Streama Luleås matcher från utlandet

4 posters

Gå ner

Streama Luleås matcher från utlandet Empty Streama Luleås matcher från utlandet

Inlägg av Daddeh4724 ons 05 aug 2015, 18:45

Yåw!
Hoppas det här är rätt tråd, annars ber jag om ursäkt, accepterar en åthutning och att tråden flyttas Smile
Som rubriken säger kommer jag vara utomlands (Singapore) från mitten av september till mitten av oktober.
Som ni alla förstår har jag redan ångest över den dåliga timingen och antalet Luleåmatcher jag kommer att missa.
Någon här som bor utomlands och följer hockeyn eller vet av någon annan lösning? Gärna om man kan se matchen i repris då den asiatiska tidszonen är min ovän.
Om jag inte minns fel så streamar t.ex. Cmore inte utanför Sverige.

Daddeh4724

Antal inlägg : 28
Join date : 14-03-04

Till överst på sidan Gå ner

Streama Luleås matcher från utlandet Empty Sv: Streama Luleås matcher från utlandet

Inlägg av Lars158 ons 05 aug 2015, 19:38

Finns ju program och sätt göra så Cmore tror du är i sverige.
Cmore arkiverar ju matcherna så man i efterhand kan streama dom när man vill.
Hola är ett program jag brukar använda för att se sånt som är spärrat i Sverige men öppet för ... tex USA.

Finns bättre program och andra sätt fixa detta på men det tekniska är jag inte så insatt i.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Streama Luleås matcher från utlandet Empty Sv: Streama Luleås matcher från utlandet

Inlägg av Daddeh4724 ons 05 aug 2015, 20:37

Tack Lars158 för att du gett mig hopp om livet igen Smile
Jag får kolla upp "Hola" eller liknande program för oavsett antalet paraplydrinkar (läs öl) i näven kommer jag sura utan hockeyn.
Vet du om kvaliteten är likadan (med snabbt Internet) som när man streamar Cmore i Sverige?

Daddeh4724

Antal inlägg : 28
Join date : 14-03-04

Till överst på sidan Gå ner

Streama Luleås matcher från utlandet Empty Sv: Streama Luleås matcher från utlandet

Inlägg av Lars158 ons 05 aug 2015, 21:00

https://www.luleahockeyforum.com/t878-viktigt-se-slutspelet-utomlands

Läs igenom dom inläggen där så har du en liten start.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Streama Luleås matcher från utlandet Empty Sv: Streama Luleås matcher från utlandet

Inlägg av Daddeh4724 ons 05 aug 2015, 21:09

Ah hur lyckades jag missa den där tråden?! Ögnade ju igenom alla första sidor lite snabbt. Många bra tips i den där tråden...tackar så mycket Smile

Daddeh4724

Antal inlägg : 28
Join date : 14-03-04

Till överst på sidan Gå ner

Streama Luleås matcher från utlandet Empty Sv: Streama Luleås matcher från utlandet

Inlägg av rumpztr tor 06 aug 2015, 14:54

Installerade precis Hola för ipad och testade viaplay, funkar klockrent!

rumpztr

Antal inlägg : 93
Join date : 13-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Streama Luleås matcher från utlandet Empty Sv: Streama Luleås matcher från utlandet

Inlägg av Daddeh4724 tor 06 aug 2015, 21:54

Det låter kanon, rumpztr. Jag får testa Hola lite senare till veckan då jag har mer tid över. Hemskt glad över att man slipper följa hockeyn enbart via sociala medier som t.ex. kvällsblaskorna då man är utanför landet och ränner.

Daddeh4724

Antal inlägg : 28
Join date : 14-03-04

Till överst på sidan Gå ner

Streama Luleås matcher från utlandet Empty Sv: Streama Luleås matcher från utlandet

Inlägg av Rönken tor 06 aug 2015, 22:19

Så Hola finns för iPad? Måste jag dra ner då.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Streama Luleås matcher från utlandet Empty Sv: Streama Luleås matcher från utlandet

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet