Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

+79
Polarbjörn
dubstep
Dalle
Pontaking
Simon90
Scouten
MrA
Norlin
BodenSwe
LubosC
Kraftkung
Pajala
amarule
Chris Hendrix
GABA
Helge
Sundance Kid
Purre
Tony Moore
kniba
Riffraff
rasbiologen
Calle
Redbear
#96
Urken
Bjärven
Dilox
ezz
Dentos
Hedanders
rumpztr
LHF96
Lulefan
Mange
MRGHOST
Högljudd
Supermario021
MickkeJ
PM
barbapapi
Myrman
Hellcop
hokkzorz
vanten
Lajon
Lars158
kokostrollet
knutten
LuleåWinston
Ingemar
Old Brooklyn
LulefanGBG
ollle
tibet
UnSaccoDiSoldi
Jompen
Kallepedal
Snikne Ville
Slapshot
makkanmakkan
pingu
Bamsefar
NilsOskar
Sir Prozac
icemask
KUCERA
farre
zacke08
kamelbullen
NallePhu
Donowitz
Rönken
Micke80
Ivanhoe
Mr Bister
kralle
Loop
FruktHamster
83 posters

Sida 8 av 22 Föregående  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 15 ... 22  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Lars158 fre 11 apr 2014, 14:44

pingu skrev:
Lars158 skrev:Kan man hoppas på att Foppa kommer dumpas?
Ja det vore en liten uppgradering med Granström mot Foppa Smile

Så jag tänkte också

Lars158

Antal inlägg : 9717
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Micke80 fre 11 apr 2014, 14:57

pingu skrev:Rena tacklingsmaskiner!? Har vi bara haft en på hundra år och han fick sitta på läktaren mellan varven. Nä in med spelare som är svårstoppade när dom går raka vägen mot mål men nu har vi ett helt gäng 1.80 lirare som gillar hörnen i motståndarzonen.

Det är Hedman jag syftar på. Laget blir jobbigare att möta om det finns spelare i varje formation som sätter in tacklingar när tillfälle ges, inte som Hedman som åker och letar efter folk att proppa. Många av hans tacklingar var så sena så det lika gärna kunnat vara en utvisning på dem bara för att han ville tackla. Nu ska han ha en eloge för att han lärt sig tackla utan händer och armbågar och sådant ofog.
Men som jag skrev, jag byter gärna Hedmans tacklingar mot 4 spelare som tacklar lika mycket tillsammans. Jag ser gärna att man har spelare som tacklas, jag vänder mig inte mot det. Däremot vil jag att det ska vara en förmåga som är utspridd i ala formationerna och i alla backparen. Om det sen innebär att vi inte ha rnån spelare som kommer upp i 5 tacklingar/match men det totala antalet för laget blir lika många eller gärna fler så är jag nöjd.

Att sen få spelare smom vågar bryta in på mål anser jag vara enormt viktigt och en ingrediens som vi saknat, MEN den förmågan och förmågan att kunna tacklas är långt ifrån det samma. En sån som Hedman bröt sällan in på mål utan snurrade runt så det är inte det samma att våga ta en smäll för laget och att våga dela ut en smäll för laget.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av PM fre 11 apr 2014, 15:05

MRGHOST skrev:Men folk vet ju inte ens hur truppen kommer se ut?

Inte som att det är full trupp än, hur kan ni såga den helt redan?

Tänk om nästa spelare att komma in är gunderson, chris lee, radivojevic och aaltonen? ^^ Det vet ni inte

Nej, jag tänker inte såga värvningen eller laget redan, men jag blev förvånad över att man värvar ännu en brunkare för brunkare är han även om han nu kan tacklas.
Brunkare verkar ju vara den spelartyp som är lättast att få tag på, på hemmaplan så varför man "går över ån efter vatten" och värvar en brunkare från ett annat SHL lag medans man värvar spets från allsvenskan förstår jag inte.

Vill nog till att det värvas några "stornamn" i kvaliten av de spelare du nämnde annars finns nog risk för att stora sågen dyker upp här på forumet.

Värvar man allsvenskt gång efter gång så brukar det till slut även sluta med allsvenskan

PM

Antal inlägg : 1947
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av FruktHamster fre 11 apr 2014, 15:09

Bara en liten fundering.
Osten sade vad jag förstår att ytterligare en forward är klar. Man tänker lätt på everberg då, men om så är fallet, varför inte presentera honom? Everberg har, precis som granström, spelat färdigt för i år, så varför vänta med det?
Kanske vill man vänta in och se om han drar till AHL, men ser inte varför man skulle vilja det.

Kanske är det inte everberg? Kanske är det någon som fortfarande spelar?
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Snikne Ville fre 11 apr 2014, 15:11

pingu skrev:Osten har mycket att bevisa med värvningarna som återstår bland forwards om vi ska få se ett fysiskt spelande Luleå nästa år och något slutspelslag är vi mil ifrån.
Vilka lag anser du vara mil före oss, SkAIK undantaget?
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6372
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av LulefanGBG fre 11 apr 2014, 15:19

MRGHOST skrev:Men folk vet ju inte ens hur truppen kommer se ut?

Inte som att det är full trupp än, hur kan ni såga den helt redan?

Tänk om nästa spelare att komma in är gunderson, chris lee, radivojevic och aaltonen? ^^ Det vet ni inte
Håller med! Helt idiotiskt att redan nu uttala sig om laget och truppen. Att man kan känna oro är fullt förståeligt men man kan ju inte definitivt säga bu eller bä innan truppen är spikad. Minns fortfarande en vår för två år sedan när det var mängder av gnäll på att vi inte värvade några spetsspelare och jag under min semester utomlands loggade in på hotellets besöksdator bara för att se att vi värvat Linus Klasen haha!

Vissa tycks anse att Luleå aldrig värvar bra spelare hur bra spelare vi än värvar.

Chris Lee, Bud Holloway, Ryan Gunderson och andra som det oftast ropas på, (även av mig eftersom jag gärna velat ha en sådan), var dock så gott som helt okända, (för den svenska publiken), när de värvades så de var inte precis heller några kioskvältarvärvningar när de först kom hit. Hälften av den typen av värvningar blir succé och hälften blir flopp. Det är först med facit i hand som man kan säga om värvningen slog väl ut eller inte. Fusklunda värvade ju Doug Lynch från tyska ligan i samma veva som Färjestad knep Chris Lee. Båda hausade lika mycket eller lika lite och båda var strålande i tyska ligan säsongen innan, men Lee lyckades i Sverige medan Lynch var mer eller mindre värdelös i Fusklunda och fick inte ens spela klart säsongen innan han fick sparken om jag inte minns fel.

Vissa tycks redan nu anse att vi kommer att spela kvalserien nästa säsong. I sådant fall är jag jävligt glad att vi värvat Granström och inte någon jävla 'glida-runt-på -en-skridsko -à la -Ramstedt-stjärna'!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av NallePhu fre 11 apr 2014, 15:21

Granström är en RUGGIT bra värvning till Luleå tycker jag, Det är en spelartyp vi saknat en som vågar stickan näsan in där det hettar till framför mål!

nej denna värvning tackar jag Osten för bra jobbat!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18193
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Micke80 fre 11 apr 2014, 15:26

PM skrev:
MRGHOST skrev:Men folk vet ju inte ens hur truppen kommer se ut?

Inte som att det är full trupp än, hur kan ni såga den helt redan?

Tänk om nästa spelare att komma in är gunderson, chris lee, radivojevic och aaltonen? ^^ Det vet ni inte

Nej, jag tänker inte såga värvningen eller laget redan, men jag blev förvånad över att man värvar ännu en brunkare för brunkare är han även om han nu kan tacklas.
Brunkare verkar ju vara den spelartyp som är lättast att få tag på, på hemmaplan så varför man "går över ån efter vatten" och värvar en brunkare från ett annat SHL lag medans man värvar spets från allsvenskan förstår jag inte.

Vill nog till att det värvas några "stornamn" i kvaliten av de spelare du nämnde annars finns nog risk för att stora sågen dyker upp här på forumet.

Värvar man allsvenskt gång efter gång så brukar det till slut även sluta med allsvenskan

Jag tror förklaringen ligger i plånboken på din fråga. Att värva någon som bevisat att de är en stjärna i SHL eller en liga på motsvarande nivå kostar bra mycket mer än att värva en spelare som bevisat att de kan vara en stjärna på nivån under. Tror inte man behöver göra det så mycket svårare än så faktiskt.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av pingu fre 11 apr 2014, 15:26

Snikne Ville skrev:
pingu skrev:Osten har mycket att bevisa med värvningarna som återstår bland forwards om vi ska få se ett fysiskt spelande Luleå nästa år och något slutspelslag är vi mil ifrån.
Vilka lag anser du vara mil före oss, SkAIK undantaget?
Vilka tror du själv?
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av LulefanGBG fre 11 apr 2014, 15:28

NallePhu skrev:Granström är en RUGGIT bra värvning till Luleå tycker jag, Det är en spelartyp vi saknat en som vågar stickan näsan in där det hettar till framför mål!

nej denna värvning tackar jag Osten för bra jobbat!
Gött att höra!

Håller med dig.

Ledin och Granström i samma klubb skall bli kul att se. Nu tycker jag Ledin var blek i slutspelet som hela övriga laget men vi vet ju alla vad han kan. Inte kul att möta både Granström och Ledin. De två kan säkert koka ihop en del 'skoj' tillsammans också  Rolling Eyes 
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av LulefanGBG fre 11 apr 2014, 15:36

PM skrev:
MRGHOST skrev:

Värvar man allsvenskt gång efter gång så brukar det till slut även sluta med allsvenskan
Det har vi ju gjort uteslutande i 4 säsonger nu, minst. Hittills har vi som sämst slutat 6a så den teorin är hittills inte empiriskt bevisad, men det är klart, fortsätter vi värva i alla oändlighet från Allsvenskan så finns ju alltid en risk att det förr eller senare slår fel ut, (precis som med alla andra satsningar), och då kan vi ju såklart hamna där till slut ändå, men då beror det nog snarare på en felsatsning den specifika säsongen än på något samband med allsvenska värvningar och dåliga resultat rent generellt. Hittills finns ju faktiskt ingenting som tyder på att det finns ett förhållande mellan allsvenska värvningar och dåliga resultat.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Snikne Ville fre 11 apr 2014, 16:01

pingu skrev:
Snikne Ville skrev:
pingu skrev:Osten har mycket att bevisa med värvningarna som återstår bland forwards om vi ska få se ett fysiskt spelande Luleå nästa år och något slutspelslag är vi mil ifrån.
Vilka lag anser du vara mil före oss, SkAIK undantaget?
Vilka tror du själv?
Varför tror du jag frågar? Blir inte imponerad över någon roster i dagsläget förutom SkAIK. Så vilka är alla lag som är mil före Luleå?
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6372
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Snikne Ville fre 11 apr 2014, 16:01

Madhawk twittrar Savva.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6372
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av pingu fre 11 apr 2014, 16:11

Snikne Ville skrev:
pingu skrev:
Snikne Ville skrev:
pingu skrev:Osten har mycket att bevisa med värvningarna som återstår bland forwards om vi ska få se ett fysiskt spelande Luleå nästa år och något slutspelslag är vi mil ifrån.
Vilka lag anser du vara mil före oss, SkAIK undantaget?
Vilka tror du själv?
Varför tror du jag frågar? Blir inte imponerad över någon roster i dagsläget förutom SkAIK. Så vilka är alla lag som är mil före Luleå?
Varför frågar du?
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Lars158 fre 11 apr 2014, 16:25


Lars158

Antal inlägg : 9717
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Rönken fre 11 apr 2014, 16:26

Spontant känns Granström som en ok värvning då det behövs den karaktären i tuffa täta matcher, främst i slutspelet. Vad gäller spets så kan man nog knappast förvänta sig ersättare för Klasen, Omark och Olausson. Dels för att Omark kom in som en bonus-spelare och ska väl inte riktigt räknas in i truppen som så. Klasens säsong som var blir svårslagen, var ska man kunna hitta en så bra spelare? Att köpa in en sådan (färdig) spelare kommer kosta något otroligt och kan nog uteslutas i det närmsta. Olausson kanske blir kvar, annars ersätts han nog av en Lander-liknande spelartyp som är mer klassisk tvåvägscenter som kan agera städgumma och även sätta upp passningar. Olausson var väl främst det sistnämnda och är väl kanske inte den prestigelösa spelartypen som är stenhård likt Granström eller så.

Jag tror på en hyfsad tvåvägscenter och någon typ av sniper/poänggörare på endera vinge. Sedan para ihop detta med att Trucken och Foppa får gå, förstnämnda tror jag får gå eller finna sig i Asplöven-spel vilket han starkt motsätter sig så blir väl en "frivilllig uppsägning" kanske?

Hyser stora förhoppningar för att det kommer in två stabila backpjäser, sedan har jag fortfarande önskedrömmar om en riktigt bra förstamålvakt istället för fladdriga Owuya. Känns stabilare om Lassi kan växa/testas bakom en stabil förstamålvakt och mer av välbeprövade 70/30 i arbetsuppdelning för målvakterna.

Men lite intressant är det ändå med kedjeformationerna, nu är det trots allt lite av samma känsla som inför gågna säsongen, var ska alla få plats? Någon bör rimligen få finna sig i att lämna alternativt att yngre spelare inte får så mycket speltid, vilket jag tycker vore uselt.


NY-NY-Everberg
Abbott-Abbott-Mannberg/Cehlarik
Granström-Wallmark-Mannberg/Cehlarik
Bryggman-Fogström-Ledin

Fabbe-Junior

Jag har svårt att se var Trucken skulle finna sig en centerroll eller ens som vinge? Centeruppställning med Abbott-Wallmark-Fogström-Trucken skulle kännas så där enligt mig. Pite-Foppa är jag ambivalent till, minns knappt hur han var innan skadan, men efter skadan har han känts överflödig. Speciellt nu när Granström värvats in.

Utöver ovannämnda vidhåller jag att backsidan blir viktigast, spelare som kan dra igång spelet snabbt. På detta en uppställning likt den ovan som kör enligt "crash the net" med så lite sarghörns-spel och in på mål istället.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Snikne Ville fre 11 apr 2014, 16:31

pingu skrev:
Snikne Ville skrev:
pingu skrev:
Snikne Ville skrev:
pingu skrev:Osten har mycket att bevisa med värvningarna som återstår bland forwards om vi ska få se ett fysiskt spelande Luleå nästa år och något slutspelslag är vi mil ifrån.
Vilka lag anser du vara mil före oss, SkAIK undantaget?
Vilka tror du själv?
Varför tror du jag frågar? Blir inte imponerad över någon roster i dagsläget förutom SkAIK. Så vilka är alla lag som är mil före Luleå?
Varför frågar du?
OK, du är på den nivån. Lycka till i livet.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6372
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av PM fre 11 apr 2014, 16:32

LulefanGBG skrev:
PM skrev:
MRGHOST skrev:

Värvar man allsvenskt gång efter gång så brukar det till slut även sluta med allsvenskan
Det har vi ju gjort uteslutande i 4 säsonger nu, minst. Hittills har vi som sämst slutat 6a så den teorin är hittills inte empiriskt bevisad, men det är klart, fortsätter vi värva i alla oändlighet från Allsvenskan så finns ju alltid en risk att det förr eller senare slår fel ut, (precis som med alla andra satsningar), och då kan vi ju såklart hamna där till slut ändå, men då beror det nog snarare på en felsatsning den specifika säsongen än på något samband med allsvenska värvningar och dåliga resultat rent generellt. Hittills finns ju faktiskt ingenting som tyder på att det finns ett förhållande mellan allsvenska värvningar och dåliga resultat.
Grattis, du förstod min ironi!

PM

Antal inlägg : 1947
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av pingu fre 11 apr 2014, 16:40

Snikne Ville skrev:
pingu skrev:
Snikne Ville skrev:
pingu skrev:
Snikne Ville skrev:
pingu skrev:Osten har mycket att bevisa med värvningarna som återstår bland forwards om vi ska få se ett fysiskt spelande Luleå nästa år och något slutspelslag är vi mil ifrån.
Vilka lag anser du vara mil före oss, SkAIK undantaget?
Vilka tror du själv?
Varför tror du jag frågar? Blir inte imponerad över någon roster i dagsläget förutom SkAIK. Så vilka är alla lag som är mil före Luleå?
Varför frågar du?
OK, du är på den nivån. Lycka till i livet.
Förklara vilken nivå jag befinner mig på så är du snäll? Sen tackar jag för lyckönskningen Smile
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Lars158 fre 11 apr 2014, 16:45

Om man ställer valet Trucken vs Foppa är valet klart att behålla Trucken för mig. Foppa som kom från 6 SHL säsonger lär ligga på en betydligt högre kostnad än vad Trucken som kom från HA har.

När kedjan Cehlarik-Trucken-Bryggman fick matcher tillsammans var dom i dom matcherna LHFs bästa kedja ofta.

Foppa har ett fåtal matcher då han för mig gjort ok insats men oftast dragit på sig onda ögat för att alltid vara på felställe.

Lars158

Antal inlägg : 9717
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Rönken fre 11 apr 2014, 16:47

Lars158 skrev:Om man ställer valet Trucken vs Foppa är valet klart att behålla Trucken för mig. Foppa som kom från 6 SHL säsonger lär ligga på en betydligt högre kostnad än vad Trucken som kom från HA har.

När kedjan Cehlarik-Trucken-Bryggman fick matcher tillsammans var dom i dom matcherna LHFs bästa kedja ofta.

Foppa har ett fåtal matcher då han för mig gjort ok insats men oftast dragit på sig onda ögat för att alltid vara på felställe.

Jag är inte för någon av dessa två om jag ska vara ärlig, Trucken ser jag mer potential i likt du gör. Då vi fått se Foppas kvaliteer tidigare, vet inte om det är så märkvärdig spelare, rollspelare behövs men känns som att det börjar bli några i laget nu.

För övrigt så står Granström som C/LW, men jag har fått uppfattningen att han oftast spelat på kanten i Brynäs väl?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av knutten fre 11 apr 2014, 16:51

Mycket negativt härinne känns det som.
Granström är ju en fröjd att se i sina bästa stunder.
Han kommer göra stor nytta i Luleå. Det är jag säker på.

Nej. Vi har inte värvat Klasens ersättare än men vissa verkar tro att det inte kommer ske. Lugna Wink

En mycket bra första värvning. En handfull forwards ska in. Avvakta sågningarna tills det är färdigvärvat i så fall.

knutten

Antal inlägg : 327
Join date : 13-03-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Rönken fre 11 apr 2014, 16:53

knutten skrev:Mycket negativt härinne känns det som.
Granström är ju en fröjd att se i sina bästa stunder.
Han kommer göra stor nytta i Luleå. Det är jag säker på.

Nej. Vi har inte värvat Klasens ersättare än men vissa verkar tro att det inte kommer ske. Lugna Wink

En mycket bra första värvning. En handfull forwards ska in. Avvakta sågningarna tills det är färdigvärvat i så fall.

"En handfull" är ett sånt där jobbigt uttryck som kan betyda vad som helst, som att svara "någonstans mellan tummen och pekfingret" på antalet spelare :PMen om vi antar att det rör sig om 3-4-5 spelare, så borde någon få lämna. Osten har dessutom sagt att yngre ska få chansen, så Trucken är nog inne på sista versen. Fabbe tror jag man behåller då han verkar acceptera sin roll och kan vara nyttig i boxplay bland annat. Kan det bli att någon oväntat rokad på spelarsidan?


Senast ändrad av Rönken den fre 11 apr 2014, 16:55, ändrad totalt 2 gånger
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av pingu fre 11 apr 2014, 16:55

Rönken skrev:
Lars158 skrev:Om man ställer valet Trucken vs Foppa är valet klart att behålla Trucken för mig. Foppa som kom från 6 SHL säsonger lär ligga på en betydligt högre kostnad än vad Trucken som kom från HA har.

När kedjan Cehlarik-Trucken-Bryggman fick matcher tillsammans var dom i dom matcherna LHFs bästa kedja ofta.

Foppa har ett fåtal matcher då han för mig gjort ok insats men oftast dragit på sig onda ögat för att alltid vara på felställe.

Jag är inte för någon av dessa två om jag ska vara ärlig, Trucken ser jag mer potential i likt du gör. Då vi fått se Foppas kvaliteer tidigare, vet inte om det är så märkvärdig spelare, rollspelare behövs men känns som att det börjar bli några i laget nu.

För övrigt så står Granström som C/LW, men jag har fått uppfattningen att han oftast spelat på kanten i Brynäs väl?
Håller med om att Foppa ofta lyckas åka ifrån situationer lite för ofta tyvärr medans Trucken kändes helt fel i början på förra säsongen när han höll i pucken som om han vore Ola men när han spelade mer bestämt och mindre omständigt som med Cehlarik och bryggman så gick det bättre! I det valet väljer jag lätt Trucken som inte riktigt fått en ordentlig chans på nåt sätt. Granström som center är nog den mest lockande platsen att sätta han på verkar det som! Lite av en Bulan typ!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Lars158 fre 11 apr 2014, 16:55

http://www.nsd.se/sport/sa-planerar-lulea-hockey-att-varva-8416350.aspx

Backsidan?

– Det blir också någon eller några backar.


Vi har 5 backar inräknat Frallan. Så minst 3 stycken måste ju vara det som ska adderas på backsidan. Tyckte det var lustigt att Osten svara ...någon.... singular form det.

Lars158

Antal inlägg : 9717
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Rönken fre 11 apr 2014, 16:57

Lars158 skrev:http://www.nsd.se/sport/sa-planerar-lulea-hockey-att-varva-8416350.aspx

Backsidan?

– Det blir också någon eller några backar.


Vi har 5 backar inräknat Frallan. Så minst 3 stycken måste ju vara det som ska adderas på backsidan. Tyckte det var lustigt att Osten svara ...någon.... singular form det.

Fast Frallan tror jag vi kan räkna bort, han ville till KHL redan förra säsongen och trots skadan finns det säkert intresse. Så om vi säger 4 backar så är det en del som ska in. Kan tänka mig något i stil med Oskarsson-Lundqvist samt två tunga pjäser. Känns väl rimligt?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Mr Bister fre 11 apr 2014, 17:02

NEEEJ, inte Granström våra centrar ser ut på följande sätt
1. Olausson
2. Wallmark
3. Fogström
4. Granström
5. Truchno
Och sticker också Olausson då har vi garanterat SHL:s sämsta centrar, spelare som Granström har vi redan i laget som Ledin, Forsberg Fabricius, vi behöver mer producerande spelare

Mr Bister

Antal inlägg : 1417
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Lulefan fre 11 apr 2014, 17:06

Mr Bister skrev:NEEEJ, inte Granström våra centrar ser ut på följande sätt
1. Olausson
2. Wallmark
3. Fogström
4. Granström
5. Truchno
Och sticker också Olausson då har vi garanterat SHL:s sämsta centrar, spelare som Granström har vi redan i laget som Ledin, Forsberg Fabricius, vi behöver mer producerande spelare

Chris Abbott kanske vi skulle värva.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Rönken fre 11 apr 2014, 17:11

Fast Granström lär väl användas på kanten då han spelade som vinge i Brynäs också? Åtminstone mot Luleå och övriga matcher jag sett så var Granström kantspelare, vilket känns rimligare i Luleås fall också.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Rönken fre 11 apr 2014, 17:16

Mora värvar en ny målvakt, inte så långsökt om http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15753 dyker upp i Luleå nästa säsong då? Nu skulle jag hellre se en etablerad målvakt, men det är onekligen en viss ost-doft runt nämnda målvakt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Mr Bister fre 11 apr 2014, 17:20

Ursäkta att jag glömde Abbott, men kreativa spelare har vi inte många, däremot små som åker omkring har vi fler av

Mr Bister

Antal inlägg : 1417
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av kniba fre 11 apr 2014, 17:38

Granström är en mycket spännande värvning. Ett rivjärn som ger 110% i varje byte, retar gallfeber på motståndarna och driver laget framåt. Opererade höften i höstas och hade en rätt medioker säsong i Brynäs. Med en försäsong i kroppen och i ny miljö är jag säker på att vi får se en pånyttfödd Granström vinna fansen redan efter ett par tre matcher.

Tycker han fyller en funktion och jag är övertygad om att det finns en bra plan för varför man valt att värva just honom. Dessutom pratar Fagervall sig varm om att LHF måste vara LHF. Och LHF är traditionellt sett ett jävligt obekvämt lag. Granström är jävligt obekväm. Rönken stod för och utvecklade delar av Lule Hockeys identitet, men det småfula LHF som kryper in under skinnet och driver motståndarna till vansinne har vi inte sett under Rönkens ledning. Jag tror Fagervall kommer uppmuntra mer fysiskt spel, mer tacklingar, mer våld. Och just därför är Granström en klockren värvning.

Dessutom är det lätt att glömma bort att Granström är en kompetent hockeyspelare, som kan matchas i special teams och i rätt roll även kan bana väg i en ledande formation. Värt en whiskey. Tack Osten.

kniba

Antal inlägg : 103
Join date : 13-04-05
Ort : Pite

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Micke80 fre 11 apr 2014, 17:40

Rönken skrev:Fast Granström lär väl användas på kanten då han spelade som vinge i Brynäs också? Åtminstone mot Luleå och övriga matcher jag sett så var Granström kantspelare, vilket känns rimligare i Luleås fall också.

Han har använts mycke som center och är en rätt bra tekare dessutom. Sen är det ju en fördel med spelare som kan spela på två eller tre possitioner i kedjan då det är lättare att bygga ihop kedjorna då. Spelare som bara är t ex center eller inget blir ju lite svårare att skapa plats för om de inte är några stjärnor som alltid ryms.
Som sagt, det är bra att ha många som kan spela center och funkar bra i den rollen då det garanterat kommer vara en eller annan skada i år också.
Ska det dessutom till mer fysiskt spel så kommer det alltid nån avstängning på det. En tackling som blir fel eller ett litet slagsmål när det tjuras ihop pga tacklingen.
Men tittar man på finessen så har vi ju bara Wallmark bland forwards som kan hamna i den kattegorin. Får nästan lite flashback till -96 då vi hade Kucera och skuggan som stod för finess och utöver det brunkare och muskler.


Senast ändrad av Micke80 den fre 11 apr 2014, 17:42, ändrad totalt 1 gång

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Rönken fre 11 apr 2014, 17:42

Micke80 skrev:
Rönken skrev:Fast Granström lär väl användas på kanten då han spelade som vinge i Brynäs också? Åtminstone mot Luleå och övriga matcher jag sett så var Granström kantspelare, vilket känns rimligare i Luleås fall också.

Han har använts mycke som center och är en rätt bra tekare dessutom. Sen är det ju en fördel med spelare som kan spela på två eller tre possitioner i kedjan då det är lättare att bygga ihop kedjorna då. Spelare som bara är t ex center eller inget blir ju lite svårare att skapa plats för om de inte är några stjärnor som alltid ryms.
Som sagt, det är bra att ha många som kan spela center och funkar bra i den rollen då det garanterat kommer vara en eller annan skada i år också.
Ska det dessutom till mer fysiskt spel så kommer det alltid nån avstängning på det. En tackling som blir fel eller ett litet slagsmål när det tjuras ihop pga tacklingen.
Men tittar man på finessen så har vi ju bara Wallmark nlsnd forwards som kan hamna i den kattegorin. Får nästan lite flashback till -96 då vi hade Kucera och skuggan som stod för finess och utöver det brunkare och muskler.

Cehlarik är en av dom smartare spelarna tycker jag, sen har vi inte fått se så mycket av honom men tror stenhårt på honom. Gäller att spela in honom bara.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Micke80 fre 11 apr 2014, 17:45

Rönken skrev:
Micke80 skrev:
Rönken skrev:Fast Granström lär väl användas på kanten då han spelade som vinge i Brynäs också? Åtminstone mot Luleå och övriga matcher jag sett så var Granström kantspelare, vilket känns rimligare i Luleås fall också.

Han har använts mycke som center och är en rätt bra tekare dessutom. Sen är det ju en fördel med spelare som kan spela på två eller tre possitioner i kedjan då det är lättare att bygga ihop kedjorna då. Spelare som bara är t ex center eller inget blir ju lite svårare att skapa plats för om de inte är några stjärnor som alltid ryms.
Som sagt, det är bra att ha många som kan spela center och funkar bra i den rollen då det garanterat kommer vara en eller annan skada i år också.
Ska det dessutom till mer fysiskt spel så kommer det alltid nån avstängning på det. En tackling som blir fel eller ett litet slagsmål när det tjuras ihop pga tacklingen.
Men tittar man på finessen så har vi ju bara Wallmark nlsnd forwards som kan hamna i den kattegorin. Får nästan lite flashback till -96 då vi hade Kucera och skuggan som stod för finess och utöver det brunkare och muskler.

Cehlarik är en av dom smartare spelarna tycker jag, sen har vi inte fått se så mycket av honom men tror stenhårt på honom. Gäller att spela in honom bara.

Absolut han har mycke hockey i sig och tänker ofta rätt där ute på isen, i vart fall i ofensiven men behöver utveckla defensiven. Nu är han ju bara 19 år så han hinner utvecklas i båda delarna av spelet, men aboslut, han är en riktigt spännande spelare som jag hoppas vi får se lite mer av. MEN jag ser han inte som den där finurlige spelaren som står för finess och teknik. Däremot står han för fart, spelsinne och offensiv så han kanske får landa in med "finess-spelarna" snarare än "brunkarna"

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Old Brooklyn fre 11 apr 2014, 18:36

Vem vet, men det är ju inte så att det är direkt vad man drömmer om - speciellt efter Granströms intåg. Det som verkar mest imponerande är ju storleken. 98 pannor 21:åring. Ganska futtigt med poäng i Allsvenskan, men det har ju å andra sidan Bryggman också.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Slapshot fre 11 apr 2014, 18:38

Bort med både Trucken och Foppa. Finns juniorer som kan fylla deras platser både billigare och bättre för Luleå inför framtiden. Ser inte varför man ska värva spelare utifrån som knappt platsar. Bättre göra som Saik då och satsa ungt i stället

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Old Brooklyn fre 11 apr 2014, 18:48

Ja, jag tror det är dags för lite "kill your darlings". Nu verkar ju det som att knappast någon junior är aktuell för uppflyttning i år, så fine - låt Fabbe, Foppa och Trucken Tävla om sista forwardsplatsen med extra speltid i boxplay.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av #96 fre 11 apr 2014, 19:01

#96 skrev:
NallePhu skrev:Luleå Hockey ‏@LuleaHockey  · 1m  
Det ser ut som vi kör nästa direktsändning på hemsidan imorgon. Mer information på förmiddagen. #lhflive

Från Twitter!
Everberg - Lindholm + någon till som ska presenteras säkerligen!

Granström o Alvarez...mitt tips

Fick rätt på Granström iaf.
#96
#96

Antal inlägg : 2175
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Micke80 fre 11 apr 2014, 19:02

Old Brooklyn skrev:Ja, jag tror det är dags för lite "kill your darlings". Nu verkar ju det som att knappast någon junior är aktuell för uppflyttning i år, så fine - låt Fabbe, Foppa och Trucken Tävla om sista forwardsplatsen med extra speltid i boxplay.

Fabbe kommer äga en plats i fjärdekedjan så länge han vill ha den, likt Burra är han en spelare som kommer och ska ha en plats där. Han gör inte bort sig i sin roll på isen och han är enormt viktig för laget utanför isen. Klubben har ju redan tabbat sig en gång då man skeppade honom för att sen ta tillbaka honom året efter. Jag tror inte klubben gör om det misstaget igen.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Mr Bister fre 11 apr 2014, 19:04

Jag tycker att både Foppa och Truchno skall ut på marknaden det är viktigare att Bryggman, Wallmark, Cehlarik och Anthon Eriksson får mycket speltid för att komma in i laget

Mr Bister

Antal inlägg : 1417
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Slapshot fre 11 apr 2014, 19:05

Precis

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av NallePhu fre 11 apr 2014, 19:11

#96 skrev:
#96 skrev:
NallePhu skrev:Luleå Hockey ‏@LuleaHockey  · 1m  
Det ser ut som vi kör nästa direktsändning på hemsidan imorgon. Mer information på förmiddagen. #lhflive

Från Twitter!
Everberg - Lindholm + någon till som ska presenteras säkerligen!

Granström o Alvarez...mitt tips

Fick rätt på Granström iaf.
Jepp:)
Få se när nästa live PK är då!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18193
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Old Brooklyn fre 11 apr 2014, 19:23

Micke80 skrev:
Old Brooklyn skrev:Ja, jag tror det är dags för lite "kill your darlings". Nu verkar ju det som att knappast någon junior är aktuell för uppflyttning i år, så fine - låt Fabbe, Foppa och Trucken Tävla om sista forwardsplatsen med extra speltid i boxplay.

Fabbe kommer äga en plats i fjärdekedjan så länge han vill ha den, likt Burra är han en spelare som kommer och ska ha en plats där. Han gör inte bort sig i sin roll på isen och han är enormt viktig för laget utanför isen. Klubben har ju redan tabbat sig en gång då man skeppade honom för att sen ta tillbaka honom året efter. Jag tror inte klubben gör om det misstaget igen.
Ja, jag håller med i mycket av det du skriver. Därför "darlings", även mina. Men ibland måste man ta tuffa beslut när det ska byggas nya lag, lite som när Skellefteå skeppade Wernblom. Nu tror jag inte att man bryter kontraktet för Fabbe, men jag har inget emot att han får kämpa hårt för sin plats i laget.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Micke80 fre 11 apr 2014, 19:30

Old Brooklyn skrev:
Micke80 skrev:
Old Brooklyn skrev:Ja, jag tror det är dags för lite "kill your darlings". Nu verkar ju det som att knappast någon junior är aktuell för uppflyttning i år, så fine - låt Fabbe, Foppa och Trucken Tävla om sista forwardsplatsen med extra speltid i boxplay.

Fabbe kommer äga en plats i fjärdekedjan så länge han vill ha den, likt Burra är han en spelare som kommer och ska ha en plats där. Han gör inte bort sig i sin roll på isen och han är enormt viktig för laget utanför isen. Klubben har ju redan tabbat sig en gång då man skeppade honom för att sen ta tillbaka honom året efter. Jag tror inte klubben gör om det misstaget igen.
Ja, jag håller med i mycket av det du skriver. Därför "darlings", även mina. Men ibland måste man ta tuffa beslut när det ska byggas nya lag, lite som när Skellefteå skeppade Wernblom. Nu tror jag inte att man bryter kontraktet för Fabbe, men jag har inget emot att han får kämpa hårt för sin plats i laget.

Att man ibland måste göra sig av med vissa spelare som man ändå gillar det är ju fakta. Däremot väger mer än prestationen på isen in i beslutet. Därför tror jag att man mycket väl kan göra sig av med spelare men just Fabbe kommer få stanna så länge han inte skämmer ut sig på isen eller kräver en större roll.
Lite likt Åkerström som gjorde mycket för laget på sidan om isen men på isen hade man garanterat kunnat hitta bättre backar.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Lars158 fre 11 apr 2014, 19:34

Micke80 skrev:
Old Brooklyn skrev:Ja, jag tror det är dags för lite "kill your darlings". Nu verkar ju det som att knappast någon junior är aktuell för uppflyttning i år, så fine - låt Fabbe, Foppa och Trucken Tävla om sista forwardsplatsen med extra speltid i boxplay.

Fabbe kommer äga en plats i fjärdekedjan så länge han vill ha den, likt Burra är han en spelare som kommer och ska ha en plats där. Han gör inte bort sig i sin roll på isen och han är enormt viktig för laget utanför isen. Klubben har ju redan tabbat sig en gång då man skeppade honom för att sen ta tillbaka honom året efter. Jag tror inte klubben gör om det misstaget igen.

Hmmm alltså nu undrar och funderar jag bara kring saken rent allmänt. Jag motsäger inte att det är så, men fundersam kring påståendet att det är så.

Det har alltid varit ett påstående att Fabbe är så viktig för laget, inställning, pådrivare osv.. Hur kan du och många andra som gör det påståendet faktiskt veta det?
Som sagt jag motsäger det inte, mer undrande till hur det blivit en allmän slutsats. Tror inte många här på forumet har personlig bekantskap med en majoritet av spelarna i truppen.

Fan vad tjorvigt att få fram poängen kring det jag funderar på, men nån kanske förstår.

Lars158

Antal inlägg : 9717
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Snikne Ville fre 11 apr 2014, 19:39

Jag vet att det är så.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6372
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Old Brooklyn fre 11 apr 2014, 19:43

Micke80 skrev:
Old Brooklyn skrev:
Micke80 skrev:
Old Brooklyn skrev:Ja, jag tror det är dags för lite "kill your darlings". Nu verkar ju det som att knappast någon junior är aktuell för uppflyttning i år, så fine - låt Fabbe, Foppa och Trucken Tävla om sista forwardsplatsen med extra speltid i boxplay.

Fabbe kommer äga en plats i fjärdekedjan så länge han vill ha den, likt Burra är han en spelare som kommer och ska ha en plats där. Han gör inte bort sig i sin roll på isen och han är enormt viktig för laget utanför isen. Klubben har ju redan tabbat sig en gång då man skeppade honom för att sen ta tillbaka honom året efter. Jag tror inte klubben gör om det misstaget igen.
Ja, jag håller med i mycket av det du skriver. Därför "darlings", även mina. Men ibland måste man ta tuffa beslut när det ska byggas nya lag, lite som när Skellefteå skeppade Wernblom. Nu tror jag inte att man bryter kontraktet för Fabbe, men jag har inget emot att han får kämpa hårt för sin plats i laget.

Att man ibland måste göra sig av med vissa spelare som man ändå gillar det är ju fakta. Däremot väger mer än prestationen på isen in i beslutet. Därför tror jag att man mycket väl kan göra sig av med spelare men  just Fabbe kommer få stanna så länge han inte skämmer ut sig på isen eller kräver en större roll.
Lite likt Åkerström som gjorde mycket för laget på sidan om isen men på isen hade man garanterat kunnat hitta bättre backar.
Ja, det är möjligt. Jag känner inte till hur mycket Fabbe betyder utanför laget. Men någonstans korsas även den gränsen. Lite tur tror jag ändå att Fabbe har eftersom det inte kommer yngre förmågor underifrån i någon större utsträckning. Kanske finns där en framtida Fabbe som är redo att axla 10 år i LHF som får stå åt sidan och då väljer att pröva andra lag?
Nåja, behåll Fabbe då, men då måste plats göras på andra ställen.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Mr Bister fre 11 apr 2014, 19:50

Jag tycker nog Fabbe skall vara kvar, vi måste ha kontinuitet när det gäller Lulespelare, däremot skicka Forsberg och Truchno det räcker.

Mr Bister

Antal inlägg : 1417
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Dentos fre 11 apr 2014, 20:04

Både Rönnqvist och Osten har i media förklarat vilken viktig roll Fabbe har utanför isen. När vi får nya spelare är Fabbe den som får dem att känna sig som hemma och han visar dem runt. Sen är han en viktig defensiv kugge på planen också och har i många år enligt mig varit våran bästa boxplayforward.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 855
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 8 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 8 av 22 Föregående  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 15 ... 22  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet