Jonathan Sigalet

+79
Wolfhunter
Pajala
Sundance Kid
Monco
Sportchefen #2
Salas
Nr10
GLHF
Jonken
rasbiologen
Kraftkung
Ferros
delphi
Mickeee
Kallepedal
ski3r
Dilox
wilmus2007
Björnkäften
zamboni
Niinimaa
Groggen79
nummer 17
ezz
Freno
Jokerman
Kapten Haddock
NallePhu
Rönken
JohanO
Kagen
Snikne Ville
Micke80
JuniorX
Redbear
LulefanGBG
KaptenBlodskelett
Urken
HarryHaffa
Dentos
Rocksolid
johan74
Chris Hendrix
tibet
Davidoff
LHF96
MickkeJ
LuleåWinston
Mange
makkanmakkan
hokkzorz
kralle
amarule
Tigerman
Qirren
Puckad
JoakimJ
Myrman
Bamsefar
Donowitz
miker
icemask
Lasse Proppmätt
kokostrollet
Rikky
Slapshot
DonP
pingu
LubosC
Tony Moore
Old Brooklyn
Norlin
GABA
CKa
JayDee
FruktHamster
Ivanhoe
Fred Herbert
Lars158
83 posters

Sida 6 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Redbear tor 31 mar 2016, 10:45

Fan vad surt. Hoppas att det inte är sant...
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6713
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Kallepedal tor 31 mar 2016, 10:51

Enligt Rylander på GP är man överens om ett treårskontrakt.
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av icemask tor 31 mar 2016, 10:54

Kallepedal skrev:Enligt Rylander på GP är man överens om ett treårskontrakt.
Då har han nog fått snuskigt bra betalt !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Bamsefar tor 31 mar 2016, 10:57

icemask skrev:
Kallepedal skrev:Enligt Rylander på GP är man överens om ett treårskontrakt.
Då har han nog fått snuskigt bra betalt !
Ja, eller så var längden på kontraktet avgörande,  det som han inte fick av osten, ?
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Dilox tor 31 mar 2016, 11:14

Han Rylander ska man ju dock inte lyssna allt för mycket på. Supporterjournalist, precis som Fahlman. Han tror ju att han idag också har avslöjat en cirkus i Luleå där han hänvisar till att källor har avslöjat att Fagervall ska bli sportchef i Björklöven - och LÄMNAR Luleå. Som om det var nåt nytt...

Han är nog en av många bidragande till att rykten kommer ut i detta nu.

Dilox

Antal inlägg : 737
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Redbear tor 31 mar 2016, 11:16

Nu ger Luleå Hockeys sportchef sin syn på uppgifterna.

– Det är ju så här, att silly season verkar vara viktig för några nu – men inte för Luleå Hockey. Det finns en massa rykten, det finns en massa illvilliga rykten, det finns halvspekulationer och det kanske finns en och annan sanning, vad vet jag, om allt som rör på sig. Men det är överhuvudtaget inte intressant för Luleå Hockey just nu, säger Lars "Osten" Bergström och tillägger:

– Vi har ett uppdrag att utföra och det är intressant.

Är det något som påverkar Luleå Hockey överhuvudtaget?

– Jag tror om solen skulle trilla ner så ska inte det påverka Luleå Hockey. Så svaret på den frågan är nej.

...

Väldigt kryptisk som vanligt...


Senast ändrad av Redbear den tor 31 mar 2016, 11:17, ändrad totalt 1 gång
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6713
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Mickeee tor 31 mar 2016, 11:17

Vi tappar en av seriens bästa back. Så jävla bittert. Tror nog jonathan trivs hos oss. Detta är nog frugan som bestämt detta och vi kan inte klandra honom för det. killen har ett A på bröstet och spelar mest. Han skulle älska att vinna guld med oss och kommer att ge allt! det kommer märkas vid första nedsläpp
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Dilox tor 31 mar 2016, 11:17

Det stämmer alltså Smile

Dilox

Antal inlägg : 737
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Bamsefar tor 31 mar 2016, 11:19

Redbear skrev:Nu ger Luleå Hockeys sportchef sin syn på uppgifterna.

– Det är ju så här, att silly season verkar vara viktig för några nu – men inte för Luleå Hockey. Det finns en massa rykten, det finns en massa illvilliga rykten, det finns halvspekulationer och det kanske finns en och annan sanning, vad vet jag, om allt som rör på sig. Men det är överhuvudtaget inte intressant för Luleå Hockey just nu, säger Lars "Osten" Bergström och tillägger:

– Vi har ett uppdrag att utföra och det är intressant.

Är det något som påverkar Luleå Hockey överhuvudtaget?

– Jag tror om solen skulle trilla ner så ska inte det påverka Luleå Hockey. Så svaret på den frågan är nej.

...

Väldigt kryptisk som vanligt...
Alltså klart att sigalet lämnar,  man blir lite bitter så här på förmiddagen.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Dentos tor 31 mar 2016, 11:20

Visst är det tråkigt om Sigge drar, tycker han är en stabil back. Ska jag vara helt ärlig dock så måste jag ändå säga att sen han fick skadan till slutspelet förra året så har han inte riktigt kommit upp i samma nivå som före det. Frölunda slantar garanterat upp rätt rejält för Sigge. Detsamma gäller alla spelare som eventuellt lämnar Luleå hockey. Sigge, Grana, Sylve kommer alla bära en tung lön om dom hamnar någon annanstans(Okej Sylvegård kommer inte bära en topplön kanske, men högre iallafall), det kan jag garantera. Det öppnar upp för Luleå på marknaden när övriga inte har råd med alla andra godbitar.

"Hade varit kul om jag visste allt. Men så bra är det ej Sad Men kan glädja dig med att Luleå inte ligger på latsidan." - MrMadhawk efter avslöjandet om Sigalet.


Senast ändrad av Dentos den tor 31 mar 2016, 11:23, ändrad totalt 1 gång
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 860
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Dilox tor 31 mar 2016, 11:22

Ur den positiva aspekten så kan man ju i alla fall hoppas på bra ersättare. Nu finns ju degen för det när Hamster och andra skjuter till. Vi minns ju tidigare år då spelare som Sigalet drog och spelare som Mikko Pukka och Nick Kuiper kom in....

Dilox

Antal inlägg : 737
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Tigerman tor 31 mar 2016, 11:27

Intressant att ryktet kommer upp precis nu, man behöver ju inte vara Einstein precis för att inse att läckan sitter i Frölundas organisation.

Egentligen behöver det inte ens vara sant heller, skulle lika gärna kunna vara rent tjuvspel inför semifinalen.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Ivanhoe tor 31 mar 2016, 11:30

Bara för Osten att dra upp en ny kanin ur hatten.  Han har ju lyckats bra senaste åren med backvärvningar..
Näkyvä, Melart, Schira, Sigalet.

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Urken tor 31 mar 2016, 11:32

Hade det varit tjuvspel hade väl Osten dementerat det hela. Hans kryptiska svar ger en indikation på att Sigge faktiskt ska röra på sig.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av KaptenBlodskelett tor 31 mar 2016, 11:33

Urken skrev:Hade det varit tjuvspel hade väl Osten dementerat det hela. Hans kryptiska svar ger en indikation på att Sigge faktiskt ska röra på sig.
Håller med, det är ungefär sådär det brukar låta på Osten när han bekräftar, utan att bekräfta.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2846
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av FruktHamster tor 31 mar 2016, 11:48

Utan en kraftig dementi från Osten så får man nog räkna med att det finns substans i ryktet, tyvärr.

Alltid jävulskt trist när sådant här kommer ut och förstör uppladdningen för och även själva matchserien. Även OM laget är opåverkat, så är ju inte vi supportrar det.
Nu tvivlar jag dock inte en sekund på att Sigge är proffsig nog att spela så gott han kan, men lik förbannat otroligt irriterande.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Slapshot tor 31 mar 2016, 11:52

Så osten tror inte Luleå skulle påverkas om solen trillar ner? Pucko...

Har säkert varit snål på kontraktslängden som vanligt...

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Lasse Proppmätt tor 31 mar 2016, 11:52

Snikne Ville skrev:Är i vart fall inte orolig för Sigges inställning i semifinalerna, oavsett om det finns substans i ryktet eller inte. Med Höken brukar inte svamla.

Håller med han är kanadick och skulle göra sitt jobb till 100% även i Pajala IF dom har ju inte samma tänk som vi om klubbtillhörighet.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av delphi tor 31 mar 2016, 11:59

Spelarna måste ju bli sjukt irriterade på att klubben inte kan knipa käft om det? Tror inte Sigge är speciellt glad på VF nu. Sigalet har inte varit Jaakola-bra men fan snudd på. Någonstans så tycker jag dock att han är den mest färglösa backen i nuläget. Men det går inte förneka att det är ett tapp.

För övrigt så bör Kuriren byta ut alla sina hittepåjournalister på sportsidorna.
delphi
delphi

Antal inlägg : 400
Join date : 12-03-12

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Bamsefar tor 31 mar 2016, 12:01

Lasse Proppmätt skrev:
Snikne Ville skrev:Är i vart fall inte orolig för Sigges inställning i semifinalerna, oavsett om det finns substans i ryktet eller inte. Med Höken brukar inte svamla.

Håller med han är kanadick och skulle göra sitt jobb till 100% även i Pajala IF dom har ju inte samma tänk som vi om klubbtillhörighet.
Kanske,  i Nordamerika sker ju övergångar direkt,  man är inte van att spela för en klubb o vara klar för en annan,  själv ser jag bara hentos insatser mot fbk framför mig. Suspect
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av ski3r tor 31 mar 2016, 12:17

I ett slutspel ska man mer eller mindre hata sina motståndare, inte se dessa som lagkamrater.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Ferros tor 31 mar 2016, 12:20

Bamsefar skrev:
Lasse Proppmätt skrev:
Snikne Ville skrev:Är i vart fall inte orolig för Sigges inställning i semifinalerna, oavsett om det finns substans i ryktet eller inte. Med Höken brukar inte svamla.

Håller med han är kanadick och skulle göra sitt jobb till 100% även i Pajala IF dom har ju inte samma tänk som vi om klubbtillhörighet.
Kanske,  i Nordamerika sker ju övergångar direkt,  man är inte van att spela för en klubb o vara klar för en annan,  själv ser jag bara hentos insatser mot fbk framför mig. Suspect

Eller Enterfeldt och Hjalmarsson, de gick knappt in i närkamper efter att de skrivit på för nya lag. Var helt bedrövligt att se. Då var det inte ens mot nya arbetsgivaren Luleå spelade heller.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Kraftkung tor 31 mar 2016, 12:48

Sätt han på bänken.. Vidrigt att göra klart med en annan klubb innan nuvarande säsong är färdigspelad! Speciellt om det är inom samma liga så man eventuellt kan mötas i en finalserie! Basher
Kraftkung
Kraftkung

Antal inlägg : 167
Join date : 12-04-16
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av rasbiologen tor 31 mar 2016, 12:51

Arlbrandt lallade väl också bara runt efter han blev klar för ny klubb.
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1351
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Redbear tor 31 mar 2016, 13:07

"Luleå Hockey har precis avklarat torsdagens isträning när Kuriren fick en pratstund med Jonathan Sigalet som enligt bloggaren MrMadhawk är klar för Frölunda nästa säsong.

– Det var det första jag fick höra när jag kom till hallen i morse och killarna frågade mig om det, säger Sigalet.

I december bekräftade Luleåbacken för Kuriren att han skulle stanna en till säsong i Luleå Hockey, men i den förlängningen fanns det även en klausul som gäller till sista april.

– Jag bytte agent för två månader sedan och bad honom inte höra av sig under slutspelet, så vi har inte pratat så mycket men jag ska ringa honom i dag. Mitt kontrakt har en klausul som jag kan välja att utnyttja innan slutet av april, det var samma sak förra året. Jag förväntar mig att min agent kollar vad jag har för alternativ men jag har inte pratat med honom om det utan fokuserar på säsongen.

Hur påverkar det här dig med tanke på att ni möter Frölunda i semifinalen?

– Det påverkar inte mig direkt. Jag läser inte bloggar och tidningar, kanske om det är på engelska kan jag kolla. Men det påverkar inte mig och jag tror inte att det kommer vara ett problem för killarna i laget heller. Det är ingen stor sak. Det skrivs mycket att om att spelare och tränare ska lämna, men så är det alltid den här tiden på året."
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6713
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av ski3r tor 31 mar 2016, 13:31

Ingen direkt dementi från Sigalet heller, det är nog tyvärr klart.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Urken tor 31 mar 2016, 13:32

ski3r skrev:I ett slutspel ska man mer eller mindre hata sina motståndare, inte se dessa som lagkamrater.

Det är där jag ser problematiken. Folk talar om att han ändå ska göra sitt bästa, dels för att han är kanadick men också dels för att han är professionell. Visst borde han, men kommer han verkligen göra det? Tänk dig själv hur din attityd ändra gentemot en grupp med människor som du vet att du kommer att arbeta med inom snar framtid. Det är inget roligt läge att gå in och hata/vara riktigt jävlig då..
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Urken tor 31 mar 2016, 13:33

Om det stämmer att Sigge inte pratat med sin agent, så kan han inte vara klar för Frölunda. Agenten kan inte buda ut honom till vilken klubb som helst utan Jonathans tillåtelse.

Antingen ljuger Sigge, eller så är detta ett påhittat rykte (som kanske har sin grund i att agenten hört sig för med FHC). Den som lever får se.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Redbear tor 31 mar 2016, 13:39

Urken skrev:Om det stämmer att Sigge inte pratat med sin agent, så kan han inte vara klar för Frölunda. Agenten kan inte buda ut honom till vilken klubb som helst utan Jonathans tillåtelse.

Antingen ljuger Sigge, eller så är detta ett påhittat rykte (som kanske har sin grund i att agenten hört sig för med FHC). Den som lever får se.

Precis vad jag tänkte...
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6713
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Urken tor 31 mar 2016, 13:45

Vidare, en mer allmän diskussion: vi hade en debatt för ett tag sedan, om hur det skulle påverka med förbud att förhandla med andra klubbar under säsong. Ingen som tänker ta till de argumenten och påstå att det här är okej?

Tycker det här påvisar ett av de största problemen med att välbetalda personer har möjlighet att göra precis som de vill (fri arbetsmarknad - ska det verkligen gälla i sporter där de tjänar såhär bra?).

Förbjud kontraktering av spelare under säsong, såvida de inte förlänger med aktuell klubb.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av JoakimJ tor 31 mar 2016, 13:51

Urken skrev:Vidare, en mer allmän diskussion: vi hade en debatt för ett tag sedan, om hur det skulle påverka med förbud att förhandla med andra klubbar under säsong. Ingen som tänker ta till de argumenten och påstå att det här är okej?

Tycker det här påvisar ett av de största problemen med att välbetalda personer har möjlighet att göra precis som de vill (fri arbetsmarknad - ska det verkligen gälla i sporter där de tjänar såhär bra?).

Förbjud kontraktering av spelare under säsong, såvida de inte förlänger med aktuell klubb.

Jag förstår och håller med om att det hade varit bra. Men det känns ju helt omöjligt att efterleva ett sådant system. Vad hindrar att man ändå informellt gör upp? Man får ju ändå träffa vem man vill, prata i telefon med vem man vill och agenterna kommer ju fortsätta som tidigare - driva upp priserna. Det enda som förändras är väl att sista kråkan kanske måste tillkomma efter säsong. Men är man muntligt överens spelar det ju ingen roll. Muntliga avtal är ju också bindande.

Som sagt, jag förstår tanken men inte hur man ska se till att det följs. Om lag får fördelar av att fula under bordet kommer de ändå göra det. Typ Frölunda under Lockouten.
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av ski3r tor 31 mar 2016, 13:52

Men hur svårt hade det varit för Sigge att bara dementera med ett "nej, jag är inte klar för fiskrensarna"?
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Urken tor 31 mar 2016, 13:56

JoakimJ skrev:
Urken skrev:Vidare, en mer allmän diskussion: vi hade en debatt för ett tag sedan, om hur det skulle påverka med förbud att förhandla med andra klubbar under säsong. Ingen som tänker ta till de argumenten och påstå att det här är okej?

Tycker det här påvisar ett av de största problemen med att välbetalda personer har möjlighet att göra precis som de vill (fri arbetsmarknad - ska det verkligen gälla i sporter där de tjänar såhär bra?).

Förbjud kontraktering av spelare under säsong, såvida de inte förlänger med aktuell klubb.

Jag förstår och håller med om att det hade varit bra. Men det känns ju helt omöjligt att efterleva ett sådant system. Vad hindrar att man ändå informellt gör upp? Man får ju ändå träffa vem man vill, prata i telefon med vem man vill och agenterna kommer ju fortsätta som tidigare - driva upp priserna. Det enda som förändras är väl att sista kråkan kanske måste tillkomma efter säsong. Men är man muntligt överens spelar det ju ingen roll. Muntliga avtal är ju också bindande.

Som sagt, jag förstår tanken men inte hur man ska se till att det följs. Om lag får fördelar av att fula under bordet kommer de ändå göra det. Typ Frölunda under Lockouten.

Klart det går att fula, men ett striktare regelverk kan inte göra saken sämre. Skulle det vara så att Höken ändå går ut med liknande uppgifter om Lassi om tre år när detta förbud finns, och det visar sig att han går till den klubben.. ja, då vet spelaren att han aldrig mer behöver komma tillbaka.

Bör finnas en viss skam/stolthet som gör att de håller sig i skinnet om regelverket finns. Nu är det istället helt öppet.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av icemask tor 31 mar 2016, 13:59

Redbear skrev:
Urken skrev:Om det stämmer att Sigge inte pratat med sin agent, så kan han inte vara klar för Frölunda. Agenten kan inte buda ut honom till vilken klubb som helst utan Jonathans tillåtelse.

Antingen ljuger Sigge, eller så är detta ett påhittat rykte (som kanske har sin grund i att agenten hört sig för med FHC). Den som lever får se.

Precis vad jag tänkte...
Om Sigge sagt åt sin agent att kravet för att han skriver på är 200,000/mån och ett 3 års kontrakt men meddela mig inte förrän efterslutspelet, så då är det klart !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Snikne Ville tor 31 mar 2016, 14:42

Sigge är en klar favorit, men inte oersättlig. Dessutom finns ju en liten skadehistorik och den adderad med hans spelstil innebär ju att ett treårskontrakt (om det stämmer) kanske är en risk som Luleå inte anser vara värd priset.

Nåja, han är borträknad i min bok och det känns trist. Tillvägagångssättet får man leva med, det är så marknaden fungerar.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6385
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Kapten Haddock tor 31 mar 2016, 14:50

Jag vill då helt klart ha kvar Sigge. Inte många i SHL skulle peta honom i min bok, men de är skit samma just nu för jag eller någon annat fan har tyvärr ingen talan i ämnet.

Men de jag tycker skulle vara bäst när ett sånt här rykte sprider sig, är om spelaren (Sigge i de här fallet) totalt sågar ryktet och dementerar de, oavsett om de är sant eller inte. Detta bara för att allt ska lägga sig (lite i alla fall).

Nu var de säkert så att Sigge blev lite stirrig när han fick frågan och inte tänkte till.

Undra varför han byte agent mitt i säsong? Var den andra lat och inte sökte ordentligt när Sigge ändå låg under kontrakt?

Många frågor blir de!!!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av LulefanGBG tor 31 mar 2016, 15:07

Jag kan över huvud taget inte minnas att det någonsin hänt att media läckt ut att en motståndare är klar för oss? Men det händer ju varje år att halva Luleås lag alltid är klara för andra SHL-lag.

Det närmaste jag kan komma på är väl när Abbotts uppgavs vara klara för oss mitt under brinnande Kvalserie med Rögle.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Puckad tor 31 mar 2016, 16:18

icemask skrev:OJOJ som av en händelse råkar detta komma 2 dagar innan vi möts !
Då blir Melart kvar och Näkyvä in !
OM, och jag menar OM, det stämmer, så skapar det plats för Näkky och/eller Kukan.

Sigalet bröt kontraktet i höstas när vi hade det som tuffast och både Melart och Schira var under isen för att höja lönen. Ett bra förhandlingsläge kan man tycka, men lite av utpressning mot Osten. Om han försökt samma igen så kanske Osten ledsnat och tackat för tiden. Och skulle det vara det som skett så har Osten mitt stöd.

Nåväl, spekulationer. Jag tvivlar inte på att han kommer att fortsätta täcka skott, oavsett var han jobbar nästa säsong.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Rönken tor 31 mar 2016, 16:22

Nej nog är han förlorad för Luleå. Synd att man sällan får veta anledningen till övergångar. Frågan nu är vad man tänkt värva för någon annan back? Eller blir det att man får kvar Melart trots allt samt tar in en offensivt skicklig back?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Puckad tor 31 mar 2016, 16:33

Urken skrev:Vidare, en mer allmän diskussion: vi hade en debatt för ett tag sedan, om hur det skulle påverka med förbud att förhandla med andra klubbar under säsong. Ingen som tänker ta till de argumenten och påstå att det här är okej?

Tycker det här påvisar ett av de största problemen med att välbetalda personer har möjlighet att göra precis som de vill (fri arbetsmarknad - ska det verkligen gälla i sporter där de tjänar såhär bra?).

Förbjud kontraktering av spelare under säsong, såvida de inte förlänger med aktuell klubb.
Jag ser inte vitsen. Spelarna har familjesituationer att hantera, spelare har kontrakt som går att bryta, Andra ligor har andra praxis, regler och vanor.
Ingen här klagade ju när det kom fram att Mikkelson stannar ytterligare ett år.

Men tidpunkten för denna är ju suspekt, och en del av ett tjuvspel.
Att vi reagerar med ilska mot Sigalet betyder ju att vi reagerat som Fusklunda vill.
I stället skall vi ställa oss bakom Sigalet och vi att han är vår back!
Annars lyckades ju uppsåtet.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av amarule tor 31 mar 2016, 16:44

Det var bättre förr när ett kontrakt var ett kontrakt utan klausuler till höger och vänster. No skriv längre kontrakt från början. tacka vet jag Bulan, Skuggan, Myllis med flera som spelade MÅNGA år för Luleå Wink Och även Abbotts (fast nu Chris "slarvades" bort till sist)
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av amarule tor 31 mar 2016, 16:45

Ivanhoe skrev:Bara för Osten att dra upp en ny kanin ur hatten.  Han har ju lyckats bra senaste åren med backvärvningar..
Näkyvä, Melart, Schira, Sigalet.

Vill inte ha nya kaniner varje år..
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Tigerman tor 31 mar 2016, 17:38

Bara en tanke: Hade jag skrivit på för ett annat lag mitt under säsong, och sedan fått möta dem i ett slutspel så hade jag gjort precis allt som går för att vara så bra som möjligt och slå ut dem. Jag vill ju inte komma till det nya gänget som en förlorare!

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Lars158 tor 31 mar 2016, 17:47

Här skulle man ju vilja få ett facit.

FHC som gjort ett superbud

LHF vill ha en annan backtyp

LHF ville ha kvar Sigalet men börjat kontraktsnivån så lågt att Sigge känt sig förolämpad och sökt sig till annan klubb utan att få superbud där ändå

Nåt annat alternativ eller blandning av flera olika till att lämna LHF


Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Tigerman tor 31 mar 2016, 17:48

Lars158 skrev:Här skulle man ju vilja få ett facit.

FHC som gjort ett superbud

LHF vill ha en annan backtyp

LHF ville ha kvar Sigalet men börjat kontraktsnivån så lågt att Sigge känt sig förolämpad och sökt sig till annan klubb utan att få superbud där ändå

Nåt annat alternativ eller blandning av flera olika till att lämna LHF

Han älskar fisk? What a Face

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Bamsefar tor 31 mar 2016, 17:49

Lars158 skrev:Här skulle man ju vilja få ett facit.

FHC som gjort ett superbud

LHF vill ha en annan backtyp

LHF ville ha kvar Sigalet men börjat kontraktsnivån så lågt att Sigge känt sig förolämpad och sökt sig till annan klubb utan att få superbud där ändå

Nåt annat alternativ eller blandning av flera olika till att lämna LHF

Kontraktslängden kanske är avgörande.?
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Urken tor 31 mar 2016, 17:49

Vore gött om Sigge skrev på en förlängning på isen i Coop Norrbotten Arena på måndag, likt Calof gjorde i Skellefteå.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av amarule tor 31 mar 2016, 18:05

Bamsefar skrev:
Lars158 skrev:Här skulle man ju vilja få ett facit.

FHC som gjort ett superbud

LHF vill ha en annan backtyp

LHF ville ha kvar Sigalet men börjat kontraktsnivån så lågt att Sigge känt sig förolämpad och sökt sig till annan klubb utan att få superbud där ändå

Nåt annat alternativ eller blandning av flera olika till att lämna LHF

Kontraktslängden kanske är avgörande.?
Förmodligen. Osten har gjort det igen, åter en bra spelare som lämnar...
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Norlin tor 31 mar 2016, 18:06

Satan så trist om detta stämmer. Sigge som dessutom fått ett A på bröstet redan andra säsongen.
En viktig kugge i vårt lag.
Jag hoppas verkligen att det bara är nån fiskrensare som försöker strö upp lite känslor inför semin.

Det kan ju faktiskt vara så att en fiskrensare är den "säkra källan" som madhawk haft kontakt med.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Urken tor 31 mar 2016, 18:06

amarule skrev:
Bamsefar skrev:
Lars158 skrev:Här skulle man ju vilja få ett facit.

FHC som gjort ett superbud

LHF vill ha en annan backtyp

LHF ville ha kvar Sigalet men börjat kontraktsnivån så lågt att Sigge känt sig förolämpad och sökt sig till annan klubb utan att få superbud där ändå

Nåt annat alternativ eller blandning av flera olika till att lämna LHF

Kontraktslängden kanske är avgörande.?
Förmodligen. Osten har gjort det igen, åter en bra spelare som lämnar...

Tycker nog att vi väntar lite med sågningar av Osten, även om jag förstår vad du syftar på.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Jonathan Sigalet - Sida 6 Empty Sv: Jonathan Sigalet

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet