Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

+96
robin-_-
farre
CKa
MickkeJ
Ingemar
#96
Morifade
Kapten Haddock
Jovi
eklunden
Pontaking
Chris Hendrix
rumpztr
Jonken
Hedanders
ollle
Swhy
Dalle
Tony Moore
Jompa
KUCERA
Finland
JohanO
Sir Prozac
nummer 17
kniba
Dilox
kokostrollet
Hurlun
hokkzorz
Rakapuckar
Jaguaren
Mickeee
JuniorX
LubosC
wilmus2007
ski3r
Diktatorn
Norlin
amarule
Lasse Proppmätt
Old Brooklyn
Patrik82
JayDee
Davidoff
Polyfemos
Rikky
Neurofunk20
Hellcop
Pajala
Redbear
Kagen
LulefanGBG
Bamsefar
kamelbullen
KaptenBlodskelett
NallePhu
FruktHamster
MiCCe
Ulfstrk
Calle
stormvägen
Högljudd
Kraftkung
Helge
Sundance Kid
27 Öqvist
Dentos
Homer96
Donowitz
Qirren
Ivanhoe
Mr Bister
Rönken
makkanmakkan
Tigerman
Snikne Ville
LHF96
Puckad
pingu
Mange
JoakimJ
icemask
Lulefan
kjell
Luleåfan
LuleåWinston
Slapshot
Urken
Micke80
Groggen79
johan74
Lars158
NilsOskar
tibet
Admin
100 posters

Sida 15 av 20 Föregående  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Lulefan fre 27 mar 2015, 07:49

Jag hade inte velat vara Osten denna Silly, många spelare man vill ha kvar men som det inte riktigt känns att det finns plats för om man ska fylla på med pulver.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av ski3r fre 27 mar 2015, 08:23

Jag tycker Foppa har en otroligt viktig egenskap, det känns som att han spelar som bäst när det gäller som mest. Sådana spelare växer inte på träd. Dessutom tror jag att han är nöjd med att spela i fjärdelinan. Självklar för mig.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Jonken fre 27 mar 2015, 09:05

Vilka är dom där "finska duon" -som Kuriren skriver om?

Edit: OK; det var visst Ilari Melart & Joonas Järvinen.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6801
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av ski3r fre 27 mar 2015, 09:23

Jonken skrev:Vilka är dom där "finska duon" -som Kuriren skriver om?

Edit: OK; det var visst Ilari Melart & Joonas Järvinen.

Står det någonting matnyttigt?
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Jonken fre 27 mar 2015, 09:36

ski3r skrev:Står det någonting matnyttigt?
Vet ej. Min googling gav bara namnen på vilka spelare artikeln syftade på.
Personligen förstår jag inte riktigt vad LHF ser i en orörlig Melart. Järvinen verkar dock ett snäpp bättre på att röra sig.
Är det inte bättre att lägga upp ett nytt kost -och träningsschema (ala Rönken)  för Savilahti-N -som LHF redan har på kontrakt? Dvs skala skala av typ de onödiga extra kilona; för att rör-träningen skall ge bättre effekt till nästa säsong? För Savva MÅSTE bli rörligare om han vill spela i SHL. Detta ÄR tyvärr sanningen....
Jag ser gärna en mer slimmad Savva -som verkligen hänger med i svängarna i LHF 2015/2016.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6801
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av nummer 17 fre 27 mar 2015, 09:57

Jonken skrev:
ski3r skrev:Står det någonting matnyttigt?
Vet ej. Min googling gav bara namnen på vilka spelare artikeln syftade på.
Personligen förstår jag inte riktigt vad LHF ser i en orörlig Melart. Järvinen verkar dock ett snäpp bättre på att röra sig.
Är det inte bättre att lägga upp ett nytt kost -och träningsschema (ala Rönken)  för Savilahti-N -som LHF redan har på kontrakt? Dvs skala skala av typ de onödiga extra kilona; för att rör-träningen skall ge bättre effekt till nästa säsong? För Savva MÅSTE bli rörligare om han vill spela i SHL. Detta ÄR tyvärr sanningen....
Jag ser gärna en mer slimmad Savva -som verkligen hänger med i svängarna i LHF 2015/2016.

Under torsdagen presenterade Luleå Hockey kanadensaren Craig Shira som ny back i truppen. Frågan är om man nöjer sig med det.
Enligt uppgifter till Norrbottens-Kuriren så är Luleå Hockey intresserade av de två finska backarna Ilari Melart och Joonas Järvinen. Bägge två har den defensiva biten som sin styrka och skulle kunna vara ersättare för Robin Jonsson som avslutade sin karriär tidigare i år. Spelarnas agent Jon Wärn bekräftar intresset.

– Vi har pratat om dem tidigare, men inte speciellt mycket under senare tid.

Att det är två spelare som skulle föra in än mer tyngd i laget råder inget tvivel om.

Järvinen är 190 centimeter, väger 100 kilo i strumplästen och har testat på spel två säsonger i AHL-laget Milwaukee Admirals innan han hamnade i KHL-laget HK Sochi inför den här säsongen.

Melart är 192 centimeter lång, väger 103 kilo och är kompis med Luleås Lennart Petrell sedan tiden i HIFK Helsingfors i SM-liigan. Han är inne på sin andra säsong i KHL-laget Yugra Khanty-Mansiysk.

Är inte Luleå intresserade, eller?

– Inget just nu, nä. Men så har Luleås säsong också precis tagit slut så vi får se vad som händer, konstaterar Wärn.

Bägge backarna har utgående kontrakt med sina KHL-lag och Wärn bekräftar att bägge två ser sig om efter nya uppdragsgivare frågan är om Luleå är med i huggsexan.

– Vi har diskuterat dem ytligt med Luleå, men bägge spelarna är högintressanta för lag i Europa och bägga står utan kontrakt. Vi har inte låst oss för något ännu. Bägge två har uttryck en önskan om att få en ny chans i Nordamerika, men vi får se vad som händer.

Vad avgör vart de bägge hamnar?

– Vi måste kolla lite också om SHL är rätt plats för dem och sedan får vi väl se om Luleå har något intresse för dem, säger Wärn slutligen.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av ski3r fre 27 mar 2015, 10:05

Tack!
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av nummer 17 fre 27 mar 2015, 10:08

ski3r skrev:Tack!

VSG. Finns mer om dom finska backarna. La in en artikel "låst material" tråden.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av makkanmakkan fre 27 mar 2015, 10:08

Jonken skrev:
ski3r skrev:Står det någonting matnyttigt?
Vet ej. Min googling gav bara namnen på vilka spelare artikeln syftade på.
Personligen förstår jag inte riktigt vad LHF ser i en orörlig Melart. Järvinen verkar dock ett snäpp bättre på att röra sig.
Är det inte bättre att lägga upp ett nytt kost -och träningsschema (ala Rönken)  för Savilahti-N -som LHF redan har på kontrakt? Dvs skala skala av typ de onödiga extra kilona; för att rör-träningen skall ge bättre effekt till nästa säsong? För Savva MÅSTE bli rörligare om han vill spela i SHL. Detta ÄR tyvärr sanningen....
Jag ser gärna en mer slimmad Savva -som verkligen hänger med i svängarna i LHF 2015/2016.

Jag håller inte med alls.
Per Savilahti Nagander, 29år och blir nog knappast en bättre eller sämre back trots kost eller träningschema.
Tyvärr tror jag det bara går neråt för Savva i fortsättningen.
Jag hade hoppats att han använde storleken mer och på ett bättre sätt.
Har man han på isen skapar det mer oro än trygghet samt vid fysisk kontakt så är det oftast han som ligger på isen än motståndaren. Så såg det ofta ut under kvarten.

Ska vi ha in en back till så ska det vara en bra, säker stay at home back som också är en riktig bad ass.
Och enligt mina finska hockeyfantaster så är Ilari Melart en väldigt bra och stabil back som man bara kan älska att ha i sitt egna lag.
Också en mer ledartyp än Järvinen. Men hur som helst har vi ett behov av en back som Järvinen eller Melart, så länge man är en expert på att rensa framför egna målet så behöver man inte vara jätte rörlig.
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av nummer 17 fre 27 mar 2015, 10:20

makkanmakkan skrev:
Jonken skrev:
ski3r skrev:Står det någonting matnyttigt?
Vet ej. Min googling gav bara namnen på vilka spelare artikeln syftade på.
Personligen förstår jag inte riktigt vad LHF ser i en orörlig Melart. Järvinen verkar dock ett snäpp bättre på att röra sig.
Är det inte bättre att lägga upp ett nytt kost -och träningsschema (ala Rönken)  för Savilahti-N -som LHF redan har på kontrakt? Dvs skala skala av typ de onödiga extra kilona; för att rör-träningen skall ge bättre effekt till nästa säsong? För Savva MÅSTE bli rörligare om han vill spela i SHL. Detta ÄR tyvärr sanningen....
Jag ser gärna en mer slimmad Savva -som verkligen hänger med i svängarna i LHF 2015/2016.

Jag håller inte med alls.
Per Savilahti Nagander, 29år och blir nog knappast en bättre eller sämre back trots kost eller träningschema.
Tyvärr tror jag det bara går neråt för Savva i fortsättningen.
Jag hade hoppats att han använde storleken mer och på ett bättre sätt.
Har man han på isen skapar det mer oro än trygghet samt vid fysisk kontakt så är det oftast han som ligger på isen än motståndaren. Så såg det ofta ut under kvarten.

Ska vi ha in en back till så ska det vara en bra, säker stay at home back som också är en riktig bad ass.
Och enligt mina finska hockeyfantaster så är Ilari Melart en väldigt bra och stabil back som man bara kan älska att ha i sitt egna lag.
Också en mer ledartyp än Järvinen. Men hur som helst har vi ett behov av en back som Järvinen eller Melart, så länge man är en expert på att rensa framför egna målet så behöver man inte vara jätte rörlig.

Har sett Melart i nån match mot Tre Kronor och han imponerade! Kan iofs eventuellt varit på mindre rink.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Rönken fre 27 mar 2015, 10:37

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2015/03/26/leksand-in-i-jakten-pa-malkungen/ - vad kan ett "väldigt bra erbjudande" innebära? Förmodligen ingen Henrion i Luleå vad det verkar, eller väntar han ut hurvida Leksand klarar sig kvar?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av KaptenBlodskelett fre 27 mar 2015, 16:09

Jämtin lämnar HV. En av få spelare som jag per definition inte vill ha.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Rönken fre 27 mar 2015, 17:47

KaptenBlodskelett skrev:Jämtin lämnar HV. En av få spelare som jag per definition inte vill ha.

Nu lugnar du dig Kaptenen, varför ens skoja om att jinxa eller vad det där är. Tänk om Osten har en dålig dagen efter-dag och skickar i väg ett saltat kontraktsförslag till Jämtin nu pale
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Jovi fre 27 mar 2015, 18:43

Rönken skrev:
KaptenBlodskelett skrev:Jämtin lämnar HV. En av få spelare som jag per definition inte vill ha.

Nu lugnar du dig Kaptenen, varför ens skoja om att jinxa eller vad det där är. Tänk om Osten har en dålig dagen efter-dag och skickar i väg ett saltat kontraktsförslag till Jämtin nu pale

Nej, usch fyfan! Den tanken är skrämmande! Evil or Very Mad
Jovi
Jovi

Antal inlägg : 59
Join date : 12-06-24
Age : 38
Ort : Grängesberg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Qirren fre 27 mar 2015, 19:01

Rönken skrev:http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2015/03/26/leksand-in-i-jakten-pa-malkungen/ - vad kan ett "väldigt bra erbjudande" innebära? Förmodligen ingen Henrion i Luleå vad det verkar, eller väntar han ut hurvida Leksand klarar sig kvar?
Flera klubbar som trissar upp priserna för varandra känns det som nu. Kan bli för mycket pengar för en chansning imo.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Donowitz fre 27 mar 2015, 21:01

Rönken skrev:http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2015/03/26/leksand-in-i-jakten-pa-malkungen/ - vad kan ett "väldigt bra erbjudande" innebära? Förmodligen ingen Henrion i Luleå vad det verkar, eller väntar han ut hurvida Leksand klarar sig kvar?

Bara att lämna och gå vidare.

Ser lite antingen eller gällande Cam Abbott och Henrion. Det kommer inte finnas utrymme för båda om vi ska ta in ordentligt pulver. Skillnaden - Cam är betydligt mer beprövad i SHL och känns som en mindre chansning, såvida han har hälsan att spela vidare. Vi har inte råd med en ny Trukhno i laget, platsmässigt om vi ska satsa och då Henrion dessutom ser ut att bli riktigt dyr.

Donowitz

Antal inlägg : 4069
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Rönken fre 27 mar 2015, 21:05

bearjew skrev:
Rönken skrev:http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2015/03/26/leksand-in-i-jakten-pa-malkungen/ - vad kan ett "väldigt bra erbjudande" innebära? Förmodligen ingen Henrion i Luleå vad det verkar, eller väntar han ut hurvida Leksand klarar sig kvar?

Bara att lämna och gå vidare.

Ser lite antingen eller gällande Cam Abbott och Henrion. Det kommer inte finnas utrymme för båda om vi ska ta in ordentligt pulver. Skillnaden - Cam är betydligt mer beprövad i SHL och känns som en mindre chansning, såvida han har hälsan att spela vidare. Vi har inte råd med en ny Trukhno i laget, platsmässigt om vi ska satsa och då Henrion dessutom ser ut att bli riktigt dyr.

Frågan är vad ett väldigt bra erbjudande innebär i kronor och ören. Lagace får €100 000 per år enligt Mrmadhawk. Blir väl en 80-90 tkr i månaden? Ganska mycket för en oprövad spelare från Allsvenskan, även om han vann poängligan och ser intressant ut.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Kapten Haddock fre 27 mar 2015, 21:10

Tjena!
Förlåt om lite out of Topic, men lite intro!
Trogen LHF:are sedan 1981 på den riktiga STÅ (E) och har följt varje match med hjärtat! Att säsongen slutar efter slutspel har jag aldrig fattat, så är togen SILLYnörd och följer allt jag hinner, för att snappa upp de jag kan om spelare och lag. Inget proffs men h.v:s intresserad!

Har väl inte jättehäng i Haparanda och insidern där ifrån ser jag som tydlig, men inte säker. Har bara hört att Henrion är väldigt intresserad, så jag vill inte hänga av honom!
Att nu hans "radarpartnern" har fattat pennan och ritat på för oss, gör inte oddsen sämre. Tror inte de är avgörande, MEN de påverkar!
Jag hoppas på Henrion för att han ligger klart under budget trots att priset på honom har stigit och kommer deff att ge ekonomiskt utrymme till övriga värvningar och framför allt att han kan ge oss en kille framför mål (har inte funnits på länge) och dess utom en som kan göra mål.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av pingu fre 27 mar 2015, 21:24

Kapten Haddock skrev:Tjena!
Förlåt om lite out of Topic, men lite intro!
Trogen LHF:are sedan 1981 på den riktiga STÅ (E) och har följt varje match med hjärtat! Att säsongen slutar efter slutspel har jag aldrig fattat, så är togen SILLYnörd och följer allt jag hinner, för att snappa upp de jag kan om spelare och lag.  Inget proffs men h.v:s intresserad!

Har väl inte jättehäng i Haparanda och insidern där ifrån ser jag som tydlig, men inte säker. Har bara hört att Henrion är väldigt intresserad, så jag vill inte hänga av honom!
Att nu hans "radarpartnern" har fattat pennan och ritat på för oss, gör inte oddsen sämre. Tror inte de är avgörande, MEN de påverkar!
Jag hoppas på Henrion för att han ligger klart under budget trots att priset på honom har stigit och kommer deff att ge ekonomiskt utrymme till övriga värvningar och framför allt att han kan ge oss en kille framför mål (har inte funnits på länge) och dess utom en som kan göra mål.

Tror också att Henrion är en lite mer säker värvning än vanligt då han lirat Asplöven och tillsammans med Lagace. Sedan har han alla verktyg i övrigt som skottet, speed, tyngd och förmågan att placera sig framför mål!

pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Kapten Haddock fre 27 mar 2015, 21:32

De jag ser som tråkigt är att jag ser att många skulle behöva lämna gör att vi ska få ihop ett lag som slåss om GULD. Jag vill ha Abbots, jag vill ha Forsberg, jag vill ha Ledin, jag vill ha m.fl, MEN några måste bort för att få plats för de spelare vi behöver.
Håller med den som sa om att Ledin & Fabbe ska vara kvar tills de står med käpp i båset och bestämmer, men de är på planen de avgörs! Tyvärr många gånger!
De är ju faktiskt lite så att "en ut en in" för att vi ska komma någonstans, så fast jag har svårt och många fler, så måste vi gå vidare och ta nya tag för att komma dit vi vill!.......
Vad vill vi, vad vill ni och vad kommer att hända?
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av amarule fre 27 mar 2015, 21:39

Villabsolut ha kvar Abbotts + Foppa!! De ger energi!
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av makkanmakkan fre 27 mar 2015, 22:07

Kapten Haddock skrev:Tjena!
Förlåt om lite out of Topic, men lite intro!
Trogen LHF:are sedan 1981 på den riktiga STÅ (E) och har följt varje match med hjärtat! Att säsongen slutar efter slutspel har jag aldrig fattat, så är togen SILLYnörd och följer allt jag hinner, för att snappa upp de jag kan om spelare och lag.  Inget proffs men h.v:s intresserad!

Har väl inte jättehäng i Haparanda och insidern där ifrån ser jag som tydlig, men inte säker. Har bara hört att Henrion är väldigt intresserad, så jag vill inte hänga av honom!
Att nu hans "radarpartnern" har fattat pennan och ritat på för oss, gör inte oddsen sämre. Tror inte de är avgörande, MEN de påverkar!
Jag hoppas på Henrion för att han ligger klart under budget trots att priset på honom har stigit och kommer deff att ge ekonomiskt utrymme till övriga värvningar och framför allt att han kan ge oss en kille framför mål (har inte funnits på länge) och dess utom en som kan göra mål.

Kul med silly season och som Haparandabo är det lätt att få tag på information.
Nyheten om att Leksand erbjuder Henrion tar jag fortfarande med en nypa salt och känner mig lite lugn i båten.
Ryktena från haparanda är inte alltid säkra eller pålitliga och min story är väl lite konstig men den kan vara hållbar.
En tjej som dejtade John berättade till min flickvän att John kommer att flytta och kommer inte vara så långt ifrån Haparanda, nu var det ett tag sen men i samband med att John hade vart och tränat med Luleå.
Men det är såklart ett tag sen och mycket annat kan ha hänt under tiden.
Sen började det ryktas om Brynäs, Linköping vilket fick mig lite orolig.

För ca 1v sen fick jag höra att Växjö också visat ett intresse men att det ser ut som att Luleå fortfarande ligger närmast om det inte redan är klart.
Den enda som kan sabba övergången är nog Thomas Sjögren, men Henrion verkar själv allra mest sugen på Luleå som jag förstår det.

makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Puckad fre 27 mar 2015, 22:13

Halvt out-of-topic men ...
- Kan Bulan vara här och rycka i några favoriter?
Att avvakta med kontrakt kan slå fel. No
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Lars158 fre 27 mar 2015, 22:28

Henrion är ganska så nyfyllda 24 år. Så där ligger han precis där jag vill att LHF satsar. Tycker det är väldigt trist med många namn som lobbas in här i tråden att dom spelarna ofta är 28-29-30+ år.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Lars158 fre 27 mar 2015, 22:30

Puckad skrev:Halvt out-of-topic men ...
- Kan Bulan vara här och rycka i några favoriter?
Att avvakta med kontrakt kan slå fel. No

Vilka tänker du på?

Vilka spelartyper är Brynäs i huvudsak ute efter? Hänger väl mycket på det.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Puckad fre 27 mar 2015, 22:37

Lars158 skrev:
Puckad skrev:Halvt out-of-topic men ...
- Kan Bulan vara här och rycka i några favoriter?
Att avvakta med kontrakt kan slå fel. No

Vilka tänker du på?

Vilka spelartyper är Brynäs i huvudsak ute efter? Hänger väl mycket på det.
Typ Foppa eller kanske Fogis. ...
Edit : Fagerudd , Bryggman
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Mr Bister fre 27 mar 2015, 22:49

Ska vi sikta mot Guld nästa säsong måste vi nu ha in bättre spelare än Henrion det är inte svårt att lista ut.

Mr Bister

Antal inlägg : 1416
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Lars158 fre 27 mar 2015, 22:51

Puckad skrev:
Lars158 skrev:
Puckad skrev:Halvt out-of-topic men ...
- Kan Bulan vara här och rycka i några favoriter?
Att avvakta med kontrakt kan slå fel. No

Vilka tänker du på?

Vilka spelartyper är Brynäs i huvudsak ute efter? Hänger väl mycket på det.
Typ Foppa eller kanske Fogis. ...
Edit : Fagerudd , Bryggman

Om det motsvarar en spelartyp dom är ute efter så är det väl troligt Bulan är intresserad.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Bamsefar fre 27 mar 2015, 22:51

Mr Bister skrev:Ska vi sikta mot Guld nästa säsong måste vi nu ha in bättre spelare än Henrion det är inte svårt att lista ut.
Malkin What a Face
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12043
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Mr Bister fre 27 mar 2015, 22:54

Knappast Malkin, men bättre än Allsvenska spelare måste vi få in annars är vi ju inte bättre än i år.

Mr Bister

Antal inlägg : 1416
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Lars158 fre 27 mar 2015, 22:55

Mr Bister skrev:Ska vi sikta mot Guld nästa säsong måste vi nu ha in bättre spelare än Henrion det är inte svårt att lista ut.

Har ju 10 kontrakterade forwards just nu. Truppen lär ju hamna på 15 stycken så även om man skulle ta in Henrion så skulle ju 4 forwards tillkomma sen.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Donowitz fre 27 mar 2015, 23:00

Chris Abbott, Johan Forsberg, Linus Videll och en Lubos Bartecko-typ (som kan hålla pucken i PP) så är jag nöjd.

Om Petrell lämnar - Anton Hedman.

Donowitz

Antal inlägg : 4069
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Mr Bister fre 27 mar 2015, 23:00

Och vilka av dessa 10 Forwards räknar du som spets.

Mr Bister

Antal inlägg : 1416
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Kagen fre 27 mar 2015, 23:08

Mr Bister skrev:Och vilka av dessa 10 Forwards räknar du som spets.

Vi gick ändå jämnt med andra placerade Frölunda över 7 matcher med det lag vi nu håller på att förstärka. Spets kan te sig olika, Lassinatti är bevisligen en spelare av yppersta spets även om vi kanske inte räknar med att han varken tekar särskilt bra eller gör så många mål.
Men visst, en 'Harju' ytterligare hade inte skadat. Helst i en sådan version som också har god karaktär på och utanför isen. Tappar vi bröderna Abbott behövs naturligtvis mer än så.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Lars158 fre 27 mar 2015, 23:15

Mr Bister skrev:Och vilka av dessa 10 Forwards räknar du som spets.

Inte många förutom Harju. Cehlarik tror jag kommer ta klivet till en topp säsong. Helt klart behövs åtminstone 2 forwards av yppersta klass tillföras.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av KaptenBlodskelett fre 27 mar 2015, 23:17

Rönken skrev:
KaptenBlodskelett skrev:Jämtin lämnar HV. En av få spelare som jag per definition inte vill ha.

Nu lugnar du dig Kaptenen, varför ens skoja om att jinxa eller vad det där är. Tänk om Osten har en dålig dagen efter-dag och skickar i väg ett saltat kontraktsförslag till Jämtin nu pale
Du har rätt. Förlåt. Det var mest ett uttryck för min rädsla. Smile
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Donowitz fre 27 mar 2015, 23:18


Donowitz

Antal inlägg : 4069
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Bamsefar fre 27 mar 2015, 23:20

Samtidigt är det inte så enkelt om att bara man värvar "spets" så vinner man, om nu inte spetsen består av Malkin e dyl. De måste passa in i det tänkta spelsystemet, de skall oxo kunna underordna sig det och till syvende o sist, ingen föds som "spets" man utvecklas och till slut kan man hamna där. Med det vill jag säga att det är inte bara att adda in random namn för namnets skull.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12043
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Lars158 fre 27 mar 2015, 23:23

Stålis har ett inlägg som man kan komplettera med namn:

Luleå Hockeys trupp 2015/16

Målvakter

Joel Lassinantti

Daniel Larsson

Samuel Ward

Backar

Dean Kukan

Jan Sandström

Per Savilahti Nagander

Marcus Oskarsson

Jonathan Sigalet

Kristian Näkyvä

Craig Schira, ny från HPK

Christian Jaroš

B9

Forwards

Jonathan Granström

Emil Sylvegård

Lucas Wallmark

Karl Fabricius

Victor Ekarv

Malte Strömwall

Peter Cehlárik

Johan Harju

Jacob Lagacé, ny från Asplöven

Lennart Petrell

F11

F12

F13

F14

F15

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av makkanmakkan fre 27 mar 2015, 23:32

Jag tar upp det igen.

Henrions fysik slår nog dom flesta i laget just nu, Petrell är väl den som är mest vältränad? Tror dom är ganska lika där

Explosivitet och fart så gissar jag också att Henrion har en fart som slår dom flesta. Lagace är en raket men Henrion är inte långt borta.

Skottet! Aldrig sett någon skjuta som han och kommer inte på någon i SHL heller för den delen. Handledsskottet och pricksäkerheten är bra och kommer att bli bättre. Vem skjuter bättre i Luleå idag? Zaar? knappast.

Viljan att gå in på mål, orädd och vara en typisk måltjuv som själv söker lägena och viljan att ta skott. Aningen målkåt men det är en bra egenskap på många sätt.
Fysisk spelstil, klubborna smäller högt på isen, passningarna är stenhårda och han vill ha stenhårda passningar.

24 år och har en enorm potential att bli en riktig sniper i SHL.

Ödmjuk kille som är tacksam att få spela med Lagace men tror också att Lagace är väldigt tacksam över att ha just Henrion bredvid sig.

Dessa 2 killar kunde leka i HA, tar man steget upp så blir det självklart svårare men tror dom kan fortsätta leka även i SHL.
I år så var Chris bästa målskytt i laget 13mål under grundserien, Forsberg gjorde 14 mål med slutspelet inräknat.
Krav ska man ha men tror inte vi ska förvänta oss att om han kommer så dundrar han in 33 direkt under första säsongen, men kan inte se att han skulle komma över 13-14 mål under första säsongen i SHL som någon omöjlighet.

Kortfattat, Henrion och Lagace var lite för bra för HA och jag har aldrig sett så bra spelare på Arena Polarica.
Eller jo, Anze Kopitar lekte lite som han ville men det gjorde inte Patrik Hörnqvist t.ex

Att sitta här och jämföra HA med SHL är lite häftigt men svårt, hur stor är skillnaden egentligen? enorm?
Modo hade inga problem med Vita Hästen, Leksand leder serien mot Malmö men det är ingen walk in the park direkt.
Asplöven klarade sig just och just, men kunde slå vilket lag som helst när dessa två var på humör.
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av LuleåWinston fre 27 mar 2015, 23:44

Oj, verkligen lite ångestladdad SS. Tycker laget vi hade var riktigt bra. Det hade kunnat bära hela vägen med lite medflyt. Känns jobbigt att låta en enda spelare gå. Tidigare säsonger har man alltid haft någon som inte håller måttet eller som inte gör sitt jobb (t.ex Linus Persson, Edjepalm, Hjelm, osv), men inte i år.

Den enda förändring som jag egentligen vill se är 1 Linus Klasen-typ, en målskytt till och en till Sigalet-back som kan spela fysiskt och även vara med offensivt. Sen är jag ganska nöjd. Tror inte det här laget behöver så stora förändringar.

Hade vi haft Linus Klasen med det här laget så är jag nästan övertygad om att vi vunnit guld. PP förra säsongen var egentligen också mediokert, men Linus Klasen skapade möjligheter på egen hand. Tog alltid in pucken lätt i anfalsszon, skapade lägen och oreda och hade hela tiden ett skott som han hotade med, samtidigt som han kunde slå en grym passning.

Angående Henrion så är jag väldigt sugen på honom. Han har ett världsklass-skott som hade gett en extra dimension till vårt spel och PP. Sedan verkar han också vara en krigare, så tror han skulle klara omställningen till SHL väldigt bra. Vi har ju pratat hela säsongen om att vi har svårt att göra mål och behöver signa en målskytt. Nu har vi en rakt framför näsan, men ändå är han inte signad. Jag tror stort på honom, men har inte sett honom lika mycket som Osten och tränarna -- så litar på deras kunskap att de gör rätt.


Senast ändrad av LuleåWinston den fre 27 mar 2015, 23:54, ändrad totalt 1 gång
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av pingu fre 27 mar 2015, 23:51

LuleåWinston skrev:Oj, verkligen lite ångestladdad SS. Tycker laget vi hade var riktigt bra. Det hade kunnat bära hela vägen med lite medflyt. Känns jobbigt att låta en enda spelare gå. Tidigare säsonger har man alltid haft någon som inte håller måttet eller som inte gör sitt jobb (t.ex Linus Persson, Edjepalm, Hjelm, osv), men inte i år.

Hade vi haft Linus Klasen med det här laget så är jag nästan övertygad om att vi vunnit guld. PP förra säsongen var egentligen också mediokert, men Linus Klasen skapade möjligheter på egen hand. Tog alltid in pucken lätt i anfalsszon, skapade lägen och oreda och hade hela tiden ett skott som han hotade med, samtidigt som han kunde slå en grym passning.

Angående Henrion så är jag väldigt sugen på honom. Han har ett världsklass-skott som hade gett en extra dimension till vårt spel och PP. Sedan verkar han också vara en krigare, så tror han skulle klara omställningen till SHL väldigt bra. Vi har ju pratat hela säsongen om att vi har svårt att göra mål och behöver signa en målskytt. Nu har vi en rakt framför näsan, men ändå är han inte signad. Jag tror stort på honom, men har inte sett honom lika mycket som Osten och tränarna -- så litar på deras kunskap att de gör rätt.

Håller med! Vi borde redan ha honom på kontrakt! Kan bli en pinsam miss av Osten om han gör succe i annat lag.Radarpartnern klar för oss och allt.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Qirren fre 27 mar 2015, 23:53

pingu skrev:
LuleåWinston skrev:Oj, verkligen lite ångestladdad SS. Tycker laget vi hade var riktigt bra. Det hade kunnat bära hela vägen med lite medflyt. Känns jobbigt att låta en enda spelare gå. Tidigare säsonger har man alltid haft någon som inte håller måttet eller som inte gör sitt jobb (t.ex Linus Persson, Edjepalm, Hjelm, osv), men inte i år.

Hade vi haft Linus Klasen med det här laget så är jag nästan övertygad om att vi vunnit guld. PP förra säsongen var egentligen också mediokert, men Linus Klasen skapade möjligheter på egen hand. Tog alltid in pucken lätt i anfalsszon, skapade lägen och oreda och hade hela tiden ett skott som han hotade med, samtidigt som han kunde slå en grym passning.

Angående Henrion så är jag väldigt sugen på honom. Han har ett världsklass-skott som hade gett en extra dimension till vårt spel och PP. Sedan verkar han också vara en krigare, så tror han skulle klara omställningen till SHL väldigt bra. Vi har ju pratat hela säsongen om att vi har svårt att göra mål och behöver signa en målskytt. Nu har vi en rakt framför näsan, men ändå är han inte signad. Jag tror stort på honom, men har inte sett honom lika mycket som Osten och tränarna -- så litar på deras kunskap att de gör rätt.

Håller med! Vi borde redan ha honom på kontrakt! Kan bli en pinsam miss av Osten om han gör succe i annat lag.Radarpartnern klar för oss och allt.
Hur vet vi ens att han ville skriva kontrakt under säsongen? Inte alls omöjligt att han ville avvakta och skapa budkrig.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Slapshot lör 28 mar 2015, 10:07

Tror laget som värvar Henrion gör ett fynd faktiskt. Hoppas Osten är med eller har nåt bättre på kroken. Clark tror jag ingenting på så jag hoppas inte på honom.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av NallePhu lör 28 mar 2015, 10:26

Nu dags att tänka till här OM nu Osten vart i Hamburg och kollat och pratat med Clark och det är nog inte enda gången han vart och kollar på han, Då vet man han har mycket intresse av han samt att han gjort en rejäl bakgrundskontroll dvs kollat med olika personer kring vem han är!

Så jag skulle nog säga chansen är betydligt större att Clark kommer till Luleå än Henrion i dagsläget!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18179
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Slapshot lör 28 mar 2015, 10:44

Hoppas inte då jag tror han floppar i SHL.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 28 mar 2015, 10:48

makkanmakkan skrev:Jag tar upp det igen.

Henrions fysik slår nog dom flesta i laget just nu, Petrell är väl den som är mest vältränad? Tror dom är ganska lika där

Explosivitet och fart så gissar jag också att Henrion har en fart som slår dom flesta. Lagace är en raket men Henrion är inte långt borta.

Skottet! Aldrig sett någon skjuta som han och kommer inte på någon i SHL heller för den delen. Handledsskottet och pricksäkerheten är bra och kommer att bli bättre. Vem skjuter bättre i Luleå idag? Zaar? knappast.

Viljan att gå in på mål, orädd och vara en typisk måltjuv som själv söker lägena och viljan att ta skott. Aningen målkåt men det är en bra egenskap på många sätt.
Fysisk spelstil, klubborna smäller högt på isen, passningarna är stenhårda och han vill ha stenhårda passningar.

24 år och har en enorm potential att bli en riktig sniper i SHL.

Ödmjuk kille som är tacksam att få spela med Lagace men tror också att Lagace är väldigt tacksam över att ha just Henrion bredvid sig.

Dessa 2 killar kunde leka i HA, tar man steget upp så blir det självklart svårare men tror dom kan fortsätta leka även i SHL.
I år så var Chris bästa målskytt i laget 13mål under grundserien, Forsberg gjorde 14 mål med slutspelet inräknat.
Krav ska man ha men tror inte vi ska förvänta oss att om han kommer så dundrar han in 33 direkt under första säsongen, men kan inte se att han skulle komma över 13-14 mål under första säsongen i SHL som någon omöjlighet.

Kortfattat, Henrion och Lagace var lite för bra för HA och jag har aldrig sett så bra spelare på Arena Polarica.
Eller jo, Anze Kopitar lekte lite som han ville men det gjorde inte Patrik Hörnqvist t.ex

Att sitta här och jämföra HA med SHL är lite häftigt men svårt, hur stor är skillnaden egentligen? enorm?
Modo hade inga problem med Vita Hästen, Leksand leder serien mot Malmö men det är ingen walk in the park direkt.
Asplöven klarade sig just och just, men kunde slå vilket lag som helst när dessa två var på humör.
Tycker också det är en smula märkligt att man visat så lite intresse för Henrion, men det kan ju som någon skrev vara så att han själv ville avvakta. Minns att när han tränat med Luleå så intervjuade man Fagervall, som var väldigt svepande i sina omdömen och redan då tänkte jag att det kanske inte skulle bli något. Men det är ju osett än hur det blir.

Hur som helst, det jag vill komma fram till är att jag tror (läs: hoppas) att om man inte är intresserade av Henrion så har man goda skäl till detta.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av LulefanGBG lör 28 mar 2015, 11:44

In med Henrion nu för bövelen!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Ivanhoe lör 28 mar 2015, 12:49

Håller med om att den här SS erbjuder stora utmaningar för våran ost.  Få platser kvar, som ska förändra laget.. få in lite mer fart och individuell skicklighet.

Ex vem av Johan Forsberg och John Henrion vill vi ha in i laget?  Eftersom det är få platser kvar, så tvivlar jag på att bägge kommer spela i Luleå (om alls någon?)

Själv velar jag mellan bägge.  Forsberg är den pålitlige energispelaren som är perfekt i 4-kedjan.  Henrion är en vass avslutare som har funkat bra i par med Lagace.

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Jonken lör 28 mar 2015, 13:11

Här är min syn på Luleå Hockeys värvningsstrategi; om föreningen på alvar planerar att vara med i racet om SM-guldet nästa säsong:

- OM man skall vinna -måste man kunna träna & bygga upp betydligt hårdare än man gjort bla under denna säsong.
- För att kunna träna hårdare; måste laget även ha kropparna att kunna hantera detta -utan att de går sönder i onödan.
- I REGEL tenderar äldre spelare pajja ihop/slitas ut av hårdare träning -medan yngre spelare bara blir bättre och starkare av träningen.

Indikationerna inför kommande säsong av Luleå Hockey är ju: Vi skall träna ännu hårdare inför och under kommande säsong. Då är det också till att ljumskarna etc håller för spelarna!
Om Luleå Hockey (oavsett orsak) inte kan träna tillräckligt hårt för att verkligen kunna vinna; är det lika bra att spara pengarna -och endast satsa på att inte åka ur. Och äkta Norrbottniska vinnarskallar kombinerat med en solid defensiv fixar i regel sånt här.
Men vill man verkligen gå jämnt med de största pojkarna i SHL: Då är gamla meriter totalt värdelösa. Här gäller det att komma till jobbet varje dag -och vara bättre än alla andra i SHL. Inte bara det; utan ÄVEN kunna vara det genom ett helt slutspel!

Meao:
- Ingen kollektiv soppa torsk; där man bara slänger ut pucken efter att man försvarat färdigt -för att hålla bytena i skick.

Så vad behöver man:
Man behöver sänka medelåldern i truppen och verkligen ÖKA träningen BÅDE försäsong -som under säsongen. Man behöver en bred trupp som både skapar en konkurrenssituation om platserna i laget -samt att man har tillgång till spelare vid skador etc etc.

Dröm spets kompetens:
Spelare som får sina riktiga genombrott under pågående säsong i föreningen. Ju hårdare träningsdoser = Ju mer tenderar spelare att utvecklas -och leverera. Ex: Att värva in spelare I RÄTT ÅLDER; som exempelvis Legacé & Henrion: Kan vara hur bra som helst IFALL man kan göra dem bättre med rätt typ av träning.
Alternativet är: Att värva in en SKIT DYR spetsspelare; modell äldre. (Jepp: modell äldre; eftersom de i rätt ålder arbetar i helt andra ligor -för helt andra penningar.)

- Namnet, polaregenskaperna & bra gamla stats vinner inga SM-guld... -Tyvärr.....
- Vill man verkligen vinna; MÅSTE man också betala fullt pris för att nå dit. (-Något vår förening tyvärr ännu inte riktigt fattat vidden av...)

Anywayz: Hoppas säsongen 2015/2016 blir intressant av rätt orsaker!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6801
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 15 av 20 Föregående  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet