Per Ledin

+92
Dustin
RSD555
Norrlandstoken
Jonken
LubosC
Simon90
Hedanders
kniba
Kapten Haddock
Hankburger
KebabLasse
Hellcop
Jokerman
Mr Bister
hokkzorz
GustenA
Erilk
Tigerman
Qirren
KaptenBlodskelett
Redbear
Xinpei
Wolfhunter
Tackleberry
Monco
rumpztr
Hartford_Whalers
Jaguaren
Myrman
Groggen79
JoakimJ
LuleåWinston
makkanmakkan
Patrik82
Rakapuckar
ski3r
Puckad
Mickeee
JuniorX
amarule
Lulefan
Rikky
ezz
Lajon
Fred Herbert
tibet
MickkeJ
kokostrollet
icemask
stormvägen
Hentos_Bror
Diktatorn
Dentos
knutten
Högljudd
MRGHOST
Swhy
Micke80
Kallepedal
Zeb Macahan
MrA
Old Brooklyn
Urken
rasbiologen
Ingemar
Donowitz
Rönken
Pajala
Norlin
Snikne Ville
Tony Moore
Lars158
Kagen
NallePhu
jimpa99
#72
Sundance Kid
UnSaccoDiSoldi
Dalle
Slapshot
PM
Purre
Ivanhoe
farre
JayDee
FruktHamster
Mange
LulefanGBG
Bamsefar
CKa
pingu
Salle
96 posters

Sida 4 av 11 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Nästa

Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Slapshot fre 13 feb 2015, 13:03


Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av LulefanGBG fre 13 feb 2015, 13:05

Grymt viktigt! Han är kanske vår viktigaste utespelare egentligen. Zaar och Wallmark försvinner helt utan Ledin på isen, men är förbannat bra när Ledin är med. Det är som om att Ledda ingjuter mod och tro sig själv i våra ungtuppar.

Det verkar även smitta av sig på övriga laget. Chris och Cam blir inte lika ensamma om att försöka driva på killarna utan plötsligt får de en till vinnarskalle som driver på ytterligare en kedja och det avlastar bröderna något enormt.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Lajon fre 13 feb 2015, 13:39

Guld cheers cheers
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Dentos fre 13 mar 2015, 20:36

Bara jag som tycker att Ledin inte gått att känna igen efter den långa skadeperioden han hade där en sväng? Känns faktiskt som att han inte gjort någon nytta alls på isen efter comebacken. Eller missminner jag mig?
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 854
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av ezz fre 13 mar 2015, 22:30

Har tänkt samma sak. Tycker inte att han är där på samma sätt, i alla fall inte poängmässigt. Men nu är det slutspel så nu får han bidra med annat! Smile
ezz
ezz

Antal inlägg : 363
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Dentos fre 13 mar 2015, 23:14

ezz skrev:Har tänkt samma sak. Tycker inte att han är där på samma sätt, i alla fall inte poängmässigt. Men nu är det slutspel så nu får han bidra med annat! Smile
Joo men inte bara det. Energimässigt känns det som att han inte heller riktigt varit där. Ser nästan lite loj ut, och med pucken går det ibland alldeles för sakta.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 854
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av pingu fre 13 mar 2015, 23:17

Jag är inte så säker på att en förlängning av Ledin är bra, han blir inte yngre och han började överraskande bra för att sedan långsamt dala. Dock har han några slutspelsmatcher till på sig att visa gamla takter.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Rikky fre 13 mar 2015, 23:44

Hoppas att ledda laddar handväskan full med betong och går in i närkamper med både naglar och betongväskan. Nu måste han leda Luleå in i det här, Pelle är den som varit med i flest slutspel och ska kunna det här. Ska han vara som i match 1 så behöver han inte vara med alls, lite hårt kanske eftersom han inte var sämre än många andra men men.
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Rönken fre 13 mar 2015, 23:46

pingu skrev:Jag är inte så säker på att en förlängning av Ledin är bra, han blir inte yngre och han började överraskande bra för att sedan långsamt dala. Dock har han några slutspelsmatcher till på sig att visa gamla takter.

Är väl ingen slump att Osten inte förlängt med så många ännu. Fast högt spel att vänta ut slutspel och sedan börja krita på med flera spelare.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Donowitz lör 14 mar 2015, 00:00

Rönken skrev:
pingu skrev:Jag är inte så säker på att en förlängning av Ledin är bra, han blir inte yngre och han började överraskande bra för att sedan långsamt dala. Dock har han några slutspelsmatcher till på sig att visa gamla takter.

Är väl ingen slump att Osten inte förlängt med så många ännu. Fast högt spel att vänta ut slutspel och sedan börja krita på med flera spelare.

Kan hålla med. Jag tror dock att många kontakt redan muntligt är framförhandlade och som väntas skrivas på. Samtidigt är det ingen hemlighet att Osten har en räv bakom örat. Kontrakt kan redan vara underskrivna men i det dolda Smile

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Rönken lör 14 mar 2015, 11:02

bearjew skrev:
Rönken skrev:
pingu skrev:Jag är inte så säker på att en förlängning av Ledin är bra, han blir inte yngre och han började överraskande bra för att sedan långsamt dala. Dock har han några slutspelsmatcher till på sig att visa gamla takter.

Är väl ingen slump att Osten inte förlängt med så många ännu. Fast högt spel att vänta ut slutspel och sedan börja krita på med flera spelare.

Kan hålla med. Jag tror dock att många kontakt redan muntligt är framförhandlade och som väntas skrivas på. Samtidigt är det ingen hemlighet att Osten har en räv bakom örat. Kontrakt kan redan vara underskrivna men i det dolda Smile

Förmodligen har Lassi och Sandström kontrakten klara och påskrivna som lokaltidningarna har skrivit. Sedan ska 3-4-5 spelare bort från laget, så det är väl ganska rimligt att ha slutspelet som ett sista prov. Fast kan ju lika väl slå åt andra hållet att spelare inte kan avvakta med andra bud och kritar på. Fast just därför får väl säkra korten kontrakt tidigt medan andra får vänta.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Lulefan lör 14 mar 2015, 15:07

Klart Ledin ska vara kvar, han har nog minst ett bra år kvar och man ska inte heller underskatta vikten av att ha honom i laget, verkar vara grym på att ta hand om yngre spelare i laget och verkar vara en kul kille ha i omklädningsrummet.

Sedan måste han ju få ett SM-guld med Luleå, så minst en säsong till Wink

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av pingu sön 22 mar 2015, 21:47

Ledin har inte vuxit i slutspelet som man hoppats utan nästan blivit ännu blekare så nu är hög tid att gå skilda vägar.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Dentos mån 23 mar 2015, 07:07

pingu skrev:Ledin har inte vuxit i slutspelet som man hoppats utan nästan blivit ännu blekare så nu är hög tid att gå skilda vägar.
Om slutspelet tar slut på tisdag tror jag Ledin har gjort sitt i Luleå faktiskt. Tråkigt, men ändå ett korrekt beslut att ta. Han måste komma upp bättre när det vankas slutspel. Så enkelt är det.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 854
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av amarule mån 23 mar 2015, 15:50

Håller med. Ledda blir en bra ledare
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Redbear sön 29 mar 2015, 17:17

"Per Ledin: "För varje dag som går så försvinner erbjudanden från andra klubbar"
Per Ledin var glödhet under de första månaderna av grundserien den gångna säsongen och blev matchvinnare i ett flertal matcher, varpå han aldrig hittade tillbaka till formen efter armbågsskadan.
- Jag missade 14 matcher och efter det hade jag inte samma "stäm" när det gällde poängen. Efter det har det varit situationer där man bara velat ta emot pucken och spela vidare, men det har tagit en halvsekund extra att få kontroll på pucken. Det är klart att skadan kom olägligt, säger Per Ledin till Norrbottens-Kuriren.

Den rutinerade forwarden, som väntas få ett besked av Lars "Osten" Bergström nästa vecka, hoppas på en fortsättning i Luleå-tröjan.
- Visst är det så, men för varje dag som går så försvinner erbjudanden från andra klubbar, säger Luleå-sonen.

Den 36-årige energispelaren är grymt taggad inför nästa säsong.
- Det känns fantastiskt bra och roligt. Jag är inte nöjd än. Jag ska vara bättre nästa år, men när man blir äldre måste man vara beredd att lägga om träningen. Man måste vara beredd på att träna allting, säger Per Ledin och fortsätter:
- Jag skulle vilja få upp farten lite mer. Min egna process har redan börjat. Det gäller att betala priset."

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Donowitz sön 29 mar 2015, 17:45

Lite trist men handen på hjärtat, han valde sina bästa år i andra klubbar än Luleå. När Hv71 dumpade honom ville han komma hem och om fem månader blir han 37. Jag tycker yngre spelare och framtidsnamn ska få ta hans speltid.

Tar detta med en nypa salt men någon skrev "Ledin har haft 137 500 kr från Luleå och lika mycket har HV fått stå för.. spelare som Malte, Sylvegård och ev Bryggman har under 30 000 kr i månaden."

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av pingu sön 29 mar 2015, 18:01

bearjew skrev:Lite trist men handen på hjärtat, han valde sina bästa år i andra klubbar än Luleå. När Hv71 dumpade honom ville han komma hem och om fem månader blir han 37. Jag tycker yngre spelare och framtidsnamn ska få ta hans speltid.

Tar detta med en nypa salt men någon skrev "Ledin har haft 137 500 kr från Luleå och lika mycket har HV fått stå för.. spelare som Malte, Sylvegård och ev Bryggman har under 30 000 kr i månaden."

Bra skrivet! Har själv skrivit samma sak. Vi hade behövt honom när han var som bäst men under dessa år valde han bort oss och nu passar det att spela i hundra år för oss men nej tack till Ledin som inte blir yngre och det finns andra som är bättre och mer utvecklingsbara för betydligt mindre lön. Dessutom tyckte jag han bara blev blekare i slutspelet och inte tvärt om som man hade hoppats. Dock hade han en peak i början på säsongen men det räcker inte på långa vägar.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Micke80 sön 29 mar 2015, 18:03

bearjew skrev:Lite trist men handen på hjärtat, han valde sina bästa år i andra klubbar än Luleå. När Hv71 dumpade honom ville han komma hem och om fem månader blir han 37. Jag tycker yngre spelare och framtidsnamn ska få ta hans speltid.

Tar detta med en nypa salt men någon skrev "Ledin har haft 137 500 kr från Luleå och lika mycket har HV fått stå för.. spelare som Malte, Sylvegård och ev Bryggman har under 30 000 kr i månaden."

Jag är tyvärr bökd att hålla med dig. Ska vi skapa plats för bättre spetsspelare så måste nån av grovjobbarna bort. Tyvärr har inte Ledin kontrkat, han börjar bli gammal och det där snacket om klubbhjärta ger jag inte så mycket för.
Tror vi har sett det sista av Ledin i våra färger, på gott och ont.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Redbear sön 29 mar 2015, 18:10

Jag gillar Ledin som fan, men måste också hålla med er andra. Känns som att Ledin inte får plats i nästa års lagbygge.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Dentos sön 29 mar 2015, 18:17

bearjew skrev:Lite trist men handen på hjärtat, han valde sina bästa år i andra klubbar än Luleå. När Hv71 dumpade honom ville han komma hem och om fem månader blir han 37. Jag tycker yngre spelare och framtidsnamn ska få ta hans speltid.

Tar detta med en nypa salt men någon skrev "Ledin har haft 137 500 kr från Luleå och lika mycket har HV fått stå för.. spelare som Malte, Sylvegård och ev Bryggman har under 30 000 kr i månaden."
+1. Det gör såklart ont, men det är bara att inse att Ledins formkurva inte pekar uppåt, och det finns inget som talar för att den kommer börja göra det i framtiden heller. Om det är någon som ska få en till chans av de energispelare som står utan kontrakt (utöver Abbotts) så är det Johan Forsberg. Foppa har, sett över hela säsongen gjort en bättre säsong än Ledda. Och Foppa har fler år kvar på elitnivå än vad Ledda har. Ibland måste hjärnan tala före hjärtat. Och det här är ett sånt fall.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 854
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Rönken sön 29 mar 2015, 19:30

bearjew skrev:Lite trist men handen på hjärtat, han valde sina bästa år i andra klubbar än Luleå. När Hv71 dumpade honom ville han komma hem och om fem månader blir han 37. Jag tycker yngre spelare och framtidsnamn ska få ta hans speltid.

Tar detta med en nypa salt men någon skrev "Ledin har haft 137 500 kr från Luleå och lika mycket har HV fått stå för.. spelare som Malte, Sylvegård och ev Bryggman har under 30 000 kr i månaden."

Runt 270 tkr är väl vad Aftonbladet skrivit att Ledin hade i HV71? Så är väl inte helt omöjligt att Luleå och HV71 har 50/50 på det. Antar att Osten vill få ner Luleås lönedel men Ledin vill nog inte få ner så pass mycket.. Smile
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av JuniorX sön 29 mar 2015, 23:45

Det är svårt med Ledin. Under säsongen så har jag tyckt att han har börjat tackla av. Men mot slutet så tyckte jag att han kom tillbaks lite, förutom de allra sista matcherna. Från de gånger jag såg honom live så tycker jag dock att han lägger in ett ganska stort jobb, både defensivt och offensivt, och han är ju dessutom ständigt och nöter ner motståndarna. Det finns liksom ingen situation som är färdig innan Ledin har sagt sitt. Det är värt ganska mycket.

Med det sagt så måste jag också konstatera att det inte är nån direkt brist på Ledins kvaliteter i laget. Granis är ju den närmaste efterträdaren och honom håller jag en bit före Ledin i den hockeymässiga leveransen. Så summasumarum skulle jag vilja tacka Ledin för hans insatser och jag hoppas att Luleå erbjuder honom en plats i organisationen framöver. Han är en inspirationskälla och kan säker motivera många att träna ännu hårdare.
Men jag tror faktiskt att råttet är mågat nu.

JuniorX

Antal inlägg : 4060
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Kagen mån 30 mar 2015, 00:09

Personen Per Ledin är en av de största som spelat i föreningen. Jag älskar hur han agerar lagpappa, hur han alltid tycks ha tid för fans och se personerna utanför isen.
Hans arbete på skolor runt om i länet där han föreläser om ett drogfritt liv har säkert hjälpt många unga att våga ta samma steg.

Ledin inledde säsongen fullkomligt lysande och har sen som ni skriver haft lite svårare.

Jag kan inte bedömma huruvida han har ett eller flera år kvar på SHL-nivå men han känns inte som han är slut. Sen huruvida det finns plats för spelaren Per Ledin i Luleås trupp nästa säsong har jag svårare att bedöma. Men personen Per Ledin får gärna vara kvar i LHF i 60 år till.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av KaptenBlodskelett mån 30 mar 2015, 00:20

KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Lars158 mån 30 mar 2015, 00:21

Är ju så att utan att bryta med någon som redan har kontrakt så finns ingen plats i spelartruppen för Ledin.
Hade situationen med redan kontrakterade spelare varit annorlunda så kanske.
Låt säga inte Fabbe och Grana haft kontrakt så hade en möjlig plats för Ledin kanske funnits.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Rönken mån 30 mar 2015, 02:09

Kagen skrev:Personen Per Ledin är en av de största som spelat i föreningen. Jag älskar hur han agerar lagpappa, hur han alltid tycks ha tid för fans och se personerna utanför isen.
Hans arbete på skolor runt om i länet där han föreläser om ett drogfritt liv har säkert hjälpt många unga att våga ta samma steg.

Ledin inledde säsongen fullkomligt lysande och har sen som ni skriver haft lite svårare.

Jag kan inte bedömma huruvida han har ett eller flera år kvar på SHL-nivå men han känns inte som han är slut. Sen huruvida det finns plats för spelaren Per Ledin i Luleås trupp nästa säsong har jag svårare att bedöma. Men personen Per Ledin får gärna vara kvar i LHF i 60 år till.

"Problemet" bör väl uteslutande vara pengarna. Vem vill gå ner allt för kraftigt från nätta summan 270 tkr i månaden eller vad Ledin kan tänkas tjäna. Om det nu stämmer att Luleå betalar halva av hans ordinarie lön är det väl max den lönen Osten vill betala ut framöver - mina spekulationer. Frågan är om Ledin vill halvera sin lön eller liknande? Blir en kraftig sänkning hur som helst.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Norlin mån 30 mar 2015, 06:25

Rönken skrev:
Kagen skrev:Personen Per Ledin är en av de största som spelat i föreningen. Jag älskar hur han agerar lagpappa, hur han alltid tycks ha tid för fans och se personerna utanför isen.
Hans arbete på skolor runt om i länet där han föreläser om ett drogfritt liv har säkert hjälpt många unga att våga ta samma steg.

Ledin inledde säsongen fullkomligt lysande och har sen som ni skriver haft lite svårare.

Jag kan inte bedömma huruvida han har ett eller flera år kvar på SHL-nivå men han känns inte som han är slut. Sen huruvida det finns plats för spelaren Per Ledin i Luleås trupp nästa säsong har jag svårare att bedöma. Men personen Per Ledin får gärna vara kvar i LHF i 60 år till.

"Problemet" bör väl uteslutande vara pengarna. Vem vill gå ner allt för kraftigt från nätta summan 270 tkr i månaden eller vad Ledin kan tänkas tjäna. Om det nu stämmer att Luleå betalar halva av hans ordinarie lön är det väl max den lönen Osten vill betala ut framöver - mina spekulationer. Frågan är om Ledin vill halvera sin lön eller liknande? Blir en kraftig sänkning hur som helst.

Fast hockeyspelar måste väl ändå förstå att det inte fungerar som i vilket annat yrke som helst där du i princip har rätt till löneökning varje år. Ju äldre en spelare blir efter en viss gräns desto sämre presterar han på isen. I hockey får du alltid lön efter prestation. Men visst, det svider nog rätt mycket för många att halvera en lön från 270tkr om man vant sig med den livsstilen.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av NallePhu mån 30 mar 2015, 06:32

Tror nog Luleå & Ledin kommer komma överens om ett nytt kontrakt allt har ju stått still under play-i + kvartsfinalerna, Så tror nog på nästa #lhflive så kommer dem säga Ledin har förlängt med 2år!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18175
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av LulefanGBG mån 30 mar 2015, 06:57

Tycker det är svårt. Ledda är ju min personliga favorit så risken är att man rent emotionellt påverkas i den ena riktningen p.g.a. det, men fram till hans olyckliga skada tyckte hag att han var en av våra tveklöst bäst forwards på isen, och betydelsen utanför isen och i omklädningsrummet vet vi ju alla redan vid det här laget.

Tycker att hans inställning och professionalism gör att han borde få vara kvar, trots en sämre avslutning av säsongen och ett sämre slutspel. Tyckte han försvann mycket i det kreativa spelet tyvärr, men så var det inte heller någon lätt skada han ådrog sig i vinter. Tar nog lång tid att komma tillbaka från en sådan skada.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av amarule mån 30 mar 2015, 08:40

Lite kluven till Ledda. Visst är han viktig och en ledare, men men han är inte som i fornstora dar och har vi verkligen plats för honom som spelare? Däremot som ledare..JA!
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Rönken mån 30 mar 2015, 10:23

Ledin blir kvar till rätt peng, är jag övertygad om. Kan det finnas andra klubbar som kan tänkas betala en rejäl lön? Rögle och Karlskrona vill ha SHL-rutin, Ledin bör väl kunna tillföra en del i dessa lag.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Kagen mån 30 mar 2015, 12:41

Rönken skrev:Ledin blir kvar till rätt peng, är jag övertygad om. Kan det finnas andra klubbar som kan tänkas betala en rejäl lön? Rögle och Karlskrona vill ha SHL-rutin, Ledin bör väl kunna tillföra en del i dessa lag.

Jag har svårt att se Ledin passa in ett lag i södra Sverige som får kriga varje match och ändå inte ha chans på slutspel. Vi måste vara klara med att Ledin har spelat i FBK och HV och vinnit sina SM-guld. Han vet att Luleå har chansen till ett nytt SM-tecken något som skulle göra honom ikonisk i Luleå om han var en del av det laget.
Jag skulle kunna tänka mig någon form av prestationsbaserad lön till Ledin, han behöver knappast pengar för att säkra sin framtid och ett prestationsbaserat kontrakt kan vara den extra krydda han behöver samtidigt som det blir en försäkring för Luleå om Ledin, mot all förmodan, tappat stinget.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Old Brooklyn mån 30 mar 2015, 13:06

I Ledins fall lär det väl handla om pengar? HV och Luleå hittade en överenskommelse och smålänningarna lär ha betalat en stor del av Leddas lön (hälften?). Det handlar nog om hur mycket han är villig att gå ner i lön nu om Luleå ska börja betala hela kakan.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Ivanhoe mån 30 mar 2015, 13:14

Skrev på annan plats.  Men som det känns nu så har vi inte plats i laget i och med Hedmans intåg.

Hoppas att Ledin kan slussas in i ungdoms hockeyn på något vis i framtiden.  Han verkar ha mycket passion o energi att förmedla där.

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av pingu mån 30 mar 2015, 18:29

Ledin är på väg utför och strax 37 år så in med någon bättre och billigare. Nu har vi Hedman också så Per får nog lira i en lugnare liga eller hos någon av nykomlingarna kanske.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Dentos mån 30 mar 2015, 23:25

Jag hoppas att Osten inte påverkas av banderollen som tydligen hängts upp på Coopen. Ledin ska verkligen inte sitta och tjäna storkovan i Luleå hockey sett till det han presterat och troligtvis kommer prestera. Om han möjligtvis ska stanna, så är det till en 4:e line lön. Några 100 lax är ju bara för honom att glömma. Och jag hoppas att Osten känner detsamma.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 854
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Urken mån 30 mar 2015, 23:41

Dentos skrev:Jag hoppas att Osten inte påverkas av banderollen som tydligen hängts upp på Coopen. Ledin ska verkligen inte sitta och tjäna storkovan i Luleå hockey sett till det han presterat och troligtvis kommer prestera. Om han möjligtvis ska stanna, så är det till en 4:e line lön. Några 100 lax är ju bara för honom att glömma. Och jag hoppas att Osten känner detsamma.

Vad för banderoll?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Snikne Ville tis 31 mar 2015, 00:03

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Dentos tis 31 mar 2015, 00:08

Urken skrev:
Dentos skrev:Jag hoppas att Osten inte påverkas av banderollen som tydligen hängts upp på Coopen. Ledin ska verkligen inte sitta och tjäna storkovan i Luleå hockey sett till det han presterat och troligtvis kommer prestera. Om han möjligtvis ska stanna, så är det till en 4:e line lön. Några 100 lax är ju bara för honom att glömma. Och jag hoppas att Osten känner detsamma.

Vad för banderoll?
Utifall artikeln Snikne länkade är låst, så ser banderollen ut såhär.Per Ledin - Sida 4 Np58ua
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 854
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Donowitz tis 31 mar 2015, 11:36

Suck, några yngre förmågor hänger upp ett lakan utanför Coopen. Nej man hoppas att Osten inte påverkas av detta.

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Mickeee tis 31 mar 2015, 12:34

bearjew skrev:Suck, några yngre förmågor hänger upp ett lakan utanför Coopen. Nej man hoppas att Osten inte påverkas av detta.

Va är de för snack. Bra gest, han är en populär spelare bland fansen och självklart ska han få nytt kontrakt och lär garanterat få de
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Kagen tis 31 mar 2015, 12:47

Jag måste säga att jag skrattade till när jag såg den där. Dels är den snyggt gjord, dels är det humor i texten. De har inte sprayat direkt på väggen eller lagt ett grishuvud utanför någons dörr.
Det här är ju gjort med glimten i ögat, med tanke och finess inte som AIK hållit på genom åren.

10 rågade mått av 10 möjliga - tjockis!
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Dentos tis 31 mar 2015, 13:26

Kagen skrev:Jag måste säga att jag skrattade till när jag såg den där. Dels är den snyggt gjord, dels är det humor i texten. De har inte sprayat direkt på väggen eller lagt ett grishuvud utanför någons dörr.
Det här är ju gjort med glimten i ögat, med tanke och finess inte som AIK hållit på genom åren.

10 rågade mått av 10 möjliga - tjockis!
Jag håller med om att banderollen e grymt humoristisk, och att det är en fin gest. Men jag kan tyvärr inte se att Ledin stannar utan att gå ner enormt mycket i lön, vilket jag inte tror att han vill. Jag tror att Osten kommer förlänga med Ledda om han väljer att gå ner till en 4:e lina lön. Helt rätt av Osten att förhandla ner lönen på både Ledin och Abbotts. Jag hoppas verkligen att både Ledin och Abbotts väljer att stanna till en lite mindre lön för att få en chans att vinna SM-guld med oss. För vi behöver pengar över till krut, utan tvekan.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 854
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Puckad tis 31 mar 2015, 13:29

Kagen skrev:Jag måste säga att jag skrattade till när jag såg den där. Dels är den snyggt gjord, dels är det humor i texten. De har inte sprayat direkt på väggen eller lagt ett grishuvud utanför någons dörr.
Det här är ju gjort med glimten i ögat, med tanke och finess inte som AIK hållit på genom åren.
10 rågade mått av 10 möjliga - tjockis!
+1
Skön hommage till Ledda !!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av ski3r tis 31 mar 2015, 14:56

Från NSD "– vi vill bara visa att vi tycker att man ska vara rädd om spelare som visar klubbhjärta, som bjuder på sköna citat, som vågar vara sig själva."

Alltså, jag gillar Ledin som person och sättet han ställer upp på utanför isen liksom de flesta här. Men inte kan man hävda att han har ett stort klubbhjärta när han gett sina sju(!) bästa år till Färjestad och HV. Skön personlighet helt klart, men det börjar bli ont om platser om spets ska in...
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Kagen tis 31 mar 2015, 15:17

ski3r skrev:Från NSD "– vi vill bara visa att vi tycker att man ska vara rädd om spelare som visar klubbhjärta, som bjuder på sköna citat, som vågar vara sig själva."

Alltså, jag gillar Ledin som person och sättet han ställer upp på utanför isen liksom de flesta här. Men inte kan man hävda att han har ett stort klubbhjärta när han gett sina sju(!) bästa år till Färjestad och HV. Skön personlighet helt klart, men det börjar bli ont om platser om spets ska in...

Jag är äldre än Ledin och på något vis tror jag inte att Ledin själv anser att han gett sina sju bästa år till FBK och HV. Han ser garanterat saker att utveckla och sett till hur han inledde säsongen är det svårt att påstå att han då såg slut ut som artiskt. Snarare tvärtom, vet inte om han varit bättre någonsin.
Men med det sagt, det är klart som fan att åldern tar ut sin rätt på kroppen när man passerat 35 särskilt om det dyker upp skador.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av LulefanGBG tis 31 mar 2015, 17:18

Jag tycker att Ledin gjorde sin bästa säong någonsin förra säsongen när han vände hem till Luleå igen. Både poängmässigt, men även som han spelade. Mycket bra i passningsspelet, bra fart under rören och lika ettrig som vanligt. Möjligtvis innebar det faktum att han blivit lite mer av lirare, att han blivit lite mindre av en 'instigator', men det är ju inte precis något negativt om han nu skaffat sig andra kvalitéer som gör att han borde undvika utvisningsbåset. Han inledde ju denna säsongen på liknande sätt första 10 - 15 omgångarna för att sedan dala lite i form och sedan komma tillbaka i storform efter jul igen.

Men sedan dök ju den där förbannade skadan upp och efter det så har han liksom inte kommit tillbaka till formen igen. Det klaffar inte ritkigt i timingen och spelet. Han har på intet vis varit dålig, även om han varit betydligt mer anonym, men han är en kämpe och jag tror att det finns otroligt mycket hockey i honom som bara ligger där under ytan och pyr, och som med rätt fokus, rätt träning och rätt omständigheter sprakar loss något helt fantastiskt på isen. Skadan lade sig emellertid som dimridå över det där sprakandet och det påverkar såkalrt Ledin även mentalt. Måste vara oerhört frustrerande att veta att man kan så mycket bättre, men att inte få ut det i matcherna.

Nej de som hävdar att han hade sina 7 bästa år som spelare i Färjestad och HV stirrar sig nog blinda på att han vann mest när han var i de klubbarna, men de beror ju på att de två klubbarna var mitt i sina senaste storhetsperioder när Ledin var där. Han var en viktig kugge i de lagbyggena också, och mycket uppskattad för sin roll som instigator och brunkare i första hand, men så småningom tröttnade Ledin på att vara 'bara det', (även om han var en förbannat bra sådan!), och ville något mer. Då tittade ham hemåt igen och hörde sig för och Lueå välkommnade honom hem igen.

Resultatet blev hans spelmässigt bästa säsong. Man såg otroligt tydligt hur väl Ledin trivdes i rollen som 'pappa' i laget och som ansiktet utåt. Han växte med Luleå och Luleå växte med honom. Den magin finns absolut kvar, men Ledda måste få chansen att komma tillbaka i lugn och ro, och med en roll i en tredje eller fjärdekedja, t.ex. som 'pappa' åt några kreativa ungtuppar så kan det blir roligare för både Ledda och Luleå än bara en brunkarroll igen.

Se bara hur bra det fungerat med Wallmark och Zaar stundtals under säsongen. Hade den kedjan inte haft så otroligt mycket ansvar och förväntnignar på sig att producera, utan istället fått leka vidare under radarn och strålkastarna så hade den i sinom tid kunnat utvecklas till en jätte-hit! I ett mer spetskompetent Luleå skulle en sådan kedja kunna fungera jättebra. Nu vet vi ju inte vilka som blir kvar, men Wallmark verkar ju bli kvar i varje fall, och Ledin har spelat med honom större delen av en säsong. Ytterligare en ungtupp där, eller ett riktigt rivjärn och det kan bli otroligt kul.

Jag säger inte att det är självklart att vi måste förlänga med Ledin, men åtminstone jag skulle bli besviken om vi inte gjorde det, för jag tycker att han gjort sin absolut bästa säsong just hos oss, och att han var påväg att upprepa den bedriften i år, fram till den där skadan.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Ivanhoe tis 31 mar 2015, 17:48

Själv tycker jag att det har varit väldigt uppenbart att han har svårt när farten skruvas upp i slutspelet.  Ska vi sikta högre måste några bort..

Men om han går ner kraftigt i lön..  och accepterar en roll som pådrivare och kugge i en fjärde-kedja, så lär nog Osten göra plats i laget för honom.

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Lars158 tis 31 mar 2015, 18:04

Forwards vi har på kontrakt nu.

Hedman
Petrell
Granström
Sylvegård
Lagace
Harju
Wallmark
Fabbe
Cehlarik
Ekarv
Strömwall

11 stycken. 10 utav dom är väl så man kan tycka att dom i allmänhet ska gå in fast plats i nån av dom 4 formationerna eller som 13 forward. Ekarv är väl den enda där som kanske kan acceptera inte spela kontinuerligt.

Vi förlängde inte Fabbe antar jag för att sätta han på läktaren. Hedman värvades väl inte heller för läktaren.

Vi vill ju ha någon ny forwards kanon in i matchuppställningarna antar jag?

Finns ingen plats för Ledin om han så är gratis.


Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 4 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 11 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet