Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

+55
GustenA
Kallepedal
Obsut
LuleåWinston
pingu
amarule
MickkeJ
Sportchefen #2
makkanmakkan
Tony Moore
Tigerman
Puckad
elmo blues
Mickeee
Sir Prozac
Calle
Qirren
Mr Bister
Rikky
JuniorX
kokostrollet
KaptenBlodskelett
tibet
FruktHamster
CKa
Donten_
Fred Herbert
Ingemar
Kato
Lajon
Respected Gentleman
stormvägen
Norlin
Lars158
pucken
Mange
Lasse Proppmätt
Slapshot
Swhy
Donowitz
Kagen
Urken
Myrman
Pajala
hokkzorz
LHF96
LulefanGBG
Bamsefar
icemask
Lulefan
Rönken
Old Brooklyn
Snikne Ville
Micke80
Redbear
59 posters

Sida 16 av 17 Föregående  1 ... 9 ... 15, 16, 17  Nästa

Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Snikne Ville ons 04 mar 2015, 08:41

Lasse Proppmätt skrev:
Micke80 skrev:
amarule skrev:DIF eller Brynäs? Pest eller kolera.What a Face  Håller ändå på Dif , tror vi har liiiite lättare mot dem i playin. fast facit kommer ju inte förrän till helgen No

Precis, båda lär ju vara tuffa matcher, men Djurgårn är roligare att kika på.

Tycker tvärtom DIF spelar ju värsta tråkhockeyn oerhört defensivt och satsar bara på kontring.
Säckenhockey.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6383
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Lasse Proppmätt ons 04 mar 2015, 08:43

Snikne Ville skrev:
Lasse Proppmätt skrev:
Micke80 skrev:
amarule skrev:DIF eller Brynäs? Pest eller kolera.What a Face  Håller ändå på Dif , tror vi har liiiite lättare mot dem i playin. fast facit kommer ju inte förrän till helgen No

Precis, båda lär ju vara tuffa matcher, men Djurgårn är roligare att kika på.

Tycker tvärtom DIF spelar ju värsta tråkhockeyn oerhört defensivt och satsar bara på kontring.
Säckenhockey.
Exakt hur kan man tycka den är rolig?Jag tar Bulan/Rönken hockjey alla dagar i veckan

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Micke80 ons 04 mar 2015, 12:44

Lasse Proppmätt skrev:
Snikne Ville skrev:
Lasse Proppmätt skrev:
Micke80 skrev:
amarule skrev:DIF eller Brynäs? Pest eller kolera.What a Face  Håller ändå på Dif , tror vi har liiiite lättare mot dem i playin. fast facit kommer ju inte förrän till helgen No

Precis, båda lär ju vara tuffa matcher, men Djurgårn är roligare att kika på.

Tycker tvärtom DIF spelar ju värsta tråkhockeyn oerhört defensivt och satsar bara på kontring.
Säckenhockey.
Exakt hur kan man tycka den är rolig?Jag tar Bulan/Rönken hockjey alla dagar i veckan

Både Djurgården och Brynäs spelar ju otroligt tråkig hockey men med den skillnaden att Djurgårdsmatcherna innehåller lite känslor. Får man inte se ett bländande spel ser jag gärna känslor så man inte blir utan båda delarna.
Tilläggas ska kanske att jag bara sett två matcher med Brynäs sen Bulan tog över skutan så jag kan inte säga om dom spelar jättemycket roligare nu eller om det är samma gråa massa som innan.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Lulefan ons 04 mar 2015, 15:12

Allvarligt, varför kommer det ingen PK? Börjar ju kännas sådär om de censurerar presskonferenser om det framförs kritik mot ligan.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av KaptenBlodskelett ons 04 mar 2015, 15:21

Lulefan skrev:Allvarligt, varför kommer det ingen PK? Börjar ju kännas sådär om de censurerar presskonferenser om det framförs kritik mot ligan.
Känns som om ligan tar till östtyska metoder så fort folk har fräckheten att säga att de gör ett förbannat dåligt jobb, vilket förstås kommer leda till att man blir tvungen att avskaffa presskonferenserna snart.

Och så undrar de varför folk inte går på matcherna.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2846
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Micke80 ons 04 mar 2015, 15:22

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/sportbladetlive/sportlive2/

Här får bulan kritik men inget om domaren eller situationsrummet

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Slapshot ons 04 mar 2015, 15:24

Domarna, domarbasen och de styrande inom hockeyligan är det största hotet mot SHL. Tills dom börjar agera professionellt kommer inte heller publiken eller bättre spelare att komma till arenorna.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Puckad ons 04 mar 2015, 15:38

"– Jag vet inte varför Bulan gör så här "
Det är väl bara att fråga vad som föranledde kritiken!!
Om du vill veta alltså.

Börja med att flytta war room från sthlm.





SHL är en affär på ca 1.5 Mdr, då skall den avgöras professionellt.


Edit:
Hatar färger ...
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Lajon ons 04 mar 2015, 16:10

Jag tror att vår chans att ta Djurgården är att INTE göra detta till den "heta" tillställning som media vill göra det till, ju mindre hockey och mer gruff och stök desto  mer tjänar Djurgården på det. Djurgården är ju egentligen en HA lag som klarat sig kvar på Säcken-hockey, dvs styrspel och sarg ut hela säsongen.

Kan vi få upp tempot i matcherna och framförallt hålla oss med fem man på isen så bör vi kunna avfärda dom, men blir det mycket utvisningar, avblåsningar så kan det gå hur illa som helst. DIF är väl det lag som har fler 0-0 matcher i år.

"Kyla" måste bli vårt ledord, inte låta oss luras in i något som bara dom kan tjäna på.
Minsta lilla så kommer det in anonyma anmälningar från alla möjliga håll.

Hade vi bara haft ett vettigt PP så hade jag varit relativt lugn, men det har vi ju inte så....
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Bamsefar ons 04 mar 2015, 16:15

Vad gäller play in mot skansen så kommer domarna, 08-media och lekrummet göra allt för att bära djurgården fram men vi får väl kontra med Norrbottnisk tjurighet och envishet. Vi får troligen minst tre mål bortdömda och överlägset mer BP, men vi får bara bita ihop och tugga i mer , som när man går i snöstorm motvinds, vi ska vinna trots allt.
FORZA LULEÅ.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av FruktHamster ons 04 mar 2015, 16:25

Playin-serien är lite för kort för att ha allt för komplicerade strategier om vilka ur motståndarlaget man ska försöka sätta ur spel och hur det ska gå till, men Samuelsson verkar ju vara en rejäl hetskalle utöver att vara en av deras bästa spelare, så honom kan man gärna knuffa lite extra på.
Skulle tex Sylle få till ett handgemäng med honom så är det ju enbart till våran fördel då Sylle inte spelat sin bästa hockey på sistone ändå.

Lite fel tråd för detta kanske, men i avsaknad av match-tråd och energi att skapa en så :p
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Tigerman ons 04 mar 2015, 16:26

Lajon skrev:Jag tror att vår chans att ta Djurgården är att INTE göra detta till den "heta" tillställning som media vill göra det till, ju mindre hockey och mer gruff och stök desto  mer tjänar Djurgården på det. Djurgården är ju egentligen en HA lag som klarat sig kvar på Säcken-hockey, dvs styrspel och sarg ut hela säsongen.

Kan vi få upp tempot i matcherna och framförallt hålla oss med fem man på isen så bör vi kunna avfärda dom, men blir det mycket utvisningar, avblåsningar så kan det gå hur illa som helst. DIF är väl det lag som har fler 0-0 matcher i år.

"Kyla" måste bli vårt ledord, inte låta oss luras in i något som bara dom kan tjäna på.
Minsta lilla så kommer det in anonyma anmälningar från alla möjliga håll.

Hade vi bara haft ett vettigt PP så hade jag varit relativt lugn, men det har vi ju inte så....
Man kan väl även säga att DIF klarat sig kvar tack vare Tellqvist, Sörensen, Eriksson och Samuelsson. De har även en hyfsad fjärdekedja, inte så olik vår egen då de både jobbar hårt och kan göra en del poäng. Men som lag betraktat är de betydligt svagare än vårt och egentligen borde vi kunna avfärda dem rätt enkelt. Men så var det ju det där med vårt tandlösa PP, war-room och DIFiplinnämnden...

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Obsut tor 05 mar 2015, 21:33

Janne Pesonen med klassmål mot HV, vilken lirare. Tänkt om vi lyckats signa honom Razz
Obsut
Obsut

Antal inlägg : 166
Join date : 15-02-27
Age : 33
Ort : Falköping

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Tigerman tor 05 mar 2015, 21:59

Obsut skrev:Janne Pesonen med klassmål mot HV, vilken lirare. Tänkt om vi lyckats signa honom Razz
SAIK har ökat sitt målsnitt med mer än ett mål per match sedan Pesonen kom in i laget, från 2,6 till 3,8.
Motsvarande siffra för LHF sedan Harju kom in i laget är från 2,2 till 2,5 mål/match.

Helt sjukt egentligen.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Rönken tor 05 mar 2015, 22:05

Pesonen har haft hysterisk målform i Skellefteå, inte säkert att han haft samma utdelning i Luleå dock med tanke på skillnaden i omgivning. Men tycker han påminner om Harju, på rätt plats vid rätt tillfälle. Återstår att se hur han hanterar slutspelet, inte spelat så mycket "play offs" enligt statistiken på eliteprospects.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Diktatorn tor 05 mar 2015, 23:42

Rönken skrev:Pesonen har haft hysterisk målform i Skellefteå, inte säkert att han haft samma utdelning i Luleå dock med tanke på skillnaden i omgivning. Men tycker han påminner om Harju, på rätt plats vid rätt tillfälle. Återstår att se hur han hanterar slutspelet, inte spelat så mycket "play offs" enligt statistiken på eliteprospects.

Tyckte han såg jävligt grinig ut senast mot Luleå och det är väl så nära slutspelsmatch han har kommit än så länge. I en matchserie så kanske han faller bort helt om man får gnugga mot han match efter match. Men vem vet.
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 609
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Lajon tis 10 mar 2015, 12:59

FBK-BIF  i kväll, tredje avgörande play-in.Färjestad har ju förstås fördel av hemmais, men vete fan om inte Brynäs tar detta ändå?
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av KaptenBlodskelett tis 10 mar 2015, 13:01

Lajon skrev:FBK-BIF  i kväll, tredje avgörande play-in.Färjestad har ju förstås fördel av hemmais, men vete fan om inte Brynäs tar detta ändå?
Omöjligt är det ju inte. Frågan är om de räcker till i slutänden ändå. Färjestad är ju Färjestad trots allt, men det är klart: Förr eller senare skiter det sig även för dem.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2846
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Urken tis 10 mar 2015, 13:15

Hoppas innerligt på att ulfvarne får på trynet och vi går Frölunda i kvarten. Tror att vi skulle kunna få dem ur balans. Varför riskera skellefteå redan nu? Bättre med lite fler hemmamatcher, gör klirret i kassan.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av KaptenBlodskelett tis 10 mar 2015, 13:21

Urken skrev:Hoppas innerligt på att ulfvarne får på trynet och vi går Frölunda i kvarten. Tror att vi skulle kunna få dem ur balans. Varför riskera skellefteå redan nu? Bättre med lite fler hemmamatcher, gör klirret i kassan.
Vore lite extra rätt åt dem eftersom de sparkar vanlig hederlig personal för att ha råd att laga ett fuskbyggt lag. Jag gillade inte det, och då är det förstås roligt om det inte lönar sig.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2846
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Obsut tis 10 mar 2015, 17:59

Vet inte riktigt hur jag vill ha det ikväll. FBK vinst ger 3 heta kvartar med derbykänsla (Växjö - Örebro ger jag inte mycket för):
SAIK - LHF
FHC - FBK
LHC - HV

Dock måste jag erkänna att jag är lite rädd för att möta SAIK. De har två grymma slutspel bakom sig och 8 raka vinster i slutspel mot oss. Att eventuellt åka på 4 raka till skulle bli för mycket känns det som. Åh andra sidan känns årets SAIK-upplaga lite svagare och på sistone har vi ju spelat ganska hyggligt mot dem och till och med vunnit 2. Faktum kvarstår dock att vi har rejäla problem i "Twin Peaks", där Forsell eller någon annan ofta flaxar in en puck i tredje även de gånger vi spelar jämnt mot dem.

Mot Frölunda tror jag dock vi har ganska bra chanser, kanske 45-55, medan det mot SAIK snarare känns som 20-80.
Obsut
Obsut

Antal inlägg : 166
Join date : 15-02-27
Age : 33
Ort : Falköping

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Rönken tis 10 mar 2015, 18:06

Frölunda i kvartsfinal och Skellefteå i ev. semi är väl bättre? Mer krydda då. Tror Luleå har större chans mot Frölunda också, ju fler matcher desto bättre.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Myrman tis 10 mar 2015, 18:29

Rönken skrev:Frölunda i kvartsfinal och Skellefteå i ev. semi är väl bättre? Mer krydda då. Tror Luleå har större chans mot Frölunda också, ju fler matcher desto bättre.
Japp, du har rätt. Då håller vi alltså på Pölsan. Ut med Ulfven!
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Rönken tis 10 mar 2015, 18:33

Myrman skrev:
Rönken skrev:Frölunda i kvartsfinal och Skellefteå i ev. semi är väl bättre? Mer krydda då. Tror Luleå har större chans mot Frölunda också, ju fler matcher desto bättre.
Japp, du har rätt. Då håller vi alltså på Pölsan. Ut med Ulfven!

Röde Roger cherry är ju rätt festlig att se om det skulle bli respass i kvartsfinal redan också.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Myrman tis 10 mar 2015, 18:39

Misstänker dock att Brynäs borde ha vunnit sin hemmamatch för att gå vidare. Fbk känns nog vassare. Fast Pölsan kan ju förstås aldrig räknas bort.
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av kokostrollet tis 10 mar 2015, 18:55

Kollar på fulstreamen med engelska kommentarer. Funkar riktigt bra och lite kul att höra kommentatorn (även om han är lite oengagerad och oinsatt emellanåt) kommentera t.ex. Bulan. Very Happy
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2664
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Kagen tis 10 mar 2015, 19:35

Vet inte hur jag ska känna i det här mötet. Spontant känns det som att Luleå har större chans mot Frölunda. Å andra sidan är pressen mindre mot Skellefteå då de kommer målas ut som de stora favoriterna och då har Luleå allt att vinna och jag tror faktiskt att Luleå kan störa Skellefteå detta år.

Frölunda - Färjestad borde också kunna bli en holmgång liksom Linköping - HV så det kan vara stukade lag som ställer upp i semi.

Luleås lag är som gjort för griniga matcher där allt står på spel. När nu också fjärdelinan gör mål och vi får tillbaks Chris tycker jag det ser väldigt trevligt ut. Den ende riktiga nyckelspelaren är Lassinatti och det är precis så det ska vara i ett slutspel.

Med allt detta ordbajsande känner jag att jag blir mycket gladare om Brynäs vinner än om Färjestad gör det. Mitt ogillande av Färjestad går ut över all annan logik. Embarassed
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av FruktHamster tis 10 mar 2015, 19:46

vet faktiskt inte vad jag ska hoppas på mellan Frölunda och skaik. Men oavsett vad det blir kommer det bli en jäkligt känslosam matchserie.
Jag ser redan fram emot den Smile
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av kokostrollet tis 10 mar 2015, 19:46

Kagen skrev:Vet inte hur jag ska känna i det här mötet. Spontant känns det som att Luleå har större chans mot Frölunda. Å andra sidan är pressen mindre mot Skellefteå då de kommer målas ut som de stora favoriterna och då har Luleå allt att vinna och jag tror faktiskt att Luleå kan störa Skellefteå detta år.

Frölunda - Färjestad borde också kunna bli en holmgång liksom Linköping - HV så det kan vara stukade lag som ställer upp i semi.

Luleås lag är som gjort för griniga matcher där allt står på spel. När nu också fjärdelinan gör mål och vi får tillbaks Chris tycker jag det ser väldigt trevligt ut. Den ende riktiga nyckelspelaren är Lassinatti och det är precis så det ska vara i ett slutspel.

Med allt detta ordbajsande känner jag att jag blir mycket gladare om Brynäs vinner än om Färjestad gör det. Mitt ogillande av Färjestad går ut över all annan logik. Embarassed

Skellefteå skulle så klart ge fulla hus och korta resor, dvs. bättre ekonomiskt än Frölunda.

Dessutom tror jag ändå att det kan finnas en viss mättnad hos SAIK efter två raka guld, - allt annat vore konstigt, så jag tror inte de är villiga att offra allt de har på samma sätt som Frölunda skulle kunna göra i en lång matchserie. Dessutom känns det möjligt för oss att få vissa nyckelspelare i SAIK att flippa fullkomligt. Tänker på Sevc och Pesonen, samt att de har förhållandevis lite muskler i förhållande till oss. Det som skrämmer för mig är M. Svensson. Riktigt bra keeper och så Erik Forsell förstås...
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2664
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av pingu tis 10 mar 2015, 19:50

Ser helst Frölunda framför SAIK men i så fall blir det SAIK mot BIF och det vinner SAIK lätt och vi får möta ett utvilat SAIK i semin istället.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av kokostrollet tis 10 mar 2015, 19:54

Oavsett vilket lag det blir, så bör vi ha en vettig chans att kunna sno en bortamatch på torsdag och sätta press. Vi är inne i slutspelsmatchandet tack vara vårt play in (även om motståndet nu blir svårare) och det är något vi bör kunna ha en chans att utnyttja hoppas jag mot ett lag som inte matchat på knapp vecka.

Kan vi ta med oss inställningen och game plan från Hovet till första bortamatchen och verkligen steppa på direkt, vore mycket värt...
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2664
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Urken tis 10 mar 2015, 19:56

Haha! Vilken filmning. Han nyper fast klubban, Brynäsaren släpper den, FBKaren åker ett par meter och lägger sig sedan bakåt.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Rönken tis 10 mar 2015, 20:06

Urken skrev:Haha! Vilken filmning. Han nyper fast klubban, Brynäsaren släpper den, FBKaren åker ett par meter och lägger sig sedan bakåt.

Länka .gif på det tack Smile
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Man of Steel tis 10 mar 2015, 20:18

Spännande. Vilka blir det?
Västerbottensgnagarna eller Vilda västkusten?

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 2menv44

Jag vet inte riktigt vad jag föredrar.
Frölunda är skickliga, men jag tror nog att vi har goda chanser.
Roger som slutspelscoach? Där har han mycket kvar att bevisa (jvm-guldet till trots).

Skellefteå. Tjaa.
De har inte haft samma övertag på oss den här säsongen, och publikmässigt är det förstås en vinstlott.
Men vi har ju inte direkt bortaplans- eller slutspelshistoriken på vår sida (CHL undantaget).

Positivt är att vi har flera spelare med slutspelskaraktär (EDIT: och en jävligt bra målis!), och att vi får slå ur underläge.
Äh vafan, vi tar det i fyra raka oavsett motstånd! cheers
Man of Steel
Man of Steel

Antal inlägg : 54
Join date : 12-01-26

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Lars158 tis 10 mar 2015, 20:26

Fan va fint förnedra Skaik på torsdag.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Rönken tis 10 mar 2015, 20:32

Vad har Lasse nu sett i spåkulan? Smile
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Rönken tis 10 mar 2015, 20:40

Pölsan kvitterar, svimmade Urken? Får man hoppas på förlängning återigen? Vore visserligen intressant om Färjestad ryker redan nu, se vad Looben tar sig till.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Tigerman tis 10 mar 2015, 20:47

Rönken skrev:Pölsan kvitterar, svimmade Urken? Får man hoppas på förlängning återigen? Vore visserligen intressant om Färjestad ryker redan nu, se vad Looben tar sig till.
Värva Luleåspelare funkade uppenbart inte i så fall. Det blir väl Örebro som han försöker tömma istället, nära och bra.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Rönken tis 10 mar 2015, 20:49

Tigerman skrev:
Rönken skrev:Pölsan kvitterar, svimmade Urken? Får man hoppas på förlängning återigen? Vore visserligen intressant om Färjestad ryker redan nu, se vad Looben tar sig till.
Värva Luleåspelare funkade uppenbart inte i så fall. Det blir väl Örebro som han försöker tömma istället, nära och bra.

Hehe, kan man hoppas på att Hedman blir ledig? bounce Eller är det för mycket forz.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Redbear tis 10 mar 2015, 20:50

Snart Frölunda i kvartsfinal i en arena nära dig Smile
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6711
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Rönken tis 10 mar 2015, 20:51

Pölsan, Pölsan, Pölsan, Pölsan - skönt att se andra lag få detta jävla lag mot sig.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Obsut tis 10 mar 2015, 20:51

2-1 Pölsan med 1.19 kvar av sista, tungt för FBK
Obsut
Obsut

Antal inlägg : 166
Join date : 15-02-27
Age : 33
Ort : Falköping

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Rönken tis 10 mar 2015, 20:51

Hoppsan, vi ska nog inte räkna in målet ännu heller. Domarbasen smyger säkerligen runt i LLA:s katakomber och beställer nog ett bortdömt mål.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Redbear tis 10 mar 2015, 20:51

Nähe, videogranskning nu.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6711
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Man of Steel tis 10 mar 2015, 20:53

Ser inte ut som om Rödin var på pucken.
Man of Steel
Man of Steel

Antal inlägg : 54
Join date : 12-01-26

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Redbear tis 10 mar 2015, 20:53

Godkänt mål. Ojoj....
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6711
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Rönken tis 10 mar 2015, 20:54

Loobens lag är i gungning.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Redbear tis 10 mar 2015, 20:54

Tydligen korrekt mål. Grattis Bulan Very Happy


Senast ändrad av Redbear den tis 10 mar 2015, 21:05, ändrad totalt 2 gånger
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6711
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Man of Steel tis 10 mar 2015, 20:55

Pucken ändrade inte riktning. Rätt bedömning är min bedömning.
Man of Steel
Man of Steel

Antal inlägg : 54
Join date : 12-01-26

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Kagen tis 10 mar 2015, 20:55

Rönken skrev:Loobens lag är i gungning.

Verkligen.. en minut drygt kvar att vända på detta annars missat slutspel för första gången på 21 år..!
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015 - Sida 16 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 16 av 17 Föregående  1 ... 9 ... 15, 16, 17  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet