Skellefteå

+101
Jokerman ll
Lassi
Dundernisse
Björnpappa
ezz
GustenA
Hedanders
RSD555
Rikky
Blinders
Trocadero
Donowitz
Lillajag
kokostrollet
Norrlandstoken
Jonken
Sportchefen #2
Jokerman
Hankburger
Ferros
Davidoff
Lulefan
Sportsman
Kapten Haddock
Hetsig
amarule
stormvägen
Homer96
KaptenBlodskelett
Qirren
Sundance Kid
Puckad
Daddeh4724
JuniorX
Ingemar
Grizzly
Kagen
Chris Hendrix
LHF96
icemask
Clintan
Swhy
Norlin
Lasse Proppmätt
kniba
Micke80
jimpa99
Dalle
rasbiologen
zamboni
LubosC
Mr Bister
Rönken
storstruten
Toddbertuzzi
Old Brooklyn
Pajala
Purre
mango
Dave Rock
Lars158
Pentothal
hokkzorz
Bilderberg
Rayko
Kallepedal
Ivanhoe
Huselius1
tibet
Slapshot
Myrman
delphi
NallePhu
Mange
pingu
LuleåWinston
BodenSwe
MrA
#96
LulefanGBG
Johan__
kralle
Badsanta
Dustin
Urken
Krobbe
Redbear
Salle
Bamsefar
JahNT
Pickadoll
Högljudd
Zeb Macahan
FruktHamster
Snikne Ville
CKa
Tigerman
Beast.
Tony Moore
Lajon
MickkeJ
105 posters

Sida 3 av 20 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 11 ... 20  Nästa

Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av LulefanGBG mån 04 feb 2013, 14:29

Mr Wennerholst skriver för en gångs skull en förvånansvärt nyanserad krönika i ämnet, åtminstone med AB-mått mätt.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/wennerholm/article16179378.ab

Kan inte hålla med honom mer i att det är systemet det är fel på. Inte Forsberg eller Skellefteå. Båda parter aggerar utifrån raliteter och gör det som, får man förmoda, efter noga övervbägande är bäst för dem.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Myrman mån 04 feb 2013, 15:40

Anders Forsberg lär inte börja träna MoDo förrän nästa säsong så varför inte hoppa in i Brynäs bås nu då? Skulle väl kunna passa?
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Redbear mån 04 feb 2013, 16:11

Det går rykten om att han har försökt internrekrytera spelare på uppdrag av Modo. Då är det fullt förståeligt att han får lämna redan nu.

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av LulefanGBG mån 04 feb 2013, 16:50

Stämmer de ryktena Redbear så ställs ju allt i en helt annan dager eftersom det strider mot hans rådande uppdrag i SAIK.

Läste någon kommentar om det också men minns inte vart, vad finns egentligen för fog för de ryktena?
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Redbear mån 04 feb 2013, 17:26

Det var en här som hade en tes om det. Läste detta på Pucksnack som har en Facebooksida.

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Slapshot mån 04 feb 2013, 17:55

Återstår att se vilken effekten blir på laget. Tror på en negativ sådan.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av tibet mån 04 feb 2013, 19:27

Det är något märkligt att Saik ej har meddelat att Forsberg inte är påtänkt för en förlängning. Enligt media (hmmm) så var ju Saik:s kommande tränartrio redan spikad innan Forsbergs utspel! Pratar man inte med varandra i klubbarna? Det är ett tecken på svaghet tycker jag! Även om man inte kommer överens så mår knappast klubben bättre av att man skjuter problem och svåra ställningtaganden framför sig istället för att ta sig an dem direkt!

Det vore lite faktiskt kul om det vore något riktigt snaskigt bakom hans avgång istället för som det är nu! Vad kan ha hänt?
tibet
tibet

Antal inlägg : 1283
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Slapshot mån 04 feb 2013, 20:36

Saik hade ju inte meddelat Forsberg om en fortsättning vad man kan förstå av det man läser i media så tro väl fan att Forsberg då måste söka nytt jobb nån annanstans. Svagt agerat av Skellefteå AIK tycker jag. Även om nu Foppa skulle ha skött det snyggare även han så kommer man inte ifrån att Skellefteå även får ta del av skulden.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av BodenSwe mån 04 feb 2013, 20:57

Som sagt, känns som det kan ha varit lite kyligt där mellan styrelsen och Forsberg.
Annars hade dem väl haft betydligt bättre diskussioner tycker man.
Och att sen Forsberg väljer att tala om det för spelarna först.

BodenSwe

Antal inlägg : 1504
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Huselius1 tis 05 feb 2013, 00:55

Svårt att ta ställning till det här. Dels helt rätt att sparka när inte 100% fokus ligger hos laget. Samt dels jäkligt märkligt att man inte har för avsikt att förlänga men inte tillåter tränaren att kolla marknaden för nästa sässe.

Håller med om att regelverket borde ses över, det kanske hade räddat oss från fiolårsfadäsen... Halva laget var klara för andra lag, typ.

Huselius1

Antal inlägg : 108
Join date : 13-01-16

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Redbear tis 05 feb 2013, 09:11

Nu står det även i Aftonbladet att Forsberg försökte locka med sig spelare till Modo:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/garpenlov/article16182940.ab
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Beast. tis 05 feb 2013, 10:50

Känns som att denna soppan blir allt mer infekterad...
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Bamsefar tis 05 feb 2013, 11:58

Redbear skrev:Nu står det även i Aftonbladet att Forsberg försökte locka med sig spelare till Modo:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/garpenlov/article16182940.ab

Hela artikeln stinker av beställningsjobb, vart skulle Garpenlöv fått den "informationen" av utom från de som vill försvara sitt agerande?, finns inget faktabaserat underlag som Garpenlöv hänvisar till, inget.Bara spekulation och ensidighet.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Snikne Ville tis 05 feb 2013, 12:38

Bamsefar: Håller med, MrMadhawk som bevisligen sitter på bra uppgifter tror t ex inte alls på "fulvärvningsteorin".
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av BodenSwe tis 05 feb 2013, 14:04

Man kan ju tro att Garpenlöv är klar för Skellefteå. Om det inte var för att dem redan fixat tränare inför säsongen.
Tycker det nästan är smutskastning mot Forsberg i den artikeln.

Jag tror inte heller på värvningsteorin. Känns inte som Forsbergs stil och känns inte som man kan vara så dum att man göra det.
Han går ju för SM Guld, varför sätta massa griller i huvudet på spelare?

Jag tror det bara är ett rykte som dök upp i någon kommentar eller forum och sen har folk bara rullat vidare på det. Säger man det tillräckligt många gånger så börjar väl folk verkligen tro det.

BodenSwe

Antal inlägg : 1504
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Ivanhoe tis 05 feb 2013, 15:44

Tycker det är ett ganska vettigt inlägg på kuriren av Jimmy idag.

http://www.kuriren.nu/bloggar/bloggentry.aspx?blogg=4171576&entry=6735998

Känns som att "operation smutskastning" av Forsberg är i full gång.


Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av LulefanGBG tis 05 feb 2013, 18:27

Ja precis som ni antyder så tycker jag att Forsbergs dementi av uppgifterna att han skulle ha försökt värva spelare med sig till Modo inger minst lika mycket trovärdighet som Garpenlövs påståenden om motsatsen.

Det verkar som att de flesta som tror på den här teorin har missat en väsentlig del och på något vis underskattar Forsberg för säga vad man vill om karln men kompetent att driva ett lag är han, måhända oerfaren av turen kring att byta klubb osv. men är det något han absolut inte framstår som så är det att vara korkad. Därför sätter jag inte särskilt stor tilltro till uppgifterna att han skulle försökt värva med sig spelare, eftersom det faktiskt vore rent korkat. Dels för att risken är stor att det uppdagas och dels för han rimligtvis borde ha som målsättning att vinna SM-guld som avslutning på sin tid i Skellefteå. Allt annat vore ologiskt. Inte omöjligt givetvis men som sagt ologiskt.

Dessutom rimmar ett sådant aggerande illa med Forsbergs personlighet, vilken hittills framstått som väldigt ärlig och omtyckt i sin omgivning.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Ivanhoe tis 05 feb 2013, 20:22

Operation Smutskastning fortsätter..

http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/nya-uppgifter-han-vill-locka-med-sig-stjarnor/

Skellefteå har allt att vinna på att komma med antydningar som inte behöver bevisas. Tror inte Foppa kan ha varit så dum att han försökte locka med sig spelare till Modo. Utan tror snarare att någon tvist med ledning eller Robertsson ligger o pyr i bakgrunden.

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Snikne Ville tis 05 feb 2013, 20:51

Saxat från Norran:
"Anders Forsberg förnekar att det skulle finnas någon sanning i uppgifterna.

– Det stämmer inte. Däremot kan det ju vara så att klubben jag ska till har tagit kontakt med spelare."

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Kallepedal tis 05 feb 2013, 21:00

Enligt Norran så finns det två uppgiftslämnare som påstår att Forsberg har försökt värva spelare till modo. Kanske samma två som hörde Osten skrika rasistiska saker mot Hagos.
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Tony Moore tis 05 feb 2013, 21:02

Det finns säkert något mer än bara att den gode Anders informerade spelarna före sin arbetsgivare, men fulvärvning tror inte jag heller på..
Tycker hans egen förklaring till varför infokedjan blev som den blev verkar 100a trovärdig utifrån den erfarenhet jag har av honom: I en intervju som bla sändes i nyheterna http://www.svtplay.se/klipp/1004674/jag-kan-inte-ga-omkring-och-ljuga och http://www.svtplay.se/klipp/1006389/vantade-in-i-det-langsta sa han bla ungefär så här "när jag ljugit för den 10e spelaren om MoDo-ryktet tänkte jag, näe detta är inte jag och så berättade jag sanningen för hela laget nere i omklädningsrummet". Sanningen var ju att han försökt få svar från SAIK om framtiden men därifrån var det ju tyst som i graven, så jag förstår till 100a att han började se sej om efter annat arbete! Vad gäller det löjliga utspelet om att han fick "40 min att packa å dra" var det hans eget val, han visste efter ledningsmötet att det skulle gå ut ett pressmeddelande inom 1 timme och ville inte vara kvar i SKA och svara på "tusen frågor" från alla möjliga och omöjliga personer som befann sej där just då, simple as that!
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Beast. tis 05 feb 2013, 22:31

Hm. På nåt sätt så ju längre denna soppan går så sympatiserar man mer och mer med Forsberg trots att jag initialt tyckte att det lät som ett "moraliskt" rätt beslut av SAIK att släppa en tränare som redan är klar för annan klubb.

Denna smutskastningen som nu pågår från alla möjliga håll inom SAIK's organisation och riktas mot Forsberg är ju bara bedrövligt att se. Ok att dom kanske tycker så men det är inget man går ut i media med. Att helt vända kappan efter vinden och kasta skit på någon som var ens kollega för två dagar sen känns inte speciellt seriöst.

Är det rent av så illa att SAIK känner att det blivit en fördjävla storm utav detta och när Forsberg gör ett seriöst och ärligt intryck i alla intervjuer så måste dom gräva fram lite skit så att han ska verka ha gjort fler "regelbrott" än han egentligen gjort. För nu känns ju SAIK som mer bov i dramat än den gode Forsberg
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av LulefanGBG tis 05 feb 2013, 23:55

Sedan undrar man ju vad "försökt locka med" egentligen innebär?

Har Forsberg själv gått och frågat exempelvis Holloway "Du förresten, vill du spela under min ledning i Modo nästa säsong?" eller har Modo frågat Forsberg vilka han skulle vilja ha med sig och han gett dem ett ärligt svar varpå de sedan kontaktat de aktuella spelarna i Skellefteå?

Eller har han över huvud taget inte nämnt ett ord till varken spelare eller Modo om vem han eventuellt skulle vilja se under sin ledning i Modo kommande säsong men Modo själva har kontaktat spelare i Skellefteå?

Eller har Modo eller Forsberg över huvud taget nämnt ett ord till någon spelare i Skellefteå?

Det skulle vara intressant att se vad som skulle hända om Modo gick ut med ett officiellt utlåtande i sammanhanget, först och främst bekräftade att det är Modo som alltså gäller som ny arbetsgivare åt Forsberg och sedan kommenterade ryktena om kontakt med spelare i Skellefteå.

Tyvärr lär väl det sannolikt inte hända, om det nu händer över huvud taget, förens tidigast när Modo har spelat färdigt för säsongen.

Att saker och ting som är baserat på rykten eller dementi och bekräftelse av två olika sidor i en konflikt och sedan publicerat i två av de mest oseriösa tidningarna i landet säger ju varken bu eller bä egentligen.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Zeb Macahan ons 06 feb 2013, 08:11

Forsberg antyder ju att han drar utomlands (KHL), alltså inte till Modo, även om det säkert är en dimridå. Känns som att hela den här soppan hade kunnat undvikas om ledningen i ett tidigt skede talat om för honom att han inte kommer få förlängt, varför dra ut på beskedet till Forsberg.

Jag tror inte att han får kicken bara för att han gick fel väg när han berättade för spelarna först, nåt annat finns i trunken, vad? Nu går ju Bert å sticker en kniv i ryggen på honom också med sina uttalanden.

Märkligt att han på ett dygn går från att vara ES bästa tränare till att han betyder inte så mycket, att andra har gjort jobbet ex Klockare och Bert. Jaja, turbulent i Skellefteå och jag njuter i fulla drag, rimligen så borde detta betyda att lagets fokus vart fall just nu är lite på villovägar vilket isf gynnar övriga lag, bl.a Luleå...

De första matcherna efter uppehållet blir oerhört viktiga för dom, vinst och allt flyter på, förlust och snöbollen är i rullning med allt vad det innebär från media och fans.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Zeb Macahan ons 06 feb 2013, 08:37

Läser detta http://norran.se/2013/02/skellefteaaik/kronika-en-ny-twist-i-forsberggate/ på Norran, att det kan finnas lite andra orsaker som spelat in i att Forsberg fick gå.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Salle ons 06 feb 2013, 12:39

Vet inte vad jag ska säga om allt det här..

Det enda jag vet är att jag skulle skämmas som Skellefteåsupporter. Det kastas så oerhört mycket skit på AF från alla håll. Från folk som inte har någon aning om vad som hänt. Från folk som tidigare hyllat AF och Skellefteås spel. Plötsligt har han inte betytt någonting. Pajasar... Precis som Boork.. Som skriver "hade det på känn redan för tre år sedan" i xp. Han har ju för fan stått o hyllat Skellefteå och AF i varenda Cmore sändning han varit med i. Pinsamt jävla "vad var det jag sa" snack. Det är han ju expert på iofs.. samt att göra sig hatad.

Har Skellefteå nått sin "peak" nu? Mycket talar för det. Allt strul kring föreningen och inom organisationen som varit det senaste året är inte positivt. Njuter om de missar final i år, oj vad jag njuter.

Det ska påpekas att skelettet (af) inte stått högt i kurs hos mig. Mjäkig och jobbig på något sätt. Men nu tycker jag synd om honom. Skämmes Skellefteåledningen och framförallt "fansen". Sandlådenivå. Vakna upp!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Rayko ons 06 feb 2013, 12:51

Verkligen illa. Tycker det är märkligt av Bert Robertsson, om han nu heter så (assisterande i SAIK), att kasta skit på Anders Forsberg när han slutat, verkligen illa av honom. Hade han haft något vett så hade han bara varit tyst.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Salle ons 06 feb 2013, 12:54

Inte speciellt oväntat uttalande från Bert dock. Han verkar ju vara en jävla idiot.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Bilderberg tor 07 feb 2013, 14:09


Bilderberg

Antal inlägg : 53
Join date : 12-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Salle tis 12 mar 2013, 12:19

Guldlåt för trejde året i rad http://www.skellefteaaik.se/artikel/34611/

Bud målas a la hv/fbk-style i guld http://norran.se/2013/03/norrantv/tv-har-malas-bud-i-guld/

Är dom rädd att inte få fira något guld senare i vår? Så att dom vill känna på hur det känns redan nu? Jag tror inte att Saik mäktar med att vinna tre matchserier, i år heller. Hoppas verkligen inte det nu heller efter all smutskastning på A.Forsberg (även om jag aldrig gillade honom) av fansen samt deras guldhybris. Det blir aldrig något guld... Någonsin.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av hokkzorz tis 12 mar 2013, 12:34

Man kan ju hoppas att det blir denna som spelas i Skellefteå i Mars.

https://www.youtube.com/watch?v=nNDzrM1eOT0

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Urken fre 15 mar 2013, 17:07

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/skelleftea/article16425558.ab

Börjar bli rätt less på hur Skellefteå behandlar Anders. Varför skulle det spela någon roll om han var med i TV som gäst?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Pentothal fre 15 mar 2013, 18:48

Förstår Skellefteå. Hade agerat likadant om jag varit dom, och jag hade velat att Luleå agerat likadant för den delen. Forsberg besitter kunskap om Skellefteå som kan skada klubben. Igår var han "expert" på Skellefteå och kunde berätta en hel del om hur spelare tränar och lite annat smått om spelsätt och hur man måste spela mot Skellefteå.
Pentothal
Pentothal

Antal inlägg : 158
Join date : 13-03-07
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Bilderberg lör 16 mar 2013, 09:37

Sen att samtidigt hämtar lön från Skelelfteå gör ju inte saken bättre.

Bilderberg

Antal inlägg : 53
Join date : 12-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Bilderberg sön 17 mar 2013, 21:16


Bilderberg

Antal inlägg : 53
Join date : 12-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av LulefanGBG fre 22 mar 2013, 12:55

Skellefteå ser ut att tappa John KLingberg och Petter Granberg till NHL/AHL nästa säsong. Inte oväntat men blir spännande att se vilka man lyfter upp/värvar för att täcka upp för dem.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Snikne Ville fre 22 mar 2013, 13:12

Oscar Lindberg är väl redan klar för spel på andra sidan, Bud lär också bli svär att behålla. Tror det är i år som SkAIK skall göra det, blir tunga poster att fylla nästa sässe.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Tony Moore mån 01 apr 2013, 21:22

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Snikne Ville fre 19 apr 2013, 08:56

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av BodenSwe fre 19 apr 2013, 17:31

Inaveln har nu gått så långt i Skellefteå att det nu inte bara är 6 fingrar som gäller, till och med kaptenen i laget har växt ett extra ben Laughing

https://2img.net/h/oi46.tinypic.com/30889dv.jpg

BodenSwe

Antal inlägg : 1504
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Lars158 fre 19 apr 2013, 20:58

Undra vad som blir av Bud Holloway? I slutspelet var han ju inget vidare men enligt rykten så ska han ha gjort en 16åring på smällen, och hans form blivit dålig efter det kom ut.
En tanke kan ju vara att Skaik blir lite obekväma med det och inte ligger på så hårt för att skriva nytt kontrakt om nu Holloway skulle kunna tänka sig fortsätta i sverige. Mest troligt är ju dock att han spelar i nåt land där han kan tjäna mer pengar.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Urken fre 19 apr 2013, 22:55

Lars158 skrev:Undra vad som blir av Bud Holloway? I slutspelet var han ju inget vidare men enligt rykten så ska han ha gjort en 16åring på smällen, och hans form blivit dålig efter det kom ut.
En tanke kan ju vara att Skaik blir lite obekväma med det och inte ligger på så hårt för att skriva nytt kontrakt om nu Holloway skulle kunna tänka sig fortsätta i sverige. Mest troligt är ju dock att han spelar i nåt land där han kan tjäna mer pengar.

Var har du hört dessa rykten, om jag får fråga?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Redbear lör 20 apr 2013, 00:07

Urken skrev:
Lars158 skrev:Undra vad som blir av Bud Holloway? I slutspelet var han ju inget vidare men enligt rykten så ska han ha gjort en 16åring på smällen, och hans form blivit dålig efter det kom ut.
En tanke kan ju vara att Skaik blir lite obekväma med det och inte ligger på så hårt för att skriva nytt kontrakt om nu Holloway skulle kunna tänka sig fortsätta i sverige. Mest troligt är ju dock att han spelar i nåt land där han kan tjäna mer pengar.

Var har du hört dessa rykten, om jag får fråga?

På Twitter har jag läst det. Har även läst att Bud stannar i Skellefteå. Så de lär ha ett starkt lag även nästa säsong.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Lars158 lör 20 apr 2013, 09:32

Redbear skrev:
Urken skrev:
Lars158 skrev:Undra vad som blir av Bud Holloway? I slutspelet var han ju inget vidare men enligt rykten så ska han ha gjort en 16åring på smällen, och hans form blivit dålig efter det kom ut.
En tanke kan ju vara att Skaik blir lite obekväma med det och inte ligger på så hårt för att skriva nytt kontrakt om nu Holloway skulle kunna tänka sig fortsätta i sverige. Mest troligt är ju dock att han spelar i nåt land där han kan tjäna mer pengar.

Var har du hört dessa rykten, om jag får fråga?

På Twitter har jag läst det. Har även läst att Bud stannar i Skellefteå. Så de lär ha ett starkt lag även nästa säsong.

På jobbet var det dom som berätta om ryktet. Jag vet inte vars dom fått uppgiften ifrån men jag gissar nog att det är samma som Red Bear skriver.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av BodenSwe lör 20 apr 2013, 11:26

Med tanke på hur anonym han var i slutspelet minskade ju hans chanser rejält för ett envägs till NHL.

BodenSwe

Antal inlägg : 1504
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Dave Rock sön 21 apr 2013, 00:12

Skulle inte bli förvånnad om ryktet bara var, just det ett rykte.
Men Holloway kanske är Elitseriens svar på NHLs Joe Thornton, "a chocker".
Alltså en spelare som kan glänsa i grundserie efter grundserie, men som sedan försvinner när det gäller.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av mango sön 21 apr 2013, 07:45

Dave Rock skrev:Skulle inte bli förvånnad om ryktet bara var, just det ett rykte.
Men Holloway kanske är Elitseriens svar på NHLs Joe Thornton, "a chocker".
Alltså en spelare som kan glänsa i grundserie efter grundserie, men som sedan försvinner när det gäller.

Nu slog han ju iofs slutspelsrekord i antal gjorda poäng säsongen före denna. 23 poäng på 19 matcher.

mango

Antal inlägg : 67
Join date : 13-02-18

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av LulefanGBG tis 18 jun 2013, 15:06

Enligt AB's Silly-blogg ryktas det att Erik Ersberg skall bli den målvakt som ersätter Ericsson i Skellefteå.

Vore ju ingen dålig ersättare precis!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Urken mån 01 jul 2013, 19:27

Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av LulefanGBG mån 01 jul 2013, 22:51

Märkligt tycker jag! Hade jag gärna draftat om jag fick bestämma!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 3 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 20 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 11 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet