2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

+54
Ivanhoe
Lars158
Sir Prozac
CKa
Donowitz
Mickeee
JohanO
delpiero
LHF96
Puckad
Kato
ski3r
Homer96
Mange
Sundance Kid
Mr Bister
JuniorX
Lulefan
stormvägen
Myrman
Swhy
BodenSwe
NallePhu
pingu
Diktatorn
makkanmakkan
Calle
Krobbe
johan74
Meyhem
Norlin
Tigerman
Kagen
Urken
Pajala
Trötto
amarule
Lasse Proppmätt
Donten_
Lajon
kokostrollet
MickkeJ
Bamsefar
tibet
KaptenBlodskelett
FruktHamster
Slapshot
Redbear
LulefanGBG
Rönken
Micke80
hokkzorz
Snikne Ville
Admin
58 posters

Sida 1 av 11 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Nästa

Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Admin tor 01 jan 2015, 19:46

Datum: Torsdag 12:e Februari
Tid: 19.00
Var: Coop Arena




Inbördes möten:
20150120:
20150113:
20150108:
20141128:
20141030:
20140910:
20140812:
Luleå - Skellefteå
Skellefteå - Luleå
Skellefteå - Luleå
Luleå - Skellefteå
Skellefteå - Luleå
Luleå - Skellefteå
Luleå - Skellefteå
3-2
2-2
4-2
2-4
3-2
3-2 PS
3-2 PS
(CHL)
(CHL)
(SHL)
(SHL)
(SHL)
(SHL)
(Träningsmatch)


Fem Senaste Luleå:
20150210:
20150203:
20150131:
20150129:
20150127:
Linköping - Luleå
Luleå - Frölunda
Luleå - Örebro
Djurgården - Luleå
Luleå - Linköping
3-4
4-2
2-3 OT
0-3
2-4
(SHL)
(CHL)
(SHL)
(SHL)
(SHL)


Fem Senaste Skellefteå:
20150210:
20150131:
20150130:
20150128:
20150124:
Skellefteå - Brynäs
Skellefteå - HV71
Växjö - Skellefteå
Skellefteå - Örebro
Djurgården - Skellefteå
5-4 PS
3-2 PS
3-1
3-2
1-5
(SHL)
(SHL)
(SHL)
(SHL)
(SHL)




Inför matchen:
Spoiler:

Under matchen:
Spoiler:

Efter matchen:
Spoiler:
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Snikne Ville tis 10 feb 2015, 22:06

Vi lär slippa Anton Lindholm iaf, satans ful tackling.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av hokkzorz tis 10 feb 2015, 22:39

Fan vad jag vill ha en vinst i denna matchen, vill vill vill!!!

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Micke80 ons 11 feb 2015, 00:18

Snikne Ville skrev:Vi lär slippa Anton Lindholm iaf, satans ful tackling.

Igen, vad har han gjort den här gången?

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Snikne Ville ons 11 feb 2015, 10:16

Micke80 skrev:
Snikne Ville skrev:Vi lär slippa Anton Lindholm iaf, satans ful tackling.

Igen, vad har han gjort den här gången?
Tror du blandar ihop med Per Lindholm, Anton känner jag inte igen att han skall ha nåt sen tidigare.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Rönken ons 11 feb 2015, 11:30

Länk till "överfallet"?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av LulefanGBG ons 11 feb 2015, 14:23

Hua, återigen en sådan där enormt tuff derbymatch, men konstigt nog så är det just i de matcherna som vi varit bäst i år. Tror på poängchans även om SAIK såklart är favoriter.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Redbear ons 11 feb 2015, 14:35

Rönken skrev:Länk till "överfallet"?

https://twitter.com/moritzdaniel/status/565244614764818432
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Snikne Ville ons 11 feb 2015, 16:35

Janne spelar, men det är foten som spökar.

Från NK:
"Ishockey/Luleå Backveteranen klev av mot Linköping och tränade inte med laget under onsdagen – trots det räknar Joakim Fagervall med att Jan Sandström spelar derbyt mot Skellefteå.

Luleå Hockey besegrade Linköping på bortaplan under tisdagskvällen. Avgörandet kom genom Dean Kukan i den tredje perioden, men det var också en period då norrbottningarna tvingades klara sig utan Jan Sandström.

Luleåbacken klev av efter två perioder och anledningen var en tidigare skada som gjorde sig påmind.

– Janne (Sandström) klev av eftersom han hade lite sviter från smällen han fick tidigare, säger Fagervall.

Smällen fick Sandström när Luleå Hockey mötte Linköping i Coop Norrbotten Arena för drygt två veckor sedan.

Efter känningarna under tisdagsmatchen togs också beslutet att Sandström inte skulle träna dagen innan derbyt mot Skellefteå, men Luleåcoachen hoppas ändå att få se sin backveteran på isen i derbyt.

– Vi valde att vila honom i dag (onsdag), men han är aktuell för matchen mot Skellefteå ändå, säger Joakim Fagervall.

Däremot kommer Luleå Hockey få klara sig utan nästa backveteran, Robin Jonsson.

– Antagligen spelar jag inte, säger Robin Jonsson."
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Micke80 ons 11 feb 2015, 18:20

Snikne Ville skrev:
Micke80 skrev:
Snikne Ville skrev:Vi lär slippa Anton Lindholm iaf, satans ful tackling.

Igen, vad har han gjort den här gången?
Tror du blandar ihop med Per Lindholm, Anton känner jag inte igen att han skall ha nåt sen tidigare.

Sant, det var olika lindholmare. Kanske så att man får byta ut ramsan"dom heter Lundmark och Marklund" till Lindholm istället.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Slapshot ons 11 feb 2015, 19:06

Skellefteå tycker jag har varit sämre på slutet och Luleå verkar vara på uppgång. Det kan bli vinst men då krävs tre bra perioder och inte vakna i sista...

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av FruktHamster ons 11 feb 2015, 19:14

SkAIK är ett pissgäng som hör hemma i Div 1 Norra, men som med hjälp av stolpe in turat sig till toppen av SHL på ett sätt som tom får Brynäs att tappa hakan.

Slut med det nu. I morgon kliver Luleå in på isen och visar för hela hockeysverige att kejsaren är en tidelaglös nudist!

Fooooorza Luleå!
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Rönken ons 11 feb 2015, 19:36

Urken, ta dig i kragen och ordna till det med ett extra L i trådrubriken nu, för bövelen bounce
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Snikne Ville ons 11 feb 2015, 21:01

Bert om Toynes t-shirt, från NSD. Får in en smäll på Osten om lagbygget oxå:

"SKELLEFTEÅ/ISHOCKEY Han bad Bert Robertsson hålla käften och blev en succé på internet.
Nu har Joakim Fagervalls ord hamnat som tryck på en tröja – som Skellefteåtränaren vill ha.
– Jag kanske får fixa en sån, säger Robertsson.

CHL-semifinalen i Luleå blev stekhet och enligt rapporter i SVT:s sändning så skrek Joakim Fagervall håll käft till Skellefteås tränare Bert Robertsson.

Direkt efter matchen spred sig hashtaggen #hållkäftBert som en löpeld på sociala medier och nu går det också att köpa tröjor med budskapet.

En tröja som Bert Robertsson gärna vill ha.

– Vad coolt. En sån där får jag nog köpa till mina pojkar. Ibland när man tillrättavisar dem tycker de nog så där, men då brukar det kanske stå pappa. Jag kanske får fixa en sån, säger Robertsson när NSD visar upp en bild.

Han tillägger:

– Sen har jag en svärfarsa som är en riktig Luleåsupporter, han kanske också vill ha en sån där lite då och då.

I övrigt vill inte tränaren, som under matchen inte noterade Fagervalls ord, säga så mycket om det som hände senast.

– Det är som svårt att kommentera eftersom jag inte har hört det, det blir lite grann som att det förmedlas via nån annan. Och det är lite synd, att det är nån annan som har fått dra i tråden när det egentligen är två andra som är huvudpersonerna. Men det är väl så det funkar lite grann, säger Robertsson.

Däremot ser han fram emot torsdagens derby, som också är det sista i grundserien.

– Det är roliga matcher, som alltid. Det är mycket fart och bra stämning både på och utanför isen... Du är här, det blir lite extra, säger Skellefteåtränaren till NSD efter onsdagens träning.

Skellefteå och Luleå har den här säsongen redan drabbats samman sju gånger, så att man känner varandra nästan utan och innan är ingen överdrift.

– Det är ett lag som vi vet var vi har. Det är ett kämpagäng, ett riv och slit-gäng som på nåt vis är en bra och härlig utmaning för oss allihopa, inte bara för vår förening, säger Robertsson och tillägger:

– De har byggt om laget också, så det är en ny skepnad. Och det är väl en förmån att kunna ha det så pass gott ställt att man kan bygga om laget mitt i säsongen på det viset. Jag tror inte det är många lag som har de ekonomiska musklerna. Nånstans har man väl obeserverat att man har någon brist och så har man rättat till det och så får vi se var det leder i slutändan."
"
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Rönken ons 11 feb 2015, 21:06

Snikne Ville skrev:Bert om Toynes t-shirt, från NSD. Får in en smäll på Osten om lagbygget oxå:

"SKELLEFTEÅ/ISHOCKEY Han bad Bert Robertsson hålla käften och blev en succé på internet.
Nu har Joakim Fagervalls ord hamnat som tryck på en tröja – som Skellefteåtränaren vill ha.
– Jag kanske får fixa en sån, säger Robertsson.

CHL-semifinalen i Luleå blev stekhet och enligt rapporter i SVT:s sändning så skrek Joakim Fagervall håll käft till Skellefteås tränare Bert Robertsson.

Direkt efter matchen spred sig hashtaggen #hållkäftBert som en löpeld på sociala medier och nu går det också att köpa tröjor med budskapet.

En tröja som Bert Robertsson gärna vill ha.

– Vad coolt. En sån där får jag nog köpa till mina pojkar. Ibland när man tillrättavisar dem tycker de nog så där, men då brukar det kanske stå pappa. Jag kanske får fixa en sån, säger Robertsson när NSD visar upp en bild.

Han tillägger:

– Sen har jag en svärfarsa som är en riktig Luleåsupporter, han kanske också vill ha en sån där lite då och då.

I övrigt vill inte tränaren, som under matchen inte noterade Fagervalls ord, säga så mycket om det som hände senast.

– Det är som svårt att kommentera eftersom jag inte har hört det, det blir lite grann som att det förmedlas via nån annan. Och det är lite synd, att det är nån annan som har fått dra i tråden när det egentligen är två andra som är huvudpersonerna. Men det är väl så det funkar lite grann, säger Robertsson.

Däremot ser han fram emot torsdagens derby, som också är det sista i grundserien.

– Det är roliga matcher, som alltid. Det är mycket fart och bra stämning både på och utanför isen... Du är här, det blir lite extra, säger Skellefteåtränaren till NSD efter onsdagens träning.

Skellefteå och Luleå har den här säsongen redan drabbats samman sju gånger, så att man känner varandra nästan utan och innan är ingen överdrift.

– Det är ett lag som vi vet var vi har. Det är ett kämpagäng, ett riv och slit-gäng som på nåt vis är en bra och härlig utmaning för oss allihopa, inte bara för vår förening, säger Robertsson och tillägger:

– De har byggt om laget också, så det är en ny skepnad. Och det är väl en förmån att kunna ha det så pass gott ställt att man kan bygga om laget mitt i säsongen på det viset. Jag tror inte det är många lag som har de ekonomiska musklerna. Nånstans har man väl obeserverat att man har någon brist och så har man rättat till det och så får vi se var det leder i slutändan."
"

Skulle inte vara så förvånad om Pesonen+Schremp är i paritet med Luleås värvningar rent kostnadsmässigt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av FruktHamster ons 11 feb 2015, 21:14

Men tjena... Säger tränaren för laget som trots första platsen i tabellen värvade Pesonen och som utöver det haft en rejält mycket större börs de senaste åren.

Känner en kille som spelade i Almtuna under Rönken och #hållkäftenBerts ledning. När vi sammanstrålade för några veckor sedan var jag tvungen att fråga honom hur ofta det hände att Bert började stortjuta under träningarna. Han skrattade lite försynt och det kändes i största allmänhet som att han av respekt för Bert inte ville ge mig för mycket ammunition, men erkände att ett säsongsavslut inte riktigt var ett säsongsavslut innan Bert gett ett tårdrypande hejdåtal.

Nu ska jag väl inte påstå mig vara någon stenhård machotyp som aldrig tar till tårarna, men - och här kommer det viktiga - #HÅLLKÄFTENBERT
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Snikne Ville ons 11 feb 2015, 21:30

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av KaptenBlodskelett ons 11 feb 2015, 21:30

*suck*

Det är väl egentligen dumt att ens kommentera vad den "mannen" säger, men det är svårt att låta bli.

Han kan omöjligt vara så korkad att han tror på det han säger, enda förklaringen till att han säger så är att han vill provocera sådana som mig, och det lyckas. Självklart vet han att vi hade ett ungt och förmodligen billigt lag från början, och att vi alltid legat lågt jämfört med andra lag när det handlar om spelarbudget.

Visst får man skicka passningar via media, men det där var ett lågvattenmärke då han låtsas vara dummare och mer okunnig än han är.

Håll käften, Bert. Hela landet anser att du är en fåntratt, förutom några gruvarbetare. Det bästa du kan göra för att behålla ditt anseende (nåja) är att vara alldeles tyst.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2846
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av tibet ons 11 feb 2015, 21:34

Antar att Joel har någon typ av bekymmer då Larsson verkar ska stå. Riktigt synd att Jonsson inte får ordning på ryggen. Han är guld värd med sitt stabila spel. En vinst imorgon skulle vara bra för det psykiska spelet inför ett eventuellt möte i kvarten mot Saik. Jag tror faktiskt att vi har en god möjlighet att slå ut dem! Ett play-in innebär extra inkomst i kassan jämfört med om man går direkt till kvarten såtillvida man går vidare såklart. Där kan det bli 2 hemmamatcher extra. Det innebär att det faktiskt kan vara en ekonomisk fördel att hamna där. Jag är riktigt spänd på att se vad vårat gäng går för när slutspelet drar igång.
tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Snikne Ville ons 11 feb 2015, 21:38

tibet skrev:Antar att Joel har någon typ av bekymmer då Larsson verkar ska stå. Riktigt synd att Jonsson inte får ordning på ryggen. Han är guld värd med sitt stabila spel. En vinst imorgon skulle vara bra för det psykiska spelet inför ett eventuellt möte i kvarten mot Saik. Jag tror faktiskt att vi har en god möjlighet att slå ut dem! Ett play-in innebär extra inkomst i kassan jämfört med om man går direkt till kvarten såtillvida man går vidare såklart. Där kan det bli 2 hemmamatcher extra. Det innebär att det faktiskt kan vara en ekonomisk fördel att hamna där. Jag är riktigt spänd på att se vad vårat gäng går för när slutspelet drar igång.
Det är inget fel på Joel.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av tibet ons 11 feb 2015, 21:48

KaptenBlodskelett skrev:*suck*

Det är väl egentligen dumt att ens kommentera vad den "mannen" säger, men det är svårt att låta bli.

Han kan omöjligt vara så korkad att han tror på det han säger, enda förklaringen till att han säger så är att han vill provocera sådana som mig, och det lyckas. Självklart vet han att vi hade ett ungt och förmodligen billigt lag från början, och att vi alltid legat lågt jämfört med andra lag när det handlar om spelarbudget.

Visst får man skicka passningar via media, men det där var ett lågvattenmärke då han låtsas vara dummare och mer okunnig än han är.

Håll käften, Bert. Hela landet anser att du är en fåntratt, förutom några gruvarbetare. Det bästa du kan göra för att behålla ditt anseende (nåja) är att vara alldeles tyst.

Mannen som har gett gråten ett ansikte http://www.eliteprospects.com/staff.php?staff=1041
tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Bamsefar ons 11 feb 2015, 21:50

KaptenBlodskelett skrev:*suck*

Det är väl egentligen dumt att ens kommentera vad den "mannen" säger, men det är svårt att låta bli.

Han kan omöjligt vara så korkad att han tror på det han säger, enda förklaringen till att han säger så är att han vill provocera sådana som mig, och det lyckas. Självklart vet han att vi hade ett ungt och förmodligen billigt lag från början, och att vi alltid legat lågt jämfört med andra lag när det handlar om spelarbudget.

Visst får man skicka passningar via media, men det där var ett lågvattenmärke då han låtsas vara dummare och mer okunnig än han är.

Håll käften, Bert. Hela landet anser att du är en fåntratt, förutom några gruvarbetare. Det bästa du kan göra för att behålla ditt anseende (nåja) är att vara alldeles tyst.
Personligen misstänker jag att gruvarbetarna skäms nåt så ini h-vete och har beställt t-tröjan en masse.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12047
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Rönken ons 11 feb 2015, 21:52

Bamsefar skrev:
KaptenBlodskelett skrev:*suck*

Det är väl egentligen dumt att ens kommentera vad den "mannen" säger, men det är svårt att låta bli.

Han kan omöjligt vara så korkad att han tror på det han säger, enda förklaringen till att han säger så är att han vill provocera sådana som mig, och det lyckas. Självklart vet han att vi hade ett ungt och förmodligen billigt lag från början, och att vi alltid legat lågt jämfört med andra lag när det handlar om spelarbudget.

Visst får man skicka passningar via media, men det där var ett lågvattenmärke då han låtsas vara dummare och mer okunnig än han är.

Håll käften, Bert. Hela landet anser att du är en fåntratt, förutom några gruvarbetare. Det bästa du kan göra för att behålla ditt anseende (nåja) är att vara alldeles tyst.
Personligen misstänker jag att gruvarbetarna skäms nåt så ini h-vete och har beställt t-tröjan en masse.

Snikne lär väl sitta inne på ett antal kartonger.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av FruktHamster ons 11 feb 2015, 22:19

Danne räddade ändå 39 puckar senast. Att han får stå är inte fel... objektivt sett.

Det står att de där tischorna finns att köpa. Var då?
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av MickkeJ ons 11 feb 2015, 22:22

FruktHamster skrev:Det står att de där tischorna finns att köpa. Var då?
Funderar du på att köpa et si så där 3000st i strl XL-XXL och skicka till Boliden? Very Happy
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2807
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av FruktHamster ons 11 feb 2015, 22:32

MickkeJ skrev:
FruktHamster skrev:Det står att de där tischorna finns att köpa. Var då?
Funderar du på att köpa et si så där 3000st i strl XL-XXL och skicka till Boliden? Very Happy

Känns lite bortkastat att skicka den till folk som inte är läskunniga, men hittade ett alternativ:

http://www.examiner.com/images/blog/EXID1028/images/low_res.jpg
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av MickkeJ ons 11 feb 2015, 22:36

FruktHamster skrev:
MickkeJ skrev:
FruktHamster skrev:Det står att de där tischorna finns att köpa. Var då?
Funderar du på att köpa et si så där 3000st i strl XL-XXL och skicka till Boliden? Very Happy

Känns lite bortkastat att skicka den till folk som inte är läskunniga, men hittade ett alternativ:

http://www.examiner.com/images/blog/EXID1028/images/low_res.jpg
Det skulle nog också funka Smile
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2807
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av kokostrollet ons 11 feb 2015, 22:39

Snikne Ville skrev:Vi lär slippa Anton Lindholm iaf, satans ful tackling.

Yepp. Han fick matchstraffet ändrat till match penalty, så han spelar inte imorrn.

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/hjarnskakning-efter-huvudtacklingen/

#Hållkäftenbert
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2667
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Snikne Ville ons 11 feb 2015, 22:57

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Lajon ons 11 feb 2015, 23:23

Visst fan kan vi vinna detta, men risken är bara att det allt som ofta tar en jävla massa energi dessa matcher och att vi dyker upp tunna och bleka i Leksand på lördag.

så det är bäst av vi gör det värt besväret och vinner...
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Donten_ ons 11 feb 2015, 23:39

Ni som har koll, finns det inte risk att Lassi tappar lite form om han inte spelar en match på....10 dagar?
Donten_
Donten_

Antal inlägg : 2562
Join date : 12-01-23
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av FruktHamster tor 12 feb 2015, 00:08

Donten_ skrev:Ni som har koll, finns det inte risk att Lassi tappar lite form om han inte spelar en match på....10 dagar?

Den risken bör väl i så fall ställas mot risken att röra sig mot slutspel med en iskall och ej matchtränad backup bakom en väldigt oerfaren etta.

Risken att Lassinanti fullkomligen skulle klappa igenom för att han inte spelar match på 10 dagar känns inte så stor skulle jag vilja hävda.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Lasse Proppmätt tor 12 feb 2015, 04:02

FruktHamster skrev:Men tjena... Säger tränaren för laget som trots första platsen i tabellen värvade Pesonen och som utöver det haft en rejält mycket större börs de senaste åren.

Känner en kille som spelade i Almtuna under Rönken och #hållkäftenBerts ledning. När vi sammanstrålade för några veckor sedan var jag tvungen att fråga honom hur ofta det hände att Bert började stortjuta under träningarna. Han skrattade lite försynt och det kändes i största allmänhet som att han av respekt för Bert inte ville ge mig för mycket ammunition, men erkände att ett säsongsavslut inte riktigt var ett säsongsavslut innan Bert gett ett tårdrypande hejdåtal.

Nu ska jag väl inte påstå mig vara någon stenhård machotyp som aldrig tar till tårarna, men - och här kommer det viktiga - #HÅLLKÄFTENBERT

Hehe Fjollbert

Jag har också fått tårar att rinna vid SM-Guldet 96 t.e.x då rann det tårar i floder glädjetårar alltså samma sak när finalplatsen senast blev verklighet efter Klasens kryssträff då vi i åratal gått till slutspel men mycket sällan nått längre än kvarten.

Det har också kommit glädjetårer några ggr när vårt lands fina idrottare har genomfört en makalös insats som OS guldet i Lillehammer eller första gången vi slog CCCP efter över 50 försök "hmm 50 "försök" är väl att ta i dom sista 10-15 var försök dom före det var mer rädsla att förlora med mer än 5 mål typ.

Det är den effekten som Saik nu lever på alla lag har sådan respekt för det laget att dom vunnit redan in matchstart.

Det är endast LHF mest p.g.a derbyhatet som uppblossats på senare år.

Dom första 3 åren efter deras återkomst i högsta serien var dom ju laget som gav allt mot LHF likt Finland gjorde mot Sverige i VM på gamla goda tiden.

Nu är det ju tvärtom tyvärr.

Samt HV och i viss mån Frölunda/Växjö som vill dansa med Saik innan start av match..

Så ikväll hoppas jag dom går ut och visar vart skåpet ska stå helst redan från minut ETT inte minut 47 och 0-2 i baken som annars är brukligt.

Vinn varenda närkamp kämpa och hugg och slå stäng sargen stäng uppspelsytor åka snabbare kan bara ett fåtal i vårat lag göra så det gäller att få ner farten på Saik.

Boxa ut i egen zon sätt press på deras backar redan vid deras förlängda mållinje helst med två gubbar.
Inget styrspel om man kan undvika det det spelar Skaik igenom lätt.

Styrspel kan vi bruka någon gång bara för att kanske vila gubbarna då kan styrspel vara tillåtet.

Och som sagt HÅLL KÄFT BERT och det gäller även Stefan Klockare.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av amarule tor 12 feb 2015, 08:05

FruktHamster skrev:Men tjena... Säger tränaren för laget som trots första platsen i tabellen värvade Pesonen och som utöver det haft en rejält mycket större börs de senaste åren.

Jo visst är det så. Håller med om att det bästa GnällBert kan göra är att#hållakäften Wink
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Trötto tor 12 feb 2015, 11:44

Trötto
Trötto

Antal inlägg : 47
Join date : 12-02-23

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Pajala tor 12 feb 2015, 12:10

tror faktiskt larsson blir utbytt efter första när det står 3-0 till saik, Lassi håller sedan nollan men Luleå orkar inte ikapp, reduceringsmålen görs av ledda och zaar, saik sätter 4-2 i tom bur.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Pajala tor 12 feb 2015, 12:22

Filip Gustavsson som andre målvakt ... hmmmmmm ... lassi är nog sliten, lika bra att han får lite ledigt ....
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Rönken tor 12 feb 2015, 12:41

Luleå Hockey ställer upp med följande lag i derbyt hemma mot Skellefteå:

Forwards
Cam Abbott - Chris Abbott - Emil Sylvegård
Jonathan Granström - Johan Harju - Lennart Petrell
Per Ledin - Lucas Wallmark - Daniel Zaar
Johan Forsberg - Niklas Fogström - Karl Fabricius
Peter Cehlarik - Lars Bryggman

Backar
Jonathan Sigalet - Chad Billins
Dean Kukan - Christian Jaros
Kristian Näkyvä - Marcus Fagerudd

Målvakter
Daniel Larsson
(Filip Gustavsson)

Marklundare som andremålis ja.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Urken tor 12 feb 2015, 12:44

Tycker ändå att laguppställningen ser rätt så bra ut. Spelar Larsson som förra matchen och vi får in åtminstone en puck så laget inte helt kör fast, så tror jag det blir en munter kväll.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Rönken tor 12 feb 2015, 12:46

Ser nu att både Janne och Savva saknas ja, utöver Jonsson då. Lite tajt med backar nästan men samtidigt så kan man inte plocka Oskarsson från Asplöven.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Kagen tor 12 feb 2015, 13:27

Rönken skrev:Luleå Hockey ställer upp med följande lag i derbyt hemma mot Skellefteå:

Forwards
Cam Abbott - Chris Abbott - Emil Sylvegård
Jonathan Granström - Johan Harju - Lennart Petrell
Per Ledin - Lucas Wallmark - Daniel Zaar
Johan Forsberg - Niklas Fogström - Karl Fabricius
Peter Cehlarik - Lars Bryggman

Backar
Jonathan Sigalet - Chad Billins
Dean Kukan - Christian Jaros
Kristian Näkyvä - Marcus Fagerudd

Målvakter
Daniel Larsson
(Filip Gustavsson)

Marklundare som andremålis ja.

Jonathan Granström - Johan Harju - Lennart Petrell

Den ser superintressant ut tycker jag. Ska bli kul att se vad Harju kan göra som center, var ett tag sedan jag såg det. Nu med två hårdjobbande yttrar också.

Gillar också backformationerna, Luleå vet hur de måste spela för att slå Skellefteå det gäller att hålla huvudet kallt. Mest saknar jag Sandström. Men jag känner viss tillförsikt ändå. Kanske håller jag på att bli galen? :p
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1740
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av amarule tor 12 feb 2015, 13:37

Rönken skrev:Ser nu att både Janne och Savva saknas ja, utöver Jonsson då. Lite tajt med backar nästan men samtidigt så kan man inte plocka Oskarsson från Asplöven.

oj oj inget stabilt försvar då. Stensäker förlust Crying or Very sad Twisted Evil
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Tigerman tor 12 feb 2015, 13:53

Kagen skrev:
Rönken skrev:Luleå Hockey ställer upp med följande lag i derbyt hemma mot Skellefteå:

Forwards
Cam Abbott - Chris Abbott - Emil Sylvegård
Jonathan Granström - Johan Harju - Lennart Petrell
Per Ledin - Lucas Wallmark - Daniel Zaar
Johan Forsberg - Niklas Fogström - Karl Fabricius
Peter Cehlarik - Lars Bryggman

Backar
Jonathan Sigalet - Chad Billins
Dean Kukan - Christian Jaros
Kristian Näkyvä - Marcus Fagerudd

Målvakter
Daniel Larsson
(Filip Gustavsson)

Marklundare som andremålis ja.

Jonathan Granström - Johan Harju - Lennart Petrell

Den ser superintressant ut tycker jag. Ska bli kul att se vad Harju kan göra som center, var ett tag sedan jag såg det. Nu med två hårdjobbande yttrar också.

Gillar också backformationerna, Luleå vet hur de måste spela för att slå Skellefteå det gäller att hålla huvudet kallt. Mest saknar jag Sandström. Men jag känner viss tillförsikt ändå. Kanske håller jag på att bli galen? :p
Den kedjan spelade ju ihop även mot Linköping senast. Med ett inte alltför lysande resultat. Men det kanske lossnar...

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Norlin tor 12 feb 2015, 14:23

Vi är mer desperata efter poäng. Bara inte vi fortsätter samma mönster med 2 dåliga perioder så tar vi nog matchen.
Lägger in en brasklapp om vi skulle fortsätta i samma loja spel som innan uppehållet där ingen såg ut att vilja någonting.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Meyhem tor 12 feb 2015, 14:41

Har förhoppning på "Granström - Harju - Petrell" linan. De såg lite tröga ut senast, men då hade ju både Harju och Granis varit sjuka.
Blir i vilket fall kul att se ikväll..älskar matcher mot saik Very Happy

Meyhem

Antal inlägg : 96
Join date : 14-04-22

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Donten_ tor 12 feb 2015, 14:53

FruktHamster skrev:
Donten_ skrev:Ni som har koll, finns det inte risk att Lassi tappar lite form om han inte spelar en match på....10 dagar?

Den risken bör väl i så fall ställas mot risken att röra sig mot slutspel med en iskall och ej matchtränad backup bakom en väldigt oerfaren etta.

Risken att Lassinanti fullkomligen skulle klappa igenom för att han inte spelar match på 10 dagar känns inte så stor skulle jag vilja hävda.

Att man spelar Larsson några matcher innan slutspelet ser jag inget problem med. Det är väl mer matcherna man nu valt som jag inte ser som optimalt, två i rad efter ett serieuppehåll.

Donten_
Donten_

Antal inlägg : 2562
Join date : 12-01-23
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Slapshot tor 12 feb 2015, 15:18

Cehlarik är ju bättre än hälften av dom som spelar ändå extra forward....suuuck

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av johan74 tor 12 feb 2015, 15:50

Bert är ju rent av bara pinsam kolla pkn med Rönnberg! Nä vi behöver 3 poäng och inget annat ikväll, sen behöver vi alla seger för våra hårt prövade psyken med:-)) Tänk om inte så många onödiga poäng bjudits bort under säsongen.. För inställningen har inte varit den bästa många matcher tyvärr...

johan74

Antal inlägg : 367
Join date : 15-02-07

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Krobbe tor 12 feb 2015, 15:51

FruktHamster skrev:SkAIK är ett pissgäng som hör hemma i Div 1 Norra, men som med hjälp av stolpe in turat sig till toppen av SHL på ett sätt som tom får Brynäs att tappa hakan.

Slut med det nu. I morgon kliver Luleå in på isen och visar för hela hockeysverige att kejsaren är en tidelaglös nudist!

Fooooorza Luleå!

Kan du utveckla detta eller är du bara korkad.
Krobbe
Krobbe

Antal inlägg : 73
Join date : 12-08-19

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av johan74 tor 12 feb 2015, 15:55

Håller med fruktis!! Speciellt om turen har tamefan alltid studsarna med sej och har alltid haft!!

johan74

Antal inlägg : 367
Join date : 15-02-07

Till överst på sidan Gå ner

2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå Empty Sv: 2015-02-12, SHL-omgång 46, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 11 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet