2014-12-28, SHL-omgång 32, Växjö - Luleå

+35
Tony Moore
Sportchefen #2
BodenSwe
Kato
Rönken
JuniorX
Mr Bister
Lasse Proppmätt
Donowitz
farre
Slapshot
stormvägen
Fred Herbert
Bamsefar
kokostrollet
Sir Prozac
Rikky
tibet
Norlin
MickkeJ
Redbear
Högljudd
Urken
Ivanhoe
FruktHamster
NallePhu
Old Brooklyn
Micke L
Pajala
Dentos
icemask
Lars158
Jonken
Snikne Ville
Admin
39 posters

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Gå ner

2014-12-28, SHL-omgång 32, Växjö - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2014-12-28, SHL-omgång 32, Växjö - Luleå

Inlägg av Urken sön 28 dec 2014, 20:32

LubosC skrev:
FruktHamster skrev:Bästa 10.000 kr jag någonsin spenderat!
Underbart att se vårat Luleå kämpa sig till seger med näbbar och klor på det här sättet. Tror nog spelarna sover gott i natt.

Skål på er, bröder och systrar!

Gränsen mellan genialitet och galenskap är hårfin Very Happy Hur hade du reagerat vid ett kryss? Det var ju inte ena nära iofs.

Torsk efter förlängning, fy vad det hade svidit.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2014-12-28, SHL-omgång 32, Växjö - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2014-12-28, SHL-omgång 32, Växjö - Luleå

Inlägg av Fred Herbert sön 28 dec 2014, 20:33

Själv hade jag hela 80 spänn på Växjö, även detta en jinx, givetvis självklart!

Tror det var den nätta lilla summan som fick laget knyta ihop det idag, det var pricken över i:t.

Fred Herbert

Antal inlägg : 204
Join date : 14-12-02

Till överst på sidan Gå ner

2014-12-28, SHL-omgång 32, Växjö - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2014-12-28, SHL-omgång 32, Växjö - Luleå

Inlägg av Tony Moore sön 28 dec 2014, 22:38

Rönken skrev:
FruktHamster skrev:
Rönken skrev:Rätt märkligt att man börjar peppra med någon lampa mot Lassi på slutet? Försökte man psyka? Smile

Såg det. Skrek som en jävla galning. Mållampan flashar ju för fan över hela området. Äckliga fusk-Växjö och tagit en sida från Frölundas bok.

Vet inte hur mycket det påverkar en målis, men det känns ändå förkastligt. Ett tag var jag orolig att jag missat att det blivit mål pale
"Klockan glappar serru" i Gbg.. å nu "glappade" det i Växjö http://www.vaxjolakers.se/artikel/61776/ , konstigt att det alltid "glappar" mot bortalaget nere på dom sydligare breddgraderna Suspect
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7692
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2014-12-28, SHL-omgång 32, Växjö - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2014-12-28, SHL-omgång 32, Växjö - Luleå

Inlägg av Urken sön 28 dec 2014, 23:28

Skott: 34-14 (12-6, 8-6, 14-2).

Hehe. Målen som räknas Wink
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2014-12-28, SHL-omgång 32, Växjö - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2014-12-28, SHL-omgång 32, Växjö - Luleå

Inlägg av miker mån 29 dec 2014, 07:05

Fem poäng på två jättesvåra bortamatcher, det är oerhört starkt! Inte vad man väntat sig. Bland annat med tanke på alla tunga avbräck.

miker

Antal inlägg : 92
Join date : 14-12-15

Till överst på sidan Gå ner

2014-12-28, SHL-omgång 32, Växjö - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2014-12-28, SHL-omgång 32, Växjö - Luleå

Inlägg av Lasse Proppmätt mån 29 dec 2014, 09:45

Tony Moore skrev:
Rönken skrev:
FruktHamster skrev:
Rönken skrev:Rätt märkligt att man börjar peppra med någon lampa mot Lassi på slutet? Försökte man psyka? Smile

Såg det. Skrek som en jävla galning. Mållampan flashar ju för fan över hela området. Äckliga fusk-Växjö och tagit en sida från Frölundas bok.

Vet inte hur mycket det påverkar en målis, men det känns ändå förkastligt. Ett tag var jag orolig att jag missat att det blivit mål pale
"Klockan glappar serru" i Gbg.. å nu "glappade" det i Växjö http://www.vaxjolakers.se/artikel/61776/ , konstigt att det alltid "glappar" mot bortalaget nere på dom sydligare breddgraderna Suspect

Jo fast Växjö gav i.a.f en förklaring till varför det skulle aldrig ske i Götlabörg

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2014-12-28, SHL-omgång 32, Växjö - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2014-12-28, SHL-omgång 32, Växjö - Luleå

Inlägg av Lasse Proppmätt mån 29 dec 2014, 09:48

Var det nån som sa att om vi får skador på spelare som Ledda så vinner vi inte en match?
Har för mig jag läst det här..

Detta bevisar att man kan vinna bara alla håller sig till gameplanen men då gäller det ju att få till i.a.f ETT mål också och som igår säkra upp med ytterligare ett..

Fan det var som att se Rönken under året med Wallin i laget..

En skitig bortamatch spelar ingen roll hur det ser ut vi vill HEM å helst med 3 poäng.

Missade dock 3 perren för att fulstreamingen pajjade (den gick inte heller att köpa som ppp) så jag fick lyssna på webradion och dom (kommentatorn & en svensk-talande jänkare som expert) var mäkta imponerade av LHF:s försvarspel och målvaktsspel menade varför värva backar & en målvakt dom skulle värva forwards och dom menade att LHF vann helt rättvist.

Dom dissade också Lakers för att dom gjorde samma sak hela tiden i anfallen och jag håller av med dom 2 perioder jag såg så var anfallen väldigt statiska.
Samma sak hela tiden påmminde om LHF men dom tar inte så mycket backskott utan söker höga 3:an mitt i slottet hela tiden och det var sällan han kom till skott.

Var det samma visa i 3:e ni som såg hela matchen?.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2014-12-28, SHL-omgång 32, Växjö - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2014-12-28, SHL-omgång 32, Växjö - Luleå

Inlägg av Jonken mån 29 dec 2014, 10:44

Det man vinner matcher på att regel nummer ett är en tät, solid defensiv. Allting börjar ifrån detta: Ett bra målvaktsspel -samt en bra offensiv. En bra defensiv innebär punkter som:

- Åka skridskor / Ständig rörelse.
- Jobba hem prio utan puck.
- Absolut inte ta billiga utvisningar.
- Aktivt vara i skottlinjerna i den egna zonen / täcka skott.
- Vara ruskigt aggressiva & dominanta i det egna slottet.

Alla spelare -underordnar sig detta hela tiden. Finns inga undantag! Här snackar vi till största delen bara om spelet UTAN PUCK. Det är dessa saker som stänger ner en motståndares offensiv i princip helt.

Detta är grunder ur Rönken Hockey one-on-one.

Detta spel är mycket enklare att spela under en grundserie -lunk; där motståndarna ofta inte är villiga att offra tänder för att Ex komma in i slottet. För att detta spel även skall vara effektivt i ett slutspel -där alla spelare steppar upp till allt vad de har; måste man även kunna anpassa sig till & hantera på ett lika effektivt sätt.

Att lira på detta sätt blir statiskt i längden; om man inte kan variera detta på något sätt. Och det är här tränarskickligheten kommer in i bilden. Ex Detroit Red Wings körde ju detta spel mycket framgångsrikt: Men de var direkt och högg som kobror i coachningen när motståndare coacherna gjorde små ändringar i sitt spel för att luckra upp lite i Wings täta defensiv. Detta är som schack: Drag emot motdrag -och den som anpassat/förankrat sig bäst från grunden vinner till slut.

Men nu snackar vi om en så mycket högre coachningsnivå -än den som utövas i SHL. Man behöver i princip en hel stab med ruggiga tränare som är experter på att se små förändringar i spelet. För det går ju att även att finta/luras i detta: Berordra centern att crascha nätet i ett byte -och vänta på att motståndaren skall försöka utnyttja detta nästa byte osv, osv...

Men det viktiga är att förstå att en solid defensiv är A & O, grunden, fundamentet -till all modern vinnande hockey! Rönken Hockeyn (som många väljer att kalla defensiv & tråkig) -är en mycket solid grund till att vinna hockeymatcher. Jonas, Bulan, Ågi & Hento -valde en ganska statisk variant att lira detta typ av spel. Och BARA DET revolutionerade i princip hela sättet som hela Sverige spelar ishockey idag! Alla kan nog räkna ut hur mycket häftigare det kommer att bli den dagen när det riktiga schack coachningen blir ett faktum även i SHL... -GRYMT!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2014-12-28, SHL-omgång 32, Växjö - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2014-12-28, SHL-omgång 32, Växjö - Luleå

Inlägg av Old Brooklyn mån 29 dec 2014, 11:04

Lasse Proppmätt skrev:Var det nån som sa att om vi får skador på spelare som Ledda så vinner vi inte en match?
Har för mig jag läst det här..

Detta bevisar att man kan vinna bara alla håller sig till gameplanen men då gäller det ju att få till i.a.f ETT mål också och som igår säkra upp med ytterligare ett..

Fan det var som att se Rönken under året med Wallin i laget..

En skitig bortamatch spelar ingen roll hur det ser ut vi vill HEM å helst med 3 poäng.

Missade dock 3 perren för att fulstreamingen pajjade (den gick inte heller att köpa som ppp) så jag fick lyssna på webradion och dom (kommentatorn & en svensk-talande jänkare som expert) var mäkta imponerade av LHF:s försvarspel och målvaktsspel menade varför värva backar & en målvakt dom skulle värva forwards och dom menade att LHF vann helt rättvist.

Dom dissade också Lakers för att dom gjorde samma sak hela tiden i anfallen och jag håller av med dom 2 perioder jag såg så var anfallen väldigt statiska.
Samma sak hela tiden påmminde om LHF men dom tar inte så mycket backskott utan söker höga 3:an mitt i slottet hela tiden och det var sällan han kom till skott.

Var det samma visa i 3:e ni som såg hela matchen?.
Jag tyckte det såg säkrare ut i 3:e än vad det gjorde i 2:a.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

2014-12-28, SHL-omgång 32, Växjö - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2014-12-28, SHL-omgång 32, Växjö - Luleå

Inlägg av Urken mån 29 dec 2014, 20:58

Kollade på reprisen från gårdagens fight och noterade att Växjö åker offside precis före sitt reduceringsmål.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2014-12-28, SHL-omgång 32, Växjö - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2014-12-28, SHL-omgång 32, Växjö - Luleå

Inlägg av Old Brooklyn mån 29 dec 2014, 21:02

Urken skrev:Kollade på reprisen från gårdagens fight och noterade att Växjö åker offside precis före sitt reduceringsmål.
Domarna var väl upptagna med att titta på den blinkade stroboskoplampan som de flashade i ögonen på Lassi samtidigt.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

2014-12-28, SHL-omgång 32, Växjö - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2014-12-28, SHL-omgång 32, Växjö - Luleå

Inlägg av Rönken mån 29 dec 2014, 21:04

Old Brooklyn skrev:
Urken skrev:Kollade på reprisen från gårdagens fight och noterade att Växjö åker offside precis före sitt reduceringsmål.
Domarna var väl upptagna med att titta på den blinkade stroboskoplampan som de flashade i ögonen på Lassi samtidigt.

Riktig unken historia det med lampan. Rätt lägligt att skylla på "tekniskt fel" när det börjar blinka frenetiskt över Lassi i slutet när det är 1-2 och man jagar kvittering med 15-20 sek kvar. Tror inte en sekund på att det var tekniskt fel mer än mänskliga faktorn eller liknande. Är i nivå med vad man kan hitta på i Göteborg.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2014-12-28, SHL-omgång 32, Växjö - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2014-12-28, SHL-omgång 32, Växjö - Luleå

Inlägg av kokostrollet mån 29 dec 2014, 21:44

Rönken skrev:
Old Brooklyn skrev:
Urken skrev:Kollade på reprisen från gårdagens fight och noterade att Växjö åker offside precis före sitt reduceringsmål.
Domarna var väl upptagna med att titta på den blinkade stroboskoplampan som de flashade i ögonen på Lassi samtidigt.

Riktig unken historia det med lampan. Rätt lägligt att skylla på "tekniskt fel" när det börjar blinka frenetiskt över Lassi i slutet när det är 1-2 och man jagar kvittering med 15-20 sek kvar. Tror inte en sekund på att det var tekniskt fel mer än mänskliga faktorn eller liknande. Är i nivå med vad man kan hitta på i Göteborg.

+1. Gjorde den lilla insats man kan göra som supporter iaf. Dvs. mailade deras kommunikationsansvarige och påtalade att jag som LHF-supporter kommer att hålla extra koll på dem framöver och att det känns som ett väldigt konstigt sammanträffande att det skedde just när det skedde...

http://vaxjolakers.se/artikel/61776/
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2666
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

2014-12-28, SHL-omgång 32, Växjö - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2014-12-28, SHL-omgång 32, Växjö - Luleå

Inlägg av kokostrollet tis 30 dec 2014, 09:54

Här är förresten svaret jag fick från Växjö kring incidenten.

Cred till att jag faktiskt fick svar även om jag tycker det kändes viktigt att som LHF-fan påpeka att det som hände inte gick obemärkt förbi.

Vad var ert intryck av händelseförloppet? Var flashandet igång hela tiden från Växjös 1-2 mål eller var det något avbrott emellan? För mig låter förklaringen ändå någorlunda rimlig till varför det var en olyckshändelse förutsatt att det var igång hela tiden från målet och aldrig kom av:

"Hej,

Självklart är det som hände beklagligt och vi kan inte mer än be om ursäkt och göra allt för att det inte ska hända igen.

Då vi som hemmalag gör mål trycker vi på en ”målknapp” på en iPad som funkar som styrenhet för jumbotron, LED-skärmar, cirklar samt ljusbord som triggas av signalen och spelar upp ett målscenario där bland annat ljuset flashar på målet.

För att målscenariot ska sluta krävs en stopp-tryckning på iPaden precis som en vanlig on/off tryckning på en fjärrkontroll, då iPaden samt dess reserv tappat kontakt med ljusbordet funkade inte det och vi fick rycka kablarna till ljusbordet. Dessvärre hade domaren redan blåst igång spelet vilket var olyckligt innan vi fått stopp på ljuset.

Vi har gjort felsökningar och förebyggande aktioner för att det inte ska hända igen.

Med vänliga hälsningar,
Carolina Toresson
PR & Kommunikation"
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2666
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

2014-12-28, SHL-omgång 32, Växjö - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2014-12-28, SHL-omgång 32, Växjö - Luleå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet