Cam Abbott

+74
Cambbott24
Dustin
Kallepedal
Luleåfan
HarryHaffa
Erilk
ski3r
Dentos
Davidoff
makkanmakkan
LubosC
tibet
Puckad
Lulefan
Calle
JuniorX
LHF96
JoakimJ
amarule
Högljudd
nummer 17
Sundance Kid
kokostrollet
GustenA
icemask
Jaguaren
Qirren
NilsOskar
KaptenBlodskelett
Mickeee
Fred Herbert
NallePhu
Donowitz
Slapshot
Hellcop
farre
Donten_
Micke80
Myrman
Pajala
Urken
Rönken
Tony Moore
Norlin
LuleåWinston
pingu
Redbear
CKa
Snikne Ville
Lars158
LulefanGBG
JayDee
M32012
Old Brooklyn
Ulfstrk
hokkzorz
Mange
PM
tvåplustvå
Johan__
Rayko
Tigerman
Pickadoll
Black Prince
FruktHamster
BodenSwe
Salle
Chris Hendrix
Dave Rock
Bamsefar
ezz
Zeb Macahan
Beast.
MickkeJ
78 posters

Sida 5 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av Rönken ons 04 feb 2015, 20:33

Urken skrev:
Rönken skrev:
Urken skrev:Nu är vi i samma läge som DIF mot Forsberg.

Även om man kan välja att rättfärdiga en fight med Joel, genom att hävda att han inte fick sitt straff i form av avstängning etc, så vet jag inte om man ska gå ut för att skada bara för att. Däremot vore det roligt att se honom bli riktigt proppad av tex. Sylle.

Precis. Ska inte vara något överfall eller ful armbåge. Jag förväntar mig att 100 kg Petrell sätter in en regelrätt open ice-tackling som skickar ut Armbågs-Joel för matchen.

Bara att hoppas..

Lennu har varit ltie anonym med sina monster-tacklingar sista tiden.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av Donowitz tor 05 feb 2015, 07:50

KaptenBlodskelett skrev:
Urken skrev:Nu är vi i samma läge som DIF mot Forsberg.

Även om man kan välja att rättfärdiga en fight med Joel, genom att hävda att han inte fick sitt straff i form av avstängning etc, så vet jag inte om man ska gå ut för att skada bara för att. Däremot vore det roligt att se honom bli riktigt proppad av tex. Sylle.
Skada är onödigt. Det vill vi inte. Däremot har han samlat ihop till ett kok stryk genom åren för huvudtacklingar, domargnäll, och allmänt surkukeri.

Var väl Lundkvist som avslutade Petter Nilssons karriär. Bland annat.

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av KaptenBlodskelett tor 05 feb 2015, 10:19

bearjew skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
Urken skrev:Nu är vi i samma läge som DIF mot Forsberg.

Även om man kan välja att rättfärdiga en fight med Joel, genom att hävda att han inte fick sitt straff i form av avstängning etc, så vet jag inte om man ska gå ut för att skada bara för att. Däremot vore det roligt att se honom bli riktigt proppad av tex. Sylle.
Skada är onödigt. Det vill vi inte. Däremot har han samlat ihop till ett kok stryk genom åren för huvudtacklingar, domargnäll, och allmänt surkukeri.

Var väl Lundkvist som avslutade Petter Nilssons karriär. Bland annat.
Det minns jag inte, men det låter ju långt ifrån otroligt. Hur folk kan hylla den karln är obegripligt, samtidigt som de bespottar Jämtin. Ingen av dem borde få spela hockey, skillnaden mellan dem är... Ja du jag vet inte riktigt.

Det är beklämmande hur vissa spelare utses till hatobjekt av media, tränare, publik, och domare, medan andra kommer undan med vad som helst och hyllas vad de än gör. Sjukt och äckligt.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av Tony Moore tor 05 feb 2015, 10:26

"Hoppade sönder" Sami Sandell gjorde väl fegskiten från feskegänget i slutspelsmötet..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7624
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av KaptenBlodskelett tor 05 feb 2015, 10:29

Tony Moore skrev:"Hoppade sönder" Sami Sandell gjorde väl fegskiten från feskegänget i slutspelsmötet..
Han jagade skallar hela den serien. Det var faktiskt under den serien mitt bottenlösa förakt för den "karln" grundmurades.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av pingu tor 05 feb 2015, 19:01

Ja det är ju det jag menar, tycker vi ska jaga livet av honom i sista matchen Smile
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av Rönken tor 05 feb 2015, 19:05

I relativ närtid så fick ju Lundqvist käken söndertacklad, armbåge tror jag. Han var med i TV4 och pratade om att visa respekt. Någon dag senare kör han en ful armbåge på en motståndare i en match. Hör hemma i annan tråd kanske men den situationen minns jag fortfarande och det är alltså förra säsongen eller den före kanske.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av LulefanGBG fre 06 feb 2015, 07:12

Rönken skrev:I relativ närtid så fick ju Lundqvist käken söndertacklad, armbåge tror jag. Han var med i TV4 och pratade om att visa respekt. Någon dag senare kör han en ful armbåge på en motståndare i en match. Hör hemma i annan tråd kanske men den situationen minns jag fortfarande och det är alltså förra säsongen eller den före kanske.
Tror det var förrförra säsongen. Han satt ju i Debatt efter att någon i Fusklunda fått en skitful tackling av en i LHC som också renderade en lång avstängning. Blir lite typiskt Lundqvist när han först sitter och lipar i TV och sedan går ut två matcher efter och sänker någon på ett nästan lika fult sätt själv.

Det var f.ö. samma program som Tommy Åström kommmenterade Ylvertons påståeende att Luleå jobbar hårt för att få bort den här sortens tacklingar och att man faktiskt inte delat ut en enda sådan under säsongen med: "Nej men det är ju ungefär lika kulla att se Luleå spela hockey som att se färg torka", vilket väl får klassas som ett av de misnt relevanta inläggen någonsin i de programmet.

CMore fick en chans att sprida sin Stockholmspropaganda och tog den direkt.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av KaptenBlodskelett fre 06 feb 2015, 10:27

LulefanGBG skrev:
Rönken skrev:I relativ närtid så fick ju Lundqvist käken söndertacklad, armbåge tror jag. Han var med i TV4 och pratade om att visa respekt. Någon dag senare kör han en ful armbåge på en motståndare i en match. Hör hemma i annan tråd kanske men den situationen minns jag fortfarande och det är alltså förra säsongen eller den före kanske.
Tror det var förrförra säsongen. Han satt ju i Debatt efter att någon i Fusklunda fått en skitful tackling av en i LHC som också renderade en lång avstängning. Blir lite typiskt Lundqvist när han först sitter och lipar i TV och sedan går ut två matcher efter och sänker någon på ett nästan lika fult sätt själv.

Det var f.ö. samma program som Tommy Åström kommmenterade Ylvertons påståeende att Luleå jobbar hårt för att få bort den här sortens tacklingar och att man faktiskt inte delat ut en enda sådan under säsongen med: "Nej men det är ju ungefär lika kulla att se Luleå spela hockey som att se färg torka", vilket väl får klassas som ett av de misnt relevanta inläggen någonsin i de programmet.

CMore fick en chans att sprida sin Stockholmspropaganda och tog den direkt.
Det är just det här jag menar, "karln" har en uppenbart grandios självbild, vilket man även ser hos bland annat grova våldsverkare och andra tvivelaktiga figurer (utan att direkt jämföra honom med dessa).

Han verkar inte förstå att han faktiskt kan göra fel, ibland får jag uppfattningen av att han tror att "Jag är Joel Lundqvist, det jag gör blir rätt oavsett vad det är eftersom det är jag som gör det". Sådana tankegångar är förbannat obehagliga.

Mycket möjligt att han är en hygglig prick privat. Jag har ingen aning, även om jag har en gemensam barndomsvän med bröderna som hävdar något annat. Men en huvudjägare som han, som med berått mod hoppar in med armbågen mot en spelare som varit borta från spel i ett år för hjärnskakning, en sådan spelare bör omedelbart förbjudas att spela hockey.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av Myrman fre 06 feb 2015, 11:02

KaptenBlodskelett skrev:
LulefanGBG skrev:
Rönken skrev:I relativ närtid så fick ju Lundqvist käken söndertacklad, armbåge tror jag. Han var med i TV4 och pratade om att visa respekt. Någon dag senare kör han en ful armbåge på en motståndare i en match. Hör hemma i annan tråd kanske men den situationen minns jag fortfarande och det är alltså förra säsongen eller den före kanske.
Tror det var förrförra säsongen. Han satt ju i Debatt efter att någon i Fusklunda fått en skitful tackling av en i LHC som också renderade en lång avstängning. Blir lite typiskt Lundqvist när han först sitter och lipar i TV och sedan går ut två matcher efter och sänker någon på ett nästan lika fult sätt själv.

Det var f.ö. samma program som Tommy Åström kommmenterade Ylvertons påståeende att Luleå jobbar hårt för att få bort den här sortens tacklingar och att man faktiskt inte delat ut en enda sådan under säsongen med: "Nej men det är ju ungefär lika kulla att se Luleå spela hockey som att se färg torka", vilket väl får klassas som ett av de misnt relevanta inläggen någonsin i de programmet.

CMore fick en chans att sprida sin Stockholmspropaganda och tog den direkt.
Det är just det här jag menar, "karln" har en uppenbart grandios självbild, vilket man även ser hos bland annat grova våldsverkare och andra tvivelaktiga figurer (utan att direkt jämföra honom med dessa).

Han verkar inte förstå att han faktiskt kan göra fel, ibland får jag uppfattningen av att han tror att "Jag är Joel Lundqvist, det jag gör blir rätt oavsett vad det är eftersom det är jag som gör det". Sådana tankegångar är förbannat obehagliga.

Mycket möjligt att han är en hygglig prick privat. Jag har ingen aning, även om jag har en gemensam barndomsvän med bröderna som hävdar något annat. Men en huvudjägare som han, som med berått mod hoppar in med armbågen mot en spelare som varit borta från spel i ett år för hjärnskakning, en sådan spelare bör omedelbart förbjudas att spela hockey.
Precis min åsikt om Joel Lundqvist. Han är en alldeles egen avart inom hockeyn. Att han så sällen är avstängd är ännu ett tecken på inkompetens hos Difiplinnämnden. Att han sedan lipar i media gör honom ännu mer patetisk,
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av KaptenBlodskelett fre 06 feb 2015, 12:37

Myrman skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
LulefanGBG skrev:
Rönken skrev:I relativ närtid så fick ju Lundqvist käken söndertacklad, armbåge tror jag. Han var med i TV4 och pratade om att visa respekt. Någon dag senare kör han en ful armbåge på en motståndare i en match. Hör hemma i annan tråd kanske men den situationen minns jag fortfarande och det är alltså förra säsongen eller den före kanske.
Tror det var förrförra säsongen. Han satt ju i Debatt efter att någon i Fusklunda fått en skitful tackling av en i LHC som också renderade en lång avstängning. Blir lite typiskt Lundqvist när han först sitter och lipar i TV och sedan går ut två matcher efter och sänker någon på ett nästan lika fult sätt själv.

Det var f.ö. samma program som Tommy Åström kommmenterade Ylvertons påståeende att Luleå jobbar hårt för att få bort den här sortens tacklingar och att man faktiskt inte delat ut en enda sådan under säsongen med: "Nej men det är ju ungefär lika kulla att se Luleå spela hockey som att se färg torka", vilket väl får klassas som ett av de misnt relevanta inläggen någonsin i de programmet.

CMore fick en chans att sprida sin Stockholmspropaganda och tog den direkt.
Det är just det här jag menar, "karln" har en uppenbart grandios självbild, vilket man även ser hos bland annat grova våldsverkare och andra tvivelaktiga figurer (utan att direkt jämföra honom med dessa).

Han verkar inte förstå att han faktiskt kan göra fel, ibland får jag uppfattningen av att han tror att "Jag är Joel Lundqvist, det jag gör blir rätt oavsett vad det är eftersom det är jag som gör det". Sådana tankegångar är förbannat obehagliga.

Mycket möjligt att han är en hygglig prick privat. Jag har ingen aning, även om jag har en gemensam barndomsvän med bröderna som hävdar något annat. Men en huvudjägare som han, som med berått mod hoppar in med armbågen mot en spelare som varit borta från spel i ett år för hjärnskakning, en sådan spelare bör omedelbart förbjudas att spela hockey.
Precis min åsikt om Joel Lundqvist. Han är en alldeles egen avart inom hockeyn. Att han så sällen är avstängd är ännu ett tecken på inkompetens hos Difiplinnämnden. Att han sedan lipar i media gör honom ännu mer patetisk,
Japp, det är uppenbarligen skillnad på folk och fä.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av pingu fre 06 feb 2015, 17:24

Frölunda kommer säkert jaga Fabbe nästa match men vi jagar hela deras lag och tokjagar Joel, vi ska inte vika ner oss mentalt.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av pingu fre 06 feb 2015, 17:26

Samma med DIF som säkert kommer att fortsätta jaga Foppa men vi får sätta hårt mot hårt direkt i den matchen. Stå upp för varandra och markera för det har vi lag för också Smile
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av NilsOskar mån 09 mar 2015, 22:22

Ok, nu är det fastställt att Cam kan stå på egna ben. En stor positiv överraskning! Kul!

NilsOskar

Antal inlägg : 437
Join date : 12-02-25
Ort : 08

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av pingu mån 09 mar 2015, 22:27

Riktigt roligt att se Cam spela som gör utan brorsan!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av Rönken mån 09 mar 2015, 22:30

Ja han är nog den bättre i kedjan i matcherna mot Djurgården. Får kanske inte ut så mycket alla gånger men kedjan som helhet är väl å andra sidan lite fattig på vissa verktyg. Men bra att han kan köra utan Chris - får vi se kontraktsförlängning nu till vettig prislapp tack?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av LuleåWinston mån 09 mar 2015, 22:33

Riktigt bra match av Cam!

Starkt av honom att hålla känslorna i styr där i andra perioden när han blev slagen. Tror han verkligen ville vinna för laget, men framförallt för Chris som nu får fortsätta spela säsongen. Återgäldade tjänsten till Chris, som dominerade sjunde avgörande matchen 2011 mot Djurgården när Cam var avstängd.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av Qirren mån 09 mar 2015, 22:40

Tycker Cam gör en helt otrolig match idag. Dif-spelarna hängde som ryggsäckar på honom och ändå tog han sig runt och förbi dem allt som oftast.

FÖRLÄNG ABBOTTS NU!
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av Jaguaren mån 09 mar 2015, 23:30

Qirren skrev:Tycker Cam gör en helt otrolig match idag. Dif-spelarna hängde som ryggsäckar på honom och ändå tog han sig runt och förbi dem allt som oftast.

FÖRLÄNG ABBOTTS NU!

Det hänger nog inte på lönen att dom inte ritat på, det är statusen som är viktig för dom. 1:a line annars är dom inte nöjda. Dom var inte nöjd under rönken när dom inte fick line uppen.
Luleå kan erbjuda en 3:e möjligtvis en 2:a åt dom framöver. Sorg men jag tror inte det duger för bröderna
Jaguaren
Jaguaren

Antal inlägg : 39
Join date : 15-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av Norlin tis 10 mar 2015, 00:30

Jaguaren skrev:
Qirren skrev:Tycker Cam gör en helt otrolig match idag. Dif-spelarna hängde som ryggsäckar på honom och ändå tog han sig runt och förbi dem allt som oftast.

FÖRLÄNG ABBOTTS NU!

Det hänger nog inte på lönen att dom inte ritat på, det är statusen som är viktig för dom. 1:a line annars är dom inte nöjda. Dom var inte nöjd under rönken när dom inte fick line uppen.
Luleå kan erbjuda en 3:e möjligtvis en 2:a åt dom framöver. Sorg men jag tror inte det duger för bröderna

Har svårt att tro att de skulle bry sig om sådan status.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av icemask tis 10 mar 2015, 01:38

MINST 3 ÅR FÖR BRÖDRERNA ALLT ANNAT ÄR TJÄNSTEFEL
HJÄRTA OCH SMÄRTA TALAR FÖR DEM, DEN ELLER DE SOM ARGUMENTERAR EMOT TAR JAG GÄRNA UPP TILL DISKUSSIN MED !!!!!!!!!!!
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av Slapshot tis 10 mar 2015, 08:42

Beror ju på lönen dom vill ha. Max en andraline, kan dom acceptera det så förläng omedelbart! Cam riktigt bra i matcherna utan Chris trots att de flesta säger att han inte klarar sig själv. Tycker nästan han var bättre ensam.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av Rönken tis 10 mar 2015, 09:33

Slapshot skrev:Beror ju på lönen dom vill ha. Max en andraline, kan dom acceptera det så förläng omedelbart! Cam riktigt bra i matcherna utan Chris trots att de flesta säger att han inte klarar sig själv. Tycker nästan han var bättre ensam.

Historiskt har det ju dock varit att Cam inte varit bra på egen hand men igår var det andra bullar. Sedan undrar jag om inte Cam varit mer aggro mot Djurgårdaren där när bägge åkte för "roughing"? Alltså att Chris får igång Cam och vice versa, känslan är att bägge är mer kyliga när man spelar utan brorsan vid sidan om som ska in och peta i minsta antydan till slagsmål/gruff.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av GustenA tis 10 mar 2015, 09:43

Tycker det är dags att förlägna, Osten snackar så mycket om folk som har koppling till Norrbotten. Nå, Abbotts må inte vara födda där men dom har en koppling till Norrbotten som är bra mycket starkare än många som är födda där.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av kokostrollet tis 10 mar 2015, 10:18

Rönken skrev:
Slapshot skrev:Beror ju på lönen dom vill ha. Max en andraline, kan dom acceptera det så förläng omedelbart! Cam riktigt bra i matcherna utan Chris trots att de flesta säger att han inte klarar sig själv. Tycker nästan han var bättre ensam.

Historiskt har det ju dock varit att Cam inte varit bra på egen hand men igår var det andra bullar. Sedan undrar jag om inte Cam varit mer aggro mot Djurgårdaren där när bägge åkte för "roughing"? Alltså att Chris får igång Cam och vice versa, känslan är att bägge är mer kyliga när man spelar utan brorsan vid sidan om som ska in och peta i minsta antydan till slagsmål/gruff.

+1.

Överlag tror jag avstängningen på Chris varit bra för Luleå hur konstigt det än kan låta:

1. Osten har bättre förhandlingsläge nu efter idiotgrejen Chris trots allt gjorde i en helt betydelselös match och "värdet" av Cam som bevisar sig själv även utan Chris borde väga upp för tvillingarna som par.
2. Cam har kunnat testas i en helt ny (och lyckosam) kedjekonstellation. Lovar faktiskt gott ifall vi skulle köra fast i kvarten och behöver testa alternativa kedjor där vi nu vet att denna funkat med bara en tvilling.
3. Cam såväl som Chris kanske lärt sig en läxa och tänker efter liiiiite extra nu när proppskåpet är på väg att brinna i kvarten och fokuserar på spelet istället.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2662
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av Micke80 ons 11 mar 2015, 20:32

Norlin skrev:
Jaguaren skrev:
Qirren skrev:Tycker Cam gör en helt otrolig match idag. Dif-spelarna hängde som ryggsäckar på honom och ändå tog han sig runt och förbi dem allt som oftast.

FÖRLÄNG ABBOTTS NU!

Det hänger nog inte på lönen att dom inte ritat på, det är statusen som är viktig för dom. 1:a line annars är dom inte nöjda. Dom var inte nöjd under rönken när dom inte fick line uppen.
Luleå kan erbjuda en 3:e möjligtvis en 2:a åt dom framöver. Sorg men jag tror inte det duger för bröderna

Har svårt att tro att de skulle bry sig om sådan status.

Jag har också hört ryktet om att deras krav är att vara en första lina.
Å andra sidan så är det line-up som är avgörande så låt dom ta line-up och resten av matchen matchas som en andra eller tredjelina.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av Rönken ons 11 mar 2015, 20:34

Fast att bröderna ofta startar som "line up" är väl främst i egenskap av att Chris är seriens bästa tekare? Är åtminstone det jag utgått från, sedan kan man allt som oftast räkna med bra insats också förvisso.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av Micke80 ons 11 mar 2015, 20:38

I år har dom ju varit bästa kedjan så det är ju inga konstigheter i sig. Däremot var dom ju tydligt andrakedja förra året då Klasen var så sjukt bra men matchades ändå i line-up

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av Rönken ons 11 mar 2015, 20:40

Fast Chris >> Olausson i tekningscirkeln.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av Micke80 ons 11 mar 2015, 20:42

Ja det är sjukt stor skillnad där, Olausson kan ju inte ha haft många procent rätt i cirkeln

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av Sundance Kid ons 11 mar 2015, 20:56

Kommer ihåg att olika tv-experter brukar säga att Luleå ofta startar med bröderna Abbott i matcherna också för att få igång tempot i spelet och ta initiativet direkt vid nedsläpp. Möjligt att det ligger något i det. Kan inte minnas att dom någon gång har åkt runt och halvsovit i matchens första byte utan det brukar ju vara fullt ös direkt, i alla fall med arbetsinsatsen, sedan kanske inte puckarna studsar rätt alltid.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av Tigerman ons 11 mar 2015, 21:13

Sundance Kid skrev:Kommer ihåg att olika tv-experter brukar säga att Luleå ofta startar med bröderna Abbott i matcherna också för att få igång tempot i spelet och ta initiativet direkt vid nedsläpp. Möjligt att det ligger något i det. Kan inte minnas att dom någon gång har åkt runt och halvsovit i matchens första byte utan det brukar ju vara fullt ös direkt, i alla fall med arbetsinsatsen, sedan kanske inte puckarna studsar rätt alltid.
Åtminstone hemma så startar de säkert 80% av matcherna. Det kan hända att de inte gör det om det är någon ny spelare som ska presenteras i line-up:en, eller om Chris är borta.

Största orsakerna är nog som sagt speeden, men inte minst att Chris oftast vinner sina tekningar så vi får börja med ett anfall.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av Mickeee fre 13 mar 2015, 09:02

Personligen dog denna slutspelserie nu när Cam fick den där tackligen. Känner ingen glädje nåmer över att det är slutspel utan funderar bara hur han mår.
Har vi tur så är det ingen hjärnskakning men det såg rätt så illa ut om vi ska vara ärlig.
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av nummer 17 fre 13 mar 2015, 09:07

Nån som hört nåt om statusen på Cam??

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av Micke80 fre 13 mar 2015, 09:17

nummer 17 skrev:Nån som hört nåt om statusen på Cam??

Det stod i nån av lokalblaskorna att han skulle undersökas i dag hemma i Luleå. Fagervall nämnde ingenting om nån hjärnskakning men pratade om eventuell nackskada och krossad näsa.
Däremot blir man ju jävligt rädd för hjärnskakning, just för att det var Cam som drabbades. Jag hoppas att klubbens läkare inte släpper ut honom på isen utan att vara helt säkra på att han mår bra och inte tar så mycke hänsyn till om han vill ut tidigare bara för att kontrakt löper ut.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av Mickeee fre 13 mar 2015, 09:23

I slutspelstider får man aldrig veta något om skador tyvärr. Fagervall sa att han såg risig ut men det kan ju vara efter smällen i ansiktet, han blödde ju när han åkte ut. Hoppet står ju till han såg inte groggy ut efter smällen och han smet ju själv från lagläkaren för att fortsätta spela. Sen att dem tog av han är ju självklart efter hans historik. Dem lär ju göra en ordentlig undersökning
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av Micke80 fre 13 mar 2015, 09:30

Mickeee skrev:I slutspelstider får man aldrig veta något om skador tyvärr. Fagervall sa att han såg risig ut men det kan ju vara efter smällen i ansiktet, han blödde ju när han åkte ut. Hoppet står ju till han såg inte groggy ut efter smällen och han smet ju själv från lagläkaren för att fortsätta spela. Sen att dem tog av han är ju självklart efter hans historik. Dem lär ju göra en ordentlig undersökning

Att han ville spela är ju inga konstigheter egentligen. Har själv haft några hjärnskakningar och kan ju säga att man inte tänker rationellt utan handlar inpulsivt utan att känna efter eller ha förmåga att tänka på konsekvenser.
Hur många boxare har man inte sett genom åren som blivit knockade för att sedan försöka fortsätta slåss trots att dom inte vetat var på planet dom befinner sig och ha svårt att över huvudtaget stå upp.

Men som sagt, är fruktansvärt orolig att det kan vara en till hjärnskakning på honom, och det jsut som han för första gången på 6 år visat att han klarar av att spela utan sin bror.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av ezz fre 13 mar 2015, 10:13

Ja, det kändes inte bra alls när man såg smällen. Neutral
ezz
ezz

Antal inlägg : 363
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av KaptenBlodskelett fre 13 mar 2015, 12:20

Yelverton verkar tycka att Cam ska sluta. Tyvärr kanske han har rätt, vad är hockeyn värd egentligen?
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av Rönken fre 13 mar 2015, 12:23

KaptenBlodskelett skrev:Yelverton verkar tycka att Cam ska sluta. Tyvärr kanske han har rätt, vad är hockeyn värd egentligen?

Cam har börjat samla på sig en del smällar nu. Vem vet vad som händer om han får en till av samma karaktär som igår?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av KaptenBlodskelett fre 13 mar 2015, 12:23

Rönken skrev:
KaptenBlodskelett skrev:Yelverton verkar tycka att Cam ska sluta. Tyvärr kanske han har rätt, vad är hockeyn värd egentligen?

Cam har börjat samla på sig en del smällar nu. Vem vet vad som händer om han får en till av samma karaktär som igår?
Exakt. Hur gärna jag än vill att han ska komma tillbaka så börjar man ju fundera på hur klokt det vore.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av Tigerman fre 13 mar 2015, 12:39

KaptenBlodskelett skrev:
Rönken skrev:
KaptenBlodskelett skrev:Yelverton verkar tycka att Cam ska sluta. Tyvärr kanske han har rätt, vad är hockeyn värd egentligen?

Cam har börjat samla på sig en del smällar nu. Vem vet vad som händer om han får en till av samma karaktär som igår?
Exakt. Hur gärna jag än vill att han ska komma tillbaka så börjar man ju fundera på hur klokt det vore.
Det hänger ju på om han fick en hjärnskakning eller inte. Hans huvud gick inte i isen så åtminstone det är ju positivt. Det kan ju lika gärna vara näsan eller nacken som fått sig en knäck men att hjärnan inte blev alltför omtumlad. Även om jag nu inte tror att det är så, men lika bra vänta och se tills läkardomen fallit.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av Redbear fre 13 mar 2015, 12:45

Vid lunchtid tränade Luleå på is igen inför den andra kvartsfinalen. Samtidigt avgörs Cam Abbotts öde på sjukhuset.

– Han är på sjukhuset just nu och vi måste vänta på ett utlåtande, säger Lars “Osten” Bergström.

Har han en hjärnskakning?

– Han är på undersökning, och det är en befarad allvarlig skada.

Då antar jag att vi pratar om en huvudskada?

– Det kan vara hjärnskakning, nacken, brutet näsben. Han mår inte speciellt bra.

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/osten-upprord-efter-tacklingen-pa-abbott/
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av KaptenBlodskelett fre 13 mar 2015, 13:05

Tigerman skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
Rönken skrev:
KaptenBlodskelett skrev:Yelverton verkar tycka att Cam ska sluta. Tyvärr kanske han har rätt, vad är hockeyn värd egentligen?

Cam har börjat samla på sig en del smällar nu. Vem vet vad som händer om han får en till av samma karaktär som igår?
Exakt. Hur gärna jag än vill att han ska komma tillbaka så börjar man ju fundera på hur klokt det vore.
Det hänger ju på om han fick en hjärnskakning eller inte. Hans huvud gick inte i isen så åtminstone det är ju positivt. Det kan ju lika gärna vara näsan eller nacken som fått sig en knäck men att hjärnan inte blev alltför omtumlad. Även om jag nu inte tror att det är så, men lika bra vänta och se tills läkardomen fallit.
Så sant. Man ska inte måla fan på väggen, även om det är svårt att låta bli efter en sådan smäll.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av Mickeee fre 13 mar 2015, 13:20

Rapporter från flera håll att det är en allvarlig skada.. Hoppas hoppas detta är osten som fuckar med alla för att få till lång avstängning och att cam ligger å garvar i sunderbyn och tejpar klubban inför match 2
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av Pajala fre 13 mar 2015, 13:23

Mickeee skrev:Rapporter från flera håll att det är en allvarlig skada.. Hoppas hoppas detta är osten som fuckar med alla för att få till lång avstängning och att cam ligger å garvar i sunderbyn och tejpar klubban inför match 2

är det en allvarlig skada så var det nog cams sista match i luleådressen, blir nog ingen förlängning.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av Redbear fre 13 mar 2015, 13:31

Så irriterande att alla artiklar är pluslåsta. Kan någon klistra in vad Fagervall säger i NDS om Cams skada?
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av Micke80 fre 13 mar 2015, 13:32

"Luleå/Ishockey Luleåstjärnan Cam Abbotts karriär kan vara över.

– Det handlar om en allvarlig skada, säger tränaren Joakim Fagervall.

Efter Luleå Hockeys lunchträning i dag svarade Luleå Hockeys tränare Joakim Fagervall på frågor om tillståndet för Cam Abbott efter den tuffa tacklingen mot huvudet under den första kvartsfinalen mot Frölunda i går.

– Han undersöks i dag på Sunderby sjukhus men det handlar om en allvarlig skada, säger Fagervall.

Hur länge blir han borta?

– Han spelar inte på ett tag, det vet jag. Exakt hur allvarlig skadabn är kanske vi får veta under dagen. Men Cam har haft problem men den här typen av skador i den här regionen tidigare och det är förstås inte bra.

Vad tycker du om tacklingen?

– Jag väljer att inte kommentera det. Men den tog mitt i "nian"."


Jag tolkar det som hjärnskakning och därmed slutet för en stor spelare. Det är ju bara mina tankar kring det hela men magkänslan känns inte bra. Hoppas bara det inte är så illa att han inte kan njuta av att bli far för första gången.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av Mickeee fre 13 mar 2015, 13:33

Pajala skrev:
Mickeee skrev:Rapporter från flera håll att det är en allvarlig skada.. Hoppas hoppas detta är osten som fuckar med alla för att få till lång avstängning och att cam ligger å garvar i sunderbyn och tejpar klubban inför match 2

är det en allvarlig skada så var det nog cams sista match i luleådressen, blir nog ingen förlängning.

Visar det sig att det är en allvarlig skada är allt annat än en förlängning oacceptabelt. Skadar han sig i luleås färger är det tamejfan en skyldighet att hjälpa han tillbaka på banan om han själv inte vill lägga av. Vore ju helt jävla ryggradslöst annars
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av Micke80 fre 13 mar 2015, 13:39

Mickeee skrev:
Pajala skrev:
Mickeee skrev:Rapporter från flera håll att det är en allvarlig skada.. Hoppas hoppas detta är osten som fuckar med alla för att få till lång avstängning och att cam ligger å garvar i sunderbyn och tejpar klubban inför match 2

är det en allvarlig skada så var det nog cams sista match i luleådressen, blir nog ingen förlängning.

Visar det sig att det är en allvarlig skada är allt annat än en förlängning oacceptabelt. Skadar han sig i luleås färger är det tamejfan en skyldighet att hjälpa han tillbaka på banan om han själv inte vill lägga av. Vore ju helt jävla ryggradslöst annars

Framförallt hjälper man honom rött bra ekonomiskt eftersom försäkringskassan går in och tar lönen, eller del av den i vart fall. Men jag håller med dig, på samma sätt som man skrev nytt ett års kontrkat med honom efter förra smällen hoppas jag man gör nu. Skriv ett billigt kontrakt så han åtminstone har en normal knegarlön så det inte går nån nöd på honom. DÅ kan han fokusera helt på att bli frisk och njuta av sin familj utan att oroa sig över ekonomi.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Cam Abbott - Sida 5 Empty Sv: Cam Abbott

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet