Craig Schira

+57
Dustin
Dilox
Sundance Kid
Hellcop
Kapten Haddock
CKa
Groggen79
kokostrollet
pingu
amarule
Lulefan
Ferros
wilmus2007
nummer 17
Mickeee
Patrik82
Old Brooklyn
Mange
Donowitz
GustenA
Qirren
Erilk
Micke80
Dentos
hokkzorz
Lars158
JoakimJ
Luleåfan
Jonken
Bamsefar
Wolfhunter
Slapshot
LuleåWinston
FruktHamster
Rönken
icemask
stormvägen
ezz
KaptenBlodskelett
Urken
JuniorX
tibet
Puckad
Redbear
Dynamite!
NallePhu
Norlin
Kagen
LulefanGBG
Tony Moore
Snikne Ville
Pajala
ski3r
Tigerman
makkanmakkan
Ivanhoe
Hedanders
61 posters

Sida 4 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Old Brooklyn fre 30 sep 2016, 16:27

Ferros skrev:
Old Brooklyn skrev:Schira har enligt mig varit bästa spelaren i Luleå Hockey de sensaste sex månaderna, utan konkurrens. Den här säsongen, träningsmatcher och CHL inräknat, så har det varit ännu tydligare. Just nu har han en brutalt hög lägstanivå och en fantastisk högstanivå. Kan bli en försvarsgeneral för oss om han vill stanna. Helt klart en spelare att börja bearbeta redan nu för Osten.

EDIT - Bör nämna Lassinantti dock. Lätt att glömma honom på något vis trots att han är vår viktigaste spelare. Men bland utespelarna är Schira bäst just nu.

Med tanke på hur urusel Schira var i slutspelet, framförallt mot Frölunda, det var bara Mikkelson som var sämre i mitt tycke, så känns det lite väl snällt att kalla honom för bästa spelaren i laget de senaste sex månaderna. Just lägstanivån Schira visade upp i slutspelet var ju katastrofalt låg.

Men han har varit riktigt bra hittills den här säsongen.
Borde nog skrivit från jul och fram till nu. Men tror nog jag står fast vid det jag skrev (med Lassinantti som undantag). Ser inte att någon varit bättre under den tiden. Sen finns det ju givetvis spelare som varit bättre under perioder, men inte sammantaget enligt mig. Nu är ju exempelvis Jaros där och utmanar.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Old Brooklyn tor 06 okt 2016, 21:34

Hmm. Han har inte varit "jättebra" de senaste matcherna.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av ski3r tis 15 nov 2016, 22:54

Med tanke på hur många backar som med stor sannolikhet lämnar nästa säsong känns en förlängning av Schira rätt viktig att få till.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av wilmus2007 ons 16 nov 2016, 10:50

Håller med ovanstående, förläng nu redan så det inte blir för sent som vanligt. Gillade intervjun i Eftersnack på nsd, väldigt ödmjuk och en riktig ambassadör för LHF..
wilmus2007
wilmus2007

Antal inlägg : 626
Join date : 15-02-04
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Donowitz ons 16 nov 2016, 14:14

Håller han samma stabila nivå vid jul/årsskiftet - förläng.

Donowitz

Antal inlägg : 4067
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av wilmus2007 ons 16 nov 2016, 15:04

I mitt tycke den spelare som har en högst lägsta nivå, och vi vill ju ha kontinuitet...kan vara en framtida kapten!
wilmus2007
wilmus2007

Antal inlägg : 626
Join date : 15-02-04
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Lulefan ons 16 nov 2016, 16:16

Få backar som kan transportera puck som Schira och Jaros. Detta är även Schiras andra säsong i SHL och leder backarnas interna poängliga och 5:a totalt internt. Fortsätter han såhär så är han den PP-back vi saknat så många år.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av amarule tor 17 nov 2016, 09:04

Schira öppnar för att stanna i dagens nsd. Osten: FÖRLÄNG med honom NU innan Frölunda eller nåt annat pengalag snor honom också
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av LulefanGBG tor 17 nov 2016, 11:24

Ja Schira skall absolut vara kvar! Han inledde väldigt darrigt för oss första året men växte med tiden ut till att bli en dominant allroundback. Höll överlägset högst lägstanivå från Jul och framåt förra säsongen och var bland de bästa backarna både offensivt och defensivt i slutspelet.

I årets inledning har han tillhört de stabilaste backarna också även om han kanske inte riktigt varit på samma nivå som i slutspelet, men det vet vi alla att det är lite extra med slutspel och att det är då som agnarna sållas så att säga.

Tycker att han och Jaros varit våra bästa backar i år och med tanke på att vi högst sannolikt förlorar den sistnämnda så är det A och O att förlänga med Craig, om vi skall satsa på att behålla lite kontinuitet.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Ferros tor 17 nov 2016, 13:44

LulefanGBG skrev:Ja Schira skall absolut vara kvar! Han inledde väldigt darrigt för oss första året men växte med tiden ut till att bli en dominant allroundback. Höll överlägset högst lägstanivå från Jul och framåt förra säsongen och var bland de bästa backarna både offensivt och defensivt i slutspelet.

I årets inledning har han tillhört de stabilaste backarna också även om han kanske inte riktigt varit på samma nivå som i slutspelet, men det vet vi alla att det är lite extra med slutspel och att det är då som agnarna sållas så att säga.

Tycker att han och Jaros varit våra bästa backar i år och med tanke på att vi högst sannolikt förlorar den sistnämnda så är det A och O att förlänga med Craig, om vi skall satsa på att behålla lite kontinuitet.

Jag håller med om att Schira är bra, han ska vara kvar i flera år till, tycker jag. Han har tagit ytterligare ett steg den här säsongen.

Men, han var inte bland de bästa backarna i slutspelet, framförallt inte defensivt. Han och Mikkelson var två katastrofer, som blev totalt uppsnurrade av, framförallt, Frölunda, men de hade även problem med Färjestad. Ingen spelare var inne på så många mål bakåt som Schira var i slutspelet, hela 13st på 11 matcher, Mikkelson var näst-sämst med 12, tredje sämsta back var Melart...på 7 mål i baken. Då säger ändå inte statistiken, enligt mig, riktigt hur illa det egentligen var.

Schira var toksämst i slutspelet förra året, det var bara Mikkelson som var sämre. Jag tror det är lätt att komma ihåg annorlunda, eftersom Schira var duktig i slutet på grundserien, och har startat den här säsongen bra, men som sagt, i slutspelet var han extremt dålig.

Men i år, då har han varit bra, han har spelat sin bästa hockey, sedan han kom till oss. Mycket stabilare, rappare och, framförallt, smartare, än vad han var under förra säsongen. Sen tror jag att båda han och Mikkelson tjänar väldigt mycket på att inte behöva spela tillsammans, det tog verkligen fram det sämsta i varandra, lite för ofta.




Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av LulefanGBG tor 17 nov 2016, 14:02

Jo det har du kanske rätt i Ferros. Jag minns honom som en gigant i slutet av förra säsongen, och har för mig att han var väldigt stark i kvarten också, men det stämmer säkert som du säger. My bad i sådant fall.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av pingu tor 17 nov 2016, 18:42

Ja Schira borde nog förlängas med omgående.
Sedan när man ändå håller på kan man förlänga med Melart också!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av ski3r ons 23 nov 2016, 07:21

Rykten säger att det var knät som gick sönder igår, kan bli borta länge om det vill sig illa...
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av LulefanGBG ons 23 nov 2016, 07:32

Det vore en smärre katastrof. Både för Schema och Luleå.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av kokostrollet ons 23 nov 2016, 09:56

ski3r skrev:Rykten säger att det var knät som gick sönder igår, kan bli borta länge om det vill sig illa...

Sett till hur det såg ut hade jag trott en hjärnskakning låg närmast till hands. Nu sätter jag pengen på ett uttänjt ledband eller liknande, då han ändå verkade kunna stödja på knäet direkt efter. Hoppas på det bästa hursomhelst och att han är tillbaka snart.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2662
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av nummer 17 ons 23 nov 2016, 10:42

kokostrollet skrev:
ski3r skrev:Rykten säger att det var knät som gick sönder igår, kan bli borta länge om det vill sig illa...

Sett till hur det såg ut hade jag trott en hjärnskakning låg närmast till hands. Nu sätter jag pengen på ett uttänjt ledband eller liknande, då han ändå verkade kunna stödja på knäet direkt efter. Hoppas på det bästa hursomhelst och att han är tillbaka snart.

Han slog i både huvudet och knäet men verkar som knäet fick största smällen. Krävs nog läkarundersökning och eventuell röntgen innan man vet säkert och då måste svullnaden gå ner först.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Rönken sön 11 dec 2016, 13:41

Hur lyder prognosen för Craig? Skulle vara skönt att få full backsida återigen lagom till mellandagarna.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Redbear sön 11 dec 2016, 16:59

Rönken skrev:Hur lyder prognosen för Craig? Skulle vara skönt att få full backsida återigen lagom till mellandagarna.

Har inte hört någon prognos. Vad jag förstår har han ännu inte varit på is på träningarna. Rätta mig om jag har fel.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av JuniorX sön 11 dec 2016, 17:16

Rönken skrev:Hur lyder prognosen för Craig? Skulle vara skönt att få full backsida återigen lagom till mellandagarna.

Frågan är bara: Vem petar han?

Det givna svaret är väl Sandström men Engsund och Janne har sett riktigt bra ut tillsammans.

JuniorX

Antal inlägg : 4060
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av ski3r sön 11 dec 2016, 18:18

JuniorX skrev:
Rönken skrev:Hur lyder prognosen för Craig? Skulle vara skönt att få full backsida återigen lagom till mellandagarna.

Frågan är bara: Vem petar han?

Det givna svaret är väl Sandström men Engsund och Janne har sett riktigt bra ut tillsammans.
Ja, angenäma problem minst sagt. Sandström är väl som sagt det givna valet som det ser ut just nu även om han har spelat bättre ju längre säsongen gått.

Man märker för övrigt vilken stor skillnad det blev på anfallsspelet då vi började få tillbaka de ordinarie backarna. Todd tycker jag har varit en av de mest bidragande på slutet, han tillför en hel del i offensiv zon med sitt rörliga spel.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Donowitz mån 12 dec 2016, 00:31

JuniorX skrev:
Rönken skrev:Hur lyder prognosen för Craig? Skulle vara skönt att få full backsida återigen lagom till mellandagarna.

Frågan är bara: Vem petar han?

Det givna svaret är väl Sandström men Engsund och Janne har sett riktigt bra ut tillsammans.

Om man inte ska särbehandla och se till prestation senaste tiden, så är det definitivt Mikkelson eller Melart som ska stå åt sidan. Men det lär aldrig hända.

Donowitz

Antal inlägg : 4067
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Ferros mån 12 dec 2016, 07:10

bearjew skrev:
JuniorX skrev:
Rönken skrev:Hur lyder prognosen för Craig? Skulle vara skönt att få full backsida återigen lagom till mellandagarna.

Frågan är bara: Vem petar han?

Det givna svaret är väl Sandström men Engsund och Janne har sett riktigt bra ut tillsammans.

Om man inte ska särbehandla och se till prestation senaste tiden, så är det definitivt Mikkelson eller Melart som ska stå åt sidan. Men det lär aldrig hända.

Va? Mikkelson? Han har ju varit överlägset bästa back de senaste 10-15 omgångarna. Är det någon som ska spela så är det han, han bär vår backbesättning, du får gärna motivera varför han inte bör spela. Tycker Melart varit bättre än Jaros och Janne, även om Janne var bra mot Skellefteå och fått lite extra hype på grund av sina 1000 matcher. Jaros har, enligt mig, varit sämsta back, om man ska se till de senaste 3-5 matcherna, många misstag i egen zon från hans sida under den tiden, vilket inga av de andra backarna gjort på samma sätt.

Personligen hade jag flyttat på Janne, om Schira kommer tillbaka direkt efter uppehållet. Även om Jaros varit sämre så tror jag inte det skulle vara bra att gå på "bäst just nu" när det står mellan honom och Janne, och det skiljer så lite.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Tigerman mån 12 dec 2016, 09:07

Ferros skrev:
bearjew skrev:
JuniorX skrev:
Rönken skrev:Hur lyder prognosen för Craig? Skulle vara skönt att få full backsida återigen lagom till mellandagarna.

Frågan är bara: Vem petar han?

Det givna svaret är väl Sandström men Engsund och Janne har sett riktigt bra ut tillsammans.

Om man inte ska särbehandla och se till prestation senaste tiden, så är det definitivt Mikkelson eller Melart som ska stå åt sidan. Men det lär aldrig hända.

Va? Mikkelson? Han har ju varit överlägset bästa back de senaste 10-15 omgångarna. Är det någon som ska spela så är det han, han bär vår backbesättning, du får gärna motivera varför han inte bör spela. Tycker Melart varit bättre än Jaros och Janne, även om Janne var bra mot Skellefteå och fått lite extra hype på grund av sina 1000 matcher. Jaros har, enligt mig, varit sämsta back, om man ska se till de senaste 3-5 matcherna, många misstag i egen zon från hans sida under den tiden, vilket inga av de andra backarna gjort på samma sätt.

Personligen hade jag flyttat på Janne, om Schira kommer tillbaka direkt efter uppehållet. Även om Jaros varit sämre så tror jag inte det skulle vara bra att gå på "bäst just nu" när det står mellan honom och Janne, och det skiljer så lite.
Mot Karlskrona hade Janne mest tid av alla med 23 minuter, mot SAIK var det istället Mikkelson som spelade 23 minuter. Ingen av våra backar faller ur ramarna så även den som blir 7:e back kommer att få en hel del speltid, om det sedan råkar vara Janne eller Engsund eller någon annan (dock knappast Mikkelson!) spelar mindre roll. Vem som sedan får spela mest och minst beror lite på hur matchen utvecklar sig.

Även Själin har ju spelat bra så egentligen hade man kunnat köra på 4 backpar och alla hade känts fullt SHL-mässiga.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Groggen79 mån 12 dec 2016, 13:16

Jag tycker backparen just nu spelar med grym bra kemi.
Todd- Mikk, Jaros-Melart och Janne-Engsund spelar alla väldigt bra TILLSAMMANS, vilket är det väsentliga i en lagsport som hockey.

Men nog går det väl att börja men Schira som sjunde back, han kan ju ändå få lite speltid. Sedan brukar ju skador komma eller att folk behöver vila för att undvika förslitningsskador.
Så detta är inget problem enligt mig.

Groggen79

Antal inlägg : 181
Join date : 15-03-02
Age : 45
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av LulefanGBG mån 12 dec 2016, 13:26

Jag tror att man kommer att börja med Schira som 7e -back. Det känns som mer regel än undantag idag när ett lag har i övrigt full backbesättning.

Man brukar mjukstarta backarna i större utsträckning än forwards känns det som. Givetvis kommer han att få speltid även som 7e -back.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Donowitz tis 13 dec 2016, 11:57

Ferros skrev:
bearjew skrev:
JuniorX skrev:
Rönken skrev:Hur lyder prognosen för Craig? Skulle vara skönt att få full backsida återigen lagom till mellandagarna.

Frågan är bara: Vem petar han?

Det givna svaret är väl Sandström men Engsund och Janne har sett riktigt bra ut tillsammans.

Om man inte ska särbehandla och se till prestation senaste tiden, så är det definitivt Mikkelson eller Melart som ska stå åt sidan. Men det lär aldrig hända.

Va? Mikkelson? Han har ju varit överlägset bästa back de senaste 10-15 omgångarna. Är det någon som ska spela så är det han, han bär vår backbesättning, du får gärna motivera varför han inte bör spela. Tycker Melart varit bättre än Jaros och Janne, även om Janne var bra mot Skellefteå och fått lite extra hype på grund av sina 1000 matcher. Jaros har, enligt mig, varit sämsta back, om man ska se till de senaste 3-5 matcherna, många misstag i egen zon från hans sida under den tiden, vilket inga av de andra backarna gjort på samma sätt.

Personligen hade jag flyttat på Janne, om Schira kommer tillbaka direkt efter uppehållet. Även om Jaros varit sämre så tror jag inte det skulle vara bra att gå på "bäst just nu" när det står mellan honom och Janne, och det skiljer så lite.

Överlägset bästa back de senaste 10-15 omgångarna? Ja då tycker vi olika.
Först och främst. Det finns mer att hylla än att kritisera just nu gällande vår backsida. Vi har flertalet unga killar som tagit klivet fram och varit riktigt duktiga. Mikkelson är en dyrare värvning och ska räknas in som spets till vår trupp. Jag tycker inte att han är spets. Han är väldigt allround och får därigenom mest istid, då han kan användas i samtliga situationer och han gör det okej. Men i ärlighetens namn glänser han inte i någon spelform och jag tycker tyvärr att det sett väldigt hackigt ut den senaste tiden medan flera andra backar har visat motsatt.

Melart, kan inte ha undgått dig. Bara att kolla i matchtrådarna hur stor irritation det funnits kring hans defensiva insatser på de mål vi fått i baken. Han tände till mot Skellefteå och gjorde en gedigen insats mot Karlskrona. Innan dess har han, förlåt, varit helt jävla bedrövlig. Både Melart och Jaros har haft det tufft defensivt den senaste tiden.

Donowitz

Antal inlägg : 4067
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av CKa ons 14 dec 2016, 00:18

Nu tror jag någon är ute på Johan Forsbergs cykel och kör Vätternrundan

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Donowitz ons 14 dec 2016, 00:31

CKa skrev:Nu tror jag någon är ute på Johan Forsbergs cykel och kör Vätternrundan

Jag respekterar att man tycker olika men motivera gärna, om du hade något på hjärtat.

Donowitz

Antal inlägg : 4067
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Ferros ons 14 dec 2016, 12:26

bearjew skrev:
Ferros skrev:
bearjew skrev:
JuniorX skrev:
Rönken skrev:Hur lyder prognosen för Craig? Skulle vara skönt att få full backsida återigen lagom till mellandagarna.

Frågan är bara: Vem petar han?

Det givna svaret är väl Sandström men Engsund och Janne har sett riktigt bra ut tillsammans.

Om man inte ska särbehandla och se till prestation senaste tiden, så är det definitivt Mikkelson eller Melart som ska stå åt sidan. Men det lär aldrig hända.

Va? Mikkelson? Han har ju varit överlägset bästa back de senaste 10-15 omgångarna. Är det någon som ska spela så är det han, han bär vår backbesättning, du får gärna motivera varför han inte bör spela. Tycker Melart varit bättre än Jaros och Janne, även om Janne var bra mot Skellefteå och fått lite extra hype på grund av sina 1000 matcher. Jaros har, enligt mig, varit sämsta back, om man ska se till de senaste 3-5 matcherna, många misstag i egen zon från hans sida under den tiden, vilket inga av de andra backarna gjort på samma sätt.

Personligen hade jag flyttat på Janne, om Schira kommer tillbaka direkt efter uppehållet. Även om Jaros varit sämre så tror jag inte det skulle vara bra att gå på "bäst just nu" när det står mellan honom och Janne, och det skiljer så lite.

Överlägset bästa back de senaste 10-15 omgångarna? Ja då tycker vi olika.
Först och främst. Det finns mer att hylla än att kritisera just nu gällande vår backsida. Vi har flertalet unga killar som tagit klivet fram och varit riktigt duktiga. Mikkelson är en dyrare värvning och ska räknas in som spets till vår trupp. Jag tycker inte att han är spets. Han är väldigt allround och får därigenom mest istid, då han kan användas i samtliga situationer och han gör det okej. Men i ärlighetens namn glänser han inte i någon spelform och jag tycker tyvärr att det sett väldigt hackigt ut den senaste tiden medan flera andra backar har visat motsatt.

Melart, kan inte ha undgått dig. Bara att kolla i matchtrådarna hur stor irritation det funnits kring hans defensiva insatser på de mål vi fått i baken. Han tände till mot Skellefteå och gjorde en gedigen insats mot Karlskrona. Innan dess har han, förlåt, varit helt jävla bedrövlig. Både Melart och Jaros har haft det tufft defensivt den senaste tiden.

Ja, jag skulle verkligen säga att Mikkelson varit en klass för sig, efter den dåliga starten. Schira har också varit väldigt bra, men har missat de sju (?) senaste matcherna, så jag har inte tagit med honom i beräkningen sett över de senaste 10-15 matcherna. Vem skulle varit bättre än Mikkelson? Janne? Verkligen inte. Melart? Nej. Jaros? Antagligen sämst av all ordinarie backar de senaste ~10 omgångarna (dock utan att vara dålig). Schira är, som sagt skadad. Samma sak med Todd. Engsund har varit bra, men enligt mig inte lika bra som Mikkelson, och har dessutom bara gjort några fåtal matcher.

Ska man gå på insläppta mål bakåt per minut spelad, så är det bara Jaros, som spelar 4min/match mindre, som har bättre statistik, trots att Mikkelson spelar mest och mot svårast motstånd. Ska man gå på de senaste matcherna så kan jag tänka mig att den statistiken ser ännu bättre ut för Mikkelson, utan att ha kollat upp den själv.

Jag bedömer inte heller spelare efter hur prisvärda de är, så vad Mikkelson får betalt struntar jag fullständigt i, när jag ska säga vem som är bäst. Nej, Mikkelson är nog inte mest prisvärd, det har du rätt i. Då är det säkert Själlin som är i topp. Men Mikkelson har varit snudd på felfri i defensiven, under en längre period, trots att han har massivt med istid. Utöver det så är han även poängbästa back i laget.

Så det finns en del statistik som pekar på att han varit vår bästa back, t om sett över hela säsongen (då får man tänka på hur usel han var i inledningen på säsongen också), och åtminstone min egna bedömning är att han spelmässigt också varit bäst, men där verkar vi tycka olika.

Jag har nog missat gnället mot Melart, visst, alla spelare får kängor i matchtrådarna, men jag har inte upplevt att han fått speciellt mycket mer kritik än någon annan, i alla fall inte så att det står ut. Ska man gå på matchtrådarna så har väl Själlin varit bästa back och Einar/Isac bästa forwards, sett till hela säsongen, så jag tycker inte det är en bra bedömningsmall heller.

Men som sagt, vi verkar tycka rätt olika. Och det är helt okej. Blir dock förvånad över hur folk inte kan tycka att Mikkelson varit bästa back, men smaken är som baken. Tråden ska ju handla om Craig Schira, så jag antar att vi får ta den här diskussionen i en annan tråd.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Donowitz ons 14 dec 2016, 13:14

Ferros skrev:
bearjew skrev:
Ferros skrev:
bearjew skrev:
JuniorX skrev:
Rönken skrev:Hur lyder prognosen för Craig? Skulle vara skönt att få full backsida återigen lagom till mellandagarna.

Frågan är bara: Vem petar han?

Det givna svaret är väl Sandström men Engsund och Janne har sett riktigt bra ut tillsammans.

Om man inte ska särbehandla och se till prestation senaste tiden, så är det definitivt Mikkelson eller Melart som ska stå åt sidan. Men det lär aldrig hända.

Va? Mikkelson? Han har ju varit överlägset bästa back de senaste 10-15 omgångarna. Är det någon som ska spela så är det han, han bär vår backbesättning, du får gärna motivera varför han inte bör spela. Tycker Melart varit bättre än Jaros och Janne, även om Janne var bra mot Skellefteå och fått lite extra hype på grund av sina 1000 matcher. Jaros har, enligt mig, varit sämsta back, om man ska se till de senaste 3-5 matcherna, många misstag i egen zon från hans sida under den tiden, vilket inga av de andra backarna gjort på samma sätt.

Personligen hade jag flyttat på Janne, om Schira kommer tillbaka direkt efter uppehållet. Även om Jaros varit sämre så tror jag inte det skulle vara bra att gå på "bäst just nu" när det står mellan honom och Janne, och det skiljer så lite.

Överlägset bästa back de senaste 10-15 omgångarna? Ja då tycker vi olika.
Först och främst. Det finns mer att hylla än att kritisera just nu gällande vår backsida. Vi har flertalet unga killar som tagit klivet fram och varit riktigt duktiga. Mikkelson är en dyrare värvning och ska räknas in som spets till vår trupp. Jag tycker inte att han är spets. Han är väldigt allround och får därigenom mest istid, då han kan användas i samtliga situationer och han gör det okej. Men i ärlighetens namn glänser han inte i någon spelform och jag tycker tyvärr att det sett väldigt hackigt ut den senaste tiden medan flera andra backar har visat motsatt.

Melart, kan inte ha undgått dig. Bara att kolla i matchtrådarna hur stor irritation det funnits kring hans defensiva insatser på de mål vi fått i baken. Han tände till mot Skellefteå och gjorde en gedigen insats mot Karlskrona. Innan dess har han, förlåt, varit helt jävla bedrövlig. Både Melart och Jaros har haft det tufft defensivt den senaste tiden.

Ja, jag skulle verkligen säga att Mikkelson varit en klass för sig, efter den dåliga starten. Schira har också varit väldigt bra, men har missat de sju (?) senaste matcherna, så jag har inte tagit med honom i beräkningen sett över de senaste 10-15 matcherna. Vem skulle varit bättre än Mikkelson? Janne? Verkligen inte. Melart? Nej. Jaros? Antagligen sämst av all ordinarie backar de senaste ~10 omgångarna (dock utan att vara dålig). Schira är, som sagt skadad. Samma sak med Todd. Engsund har varit bra, men enligt mig inte lika bra som Mikkelson, och har dessutom bara gjort några fåtal matcher.

Ska man gå på insläppta mål bakåt per minut spelad, så är det bara Jaros, som spelar 4min/match mindre, som har bättre statistik, trots att Mikkelson spelar mest och mot svårast motstånd. Ska man gå på de senaste matcherna så kan jag tänka mig att den statistiken ser ännu bättre ut för Mikkelson, utan att ha kollat upp den själv.

Jag bedömer inte heller spelare efter hur prisvärda de är, så vad Mikkelson får betalt struntar jag fullständigt i, när jag ska säga vem som är bäst. Nej, Mikkelson är nog inte mest prisvärd, det har du rätt i. Då är det säkert Själlin som är i topp. Men Mikkelson har varit snudd på felfri i defensiven, under en längre period, trots att han har massivt med istid. Utöver det så är han även poängbästa back i laget.

Så det finns en del statistik som pekar på att han varit vår bästa back, t om sett över hela säsongen (då får man tänka på hur usel han var i inledningen på säsongen också), och åtminstone min egna bedömning är att han spelmässigt också varit bäst, men där verkar vi tycka olika.

Jag har nog missat gnället mot Melart, visst, alla spelare får kängor i matchtrådarna, men jag har inte upplevt att han fått speciellt mycket mer kritik än någon annan, i alla fall inte så att det står ut. Ska man gå på matchtrådarna så har väl Själlin varit bästa back och Einar/Isac bästa forwards, sett till hela säsongen, så jag tycker inte det är en bra bedömningsmall heller.

Men som sagt, vi verkar tycka rätt olika. Och det är helt okej. Blir dock förvånad över hur folk inte kan tycka att Mikkelson varit bästa back, men smaken är som baken. Tråden ska ju handla om Craig Schira, så jag antar att vi får ta den här diskussionen i en annan tråd.

Ang. Mikkelson. Med prisvärd lägger jag in en bedömning inför nästa år.

Men för att titta på nuvarande situation, så nej jag tycker inte att han har spelat vidare bra de senaste 10-15 matcherna. Han sprider puckar, är långsam och spelar fast oss i egen zon allt för ofta. Det går ofta enormt sakta och det straffar oss.

Angående Melart, som jag tycker har presterat än sämre finns det flera saker som brister. Förutom avsaknad av spelskicklighet och att läsa spelet, så har defensiven varit påtagligt bristfällig. Det har inte alltid slutat med baklängesmål men när man tappar markeringar, GLIDER in i kampmoment som han ofta förlorat mot betydligt mindre spelare och sett allmänt trött ut, ja då reagerar jag.  Vet inte om vi behöver komma till slutspel eller spela derbymatcher hela tiden för att han ska tagga till.

Schira håller en betydligt stadigare och högre nivå än båda två enligt mig. Jaros är ojämn men har i sina bästa stunder - förmodligen varit en av de bästa backarna i ligan. Själlin, Nässén och Engsund krigar, gör det väldigt bra och ser riktigt motiverade ut. Sandström har vaknat upp från det döda och har en formkurva som pekat uppåt. När dessutom Todd som förvisso förlorar en del närkamper pga storlek ändock spelar bättre, genom att lösa pressade situationer defensivt sekunder snabbare än både Mikkelson och Melart, samtidigt som han utger spetskompetens i powerplay, ja då har vi backar som presterar bättre.

Men återigen, det är min syn på backarnas prestation just nu.

Donowitz

Antal inlägg : 4067
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Redbear ons 21 dec 2016, 17:34

"Enligt uppgifter till NSD har förhandlingar startat med Mikkelsons kanadensiske backpartner Craig Schira."

Smile santa


Senast ändrad av Redbear den ons 21 dec 2016, 17:41, ändrad totalt 1 gång
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av NallePhu ons 21 dec 2016, 17:39

Kommer nog på Julafton att han signat på också Smile
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Kapten Haddock ons 21 dec 2016, 18:07

Tror faktiskt vi har rätt stor chans att få behålla honom.
Tycker att han ger ett väldigt seriöst och professionellt intryck som även förmedlar en hel del klubbhjärta!

Keep him!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Puckad ons 21 dec 2016, 18:09

Redbear skrev:"Enligt uppgifter till NSD har förhandlingar startat med Mikkelsons kanadensiske backpartner Craig Schira."

Smile santa
Snart kan till och med jag ta rollen som GM!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Kapten Haddock ons 21 dec 2016, 18:17

Puckad skrev:
Redbear skrev:"Enligt uppgifter till NSD har förhandlingar startat med Mikkelsons kanadensiske backpartner Craig Schira."

Smile santa
Snart kan till och med jag ta rollen som GM!

Hehe. De känns faktiskt lite åt de hållet.
De värsta är att de är spetsen kvar att addera till den stomme Osten och ev. vår nye GM håller på att skriva fast.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av JuniorX ons 21 dec 2016, 19:08

Schira är bra att få fast på papperet också. Hoppas på det.

JuniorX

Antal inlägg : 4060
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Micke80 tis 27 dec 2016, 07:04

Härligt att han själv också bekräftar att han påbörjat förhandlingarna.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Jonken tis 27 dec 2016, 10:46

SJÄLVKLART vill Luleå Hockey ha kvar Craig Schira. Men samtidigt är en back av Schiras kaliber rejält eftertraktad på spelarmarknaden. och det är garanterat flera andra klubbar med i matchen -som erbjuder honom guld och gröna....

Craig Shira på SHLnivå:

- Högklassigt offensivt register
- Högklassigt defensivt register
- Tuff, fysisk.
- Fixar bokstavligen att äta speltid
- Rörlig, mycket bra balans
- Rightskytt
- Tar sällan längre dåliga utvisningar

Schira utvecklat sitt defensiva + spel utan puck otroligt mycket i LHF. Han har också kunnat utöva sitt fysiska spel högre upp i banan -utan att detta gör honom till en säkerhetsrisk för sitt lag. (Dock tagit det lugnare med den biten nu pga sin "underkroppsskada").

Craig vill själv gärna stanna i Luleå Hockey. Men samtidigt: Luleå Hockey måste pynta upp för att behålla honom. Min förhoppning är givetvis att han stannar; för att han bidrar i stor grad till att göra Luleå Hockey bättre. Han är "fullärd" Luleå Hockeyspelare nu. Dvs; föreningen får ur hans kapacitet från dag ett -och inte efter att en tredjedel av säsongen är spelad.

Med Todd, Jaros, Schira på papper; innebär att Luleå Hockey säkrar upp sin redan mycket höga kvalitet i backlinjen. Utöver detta säkrar man kontinuiteten i denna kvalité. Det är få lag fixar att mönstra upp samma klass på sina högerfattade försvarsspelare.

Det som oroar mig mest i detta med Schira: -Hur exakt ska Luleå Hockey fortsätta att utveckla Schira som spelare? -Vad är föreningens plan/nästa steg? För idag (när Schira är hel o frisk) -ÄR han en ganska komplett SHL-back -såväl offensivt som defensivt. Har Luleå Hockey idag ens någon Idé: -Att förutom mer pengar; erbjuda Craig en tillräckligt  intressant plan på att fortsätta utveckla honom som  toppspelare i SHL att bli ännu bättre -OM han väljer att stanna hos oss? Och i detta läge snackar vi inte om att ta fram spetsen ur en spelare -utan att utveckla den till att bli ännu bättre på ett sätt som även är mätbar för spelaren i fråga.

För att svara på detta måste föreningen först själva analysera:-Hur högt är vi inom föreningen verkligen kapabla att utbilda spelare? Kan vi utbilda spets? -Kan vi förädla spets?

Hittills har Luleå Hockey tyvärr inte varit värst lyckosamma på detta. Tänker bara nyligen på spelare som Micflikier och Rajala. Jag tror att innan man ens kan/ges möjlighet att förädla spets: Måste tryggheten för föreningens spelsätt -samt lagspelet planteras BETYDLIGT effektivare och snabbare i spelare som värvas in till klubben. Inte förrän detta är gjort -kan man stå på en plattform; där det är möjligt att börja jobba med att utveckla befintliga spetskompetenser i individuella spelare. För att kunna göra detta måste föreningens tränare vara ruggigt duktiga på att analysera hur de mest framgångsrika spelarna i världen verkligen använder sina spetskompetenser. Besitta förmågan att dra isär samtliga detaljer i detta -och bygga upp en läroplan av det. Av detta får man fram en metod för specifik träning för att utbilda spelare i det.

Ex: Är det någon som sett allt för många spelare i SHL; dribbla med flippmackor -genom trafik? -Varför? Därför att det är så jävla avancerat -och kräver så många moment samtidigt. Men samtidgt: Sidney Crosby gör det. Vilket medför att han fixar ta fram pucken i tät trafik -i en djungel av störande klubb blad. Detta är givetvis en astronomiskt, överdjävligt exempel: Men likförbannat fullt möjligt att kunna uppnå OM man besitter kunskaperna och uppbackningen att träna på det.

Vad jag menar är att riktigt framgångsrik organisation/förening -besitter viljan, kunskapen och uppbackningen att lära sina spelare saker som många andra föreningar inte gör. Dessa spetskunskaper är inte bara anpassade för föreningens juniorverksamheter -utan även erbjuds till etablerade spelare; som verkligen har ett inre driv att addera mer till sitt spel och utvecklas som spelare. Denna typ av extra specifik spetskompetensträning -bör vara ett arbete som inte hamnar på A-lags tränarnas bord; utan drivs av separat utvecklingsdel av kompetenta personer inom föreningen. Jag tror att detta sätt är rätt väg att gå för att utbilda morgondagens stjärnor inom ishockey. En väldigt intressant väg -som bla Timrå IK anammat -och firar stora framgångar med i vår näst högsta serie i Sverige.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Puckad tis 27 dec 2016, 11:46

Det du belyser är även andra saker.
Tränare är olika saker: Och kanske olika personer.
- Matchcoach.
- Spelsystem ansvar. Utmejsling av roller i systemet.
- Spelarutbildning - Detalj/individutveckling.

I bland känns det lite enkelt att säga att "han har hand om backarna" ...
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Jonken tis 27 dec 2016, 13:33

Puckad skrev:Det du belyser är även andra saker.
Tränare är olika saker: Och kanske olika personer.
- Matchcoach.
- Spelsystem ansvar. Utmejsling av roller i systemet.
-  Spelarutbildning - Detalj/individutveckling.

I bland känns det lite enkelt att säga att "han har hand om backarna" ...
Ja; ungefär så. Främst att förädla en separat del av coachning -där fokus ligger på att skapa och förädla PERSONLIG spetskompetens. Denna del är frivillig för spelare. Den är specifikt framtagen av föreningen att fungera parallellt -vid sidan av de ordinarie lagträningarna. Denna typ av coachning bedrivs i större grad som målvaktsträningen gör; där man på ett strikt personligt plan jobbar med individuella detaljer -av specifika moment. Man erbjuder spelare den så viktiga extra tiden vid sidan om den ordinarie träningen -i en kunnig dialog med den individuella spelaren i fråga. Inte i första hand att: Detta vill vi inom föreningen att du skall utveckla; utan vad vill du själv utveckla i ditt spel? Att kunna gå in och hjälpa spelaren med det på ett kvalitativt och professionellt sätt. Och kunna erbjuda detta under en hel säsong till spelaren. Detta rör sig om både längre -och ibland kortare prosesser; för att uppnå de gemensamt uppställda målen.

Då har spelarna i fråga ett eget val: Att vila upp hemma mellan det ordinarie spel/tränings schemat -eller jobba extra med sina egna detaljer. Ingen "Skugga" (-ha-ha,,) -över de spelare som själva väljer att inte delta i detta. Den här delen är strikt frivillig -och skall INTE tvingas på -av föreningen eller lagledningen. Fast det skall givetvis finnas en dialog om risker för överbelastning etc. Dock finns det alltid detaljer att slipa på i alla moment som inte belastar ömmare delar på spelarnas kroppar. Där ex video är ett bra exempel.

Tänk att på samma detaljnivå med en professionell coach -kunna analysera Ex ett personligt direktskott; som Gusten -jobbar med målvakter. Jämföra och anpassa detta i detalj -emot spelare i hela världen som är erkänt bäst på just det?! -Vilken grej! Jag vill lära mig slägga som Ovechkin, Laine -eller Karlsson = Inga problem! I Luleå Hockey GÅR DET att lägga upp en individuell plan -för att kunna uppnå det! Och detta mina damer och herrar innebär en ENORM kvalitativ styrka -att besitta i en organisation! Det är detta -i kombination med att ha en vinnande sportlig spelidé; som är nyckeln till framtida framgångar. Spelare vill verkligen till Luleå Hockey -för att det är rätt organisation för dem att utvecklas som spelare. Och de är även HELT INSTÄLLDA på att jobba "övertid" för att uppnå deras mål.

Alla vi känner ju till att de bästa av de bästa spelar i NHL. Och NHL är också det stora målet för det flesta spelarna. Varför då inte satsa på att ge sig fan på att få in ett NHL-betonat träningskoncept för denna spetsegenskapsträning till Luleå Hockey? Att fundera över: Exakt vad skulle egentligen Luleå Hockey behöva för att ta steget -och bli ledande i Sverige inom detta?

Vilka effekter skulle detta ge Luleå Hockey nu -och på sikt? -Samt: På vilket sätt skulle man bäst kunna skydda sin investering -i form av försprånget man skulle skaffa sig emot de andra SHL föreningarna? Att förbundet och NHL klubbarna skulle jubla åt ett sånt här koncept: Det vet vi. Men de positiva spinn off effekterna ur detta skall föreningen ha betalt för. Trots att det inte finns något riktigt avtal med NHL.

- "Intressant" borde ju bara vara förnamnet här! (Tycker jag iaf.)
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Old Brooklyn tis 27 dec 2016, 15:30

Låter väl lite som att LHF tänker i samma banor?

Spoiler:
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av pingu tis 27 dec 2016, 15:42

Sammanfattningsvis kan man säga att vi bör använda IUP för samtliga spelare inom föreningen. IUP är sedan en process som bör utvecklas och utvärderas kontinuerligt.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av NallePhu ons 04 jan 2017, 20:32

Ishockey Luleå Hockey har förlängt kontraktet med spelare på löpande band inför nästa säsong. Bill Sweatt och Craig Schira har dock båda utgående kontrakt och ännu har ingen av dem inlett diskussioner med klubben.

Under december månad presenterade Luleå Hockey inte mindre än åtta kontraktsförlängningar.
Men två spelare som fortfarande står med utgående kontrakt är amerikanen Bill Sweatt och den kanadensiska backen Craig Schira.
Framtiden för transatlanterna är dessutom oviss. Ingen av dem har ännu inlett några diskussioner med Luleå Hockey. Det meddelar spelarnas agent, Peter Wallen till Kuriren.
– För tillfället pågår inga diskussioner om nya kontrakt överhuvudtaget. Båda är fokuserade på att se till att ta LHF upp i tabellen och se till att man gör ett mycket starkt slutspel.
– Efter det så får vi se vad klubb/spelare vill göra framöver.
Peter Wallen representerar förutom Bill Sweatt och Craig Schira ytterligare två Luleåspelare i veteranbacken Jan Sandström och Karl Fabricius som bägge förlängde sina kontrakt med klubben för några veckor sedan.
Bill Sweatt har på 28 matcher den här säsongen svarat för åtta mål och fyra assist. Amerikanen fick förra säsongen spolierad på grund av en skada och spelade därför bara 24 matcher.
Craig Schira är även han inne på sin andra säsong med Luleå Hockey. Backen har å sin sida svarat för tio poäng på 23 matcher.
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Bamsefar ons 04 jan 2017, 20:47

NallePhu skrev:Ishockey Luleå Hockey har förlängt kontraktet med spelare på löpande band inför nästa säsong. Bill Sweatt och Craig Schira har dock båda utgående kontrakt och ännu har ingen av dem inlett diskussioner med klubben.

Under december månad presenterade Luleå Hockey inte mindre än åtta kontraktsförlängningar.
Men två spelare som fortfarande står med utgående kontrakt är amerikanen Bill Sweatt och den kanadensiska backen Craig Schira.
Framtiden för transatlanterna är dessutom oviss. Ingen av dem har ännu inlett några diskussioner med Luleå Hockey. Det meddelar spelarnas agent, Peter Wallen till Kuriren.
– För tillfället pågår inga diskussioner om nya kontrakt överhuvudtaget. Båda är fokuserade på att se till att ta LHF upp i tabellen och se till att man gör ett mycket starkt slutspel.
– Efter det så får vi se vad klubb/spelare vill göra framöver.
Peter Wallen representerar förutom Bill Sweatt och Craig Schira ytterligare två Luleåspelare i veteranbacken Jan Sandström och Karl Fabricius som bägge förlängde sina kontrakt med klubben för några veckor sedan.
Bill Sweatt har på 28 matcher den här säsongen svarat för åtta mål och fyra assist. Amerikanen fick förra säsongen spolierad på grund av en skada och spelade därför bara 24 matcher.
Craig Schira är även han inne på sin andra säsong med Luleå Hockey. Backen har å sin sida svarat för tio poäng på 23 matcher.

Jaha, med tidigare erfarenhet så kan man nog räkna bort bägge då? pale
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av NallePhu ons 04 jan 2017, 20:51

Bamsefar skrev:
NallePhu skrev:Ishockey Luleå Hockey har förlängt kontraktet med spelare på löpande band inför nästa säsong. Bill Sweatt och Craig Schira har dock båda utgående kontrakt och ännu har ingen av dem inlett diskussioner med klubben.

Under december månad presenterade Luleå Hockey inte mindre än åtta kontraktsförlängningar.
Men två spelare som fortfarande står med utgående kontrakt är amerikanen Bill Sweatt och den kanadensiska backen Craig Schira.
Framtiden för transatlanterna är dessutom oviss. Ingen av dem har ännu inlett några diskussioner med Luleå Hockey. Det meddelar spelarnas agent, Peter Wallen till Kuriren.
– För tillfället pågår inga diskussioner om nya kontrakt överhuvudtaget. Båda är fokuserade på att se till att ta LHF upp i tabellen och se till att man gör ett mycket starkt slutspel.
– Efter det så får vi se vad klubb/spelare vill göra framöver.
Peter Wallen representerar förutom Bill Sweatt och Craig Schira ytterligare två Luleåspelare i veteranbacken Jan Sandström och Karl Fabricius som bägge förlängde sina kontrakt med klubben för några veckor sedan.
Bill Sweatt har på 28 matcher den här säsongen svarat för åtta mål och fyra assist. Amerikanen fick förra säsongen spolierad på grund av en skada och spelade därför bara 24 matcher.
Craig Schira är även han inne på sin andra säsong med Luleå Hockey. Backen har å sin sida svarat för tio poäng på 23 matcher.

Jaha, med tidigare erfarenhet så kan man nog räkna bort bägge då? pale
Well man är ju inte förvånad precis!
Det skumma är sade dem inte att förhandlingar pågår eller vad???
Går Osten via den amerikanske agenten eller vad???
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Hellcop fre 06 jan 2017, 11:35

Hörde att förhandlingar visst pågår, åtminstone med Craig, hur det ser ut med Bill har jag ingen aning om.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 588
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Lulefan fre 03 feb 2017, 13:47

http://www.shl.se/artikel/1u0laiypr-403dd/beslut-fran-disciplinnamnden-craig-schira

3 matcher, 21 000kr i böter.

Förstår verkligen inte hur disciplinnämnden bedömer situationerna. Samma straff som Falk fick för hans tackling som var en fis i rymden i jämförelse med Schiras tackling igår.


Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Gäst fre 03 feb 2017, 16:01

Herregud, vi betalar alltså Schira närmare 200k i månaden.

Vad hade en riktigt duktig back som till exempel Robin Jonsson eller Jakola när de spelade i Luleå?
Kan inte se att argumentet att Schira är en offensiv back är så aktuellt..

Nej, bort med honom till nästa säsong,tack.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Sundance Kid fre 03 feb 2017, 18:13

Lulefan skrev:http://www.shl.se/artikel/1u0laiypr-403dd/beslut-fran-disciplinnamnden-craig-schira

3 matcher, 21 000kr i böter.

Förstår verkligen inte hur disciplinnämnden bedömer situationerna. Samma straff som Falk fick för hans tackling som var en fis i rymden i jämförelse med Schiras tackling igår.


Schira hade tur att Jensen kunde spela vidare, annars hade nog straffet varit minst dubbelt så hårt.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Tony Moore fre 03 feb 2017, 18:38

Förläng med vår bäste back, rätt peng - javisst, självklart men Craig tillhör definitivt vår spets! Under bulan och förhoppningsvis med bättre anfallsspets kommer han till sin rätt ännu mer med bra skridskoåkning, skott och tuffhet..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Craig Schira - Sida 4 Empty Sv: Craig Schira

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet