laisvall-produkt samtidigt. Var finns motsättningen?

Gränsdragningar och placerande i fack har aldrig bidragit till någon utveckling. Tycker detta är en fråga av emotionell karaktär snarare än stelbent juridisk karaktär där man kan säga att "Nej, du bodde 5 meter för långt från kommungränsen och räknas därmed inte." För det är precis det gränsdragningar leder till, drar man det resonemanget till sin spets är det där man hamnar. Och ett resonemang som inte håller för att dra till sin spets bör man inte ta på alltför stort allvar.

Ja, jag är nykter.


Enligt mig är han Laisvallprodukt enklare kan det väl inte vara.
Och när man tycker så så har helt plötsligt LHF inte så många egna produkter men det är knappast unikt för LHF.
Det gäller alla lag i den högsta serien LHC hade för några år sedan rekordet på hela 6 st egna spelare det året hade Saik 5 st och dit räknades ju Jocke Lindström som gick hockeygym i Ö-vik hmm är han Modoprodukt eller Saik produkt?
Just Saik som ju kallas största plantskola hade ju bara 2 st egna produkter förra året (3 st enligt EP men det var en som bara spelade CHL matcher i SHL hade dom bara 2 egna)
Och som tidigare skrivits så räknar varenda Saikfan Jimmie E som egen produkt bara för att han är född i stan men han fick ju sin fostran i Vita Hästen.
Alltså han är inte fostrad i Saik punkt slut fan han talar ju t.o.m med östgöta dialekt.
Det är här vi skiljer oss åt, du och jag. Jag finner ingen motsättning, och jag ser heller inte att någon annan har rätt att sätta etikett på någon annan och bestämma vad de ska se sig själva som. Framför allt inte någon av oss som trots allt har begränsad erfarenhet och insyn (ja, de flesta av oss är glada amatörer).

Vi kommer nog inte längre, utan får enas om att vara oeniga. Skål!
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Bamsefar ons 02 sep 2015, 23:39

Jag ser det såhär: är man född i Norrbotten och spelar hockey i Luleå är man en egen produkt, har man oturen att inte vara född i Norrbotten men spelar i Luleå är man naturaliserad Norrbottning och därmed en av oss. Oavsett är den gemensamma nämnaren Luleå HF och bättre blir det inte.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Micke80 tor 03 sep 2015, 07:33

Puckad skrev:Håller med om att gränsdragningar är mycket svåra.
Min naiva fråga handlade om att försöka förstå hur väl vi lyckats ta lyfta hockeyintresserade ungdomar. Säg från 15 års åldern, säger jag här och nu.
Om de sedan spelat i Sunderbyn eller annat fram till dess, so be it.

Med den synen så är kanske Ledda inte en produkt av någon enskild förening.

Någonstans så sökte jag svar på "Är vår ungdomsverksamhet bättre eller sämre än andras?" Även om jag inser att det inte finns ett absolut svar på frågan.

Om man bara har det som måttstock har vi ju lyft rätt många unga killar till A-laget. Här kommer ett litet axplock direkt från minnet så jag har säkert missat några. Sen tänker jag på spelare som faktiskt fått lite speltid och inte såna likt Bamberg och Ylivainio som fått vara med och göra nått ynka byta nån enstaka match.
Alla dessa spelare har ju lyckats mer eller mindre bra men är ändå uppplockade från juniorverksamheten alterntivt fått göra nått år i allsvenskan för att sedan plockas upp. och det är väll spelare från si så där 10 år bort på lsitan då Omark, Harju, Linqvist mfl kom upp ungefär samma tid då vi hade Lener som chef.

Målvakter
Nilsson
Lassi
Ward
Gusten
Modig
Rautio

Backar
Oskarsson
Savilahti
Kukan
Styrman
Jaros
Fagerudd
Fransson
Olsson

Forwards
Berglund
Tornberg
Mannberg
Karlsson
Lidhammar
Lindqvist
Lundberg
Lindgren
Wallgren
Hurtig
Isaksson
Lindqvist
Komarek
Chelarik
Harju
Omark

Burström, Ledin och Fabbe kanske är lite bubblare då det är extremt länge sedan dom gjorde debut men dom bubblar under ytan då dom fortfarande är aktiva på varsitt sätt.
Jag tycker listan är relativt lång  trots att jag valt att inte räkna med alla som bara fått sporadiska chanser som man knappt kan kalla för chans. Om den sen är bättre, sämre eller lika osm de flesta andras vet jag inte.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av LHF96 tor 03 sep 2015, 19:33

Lasse Proppmätt skrev:
Kallepedal skrev:
Lasse Proppmätt skrev:
LubosC skrev:
Puckad skrev:När gick den senaste norrbottens- (eller ännu hellre, luleå-) produkten med hela sin ungdomsutbildning upp till J20 i LHF, upp till SHL i något lag?

Lassi, Oskarsson?
Lassi & Oskarsson är från Antnäs inga riktiga LHF produkter
Savva & Rautio är LHF produkter som gått hela vägen från kommunserien till A-laget
Sen finns det flera som fått plats i A-laget men knappt spelat en A-lags match som Oskar Nilsson Viktor Rönnbäck Christian Nyman Raymond Bamberg m.fl vilket jag tycker är synd då ingen av dessa gjort bort sig i dom få bytena dom fått.
Skärp dig nu. Självklart är både Lassi och Oskarsson genuina produkter från de egna leden. När man som pojk börjar att spela hockey så spelar man givetvis i närområdet och den förening som finns där. Med ditt synsätt kan egentligen bara stadsbor bli egna produkter. Grabbar från ex.vis Avan, Antnäs, Sunderbyn och Bensbyn kan alltså inte bli egna produkter.

Om man går till LHF som 15 åring då man börjar hockeygym är man LHF produkt då?

Hur räknar du Ledda?
Brooklyn produkt eller LHF produkt?

Och jo det är så jag ser det i förra årets TV pucklag var det en massa som spelade för LHF men endast 1 el 2 var LHF produkter från början flera var från Brooklyn en från Maif mm.
Mm man räknar som dig så är ju Omark å Harju LHF produkter tror nog att dom i Övertårneå tycker annat
Kim Karlsson och Jonas Berglund gick hockeygym och spelade i LHF från 15-16 års åldern men är från Älvsbyn Mannberg från Boden Renberg % Öhlund Piteå
Tror du dessa lärde sig åka skridskor i LHF
Vi kan ju ta med Kukan & Komarek också
Är dom LHF produkter?
Det är väl inte avståndet till klubben som gör om räknas om du är egen produkt eller ej?
Ett fint exempel är Brynäs som räknades som bästa plantskola för ett par år sedan men INGEN hade BIF som moderklubb utan dom flesta var från Valbo  mm
Hur gör dom i Sthlm?

Huruvida de lärde sig åka skridskor i LHF eller inte känns ju rätt irrelevant vid bedömning över var spelaren fostrats. Det är som att säga att LTU inte kan tillskriva sig en students ingenjörsutbildning för att han lärde sig minsann att läsa redan när han gick på lågstadiet. Jag tycker man måste dra en gräns för när en mer organiserad och strukturerad fostran påbörjas. Som liten grabb behöver man givetvis lära sig alla grundläggande aspekter av att spela hockey som att åka skridskor, dribbla och till och med knyta sina egna skridskor men för att slå sig in i ett SHL-lag så krävs något helt annat. Den fostran påbörjas enligt mig i regel på gymnasiet
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3518
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Snikne Ville fre 04 sep 2015, 08:26

Startar med derby. Hemma.
2015-09-09 19:00
Luleå HF - Skellefteå AIK
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Snikne Ville tis 08 sep 2015, 16:14

Frivilligt inträde som går till UNICEF.
http://www.luleahockey.se/artikel/68832/
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Snikne Ville ons 09 sep 2015, 22:00

Förlust 1-2 men SkAIK var flera nivåer bättre. Luleås spel med puck var fruktansvärt taffligt...Masiello får godkänt och Lundeström fantastiskt mogen för åldern, Hajen Jr hängde sitt snyggt i krysset. Einar spelade inte.

Klart underkänt.

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Lasse Proppmätt tor 10 sep 2015, 10:58

LHF96 skrev:
Lasse Proppmätt skrev:
Kallepedal skrev:
Lasse Proppmätt skrev:
LubosC skrev:
Puckad skrev:När gick den senaste norrbottens- (eller ännu hellre, luleå-) produkten med hela sin ungdomsutbildning upp till J20 i LHF, upp till SHL i något lag?

Lassi, Oskarsson?
Lassi & Oskarsson är från Antnäs inga riktiga LHF produkter
Savva & Rautio är LHF produkter som gått hela vägen från kommunserien till A-laget
Sen finns det flera som fått plats i A-laget men knappt spelat en A-lags match som Oskar Nilsson Viktor Rönnbäck Christian Nyman Raymond Bamberg m.fl vilket jag tycker är synd då ingen av dessa gjort bort sig i dom få bytena dom fått.
Skärp dig nu. Självklart är både Lassi och Oskarsson genuina produkter från de egna leden. När man som pojk börjar att spela hockey så spelar man givetvis i närområdet och den förening som finns där. Med ditt synsätt kan egentligen bara stadsbor bli egna produkter. Grabbar från ex.vis Avan, Antnäs, Sunderbyn och Bensbyn kan alltså inte bli egna produkter.

Om man går till LHF som 15 åring då man börjar hockeygym är man LHF produkt då?

Hur räknar du Ledda?
Brooklyn produkt eller LHF produkt?

Och jo det är så jag ser det i förra årets TV pucklag var det en massa som spelade för LHF men endast 1 el 2 var LHF produkter från början flera var från Brooklyn en från Maif mm.
Mm man räknar som dig så är ju Omark å Harju LHF produkter tror nog att dom i Övertårneå tycker annat
Kim Karlsson och Jonas Berglund gick hockeygym och spelade i LHF från 15-16 års åldern men är från Älvsbyn Mannberg från Boden Renberg % Öhlund Piteå
Tror du dessa lärde sig åka skridskor i LHF
Vi kan ju ta med Kukan & Komarek också
Är dom LHF produkter?
Det är väl inte avståndet till klubben som gör om räknas om du är egen produkt eller ej?
Ett fint exempel är Brynäs som räknades som bästa plantskola för ett par år sedan men INGEN hade BIF som moderklubb utan dom flesta var från Valbo  mm
Hur gör dom i Sthlm?

Huruvida de lärde sig åka skridskor i LHF eller inte känns ju rätt irrelevant vid bedömning över var spelaren fostrats. Det är som att säga att LTU inte kan tillskriva sig en students ingenjörsutbildning för att han lärde sig minsann att läsa redan när han gick på lågstadiet. Jag tycker man måste dra en gräns för när en mer organiserad och strukturerad fostran påbörjas. Som liten grabb behöver man givetvis lära sig alla grundläggande aspekter av att spela hockey som att åka skridskor, dribbla och till och med knyta sina egna skridskor men för att slå sig in i ett SHL-lag så krävs något helt annat. Den fostran påbörjas enligt mig i regel på gymnasiet

Intressant tankegång men nu har du säkert kännedom om att också spelare som går hockeygym "rör på sig" mellan "gymen".
Hur ska dessa räknas i din bok?
Det kan vara allt från att man inte trivs eller att man vill närmare hem eller att man inte tycker man får chansen i det A-lag som står hockeygymet närmast.

Vi har ju Emil Mäkitaavola från Övertorneå som kom in på hockeygym i Skellefteå spelade 2 matcher gick sen till Luleås Hockeygym samma år och var här i nästan 3 säsonger sen flyttade han Växjö för att spela J-20 där var är han "fostrad" i för förening om han nu råkar ta plats i Lakers A-lag?

Ett annat exempel är ju Einar Emmanuelsson är han Saik eller LHF produkt eller är han Kiruna HC produkt?
Vi hade väl en junior som var från en ort utanför Ö-vik (kommer inte ihåg namnet på spelaren) och var här i något år sen flyttade han hem till Ö-vik om denne slår sig in i Modo är han LHF produkt då?

Innan hockeygym fanns så spelade ju ofta spelarna i A-laget i en lägre serie (många redan som 15-16 åringar) om man inte var tillräckligt bra för att slå sig in i ett ES lag.
Mertzig och Fälth är bra exempel
Medans såna som Renberg & Öhlund slog sig in direkt från Piteås A-lag redan som 17-18 åringar i Luleås A-lag.

Och när man tittar på t.e.x TV pucken så är det väldigt liten skillnad i taktik mot ett SHL lag visst det finns ju detaljer såklart men alla har lärt sig stänga sargen hur man ställer upp vid tekning hur man räknar in hur man ställer upp i boxplay & PP mm och det lär man sig långt före hockeygym på hockeygym förädlas talangen där kommer det oftast också fram om talangen är villig att offra det oerhörda arbetet som krävs för att bli en färdig SHL spelare det gäller framförallt mängden träning det är där dom flesta agnarna från vetet skiljs.

Men fortfarande så kommer det finnas såna som aldrig gått hockeygym och ändå kommer ta plats i ett SHL lag via spel i ett A-lag i en lägre division även om dom blir färre och färre ju mer utvecklingen går framåt inom hockeyn.

Därför så är man fostrad i moderklubben det är där man lär sig hockeyns ABC din jämförelse med LTU är inte relevant jag känner folk som lärt sig skruva i bilar hemma i pappas garage sedan dom knappt kunde gå och även om dom aldrig gått fordons är dom garanterat lika bra och ofta t.o.m bättre än dom som gått fordonsprogrammet.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Puckad tor 10 sep 2015, 12:44

Köper ditt resonemang, och ser det som att många spelare inte är fostrade i någon speciell klubb.

Så om jag formulerar om frågan! Smile
Hur ser det ut i respektive SHL klubb, sticker någon klubb ut som extra bra eller dålig i att fostra egna spelare hela vägen från gymnasiet till a-laget? Och hur står sig LHF i den jämförelsen?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Jonsey tor 10 sep 2015, 14:01

Snikne Ville skrev:Förlust 1-2 men SkAIK var flera nivåer bättre. Luleås spel med puck var fruktansvärt taffligt...Masiello får godkänt och Lundeström fantastiskt mogen för åldern, Hajen Jr hängde sitt snyggt i krysset. Einar spelade inte.

Klart underkänt.


Vad har hänt med Einar? Är han återigen skadad?

Jonsey

Antal inlägg : 19
Join date : 15-02-21

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Lasse Proppmätt mån 14 sep 2015, 09:37

Puckad skrev:Alltså på utomhusrinken vid Bergsskolan.
Nja Han spela väl inte på den uterinken hela uppväxten Smile



Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Snikne Ville fre 18 sep 2015, 22:50

Seger mot LIF ikväll, Einar spelade o hängde en
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Rönken lör 19 sep 2015, 13:59

4-3 mot Leksand, två från Einar och ett vardera från Harju och Yli.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Snikne Ville sön 20 sep 2015, 17:03

Jävligt strongt att vända 2-4 till seger 5-4 i sista perioden mot MIK. Bra helg med 3 segrar!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Snikne Ville fre 25 sep 2015, 22:29

Bortaseger med 2-3 mot serieledarna VIK, snyggt!
2 ass av Isac Lundeström, 15 år..
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Tony Moore lör 26 sep 2015, 11:48

Bra start, vi har vunnit 4 av 5 matcher genom urstarka 3e perioder vilket lovar gott, fortsätt så hela säsongen Smile
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Old Brooklyn lör 26 sep 2015, 18:28

Tony Moore skrev:Bra start, vi har vunnit 4 av 5 matcher genom urstarka 3e perioder vilket lovar gott, fortsätt så hela säsongen Smile
Jinx, jinx, superjinx. Rolling Eyes
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Snikne Ville sön 27 sep 2015, 11:23

Målvaktscoachning..

15:49 GK In LHF 34. Masiello, Oscar
15:49 GK Out LHF 1. Gustafsson, Filip
15:49 3-1 (EQ) BIF 31. Evertsson, Casper (1) Pos. Part.: 25 , 31
Neg. Part.: 1
14:30 GK In LHF 1. Gustafsson, Filip
14:30 GK Out LHF 34. Masiello, Oscar
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Snikne Ville fre 02 okt 2015, 21:19

Kvällens match mot bottengänget TIK. 33-7 i skott o 2-0 e 2 perioder men allt tappas i tredje och med 8 sek kvar gör TIK 3-4. Kristian Jensen galen på domarna.

För dåligt.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Urken fre 02 okt 2015, 23:50



Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Kagen lör 03 okt 2015, 00:04

Tony Moore skrev:Bra start, vi har vunnit 4 av 5 matcher genom urstarka 3e perioder vilket lovar gott, fortsätt så hela säsongen Smile

Som sagt.. matchen efter denna jinx tappade laget ALLT i tredje perioden. Tony Moore är skyldig hela laget en ursäkt, eller iaf en låda Kinderägg.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Snikne Ville lör 03 okt 2015, 01:09

Urken skrev:

Timmar efter att ett ljus av hopp tänts för DN kommer ett nytt justitemord, nu på a-jun nivån. Man blir less.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Puckad lör 03 okt 2015, 08:24

Urken skrev:
...

Jag väljer att se det så här:
Bra av Engman att se till unga spelares väl och ve före resultatet.
Stort att stå upp för killen som nu lider av hjärnskakning.
Mycket bättre signaler än "Jag såg inte händelsen, upplevde det inte som så farligt" etc. som brukar vara det normala tramset.

Även om det innebär att Jesper inte följer med till Örebro. För det är väl konsekvensen?

Jesper får möjlighet att träna hårt några dagar Laughing
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Snikne Ville lör 03 okt 2015, 10:57

Rörliga bilder i Jauhainens tweet, domaren blåser inte ens i första läget.
https://twitter.com/ulfengman

Retur idag kl 13.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Micke80 lör 03 okt 2015, 12:03

Konstigt att få matchstraff då två spelare trycker till varandra utan att någon part gör nått medvetet för att skada den andre. Att Jesper är 2 huvuden kortare gör ju att risken att motståndaren får hans hjälm på hakan ökar, men det ser inte ut som att Jesper gör en rörelse för att få det att hända.
Nä, här kommer Jesper bli friad, allt annat vore sinnessjukt.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Snikne Ville lör 03 okt 2015, 13:24

Rönken skrev:
Snikne Ville skrev:
Rönken skrev:
Snikne Ville skrev:Simon Brännvall väljer Modo. Vafan är det frågan om.

Kurirenbloggen skriver om lite bättre ekonomiskt samt 'enklare' att slå sig in i a-laget. Är väl inte omöjligt att detta stämmer.
En äkta Lulekille som gått hela vägen genom egna led? Det duger inte.

Vad ska det annars vara? Luleå pratar säkert mycket om Asplöven som mellansteg numera, är väl kanske inte tillräckligt för somliga.
Ser att Simon slutligen landat i Boden, vilket jag missat. Märklig resa...
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Puckad lör 03 okt 2015, 13:30

Mest utvisade spelare säsong efter säsong kanske inte är en merit.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Rönken lör 03 okt 2015, 14:05

4-1 mot Timrå just nu i andra perioden. Vad som är rätt anmärkningsvärt är att Skellefteå har 11-0 på Modo med knappa minuten kvar av matchen...
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Snikne Ville lör 03 okt 2015, 14:56

Rönken skrev:4-1 mot Timrå just nu i andra perioden. Vad som är rätt anmärkningsvärt är att Skellefteå har 11-0 på Modo med knappa minuten kvar av matchen...
Och Modo möter vi ju imorrn.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Tony Moore lör 03 okt 2015, 15:52

Seger med 6-3 mot TIK idag, alltid något efter "fiaskot" igår. Lillhajen 2 mål och Lundeström 1, talangerna producerar.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Redbear lör 03 okt 2015, 16:54

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Urken lör 03 okt 2015, 17:30

Riktigt snyggt! En Omark cheers
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Lars158 lör 03 okt 2015, 17:33

Redbear skrev:Läckert mål av Isac Lundeström

https://twitter.com/LuleaHockey/status/650312444687052800

Dom där är underbara.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Tony Moore sön 04 okt 2015, 12:19

Jonatan "Lillhajen" Harju ångar på, redan 1+1 efter 6:32 mot MoDo idag: http://stats.swehockey.se/Game/Events/254757
Åsså en 2a för slashing efter 11:49...
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Snikne Ville sön 04 okt 2015, 16:49

Tappar 3-0 till torsk 3-4 i OT. De vänder o tappar matcher o verkar att blanda o ge friskt.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Snikne Ville sön 04 okt 2015, 22:38

Verkar ha varit nån form av domarmässigt bottenrekord i helgen. Det här är ju fullständigt horribelt.
https://twitter.com/UlfEngman/status/650634284915625984
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Sportsman tis 06 okt 2015, 23:48

Tycker de spelat upp sig otroligt mycket sedan försäsongen och första matchen mot SAIK. Ser stundtals riktigt bra ut och jag tror definitivt att de blir ett topplag!

Ja vad sysslade domarna med i helgen?
Tycker LHF hade förtjänat full pott, dvs 9p i helgen. Spelmässigt överlägsna mot Timrå så även mot Modo i halva matchen då det faktiskt såg ut att kunna rinna iväg till storseger.
Efter ryggtacklingen i länken ovan kom de dock av sig. I stället för att ta en solklar 5a på den så tar domarn ut Tolanen som med rätta börjar brottas med killen som stod för överfallet. Minuten efter åker Harju på en armbåge (domaren två meter bredvid) och så var hela, den kanske för dagen, mest spelförande kedjan ur spel. Synd att Modos fula spel verkade löna sig denna gång.

Sportsman

Antal inlägg : 166
Join date : 13-03-18

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Diktatorn ons 07 okt 2015, 11:14

Kan man hitta tabeller och statistik för J20 någonstans?
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 604
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Old Brooklyn ons 07 okt 2015, 11:16

Diktatorn skrev:Kan man hitta tabeller och statistik för J20 någonstans?
http://stats.swehockey.se/ScheduleAndResults/Overview/6054
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Tony Moore tor 15 okt 2015, 19:01

Luleå Hockeys Einar Emanuelsson missar resten av säsongen. Talangen har tvingats operera axeln.
– Det är bättre att jag får komma in ordentligt nästa år, säger forwarden till NSD.


Senast ändrad av Tony Moore den tor 15 okt 2015, 19:04, ändrad totalt 1 gång
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Urken tor 15 okt 2015, 19:03

Tror att du får göra ett nytt försök med ditt inlägg, Tony Razz
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Old Brooklyn lör 17 okt 2015, 15:16

Strular med LiveArena för mig. Någon som har samma problem eller vet något om hur man kan få det att funka. Kör Safari om det spelar någon roll.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Old Brooklyn lör 17 okt 2015, 15:35

Eller, damerna kan jag se bra, men inte J-20. Har kanske att göra med att det är det förträffliga LHF som ansvarar för damsändningen och det taffliga AIK för J-20?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Dentos sön 18 okt 2015, 18:15

Jonatan Harju leder alltså interna poängligan i J20 gänget.

Harju-Harju-Omark vår förstalina om 2 år månntro?
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 854
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Rönken sön 18 okt 2015, 18:17

"Lillhajen" är stöpt i samma form som pappa och Johan, hur är hans spelstil? Sniper tydligen, använder han längd och tyngd något?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Dentos sön 18 okt 2015, 18:21

Rönken skrev:"Lillhajen" är stöpt i samma form som pappa och Johan, hur är hans spelstil? Sniper tydligen, använder han längd och tyngd något?
Han har trots allt gjort 6+6 på 10 matcher. Så nog verkar han kunna passa också. Jag tänkte faktiskt åka in till Hovet och scouta idag men jag lyckades försova mig totalt efter att ha följt NHL hela natten. Men precis som du nämner vore det kul att veta lite mer om hans spelstil och hur han använder sin storlek. Någon som sett många matcher med J20?

EDIT: Snarare några matcher, har ju inte spelats så speciellt många än.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 854
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Snikne Ville sön 18 okt 2015, 18:24

Han påminner om storebror en hel del, ja.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Tony Moore sön 18 okt 2015, 20:27

En skön 3 poängare på Hovet mot DIF idag http://stats.swehockey.se/Game/Events/254782 Och alldeles nödvändig för att haka på topplagen..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

J20-Serien 2015/2016 - Sida 2 Empty Sv: J20-Serien 2015/2016

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet