Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

+79
Polarbjörn
dubstep
Dalle
Pontaking
Simon90
Scouten
MrA
Norlin
BodenSwe
LubosC
Kraftkung
Pajala
amarule
Chris Hendrix
GABA
Helge
Sundance Kid
Purre
Tony Moore
kniba
Riffraff
rasbiologen
Calle
Redbear
#96
Urken
Bjärven
Dilox
ezz
Dentos
Hedanders
rumpztr
LHF96
Lulefan
Mange
MRGHOST
Högljudd
Supermario021
MickkeJ
PM
barbapapi
Myrman
Hellcop
hokkzorz
vanten
Lajon
Lars158
kokostrollet
knutten
LuleåWinston
Ingemar
Old Brooklyn
LulefanGBG
ollle
tibet
UnSaccoDiSoldi
Jompen
Kallepedal
Snikne Ville
Slapshot
makkanmakkan
pingu
Bamsefar
NilsOskar
Sir Prozac
icemask
KUCERA
farre
zacke08
kamelbullen
NallePhu
Donowitz
Rönken
Micke80
Ivanhoe
Mr Bister
kralle
Loop
FruktHamster
83 posters

Sida 21 av 22 Föregående  1 ... 12 ... 20, 21, 22  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Rönken tis 22 apr 2014, 20:57

Lars158 skrev:
Snikne Ville skrev:
Jag och Steelneck är på samma linje. Och Osten oxå tydligen,

Jag har heller inget mot förlängning med Pavel. Rutin som nog är välbehövlig i den annars övervägande unga back besättningen.

Är lite kluven, vill se en välbeprövad tvåvägsback likt Salmela, måste väl få drömma? Alternativt en välbeprövad offensiv kraft, för jag räknar med att Fransson drar. Om det är nuvarande backuppställning minus Fransson plus Skrbek känns det si så där.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av LulefanGBG tis 22 apr 2014, 21:03

Drar Fransson är jag tämligen övertygad om att han kommer att ersättas oavsett Skrbeks vara eller icke. Jag tyckte Skrbek inledde lite halvtaffligt den här säsongen men kom väldigt starkt mot slutet och trots allt är han stabil när han är hel så jag har egentligen inget emot en förlängning med honom heller. Snarare tvärtom.

Med tanke på vilka som lämnat och Ostens uttalande om att det nu är spets man söker så tror jag absolut att det är spets vi kommer att få i kommande värvningar. Tror på en back och en forward om Fransson lämnar. Annars två forwards och att någon får lämna.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Lars158 tis 22 apr 2014, 21:05

Rönken skrev:
Lars158 skrev:
Snikne Ville skrev:
Jag och Steelneck är på samma linje. Och Osten oxå tydligen,

Jag har heller inget mot förlängning med Pavel. Rutin som nog är välbehövlig i den annars övervägande unga back besättningen.

Är lite kluven, vill se en välbeprövad tvåvägsback likt Salmela, måste väl få drömma? Alternativt en välbeprövad offensiv kraft, för jag räknar med att Fransson drar. Om det är nuvarande backuppställning minus Fransson plus Skrbek känns det si så där.
Jag räknar ju med att säsongen inleds på minst 8 backar. Fetade innebär ju bara 7.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Rönken tis 22 apr 2014, 21:05

LulefanGBG skrev:Drar Fransson är jag tämligen övertygad om att han kommer att ersättas oavsett Skrbeks vara eller icke. Jag tyckte Skrbek inledde lite halvtaffligt den här säsongen men kom väldigt starkt mot slutet och trots allt är han stabil när han är hel så jag har egentligen inget emot en förlängning med honom heller. Snarare tvärtom.

Med tanke på vilka som lämnat och Ostens uttalande om att det nu är spets man söker så tror jag absolut att det är spets vi kommer att få i kommande värvningar. Tror på en back och en forward om Fransson lämnar. Annars två forwards och att någon får lämna.

Får hoppas det, jag tänkte som sagt just på möjligheten att Fransson drar och att det blir "bara" Skrbek som skrivs kvar sen är backsidan klar. Men får väl kanske vänta lite innan jag drar igång motorsågen, kanske kan olja upp den så det är klart åtminstone?  bounce 

Skrbek imponerade positivt i vinter tycker jag också, så är inte det att han är dålig spelare. Mer att han är rätt skadebenägen så vill se fler rutinerade backar utöver honom i så fall.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av LulefanGBG tis 22 apr 2014, 21:13

Jo försvinner Fransson och inte blir ersatt så anser jag att vi har en sämre backsida rent offensivt sätt än under gångna säsongen, även om den också lämnade en del i övrigt att önska.

Tyckte att Oskarsson kom starkt mot slutet och att Kukan utvecklats enormt senaste säsongerna. Dessa kommer säkert att bli ännu lite bättre kommande säsong men visst fan är Frallan vår franschise-back så att han behöver ersättas är solklart.

Sedan är Fagerudd en talang absolut och då kanske främst för sina offensiva kvalitéer men att axla Franssons roll är inte enkelt för någon som i princip aldrig spelat SHL. Det vore väl då om Oskarsson eller Kukan tar ytterligare kliv som sagt men det är ändå ett rätt rejält kliv att ta på en säsong kan jag tycka.

Nej då vill jag ha en redan etablerad offensivt stark back som ersättare. En som ovan nämnda dessutom kan lära sig av. Är ju tydligt att kanske framförallt Kukan haft väldigt stor nytta av Fransson på det sätt som han utvecklats. Sådant är också viktigt.

Jag är väldigt förväntansfull och positiv över våra nyförvärv hittills men om man jämför dem med vilka som lämnat så är det såklart så att det måste finnas utrymme för mer spets framöver i silly season. Även om vi budgeterat för mer än kvartsfinal i år. Vi vet ju ännu inte exakt vilka som lämnar heller.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Lars158 tis 22 apr 2014, 21:15

Kan aldrig tro att det blir mindre än 8 backar som sagt. Inte omöjligt alls att det kanske blir 9 backar tom. Säsongen då vi släppte iväg Robin till Brynäs hade vi väl 10 kontrakterade backar.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av LulefanGBG tis 22 apr 2014, 21:19

Sant Lars. Har för mig det också.

Det som möjligtvis skulle kunna motverka det är väl om vi har lite sämre ekonomiska förutsättnignar, men det är ju bara spekulationer i nuläget.

Dessutom är det som sagt inga duvungar som lämnat, och de som befaras lämna är knappast några sådana heller. De lär nog lämna en del utrymme i spelarbudgeten. Jag spekulerar nu förvisso bara, men ser allt annat som högst osannolikt tills motsatsen är bevisad.  Rolling Eyes 
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Rönken tis 22 apr 2014, 21:21

Fler backar oavsett Skrbek eller ej tror jag också på, frågan är vilken typ och vilken klass. Har det hänt något med Olov Lundqvist? Borde inte han vara en bra 8:e back som kan lira i Asplven och vara extraback i Luleå vid behov? Tyckte han ändå skötte sig bra det lilla vi fick se av honom i Luleå, lite skakig första matchen i slutspelet men bättre där efter.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av NilsOskar tis 22 apr 2014, 21:46

bearjew skrev:Ser att folk vill få hit Aaltonen. På tal om locker-room cancer. Inte direkt den kille man vill ha i omklädningsrummet. Var väl t.ex. starkt kritiserad i Rögle när dom åkte ur.

Det känns som en skräll om Aaltonen spelar någon annanstans än i Jokerit nästa säsong...

NilsOskar

Antal inlägg : 437
Join date : 12-02-25
Ort : 08

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av icemask tis 22 apr 2014, 21:47

Skrbek, ja han bör ju vara billig, unga och offensiva, relativt billiga värvningar, behålla det vi har !
Får mer och mer känslan av att Osten ser det som en mellansäsong, svårare att åka ur och han sparar i ladorna !
Offensivt oprövade backar blandat med defensivt hyffsade backar, grovisar som inte direkt är några målsprutor, en enda oprövad sniper värvad=Zaar !
Oprövad tränare i SHL !
Hittills ser vi ut som ett i bästa fall topp 8 lag !
Ursäkta att jag låter som Pajala, men man måste vara realist !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av LulefanGBG tis 22 apr 2014, 21:51

Man måste ju inte sälla sig till hyllningskören icemask. Det är helt OK att ha olika åsikter. Särksilt om man man kan förmedla dem på ett vettigt sätt.

Personligen tror jag ju som sagt inte att truppen är färdig. Tror att en eller två spelare kommer att lämna och att 2 eller 3 spelare kommer att tillkomma.

Jag tycker forwardssidan ser riktigt spännande ut faktiskt. Ungt och oprövat förvisso, men just därför också som mest spännande. Backsidan ser OK ut men inte så den skrämmer någon ännu, men även där finns mycket potential känns det som. Kanske när alla dessa ungtuppar får mer förtroende, vilket de kommer att få om vår trupp inte blir så mycket bättre än såhär, (då är det ju liksom de som skall göra detI), att de växer med detta ansvar. Oftast är det så.

Det största frågetecknet jag sätter är målvaktssidan där en är ojämn och den andra oprövad även om den förstnämnda har en väldigt hög högstanivå och den andra stor potential om man skall tro dem som sett honom lira en del.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av icemask tis 22 apr 2014, 22:16

LulefanGBG skrev:Man måste ju inte sälla sig till hyllningskören icemask. Det är helt OK att ha olika åsikter. Särksilt om man man kan förmedla dem på ett vettigt sätt.

Personligen tror jag ju som sagt inte att truppen är färdig. Tror att en eller två spelare kommer att lämna och att 2 eller 3 spelare kommer att tillkomma.

Jag tycker forwardssidan ser riktigt spännande ut faktiskt. Ungt och oprövat förvisso, men just därför också som mest spännande. Backsidan ser OK ut men inte så den skrämmer någon ännu, men även där finns mycket potential känns det som. Kanske när alla dessa ungtuppar får mer förtroende, vilket de kommer att få om vår trupp inte blir så mycket bättre än såhär, (då är det ju liksom de som skall göra detI), att de växer med detta ansvar. Oftast är det så.

Det största frågetecknet jag sätter är målvaktssidan där en är ojämn och den andra oprövad även om den förstnämnda har en väldigt hög högstanivå och den andra stor potential om man skall tro dem som sett honom lira en del.
Jag håller med om att ungdomarna är spännande och hoppas på utveckling där, det jag är orolig för är om Fagervall är mannen att utveckla dem, lite rädd att man lägger för mycket tryck på dem och om det låser sig i början så kan det gå käpprätt åt.....
Vi har inte direkt samma strikers att luta oss emot när vi släpper fram ungdomarna som tex saik, vi har inte riktigt kapacitet att låta dem misslyckas och flera andra kliver fram och scorar i deras ställe !
Våra backar har haft5 en tendens att låta våra forwards vara ensam och härja i anfallet, de har hellre backat av och försvarat röda linjen, ser inte direkt att de skulle förändra sig och stå upp på blå, ta Skrbek och Hjelm eller Sandström en spelvändning om de står på blå är inget man känner trygghet i !
Fagervall vill ju spela offensivt, bra vi har grisare brunkare och sarggrävare men för få snipers och för svaga backar offensivt !
Men det är hur det ser ut i dagsläget, hoppas på minst 3 ordentliga värvningar, men svårt att se att det räcker att fylla våra luckor där vi har skadebenägna defensiva pjäser och för få snipers, hoppas hoppas att våra värvningar blommar ut !
Men vi har lite inbyggda svårigheter för bla våra backar att blomma ut, när kukan och oskarsson spelar med Skrbek och hjelm så försvinner deras offensiva kvaliteter för de kan inte ligga på halvchans utan måste ägna sig åt att täcka upp för dessa och deras svagheter, det är inte så att de får utveckla sin kvaliteter som de borde !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Lars158 tis 22 apr 2014, 22:26

Ska göra ett litet försök gissa hur truppens spelare fördelas dyr/Billig/medel kostnadsmässigt:

Billig:
Lassie
Cehlarik
Wallmark
Bryggman
Mannberg
Trucken
Hjelm
Kukan
Fagerudd
Oskarsson
Sylvegård
Zaar

Medel:
Fabbe
Fogge
Forsberg
Ledin
Sandström
Mark
Nagander
Granström

Dyr:
Abbott
Abbott
Fransson

En väldigt grov uppskattning mot hur jag tror spelarna ligger mot medel SHL lön. Man skulle nog behöva använda sig av 5 nivåer för att göra det mer rättvist men det är svårt.
Skulle kunna gissa att Sandström och Granström hamnar mellan medel och dyr tex. Zaar och Cehlarik och Hjelm skulle jag kunna gissa till mellan billig och medel. Men grovt vad jag gissar.
Kopplingen till silly tråden är då att jag tycker det borde finnas rätt bra med pengar kvar för några pulvervärvningar.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Rönken tis 22 apr 2014, 22:46

Lars158 skrev:Ska göra ett litet försök gissa hur truppens spelare fördelas dyr/Billig/medel kostnadsmässigt:

Billig:
Lassie
Cehlarik
Wallmark
Bryggman
Mannberg
Trucken
Hjelm
Kukan
Fagerudd
Oskarsson
Sylvegård
Zaar

Medel:
Fabbe
Fogge
Forsberg
Ledin
Sandström
Mark
Nagander
Granström

Dyr:
Abbott
Abbott
Fransson

En väldigt grov uppskattning mot hur jag tror spelarna ligger mot medel SHL lön. Man skulle nog behöva använda sig av 5 nivåer för att göra det mer rättvist men det är svårt.
Skulle kunna gissa att Sandström och Granström hamnar mellan medel och dyr tex. Zaar och Cehlarik och Hjelm skulle jag kunna gissa till mellan billig och medel. Men grovt vad jag gissar.
Kopplingen till silly tråden är då att jag tycker det borde finnas rätt bra med pengar kvar för några pulvervärvningar.

http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/har-ar-spelarnas-loner-i-elitserien--lag-for-lag/ - något år på nacken, men Fabbe som exempel är listad som "mellan 50-100'". Chris högre än Cam, inte så oväntat kanske. Men tror du prickat in hyfsat bra. Fransson tjänar förmodligen bäst av alla? Så det kommer så klart in lite spets så småningom.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Snikne Ville tis 22 apr 2014, 23:00

Fan vilken bra nivå det varit på debatten i den hör tråden senaste dygnet. Känns ovant Smile
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av icemask tis 22 apr 2014, 23:09

Om inte FBK presenterar Hedman snart så hoppas jag att det är för att Osten jobbar på att få behålla honom !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av LubosC tis 22 apr 2014, 23:15

Hörde ett rykte för någon dag sedan att Hedman inte har skrivit på något för Färjestad och att han har blivit övertalad att stanna i.o.m. tränarbytet.
Jag skulle bli jävligt glad om det stämmer men det är nog troligast att han presenteras för Färjestad om någon dag bara nu när säsongen är helt slut.
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 467
Join date : 12-01-22
Age : 34

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Ivanhoe tis 22 apr 2014, 23:17

Pff  nu så fick jag ytterligare några gråa hår, när jag läser att Osten är intresserad av att förlänga Skrbeks kontrakt..   Ser inte han som något framtidsämne direkt.  Och ärligt talat vi har alldeles ALLDELES för många kontrakt som går ut nästa år.  - Någon som tror att vi skriver 2 år med Skrbek?  Knappast va..  Lär vara på ett år i så fall.

Ur strategiskt synvinkel så borde det vara förbjudet att skriva några fler 1-års kontrakt. Tittar man på hur det ser ut med kontrakt som går ut efter nästa säsong. Så ser det ut att bli minst lika illa då.  Vi kommer knappast hålla som toppklubb i shl, om vi byter 10-12 spelare varje år.

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Donowitz tis 22 apr 2014, 23:20

Tveksam till Skrbek. Tycker han dippat allt för mycket under denna säsong. Han har stundtals vart lysande, stundtals riktigt dålig. Ännu segare och ännu skörare i kroppen. Dyrbar tid han tar upp där istället yngre backar skulle kunna få chansen. Skrbek känns inte som spets längre utan mer som utfyllnad - och någonstans där måste man dra gränsen enligt mig.

Vi behöver dock en defensiv back till. En riktigt skicklig sådan. Men då pratar jag spets i Jaakola-klass.

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Rönken tis 22 apr 2014, 23:23

Jag är väldigt kluven till Skrbek, han överraskade positivt men är nog också mer inne på att det kanske är bättre att plocka in en annan stabil back som man kan krita fast på minst två år. Men det är svårt när man inte vet vilka förutsättningar Osten jobbar efter. Vad finns det på marknaden att få tag på? Kan Skrbek tänkas gå ner något i lön för att få vara kvar? Många frågor men få svar.

Helst ser jag två nya backar för Fransson och Skrbek som första backpar, men kan tänka mig Skrbek om det är svårt att hitta någon vettig ersättare. Det jag helst ser i första backparet är två backar som kan slå ett vettigt första pass och dra igång spelet snabbt. Sedan ska åtminstone ena backen vara en Fransson som kan transportera puck från egen zon till den andra. Sedan får ena backen hemskt gärna vara rejäl och tuff i egen zon samt sätter sargen i gungning. Jag ser inte riktigt Skrbek i någon av dessa roller, dock är han inte dålig. Men med bakgrund till vad som finns i övriga backlinjen vill jag se två "pappor" som kan lära ut ett och annat vilket Skrbek skulle klara av.


Senast ändrad av Rönken den tis 22 apr 2014, 23:25, ändrad totalt 1 gång
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Donowitz tis 22 apr 2014, 23:23

LubosC skrev:Hörde ett rykte för någon dag sedan att Hedman inte har skrivit på något för Färjestad och att han har blivit övertalad att stanna i.o.m. tränarbytet...

Om det stämmer SÅ JÄVLAR VAD BRA.

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Snikne Ville tis 22 apr 2014, 23:24

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av icemask tis 22 apr 2014, 23:25

Ivanhoe skrev:Pff  nu så fick jag ytterligare några gråa hår, när jag läser att Osten är intresserad av att förlänga Skrbeks kontrakt..   Ser inte han som något framtidsämne direkt.  Och ärligt talat vi har alldeles ALLDELES för många kontrakt som går ut nästa år.  - Någon som tror att vi skriver 2 år med Skrbek?  Knappast va..  Lär vara på ett år i så fall.

Ur strategiskt synvinkel så borde det vara förbjudet att skriva några fler 1-års kontrakt. Tittar man på hur det ser ut med kontrakt som går ut efter nästa säsong. Så ser det ut att bli minst lika illa då.  Vi kommer knappast hålla som toppklubb i shl, om vi byter 10-12 spelare varje år.
Jublar inte ihjäl mig över Skrbek, han ska vara jävligt billig, som jag ser det idag så kan han bli mer en belastning än tillgång, men om Osten ska spara pengar och ev vänta in jonsson kan jag förstå det men det känns lite som att han fått för stort utrymme och stjäl speltid på de som är på frammarsch
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Lars158 tis 22 apr 2014, 23:26

bearjew skrev:
LubosC skrev:Hörde ett rykte för någon dag sedan att Hedman inte har skrivit på något för Färjestad och att han har blivit övertalad att stanna i.o.m. tränarbytet...

Om det stämmer SÅ JÄVLAR VAD BRA.

Man önskar ju att så vore. Men jag tror det är så enkelt att eftersom FBK varit i spel tills igår har dom bara inte offentliggjort Hedman.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Donowitz tis 22 apr 2014, 23:32

Lars158 skrev:
bearjew skrev:
LubosC skrev:Hörde ett rykte för någon dag sedan att Hedman inte har skrivit på något för Färjestad och att han har blivit övertalad att stanna i.o.m. tränarbytet...

Om det stämmer SÅ JÄVLAR VAD BRA.

Man önskar ju att så vore. Men jag tror det är så enkelt att eftersom FBK varit i spel tills igår har dom bara inte offentliggjort Hedman.

Mest troligt.

Sen känns det som att LHF redan börjat bygga igen Hedmans plats och att det i princip endast är spets som återstår.

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Rönken tis 22 apr 2014, 23:33

bearjew skrev:
Lars158 skrev:
bearjew skrev:
LubosC skrev:Hörde ett rykte för någon dag sedan att Hedman inte har skrivit på något för Färjestad och att han har blivit övertalad att stanna i.o.m. tränarbytet...

Om det stämmer SÅ JÄVLAR VAD BRA.

Man önskar ju att så vore. Men jag tror det är så enkelt att eftersom FBK varit i spel tills igår har dom bara inte offentliggjort Hedman.

Mest troligt.

Sen känns det som att LHF redan börjat bygga igen Hedmans plats och att det i princip endast är spets som återstår.

Rätt som det är skeppar Osten en-två forwards, in kommer Hedman, en centertank, 'playmaker' samt att Abbotts får med sig en transatlantisk sniper efter att ha fått flygplanet flygdugligt.  pig
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av FruktHamster tis 22 apr 2014, 23:35

Om man tillåts drömma så har jag en liten man crush på Rajala. Skulle gärna se hans offensiva kvaliteter i LHF-tröjan. Inte för att jag hört några rykten om honom och Luleå och rimligast känns väl ändå KHL för hans del, men om han är sugen på att stanna i SHL tycker jag absolut Osten ska göra ett försök att muta honom till oss.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Donowitz tis 22 apr 2014, 23:37

Hade känts skönt om följande förändringar skett, då de blockerar viktiga positioner eller tar upp onödig plats.
Trukhno>
Hjelm>
Fransson>
Owuya>
Lassinantti>

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Donowitz tis 22 apr 2014, 23:37

Rönken skrev:
bearjew skrev:
Lars158 skrev:
bearjew skrev:
LubosC skrev:Hörde ett rykte för någon dag sedan att Hedman inte har skrivit på något för Färjestad och att han har blivit övertalad att stanna i.o.m. tränarbytet...

Om det stämmer SÅ JÄVLAR VAD BRA.

Man önskar ju att så vore. Men jag tror det är så enkelt att eftersom FBK varit i spel tills igår har dom bara inte offentliggjort Hedman.

Mest troligt.

Sen känns det som att LHF redan börjat bygga igen Hedmans plats och att det i princip endast är spets som återstår.

Rätt som det är skeppar Osten en-två forwards, in kommer Hedman, en centertank, 'playmaker' samt att Abbotts får med sig en transatlantisk sniper efter att ha fått flygplanet flygdugligt.  pig

Då blir det att skåla ordentligt  Smile 

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Rönken tis 22 apr 2014, 23:38

FruktHamster skrev:Om man tillåts drömma så har jag en liten man crush på Rajala. Skulle gärna se hans offensiva kvaliteter i LHF-tröjan. Inte för att jag hört några rykten om honom och Luleå och rimligast känns väl ändå KHL för hans del, men om han är sugen på att stanna i SHL tycker jag absolut Osten ska göra ett försök att muta honom till oss.

Det får du absolut, silly season är dock en tid då många drömmar punkteras och krossar, du är härmed förvarnad.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Snikne Ville tis 22 apr 2014, 23:41

FruktHamster skrev:Om man tillåts drömma så har jag en liten man crush på Rajala. Skulle gärna se hans offensiva kvaliteter i LHF-tröjan. Inte för att jag hört några rykten om honom och Luleå och rimligast känns väl ändå KHL för hans del, men om han är sugen på att stanna i SHL tycker jag absolut Osten ska göra ett försök att muta honom till oss.
Han är riktigt vass. Fixar att skapa falrigheter på egen hand.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Micke80 ons 23 apr 2014, 04:56

LulefanGBG skrev:Sant Lars. Har för mig det också.

Det som möjligtvis skulle kunna motverka det är väl om vi har lite sämre ekonomiska förutsättnignar, men det är ju bara spekulationer i nuläget.

Dessutom är det som sagt inga duvungar som lämnat, och de som befaras lämna är knappast några sådana heller. De lär nog lämna en del utrymme i spelarbudgeten. Jag spekulerar nu förvisso bara, men ser allt annat som högst osannolikt tills motsatsen är bevisad.  Rolling Eyes 

Man ska vara lite försiktig med att förutsätta att hela penningpåsen som en spelare som lämnat hade med automatik blir ledig för nästa spelare. Många unga spelare som man räknar med en fin utvecklingskurva som skriver kontrakt 2 säsonger eller mer har en stigande lönekurva från första året till nästkommande. En sån som Cehlarik som skrev ett 3 års, har jag för mig, tjänar antagligen lite bättre för varje år. Det samma gäller nog Kukan och Wallmark. Lägg till att Oskarsson fått för långt och säkert lite påökt så blir även det en som naggar lite på de som lämnat. Varje förlängning och varje år spelaren har på kontraktet kan innebära en löneökning som tar från budget att handla nyförvärv.

Nått att tillägga i debatten med långa kontrakt som många verkar efterfråga. För några år sedan var det ju lite modernt att skriva 4-5 års avtal med de man ansåg hade en tongivande roll bland spelarna. Sen var det helt plötsligt spelare som inte längre höll måttet som hade dyra kontrakt med 2 år kvar och klubbarna hade egentligen inte råd att ha kvar dem eller sparka dem. När man kom på det slutade i princip alla skriva mer än max 3 år med spelarna (förutom saik som gick motsatt bana). Dessutom ska man ha i åtanke att många som skriver sitt första kontrakt med en klubb inte har en aning om hur de kommer trivas och därför inte vill ha några långa kontrakt. Om en spelare inte vill ha 4 år går det inte att skriva 4 år eftersom namnteckningen på kontraktet ska komma både från klubb och spelare.
Det finns som sagt fördelar och nackdelar med långa kontrakt. Skriver man långa kontrakt med oprövade spelare så kanske man tvingas ha dem i klubben fast de inte duger, skriver man med äldre beprövade kanske man har en som inte håller måttet eller är skadebenägen på kontrakt i 3 år för långe, trots att de var grymt viktiga då man skrev kontraktet.
Skriver man inte fast dem finns det ju en risk att man, precis som vi gör nu, måste skriva många ny kontrakt med många nya spelare då våra befintliga lämnar varje år. Men i ärlighetens namn så har de flesta olika varianter av utlandsklausuler i sina kontrakt vilket gör att de spelarna som lämnat i år hade kunnat lämna i vart fall. Så när som på Hedman, Gunnarsson, Rautio och Persson då. Av dessa fyra är det ju bara Rautio och Hedman jag hade kunnat tänka mig att ha kvar till rätt lön medan Person och Gunnarsson inte är några jag fäller några tårar över.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av barbapapi ons 23 apr 2014, 11:04

barbapapi
barbapapi

Antal inlägg : 25
Join date : 13-04-12
Age : 42
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Slapshot ons 23 apr 2014, 11:18


Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Pickadoll ons 23 apr 2014, 11:51

barbapapi skrev:http://www.dragskott.blogspot.se/2014/04/lulea-overvager-att-skeppa.html

Skicka gärna alla tre säger jag!

Instämmer
Pickadoll
Pickadoll

Antal inlägg : 194
Join date : 12-01-22
Age : 46
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Rönken ons 23 apr 2014, 12:01

barbapapi skrev:http://www.dragskott.blogspot.se/2014/04/lulea-overvager-att-skeppa.html

Skicka gärna alla tre säger jag!

Lars158 nu är du allt nöjd va Smilebounce

Hjelm och Trucken har jag trott ska få gå, åtminstone Hjelm har jag princip räknat bort då det känns som att han inte klarar av den här nivån. Att han ska gå in i nästa säsong och konkurrera om tid med yngre backarna känns inte plan-enligt, hade han bara visat någon sorts uppsida tror jag han varit kvar. Trucken är center och när han tog på sig en lite tuffare roll tycker jag han gjorde det bra. Men är värvad för att producera och vill säkert själv producera, tror inte att Luleå kan erbjuda så stor roll åt honom kommande säsong? Själv har han sagt sig vara helt emot att spendera tid i Asplöven dessutom.

Pite-Foppa är ingen personlig favorit och har inga problem om han får gå, har dock trott att han skulle få stanna. Men där ser man, Osten har några ess i rockärmen då förmodar jag. Försvinner det två forwards så kommer det göras upp en del plats och blir kul att se vad som kommer in.


Edit: Ser nu att jag läste lite för snabbt, det där var Dragskotts egna spekulationer, nu är det visserligen dessa tre som ligger pyrt till om det skeppas spelare. Men trodde att det var "inside"-info.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Slapshot ons 23 apr 2014, 12:12

Bort med alla tre helst men åtminstone trucken och Hjelm....måste ersättas med nånting bättre

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av MRGHOST ons 23 apr 2014, 12:13

Det är ju bra om tendenser att faktiskt rensa ut truppen finns. Är man inte nog bra får man finna sig i att kanske behöva röra på sig.

In med nya hungriga spelare bara. Om man vill fortsätta utvecklas så är det ju den enda lösningen.

Hugg på Karlsson också, nu! Hör du mig, Ost? NUU!
MRGHOST
MRGHOST

Antal inlägg : 238
Join date : 12-10-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Rönken ons 23 apr 2014, 12:14

MRGHOST skrev:Det är ju bra om tendenser att faktiskt rensa ut truppen finns. Är man inte nog bra får man finna sig i att kanske behöva röra på sig.

In med nya hungriga spelare bara. Om man vill fortsätta utvecklas så är det ju den enda lösningen.

Hugg på Karlsson också, nu! Hör du mig, Ost? NUU!

Menar du Henrik Karlsson? Absolut, bara fånga in, lås in i källaren och släng bort nyckeln.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av MRGHOST ons 23 apr 2014, 12:25

Klart bättre än alla Rautio och Owuya iaf..
MRGHOST
MRGHOST

Antal inlägg : 238
Join date : 12-10-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Rönken ons 23 apr 2014, 12:26

MRGHOST skrev:Klart bättre än alla Rautio och Owuya iaf..

Jag har varit inne på honom tidigare i tråden, Karlsson+Lassi skulle funka tror jag. Då blir det en situation med uttalad förstamålvakt vilket Karlsson söker. Samt lite stabilitet och trygghet med Karlssons erfarenhet då Lassi är oprövad på SHL-nivå samt att Gusten aldrig varit målvaktstränare.

Sen att situationen med en målis på 198 cm och andra på 175 cm vore lite småfestligt är en bonus Smile
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Dalle ons 23 apr 2014, 12:54

Ivanhoe skrev:Pff  nu så fick jag ytterligare några gråa hår, när jag läser att Osten är intresserad av att förlänga Skrbeks kontrakt..   Ser inte han som något framtidsämne direkt.  Och ärligt talat vi har alldeles ALLDELES för många kontrakt som går ut nästa år.  - Någon som tror att vi skriver 2 år med Skrbek?  Knappast va..  Lär vara på ett år i så fall.

Ur strategiskt synvinkel så borde det vara förbjudet att skriva några fler 1-års kontrakt. Tittar man på hur det ser ut med kontrakt som går ut efter nästa säsong. Så ser det ut att bli minst lika illa då.  Vi kommer knappast hålla som toppklubb i shl, om vi byter 10-12 spelare varje år.

Tja, i samband med Zaars ettårskontrakt så är det alltså 16 kontrakt som går ut nästa år. 16!!!

Ett årligt ombyte av 10-12 spelare har varit ett faktum t.o.m. sedan tiden före Ostens inträde som GM och ska man vara ärlig så har väl ändå Luleå kunnat titulera sig som toppklubb under de år då Rönken & Bulan varit coacher. Dock vill jag mena att det finns en viss skillnad på "toppklubb" och ett lag om har kapacitet att ta SM-guld. Under fjolåret var Luleå en "toppklubb" men man var handen på hjärtat inte ens nära SM-guld trots att man nådde final. Färjestad är också en toppklubb... Vad jag vill mena är att "vi kommer knappast vinna några SM-guld, om vi byter 10-12 spelare varje år." Ska vi kunna ta SM-guld om man kapitulerar inför denna omständighet så krävs det att omgivningen där Skellefteå och kommande efterapare försämrar sitt sätt att bygga lag. Troligen inte.

Håller med dig om att ettårskontrakt borde förbjudas. I alla fall i läget då man ständigt måste fram med skogsmaskinen för att bygga ett lag inför en ny säsong. I de läge där man enbart behöver använda det finaste sandpappret för någon enstaka komplettering i lagbygget inför en säsong, kan ett ettårskontrakt accepteras.

Nåväl, vem vet, kanske har de 16 utgående kontrakten omvandlats till kontraktsförlängningar under kommande säsong...
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av mango ons 23 apr 2014, 13:00

Karlsson? Varför tror ni Skellefteå sparkade honom!? Det jag läst på twitter och diverse forum så blev han ju ganska sågad av Skellefteåfolket. Dessutom får han inte förlängt med sin nuvarande KHL-klubb. Tyder väl på nånting.

mango

Antal inlägg : 67
Join date : 13-02-18

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av barbapapi ons 23 apr 2014, 13:53

mango skrev:Karlsson? Varför tror ni Skellefteå sparkade honom!? Det jag läst på twitter och diverse forum så blev han ju ganska sågad av Skellefteåfolket. Dessutom får han inte förlängt med sin nuvarande KHL-klubb. Tyder väl på nånting.

Han blev väl inte "sparkad"? Använde sig väl av en klausul och drog till KHL om jag förstod det rätt?
barbapapi
barbapapi

Antal inlägg : 25
Join date : 13-04-12
Age : 42
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av mango ons 23 apr 2014, 14:00

barbapapi skrev:
mango skrev:Karlsson? Varför tror ni Skellefteå sparkade honom!? Det jag läst på twitter och diverse forum så blev han ju ganska sågad av Skellefteåfolket. Dessutom får han inte förlängt med sin nuvarande KHL-klubb. Tyder väl på nånting.

Han blev väl inte "sparkad"? Använde sig väl av en klausul och drog till KHL om jag förstod det rätt?

Tror jag knappast? Vem fan vill signa en målvakt som har rätten att sticka mitt i säsongen? Nä, Skellefteå valde att sälja honom och tjänade troligtvis ganska fina pengar för en sämre målvakt än den dom fick ha kvar.

mango

Antal inlägg : 67
Join date : 13-02-18

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Snikne Ville ons 23 apr 2014, 14:02

Dalle skrev:Tja, i samband med Zaars ettårskontrakt så är det alltså 16 kontrakt som går ut nästa år. 16!!!

Nu kan man väl med visst fog hävda att kontraktslängden är av akedemisk betydelse mtp outklausuler m m. Det ryktas ju t ex en del kring några av SkAIKs kanoner. Det förtar dock inte det faktum att SkAIK måste ha ett bra koncept för att behålla sina stommar, även om t ex Chris o Olle också varit Luleå trogna med dagens mått mätt.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av UnSaccoDiSoldi ons 23 apr 2014, 14:11

Vore en bra ersättare för Robin, tror dock att han har fortsatta erbjudanden från KHL..

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9654
UnSaccoDiSoldi
UnSaccoDiSoldi

Antal inlägg : 235
Join date : 12-06-02
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av barbapapi ons 23 apr 2014, 15:26

mango skrev:
barbapapi skrev:
mango skrev:Karlsson? Varför tror ni Skellefteå sparkade honom!? Det jag läst på twitter och diverse forum så blev han ju ganska sågad av Skellefteåfolket. Dessutom får han inte förlängt med sin nuvarande KHL-klubb. Tyder väl på nånting.

Han blev väl inte "sparkad"? Använde sig väl av en klausul och drog till KHL om jag förstod det rätt?

Tror jag knappast? Vem fan vill signa en målvakt som har rätten att sticka mitt i säsongen? Nä, Skellefteå valde att sälja honom och tjänade troligtvis ganska fina pengar för en sämre målvakt än den dom fick ha kvar.

Har forskat lite. Skellefteå fick enligt uppgift 1,5 miljoner för honom, beslutet ska tydligen ha varit hyfsat ömsesidigt. Sedan vet man ju såklart aldrig hela sanningen. Jag hade iallafall gärna sett Karlsson i Luleå istället för Owuya.
barbapapi
barbapapi

Antal inlägg : 25
Join date : 13-04-12
Age : 42
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av LuleåWinston ons 23 apr 2014, 15:36

LubosC skrev:Hörde ett rykte för någon dag sedan att Hedman inte har skrivit på något för Färjestad och att han har blivit övertalad att stanna i.o.m. tränarbytet.
Jag skulle bli jävligt glad om det stämmer men det är nog troligast att han presenteras för Färjestad om någon dag bara nu när säsongen är helt slut.

Det skulle nästan vara för bra för att vara sant om Luleå fick ha kvar Hedman. Sedan kan vi signa Jonas Frögren också istället för Skrbek. Då kommer vi få byta ut sargen efter säsongen  Very Happy

Sandström - Kukan
Nagander - Fransson
Oskarsson - Frögren
Extra: Fagerudd

Zaar - Granström - Hedman
Cehlarik- Wallmark - Bryggman
Abbott - Abbott - Everberg
Sylvegård - Fogström - Ledin

Extra: Fabricius, Mannberg

Ny klubb: Trukhno, Hjelm och Forsberg

Vattnas lite i munnen med den uppställningen. Inte många lag skulle gilla att spela mot Luleå.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Rönken ons 23 apr 2014, 17:24

Fransson har till 15:e maj på sig, inväntar klubbarna VM och vill se hur han hävdar sig där om han får spela? Är lite av min känsla, speciellt då han hade en rätt jobbig skada.

Lite samma frågetecken runt Olausson, har väl inte direkt rosat marknaden med sin säsong och skadebekymmer i ryggen. Undrar om någon KHL-klubb hugger honom om han inte får spela VM?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2 - Sida 21 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 21 av 22 Föregående  1 ... 12 ... 20, 21, 22  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet