Låst material från diverse medier i sin helhet

+105
Serkan122
Sundance Kid
Dundernisse
Atlet
Metheuz
Hjalmar_Vuopio
Hellcop
Björnpappa
Xerzocx
Lehto
håkke
Crille
Dustin
kokostrollet
Taabe
rasbiologen
Jokerman
Snattran
Jonken
Ferros
Norrlandstoken
tibet
Hankburger
oggskar
Lulefan
Antwon
Urken
ezz
Blinders
Donten_
GLHF
Simon90
#96
GustenA
Monco
Grimster
Nr10
arra
hokkzorz
Kocur
Sir Prozac
amarule
Loop
Davidoff
Myrman
Puckad
Kagen
JuniorX
Chewchew
Dentos
Freno
rumpztr
JonasÅström
Mickeee
Patrik82
Hockeyprofessorn
Wolfhunter
Jagr
Dilox
makkanmakkan
Kallepedal
NallePhu
Scouten
CKa
Rikky
icemask
nummer 17
LHF96
KaptenBlodskelett
JoakimJ
Admin
Tony Moore
mango
Hentos_Bror
MickkeJ
Lasse Proppmätt
Snikne Ville
zamboni
Pajala
Bamsefar
Swhy
Micke80
Norlin
Tigerman
Slapshot
Old Brooklyn
Redbear
Ivanhoe
Diktatorn
LuleåWinston
Lars158
LubosC
FruktHamster
LulefanGBG
Zeth
Donowitz
MrA
Högljudd
pingu
Helge
inlandsjävel
Rönken
Mange
Ingemar
Salle
109 posters

Sida 9 av 21 Föregående  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 15 ... 21  Nästa

Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Slapshot mån 10 aug 2015, 17:01

Vilken Luleå profil har tappat körkortet? Osten?

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Old Brooklyn mån 10 aug 2015, 17:27

Slapshot skrev:Vilken Luleå profil har tappat körkortet? Osten?
Stöckel
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Slapshot mån 10 aug 2015, 20:23

Old Brooklyn skrev:
Slapshot skrev:Vilken Luleå profil har tappat körkortet? Osten?
Stöckel


Okej Smile

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Norlin mån 10 aug 2015, 22:19

Vadan detta? Inte fyllekörning va?
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Lars158 mån 10 aug 2015, 22:20

Norlin skrev:Vadan detta? Inte fyllekörning va?

Nää 26 eller 28 för fort på 80 väg.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Rönken mån 10 aug 2015, 22:22

Norlin skrev:Vadan detta? Inte fyllekörning va?

Fortkörning gånger tre under några års tid.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Rönken tis 11 aug 2015, 14:48

Vilka blir Raj-Rajs kedjekamrater enligt Kuriren? Hedman och Harju?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Redbear tis 11 aug 2015, 16:26

Rönken skrev:Vilka blir Raj-Rajs kedjekamrater enligt Kuriren? Hedman och Harju?

Harju. Tredjelänk är inte bestämt. Där har de tänkt prova sig fram...
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Rönken tis 11 aug 2015, 16:28

Redbear skrev:
Rönken skrev:Vilka blir Raj-Rajs kedjekamrater enligt Kuriren? Hedman och Harju?

Harju. Tredjelänk är inte bestämt. Där har de tänkt prova sig fram...

Känns väl rimligt, är väl ganska uteslutet att Harju inte skulle hamna i topp 6. Helst ser man ju Hajen på kanten, Harju-Wallmark-Rajala? Fast då är frågan vem som centrar tredje samt att det blir lite överskott på vingar. Nu börjar det gå off-topic här Röde, skärpning! pig
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av rumpztr lör 15 aug 2015, 10:45


rumpztr

Antal inlägg : 93
Join date : 13-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Freno lör 15 aug 2015, 12:45

http://kuriren.nu/100-hockey/alltid-nya-killen-i-laget-8420428.aspx

Spoiler:

Freno

Antal inlägg : 196
Join date : 15-05-24
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Kallepedal lör 15 aug 2015, 12:56

rumpztr skrev:Någon som kan lägga upp artikeln? http://kuriren.nu/100-hockey/alltid-nya-killen-i-laget-8420428.aspx
Det vette f-n hur det fungerar med dessa låsta länkar men jag läste artikeln för ett par timmar sedan. Jag tror att det var via http://www.dagens-hockey.se/lulea.html jag klickade på länken och då kam det upp en ruta som sa att typ att någon prenumerant har vidarebefordrat länken och den är går att läsa oinloggad i 24 timmar.

Jag testar nu att läsa länken http://www.dagens-hockey.se/lulea.html via mobilen och då kommer det upp rutan som säger att en prenumerant har lagt upp länken och den är giltig i 24 timmar. Men detta funkar ej från min Pc. Så från mobilen kan jag läsa artikeln men ej från Pc.n
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av LulefanGBG sön 16 aug 2015, 10:34

Freno skrev:http://kuriren.nu/100-hockey/alltid-nya-killen-i-laget-8420428.aspx

Spoiler:
Mycket intressant intervju! Tycker det låter som en vettig inställning från Roni. Skönt också att höra att han är förberedd på att Luleå är en liten stad, men med stort hockeyintresse och riktig vinter. Det låter ju alldeles strålande. Rolling Eyes
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av JuniorX sön 16 aug 2015, 11:29

LulefanGBG skrev:
Freno skrev:http://kuriren.nu/100-hockey/alltid-nya-killen-i-laget-8420428.aspx

Spoiler:
Mycket intressant intervju! Tycker det låter som en vettig inställning från Roni. Skönt också att höra att han är förberedd på att Luleå är en liten stad, men med stort hockeyintresse och riktig vinter. Det låter ju alldeles strålande. Rolling Eyes

Då hoppas vi på en urusel säsong för Rajala så att han sen skriver på för fyra år i Luleå och är med och hälsar Klasen och Omark välkomna hem!

JuniorX

Antal inlägg : 4060
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Mickeee sön 16 aug 2015, 17:40

Någon som is langa upp artikeln om abbott från kurren?
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Pajala sön 16 aug 2015, 17:53

Abbott: "Beslutet är riktigt jobbigt"
13:33 | 15-08-16

ISHOCKEY/LULEÅ I början av juli tog han det definitiva beslutet. Nu vänder Cam Abbott, 31 år, blad och blickar framåt.
William 4,5 månader kan inte sitta still.

Cam och frun Malins nyfödda är full av energi och livet leker.

För hans pappa tog ishockeykarriären slut den 12 mars 2015 när han åkte på ännu en hjärnskakning efter tacklingen mot huvudet från Frölundabacken Erik Gustafsson.

Under helgen har familjen Abbott besökt Luleå för att hälsa på vänner.

– När vi traditionellt börjar träna hårt i början av juli gick det inte. Då blev det ganska tydligt att jag var tvungen att ta ett ansvarsfullt beslut med tanke på hjärnskakningarna jag har haft, säger Cam Abbott och fortsätter:

– Jag var tvungen att tänka på andra än mig själv, säger han och kikar på William.

Hur känns det när beslutet är taget?

– Beslutet i sig är riktigt jobbigt. Det kommer att bli ett tufft år och en process att gå igenom. Jag ska se spelarna gå på is, lagen börja spela igen och det är svårt att inte själv få vara med där. Speciellt när jag har en sådan passion för spelet ishockey och att jag njutit av att få vara en del av sporten.

– Efter senaste skadan hade jag väldiga problem med synen och huvudvärk. Om jag försökte träna lite hårdare kom de symptomen tillbaka. Men som sagt har jag andra att ta ansvar för nu. Jag tar med mig alla fantastiska minnen, fina människor jag träffat här uppe i Luleå och fortsätter framåt.

Cam och tvillingbrodern Chris Abbott värvades till Luleå Hockey 2009 från Rögle och har tillbringat sex år i Norrbotten.

Nu kommer Cam och familjen att bo hos frun Malins föräldrar i Växjö och sedan ordna en lägenhet i Ängelholm i närheten av förre Plannjapspelaren Johan Åkesson och hans fru Lisa (tidigare Ängefjord), som spelade med Luleå Basket.

– Jag har pratat med min fru och det skulle vara väldigt svårt för mig att bo här uppe och inte kunna spela för Luleå Hockey, säger Abbott och fortsätter:

– När jag tagit beslutet behöver jag inte stressa fram någonting och kan njuta av de fina dagarna. Jag ser fram emot vad livet har att erbjuda.

Och 31-åringen kommer inte att släppa kontakten med ishockeyn. Enligt vad Kuriren erfar kan det bli en framtid som hockeyscout med utgångspunkt i Sverige och med någon klubb i Nordamerika som uppdragsgivare.

– Hockeyfamiljen är ganska liten och sporten blir mer och mer internationell. De senaste 25 år har jag fått en fin utbildning inom ishockeyn och jag har dessutom min universitetsutbildning att luta mig emot. Jag hoppas det löser sig.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Chewchew mån 17 aug 2015, 09:03

Någon som har denna artikel från Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/golf/article21264868.ab

Chewchew

Antal inlägg : 3
Join date : 15-08-04

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Rönken mån 17 aug 2015, 09:36

Vad säger Skuggan i NSD om pp? "Tuffa PP-kravet: "Ut och leverera"" - nämns något om en tilltänkt spelide eller är det spelarna själva som ska ordna pp?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Dentos mån 17 aug 2015, 10:12

Chewchew skrev:Någon som har denna artikel från Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/golf/article21264868.ab
EDIT: Tror det är den här du menar va?

Luleå ska ta dubbel: ”Som en graviditet”
Om nio månader planerar kaxiga Luleå ta dubbeln – vinna både Champions League och SM-guld: ”Ta oss upp på den högsta toppen”
LULEÅ. Målsättningen är redan fastställd:
Att vinna – rubbet.
Efter flera år av utebliven framgång har ”Real Luleå” nu spänt musklerna och gjort en jättesatsning mot SM-guldet.
– Från och med nu och nio månader framåt känns som en graviditet, säger sportchefen Lars ”Osten” Bergström.
Dela Tweeta
”Vill ni ha en bild framför den nya guldmålade väggen?”, föreslår Bergström när Sportbladets fotograf ska fota honom i Coop Arena.
Om det är en kaxig signal till övriga i hockey-Sverige låter vi vara osagt, men det är ingen hemlighet att Luleå satsar friskt och Lars ”Osten” Bergström är mannen bakom stjärnvärvningarna som har gjorts.
Sedan den förra säsongen tog slut i en dramatisk kvartsfinalserie mot Frölunda har Luleå nämligen lekt rövare och plundrat SHL-konkurrenterna på sina mest framstående spelare: Bill Sweatt från Brynäs, Linköpings stjärna Jacob Micflikier och Färjestads Toni Rajala har alla lockats upp till Norrbotten.
– Vi har haft fantastiskt många bra egenskaper i laget; arbetsmoral, fysisk kraft, släppt in få mål och varit försvarseffektiva. Men emellanåt har det gått lite stå i poäng­produktionen, speed och powerplay-effektivitet. Vi ville addera de kvaliteterna i laget, men utan att tappa bort de tidigare bra egen­skaperna, förklarar Bergström bakgrunden till stjärnvärvningarna.
”En press, en rolig press”
Han står och blickar ut över sitt bygge i Arcushallen utanför centrala Luleå. Spelarna har nyligen återsamlats efter semestern och genomför fystester för att säkerställa att de skött den individuella träningen under ledigheten.
Spelarna krämar ur all kraft sista halvtimmen av passet med att köra ”idioten”, dagen efter väntar en tredagars vistelse på fjället i Lappland, och när Sportbladet frågar om Bill Sweatt kan vika några minuter åt att prata gulddrömmar, kommer svaret:
– Jag kan knappt andas. Vänta i några minuter, flåsar amerikanen.
Efter tio minuter kommer Sweatt tillbaka. Han har hämtat andan och varvat ner.
– Jag kom hit till Luleå för att vinna. Det är väldigt spännande, jag gillar det. Det är en press, men en rolig press, säger han.
Målsättningen kan tyckas övergå till en liten besatthet för klubben som etablerat sig som ett topplag sedan flera år tillbaka, men inte vunnit SM-guld på 20 år. Lars
”Osten” Bergström har till och med redan datumen i bakhuvudet:
– Den 9/2 är CHL-finalen, den 8/3 slutar SHL. Och nio månader framåt från nu är som en graviditet. Om nio månader avgörs den sjunde och avgörande finalen.
Ska det behöva gå till sju matcher då?
– Ju tidigare man avgör desto mer tid att fira på, skämtar Bergström, men tillägger sedan mer allvarsamt:
– Men vi har bara vunnit guld en gång och det finns ingen anledning för oss att inte vara ödmjuka. Vi har stor respekt för de andra lagen, men vi känner samtidigt en enorm tillit till vår klubb och vad vi kan åstadkomma.
”Stort pussel ska läggas”
Hur ska ni handskas med att bära favoritskapet?
– Om nån eller några tror på oss så uppskattar vi det. Det är ett tecken på att vi gör något bra. Vi känner själva att vi är en av dem som kan göra någonting. Men det är en lång väg att gå och ett stort pussel ska läggas. Varje bit ska passa in.
I kvartsfinalserien mot Frölunda stämplades ni som ett smutsigt lag. Något att bygga vidare på den här säsongen?
– Vi vill hellre titta framåt än bakåt. Den allmänna bilden av norrbottningar är att vi är relativt försiktiga. Hellre visa än snacka. Vi är beredda att jobba hårt tillsammans. Men den moderna hockeyn bygger på ett fysiskt spel.
Guldmål på första mötet
Tränaren Joakim Fagervall:
– Vårt mål är inte att spela fult. Vårt mål är att spela den hockey vi känner oss trygga med. Förhoppningsvis blir det jobbigt för andra lag. Vi vill vara fysiska, men det ska leda någonstans också. Vi ska inte bara åka runt och tacklas, vi ska vinna hockeymatcher också.
Det är han som är den som ska svetsa ihop alla stjärnor så att de drar åt samma håll.
Trots att Fagervall både saknar taktikblocket och isen inne i Arcushallen är han fullt involverad i fysövningarna som spelarna genomför.
Han är väl medveten om satsningen.
– Det finns bara en sak att spela för i den här ligan och det måste få finnas i bakhuvudet någonstans. Oavsett om man är tippad i botten eller i toppen borde SM-guld vara målet med en säsong.
Hur viktigt är det att få ihop laget snabbt?
– Jättesvårt att svara på, det har jag själv också funderat över. Självklart vill man få ihop laget så snabbt som möjligt. Man vill vinna matcher, det är vad det handlar om. Det här med startsträckor... det går inte att gå och vänta. Vi vill börja vinna direkt och vara med från start.
Johan Harju har spelat fem slutspel med Luleå och återvände till klubben i slutskedet av förra säsongen. Övertorneå-sonen berättar att laget redan nu har pratat igenom säsongens målsättning.
– Redan när vi samlades hand­lade det första mötet om att vi ska vinna. Både CHL och SM-guld. Det är ingen målsättning om att vi ska ta oss till slutspel och, typ, ”vi får se vad som händer där”, utan nu får man ju en känsla att vi satsar och man vet vad som gäller, säger Johan Harju.
– Höga mål, visst, men störst krav ställer vi på varandra inom gruppen. Sedan får andra tro och tycka vad de vill, avslutar han innan det är dags att åka hem och packa tält­pinnar och vandrarskor.
Det var 20 år sedan Luleå fjällvandrade senast.
Då slutade säsongen senare med SM-guld.
– Vi vill hitta symboliken med att vandra på toppar. Även sportsligt vill vi ta oss upp på den högsta toppen, säger Lars ”Osten” Bergström.
SHL Johan Harju
Linus Norberg
17 augusti 2015 07:11
KLUBBENS VISION
– Vi försöker att ha en långsiktig vision. Att fortsätta utvecklas som förening, både sportsligt och inom föreningen som helhet. I ett kortare perspektiv är vi med och tävlar i CHL, SHL och förhoppningsvis om Le Mat-pokalen. Vi siktar på att vinna. Luleå ska fortsättningsvis vara en väldigt bra och etablerad förening en lång tid framöver,
säger sportchefen Lars Bergström.
TALANGTÄNKET
– I år levererade vi fyra spelare till NHL. En fantastisk eloge till våra tränare och det vi gjort. Vi satsar jättehårt på den totala föreningsutvecklingen och är stolta över våra juniorlag. Dessutom har vi gjort en satsning på ett damlag den här säsongen också. Men juniorerna är absolut en hörnsten i vår förening, säger Bergström.
FÖRBEREDELSERNA
– Om du och jag ska nå Mount Everest är våra förberedelser otroligt viktiga. Och såna gör man inte dagen innan. Vill vi lyfta Le Mat så handlar det om att vara noga
i förberedelserna. Ödmjuka, men med stenhård tilltro till den verksamhet vi
bedriver, säger Lars Bergström.
3 FRÅGOR TILL SPORTCHEFEN
Lars ”Osten” Bergström
Ni har värvat många stjärnor – hur ska ni få alla att dra åt samma håll?
– Det mest intressanta för oss är att det slår gnistor och stjärnor över Luleå Hockey som lag. Det viktiga är inte namnen, utan att vi har en bra verksamhet. Proffsigheten är det bästa nyförvärvet. Vi har varit noga med rekryteringen, säger Lars ”Osten” Bergström.
Några av stjärnorna har ni snott från konkurrenterna. Vad har du mött för reaktioner av dina sportchefskollegor?
– Det har höjts några ögonbryn för att vi värvat spelare från exempelvis Brynäs eller Linköping. Det är inte normalt. Men vår själ är att utvecklas. Det är klart att det skapas uppmärksamhet när vi gör sådana värvningar, från media och lite från andra klubbar också.
Ni är ett etablerat topplag, men har inte vunnit guld på 20 år. Varför faller ni alltid på målsnöret?
– Om vi tittar på Luleås fina historia har vi varit duktiga på många områden med bra utveckling. Det enda jag tycker att vi kan förbättra är att Le Mat-pokalen oftare hamnar i Luleå. Vi har varit en otroligt bra förening under lång tid. Fantastiskt bra i CHL och tidigare i European Trophy. Det känns bra att ha med sig, men vi jobbar inte med backspeglar utan har strålkastare framåt.
3 FRÅGOR TILL FANFÖRENINGEN
STEFAN BAUDIN, ordförande i Luleå Fans.
Vad kräver du av laget?
– Det enda jag kräver är att laget gör sitt bästa och visar hjärta. Men visst har vi förhoppningar om att vinna
SM-guld. Jag tror absolut att vi kan gå hela vägen. Folk tror på guld i här i stan, det märks. Men det är ingenting vi tar för givet.
Vilka spelare ska bära ditt lag?
– Jag tror det blir Johan Harju. Det har varit mycket snack om nyförvärven, men Harju kommer nog vara den viktigaste
spelaren. Han kan göra mål och är en helt annan spelare nu än tidigare. Han vinner närkamper och tar ett defensivt ansvar. Visar vägen.
Har ni haft ett bättre lag på pappret än nu tidigare?
– Det skulle vara för 20 år sedan när vi vann guld, i så fall. Men på förhand har vi nog aldrig haft lika många potentiella poängkungar som nu. Det gäller bara att få ihop laget också.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 854
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Urken mån 17 aug 2015, 13:42

http://www.kuriren.nu/100-hockey/tillbaka-i-lulea-klev-av-skadad-8423994.aspx

LULEÅ/ISHOCKEY Första passet på is med Luleå efter en längre ledighet i USA på grund av en tuff förlossning – men backbjässen fick kliva av skadad.
Efter säsongen vände Jonathan Sigalet hem till USA, Vancouver, med hans fru som väntade parets första barn. I slutet av juli var det dags för parets son att se världen för första gången. Men under förlossningen uppstod det komplikationer.

– Det var en tuff förlossning för min fru och för barnet. Så vi blev kvar på sjukhuset längre än vad vi trodde. Men allting är bra nu och vi båda är väldigt lyckliga, säger Jonathan Sigalet, och berättar att han längtar väldigt mycket till hans fru och nyfödda son kommer upp till Luleå om ett par veckor.

Första ispasset slutade dock inte som backen hoppades på. Bara efter några övningar klev han av med ryggsmärtor.

– Jag gjorde illa mig under sommaren när jag tränade. Jag hoppades det skulle kännas bra. Men efter några övningar gjorde det väldigt ont, så jag valde att gå av och få behandling istället, säger han.

Skadan påminner om den som höll honom borta från en match i slutspelet förra säsongen.

– Det är ungefär samma skada som fick mig att missa en match i slutspelet. Men det har känts bra under större delen av sommaren, så jag tror att det är något vi kommer få ordning på.

Trots skadan, och den avbrutna träningen var det en till synes glad Jonathan Sigalet som var tillbaka i kylan i Coop Norrbotten Arena.

– Det är bra. Jag sa till Robert (Hedlund, Kommunikationschef) att det var kul att se gräset för första gången. Förra gången jag kom hit så var det innan jul. Så jag har bara sett snö här. Men det är kul att träffa några goda vänner och de nya killarna i laget. Det känns bra, säger Jonathan Sigalet.

Hur länge tror du ryggskadan håller dig borta från isen?

– Jag vet verkligen inte. Efter säsongen när jag hade samma skada i slutspelet så var jag borta några veckor och körde rehabträning. Efter dem kändes det bra. Så förhoppningsvis inte för länge. Men det viktiga är att jag är redo när säsongen startar. Klart jag vill spela CHL-matcherna, men jag måste göra vad jag kan göra för att bli bra, säger Jonathan Sigalet.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Chewchew mån 17 aug 2015, 14:59

Dentos skrev:
Chewchew skrev:Någon som har denna artikel från Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/golf/article21264868.ab
EDIT: Tror det är den här du menar va?

Exakt! Tack för det! Very Happy

Chewchew

Antal inlägg : 3
Join date : 15-08-04

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av JuniorX mån 17 aug 2015, 18:01

Urken skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/tillbaka-i-lulea-klev-av-skadad-8423994.aspx

LULEÅ/ISHOCKEY Första passet på is med Luleå efter en längre ledighet i USA på grund av en tuff förlossning – men backbjässen fick kliva av skadad.
Efter säsongen vände Jonathan Sigalet hem till USA, Vancouver, med hans fru som väntade parets första barn. I slutet av juli var det dags för parets son att se världen för första gången. Men under förlossningen uppstod det komplikationer.

– Det var en tuff förlossning för min fru och för barnet. Så vi blev kvar på sjukhuset längre än vad vi trodde. Men allting är bra nu och vi båda är väldigt lyckliga, säger Jonathan Sigalet, och berättar att han längtar väldigt mycket till hans fru och nyfödda son kommer upp till Luleå om ett par veckor.

Första ispasset slutade dock inte som backen hoppades på. Bara efter några övningar klev han av med ryggsmärtor.

– Jag gjorde illa mig under sommaren när jag tränade. Jag hoppades det skulle kännas bra. Men efter några övningar gjorde det väldigt ont, så jag valde att gå av och få behandling istället, säger han.

Skadan påminner om den som höll honom borta från en match i slutspelet förra säsongen.

– Det är ungefär samma skada som fick mig att missa en match i slutspelet. Men det har känts bra under större delen av sommaren, så jag tror att det är något vi kommer få ordning på.

Trots skadan, och den avbrutna träningen var det en till synes glad Jonathan Sigalet som var tillbaka i kylan i Coop Norrbotten Arena.

– Det är bra. Jag sa till Robert (Hedlund, Kommunikationschef) att det var kul att se gräset för första gången. Förra gången jag kom hit så var det innan jul. Så jag har bara sett snö här. Men det är kul att träffa några goda vänner och de nya killarna i laget. Det känns bra, säger Jonathan Sigalet.

Hur länge tror du ryggskadan håller dig borta från isen?

– Jag vet verkligen inte. Efter säsongen när jag hade samma skada i slutspelet så var jag borta några veckor och körde rehabträning. Efter dem kändes det bra. Så förhoppningsvis inte för länge. Men det viktiga är att jag är redo när säsongen startar. Klart jag vill spela CHL-matcherna, men jag måste göra vad jag kan göra för att bli bra, säger Jonathan Sigalet.

Man gillar INTE när skador kommer tillbaks och man gillar det ännu MINDRE när det är ryggen som krånglar. Inte bra. Men vi får hoppas på det bästa och att hans känsla är riktig.

JuniorX

Antal inlägg : 4060
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Rönken tor 27 aug 2015, 20:28

Vad skriver Kuriren om Lagaces skada?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Urken tor 27 aug 2015, 20:42

http://www.kuriren.nu/100-hockey/stjarnan-skadad-kan-missa-chl-matchen-8440080.aspx

ISHOCKEY/LULEÅ I tisdags var oturen framme. Men Luleå Hockeys nye stjärnspelare är inte orolig inför CHL-matchen på lördag.
Champions League-mästaren Luleå Hockey inledde årets upplaga med en seger mot Lukko Rauma (4–3 efter straffar) i den första omgången förra helgen.

Nye centern Jacob Lagacé låg bakom de två första Luleåmålen efter snygga framspelningar.

Båda gångerna hittade kedjekamraten Jacob Micflikier nätet.

Luleås nya transatlantkedja med tredjelänken Bill Sweatt, som avgjorde efter straffar, har verkligen hittat varandra i inledningen.

På lördag väntar schweiziska Fribourg-Gotteron i CHL i Coop Norrbotten Arena.

Men 25-årige Lagacé är ett frågetecken.

I tisdags skadade han ljumsken, stod över onsdagens ispass och fick känningar igen med kvarten kvar av torsdagsträningen.

– Isen är inte riktigt bra än här inne. Jag drog till ljumsken och det är inte helt bra än, säger han till Norrbottens-Kuriren.

– Jag fick problem sista 15 minuterna i dag (läs torsdag), säger Lagacé och kikar ned på ispåsen.

Spelar du på lördag?

– Det räknar jag med.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Urken fre 28 aug 2015, 12:53

Inlägg flyttade till relevant tråd, efter tillämpning av regel 7.2. Diskussionen fortsätter i följande tråd:

https://www.luleahockeyforum.com/t852p900-lulea-hockeys-lag-2015-2016#130630
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Urken ons 02 sep 2015, 11:16

http://www.nsd.se/sport/da-ar-det-upp-till-mig-att-visa-9494748.aspx

Artikel:

Vidare diskussion kring artikeln tas antingen i Per Ledins tråd eller Luleå Hockeys Lag, beroende på vad som passar ditt inlägg bäst.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Redbear fre 04 sep 2015, 10:06

Om Harjus sega start...

LULEÅ/ISHOCKEY Segt, vilset och otajmat. Det har varit stjärnan Johan Harjus verklighet under försäsongen. Nu berättar han varför.
– Det tar alltid längre tid för mig, säger Luleå Hockeys forward.
Dela Tweeta
Luleå Hockeys försäsong har i mångt och mycket handlat om lagets importkedja med Jacob Micflikier, Jacob Lagacé och Bill Sweatt som i match efter match klivit fram och gjort poäng.

Inget konstigt i det.

De tre nordamerikanerna är värvade för att ta stjärnrollerna, spela alla tunga power play och göra massor av poäng.

Men bakom supertrion har det var lite tunnare. Inte minst för en av förra säsongens nyckelspelare Johan Harju, 29, som då svarade för 16 poäng (10 mål, 6 assist) på 23 SHL-matcher och ledde laget.

– Det har alltid varit så för mig. Jag har alltid haft det tungt de första veckorna på säsongen, säger han.

Någon aning om varför?

– Nej, kroppen känns okej men jag har liksom inte haft koll på läget på isen, inte varit vän med pucken och tvingats titta ned i isen. Sådana grejer bara.

Grubblat över det?

– Nej. Av någon anledning tar det lite längre tid för mig på att komma igång på försäsongen, så har det alltid varit. Det brukar ta en månad ungefär för mig och jag blir alltid lika förvånad över hur bra vissa spelare kan se ut redan första veckan när vi kör igång, säger Harju.

Johan Harjus tidtabell verkar också hålla ganska perfekt. Efter en handfull tunga försäsongsmatcher var han en av lagets bästa när schweiziska Fribourg slogs tillbaka med 4–2 i söndags i Coop arena.

Han svarade för ett av målen men framför allt var benen piggare och tanken snabbare.

– Allt var egentligen bättre för laget: Försvaret, styrspelet och forecheckingen. Men vi glömmer fortfarande bort saker och det finns smågrejer att rätta till fortfarande.

En annan sak som måste skruvas till är poängproduktionen från övriga femmor. Hittills har det mesta handlar om Micflikier, Lagacé och Sweatt – något som inte håller i långa loppet över en hel säsong.

– Så är det. Vi måste sprida produktionen och alla fyra femmor måste vara ett hot. Ibland kommer inte förstakedjan ha sin dag och då ska andra kliva fram.

Ungefär som mot Fribourg då Johan Harju-kedjan med ­Anton Hedman och Peter Cehlarik visade vägen med två mål.

Redan i kväll finns chansen att kopiera succén mot samma lag på bortaplan. På söndag väntar finska Lukko Rauma.

– Det är bara två matcher kvar innan SHL börjar och nu har vi chansen att sätta vårt grundspel och få alla bitar på plats. Jag tycker det har sett mycket bättre ut på träningarna den senaste veckan, säger Luleåstjärnan.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Urken tor 10 sep 2015, 22:18

http://www.kuriren.nu/100-hockey/sa-ska-lulea-hockey-radda-budgeten-8462597.aspx

Spoiler:
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Urken fre 11 sep 2015, 21:50

http://www.kuriren.nu/100-hockey/kronikan-shl-blir-en-profil-fattigare-8464607.aspx

Spoiler:
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Urken fre 11 sep 2015, 21:51

http://www.kuriren.nu/100-hockey/avslojar-ledin-lamnar-sverige-8464417.aspx

Spoiler:
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Pajala fre 11 sep 2015, 21:55

bra för ledin, skönt att man slipper se han spela MOT Luleå What a Face
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Puckad fre 11 sep 2015, 22:11

Roligt och Lycka till!!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Kagen fre 11 sep 2015, 22:17

Pajala skrev:bra för ledin, skönt att man slipper se han spela MOT Luleå What a Face

Hoppas han hamnar i Schweiz och får det gott ett par år och sen återvänder hem med nya erfarenheter.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Lasse Proppmätt mån 14 sep 2015, 09:40

Pajala skrev:bra för ledin, skönt att man slipper se han spela MOT Luleå What a Face

Fast det har han ju gjort många ggr efter 2004 minns en urtråkig match mot HV 2007 då han avgjorde med matchens enda mål.
Pappa Gunnar jublade "nästan"

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Old Brooklyn tis 15 sep 2015, 09:18

Kuriren 2015-09-15

Spoiler:
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Old Brooklyn tis 15 sep 2015, 11:39

NSD 2015

Spoiler:
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Snikne Ville tis 15 sep 2015, 13:12

Old Brooklyn skrev:NSD 2015

Spoiler:
Intressant artikel, en av de bättre på ett bra tag enligt mig.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Puckad tis 15 sep 2015, 13:13

Kuriren-artikeln känns konstig i o m att det står att Sigalet väntar barn i juli...

NSD artikeln var grymt öppen och ärlig. Det står väl i princip i klartext att Wallmark spelar med oss i år, det är redan klart.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Old Brooklyn tis 15 sep 2015, 14:31

Snikne Ville skrev:
Old Brooklyn skrev:NSD 2015

Spoiler:
Intressant artikel, en av de bättre på ett bra tag enligt mig.
Ja, Pelle är fortfarande bäst när det gäller. Inte bara ärlig utan väldigt mycket att sätta tänderna i.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Norlin tis 15 sep 2015, 16:06

Old Brooklyn skrev:NSD 2015

Spoiler:


Oj vilken fantastisk artikel, väldigt utlämnande. Mer sånt!
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Myrman tis 15 sep 2015, 17:01

Många pluspoäng för det. Både för klubb och tidning.
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av LulefanGBG tis 15 sep 2015, 17:52

Makalöst bra artikel. Faktiskt bland de bästa jag läst i ishockeysammanhang om ett lags lagbygge. Väldigt ingående och utlämnande om hur man tänker när man bygger ett lag och förhandlar med olika parter osv. De intressantaste jag läst om Luleå Hockey från en tidning i modern tid tror jag.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Rönken tis 15 sep 2015, 18:04

LulefanGBG skrev:Makalöst bra artikel. Faktiskt bland de bästa jag läst i ishockeysammanhang om ett lags lagbygge. Väldigt ingående och utlämnande om hur man tänker när man bygger ett lag och förhandlar med olika parter osv. De intressantaste jag läst om Luleå Hockey från en tidning i modern tid tror jag.

Hehe, väldans så du brer på, bräcker Röde i forzande nästan. Fast ja, det var en intressant artikel helt klart.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Rönken mån 21 sep 2015, 22:24

Vad säger Sweatty själv om sin avstängning?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Urken mån 21 sep 2015, 23:08

http://www.nsd.se/sport/stangs-av-efter-slaget-upprord-9537596.aspx

Vidare diskussion kring artikeln tas antingen i Bill Sweatts tråd eller Luleå Hockeys Lag, beroende på vad som passar ditt inlägg bäst.

Spoiler:

Faktaruta intill ovanstående aritikel:
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Urken mån 21 sep 2015, 23:12

http://www.kuriren.nu/100-hockey/lulea-tvingas-stuva-om-8479110.aspx

Vidare diskussion kring artikeln tas i tråden Luleå Hockeys Lag.

Spoiler:
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Lars158 ons 23 sep 2015, 17:23

http://www.kuriren.nu/100-hockey/har-ar-lhfs-dromprojekt-8483636.aspx

Spoiler:

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Rönken sön 27 sep 2015, 20:44

Hur lyder Jockes analys om den blytunga starten i Kuriren?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Tony Moore sön 27 sep 2015, 21:09

Ishockey/Skellefteå Tre poäng på fyra matcher. Luleå Hockey har fått en blytung start på SHL. Efter derbyt gav tränaren Joakim Fagervall sin analys på läget.

Ett skott på mål i första perioden. Vad beror den dåliga starten på?

– Skellefteå är klart bättre än oss. Det är ganska stor skillnad. I två perioder är de klart bättre än oss. Vi gör inte match av det förrän i sista perioden, säger Fagervall.

Fansen skrev bland annat "Visa hjärta". Tycker du att ni saknar det?

– Nej, det tycker jag inte. Det kan se ut så men det känns som att vi är feltajmade och de är rättajmade. Fansen gör ett fantastiskt jobb och har all rätt att kräva allting. De är grymma.

Fagervall berömmer en spelare. Målvakten Daniel Larsson som hade fullt upp mellan stolparna.

– Daniel Larsson gör sin bästa match sedan han kom till Luleå. Jag tycker att han är grym. Tyvärr får han inte jättebra hjälp i första perioden. Skellefteå är överallt. Vi blir passiva och stillastående.

Vad har Skellefteå som ni saknar?

– Skellefteå känns mer samspelta än vad vi är i dagsläget. De är mer intensiva än vad vi var i dessa två matcher. Det är den stora skillnaden. Vi är inte tajmade och det lyser igenom.

Tre poäng på fyra matcher. Vad säger du om starten?

– Det är ingen bra start poängmässigt eller spelmässigt. Växjö borta är bra sen finns det glimtar som är bra, men de är alldeles för korta. På dessa fyra matcher kan vi inte vara annat än missnöjd. Vi har ett hårt jobb framför oss.

Vad ska du göra för att vända det här?

– Det finns inget direkt åtgärdspaket men det finns delar att jobba med. Vi måste blir mer samspelta och det tar en tid, men det får inte vara en ursäkt när serien har startat. Det tar sin lilla tid och man måste vara bredd att jobba hårt. Jag tycker att vi kan jobba ännu hårdare.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Redbear mån 28 sep 2015, 14:34

LULEÅ/ISHOCKEY Luleå Hockey ligger sist i SHL. Tränare, spelare och sportchef hade ett långt möte under måndagen. "Det kommer att synas jättetydligt i matcherna", säger tränaren Joakim Fagervall.
Dela Tweeta
Spelare och tränare var kraftigt försenade ut till måndagens isträning. Anledningen: Ett möte där de diskuterade igenom starten på SHL – som gett tre förluster på fyra matcher.

Efter träningen berättar tränaren Joakim Fagervall om mötet.

– Vi haft ett bra möte om båda matcherna (mot Skellefteå), om starten, om allting egentligen. Det var ett väldigt kreativt möte med bra känsla och bra energi, säger Fagervall.

Var det du och ledarstaben som surrade eller var det spelarna?

– Det var en ganska öppen diskussion, ett väldigt bra möte.

Jag antar att det var ganska prioriterat att ha ett möte efter den dåliga starten?

– Det tycker jag. Hade vi haft ett möte senast, efter matchen, hade det varit ett krismöte. Det var ett väldigt kreativt och bra möte. Vi ska komma ihåg att det kunde ha varit hur bra som helst och vi ändå förlorat. Men nu har det inte varit bra och vi har förlorat tre raka matcher för att Frölunda och Skellefteå varit bättre.

Fagervall fortsätter:

– Vi gjort en analys som är djupare än så. Vi har tittat på hela vår försäsong och haft ett möte utifrån det, för att hitta nya avsatser och ta det därifrån. Vi känner oss väl förberedda.

Vad kommer ni fram till då?

– Att vi har saker vi kan rätta till. Och vi rättade till mycket redan på den här träningen.

Vilka grejer kan ni rätta till, som du ser det?

– Det håller vi för oss själva. Men det kommer att synas jättetydligt i matcherna.

Vad tycker du som tränare att det betyder att Wallmark kommit hem?

– Lucas har varit med oss hela försäsongen. Det kändes direkt när han kom in att han hör hemma här. Han är en skön kille och en bra center.

Vad betyder det sportsligt?

– Att vi får in en skicklig center. Det betyder jättemycket, både för vårt powerplay och vårt vanliga spel.

Han tränade med Sweatt och Mickflikier?

– Det såg bra ut, bra energi och laddning. Kul.

Kommer han spela där?

– Ja. Han kvalificerad för att spela där och för att bättra en förstalina. Han gör det på ett bra sätt redan första träningen. Han tränade lite med dem på försäsongen och där kände vi *oj, det såg bra ut och var intressant".

Även sportchefen Lars "Osten" Bergström var med på mötet. Han säger:

– Jag är ofta med laget och på de möten vi har. Det var mycket analys och genomgång och en möjlighet att bringa klarhet. Det var bra frågeställningar, ett bra möte. Vi ser framåt.

Är ni aktiva på marknaden?

– Det tycker jag att vi varit. Lucas Wallmark var med och tränade i dag. Det är ett tillskott, men en logisk utveckling. Vi visste om att om han inte tog en plats så skulle han komma hem. Men vår uppgift just nu är att få vårt befintliga lag, som vi vet kan prestera, att hitta vägen. Vi ska få det att fungera för oss och bli effektiva igen.

Dean Kukan?

– Han är i samma läge som Lucas. Han är med på ett stort urval av backar. Han ska inom 7-10 dagar bevisa att han är topp sju. Då blir han kvar. Är han inte det ska han komma tillbaka till Luleå.

Har de frågat något om de kan få ha honom i AHL?

– Nej, det har de inte och jag tror att de vet vad som gäller. De har ett regelverk att förhålla sig till. Har man överenskomna avtal ska alla parter följa det,

har man överenskomna avtal ska man följa dem från alla parter. ganska tydligt och klart
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 9 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 9 av 21 Föregående  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 15 ... 21  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet