Sami Sandell

+20
FruktHamster
pingu
NallePhu
Norlin
Mr Bister
Tony Moore
amarule
Old Brooklyn
Redbear
LulefanGBG
Lars158
Zeb Macahan
Urken
Snikne Ville
Dave Rock
Rayko
Tigerman
Beast.
Chris Hendrix
Salle
24 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Sami Sandell - Sida 2 Empty Sv: Sami Sandell

Inlägg av Snikne Ville fre 19 apr 2013, 15:01

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Sami Sandell - Sida 2 Empty Sv: Sami Sandell

Inlägg av Salle tis 30 apr 2013, 12:52

På väg till moderklubben Ilves enligt expressen.

http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/luleaforward-pa-vag-hem-till-finland-igen/

Tråkigt! Men väntat! Känns som en jävla tabbe att förlora honom...
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Sami Sandell - Sida 2 Empty Sv: Sami Sandell

Inlägg av hokkzorz tis 30 apr 2013, 13:46

Rätt spelartyp för Luleå, men han är (har varit) alderles för skadebenägen. Sista hjärnskakningen tog ju evigheter att bli bra från och det var ju knappast hans sista i karriären med tanke på spelstil osv.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Sami Sandell - Sida 2 Empty Sv: Sami Sandell

Inlägg av Salle tis 30 apr 2013, 13:52

Definiera gärna skadebenägen.

Det är knappast skadebenäget att åka på de skador som Sami råkat ut för här hos oss. Inte varit speciellt skadeförföljd tidigare i karriären och de skador han åkt på är i form av otur snarare än något annat. Hjärnskakningar kan han åka på fler och han har fått många redan, än sen? Då ska vi alltså inte ha Cam & Klasen kvar heller då?

Om man som Pierre Johnsson eller Pavel Skrbek missat minst 10-20 matcher per säsong i flera års följd.. Eller om man har återkommande samma skador som ljumskar, knän eller rygg etc. Då kan man klassas som skadebenägen.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Sami Sandell - Sida 2 Empty Sv: Sami Sandell

Inlägg av hokkzorz tis 30 apr 2013, 14:58

ok, kanske att ta i med att "stämpla" honom som skadebenägen, men spelare blir inte mindre skadade ju äldre man blir, sämre läkkött mm och visst Sami har haft en del otur med sina skador kan man tycka. Det man bör tänka på att han har en ganska fysisk spelstil och är orädd med att ge sig in i trafiken framför mål och längs sargerna och det är oxo där han fått sina skador.

Trist att tappa en spelartyp som honom för han gör massa bra i laget _om_ han är hel och frisk. Nu var det ju just det.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Sami Sandell - Sida 2 Empty Sv: Sami Sandell

Inlägg av Snikne Ville tis 30 apr 2013, 16:05

Jäkligt trist, en kanonspelare när han fått vara hel, en av ES starkaste sargspelare. Tänk att ha honom, Hedman och Sundh i varsin line...jävligt stora kroppar att hantera för motståndet. Lycka till Sami, hos mig är du välkommen tillbaka alla gånger!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Sami Sandell - Sida 2 Empty Sv: Sami Sandell

Inlägg av Tony Moore tis 30 apr 2013, 16:27

Hoppas Xp mfl har fel, skulle sakna Sami något enormt, en favoritspelare som är så gott som komplett, stor, stark, spelskicklig, näsa för mål och hyfsad på rören! Likväl, lycka till Sami where ever you go!
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7624
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Sami Sandell - Sida 2 Empty Sv: Sami Sandell

Inlägg av Salle tis 30 apr 2013, 16:56

Tänk om Osten skulle bryta med Koivisto till fördel för Sandell. Vore en rejäl uppgradering i min mening när det kommer till slutspel 2014.

Likvärdig målskänsla.

Koivisto är rappare och har bättre teknik!

Men resten är enligt mig till Samis fördel!
Åldern, tyngden, viljan att driva mot mål, styrkan kring sargen, etc.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Sami Sandell - Sida 2 Empty Sv: Sami Sandell

Inlägg av Salle tor 16 maj 2013, 18:58

Jag hade räknat bort Sami från truppen i princip. Men nu när Vihko drar kanske det öppnar sig? Tveksamt.. Men finns en lite chans nu åtminstone. Sami är en härlig spelartyp som enligt mig är värd en chans till.. Tråkigt med Vihko.. Hade hellre sett att Koivisto dragit hem till Finland.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Sami Sandell - Sida 2 Empty Sv: Sami Sandell

Inlägg av Snikne Ville ons 22 maj 2013, 16:58

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Sami Sandell - Sida 2 Empty Sv: Sami Sandell

Inlägg av FruktHamster ons 22 maj 2013, 18:17

Till rätt pengar och förutsatt att vi dessutom får in ett pulver, så är jag väldigt positiv till att Sami stannar. Senaste säsongen blev förstörd av skador, men hel och upptränad är Sami en spelare av klart godkänd elitserieklass.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Sami Sandell - Sida 2 Empty Sv: Sami Sandell

Inlägg av LulefanGBG ons 22 maj 2013, 21:14

Ja Sami behåller jag gärna!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Sami Sandell - Sida 2 Empty Sv: Sami Sandell

Inlägg av Snikne Ville ons 29 maj 2013, 20:39

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Sami Sandell - Sida 2 Empty Sv: Sami Sandell

Inlägg av Mr Bister ons 29 maj 2013, 21:22

Nej,Nej inte sege Sandell, om vi ska om vi ska förbättra truppen måste det vara något bättre än Sandell.

Mr Bister

Antal inlägg : 1416
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Sami Sandell - Sida 2 Empty Sv: Sami Sandell

Inlägg av Lars158 ons 29 maj 2013, 22:12

Jag hade hellre haft Sandell än Ledin.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Sami Sandell - Sida 2 Empty Sv: Sami Sandell

Inlägg av Salle mån 03 jun 2013, 12:04

Sami Sandell klar för Ilves? http://ilves.com/?p=13746 Finskan är sådär.... Min alltså.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Sami Sandell - Sida 2 Empty Sv: Sami Sandell

Inlägg av LulefanGBG mån 03 jun 2013, 12:12

Kan förstå om Sami vill ha ett miljöombyte samtidigt som jag kan förstå om Luleå vill satsa på en annan spelare som inte är så skadebenägen. Många skador har ju varit ren otur för Sami känns det som men att han varit mycket skadad är ju ett oomkullrunkeligt faktum. Det är en spelare jag alltid gillat för jag tycker han bidragit när han spelat och det känns trist att förlora honom men som sagt har jag förståelse för båda parter om det inte blir någon förlängning i Luleå.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Sami Sandell - Sida 2 Empty Sv: Sami Sandell

Inlägg av Salle mån 03 jun 2013, 12:32

Förhoppningsvis får han ett riktigt stor roll i Ilves, utvecklas ytterligare, klarar sig från skador och återvänder till Luleå Hockey om ett par år!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Sami Sandell - Sida 2 Empty Sv: Sami Sandell

Inlägg av Kagen mån 03 jun 2013, 13:32

Skit också, jag skulle vilja ha fyra Sami Sandell i Luleå Hockey.

Många finländare som lämnar Luleå nu, hoppas de gör det med ljusa minnen och talar väl om föreningen snarare än tvärtom. Luleå HF har en historik av starka finländska profiler och jag hade hoppats att Sami skulle vara med oss längre än så här.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Sami Sandell - Sida 2 Empty Sv: Sami Sandell

Inlägg av Snikne Ville mån 27 jan 2014, 23:53

Kul att Sami verkar få vara hel denna sässe! Levererar gör han också.
http://www.nsd.se/bloggar/hockeysnack/finlandskollen-70/?blog=7127224&entry=8224233
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Sami Sandell - Sida 2 Empty Sv: Sami Sandell

Inlägg av dubstep ons 29 jan 2014, 21:28

Det förvånar mig inte ett dugg. Jag tyckte att han var bra hos oss och hade gärna sett honom stanna. Han är underskattad.

dubstep

Antal inlägg : 251
Join date : 13-10-04

Till överst på sidan Gå ner

Sami Sandell - Sida 2 Empty Sv: Sami Sandell

Inlägg av LulefanGBG ons 29 jan 2014, 22:30

Gillade Sami också. Tyckte han var en av våra bättre forwards när han var hel. Tyvärr var han ju inte det så ofta känns det som.

Å andra sidan är jag alltid lite skeptisk mot spelares poängskörd i finska SM-liga. Många gånger spelare producerat väldigt bra där för att sedan vara ganska anonyma i Elitserien/SHL. menar nu som sagt inte att Sami var anonym hos oss, men säger abra att hans produktion i SM-Liga inte är en garanti för att han skulle producerat lika bra hos oss om han fått vara hel en säsong.

Älskar finsk hockey och deras landslag och har många favoritspelare som är från Finland men deras liga känns tyvärr inte som att den håller Europeisk toppstandard.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Sami Sandell - Sida 2 Empty Sv: Sami Sandell

Inlägg av dubstep ons 29 jan 2014, 22:49

LulefanGBG skrev:Gillade Sami också. Tyckte han var en av våra bättre forwards när han var hel. Tyvärr var han ju inte det så ofta känns det som.

Å andra sidan är jag alltid lite skeptisk mot spelares poängskörd i finska SM-liga. Många gånger spelare producerat väldigt bra där för att sedan vara ganska anonyma i Elitserien/SHL. menar nu som sagt inte att Sami var anonym hos oss, men säger abra att hans produktion i SM-Liga inte är en garanti för att han skulle producerat lika bra hos oss om han fått vara hel en säsong.

Älskar finsk hockey och deras landslag och har många favoritspelare som är från Finland men deras liga känns tyvärr inte som att den håller Europeisk toppstandard.
Sant. Speciellt när en sån som Sopanen har 32 poäng på 44 matcher. Fast Sandell är annorlunda. Han bidrar med så mycket annat på isen.

dubstep

Antal inlägg : 251
Join date : 13-10-04

Till överst på sidan Gå ner

Sami Sandell - Sida 2 Empty Sv: Sami Sandell

Inlägg av LulefanGBG tor 30 jan 2014, 11:59

dubstep skrev:
LulefanGBG skrev:Gillade Sami också. Tyckte han var en av våra bättre forwards när han var hel. Tyvärr var han ju inte det så ofta känns det som.

Å andra sidan är jag alltid lite skeptisk mot spelares poängskörd i finska SM-liga. Många gånger spelare producerat väldigt bra där för att sedan vara ganska anonyma i Elitserien/SHL. menar nu som sagt inte att Sami var anonym hos oss, men säger abra att hans produktion i SM-Liga inte är en garanti för att han skulle producerat lika bra hos oss om han fått vara hel en säsong.

Älskar finsk hockey och deras landslag och har många favoritspelare som är från Finland men deras liga känns tyvärr inte som att den håller Europeisk toppstandard.
Fast Sandell är annorlunda. Han bidrar med så mycket annat på isen.
Absolut!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Sami Sandell - Sida 2 Empty Sv: Sami Sandell

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet