2014-03-22, SM-Kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

+41
Jompen
pingu
farre
BodenSwe
Donowitz
Pajala
MickkeJ
Mange
PM
Kato
JohanO
stormvägen
LHF96
#96
dubstep
NallePhu
Donten_
Lars158
AndersVäxjö
Bamsefar
Lajon
Chris Hendrix
icemask
knutten
Lulefan
Tigerman
MrA
Lasse Proppmätt
Sundance Kid
BjörnGapet
hatasaik
Mr Bister
Slapshot
kjell
LuleåWinston
Rönken
hokkzorz
LulefanGBG
Old Brooklyn
Urken
Admin
45 posters

Sida 9 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Gå ner

2014-03-22, SM-Kvartsfinal 4, Luleå - Växjö - Sida 9 Empty Sv: 2014-03-22, SM-Kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Pajala sön 23 mar 2014, 12:28

Första var en tabbe men dom  andra målen var inte rautios fel, Luleås försvar är inte sig likt iår, och växjös forwards är betydligt bättre på avslut än vad Luleås är, så nästa match lär ju matchbilden se likadan ut, hoppas Luleå kan stå som segrare igen  Very Happy
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-22, SM-Kvartsfinal 4, Luleå - Växjö - Sida 9 Empty Sv: 2014-03-22, SM-Kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av farre sön 23 mar 2014, 12:37

icemask skrev:
farre skrev:Sidledsförflyttningen på Welchs mål var ju knappast det avgörande faktorn för att det blir mål.
Rautio har fri sikt och oavsett hur hårt skottet är så är han rätt placerad. Ett sånt skott skall aldrig gå in då den avlossas vid blå.

Mål nr 3 tycker jag inte alls att det är någon styrning alls. Han sjunker ihop som vanligt och då slinker puckarna in över axlarna, som vanligt.

Första målet skall absolut Hjälm lastas för, men oavsett vad så ska det vara tätt på första stolpen för det är bara där Växjöspelaren har att skjuta på.
I mitt tycke 3st målvaktstavlor.
Det är väl bara att erkänna att han inte alls hade en bra dag och gå vidare. Han skall absolut stå nästa match.
Det som jag vänder mig emot är att om det hade varit Modig, Bellisimo eller Owe som hade stått hade de behövt skyddad identitet efter en sån här match.
Jag kan hålla med om Welch skott, men det sitter i taket, tavla ? han är inte större !
3an är han skymd och sjunker ihop för att se nåt, tavla ? han måste ju se !
4an styrs på någon och går långt ut på benskyddet, de gör mål på returen, tavla ?

Fyran har jag inte sagt är en tavla, utan de första 3 målen.
Fast jag kan ta 3st målvaktstavlor varje match om vi ändå vinner Wink
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-22, SM-Kvartsfinal 4, Luleå - Växjö - Sida 9 Empty Sv: 2014-03-22, SM-Kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Lasse Proppmätt sön 23 mar 2014, 12:49

Så här med lite distans till gårdagen så kan man sammanfatta det så här.

LHF spelar hyfsat bra stundtals i matchen och tappar ibland.

Vi har ännu en bit kvar till formtoppen

Kändes jävligt nervöst när jag såg matchen på plats varje gång Växjö kom in i anfallszonen.

Mindre nervöst på Tv:n när jag såg matchen i repris efteråt då menar jag att trots jag visste hur det skulle sluta så såg man andra detaljer än när man var på plats.

Där slets man ju mellen himmel å helvete efter Växjös 1-2 puck innan dess kändes LHF mycket bättre.

Omark sa det bra i intervjun på Cmore när han fick frågan om man "fokar" som det ju kallas numera på match efter match så sa han

Vi fokar period för period eller egentligen byte för byte.

Det som irriterar mig är att så fort motståndaren får ett reduceringsmål när LHF spelat bra tidigare i matchen kan man inte bara skaka av sig målet och "tugga på" som innan målet kom.

Utan då blir man väldigt "mjuk" och rädd och spelar riktigt uselt.
Visst motståndaren får energi och tuppkam efter ett mål men LHF ska ändå inte behöva tappa allt som dom gjort ofta denna vinter när en motståndare reducerat eller kvitterat.

Detta har naturligtvis med självförtroende att göra ett lag i medgång bryr sig knappast ett lag i motgång får panik LHF har ju bara haft medgång i höstas då man gick som tåget fram tills att Saik vann ett derby med 3-0

Sen har säsongen varit upp å ner hela tiden inga långa winning streaks har man haft utan kanske max 3 segrar på raken sen har man torskat 2 eller fler.

Man kan ju bara hoppas att detta var boosten för självförtroendet som behövdes för vårat lag.

Och att dem kommer in i bubblan.

Positiva överraskningar var Bryggman Mannberg Oscarsson (hans bästa match i LHF tröjan?) även Gunnarsson spelade bra.

Vill se mer av Abbotts (mest i anfallszonen) Chris är ju ovärdelig vid tek.Men även i försvarszonen då dom ofta blir nedtryckta mer resolut spel där tack.

Hjelm Kukan är inget backpar som passar ihop särskillt bra men nu har vi ju inte så många att stoppa in så vad gör man?.

Bra jobb gjorde Hedman Fabbe Fogis Klasen Ledda Skrbek.

Ett aber är ju målvaktsposten tycker att Rautio ändå kunde tagit första målet

Hedmans mål var ju likvärdigt MEN med den skillnaden att där räddade Munroe och släppte retur och såg antagligen inte att Hedman skulle va först på pucken.
Rautio såg ju Johansson komma från mittlinjen och bryta in så hans tavla är värre.

På tal om Hjelm han ska inte förlora en sån kamp.

Så ska Rautio stå i morgon eller ska Mark stå?

Avd ändra aldrig på ett vinnande lag och vi vann ju till slut under ordinarie tid.

Nu har vi allt i egna händer vinst i morgon och vi kan avgöra på onsd.

Men det krävs ett hästjobb av LHF för att ro i hamn den här kvarten.

Till slut vill jag bara citera Mattias Kvarnström som skriver på Svenska fans Växjö sida

"På lördag tar Lakers tredje matchen och sen avgör dom hemma i en kokande Vida Arena på måndag, något annat finns inte på kartan. "

Det märks att han har inge koll på LHF överhuvudtaget.

Ska bli kul att läsa vad han skriver nästa gång

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-22, SM-Kvartsfinal 4, Luleå - Växjö - Sida 9 Empty Sv: 2014-03-22, SM-Kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Lasse Proppmätt sön 23 mar 2014, 13:06

Ang lag uttagningar och Cehlariks vara eller inte vara i laget dem bestäms ofta beroende på hur spelarna sett ut på träning.
Därför har nog Bryggman fått ta platsen istället för Cehlarik och nu kan ju knappast någon protestera.
Sen är det ju vissa som har sin fasta plats såklart
Skulle någon bänka klasen efter en dålig match?
Nja det vågar nog ingen göra

Ola? Visst men då mer för att visa att jag accepterar inte din inställning igår såg vi gamle Ola igen alltså den vi sett hela säsongen dock var han lite bättre än i förra hemmamatchen.
Men han är ju viktig i PP och riktigt bra i det spelet kanske därför han får spela

LP?Underligt vet inte om han ska tappa sin plats i laget.

Igår t.e.x så hade han en dribblingsräd bakom egen målbur gick in framför egen bur riktigt snyggt faktiskt men också dåraktigt och man kan ju undra varför han inte gjort nåt sånt i anfallszonen i år.

Men gör han så i anfallszonen blir han ju ett bra vapen sen skjuter han alldeles för lite i PP igår såg jag han få chansen flera ggr men valde pass istället.

På backsidan har vi ju Fagerudd och den där Lundkvist båda en säkerhetsrisk att satsa på innan gårdagen kanske dags att lufta dessa men då finns ju det där "ändra aldrig på ett vinnande lag"

Så hur ska vi göra?

Jag tycker vi kör på som igår men låter Bryggman få lite mer speltid på bekostnad av LP

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-22, SM-Kvartsfinal 4, Luleå - Växjö - Sida 9 Empty Sv: 2014-03-22, SM-Kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av LulefanGBG sön 23 mar 2014, 13:31

Tigerman skrev:
LulefanGBG skrev: Vi måste fortfarande vinna minst en match till i Växjö och det är bäst av tre matcher som gäller nu där de har hemmaplansfördel så jag tycker fortfarande att de är favoriter men det gynnar samtidigt oss. Pressen ligger nu helt på dem känns det som.
Hittills under matchserien har inte hemmaplan varit avgörande, och ser man på Play-in var det ju de två undre lagen som gick vidare. Att vi har flera kedjor som producerar gör det också svårare att utnyttja fördelen av att kunna byta sist.

Men den som vinner nästa sätter rejäl press på motståndarna samtidigt som man ger sig själv två chanser att avgöra. Det skulle vara rätt intressant att se statistik från förr på hur många lag som vunnit matchserien efter att ha förlorat första matchen i en serie om tre. Jag tror det är färre än 1/3-del.
Sant!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12201
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-22, SM-Kvartsfinal 4, Luleå - Växjö - Sida 9 Empty Sv: 2014-03-22, SM-Kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Donowitz sön 23 mar 2014, 13:38

Old Brooklyn skrev:Första målet är en tavla. Andra målet är ett skott han KAN ta ifall han gör en lite mer avancerad räddning. Dessa räddningar behövs när man är i slutspel.

Håller med.

Vi kan inte räkna med att behöva göra 4-5 mål i ett slutspel. Går vi längre än kvartsfinal och får möta ännu bättre motstånd. Framförallt defensivt motstånd kan vi snarare räkna med 2-1 matcher. Då krävs det topprestationer var match från målvakternas sida. Ettan och tvåan igår är underkänt och snudd på någon av de andra två.

Donowitz

Antal inlägg : 4095
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-22, SM-Kvartsfinal 4, Luleå - Växjö - Sida 9 Empty Sv: 2014-03-22, SM-Kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Urken sön 23 mar 2014, 15:49

Blir lite OT nu, men:

mailade Cmore angående deras val av huvudmatch, fick detta svar:

"Tack för ditt mail.

Vill börja med att be om ursäkt för sent svar.

På grund av logistikproblem var vi tvungen att byta huvudmatch så att Färjestad-Brynäs visas på C More Sport.
Medans Luleå-Växjö flyttas till C More Hockey.

Har du ytterligare frågor är du varmt välkommen att kontakta mig eller mina kollegor!

Med Vänliga Hälsningar
"

Förstår inte riktigt. Logistikproblem gjorde så att de var tvungna att visa BIF-FBK kväll efter kväll? Hur som, nu skulle de visa Växjö - Luleå som huvudmatch på måndag.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-22, SM-Kvartsfinal 4, Luleå - Växjö - Sida 9 Empty Sv: 2014-03-22, SM-Kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av LulefanGBG sön 23 mar 2014, 15:53

Att Warulfen mot Pölsan är huvudmatch 4 gånger av 4 kan inte vara en tillfällighet.

Växjö är inte så svårt att ta sig till åtminstone.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12201
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-22, SM-Kvartsfinal 4, Luleå - Växjö - Sida 9 Empty Sv: 2014-03-22, SM-Kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Rönken sön 23 mar 2014, 16:05

Jag har också mailat och frågat om det där med Pölsan-Ulfven, men inte fått svar ännu trots att det gått närmare en vecka snart. Visserligen är det helg nu. Det med logistikproblem tror jag var att man skyller på att match #2 skulle vara huvudmatch men att det saknades hotellrum i Luleå. Om det är sant vet jag inte, förklarar fortfarande inte varför match #4 inte var huvudsändningen.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-22, SM-Kvartsfinal 4, Luleå - Växjö - Sida 9 Empty Sv: 2014-03-22, SM-Kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Donten_ mån 24 mar 2014, 10:58

Är det någon som kan skapa en ny matchtråd? Abstinensen börjar bli för stor! =)
Donten_
Donten_

Antal inlägg : 2562
Join date : 12-01-23
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-22, SM-Kvartsfinal 4, Luleå - Växjö - Sida 9 Empty Sv: 2014-03-22, SM-Kvartsfinal 4, Luleå - Växjö

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 9 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet